Kas keegi teostab legeerimist?

Üldine mototeemaline arutelu
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Kas keegi teostab legeerimist?

Unread post by iz350super »

Nii, oleks vaja legeerida väntvõlli kepsu (alumist) sõrme. Treiel teeb mulle väntvõlli sõrme. Aga legeerimistööd ise kahjuks ei oska.
Parimate soovidega:
T.M
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Oman mõnda roostes mootorratast.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Mõtled äkki karastamist ikka?
Tehakse küll sädelegeerimist aga mitte sellistele detailidele...rohkem stantsi lõikeservade jaoks.
Aga kui tõesti sädelegeerimine huvitab siis Tallinna Tehnikakõrgkoolis on võimalus olemas....Toomas Pihl on tolle labori ülem.
Aga kui karastamist siiski mõtled, siis vaata, et ikka õige terase ostad...tava S235 terast ikka ei karasta....
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Tervist

Unread post by iz350super »

See on tõesti karastamine, aga metellil karastatakse ainult pealmine pind. Mitte Terve tükk. Selle jaoks oli oma tehnika.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Pealmise pinna jaoks on näiteks tsementiitimine/nitriitimine...
Ja ega vähesed metallid karastuvad täiesti läbi kui seda mõtled....olgu selline väike tükk karastub küll täielikult läbi kui õige terase valid aga ma ei tea kas sul oles vaja täis läbikarastust....
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

Noh, olles ise karastamise ja legeerimisega koolis tegelenud siis julgen küll väita, et väntvõlli tapp vajab ainult pindmist karastamist. Seda pole eriti raske teha. Aga keegi ei saa 100% garanteerida seda, et peale ahjust võtmist sul see ist ka säilib nii nagu ta treipingist tuleb, sest teada on ju ka fakt, et karastamisel tekib materjalile tagikiht peale, mis kasvatab materjali. Niiet kui sul on seal ülitäpne ist, siis võid sellega küll hüvasti jätta :D
Tafka, kas polnud mitte nii, et kui kuumutad materjali üle ülemise kriitilise piiri, siis see, kas tekib läbiv karastus või pindmine ei olenenud sellest, kui kaua materjali seisutati?
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Kui paks tagikiht siis peale tekib? Sajandik, tuhandik?

Kui suurte tolerantsidega see treial selle puksi sul üldse teeb?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

Ausaltöeldes ei oska öelda, kui paks tagikiht peale tekib. Ma kahtlen, et keegi väga oskab. Igastahes, kui ma uurisin koolis oma tapi karastamist, siis termikaõppejõud ütles mulle nii, et tekib tagikihtpeale ning see ajab mõõdu paigast ära. Kuigi noh, viimane kord kui ma lõõmutasin ühte käigukasti võlli, siis mõõdud jäid täpselt samaks. Olgugi, et tagikiht oli peal.
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Teema läheb mõnusaks, kuna tunnen ise ka sama asja vastu huvi. Kas antud tagikiht, mis peale tekib on mingil viisil õrnem, tugevam või kulub maha töö käigus?

Kas lihvimine mõõtu vajadusel on hiljem mõeldav?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

teoreetiliselt saab mõõtu lihvida küll. Iseasi on kõik sellest kui palju tagikihti peale tekkis jne. Ma loodan, et Tafka üsna pea täiustab seda minu eelnevalt mainitud küsimust seisutusaja kohta, kuna ise väga täpselt seda ei mäleta.
muideks, kui vaja, siis ma saan üsna hea hinnaga need vajalikud detailid ära karastada/lõõmutada ;)
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Tagikiht tekib süsiniku väljapõlemisel. Vaakumkarastuses või gaasilises keskkonnas seda ei teki. Läbikarastuvus sõltub paljudest asjaoludest. Materjali keemilisest koostisest,seisutusajast,tempertuurist.
Paljudel juhtudel treitakse enamvähem mõõtu detail...karastatakse ja siis täppismõõtu. Tagikiht võib olla kümnendik aga ka sügavam....liivapaberiga tuleb too maha aga ei pruugi jätta korraliku pinda.
Nobody...kui sind see teema huvitab siis TTÜs on meil ju termika ja metalliõpetuse kunn P.Kulu. Väga asjalik inimene ja kindlasti aitab kui vaja.
Samuti ka P.Peetsalu.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Kelle poole siis täpselt pöörduda? Mure on konkreetne.
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

Noo, vaevalt keegi vaakumis või gaasikeskonnas niisama hea sõna eest sulle karastamise ära teeb:D
Aga kui tartu on ligemal, võta minuga ühendust, kui tallinn, siis tafkaga:P
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

t6niz wrote: Aga kui tartu on ligemal, võta minuga ühendust, kui tallinn, siis tafkaga:P
Mul pole võimalusi :)
Tallinnas tegeleb professionaalselt ka vaakumkarastamisega Sten & CO
http://www.sten.ee/teenused/index.php?g ... &mag_nr=11
Aga usun, et kui näiteks TTÜ-sse või Tehnikakõrgkooli (jällegi Toomas Pihl) pöördud siis tehakse ka asi ära.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Tänud. Ise asun Ida-Virumaal, ei tea kas siinkandis ka selle töö mehe on?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

iz350super wrote:Tänud. Ise asun Ida-Virumaal, ei tea kas siinkandis ka selle töö mehe on?
No kuule, sulle on asjad peaaegu ette ära seletatud ja mitu lahendust pakutud. See paki saatmine (15-25.-) on nüüd küll kõige väiksem asi, mille pärast toppama jääda. Kindlasti on seal mitmeid suuri metalli-ettevõtteid, kuid kahtlen, kas nad odavalt on nõus ühte pisikest puksikest töösse võtma.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
paukjapostivahe
Posts: 5
Joined: 22. Jul 2010 00:00

Unread post by paukjapostivahe »

Tavaliselt tehti väntvõlli alumist tappi vene terastest 15X(X-kroom),12XH3A.Treiti toorik,mis oleks nimimõõdust 0,2-0,3 mm jämedam.Tsementeeriti 0,2-0,5mm sügavuselt(sõltub ajast süsinikukeskkonnas ahjus),siis karastati HRC 57-62.Lihviti nimimõõtu tsentrite vahel tolerantsiga -0,01.
Selle tööga saavad hakkama kontorid,kes stantse valmistavad.Kas Ida-Virus enam ei olegi ühtegi?
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 80
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Unread post by argo1974 »

Kepsu alumise tapi tegemiseks sobivad materjalid: 15Cr3, AISI 8620, AISI1018, karastuse 60 HRC (700 HV) sügavus vähemalt 0,5mm.
Nõel-/rulllaagriga kepsutapi minimaalne paigalduslõtk = kepsutapi läbimõõt x 10 astmes -3 (nt 20mm tapi puhul 20-29 mikronit)
Post Reply