Otsin väiksema kütte kuluga mootorratast.

Üldine mototeemaline arutelu
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Otsin väiksema kütte kuluga mootorratast.

Unread post by gen »

Minu põhiline liiklemine kulgeb linnas.Oman 50cc 4t hiinakat küttekuluks on tal 2,2l/100km.
Mulle jäi näppu aastate vanune artikkel Honda Deram C100 kus mainiti et kiirusel kuni 50km/h saab see hakkama 1,5l bensiiniga(just linna kiirus).Kiiremini sõites läheb 2l.
Viimane Honda Super Cub 100 mudel pidi samal suisa 1l (-50km/h)hakkam saama.
Nende andmete kõrval võtab minu Hiinakas palju.

Ühes motomatka artiklis sai 125cc Hondal sõitja kuluks 2,3l.
Tuttavalt arvas et kõige optimaalsem peaks 150cc masin olema(parem võimsuse ja kulusuhe).

Nüüd siis küsin millist masinat eelistada 100cc,125cc või 150cc seda just küttekulu osas?
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

No selliste töömahtude korral linnakiirusel sõites on kõige määravam tegur minu arvates sõitja kehakaal. See määrab koormuse ning potentsiaalse ülekande muutmise, mis omakorda mõjutab otseselt küttekulu. Nii et kui oled selline turskem poiss, siis võib 125cm3 mootor end pooduna tunda ja hakkab märkamatult enam bensiini imema. Ju siis 150 cm3 oleks parem idee. Kergele sõitjale piisab linnatingimuste tarvis 125cm3 mootorist piisavalt.
Aspelund
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 26. Feb 2010 01:00

Unread post by Aspelund »

Unustada ei tasu ka seda, et kõik üle 49 cm3 vajab A-kategooriat.

Hoida kokku liiter sajalt kilomeetrilt... minu arust olematu kokkuhoid. Ja kui see on talvekulu, siis ei tasu unustada külmast ilmast/teeoludest tingitud lisakulu. Või vajab näiteks karburaator häälestamist.

Mis puutub tootjate poolt antavatesse kuludesse, siis on need 99 protsendil juhtudest näidatud reaalsusest paremana. Nii autodel kui mootorratastel.

A.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Tehase andmetega on nagu on.
Minu masinal lubas tehas väikseimaks kuluks 1,4l.Suurte "uurimuste" peale selgus ,et kiirus peaks olema siis 30km/h.Proovisin,kuid ma pole vist veel sellises eas, et sellise kiirusega vahemaid läbida.
Isegi ajakirjaniku testi sõidul selle masinaga läbi 10 euroopa riigi, läbides kokku 8500km sai ta kuluks 2,2l/100km.

Tegu on suve kuluga(talvel liigun kindluse mõttes neljal rattal)
See selleks.

Soov on leida just ökonoomset mootorratast,enamasti on linna sõidud,kuid vahel maanteel saab ka kiiremini sõita(50-60km/h on maanteel üsna tülikas)Mida vähem võtab seda parem.
Ühtepidi võttes liiter rohkem vähem ei ole vahet,teist pidi 1L vähem olen 100km ühe õlle raha kokku hoidnud.Suve jooksul tuleb oma 4000km see on 40pudelit.Kas nüüd on vahe?

Ma pole just"suur poiss" aga kui kaal on oluline peaks eelistama igal juhul alla 100kg kaaluvat 125cc masinat.

On kellegil reaalseid kogemusi 4T 125cc masinatega,palju on kütte kuluks tulnud?
Last edited by gen on 29. Jan 2011 20:44, edited 2 times in total.
rayallen
Posts: 6
Joined: 04. Feb 2008 01:00

Unread post by rayallen »

omasin vahepeal 125-st hiinakat..suhteliselt vähe ikka võttis.Yamaha dt 125 oli suht hübriid.Endurorajal sai sõita kokku umbes 4tundi ja 4liitrit võttis....keskmine kiirus oli seal 40-70 vahel.Kilomeetreid kahjuks ei oska öelda kuna spidokas ei töödanud.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Endurorajal sai sõita kokku umbes 4tundi ja 4liitrit võttis....keskmine kiirus oli seal 40-70 vahel.

Teeme siit matemaatika kiirus 60km/h seega tunnis läbib 60km sõitsid 4h seega 240km kulutasid 4l kütust järelikult kulu oli 1,7l/100km.Väga hea!!!!

Ootan veel kogemusi.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

DT puhul on 1,7 saavutamatu. Võibolla kui sõita see 1,7 ära ja ülejäänud ~75 km lükata. :mrgreen: Hiinakat ei kommenteeri, pole omanud ühtegi.

Räägib mees kes on omanud kolme 125-st yamahat, kaks neist baigid (peaaegu sama mootoriosaga mis DT) ja üks ongi DT. Lisaks on mul olnud teisi "võrre".
Kawasaki AR125 on väga ökonoomne kahetaktivõrr, suve algul sai 50 kroonise bensuarvega ikka sitaks sõita. Puhas liikumises püsimise aparaat ja tuleb õige rehviga toime ka seal, kus päris teed ei olegi. Kui tahhomeetri seier kõrgemale lubada siis saab lõbu ka laialt. Kaal vaid loetud kilod üle 100 ja hästi kerge veeremisega masin, mulle meeldib väga. Kuskil 3-4 vahel võttis ta minul mahla, võibolla mõni saab alla selle. Sõitsin natukene ka kahekesi ja kihutasin linna vahel mõnel õhtul, ning mingit arvet ei pidanud tankimiste ja kilometraazi kohta.
Last edited by extinction on 30. Jan 2011 01:32, edited 1 time in total.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Ma ei tea, ma käin hetkel jala, kuradi hea üldse bena ei lähe :D
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Jah eks see kulu sai suht julma arvestusega tehtud,reaalne kulu peaks ikka 2l ja peale olema.
Enamasti annab valmistaja 125cc kulu ikka 3l kanti.


Tööle on mul jala minna 45-60minutit(sõltub asjaoludest).Motoriseeritult jõuan sinna 5-10minutiga(Sõltub kas jõuan trassile "tipptunnil" või varem-hiljem).Olen seega päevas võitnud vähemalt 60minutit muuks tegevuseks.


On kellegil kogemust ka 150cc rattaga?Või siis 110cc tänava rattaga?
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Netist leidsin mõned lahkelt jagatud kogemused.
Esimene Honda Wave 110 läbib 1l küttega 70-75km ehk siis 1,3-1,4l/100km
http://www.faqs.org/reviews/honda-wave-125-motorcycle/
Teine sõitis Honda 125cc Innovaga 2päevaga läbi 700km kulutades 10l kütet.Maanteel kiirus 85-95km/h ja mägedes 60-70km/h.
Kulu seega törts üle 1,4l/100km
http://ecomodder.com/forum/showthread.p ... -9680.html

Väga head tulemused,kas ma meie oludes on see ka võimalik?

On kellegil Eestis sellist masinat?
Post Reply