Tere,
Järgmine nädalavahetus on plaan minna sõbrale ratast vaatama. Oleks tore teada, mis seisus kolvigrupp on ja mõõta ära kompressioon. Kas keegi laenab selleks puhuks kompressiooni mõõtekella komplekti? Tasu kokkuleppel.
Ühtlasi, kui palju peaks olema Honda Dominator NX kompressioon? Surveastet on guugeldades lihtne leida, see on 8,3:1 aga see ei ole ju sama...
Ette tänades,
Taavi
Kompressiooni mõõtmine
-
- Tavakasutaja
- Posts: 55
- Joined: 06. Jun 2007 00:00
Kompressiooni mõõtmine
Last edited by anti_biootikum on 26. Jan 2013 19:35, edited 1 time in total.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1552
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Kompressiooni mõõtekell
Ei ole jah päris sama, surveaste on konstantne suhtarv, kompressioon võib, ja ka muutub, vastavalt mootori kulumisele. Rohkem siiski aidata ei oska.
anti_biootikum wrote:Tere,
Järgmine nädalavahetus on plaan minna sõbrale ratast vaatama. Oleks tore teada, mis seisus kolvigrupp on ja mõõta ära kompressioon. Kas keegi laenab selleks puhuks kompressiooni mõõtekella komplekti? Tasu kokkuleppel.
Ühtlasi, kui palju peaks olema Honda Dominator NX kompressioon? Surveastet on guugeldades lihtne leida, see on 8,3:1 aga see ei ole ju sama...
Ette tänades,
Taavi
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Kompressiooni mõõtekell
10-11 bar vahel on ilus. Vist oli, et alla 6 bar segu ei sütti.anti_biootikum wrote:Tere,
Järgmine nädalavahetus on plaan minna sõbrale ratast vaatama. Oleks tore teada, mis seisus kolvigrupp on ja mõõta ära kompressioon. Kas keegi laenab selleks puhuks kompressiooni mõõtekella komplekti? Tasu kokkuleppel.
Ühtlasi, kui palju peaks olema Honda Dominator NX kompressioon? Surveastet on guugeldades lihtne leida, see on 8,3:1 aga see ei ole ju sama...
Ette tänades,
Taavi
Mõõtmisel 4t puhul talita nii:
1) Mõõda kompressioon ära, kirjuta/jäta näit meelde
2) Vala silindrisse korgitäis õli, mõõda uuesti näitu. Kui näit suurenes on kulunud rõngad-kolvigrupp, kui näit jäi sama "väikseks" siis klapisüsteem.
Ehk juba tead, aga igaks juhuks mainin.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Tehase remondimanualis peaks olema tabelid, kus on toodud ära minimaalne kompressioon, mille puhul üldiselt asi remontimiseks piisavalt küpse on.
Näiteks minu GSXR1100-l on surveaste 11,2:1, normaalsurve on 10-15 kgf/cm2, limiit 8 kg/cm2.
Lisaks on veel öeldud, et mootor tuleks remontida juhul kui:
*kompressioon ühes silindritest on alla 8 kg/cm2;
*Kompressiooni erinevus mis tahes silindrite vahel ületab 2 kgf/cm2;
*kõigi silindrite kompressioonid on alla 10, aga üle 8.
Kompressiooni mõõtmiseks soovitab manual mootorit veidi soojendada ja veenduda et aku on täiesti laetud. Mõõtmise ajal peab gaasi põhjas hoidma ja eemaldama küünlad kõigilt 4-lt silindrilt.
Domikas on küll ühe silindriga aga liigne info ei tee paha, ehk on kellelgi teisel sellest abi.
Näiteks minu GSXR1100-l on surveaste 11,2:1, normaalsurve on 10-15 kgf/cm2, limiit 8 kg/cm2.
Lisaks on veel öeldud, et mootor tuleks remontida juhul kui:
*kompressioon ühes silindritest on alla 8 kg/cm2;
*Kompressiooni erinevus mis tahes silindrite vahel ületab 2 kgf/cm2;
*kõigi silindrite kompressioonid on alla 10, aga üle 8.
Kompressiooni mõõtmiseks soovitab manual mootorit veidi soojendada ja veenduda et aku on täiesti laetud. Mõõtmise ajal peab gaasi põhjas hoidma ja eemaldama küünlad kõigilt 4-lt silindrilt.
Domikas on küll ühe silindriga aga liigne info ei tee paha, ehk on kellelgi teisel sellest abi.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
GSX-R 1146
-
- Tavakasutaja
- Posts: 55
- Joined: 06. Jun 2007 00:00
Tänan kõiki kaasamõtlejaid, vastused on väga asjalikud.
Olen ise ka guugeldanud seda teemat ja jõudsin mingisuguse soovitusliku rusikareeglini. Jagan seda teiega ka, äkki on kellelgi tulevikus veel sama küsimus. Surveaste tuleks korrutada 1,25-ga ja kompressioon peaks olema vähemalt sama mis saadud vastus.
Mõõtetäpsuse huvides peaks olema eemaldatud ka õhufilter.
Ühes asjas jäin siiski nõutuks, vastuseid oli kahesuguseid. Nimelt kas mõõtmine teostada sooja või külma mootoriga?
Olen ise ka guugeldanud seda teemat ja jõudsin mingisuguse soovitusliku rusikareeglini. Jagan seda teiega ka, äkki on kellelgi tulevikus veel sama küsimus. Surveaste tuleks korrutada 1,25-ga ja kompressioon peaks olema vähemalt sama mis saadud vastus.
Mõõtetäpsuse huvides peaks olema eemaldatud ka õhufilter.
Ühes asjas jäin siiski nõutuks, vastuseid oli kahesuguseid. Nimelt kas mõõtmine teostada sooja või külma mootoriga?
Last edited by anti_biootikum on 26. Jan 2013 21:50, edited 1 time in total.