Mis nipiga toimub 634 v2ntv6lli keskmise laagri m22rimine?

Üldine mototeemaline arutelu
Talka
Posts: 5
Joined: 06. Jan 2010 01:00

Mis nipiga toimub 634 v2ntv6lli keskmise laagri m22rimine?

Unread post by Talka »

Vabandan juba ette 2ra et t2pi t2hti ei kasuta kuna telefoni h22lestus seda ei luba. see selleks, mure on ajendatud sellest et minu m6istus ei v6ta, kuidas kyttesegus leiduv m22rimisollus j6uab edukalt jawa 634 v2ndavolli keskmise laagrini? Olen uurinud- puurinud seda iga nurga alt, kuid loogiline teekond siiani arusaamatuks on j22nud. A.Palu r22kis m22rdeniplist oma 76 a. raamatus, kuid siin ja teistes foorumites r22giti et see eksisteeris v2hestel mudelitel, uus info ka minujaoks et keskvahetapp- ehk segusuunaja (kuidas keegi soovib) tihendatakse vastava poldiga vastu karteripoolmeid, kataloog ei aita, ehk keegi teadjam oskab mind valgustada.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

634-l on vasakus karteris eesmise ülevoolukanali põhjas auk, kust algab kanal, sealt valgub bensu õlisegu alla alumiiniumist vända vahetüki sees olevasse avasse. sealt edasi mööda vahetükis olevat kanalit laagrini. kuna see õlitus on nigel, siis soovitus on need kanalid mõistuse piires laiemaks puurida ning ülevalt faasida, et paremini valguks.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
Talka
Posts: 5
Joined: 06. Jan 2010 01:00

Unread post by Talka »

Eks see 6litus nigel ole jah... ylej22nud raamlaagrid veel oleksid kestnud, aga keskmine laiali lendamas, krt, enne l66ks sinna paarkorda kuus m22ret sisse(t2itsa v6imalik kui yks auk juurde puurida kuna vaheseinast l2heb kanal otse laagrini), kui iga aasta v2ntv6lli keskmist laagrit vahetada. Vb ka asi minu kehvas insenerim6tlemises.
Talka
Posts: 5
Joined: 06. Jan 2010 01:00

Unread post by Talka »

Vaatasin veel seda v2ntv6lli l2hemalt, keegi oli ebasihip2rast seibi kasutantd, mis ei lasknud laagril 6li saada, st. varjas kanalid, on ikka porno! huvitab ikka see salap2rane polt, mis nn. segusuunajat vasta karterit tihendab... oleks piltigi milline se polt oma komplektsuses v2lja naeb.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

Talka wrote:...enne l66ks sinna paarkorda kuus m22ret sisse(t2itsa v6imalik kui yks auk juurde puurida kuna vaheseinast l2heb kanal otse laagrini), kui iga aasta v2ntv6lli keskmist laagrit vahetada...
...keegi oli ebasihip2rast seibi kasutantd, mis ei lasknud laagril 6li saada, st. varjas kanalid...
Nipliteema on minu arvates natuke ajast ja arust. Vanasti olid kehvad õlid, kuid kaasaegsete 2T õlidega peaks kestma tunduvalt paremini. Kui pole kahju kulutada, siis kasuta segus nt. Castroli A747 või muid racing õlisid. Ise kasutan metanooliga lahustatud naturaalset riitsinusõli e. kastoori, mida nii mõnigi loeb parimaks. Castrolil on lisaks A747-le veel üks racing R40 toode, mis on pmst kastoor ja tuleb samuti eelnevalt lahustada nt isopropanooliga.
Kasutaja Argo1974-ga oleme päris palju arutanud seda õlituse probleemi ja ta soovitas samuti lisakanalit läbi vahetüki seina - siis vasakult poolelt ülevalt alla poolviltu kanal sissefaasitud kogujaga, et korjaks mingil määral vändaruumist lisa... ei laida maha, aga tundus endale natuke liiast. Lõpuks puurisin lihtsalt olemasolevad kanalid suuremaks ja faasisin freesisin nii ülevalt kui alt kõik vooluteed sujuvaks, et võimalikult vabalt saaks valguda. Laagriks soovitaks võtta SKF või mõni teine laitmatu kvaliteediga. Iga aasta seda laagrit vahetama küll ei pea. Aeg ajalt võib ju vasaku silindri maha võtta ja süstlaga otse kanalisse sedasama kvaliteetset 2T õli lasta... võibolla ajab korraks natuke rohkem tossama, aga laagri tervisele on kindlasti kasulik.
Seib - Kanal avaneb laagripesasse (laagri perimeetril) ning sealt valgub õli edasi laagrisse. Ma ei saa sellest seibi teemast aru - kuidas ta seal asus ja varjas?
Talka wrote: huvitab ikka see salap2rane polt, mis nn. segusuunajat vasta karterit tihendab... oleks piltigi milline se polt oma komplektsuses v2lja naeb.
Minu 634 mootoril (632) sellist polti ei eksisteeri. Vända vahetükil on tõesti segusuunaja all mingi eksitav (vist M6?) keere, kuid segusuunaja istub tihedalt vahetüki peal ja selle alapinnal pole midagi, mis viitaks mingile kinnitusele. Paremal juhul saaks seal keermes olla mingi sissekeeratud madal tift, mille pesa tuleks siis suunajal samas kohas ise sisse puurida? Suunaja alumine sein on selles kohas vbolla 6-8 mm... ma ei näe sellel ideel ühtki kasulikku otstarvet.
Suunaja alapind on pikisuunas "ribiline" ning 100% hermetiseerimiseks tihendasin suunaja pinnad mootorisilikooniga, kui kartereid kokku panin. Suunaja fikseeritakse poolte vahel oma kohale ning teistpidi fikseerivad seda silindrihülsid mõlemal pool. Good enough :)
Last edited by Maccaroni on 24. Mar 2013 14:09, edited 1 time in total.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

Tuleb hankida esimese otsa 4 mootor, millel on vasakul küljel, silindri all ja ees, määrdenippel. Nii lihtne see ongi.
Sõidan nagu suudan.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

Mattu wrote:Tuleb hankida esimese otsa 4 mootor, millel on vasakul küljel, silindri all ja ees, määrdenippel. Nii lihtne see ongi.
Vaimukas :) aga mis selle uuema otsa moototiga siis teha - kapsatünnile raskuseks, näiteks?
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 80
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Unread post by argo1974 »

Keskmise laagri lahendus on 354/360/634 mootoritel kehv, sest laager istub kahe labürinttihendi vahel. Labürinttihenditel on küll defineeritud lekkemäär, aga keskmine laager ei saa paiskõlitust nagu välimised laagrid. Ülevoolukanalist algav õlituskanal on iseenesest teoorias tore, et õli saab justkui raskusjõu mõjul ise peale valguda, aga koht õli püüdmiseks on vale. Gaaside kiirus on ülevoolukanalites suurusjärgus 100m/s, mis nö pühib enamuse õlist silindrisse.
Ühelgi teisel mootoril pole ma igatahes sarnast lahendust näinud, rääkimata väntvõllilaagri määrdepritsiga määrimise vajadusest.
Talka
Posts: 5
Joined: 06. Jan 2010 01:00

Unread post by Talka »

Huvitav on see, et see koht selle karterite vahepukal kust 6li peaks laagrini teed alustama on t2ielikult karteripooltevahele suletud, ei p22se sinna kanalisse tilkagi m22rdeollust. Oleks vahepukk teisipidi v6iks k6nealla see tavotinipli teema, v2hemalt minu loogika alusel. Igatahes tundub et see 6litus on olnud jah nutune, kuna v2ntv6lli keskmine laager ikka tugevalt kulunud, l6tk on v6rreldes ylej22nud raamlaagritega ikka kolossaalne, vb sealt l2byrynt tihendi vahelt sai 6li, mujalt kyll mitte.
Aga selle segusuunaja kohta v2ideti jah kusagil foorumis poldiga vasta karterit tihendadava olema, mul seal keerme j2ljed t2itsa olemas, aga ettekujutust milline see polt v2lja peaks n2gema, kyll ei ole:/
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

Talka wrote:... aga selle segusuunaja kohta v2ideti jah kusagil foorumis poldiga vasta karterit tihendadava olema, mul seal keerme j2ljed t2itsa olemas, aga ettekujutust milline see polt v2lja peaks n2gema, kyll ei ole:/
"keskvahetapp", "segusuunaja"... poldiga vastu karterit - hakkab segadus tekkima... just äsja käis mul see 634 mootor algosakestena käest läbi... kas me räägime ikka samast detailist - karteripoolte vahele käiv eraldi väike karteriosa mis jagab sisselaskekanali kahe silindri vahel, all toetub vända vahepukile ?
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
Talka
Posts: 5
Joined: 06. Jan 2010 01:00

Unread post by Talka »

Sama jah. V2idetavalt siis t6mmatakse mootoripooled vastu seda jullat poldiga pingesse.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

Talka wrote:Sama jah. V2idetavalt siis t6mmatakse mootoripooled vastu seda jullat poldiga pingesse.
Noo okei. kuid ta tõmmatakse poolte vahele karteripoltidega, kui pooli kokku pingutad. teistelt külgedelt fikseeritakse tüki asend silindrihülssidega, mille vahele ta jääb. samuti pingutad ta silindrite ja puki vahele silindripea mutritega. Ühesõnaga on ta igast küljest fikseeritud ja pole tal mitte kusagile nihkuda ... mingi vastav eraldi polt... kus või milleks see?
küll aga tasub see tükk silikooniga enne paikapanekut alt ja külgedelt ära hermetiseerida.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 80
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Unread post by argo1974 »

Talka wrote:Sama jah. V2idetavalt siis t6mmatakse mootoripooled vastu seda jullat poldiga pingesse.
Jawa katsetas vahetapi piirkonnas poltidega/poldiga ja ilma mitmeid kordi, seega sõltub lahendus konkreetsest mootorist. Poldi ja nelinurkmutriga versioonid, millel saab vahetapi eraldi kinni pingutada, on üldiselt kõige paremad.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

Üldiselt on nii, et kui uuema tüübi mootor ja see laager läbi siis vaheta ära. Ja siis sõida, kui ei peenesta, siis ma ei kujuta ette, et seda laagrit oleks vaja veel ja veel ja veel vahetada. Palju see oletatav kilometraa¸ siis tuleks aastas? Ma jõudsin eelmine suvi 634-ga paar külavahel tiiru teha neidudele ja ühe korra panin maalt Tallinna, Muuseumiööle. Kõik. Isegi kõige tüünemal hooajal pole ma üle 2500 km oma 360-ga sõitnud. Muidugi Jawasid on ka mitu eks aga valdavalt ma ühel hooajal sõidan ainult ühe mudeliga. Mina küll täiendavatele kanalitele või muule jurale ei mõtle, vaid lihtsalt sõidan, niipalju kui isu ja aega. Ma ei usu, et mul on ühelgi vaja neid laagreid uuesti vahetama hakata (kui normaalselt mootorratast kasutada).
Sõidan nagu suudan.
Post Reply