K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Üldine mototeemaline arutelu
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Tere,
ehk mõlema masina omajaid, oskate soovitada, laita, kiita?
Niipalju mis kohe erinevat on et üks ühesilindriline ja teine kahega. Mul kogemus kahesilindrilisega puudub. Kuid kõik arvamused on oodatud.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by fomoco »

hoolduse poolest on ühe silindriline odavam ja lihtsam, kuid kahe silindriline töötab stabiilsemalt ja rikke korral on suurem võimalus koju sõita.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Tafka »

Endal otseselt kogemust pole aga paaril tuttaval on kunagi olnud DR650 ja esivedrustus on liiga pehme.
Üks vs kaks silindrit on ka omaette teema...
Räägi parem mis otstarbeks sa tahaksid neid rattaid, siis saab ehk tsipa paremini aidata. : )
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Kuna kruusateid jääb koguaeg vähemaks, siis enamus teedest oleks asfalt. Kuid vahel tuleb soov teelt maha keerata. Mets, muda, künkad, karjäär jne.
Kuid sain kunagi nakediks tehtud dominaatoriga pikka otsa sõita, siis oli suht ebastabiilne, et väärtustaks mugavat masinat mis oleks stabiilne vähemalt kiirusel 90 km tunnis. Kuna kool on kaugel 174 km üks ots, siis see paneb mõtlema sellise raskema mugavama istmega enduuro peale. Muidugi kerg enduurode hinnaklass on ka ehk liiga krõbe minujaoks. Murelikuks teeb kergenduuro lühike hooldevälp.
Kuidas käitub kergenduuro maantepeal? Huskvarnad, ktm exc-d? Gas Gasid?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Nobody »

Kui tihti sa seda 174 km sõitma hakkad?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Pühapäeval koolipoole ja reedel koju. Saaks prakikale siis ehk päevas sõidaks vähem. Kooli ainult asfalt tee.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Tafka »

Kerge endurokas unusta ära sellise pika otsa jaoks. Kerge endukaga sõidetakse jah maanteel aga enamasti ühest mülkast teise :) Pikemate otste jaoks on kerge sadul kõva ja vibratsioon ka üsna hea.
Noh mina lisaks kohe valikusse näiteks Honda Transalpi, mida mul on kaks olnud ja sellega on euroopas ja Norras käidud ja 1600+km 24H polnud ka probleem. Pole kiirendus pill ja üle 160km/h ei läinud aga kas on üldse vaja?
Aprilia Pegaso ja BMW F650 oleks ka variandid...põhimõtteliselt sama mootoriga. Välimuselt tsipa erinevad.
Sinu valikust Kawa ma usun on maanteel meeldivam kui ühepütane Suzu. Suzu on muidugi kergem.
Valik on raske...tean omast käest : )
Ma saan aru, et Sul on ka eelarves asi kinni aga tasub natukene vaadata ringi ja kiigata ka teisi mudeleid. Äkki tasub natukene juurde korjata raha?
Mul oli ka jaanuari alguses plaan osta odav Domikas või miskit taolist ühe pütast...lõpuks näe ostsin Gas Gas FSE 450 hoopis :P
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Domikas täis plastikutega, ei julgeks küll midagi halba öelda, kummaline jah et selline valik. Domikas ikka pikka ajalooga, mootoreid tehti kaua jne. Ju siis gas gas läikis rohkem :D
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Tafka »

Gas Gas sai sellepärast võetud, et tutvusringkond kellega kunagi mammutitega sai metsas käidud on ka kergetele üle läinud siis mõtlesin, et proovin ka. Pikkadeks sõitudeks on konditsioneeriga auto :lol:
Aga jah Domika võid ka valikusse võtta. Sellesmõttes kõikidel raske endurokatel on omad head ja vead.
Vahel liigub ka hea hinnaga Yamaha TDM-e...mitmel tuttaval TDM ja kiidavad üldjuhul :)
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Neutraalsee sõiduasendiga maantevurr oleks ka tore, piirangu paneb ainult peale 35 kw.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

yamaha xj 600 masinast oskab keegi lähemalt rääkida?
Piiraja peale panekuga tegeleb vast motodepoo?
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Tafka »

Pommi ja lollikindel....väääga pikalt tootmises olnud. Mingi hetk armastasid paljud autokoolid seda.
Piiraja panemine...üsna kallis lõbu minuteada....lihtsam/odavam vist on leida väiksema kW mudel.
Tänavaratas....metsa ei tasu ronida :)
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Nagu hoian kätt pulsil koguaeg, ei ole õnne olnud leida sobivat endale. Nüüd vaatangi alternatiiviks enduurokale ehk neutraalse sõiduasendiga masinat.

Mitu enduuro venda üle lasknud üks kawasaki kle 500 kuulutus viljandis on üks huvitav leid, müüb sõber ja siis omanik keegi teine ja siis helistab tagasi 3 päeva pärast ja lõpuks helistad uuesti siis müüb hoopis masina isale aga kuulutus on ikka üleval, või sõidad teist masinat vaatama ja poole tee peal helistatakse et müüdi ära, toredaid inimesi ikka leidub.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Tafka »

vaata biker.ee foorumi müügi poole ka kui juba vaadanud pole : )
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Tänud viite eest :)
Päris palju omanäolisi masinaid sai leitud mida kuskil mujal müügifoorumites ei ole trehvanud.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Uus vaatenurk maailmale Husqvarna Te410,
pidi olema hea maastikuvõimega pikalt teel sõitmist isegi ei oskaks ennustada. On kellegil sellise masinaga kogemusi?
Üks silinder 400 kuupi loetakse ikka seda. Mõni foorum räägib käivitamiseprobleemidest.
Hea kerge ratas tundub suurte dominatorite, transalpide ja xt, tenerede kõrval.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Tafka »

Hooldusvälp 20-30 tunni tagant. Maanteed väga nagu ei kütaks sellega...kui siis ülekannet korralikult muutma. Husky ikkagi metsa ratas. Käivitusprobleemid....enamustel millel pole auto dekompressiooni klapi on saatanast käima lüüa kui ei oska. Isegi auto klapiga on paljusi raske käima lüüa.
Allapoole 2000a isiklikult ei vaataks kergeid endukaid.
Tekib kerge segadus ikkagi mida sa rattaga teha tahad :D
Husqwarna,Husaberg,GasGas,KTM(kerged)....ikkagi metsa mõeldud....jah linna otsad oleks ka okei...tehakse ometi enamusest neist ka SM mudeleid. Aga maanteed lasta kergega....see on juba enese piinamine.
Metsas on Husky kindlasti väga fun :)
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Masin, milelle ma mõtlema jäin on 99 aasta oma ainult elektri starteriga.
Segadust olen jah nagu külvanud, aga see on natuke moto turu ja rahalise seisuga seotud.
Mis siis on nagu esimesed nähtused mis juhtuvad kerge enduuroga pikka maad sõites? Seljavalu, vibratsioon, suur külgtuule mõju sõidule? Ma pole kokku puutunud ning mis kilometraazist võiks lugeda maad pikaks? Chopperitel loetakse paagitäite kaupa seda maad või mis see standard on?
Raske otsus, kooli on 170 kilomeetrit, kodus ootavad karjääriteed, mis on õige, seda mõtlen koguaeg.
Samas kodus päris krossikas, päris retsid metsa otsad jäävad selle kanda.
Praegu selle husky kohapealt ehmatas see holdevälba lühisus küll ära. Mis see vahetust vajaks siis 30 tunni tagant? Mootoriõli, filter, õhupuhastaja porolooni puhastus? Tal polnud pappfiltrit.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Nobody »

Kooli kohapealt, veidi siit teemast välja, aga kas pole mõelnud mõne 1.3..1.8 pisikese kolmeukselise autopunni peale? Kütusekulu 5...7 sajale ning saad pikki otsi sõita pikemalt, kui 3-5 kuud aastas. Seda praktiliselt küljest vaadatuna :roll:

Tsiklivalik peaks ju seejärel lihtsustuma - võtad selle, mis meeldib.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by iz350super »

Auto mul on, diisel, saan ka ehk 5-7 liitrit sajale hakkama. Sõidan ja lapin siin vaikselt.
Suvel jälle pole mingit isu autoga sõita. Kuid ega see kool ju soojade ilmadega läbi kohe ei saa, hakkab praktika jne.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Tafka »

Kerge endu hooldus oleneb tsiklist....õli,filter on kindel vahetus. Kuna enamusel on õlikogus ainult 1-1,5L siis see õli läheb kiiresti mustaks. Klappide regull/kontroll ja noh mingi hetk vahetad kolvi ka ära :) Õhufiltri kontroll/pesemine/õlitamine sõltub muidugi teeoludest. Ainult elektri starter kergel on riskantne teema ka....enamasti on neil tilluke aku ja metsa vahel töristades ei pruugi laadida korralikult.
Kerge endukaga maanteed lastes saad vibra maitse kätesse ja tagumisele otsale. Mingit tuule tõket pole....bensupaagi maht on ka üldiselt 7-10L ehk 170km peale ehk peab tanklapeatuse ka tegema :)
Mina loen tsikliga pikaks otsaks Eesti tingimustes üle 50km otsa.
Selles mõttes kui Sul kodus on krossikas siis ma ei näe küll kergel mõtet. Vaata ikka klassikalist või siis raske endut nagu algne valik.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: K: Suzuki DR650 RSE VS kawasakli kle 500

Unread post by Tafka »

Näe, äkki pakub huvi ;)
viewtopic.php?f=6&t=22798
Post Reply