Vene õlid

Üldine mototeemaline arutelu
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Vene õlid

Unread post by Vihmamees »

Tere kõigile.
Ei tea kas sai õigesse teemasse postitus tehtud, aga küsimus järgmine:
Kas kusagil Eestis müüakse selliseid Vene õlisid nagu МС-20 ja МГД-14М?
Esimene siis valdavalt lennunduses kasutatav (ja tglt IZH-idele tehase poolt soovitatud nö esimene valik). Olen ligi 30 aastat tsikli seljas olnud aga mina ei mäleta et seda nõuka-ajal oleks bensiinijaamas ka päriselt müüdud ;)
Teine aga on vist spets 2-takti õli, Lukoil turustab seda nime MOTO 2T all.
Mõlemate õlide omapära on see et nad on kaasaegsetest 2-takti õlidest paksemad, kineetiline viskoossus vastavalt 20 ja 14.
Ma nimelt paigaldan oma PS-ile õlitussüsteemi ja seal oleks vaja kasutada paksemat õli et süsteem töötaks paremini.
Või liigub keegi foorumlastest aeg-ajalt ise Venes...?
NB! Uinudes sule silmad!
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Re: Vene õlid

Unread post by Tafka »

Oot kas sa tahad seda õli nüüd kasutada käigukastis või seguõlina? Kui käigukastis siis kas lääne 4T 20W50 mineraal ei sobiks? Enda Honda Transalpil ja Dnepril kunagi kasutasin
seda 20W50
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Re: Vene õlid

Unread post by Vihmamees »

See läheb kasutusse annusõlitussüsteemis, eraldi õlipaaki kust õlipump vastavalt pööretele ja segusiibri asendile doseerib nö sisselaskekollektorisse.
NB! Uinudes sule silmad!
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vene õlid

Unread post by Nobody »

Mulle on jäänud mulje, et mineraali baasil 2T õlid paistavad viskoossemad olema, kui täissündid. Valdavalt kasutan neid õlisi Venerauas. Mobil, Addinol, Carlube - viimast ostan 5l kaupa ja seda saaks minu käest väga hea hinnaga. 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Re: Vene õlid

Unread post by Vihmamees »

Palun anna Mobil'i ja Carlube'i täpsemad tootenimed, uurin nende spetse vähe lähemalt. Addinoli puhul ilmset tegu MZ 405-ga?
NB! Uinudes sule silmad!
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vene õlid

Unread post by Nobody »

Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Re: Vene õlid

Unread post by Vihmamees »

Kirjeldusse järgi on see Carlube tõesti:"suure viskoossusega mineraalne..." Üksikasjalikku spetsifikatsiooni ma esmasel otsingul netist ei leidnud.
Kuidas ta nö käes hoides tundub, pean silmas võrreldes muude 2-taktilistele mõeldud õlidega, on paksem?
NB! Uinudes sule silmad!
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vene õlid

Unread post by Nobody »

Igaksjuhuks ei hakka oma kõhutunde järgi võrldema. Küsin maaletootjalt spetsi järgi, ootan nende vastuse ära. Ise segan neid mineraal 2T õlisi 1:25le ning pillid on seni ilusti toimetanud. Tahmaga probleeme ei ole.

Viide kodulehelt:
Application:

Suitable for use in 2 stroke engines of motorcycles, moped and scooters where the performance level shown above is specified
Not recommended for high powered motorcycles
This product is suitable for both “in-tank” petrol miks systems and metered lubrication systems
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 78
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Re: Vene õlid

Unread post by argo1974 »

Tänapäevased tänavasõidu 2T-õlid (õigemini küll õlilahused) on madalama viskoossusega põhjusel, et nad sisaldavad nn segukomponenti. Selle ülesandeks on hõlbustada õli segunemist bensiiniga, näiteks tanklas otse tsikli paagis segu tehes. Segukomponendiks on enamasti petrooleum vms naftatöötluse jääk ja selle osakaal võib olla kuni 15%.

Siin on küsimus selles, kas segukomponendiga õli on mõistlik kasutada süsteemides, mis doseerivad õli otse väntvõlli laagritesse ja silindri tööpinnale. Kui doseerimine toimub sisselaskekanalisse, siis jääb segukomponendi välja aurumiseks tunduvalt rohkem aega ja tööpindadele satub õlilahuse asemel puhas õli - nagu nt Planeta Spordil.

Võidusõiduks ette nähtud 2T-õlidel segukomponenent reeglina puudub. Sellised õlid tunneb ära ka kõrge leektäpi järgi üle 200 C. Tänavasõiduõlidel võltsib leektäppi segukomponent, mistõttu on see info mootori jaoks tähtsusetu.

Võidusõiduõlid dosaatorpumbaga annusõlituse jaoks enamasti ei sobi - vähemalt õlipudelitel oleva jutu järgi. Tõenäoliselt on põhjus nende kehvas voolavuses. Ise pole katsetanud ega oska kommenteerida. Tolleaegsed Mikuni dosaatorpumbad olid igatahes ette nähtud õlile SAE 30, kuid nad töötavad probleemideta ka kaasaegsete tänavasõidu 2T-õlidega (segukomponendiga). Mikuni 2T-õlipumbad on kõik kolbpumbad ja õli viskoossus pole neile oluline - peaasi, et õli on peale voolamiseks piisavalt vedel. Õli viskoossus muutub oluliseks alles mootoris kõrgetel temperatuuridel. Temperatuuritaluvuse puhul mängib rolli õli viskoossusindeks, mis on täissüntidel u 160 ja mineraalidel u 100.
Õhkjahutusega mootoritel tasuks valida viskoossusindeks >125.

MC20 olen nõuka ajal ise kasutanud, aga vaimustuses ma sellest just polnud. JAWA 360 mootorite kulumist võrreldes määrib tänapäevane odav Addinol MZ405 tunduvalt paremini.
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Re: Vene õlid

Unread post by Vihmamees »

Tükk asjalikku lugemist, aitäh Argo1974.
Iseenesest ei kahtleks hetkegi kasutamast kaasaegseid 2-t õlisid (välja jättes ka sinu poolt väljatoodud racing-õlid). Arvata on et 40 aasta jooksul on õliteadus meeletud arengud läbi teinud.
Ausalt öeldes kirjutasin ca 15 aastat tagasi lausa Izhevski tehasesse sama küsimusega, vastus oli nende poolt et võib küll PS-i õlitussüsteemis kasutada uusi 2T õlisid. Toona jäi asi katki, kuna puudus süteemi käikulaskimseks õlirõhu andur.
Möödunud aastal sügisel õnnestus Ukrainast hankida puuduv detail ja plaan sai uuesti hoo sisse. Ja siis tekkiski see õli-teema. Kuna nagu ülal mainitud, peaks MC-20 olema valdavalt lennunduses kasutatav, siis pöördusin tuttava lennundusentusiasti poole. Paraku pidi praegu olema selle õli asemel kasutusel AeroShell. Varustatuna liitri AeroShell 100W'ga asusin testima. No see oli ikka väga paks, +10 kraadi juures isegi. Samas süsteem nagu toimis, tõsi peale mootori seiskamist õli süsteemis rõhk vähemalt minuti üleval 8O Manuaal aga räägib et kümmekond sekundit on normaalne. Tekkis kahtlus et äkki see õli on ikka liiga paks, vahetasin siis poolsünteetilise 2T õli vastu. Siis kippus jälle tühikäigul märgutuli kustuma (PS-l on jah vastupidi :D ), st rõhk langes liigselt.
Kuna uus hooaeg läheneb, hakkasin uuesti asjaga tegelema. Küsisin ka Vene foorumistest, seal oli ikka põhiline jutt et kas МГД-14М või suvel MC-20, või otsi sama viskuoossusega Lääne õli.
Üks variant on veel, hankida AeroShelli varianti 80W, see peaks olema samuti kineetilise viskuoossusega 14.
Nii et ei ole midagi tänapäeval kõike saada :roll:
PS. Stokker vist siiski müüb MC-20't, aga 500l vaadiga, sellest jaguks tervele armeele :D
NB! Uinudes sule silmad!
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vene õlid

Unread post by Nobody »

Vihmamees wrote:Kirjeldusse järgi on see Carlube tõesti:"suure viskoossusega mineraalne..." Üksikasjalikku spetsifikatsiooni ma esmasel otsingul netist ei leidnud.
Kuidas ta nö käes hoides tundub, pean silmas võrreldes muude 2-taktilistele mõeldud õlidega, on paksem?
Sain spetsi kätte:

Density 15*C 0,885
Kinetic Viscocity @40*C 61,0
Kinetic Viscocity @100*C 8,00
Viscosity index (VI) 97
Flash Point (C) 190

Kui pdf vaja, anna märku. Saadan e-mailile, foorumisse ei saa hetkel pdf lisada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Re: Vene õlid

Unread post by Vihmamees »

Tänan Nobody.
Aga paistab et andmete järgi ikkagi kineetiline visk. @100' 8, nagu enamikel praegustel 2T õlidel. Ma otsiks ikka veel midagi vahemikust 14...20 8 )
NB! Uinudes sule silmad!
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 78
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Re: Vene õlid

Unread post by argo1974 »

Annusõlituse süsteem iseenesest mingit õlirõhku ei vaja, aga saan jutust aru, et Planeta Spordil kasutatakse õlirõhku, et anda õlirõhuanduri kaudu märku süsteemi toimivusest.

Tolleaegsetel Jaapani annusõlituse süsteemidel survepoolel mingeid märguandesüsteeme ei kasutatud. Isegi õlipaagi nivooandureid kasutas ainult Yamaha, teistel piisas õlipaagi vaateaknast. Küll aga on neist enamikel kõigis survekülje torustikes pisikesed kuulklapid, mis ette nähtud avanema 4-5 psi pealt. Need hoiavad ära õli valgumise mootorisse, kui mõni õlipumba kolbidest peaks jääma seisu ajal ebasoodsasse asendisse. Näiteks Jawa Oilmaster, millel Mikuni litsentsi järgi tehtud Motorpali pump, kuulklappi ei kasuta.

Kas Planeta Spordil õlirõhuanduri lülitusrõhku või õli rõhku survepoolel kuidagi manipuleerida ei saa?
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Re: Vene õlid

Unread post by Vihmamees »

Reguleerimisvõimalused on olemas nii pumbal kui rõhuanduril. Lahke tehaserahvas Izhevskist saatis mulle isegi reguleerimisjuhendi ja -karakteristikud omal ajal . Paraku eeldaks reguleerimine mõõte- ja testsüsteemi olemasolu või ehitamist. Sestap jätaksin selle variandi viimaseks.
NB! Uinudes sule silmad!
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Re: Vene õlid

Unread post by Vihmamees »

Õnnestus hankida Lätist (meil ju enam ei ole :roll: ) Lukoili tanklast pildil olevat õli. Guugeldades annab МГД-14М üheks variandiks selle mineraalõli. Lähemaid uuringuid ja katseid pole veel teostanud, aga lokustades tundub paksem olevat...
Attachments
DSC_0151A.jpg
NB! Uinudes sule silmad!
Post Reply