Gaasijaotus silindris

Üldine mototeemaline arutelu
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Gaasijaotus silindris

Unread post by hmm »

Selline mõnus küsimus teile (ei osanud googles seda otsingut õigesti kirjeldada) - kindlasti mõtlen üle, kuid vahest on hea aju gümnastikat harrastada - eriti kui sellest hiljem väga palju kasu pole...

Millest lugeda gaasijaotamiseks silindris oleva akna avamise mõõduks ÜSS-ist, et gaaside liikumine oleks õigem kas:
1. kolvi ÜSS ülemisest seina randist...
2. Ülemise rõnga servast.
3. silindri ülemisest servast.

Miks ma seda küsin on enda jaoks lahti mõtestada mida üldse mõõta, sest silndri alumise tihendiga võib see natuke ju muutuda 0,1...1mm oleneb, mida sinna panna.
Kuna gaasijaotus (millal mingi takt hakkab ja millal mingi protsess lõppeb) on antud kraadides, mida saab siduda kolvi liikumisega - mitte silindri ülemise servaga - see ei muutu ning mängib rolli ainult surveastmel.
nt K58 töötakti lõpp on 105 kraadi ülemisest surnud seisust... mis teeb 36,51mm (kepsu alumise kinnituse keskkoht väntvõlli pöörlemise tsentrist on 29mm ehk diameeter 58mm - seega kolvi iga punkt liigub üles alla 58mm). Töötakti lõppedes peaks avanema väljalaske ava... Seega kolb liigub allapoole veel 21,49mm, väljalaske ava suletakse uuesti, kui kolb on 36,51mm enne ÜSS, mis teeb väljalaske takti nurgaks 150 kraadi.

Vaadates minu silindri akende avasid, siis väjalaske ava on silindri ülemisest servast 44,68 (kolvi ülemisest servast, kui ta on ÜSSis 43,68, rõnga ülemisest servast, kui see on ÜSS 39,68).
Kui võtta aluseks kolvi ülemine serv, siis minu K58 töötakti pikkuseks on 120,4 kraadi... 105 kraadi asemel. Teisisõnu gaase hoitakse kauem silindris ja lastakse lühikese aja jooksul pauhti välja... kuna väljalaske aken on võrreldava sarnase silindri aknast 20mm laiem 49,5mm vs 29,8mm... ja pindalad 708,8 mm2 vs 517,3m2
Läbipuhumise akna (ülevoolu aken vms..) akna avamine on ettenähtud 46,05mm ÜSS-sit, minul jällegi 47,4 mm kolvi ülemisest servast, samas on läbipuhumise akende laiused suuremad... 2x25,5mm (teisel 2x18,4) ja kogupindala 542 mm2 vs 404,8 mm2
Pindalade suhtarv paigaldataval: 1,307 teisel 1,278 korda on väljalase suurem värske küttesegu põlemiskambrisse viivate avadega.

Ma ei kavatse tuunima hakata, vaid püüan mõista, kas see silinder on OK või on teda rapitud...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: Gaasijaotus silindris

Unread post by teints »

Ülesvoolu ja väljalaset mõõdetakse kolvi ülemisest servast, kolb liigub ülevalt alla läbi alumise surnud seisu. Sisselaset kolvi alumisest servast, kolb liigub alt ülespoole läbi ülemise surnud seisu. Nendel mootoritel on kõik faasid sümmeetrilised ehk mõlemale poole surnud seisu ühepalju kraade. Kõige lihtsam on mõõta kraadikettaga.
Oman mõnda roostes mootorratast.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Gaasijaotus silindris

Unread post by hmm »

Tänan, eks see algõpe ole, kuid minu eriala on teine ning mootorite juures pigem hobiharrastaja :lol:
Edit: studeerisin uuesti Palu raamatut... aga eks loen seda veel ja veel...

Lisan siis siia K58 silindri portmapi.. eks püüan õhtul akende kuju täpsemini mõõta - silindri sein õliseks, paber peale... siis saab õigemad servakujud. No jah võib ka nii, et paber silindri poolt ava ette ning ava väjastpoolt siis pihustada vett...

Kuid minu tulem on siin (joonestatud cadiga... sealt siis nurkade/joonte arvestus 0.00 täpsusega):
Silinder_töötakt.jpg
Kahjuks JPG teeb jooned paksemaks... PDF manusena lisada ei saanud, ei viitsi ka kuhugi ülesriputada.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Gaasijaotus silindris

Unread post by hmm »

Nagu näha, kui mõõta asju õigesti muutub tulemus kardinaalselt... nüüd need amööbid tunduvad väga kohutavad :?
Silinder_töötakt_reaalavad.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply