K58 mootori korda tegemine e. 123,7cc 3 käiguline
Posted: 16. May 2018 15:17
Võtsin veel ühe töö endale ette ja nokitsen ühe K-58 mootori töökorda. Kriban siia, et kuluosadest jääks ka mingi jälg, et hiljem hea leida vajaminevaid mõõte, hindasid...
Muudan seda postitust jooksvalt
Konkreetne mootor ise pärit siis hr Võsa poolt müüdud roheka-sinaka K58-lt (1959a), millel preemia installatsioon esiporikal. K58 ise on kahest erinevast rattast kokku pandud ning visati peale ka üks enam vähem komplektne mootor.
Mootor ise on siht OK korras ja jäänud seisma ühe silindri tikkpoldi murdumisega karterisse. Seda on püütud välja puurida aga selle tegemisega natuke rikutud karteri silindri alust pinda.
mootoris puudus ka U-raud. Selle lasin Tõrvandis ühel treialil teha ja samuti võttis ta osavalt välja murdunud tikkpoldi otsa 25.- eest. Lisaks peaks vist parandama karterialust pinda tugevama materjaliga nt keemilise metalliga...
Sidurikettad tekstoliidist 15€ komplekt - täitsa kaubanduses saadaval
Sidurikett... eks paneb oma varudest ühe korralikuma, kuid tagadil oli nende hindadeks 5-15€. Kaubandusest ei leia, mina vähemalt. Pakuti et võib leida kuskilt põllumanadustehikaga tegelevates poodidest...
Samad kuluosad peaksid minema nii M1A, M1M, K125, K55, K58 mootoritele
Erisused tulevad karteri kaante poltide pikkustes ja tikkpoldi paksustes varajasema mootori tikkpoldid on 6mm M1M+, K55+ on tikkpoldid 7mm
Mootori detailid:
U-raua tegemine ja murdunud tikkpoldi väljavõtmine 25€ geneka ja veohammaka vahelise seina taastamine 15€
Sidurikett 5-15€
Sidurikettas 15€ komplekt
siduri plaadi tõukur (seene kujuline) 1,5€
Veoketi hammakas (7mm paksune) 6€
spidomeetritigu 2,5€
Kolb alates 9,5€/tk
Rõngad alates 2€ tk
Sõrm alates 4€ tk
Sõrmepuks alaltes 2€/tk
Tikkpoldid M7 x 140mm - ei leidnud eesti kaubandusest ja olen tellinud neid Saksamaalt Scooter Centerist ja üks ühele hakkavad (Vespa PX80, PX125, PX150, Sprint GT125 (VNL2T), GTR125 (VNL2T), TS125 (VNL3T), Super, VNA, VNB, VBA, VBB, V90, SS90, PV125, ET3, PK80, PK125, Lambretta LD 125 (since yoc 1956), D 125 (since yoc 1956), LD 150) tikkpoldid.
Hind 9,65€ komplekt (4 tikkpolti, seibid mutrid). Kahjuks miinimum tellimus on 15€, seega kas võtta midagi juurde või tellida 2 kompekti. See järel saatmine DHL ~10€ ja kogu kulu siis ~30€ ehk 15€ üks komplekt. NB kaasatulnud seibid ja vedruseibid ei kannata kriitikat ning ka mutrid on suht pehmed. Need võiks asendada korralike tugevusklassi mutritega.
M1A/K125,( ehk ka K55?) - M1M mootor kuni 1959a. oli M6x140
Kuid kuluosad, (tihendid, laagrid, poldid jne) hetkel siis 23€:
Laagrid: sain Kogu komplekti sain IUANA OÜ-st rahaliselt kokku 12,33€:
- Väntvõllile nr 203 (40x17x12) 3tk (iuna: 6203.2RSR.C3 FAG 2,6€/tk)
- Käigukastipeavõlli siduripoolne nr202 (35x15x11) 1tk (iuna: 6202.2RSR.C3 FAG 2,26€/tk)
- Käigukastipeavõlli veohammaka poolne nr100704 (42x20x9) 1tk (iuna: 100704 GPZ 2,27€/tk)
On võimalik saada ka veel odavamalt, kuid siis pannakse venemaal toodetud laagrid. Need on 2x odavamad, kui FAG laagrid. Hetkel sai valitud suuri pöördeid taluvaid laagrid ja koos katetega - need saab alati ära võtta.
Simmerid/kaelustihendid (sisemõõt, välismõõt, paksus: mm) Kogu komplekti sain IUANA OÜ-st kokku 4,9€ :
- väntvõllile karteri poolne 17, 40, 10 (iuna: TC-17*40*10 TTO 1,2€/tk)
- väntvõllile geneka poolne 17, 30, 7 (iuna: TC-17*30*7 TTO 1,2€/tk)
- käigukastile veohammaka alla - 25, 35, 7 (iuna: TC-25*35*7 TTO 1,3€/tk)
- käimalöömise võlli ümber -20, 30, 7 (see on siis K58-l ainult) (iuna: TC-20*30*7 TTO 1,2€/tk)
Veovõlli tihendid tundusid väga OK olema, sest on topelt kraed, mida SKF omadel pole.
tihendid (rullina papp 0,25mm) karteripoolte ja siduripoolsele karterikaane vahele, silindri alla, geneka all oleva simmerihoidjale ja veohammaka juures olevale simmeri hoidjale. Valmis tihendeid ei ole kuskil enam saada vaid need tuleb ise teha!
Tihendipapp võetud siis tööriistamarketist 0,25mm paksusega 50x33cm leht, hinnaga 2,5€
Silindripea alune tihendiplekk, sobib ka uuema minski silindrpea alune tihend 1€ on õiges mõõdus vaskseib
Poldid M6 (pikkus mm) võtsin balticboltist, kõiki pikkusi polnud seega tuleb võtta lähim pikem mõõt ja õigeks lõigata. rahaliselt 3,29€ (puudu on veel M4x11 peitpea poldid) :
karteri ühenduspolt 20mm 8tk (DIN84 zn M 6x20 0,0828€/tk)
karteri ühenduspolt, millel juhtme kronstein 25mm 1tk (DIN84 ZN M 6x35 0,0691€/tk)
karteri ühenduspolt kõrgendusel (3tk) ja sidurikaane tagumine (1tk) 45mm 4tk (DIN84 ZN M 6x45 0,0818€/tk)
Sidurikaan esiratta poolne 75mm 2tk (DIN84 ZN M6x100 0,228€/tk)
Sidurikaan keskmised 60mm 2tk (DIN84 ZN M6x100 0,228€/tk)
Genekapoolne kaan 82mm 3tk (DIN84 ZN M6x100 0,228€/tk)
M4x11, peitpea - geneka aluse kaelustihendi hoidjale 3tk ja käigukasti veovõlli aluse hoidale 5tk. kokku 8tk - hetkel baltiboldis polnud, kuid kindlasti seal on aga müüja oli...
Polt M7 (geneka magnetile) - ka siin võib olla erisusi M1A-K58 jne vahel (DIN931 8.8ST M 7x80 0,6348€/tk
reguleerimisseibid - eks näis palju neid vaja, paksused siis 0,1...1mm
sisemõõduga:
17mm - väntvõlli joondumiseks
15mm käigukasti hammakate joondumisteks
Ülejäänud asjad paistavad korras olema, sh käigukasti sekundaarvõlli liugurpuksid.
Muudan seda postitust jooksvalt
Konkreetne mootor ise pärit siis hr Võsa poolt müüdud roheka-sinaka K58-lt (1959a), millel preemia installatsioon esiporikal. K58 ise on kahest erinevast rattast kokku pandud ning visati peale ka üks enam vähem komplektne mootor.
Mootor ise on siht OK korras ja jäänud seisma ühe silindri tikkpoldi murdumisega karterisse. Seda on püütud välja puurida aga selle tegemisega natuke rikutud karteri silindri alust pinda.
mootoris puudus ka U-raud. Selle lasin Tõrvandis ühel treialil teha ja samuti võttis ta osavalt välja murdunud tikkpoldi otsa 25.- eest. Lisaks peaks vist parandama karterialust pinda tugevama materjaliga nt keemilise metalliga...
Sidurikettad tekstoliidist 15€ komplekt - täitsa kaubanduses saadaval
Sidurikett... eks paneb oma varudest ühe korralikuma, kuid tagadil oli nende hindadeks 5-15€. Kaubandusest ei leia, mina vähemalt. Pakuti et võib leida kuskilt põllumanadustehikaga tegelevates poodidest...
Samad kuluosad peaksid minema nii M1A, M1M, K125, K55, K58 mootoritele
Erisused tulevad karteri kaante poltide pikkustes ja tikkpoldi paksustes varajasema mootori tikkpoldid on 6mm M1M+, K55+ on tikkpoldid 7mm
Mootori detailid:
U-raua tegemine ja murdunud tikkpoldi väljavõtmine 25€ geneka ja veohammaka vahelise seina taastamine 15€
Sidurikett 5-15€
Sidurikettas 15€ komplekt
siduri plaadi tõukur (seene kujuline) 1,5€
Veoketi hammakas (7mm paksune) 6€
spidomeetritigu 2,5€
Kolb alates 9,5€/tk
Rõngad alates 2€ tk
Sõrm alates 4€ tk
Sõrmepuks alaltes 2€/tk
Tikkpoldid M7 x 140mm - ei leidnud eesti kaubandusest ja olen tellinud neid Saksamaalt Scooter Centerist ja üks ühele hakkavad (Vespa PX80, PX125, PX150, Sprint GT125 (VNL2T), GTR125 (VNL2T), TS125 (VNL3T), Super, VNA, VNB, VBA, VBB, V90, SS90, PV125, ET3, PK80, PK125, Lambretta LD 125 (since yoc 1956), D 125 (since yoc 1956), LD 150) tikkpoldid.
Hind 9,65€ komplekt (4 tikkpolti, seibid mutrid). Kahjuks miinimum tellimus on 15€, seega kas võtta midagi juurde või tellida 2 kompekti. See järel saatmine DHL ~10€ ja kogu kulu siis ~30€ ehk 15€ üks komplekt. NB kaasatulnud seibid ja vedruseibid ei kannata kriitikat ning ka mutrid on suht pehmed. Need võiks asendada korralike tugevusklassi mutritega.
M1A/K125,( ehk ka K55?) - M1M mootor kuni 1959a. oli M6x140
Kuid kuluosad, (tihendid, laagrid, poldid jne) hetkel siis 23€:
Laagrid: sain Kogu komplekti sain IUANA OÜ-st rahaliselt kokku 12,33€:
- Väntvõllile nr 203 (40x17x12) 3tk (iuna: 6203.2RSR.C3 FAG 2,6€/tk)
- Käigukastipeavõlli siduripoolne nr202 (35x15x11) 1tk (iuna: 6202.2RSR.C3 FAG 2,26€/tk)
- Käigukastipeavõlli veohammaka poolne nr100704 (42x20x9) 1tk (iuna: 100704 GPZ 2,27€/tk)
On võimalik saada ka veel odavamalt, kuid siis pannakse venemaal toodetud laagrid. Need on 2x odavamad, kui FAG laagrid. Hetkel sai valitud suuri pöördeid taluvaid laagrid ja koos katetega - need saab alati ära võtta.
Simmerid/kaelustihendid (sisemõõt, välismõõt, paksus: mm) Kogu komplekti sain IUANA OÜ-st kokku 4,9€ :
- väntvõllile karteri poolne 17, 40, 10 (iuna: TC-17*40*10 TTO 1,2€/tk)
- väntvõllile geneka poolne 17, 30, 7 (iuna: TC-17*30*7 TTO 1,2€/tk)
- käigukastile veohammaka alla - 25, 35, 7 (iuna: TC-25*35*7 TTO 1,3€/tk)
- käimalöömise võlli ümber -20, 30, 7 (see on siis K58-l ainult) (iuna: TC-20*30*7 TTO 1,2€/tk)
Veovõlli tihendid tundusid väga OK olema, sest on topelt kraed, mida SKF omadel pole.
tihendid (rullina papp 0,25mm) karteripoolte ja siduripoolsele karterikaane vahele, silindri alla, geneka all oleva simmerihoidjale ja veohammaka juures olevale simmeri hoidjale. Valmis tihendeid ei ole kuskil enam saada vaid need tuleb ise teha!
Tihendipapp võetud siis tööriistamarketist 0,25mm paksusega 50x33cm leht, hinnaga 2,5€
Silindripea alune tihendiplekk, sobib ka uuema minski silindrpea alune tihend 1€ on õiges mõõdus vaskseib
Poldid M6 (pikkus mm) võtsin balticboltist, kõiki pikkusi polnud seega tuleb võtta lähim pikem mõõt ja õigeks lõigata. rahaliselt 3,29€ (puudu on veel M4x11 peitpea poldid) :
karteri ühenduspolt 20mm 8tk (DIN84 zn M 6x20 0,0828€/tk)
karteri ühenduspolt, millel juhtme kronstein 25mm 1tk (DIN84 ZN M 6x35 0,0691€/tk)
karteri ühenduspolt kõrgendusel (3tk) ja sidurikaane tagumine (1tk) 45mm 4tk (DIN84 ZN M 6x45 0,0818€/tk)
Sidurikaan esiratta poolne 75mm 2tk (DIN84 ZN M6x100 0,228€/tk)
Sidurikaan keskmised 60mm 2tk (DIN84 ZN M6x100 0,228€/tk)
Genekapoolne kaan 82mm 3tk (DIN84 ZN M6x100 0,228€/tk)
M4x11, peitpea - geneka aluse kaelustihendi hoidjale 3tk ja käigukasti veovõlli aluse hoidale 5tk. kokku 8tk - hetkel baltiboldis polnud, kuid kindlasti seal on aga müüja oli...
Polt M7 (geneka magnetile) - ka siin võib olla erisusi M1A-K58 jne vahel (DIN931 8.8ST M 7x80 0,6348€/tk
reguleerimisseibid - eks näis palju neid vaja, paksused siis 0,1...1mm
sisemõõduga:
17mm - väntvõlli joondumiseks
15mm käigukasti hammakate joondumisteks
Ülejäänud asjad paistavad korras olema, sh käigukasti sekundaarvõlli liugurpuksid.