m1a minsk

Üldine mototeemaline arutelu
grenader
Posts: 2
Joined: 30. Nov 2018 19:52

m1a minsk

Unread post by grenader » 30. Nov 2018 20:06

Küsimus, kuidas on orginaalis viimistletud m1a mootoripooled, mootorikaaned, karburaator ja piduritrumlid? Värvitud?



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. Nov 2018 21:39

Piduritrumlid olid kerega ühte värvi k125, k58, m1m vähemalt. Mootori pooled ja karteri kaaned olen kohanud samuti kerevärviga kaetuna m1a. Samuti karburaator ja bensiinikraan m103.
Samas on ka alumiiniumvärviga kaetud isendeid k55 k58.
Seega ühest vastust on keeruline öelda, vähemalt minul.
Ega ma nüüd sind palju edasi aidanud...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Petz
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 01. Sep 2007 00:00

Unread post by Petz » 01. Dec 2018 10:32

M1A-l on need detailid puhas alumiinium.



grenader
Posts: 2
Joined: 30. Nov 2018 19:52

Unread post by grenader » 01. Dec 2018 13:24

Aga kas keegi võiks soovitada, kuidas saaks neid taastada? Klaaskuulprits? Kasutaja libek on taastanud antud mootori, kuid ei pääse sellele blogile ligi.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Dec 2018 13:02

Alumiinimumdetaile soovitan ennekõike soodapritsiga puhastada, siis värvida, et kestma jääks.
Kui on krobeline, egas midagi: lihv + pahteldus ja värv.
M1A puhasalumiinium (karter, kaaned piduritrummel)... originaalis vaevalt oli, pigem ikka värvitud just need al osad, mis tehasest ratta küljes välja tuli, aga see värv on pigem maha tulnud.
Järelturu omad võisid olla ilma värvkatteta.

Karter - soodaprits või nühid muu bensiini vms lahuse ja pintsliga, võib ka ultrahelivanni kasutada... seejärel tühikarer kruvida kokku - krunt, värv . vajadusel jälle väga krobelistele pindadele täitepahtel. Peale värvimist ahju.
Karteri värvimist soovitan teha alles siis, kui mootor on juba koos käinud ning tema töökindlus teada.
Mootori laagripindasid ei soovita ilma vajaduseta üldse puutuda. Kui on vajadus neid taastada, siis see tegevus ei "kanna küünlaid välja" e. teisisõnu rahaliselt mõtetu tegevus. Pigem osta teine kasutatud karter ja korrasta väljast.

Karburaatorit üldjuhul ei värvitud jah, sest pidevalt kütteseguga kokku saades värv ei püsinud. see oli jah puhas alumiinium. On kätte juhutunud teatud pinnaviimistlusega karburaatoreid - natuke kollaka oksiidiga... aga kahtlen, et kas just M1a. need nii olid või see oli uuema aja leiutis.

Aga sorry, ei prentendeeri täistõele, sest pole ise oma silmaga sellel ajal tehasest väljuvaid masinaid näinud. Olen näinud mõnda "vist omas mahlas" siiani säilinud isendeid ja seal on värvitud asjad küljes.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply