Page 1 of 1

m1a minsk

Posted: 30. Nov 2018 20:06
by grenader
Küsimus, kuidas on orginaalis viimistletud m1a mootoripooled, mootorikaaned, karburaator ja piduritrumlid? Värvitud?

Re: m1a minsk

Posted: 30. Nov 2018 21:39
by hmm
Piduritrumlid olid kerega ühte värvi k125, k58, m1m vähemalt. Mootori pooled ja karteri kaaned olen kohanud samuti kerevärviga kaetuna m1a. Samuti karburaator ja bensiinikraan m103.
Samas on ka alumiiniumvärviga kaetud isendeid k55 k58.
Seega ühest vastust on keeruline öelda, vähemalt minul.
Ega ma nüüd sind palju edasi aidanud...

Re: m1a minsk

Posted: 01. Dec 2018 10:32
by Petz
M1A-l on need detailid puhas alumiinium.

Re: m1a minsk

Posted: 01. Dec 2018 13:24
by grenader
Aga kas keegi võiks soovitada, kuidas saaks neid taastada? Klaaskuulprits? Kasutaja libek on taastanud antud mootori, kuid ei pääse sellele blogile ligi.

Re: m1a minsk

Posted: 06. Dec 2018 13:02
by hmm
Alumiinimumdetaile soovitan ennekõike soodapritsiga puhastada, siis värvida, et kestma jääks.
Kui on krobeline, egas midagi: lihv + pahteldus ja värv.
M1A puhasalumiinium (karter, kaaned piduritrummel)... originaalis vaevalt oli, pigem ikka värvitud just need al osad, mis tehasest ratta küljes välja tuli, aga see värv on pigem maha tulnud.
Järelturu omad võisid olla ilma värvkatteta.

Karter - soodaprits või nühid muu bensiini vms lahuse ja pintsliga, võib ka ultrahelivanni kasutada... seejärel tühikarer kruvida kokku - krunt, värv . vajadusel jälle väga krobelistele pindadele täitepahtel. Peale värvimist ahju.
Karteri värvimist soovitan teha alles siis, kui mootor on juba koos käinud ning tema töökindlus teada.
Mootori laagripindasid ei soovita ilma vajaduseta üldse puutuda. Kui on vajadus neid taastada, siis see tegevus ei "kanna küünlaid välja" e. teisisõnu rahaliselt mõtetu tegevus. Pigem osta teine kasutatud karter ja korrasta väljast.

Karburaatorit üldjuhul ei värvitud jah, sest pidevalt kütteseguga kokku saades värv ei püsinud. see oli jah puhas alumiinium. On kätte juhutunud teatud pinnaviimistlusega karburaatoreid - natuke kollaka oksiidiga... aga kahtlen, et kas just M1a. need nii olid või see oli uuema aja leiutis.

Aga sorry, ei prentendeeri täistõele, sest pole ise oma silmaga sellel ajal tehasest väljuvaid masinaid näinud. Olen näinud mõnda "vist omas mahlas" siiani säilinud isendeid ja seal on värvitud asjad küljes.