Page 1 of 1

Küünlad

Posted: 29. Mar 2021 11:00
by hmm
Tegin foorumis päringu ning märkasin, et sellist elementaarset WIKI-t polegi.
Netist leiab ka infot, kuid hea on siit maakeeli ka lugeda.
2T masinates on küünal see objektiivseim indikaatoritest, mis näitab mootori hinge korrasolekut.

Küünla tüüpe on igasuguseid ja mis teha olen neid ka katsetanud (tavaline, platinium, iridium jne), lõpuks jäänud tavalise juurde.
Oluline on ikkagi jälgida, millisele küünlale on süütesüsteem disainitud ja ehk üks olulisemaid tegureid on küünla takistus ja süütepooli väljund pinge oma vaheline töö.
Kõik, mis enne süütepooli on jätame süütesüsteemi teemasse e. kontaktsüüde, transistorsüüde, türistorsüüde, süütepoolid pateri 12V vs 150...400V jne...

Ehk siis, siin teemas on küünlad põhiliseks ja tema olemused.

Kõigepealt siis töös olnud küünalde värv... seda on hea näha, kui küünla peale töötamist mootorist eemaldada.
Leidsin internetineeduse avarusest sellise tabelikese, pildid on küll nõks kehvakesed aga asi seegi:
Kyynalde_colours.jpg
Päris suur värvivahemik on defineeritud OK alas. lisaks veel best ja good.
See vahemik peaks olema sellepärast suur, et mootoreid on ka väga palju, lisaks küttesegu vahekord, jahutus jne... Samas võiks ikkagi sinna BEST poole värviga püüelda.
Mida ma ei märganud on nt halliga küünlade värv. Sest siis pole ju tegu ei rikka/vaese - kuuma/külma teemaga, Pigem mingi lisaaine põlemissegus (kas siis alumiiniumpuru, õlis midagi vms...)

Siia võiks kasutajad oma küünaldest ka pilte panna, ning kirjeldada, mis mootoriga ning mis tingimustes, kui kaua jne on sõidetud. Võiks jääda tehnilise kirjelduse juurde ja üldkirjeldus võiks jääda sõitmise keskkonna (linn vs mnt/kross/ringrada jne %; suvi/talv/kevad/üle 27kraadi;) ja ajalise mõõte jurude.
Tehnilise poolepealt ikka:
Mis küünla mark, millal masinale pandud.
mis masin ja mootor.
Mis süütesüsteem (genekas, juhtimine, süütepool, süütejuhtmed)
Mis karburaator ja mis sätted (düüsid, nõelaasend, tühikäigu, õhu vms reg.kruvi asend)
mis õhufilter.

Ilma taustainformatsioonita pole küünlapildi postitamine eriti mõtekas. Jah võib, kuid abi andmiseks tuleks vähemalt midagi juurde kribada.

Re: Küünlad

Posted: 31. Mar 2021 16:26
by hmm
Järgmine küünla lugemise juhend on siis juba aru saamiseks, et mis ja kus on vale.
Seda tasub lugeda alles siis, kui küünal jääb esimeses postituses rohelisega värvitud välimuste juurede.


Suuresti on see seotud 4T mootoritega, kuid ka 2T osas peab see paika, jah õli kogus ja koostis võib siin värvide mängu muuta.
See lugemine on mõeldud pärast täisgaasil töötamsit:
how to read spark plugs.jpg
how to read spark plugs.jpg (43.03 KiB) Viewed 5028 times
Siin on pikem jutt:
https://sites.google.com/site/kensautom ... park-plugs


Jällegi ehk on abiks ning see võib vähendada diagnostimiseks minevate seadmete hulkasid.

Re: Küünlad

Posted: 25. Apr 2021 13:47
by WD40
4-silindrilisel selline kena pilt, kõik küünlad erinevat värvi. : )
Kuidas kommenteerite? Kolmas on kindlasti liiga tahmane, selle silindriga on ilmselt mingi karburaatoriga seotud probleem.
Esimene on isegi liiga hele? Sellel silindril oli sisselaskel klapivahe 3x väiksem kui peaks olema. Neljandal oli ka liiga väike, aga u. 1,5x väiksem.
IMG_6112.jpg

Re: Küünlad

Posted: 16. May 2021 10:53
by hmm
Väike tabel veel, et saaks asendusi valida:
Spark-plug-heat-range.png
Nüüd milline küünal millise süsteemiga kõige õigem oleks... pigem proovimise küsimus, sest süütesüsteemides on väga palju muutujaid.
Soovitan alustada tehase inseneride disainist, juhul kui kogu süsteem on ühe tootja oma.
Kui süütesüsteemis on tehtud muudatusi, siis võiks aru saada, kas küünlale minev energija suurenes või vähenes. Küünlal on ju ka taluvuse piirid.

Re: Küünlad

Posted: 04. Jun 2021 13:42
by roosakummik
Mis selles tabelis vastab A11 analoogile?

Re: Küünlad

Posted: 05. Jun 2021 11:38
by hmm
Eks neid tabeleid ole terve nett täis ning ega teagi, mis kõige õigem. Samas hea kui on viidatud mingitele standarditele nt gost. GOST selles osas, et ka venelasel on küünalde numeratsioon aegade jooksul muutunud ning iga A11 ei pruugi olla samade parameetritega. minu teada on küünlal ka gost nr peal.
Ühe mingi tabeli leidsin:
kyynalde-vordlus.jpg
Aga vene asjade osas on vaja alati mingi otsing genereerida nt: "свеча аналог таблица"

Re: Küünlad

Posted: 15. Sep 2021 22:29
by hmm
Kohati on hea lugeda ka küünla tootjate katalooge ning sealseid soovitusi nt Denso oma:
https://www.denso.com/global/en/product ... mation.pdf

Mõned väljavõtted:
Rough guide to the recommended replacement interval (economic life) for conventional spark plugs
Automobile 15,000 to 20,000km
Motorcycle 3,000 to 5,000km

*Factors which shorten life
●Running condition: High-speed running, high-load running, hill climbing, extended idling (taxi), etc.
●Ignition characteristics: Simultaneous ignition, positive discharge, use of high-energy coil, etc.
Muide jawal on nii korraga säde mõlemas silkus kui ka ühel (üldjuhul paremal - oleneb kuidas vape süütepool paigaldatud) silkul positiivne mahalaadimine... (powerdynamo kasutusjuhendist leidsin selle jutu)
A simultaneous ignition system is an ignition system in which two plug cords are connected to one coil, as shown in the figure. A normal coil consists of a single coil which provides a high voltage to one plug. Generally, it employs a negative discharge that results in relatively low wear. In contrast, a simultaneous ignition system uses a single coil which must be capable of supplying high voltage to two plugs. A negative discharge occurs at one plug and a positive discharge occurs at the other plug, resulting in the generation of wasteful fire that is unrelated to combustion. For this reason, the electrode at which a positive discharge occurs tends to wear markedly.
Mu jawal on paremas silkus küünlala elektroodi ümber suurem valgem ala, kui vasakul - no jah, olen küünaldegavuranud juba pea 9000km. Seega aeg uued vaadata.

Re: Küünlad

Posted: 16. Sep 2021 17:51
by fomoco
Valge ala küünla elektroodil tähendab varajast süüdet.
Vapel ei ole lihtne süüdet eraldi silindritel reguleerida, peenhäälestuseks peab impulsi kohta magnetil viilima.
Väntvõlli on lihtne panna kokku nii, et ülemised surnud seisud on eri kohtades.
Kontrollimiseks tuleks panna 15 või 16mm pulk läbi mõlema sõrmeaugu ja mõõta vahekaugus pulgast kesklaagrini. Sama mõõtmist tuleks ka teiselt poolt teha.
Kui üks silinder on veidi teise ajastusega siis on ka vahekaugused erinevad.