Page 1 of 1

Mootori disain ja vibratsioon

Posted: 15. Nov 2021 17:14
by hmm
Igasuguseid mootorite valemeid on väljamõeldud:
Ühesilindriline - no pea sama, mis ka kaks kolbi 360 kraadi
kaks kolbi 180 kraadi nt jupite/jawa jne...
V- asetusega ja ka kaks kolbi 270 kraadi,
Igal mootoril omad head ja vead + tootmise kulud.

Olen ise märganud seda, et jawa mootor on küll 180 kraadise kolbide asetusega, kuid vibra on ikka mõnus. Kui korv külge panna, kaob vibra pea täielikult. Püüdsin otsida lahendust, kuid jälgides mootori tööd, siis gaasi andes värises mootor vasakule ja paremale, mitte üles alla... peamine vibra tekitaja on kepsude omavaheline kaugus ja n.ö. kangiefekt.
Kui nüüd korv ühendada, siis muutub raam jäigemaks + korvi esimene kinnitus läheb ka mootori kinnituse juurde, mis ei lase tal selliselt vibreerida.

Aga hea ülevaade erinevate mootorite tehnilisest tasakaalust ja lihtsalt harimiseks ka hea ;)
Kahe silindrilised
https://www.youtube.com/watch?v=a9ZFZABaLbg

neljased:
https://www.youtube.com/watch?v=uM-ycHS9uvw

Re: Mootori disain ja vibratsioon

Posted: 16. Nov 2021 20:09
by roosakummik
Mootori vibratsiooni puhul mängib rolli ka kuidas mootor on raamikinnituste vahel kinnitatud. Kui ülesse leian ühe jutuubi video, siis postitan siia. Selles videos on tegu Planeta 5 mootoriga mis kinnitatud ka ülevalt silindripea poltide külge.
2 pütased vibreerivad vähem, kuid neil ei ole seda meeletut vibratsiooni mis on tegelikult ühepütastele omane. Muidugi tuleb mängu ka väntvõlli korrasolek, kui ikka paigast ära, siis vibrab iga mootor.
Ega head lahendust pole vaid on optimaalsuse leidmine.
Ma lahkan siin hetkel NSVL ajastu toodangut.

Re: Mootori disain ja vibratsioon

Posted: 16. Nov 2021 21:09
by Mattu
Silindrpeast kinnitus raami oli kasutusel ka osadel Cž-idel, ehk tänavasõidu 175sed ja 250sed. Enamjaolt vist küll viimastel.