Mootori disain ja vibratsioon
Posted: 15. Nov 2021 17:14
Igasuguseid mootorite valemeid on väljamõeldud:
Ühesilindriline - no pea sama, mis ka kaks kolbi 360 kraadi
kaks kolbi 180 kraadi nt jupite/jawa jne...
V- asetusega ja ka kaks kolbi 270 kraadi,
Igal mootoril omad head ja vead + tootmise kulud.
Olen ise märganud seda, et jawa mootor on küll 180 kraadise kolbide asetusega, kuid vibra on ikka mõnus. Kui korv külge panna, kaob vibra pea täielikult. Püüdsin otsida lahendust, kuid jälgides mootori tööd, siis gaasi andes värises mootor vasakule ja paremale, mitte üles alla... peamine vibra tekitaja on kepsude omavaheline kaugus ja n.ö. kangiefekt.
Kui nüüd korv ühendada, siis muutub raam jäigemaks + korvi esimene kinnitus läheb ka mootori kinnituse juurde, mis ei lase tal selliselt vibreerida.
Aga hea ülevaade erinevate mootorite tehnilisest tasakaalust ja lihtsalt harimiseks ka hea
Kahe silindrilised
https://www.youtube.com/watch?v=a9ZFZABaLbg
neljased:
https://www.youtube.com/watch?v=uM-ycHS9uvw
Ühesilindriline - no pea sama, mis ka kaks kolbi 360 kraadi
kaks kolbi 180 kraadi nt jupite/jawa jne...
V- asetusega ja ka kaks kolbi 270 kraadi,
Igal mootoril omad head ja vead + tootmise kulud.
Olen ise märganud seda, et jawa mootor on küll 180 kraadise kolbide asetusega, kuid vibra on ikka mõnus. Kui korv külge panna, kaob vibra pea täielikult. Püüdsin otsida lahendust, kuid jälgides mootori tööd, siis gaasi andes värises mootor vasakule ja paremale, mitte üles alla... peamine vibra tekitaja on kepsude omavaheline kaugus ja n.ö. kangiefekt.
Kui nüüd korv ühendada, siis muutub raam jäigemaks + korvi esimene kinnitus läheb ka mootori kinnituse juurde, mis ei lase tal selliselt vibreerida.
Aga hea ülevaade erinevate mootorite tehnilisest tasakaalust ja lihtsalt harimiseks ka hea
Kahe silindrilised
https://www.youtube.com/watch?v=a9ZFZABaLbg
neljased:
https://www.youtube.com/watch?v=uM-ycHS9uvw