jawa 638 silindrid üheaegselt käima.

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
102
Posts: 8
Joined: 08. Aug 2008 00:00

jawa 638 silindrid üheaegselt käima.

Unread post by 102 »

tere tekkis siis selline mõte ,et kui väntvõll pooleks võtta ja panna kokku nii ,et mõlemad pooled jääks samasse asendisse.vastupidiselt siis sellele et kui üks on all siis teine üleval no ,et siis mõlemad öleks korraga üleval või siis all:D.kas see siis annaks juurde midagi või võtaks hoopis vähemaks.tänud vastuste eest.ja vabandan kui tekst segane.
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 106
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Unread post by lockeed »

Peale meeletu vibratsiooni ta sulle miskit juurde ei anna. Ehitada oleks võimalik, aga tulemus oleks kordades halvem kui enne.
102
Posts: 8
Joined: 08. Aug 2008 00:00

Unread post by 102 »

aga miks vibra peaks tekkima kui õieti kokku panna. olen neid vänttasi ennegi poolitanud ja kepsu laagreid vahetanud ja siiamaani küll ilma mingi vibrata:D
User avatar
donn
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 11. Dec 2008 01:00
Location: on my murdercycle
Contact:

Unread post by donn »

Puhtalt teoretiseerimise mõttes ütleksin, et nii tehes kaob kahesilindrilise mootori point ära. Teed väntvõlli selliseks, nagu Yamaha 650 XS-il, aga ainus vahe on selles, et töötakt oleks mõlema kolvi peal samaaegselt, kuna tegu on kahetakti mootoriga. Kolvid ei tasakaalusta enam teineteist ja ka vahelduvad töötaktid mitte. Selles valguses võiks tõesti suuremat vibra oodata. Teoreetiliselt. :roll:
102
Posts: 8
Joined: 08. Aug 2008 00:00

Unread post by 102 »

tänud.aga ootaks ka äkki keegi katsetanud sellist asja.tekkis lihtsalt mõtte kuna vedeleb garaazis.
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 »

:roll:
Last edited by izh350 on 24. Sep 2012 12:47, edited 1 time in total.
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 106
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Unread post by lockeed »

Miks tekib kahe kolvi samaaegsel ülesliikumisel vibra ? Sellepärast, et originaalis kompenseerib kolvi ülesseliikumise ära teine kolb, mis liigub samal ajal alla.
XS650 on kindlasti tasakaalustusvõlliga, Jawal seda pole.
Teisaks probleemiks tuleb karburaatori probleem, kuna 638'l on 1 karburaator jaotatud kahe silindri peale. Enne, kui mõlemal silindril oli sisselase erineval ajal, siis selle mootorilahenduse puhul on mõlemal silindril sisselase korraga. Sel juhul ei piisa kahele silindrile ühest karburaatorist ja sisslaskeava suurusest.
argo1974
Tavakasutaja
Posts: 78
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Unread post by argo1974 »

- XS650 on ilma tasakaalustusvõllita 360-kraadine 4T-twin
- 638 väntvõlli tasakaalustustegur on 50%, millest piisaks vabalt 360-kraadise vända tasakaalustamiseks
- kusjuures, nõuka ajal sai ühe sõbra 638 väntvõlli 62,5% peale tasakaalustatud, millega vibra üldine tajumine vähenes (eriti kõrgematel pööretel)
- 638-le saab vabalt 2 karpat peale kruvida ja sisselaske probleem ka lahendatud
- Tony mainitud JAWA mootor kannab koodi 554.
102
Posts: 8
Joined: 08. Aug 2008 00:00

Unread post by 102 »

väga hea juba tuleb midagi positiivset ka minu idee kohta.rääkige julgelt loen huviga ja siis äkki õhtul juba garaazi lammutama:D
User avatar
Qubik
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 15. Sep 2009 00:00

Unread post by Qubik »

Sellisel juhul kaoks ära ka kahe kontakti vajadus-mõlemis silindris oleks säde samal ajal, mitte 180 kraadi teineteisest. Käiguühtlusele mõjub selline asi kindlasti-kui oled kunagi suurekubatuurilise ühesilindrisega sõitnud, siis saad aru, mismoodi asi on. Eriti hästi on paigaltvõttes tunda, kuidas mootori vedu on jõnksutav õrnalt. Java on siiski suhteliselt pika kolvikäiguga.



Kuid proovi järgi-äkki saab hea:D
Haarame mopeedil kolvist!
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

Phm peaks vääne tõusma ja moment langema ehk madalalt hakkab rohkem rebima. Ise asi on mõlemad silindrid täpselt paika saada, nuh paika saab küll, aga maksimaalse effektiivsuse saab täpselt, min ,001mm vms. Erinevalt muudest mootoritest kui 2 silindrit samaaegselt töötaktil on tähendab see, et kogu mootori genereeritud pöördemoment on samal hetkel ja just millisekundi jooksul erinev silindrite toodetud vibratsioon võib sellises resonatsis akumuleeruda, et 500 pöörde peal juba väristab nagu suur endurokas.
Samas juba kaks sellist mootorit V formatsioonis kokku panna, siis oleks selline moment väändel :P
Tasakaalustama peab niikuinii 180c vända puhul . . .
Post Reply