probleem jawa 360-ga

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Täna sai siis välja tõmmatud siduripoolne simmer.

Selleks pidin veidi juurde leiutama oma raskusega tõmmitsale konksuga otsa, kahju, et pilte ei teinud.

Papiga kaitsesin võlli, konksu surusin pleki taha (võlli juures) ja raskusega tõmbasin mõned laksud vastu seibi ja simmer oligi väljas.

Kas on võimalik ka laagrit sealt välja tõmmata, ilma mootorit lahti võtmata?
Selleks peaks siis tegema sellise tõmmitsa, mis haakuks laagri kuulide vahele.

Osandamisel osutusid asendamatuks ka gaasipõleti ja külmasprei (närimiskummi eemaldaja)


Hõõrits kahjuks ei kõlba kuhugi, ning oleks vaja sirgeks lihvida.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

See aasta vist mitte, või küsisid kellegi muu, kui Põlva mehe käest?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Kuigi olen ära vahetanud vända simmerid, silindri tihendid, rõngad, sättinud karbussi ja süüdet, pole käivitumis probleem kuhugi kadunud.

Vändast käima lüües veab väga laisalt pöörded ülesse.
Teinekord teeb vaid paar popsu ja siis enam vändast käima ei saa, ning ka lükates läheb üpriski vaevaliselt.


Ehk on veel kellegil häid ideid?


E.
Kui sooja mootoriga veidi karbussi üle ujutada, siis käima ei lähe.
Lükates hakkab plödistama, täis gaasiga pöördeid ülesse ei võta, kui gaasi maha lased, siis sureb välja.
Kuid kui plödistamise ajal kraani kinni keeran, siis mõne hetke pärast hakkab normaalselt tööle.

Vist on viga karburaatori regullimises.
antsus1000
Tavakasutaja
Posts: 79
Joined: 05. Apr 2011 00:00
Location: Pärnu
Contact:

Unread post by antsus1000 »

Tundub et saab liiga palju kütust peale.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Sai siis veidi nõela allapoole lastud ja karpat timmitud.
Kui vaikse hoo pealt gaasi anda, siis hetkeks tõmbab hinge kinni, ning alles siis hakkab "rebima", muidu on kõik OK ja ka küünlad on kohvipruunid.
Enne olid küünlad mustad ja rebis kohe, kui gaasi andsid.
Kütusekulu pole veel arvestanud.

Kuid kahjuks ikkagi kõrva kuuldub mootorist kolvisõrmeklobin.

Mida spetsialistid arvavad sellisest ideest, kui hõõritseks vana 15mm kulunud kolvisõrmepuksi 16mm peale, hõõritseks ka kolvile 16mm sõrmepesa, ning teeks uue stopperi pesa?
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

[quote="fomoco"]

Kuid kahjuks ikkagi kõrva kuuldub mootorist kolvisõrmeklobin.
quote]

Sõrmed teevad "tirinat" - klobin viitab kepsulaagrile.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Sirin, tirin, klobin it`s all the same to me.

Probleeme on ka teisi.

Nimelt kui tuledega sõita, siis madalatel pööretel läheb laadimine 4 voldi peale ja masin sureb välja.
Kui gaasi põhja panna, siis on peaaegu 7v juures.
Ilma tuledeta sõites on kõik ok.

Harjad on korralikud, rootor puhas, kontaktid puhastasin ka ära.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik »

fomoco wrote:Sirin, tirin, klobin it`s all the same to me.

Probleeme on ka teisi.

Nimelt kui tuledega sõita, siis madalatel pööretel läheb laadimine 4 voldi peale ja masin sureb välja.
Kui gaasi põhja panna, siis on peaaegu 7v juures.
Ilma tuledeta sõites on kõik ok.

Harjad on korralikud, rootor puhas, kontaktid puhastasin ka ära.
See ongi vana jawa puhul normaalne- valgel ajal lihtsalt tuledega ei sõida ja hoiadki genekat.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Niiet abiks oleks siis LED päevasõidupirn ja võimalikult võimas aku?
Süütesüsteem on pärit jawa 634, miinus massis.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik »

fomoco wrote:Niiet abiks oleks siis LED päevasõidupirn ja võimalikult võimas aku?
Süütesüsteem on pärit jawa 634, miinus massis.
Ega see ei aita, sest ega ka 634 süütemäng on selline puuduliku laadimisega kui kõik tuled sees on.

Aitab kas valgel ajal tuledega ei sõida või uus 6v elektron süütemäng.

Omal ajal ei pidanud tuledega sõitma päevasel ajal.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Eitea, mis politsei selle kohta ütleb, kui ma "elektrit kokku hoian".
Teeks Powerledist parktule, millega päeval sõita.
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

roosakummik wrote:
fomoco wrote:Niiet abiks oleks siis LED päevasõidupirn ja võimalikult võimas aku?
Süütesüsteem on pärit jawa 634, miinus massis.
Ega see ei aita, sest ega ka 634 süütemäng on selline puuduliku laadimisega kui kõik tuled sees on.

Aitab kas valgel ajal tuledega ei sõida või uus 6v elektron süütemäng.

Omal ajal ei pidanud tuledega sõitma päevasel ajal.
Ei näe väga suurt probleemi - hooldage ning hoidke oma laadimissüsteemid korras ning kannatab ka tuledega sõita (vändaotsa laagrid peavad ka loksuvabad olema ikka). Oma 559 sõitis peale vändalaagrite, harjade vahetust ning hooldust 5 aastat ning tuhandeid kilomeetreid nii, et ei pidanud näppe mustaks tegema. Hetkel ootab meest, kes kolvisõrme puksi ära vahetaks :roll: .
Ledid lampidesse oleks muidugi hea kuna koormab vähem generaatorit - omal osad pirnid nii tehtud K-750M´il.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Kuna geneka probleem leidis lahenduse, siis ilmnes kohe ka järgmine probleem.
Kolvi sõrmede vahetamisel sai sisse pandud erinevad sõrmed.

Nüüd on 80Kmh kiirusel selline vibra sees, nagu oleks sipelgad püksis (iz`imehed sellest vist lahti ei saagi)

Kui ajada kolvid ja sõrmed tasakaalu, siis millist täpsust on vaja, kas 1g või 0,1g
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik »

fomoco wrote:Kuna geneka probleem leidis lahenduse, siis ilmnes kohe ka järgmine probleem.
Kolvi sõrmede vahetamisel sai sisse pandud erinevad sõrmed.

Nüüd on 80Kmh kiirusel selline vibra sees, nagu oleks sipelgad püksis (iz`imehed sellest vist lahti ei saagi)

Kui ajada kolvid ja sõrmed tasakaalu, siis millist täpsust on vaja, kas 1g või 0,1g
Sõidad 90- ga ja vibra kaob ära.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Kiirus vist kolbe tasakaalu ei aja :lol:

Sõidaks, kui läheks, kuid hetkel suht paigast ära oleva sättimisega üle 80 minna ei taha, kuigi gaasirull lubaks ka rohkem keerata.
Tõmbab peale 80 hinge kinni ja tee sinist suitsu täis.

Küünlad on kohvipruunist veidi heledamad.

Peaks veidi käivitamistehnikat ka harjutama, kuna omaette olles läheb esimesest-teisest vändast ja kui kellegi juuresolekul käivitad, siis miskipärast tõmbab täis ja teeb vaid paar popsu.

Karpanõel on kõige alumises astmes.

Abiks oleks erinevad süüte, karpa ja generaatori reguleerimise juhised.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Kas jawa 360 mootorisse sobib 638/639 keps?
Kui kasutada 16mm kolvisõrme?
634 keps koos kolbide ja väntvõlliga sobib.
638 väntvõll ei sobi, kuna keskmine osa on laiem.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

kepsud väideti samad olema...
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Käsil siis jawa väntvõlli otsalaagrite vahetus.

Kui mootor pooleks võtta, siis kummale mootoripoolele tuleks jätta käigukast?
Klein
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 17. Jun 2012 00:00

Unread post by Klein »

Vasakule ma pakun, ise ka neitsi sellel alal alles :D
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Kas käigukastis laiali pudenevaid juppe ka on, näit nõellaagrid jms...
Klein
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 17. Jun 2012 00:00

Unread post by Klein »

ei tohiks vist olla, käiguvahetusvõllist kukuvad äkki väikesed vedruga tihvtid, muud vist midagi..
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Räägiks veidi mootori kokkupanekust.
Väntvõll ja käigukast on vasakul mootoripoolel.
Vasakule mootoripoolele kannan ka hermeetiku.
Parema mootoripoole ajan gaasi põletiga või ahjus 100 kraadi juures kuumaks ja siis peaks ilusti kokku sobima?
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Kahjuks ei leia kuskilt käigukasti võllide pikilõtku kohta infot.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

fomoco wrote:Kahjuks ei leia kuskilt käigukasti võllide pikilõtku kohta infot.
Sellest leiab juttu lisatud lingil olevas venekeelses raamatus:
http://www.jawaold.com/main.php?sec=boo ... chkal-1006
Soovituslik lõtk 0,2-0,3 mm. Käigukast enne kokkupanekut vasakus pooles va veovõll, mis istub paremas pooles laagris.

Mul on endal täpselt sama tegevus käsil 634 (632) mootoriga.
KK võllide pikilõtk on kõrvaldatav täpselt valitud reguleerseibide abil. Seibid vahele paremale poolele, pikale võllile võlli ja pronkspuksi vahele ning teine veovõlli ja laagri vahele.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Tänud vastuse eest.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Kui kedagi huvitavad jawa 360 laagrid, siis väntvõllile läks 2tk 6305 ja käigukasti läks 6205 ja 6303 laagrid.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: probleem jawa 360-ga

Unread post by fomoco »

Kas keegi hästi varustatud jawamees saaks ära mõõta sajandiku täpsusega jawa 360 väntvõlli kepsu alumise tapi läbimõõdu.

Väidetavalt on pronkspuksiga originaalil ja uuemal 634 väntvõllil sajandiku võrra erinevus sees.
Taiwanist tellitud analoogil on tapimõõt 22,0X
Post Reply