K: Jawa 638 elektrisüsteem

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
User avatar
rainz66
Posts: 9
Joined: 05. Apr 2012 00:00
Location: Tartu
Contact:

K: Jawa 638 elektrisüsteem

Unread post by rainz66 »

Tere!

Selline küsimus, et kas oleks võimalik ning mõtekas vedada masinale uus juhtmestik? Mis maksaks? Kes teostaks? On kellelgi kogemusi?

Või oleks vaja vähemalt vähendada mittevajalike juhtmete arvu ning asjast rohkem sotti saada. Masinat lahti võttes tuleb aina rohkem välja igasuguseid hullusi, mis kellegi eelmise omaniku poolt tehtud. No kohe mitte midagi ei saa aru. Lahtiseid juhtmeotsi on palju. Tahaks asjast rohkem sotti saada, kuid ise küll sellega vist hakkama ei saa. :?
Born To Be On Two Wheels
mechanic
Posts: 2
Joined: 08. Mar 2012 01:00

Unread post by mechanic »

Otsi korralik el. skeem välja, multimeerer kätte ja usun, et natukese saad sotti ikka. Ma pean näiteks küll enda Jawal kogu elektri ümber tegema kuna seal oli tõesti tõsiseid imesid tehtud. Küsimusele vastuseks, et ikka on võimalik ja kui vaja siis ka mõtekas. Jawa kodulekeküljel on täitsa juhtmestiku komp olemas. Jõudu.
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Kõige lihtsam on vana susserdis kogu täiega maha ning kogu juhtmestik uus vedada skeemi järgi. Omal oli kunagi sama seis ning lõin vana jama maha ning uue vedamine võttis vaid ühe õhtu (koos mõne õllega 8 ) ).
Juhtmed saad ükspuha millisest elektritarvete poest koos otstega ning pärast ei pea muretsema, et mõni ühendus ei anna voolu läbi või isolatsioon kusagilt maas.
See on lihtsam, kui sa arvad - võta aga kätte ja tee ära. Prindi värviline skeem ette ja aja näpuga järge - ise tehes maksad töötasuks omale mõne kosutava karastusjoogi ning muheled pärast, et polnudki ju nii keeruline(see tunne on vahel parem kui ....)
User avatar
rainz66
Posts: 9
Joined: 05. Apr 2012 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by rainz66 »

Ohh, nii tore neid vastuseid lugeda, et ka teised sellise asja ette võtnud! :D

Kindlasti hindan-vaatan enda ajalist olukorda ning peab asja ette võtma!!! :twisted:
Born To Be On Two Wheels
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 721
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik »

Mina testisin ja korrastasin natuke juhtme otsi ja kõik.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Kõik sõltub olukorrast. Esimesel korral näris endalgi sees, kas hakkab hammas peale. Kui juhtmed ise viisakad, piisab tõesti mõnede otste ülejootmisest ja uute klemmide peale pigistamisest.

Olen 3-4 izilisel uue juhtmestiku vedanud ning nüüd võin skeemi vaatamata asja ära teha. Pole tõesti midagi rasket, hakkad klemmikaupa minema, esialgu lõikad jupid valmis ja paned "prostalt kinni" nipodega. Kui pundid koos, pikkused paigas võtad asjad maha, rüüd peale, otsad puhtaks. Seejärel korralikult tehes joodad tina ja saltseriga ära, paned kaablikingad otsa, lased fööniga rüüd kinni ja masinale.

Kogu töö võtab aega õhtu-paar + juhtmed + rüüd. Müüakse ka erinevaid replikakomplekte, arvestades aega-juhtme kulu-klemme, pole need ka teab, mis kallid.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Nobody, natuke kurjustaksin, nimelt saltser on kergelt happeline ja edasise oksüdeerumise huvides tuleb se alati eemaldada. Nostalgitsemiseks sobib veel kampol vaid, kuigi tänapäeval on räbustid juba tinatraadi sees.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Ihii, siinkohal jäi tõesti mainimata et joodetud otsad ikkagi kontaktisprei ja salfakaga puhtaks saavad. Olin napisõnaline.

Kuid samas on tehtud küll nii ja naa, kuid pigem on probleeme tekkinud märgatavalt rohkem jootmata jätmisest, kui saltseri kasutamisest.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply