IZ planeta v 56 laadimine, süütepool, genekas, relee

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

IZ planeta v 56 laadimine, süütepool, genekas, relee

Unread post by RRaido »

Palun abi olen siin natuke hädas:

Ühe silindriline mootor
Genekas selline: https://www.dropbox.com/s/e16n6jirn5jxd ... .42.07.jpg
https://www.dropbox.com/s/o9tcxxp6xl6xh ... .41.57.jpg
Süütepool selline: https://www.dropbox.com/s/ut325x0cp7wag ... .45.53.jpg

Releeplokid mida on käepärast on PP-302 ja PP-1
Proovisin mõlemat aga ei lae.
Süütpool on ka nagu kuum aga see on äkki mootori kuumusest!?

Palun andke nõu millise nendest releedest peaks töötama või millise peaksin otsima.

Kasutada on veel ka G36M aga see on ju kahe silindrilise jaoks!?
Kas seda saab kasutada ka ühesilindrilise jaoks ja milline relee peaks sellega töötama?
https://www.dropbox.com/s/bsxcmq3c5x6aq ... .33.11.jpg
Või peaks kõik releed sobima ja küsimus ainult harjades!?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Uuemate 6V izide relee on PP-01

see PP-302 peaks olema emmilise oma.

Tester kätte ja takistusi mõõtma. Poolil on normaane ligi 2.XX-3.xx oomi, generaatoril mähistel ligikaudu sama takistus. Vaata kas kõik mähised terved. Loomulikult ka rootori lamellid tuleb ära puhastada, need oksudeeruvad ja ei anna kontakti. Harjased võivad ka pessa olla kinni oksüdeerunud, ei liigu vastu rootorit ja ühendust pole.

Jupiteri generaatorist saad kenasti teha planeta generaatori, kui võtad ühed kontaktid ja kondeka ära. :roll:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Tänud kiire vastuse eest!
Lähipäevil mõõdan takistused ära.
Nobody wrote:Uuemate 6V izide relee on PP-01

see PP-302 peaks olema emmilise oma.

Tester kätte ja takistusi mõõtma. Poolil on normaane ligi 2.XX-3.xx oomi, generaatoril mähistel ligikaudu sama takistus. Vaata kas kõik mähised terved. Loomulikult ka rootori lamellid tuleb ära puhastada, need oksudeeruvad ja ei anna kontakti. Harjased võivad ka pessa olla kinni oksüdeerunud, ei liigu vastu rootorit ja ühendust pole.

Jupiteri generaatorist saad kenasti teha planeta generaatori, kui võtad ühed kontaktid ja kondeka ära. :roll:
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Takistused mõõdetud ja nii süütepoolil kui geraatori mähisel 2 ja 3 oomi vahel takistus. Rootori klemmid puhastatud, harjad korralikud.
Panen tsikli tööle ja mõõdan sealt geneka mähiste klemmidel mis lähevad
JA ja Ð seal oli mingi alla ühe voldi. Kas seal ei peaks olema see laadimispinge 7V ringis?
Ehk siis ikka ei lae.
Siis võtsin selle geneka 46 maha ja panin geneka kus kahed kontaktid G36M (enne mõõtsin ära, et mägise otstel 2,6oomi. Selgus, et kui keeran selle pika pordi koos kontakti eemale lükkaja ekstsentsikuga paika siis jäävad sellele ette kontaktid!? Kas sellele genekale on mingid teised kontakti eemale lükkajad, pikemad? Kumbasi kontakte peaksin kasutama?
Selle laadimispinget ma ei saanudki siis mõõta.
Releeks hetkel PP-1, selle kontaktide vahed kontrollitud.
Kas rootoril ei või midagi viga olla? Kuidas mõõta, mida peaks näitama?
See on siis see G36M kus käib vastu kontakte:
https://www.dropbox.com/s/epb05hpcikb93 ... .30.05.jpg
Genekas mis oli enne peal sellel on madalamad kontaktid:
https://www.dropbox.com/s/kmmll6jpyngvc ... .29.53.jpg
Help needed :D

Nobody wrote:Uuemate 6V izide relee on PP-01

see PP-302 peaks olema emmilise oma.

Tester kätte ja takistusi mõõtma. Poolil on normaane ligi 2.XX-3.xx oomi, generaatoril mähistel ligikaudu sama takistus. Vaata kas kõik mähised terved. Loomulikult ka rootori lamellid tuleb ära puhastada, need oksudeeruvad ja ei anna kontakti. Harjased võivad ka pessa olla kinni oksüdeerunud, ei liigu vastu rootorit ja ühendust pole.

Jupiteri generaatorist saad kenasti teha planeta generaatori, kui võtad ühed kontaktid ja kondeka ära. :roll:
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Planeta ja Jupiteri rootorid ja süütenukad on identsed...

https://www.dropbox.com/s/kmmll6jpyngvc ... .29.53.jpg

Pean üle vaatama, ilmselt on tegu seal vana izi (vana iz 56 ja 49?) kontaktidega ja tsentrifugaalregulaatoriga. Viimased kaks on mõtekas eemaldada, kuna väidetavalt need ei tööta nii nagu peaks...

Asja saad parandada nii, et keerad selle rootori poldi lahti, võtad vastu käiva jupi ära ja paned nuka ja poldi peal alla tähik- või vedruseibi. :roll:

Lisaks kas tegu pole üldse terve vana iz 56 generaatoriga, seega ei sobi sinna ka relee PP-01 vaid vanem iz 56 oma, lisaks käis iz 56l aku poolus teistpidi, kui uuematel. (plus massi)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Jah täitsa õige see mida algselt proovisin laadima saada oli 49 genekas, nii oli seal vaskplaadil kirjas.
Sädet tegi see küll. Aga laadima ma sellega ei saanud releed olid PP-1, PP-302
Ja mähisel 2-3 oomi takistus jne.

Eile aga proovisin jupiteri genekat G36M ja PP-1 kooslust, need peaks ilusti koos töötama + IZ56 süütepool.
https://www.dropbox.com/s/vnx2j0c99861q ... .29.31.jpg
Ei jõudnud kaugele kuna see tsenrtifugaal regulaator ja kontaktid ei käinud teineteisest mööda.
OK, proovin täna õhtul ilma selle tsentrifugaalregulaatorita.

Ja kui mul oli küljes see vanem gene siis jah üks mähise ots läks geneka keresse ... ilmselt selle + massi pärast.

Kas küsimust:
1) Kas rootoriga võib olla probleeme kui ei tule laadimise pinget aga säde on OK?
2) Kui panen mootori tööle siis kas peaks ja kui palju pinget tulema geneka mähise otstelt, 7V?
Nobody wrote:Planeta ja Jupiteri rootorid ja süütenukad on identsed...

https://www.dropbox.com/s/kmmll6jpyngvc ... .29.53.jpg

Pean üle vaatama, ilmselt on tegu seal vana izi (vana iz 56 ja 49?) kontaktidega ja tsentrifugaalregulaatoriga. Viimased kaks on mõtekas eemaldada, kuna väidetavalt need ei tööta nii nagu peaks...

Asja saad parandada nii, et keerad selle rootori poldi lahti, võtad vastu käiva jupi ära ja paned nuka ja poldi peal alla tähik- või vedruseibi. :roll:

Lisaks kas tegu pole üldse terve vana iz 56 generaatoriga, seega ei sobi sinna ka relee PP-01 vaid vanem iz 56 oma, lisaks käis iz 56l aku poolus teistpidi, kui uuematel. (plus massi)
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Rootoriga võib ikka probleeme olla, rootori mähis saab samamoodi rikneda ja läbi põleda. Hea võimalus on ka rootoril kontuure kontrollida mõõtes takistusi harjadest (harjad juhtmeotsad tuleb siis lahti ühendada)

Iz PP1 releed kasutatakse generaatoritega G-36M8 ja G-36M7, mitte teistega. Iz 49 ja vana 56 generaatori puhul oli miski erinevus lisatakistis ja siis eelpoolnimetatud kooslus ei toimi.

Iz 350, 49 ja vana 56 kasutasid generaatoreid G-35 ja G-36, need releega PP-1 ei tööta. Kui sul on huvi, võin sul selle vana izi generaatori vahetada sulle sobiva vastu (õiged on mul olemas)

Mina teeks nii, kuna oled kõik muu kontrollinud:

1) Kas rootori harjastele tuleb süüte sisse pannes pinge peale (akupinge)
2) Kas rootori harjased annavad kontakti (ühenda otsad lahti ja vaata, kas takistus on mõne oomine)
3) Kas rootori mähised on terved, harjased puutuvad vastu lamelle, lamellid on puhastatud)

Kui jah, siis peaks asi voolu tootma, kuna generaatori nn staatormähised sa juba kontrollisid.

Soovitan lugeda ka A.Palu kirjandust ja izi manuale motokuur.ee ning ülevalt menüüribast Tehniline e-kirjandus

Kui tahad paberkujul, siis üks oranzide kaantega väga korralik A.Palu motopiibel on müüa 16€ eest :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Tehnillise e-kirjanduse avastasin eile, see oli väga abiks. Seal pdf Planeta2 lk47 ja 51 on head selged skeemid:
http://www.motokuur.ee/download/PDF_moo ... a_2_ru.pdf
Mingit Palu raamatut olen kunagi sirvinud aga ma ei mäleta, kui põhjalikult seal elektri teemast on räägitud.

Sa soovid vahetada selle 49 geneka G-36M7/8 vastu?

Vaatan õhtul selle rootori asja ka veel üle siis on sellega ka selge.
Nobody wrote:Rootoriga võib ikka probleeme olla, rootori mähis saab samamoodi rikneda ja läbi põleda. Hea võimalus on ka rootoril kontuure kontrollida mõõtes takistusi harjadest (harjad juhtmeotsad tuleb siis lahti ühendada)

Iz PP1 releed kasutatakse generaatoritega G-36M8 ja G-36M7, mitte teistega. Iz 49 ja vana 56 generaatori puhul oli miski erinevus lisatakistis ja siis eelpoolnimetatud kooslus ei toimi.

Iz 350, 49 ja vana 56 kasutasid generaatoreid G-35 ja G-36, need releega PP-1 ei tööta. Kui sul on huvi, võin sul selle vana izi generaatori vahetada sulle sobiva vastu (õiged on mul olemas)

Mina teeks nii, kuna oled kõik muu kontrollinud:

1) Kas rootori harjastele tuleb süüte sisse pannes pinge peale (akupinge)
2) Kas rootori harjased annavad kontakti (ühenda otsad lahti ja vaata, kas takistus on mõne oomine)
3) Kas rootori mähised on terved, harjased puutuvad vastu lamelle, lamellid on puhastatud)

Kui jah, siis peaks asi voolu tootma, kuna generaatori nn staatormähised sa juba kontrollisid.

Soovitan lugeda ka A.Palu kirjandust ja izi manuale motokuur.ee ning ülevalt menüüribast Tehniline e-kirjandus

Kui tahad paberkujul, siis üks oranzide kaantega väga korralik A.Palu motopiibel on müüa 16€ eest :)
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Selgus, et rootor oligi peetis. Pildil vasak oli peal seal oli takistus üle 100 oomi, parempoolne läks siis peale nüüd.
https://www.dropbox.com/s/n5zkxys3k7vpj ... .57.47.jpg

see vasakpoolne läheb ilmselt selliseks kui laager on läbi ja rootor hakkab vastu genekat käima!?

Uue rootoriga siis vastused sellised:
1) Kas rootori harjastele tuleb süüte sisse pannes pinge peale (akupinge) V: panen süüte sisse ja harjastel ainult 0,14V ? kust see + peaks tulema? läbi lambi? releeplokist ju ei tule kuna kontakt on seal lahti? Või peab mõni relee rakenduma kui panen süüte sisse ja seeläbi andma + harjasele?
2) Kas rootori harjased annavad kontakti (ühenda otsad lahti ja vaata, kas takistus on mõne oomine) V: nüüd annavad jah, takistus oli mingi 4 oomi ringis ehk siis uus rootor parandas asja ära.
3) Kas rootori mähised on terved, harjased puutuvad vastu lamelle, lamellid on puhastatud) V: jah need on nüüd korras.

Genekas mis peal on ikka G36M8. See 8 ei paista sealt eriti välja aga nii ta on. Mähise takistus mingi 2,3 oomi.
See peaks ikka PP-1 ga töötama.
Geneka pildid: https://www.dropbox.com/s/j9ji7h7qe4sxp ... .27.36.jpg
https://www.dropbox.com/s/rrsd3s0thhd51 ... .27.57.jpg

Nüüd siis rootor korras, harjased korras, genekas korras. Harjastel ainult 0,14V kui süüte panen sisse. Käib ilusti aga loomulikult ei lae.
Kust peab tulema harjastele + ja kas sama pinge mis akul?
Kust saada neid lambipirne mis näitvad laadimist ja tühikäiku?
See laadimistule lamp on mul ka muidugi vastav kompunn :)
https://www.dropbox.com/s/numr4a858zlmu ... .38.27.jpg
Nobody wrote:Rootoriga võib ikka probleeme olla, rootori mähis saab samamoodi rikneda ja läbi põleda. Hea võimalus on ka rootoril kontuure kontrollida mõõtes takistusi harjadest (harjad juhtmeotsad tuleb siis lahti ühendada)

Iz PP1 releed kasutatakse generaatoritega G-36M8 ja G-36M7, mitte teistega. Iz 49 ja vana 56 generaatori puhul oli miski erinevus lisatakistis ja siis eelpoolnimetatud kooslus ei toimi.

Iz 350, 49 ja vana 56 kasutasid generaatoreid G-35 ja G-36, need releega PP-1 ei tööta. Kui sul on huvi, võin sul selle vana izi generaatori vahetada sulle sobiva vastu (õiged on mul olemas)

Mina teeks nii, kuna oled kõik muu kontrollinud:

1) Kas rootori harjastele tuleb süüte sisse pannes pinge peale (akupinge)
2) Kas rootori harjased annavad kontakti (ühenda otsad lahti ja vaata, kas takistus on mõne oomine)
3) Kas rootori mähised on terved, harjased puutuvad vastu lamelle, lamellid on puhastatud)

Kui jah, siis peaks asi voolu tootma, kuna generaatori nn staatormähised sa juba kontrollisid.

Soovitan lugeda ka A.Palu kirjandust ja izi manuale motokuur.ee ning ülevalt menüüribast Tehniline e-kirjandus

Kui tahad paberkujul, siis üks oranzide kaantega väga korralik A.Palu motopiibel on müüa 16€ eest :)
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Selgus, et rootor oligi peetis. Pildil vasak oli peal seal oli takistus üle 100 oomi, parempoolne läks siis peale nüüd.
https://www.dropbox.com/s/n5zkxys3k7vpj ... .57.47.jpg

see vasakpoolne läheb ilmselt selliseks kui laager on läbi ja rootor hakkab vastu genekat käima!?

Uue rootoriga siis vastused sellised:
1) Kas rootori harjastele tuleb süüte sisse pannes pinge peale (akupinge) V: panen süüte sisse ja harjastel ainult 0,14V ? kust see + peaks tulema? läbi lambi? releeplokist ju ei tule kuna kontakt on seal lahti? Või peab mõni relee rakenduma kui panen süüte sisse ja seeläbi andma + harjasele?
2) Kas rootori harjased annavad kontakti (ühenda otsad lahti ja vaata, kas takistus on mõne oomine) V: nüüd annavad jah, takistus oli mingi 4 oomi ringis ehk siis uus rootor parandas asja ära.
3) Kas rootori mähised on terved, harjased puutuvad vastu lamelle, lamellid on puhastatud) V: jah need on nüüd korras.
Jep, kulunud vändalaagrid rikuvad rootori ja viivad süüte paigast

1) Rootori harjastele tuleb pinge peale, kuid mõõtmiseks pead ikka harjased lahti ühendama, sest see 0,14V on sellisel juhul mõõdetuna pingelang. (Ja klemmi ja massi vahel on akupinge)
Kust peab tulema harjastele + ja kas sama pinge mis akul?
Kust saada neid lambipirne mis näitvad laadimist ja tühikäiku?
See laadimistule lamp on mul ka muidugi vastav kompunn :)
Esialgu tuleb harjastele pinge peale akust, hiljem, kui laadimine hakkab, siis hakkab generaator end ise ergutama. JA klemm on rootori ergutus. Seisva mootoriga on sama pinge jah, töötaval mootoril reguleerib seda relee.

Pirne olen näinud, et Põlva motopoe mees müüb alati Tagadi laadal, küllap siis ka kohapeal ja saab ka ettemakstes tellida. Googelda.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Oskad sa öelda kust tuleb + täpsemalt? Läbi relee kuidagi? Läbi lambi ei tule ju või?
https://www.dropbox.com/s/6c3nd4wbguwft ... 0skeem.png
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

RRaido wrote:Oskad sa öelda kust tuleb + täpsemalt? Läbi relee kuidagi? Läbi lambi ei tule ju või?
https://www.dropbox.com/s/6c3nd4wbguwft ... 0skeem.png
Mina saan sellest nii aru, et esialgu tuleb läbi lambi pluss ergutusmähisele (lamp põleb), kui generaator hakkab laadima, tuleb ergutus läbi relee (JA klemmile tuleb pinge peale releest), siis lambil klemmidel potentsiaalide erinevust peaaegu ei teki ja lamp kustub (loe jääb õrnalt hõõguma). Mootor seiskub, süttib taas lamp.

Ma pole praegu kindel, kas ilma kontrolllambita ta laadima üldse hakkab (loe: kui lamp läbi on põlenud)

Kuid väidetakse, et hakkab ka siis laadima, sest rootor olevat õrnalt magneeditud ja generaator hakkab siiski pööretel laadima...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Tänud...
Jah, kui teaks, et ilam kotrolllambita ei lae siis on kindalt lamp ka ahelas sees ja mitte ainult "infolambike". Kui + tuleb läbi lambi siis ei saa sinna suva lampi panna ilmselt ja ühendus võika olla hea ja ilmselt mängib ka takistus rolli. Proovin leida selle originaallambi elektrilised andmed....

Nobody wrote:
RRaido wrote:Oskad sa öelda kust tuleb + täpsemalt? Läbi relee kuidagi? Läbi lambi ei tule ju või?
https://www.dropbox.com/s/6c3nd4wbguwft ... 0skeem.png
Mina saan sellest nii aru, et esialgu tuleb läbi lambi pluss ergutusmähisele (lamp põleb), kui generaator hakkab laadima, tuleb ergutus läbi relee (JA klemmile tuleb pinge peale releest), siis lambil klemmidel potentsiaalide erinevust peaaegu ei teki ja lamp kustub (loe jääb õrnalt hõõguma). Mootor seiskub, süttib taas lamp.

Ma pole praegu kindel, kas ilma kontrolllambita ta laadima üldse hakkab (loe: kui lamp läbi on põlenud)
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Ilmselt pole need lambi parameetrid nii olulised. Generaatorri laadimist reguleerib siiski relee..
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
binaat
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 04. Dec 2009 01:00

Unread post by binaat »

Laadimise ja tühikäigu pirne saab kloostrimetsa motopoest
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Ma ei ole oma IZ Planeta 2 ikka veel laadima saanud. Olen siin foorumeid lugenud ja nõuandeid proovinud kuid jah ikka ei lae.

Rootor vahetatud
Genekas vahetatud
Harjased vahetatud
Teist PP-1 releed proovinud
Süütelukk vahetatud - vana ja see uus lähevad teatud kohast kuumaks kui võtit niisama sees hoida aga mitte alati.
Juhtmeotsad puhastatud ja kõvasti kinni keeratud

Kas on Tallinnas keegi kelle juurde lähiajal saab ratta tuua ja kes paneks ta laadima?
Lisaks olen natuke hädas ka suunakate tööle panemisega. Suunakad paigaldatud, juhtmed ja lüliti paigaldatud, relee olemas aga ei saa seda ka tööle. Põhilist abi muidugi laadimisega seoses vaja!!!
IZ Planeta 2
Raigo
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 14. Oct 2003 00:00
Location: Rakvere

Unread post by Raigo »

sama siin :)
Kõike tehtud aga laadimine netu.
I¸ P 1965
102
Posts: 8
Joined: 08. Aug 2008 00:00

Unread post by 102 »

kontrolli ega sul miinus harjale vool peale ei jookse endal oli sama jama
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Miinus hari läheb ju otse massi ehk korpusesse.
https://www.dropbox.com/s/6c3nd4wbguwft ... 0skeem.png

Kuidas sa avastasid et miinus harjale tuleb vool peale ehk siis pluss jookseb massi kuskilt?
Keeran geneka küljest miinus harja lahti ja panen testri pinge mõõtmiseks harja kontakti ja korpuse vahele ja mõõdan? :roll:
102 wrote:kontrolli ega sul miinus harjale vool peale ei jookse endal oli sama jama
User avatar
Tarts
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by Tarts »

Proovin ka abi anda.

Ma ei lugenud välja siit postitustest, et millega või kuidas sa laadimist või laadimispinget kontrollid. Kas vaatad ainult kontroll-lampi või mõõdad ka mõne testriga?

Küsimus veel selline, et kas kõik juhtmed geneka ja regulaatori vahel on korras ja õige klemm õige klemmiga ühendatud (on olnud juhust, kus ergutuse- ja voolujuhe on vahetuses).

Kontroll-lambi võimsus ei ole väga määrav, keegi ju ei pane H4 pirni näiteks. Tava võimsus jääb 1 kuni 3 watti piiresse. Kontroll-lamp kustub siis, kui tagasivoolu relee kontaktid sulguvad, mitte ei teki mingit potensiaalide erinevust või sarnasust. Pirni puudumisel või läbipõlemisel eelergutust ei teki ja genekas reeglina voolu tootma ei hakka. Mõningatel juhtudel on paraleelselt pirniga lisatud ka takisti, mis siis pirni riknemisel töö üle võtab. Takisti suurus jääb 10 - 36 oomi vahele, sõltub kas 6v või 12v.

Aja möödudes kipuvad genekate ankrud oma magnetvälja kaotama. Selleks tuleb neid sunniga ergutada, ehk töötava mootoriga tuleb tagasivoolu relee kontaktid kokku vajutada.

Mis puudutab relee regulaatoreid RR-1 ja RR-302, siis vahe on selles, et RR-1 omab ühekontaktilist pingeregulaatorit ja ka ühte lisatakistit aga RR-302 on neid mõlemaid kaks. RR-1 on mõeldud genekatele kuni 45 watti ja RR-302 kuni 65 watti. Mõlemal regulaatoril on lisatakisti releekarbis sees. Vanadel G36M genekatel on see mähitud generaatori ühele pooluskingale ja nende genekate releeks oli I´-56 relee.
K-125, K-175, Kawasaki KZ 750, Ja üks oma kokkupandud peerukaarik
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Tarts wrote:Proovin ka abi anda.
Pirni puudumisel või läbipõlemisel eelergutust ei teki ja genekas reeglina voolu tootma ei hakka.
RR1 ja 6V süsteemi puhul on laadimise kontrolltuli Aku + ja JA klemmi vahel. Tõepoolest, kui tagasivoolu relee kontakt sulgub, hakkab generaator tootma voolu ja laadima akut.

Skeemist A. Palu "mootorrattad" lk 78 ei saa mina aru, miks peaks pirni puudumine mõjutama relee kontaktide sulgemist?

Pirn süttib süüte sisselülides, sest mass on läbi ergutusmähise, kustub, kui generaator hakkab end ise ergutama ning JA klemm läheb pinge alla. Kuna generaatori pinge on pisut kõrgem aku pingest, tekib siiski potentsiaalide erinevus kontrolllambi otstel ning lamp jääb õrnalt hõõguma. Või saan ma millestki valesti aru?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
102
Posts: 8
Joined: 08. Aug 2008 00:00

Unread post by 102 »

plus jooksis massi jah kuskilt ei teagi täpselt kust kohast aga mul oli 638 see jama ja tal ei lähe miinus haria juhe otse korpusesse.
User avatar
Tarts
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by Tarts »

keemist A. Palu "mootorrattad" lk 78 ei saa mina aru, miks peaks pirni puudumine mõjutama relee kontaktide sulgemist?
Süüte sisselülitamisel läbib vool aku + klemmist läbi süütelüliti klemmide ja kontroll-lambi generaatori + klemmile ("JA" klemm), sealt omakorda läbi mõlema geneka mähise keresse ja siis aku - klemmile. Selle esialgse voolu teekonnal "täidetakse" geneka mähised juba väikese pingega. Nüüd kui mootor käivitatakse, siis mõlemates mähistes olev vooluke hakkab tootma lõikuvat magnetvälja rootori ja staatori vahel. Pöörete suurenedes tiheneb ka magnetväli niikaua, kui on saavutanud piisava pinge, et rakendada tagasivoolu relee peenmähise kaudu relee kontaktid. Viimase sulgumisel lühistatakse kontroll-lambi voolu ahel ja kontroll-lamp kustub.
Lambi puudusel esialgset magnetvälja genekas ei teki. Iseenesest genekas voolu tootma ei hakka. Geneka rootori ja staatori teras on mitte magnetiseeruv aga aja jooksul ja kehva kvaliteedi tõttu kipuvad nad siiski magnetiseeruma aga õnneks nõrgalt.

Image
K-125, K-175, Kawasaki KZ 750, Ja üks oma kokkupandud peerukaarik
RRaido
Tavakasutaja
Posts: 14
Joined: 27. Jun 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by RRaido »

Suured tänud abi ja info eest!!!
Saan alles nädalavahetusel sellega tegeleda ja loodan, et saan nüüd asja korda.
IZ Planeta 2
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Tarts wrote: Geneka rootori ja staatori teras on mitte magnetiseeruv aga aja jooksul ja kehva kvaliteedi tõttu kipuvad nad siiski magnetiseeruma aga õnneks nõrgalt.
Meie sõber Arseni arvab teisiti, tsiteerin:

Sama oranz A.Palu 1976 "Mootorrattad" lk. 75.
Mootorraaste alalisvoolu generaatorid on endaergutusega; selleks on nende pooluskingad nõrgalt magneeditud (jääkmagnetism). Elektromotoorjõud indutseeritakse generaatoris järgmiselt: ankru pöörlema hakkamisel lõikuvad ankrumähised sektsioonid algul magnetpoolustevahelist nõrka magnetvälja, mistõttu ankrumähise sektsioonides indutseeritakse umbes 2 voldine emj. Selle tulemusena läbib ergutusmähist vool, mis tugvendab poolustevahelist magnetvälja ja emj. ankrumähises suureneb. Ankru 900....1000 pöörde puhul minutis saavutab generaatoripinge 6,5...7,0 V.
Ei mingist pirnist ei hakka generaator laadima, ikka rootori jääkmagnetistmist. Pealegi minu hinnangul on pirni sisetakistuse tõttu säärane vool liiga väike läbi ankru, et tekitada vajalik magnetväli...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Tarts
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by Tarts »

Nobody wrote: Ei mingist pirnist ei hakka generaator laadima, ikka rootori jääkmagnetistmist. Pealegi minu hinnangul on pirni sisetakistuse tõttu säärane vool liiga väike läbi ankru, et tekitada vajalik magnetväli...
Seda kohta lugesin ka mina aga minu enda praktika näitab, et ilma eelergutusega ikka laadima ei hakka. Võib-olla kui pöörded põhja panna, ehk siis, mine võta kinni, pole proovinud.
K-125, K-175, Kawasaki KZ 750, Ja üks oma kokkupandud peerukaarik
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Muidugi siinkohal, kui A.Palu kirjutist tõeseks pidada, siis näiteks mahakukkunud rootoriga või kaua seisnud rootori puhul, samamoodi ka juhul, kui aku on valet pidi peale pandud toimub magneetumise kadumine või ümber magneetumine (poolused vastupidi), seljuhul säärane ergutus tõesti ei toimi ja asi laadima ei hakka. Ehk siis tuleks töötava mootori puhul tagasivoolu relee kontakt kokku suruda, et tekiks ergutus (seisva mootori puhul oleks tegu lühisega ja JA klemmide vaheline juhe hakkab kärssama, koos rootori ergutusmähisega)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Raigo
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 14. Oct 2003 00:00
Location: Rakvere

Unread post by Raigo »

Ma seistes lükkasin kontaktid kokku. Tulemuseks hakkas JA juhe kärssama.
Asendasin juhtme uuega, aga kas nüüd peaks eeldama ,et selle tulemusel sai ka rootor hukka?
I¸ P 1965
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Raigo wrote:Ma seistes lükkasin kontaktid kokku. Tulemuseks hakkas JA juhe kärssama.
Asendasin juhtme uuega, aga kas nüüd peaks eeldama ,et selle tulemusel sai ka rootor hukka?
Ei pruugi. Rootoril on mähitud vasktraat, mis on isoleeritud lakikihiga. Kui rootor on lühises, siis ta kuumeneb, kuni hakkab lakikihti maha sulatama ja rootor põleb läbi. Kui sa korraks kontaktid kokku ühendasid, ei pruugi rootor kahjustada saada... kui märgatavat kõrbelõhna pole, on lootus, et kõik ok :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Tarts
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 04. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by Tarts »

Raigo wrote:Ma seistes lükkasin kontaktid kokku. Tulemuseks hakkas JA juhe kärssama.
Asendasin juhtme uuega, aga kas nüüd peaks eeldama ,et selle tulemusel sai ka rootor hukka?
Kui sul juhe ikka tuliseks läks ja hakkas isolatsiooni kärsatama, siis on sul kuskil regulaatori ja geneka vahel juhtmestikus või genekas endas lühis.
Viimati sai siin ühe tuttava genekaga jebitud ja mootor katsega tuli välja, et tal geneka pöörlemis suund ei vastanud mootori pöörlemis suunaga. Genekale oli veel paigaldatud elektrooniline pinge regulaator. Kurtis ka, et ei lae, tuli ei kustu ära. Kõige pealt oli ta aku klemmid segi ajanud ja selle regulaatori mingi junni maha põletanud. Lasi siis korda teha regulaatori ja pani ka aku õigetpidi voolusüsteemi aga ikka ei lae ja tuli jäi põlema. Mootor katsega tegin kinglaks, et genekas pöörleb vastas suunas ja ei saagi laadida. Peale staatori juhtmete ringitõstmist sai küll pöörlemine õigeks aga see elektrooniline junn ikka laadimisvoolu ei taganud ja nii sai paigaldatud releeregulaator, vist oli RR-31 või RR-30. Genekas ise oli emmilise genekale sarnane ja peale seda hakkas laadima.
Üks teine tuttav oli jälle oma I´il JA ja ¦ juhtmed ära vahetanud. Kusjuures madalatel pööretel ladis ilusasti aga pöörete lisamisel hakkas laadimis tuli vilkuma ja ka tagasivoolu relee läks lolliks. Algul ei saanud ka aru, et mis toimub aga kui küsisin, et kuidas juhtmed panid, siis vastuseks sain, et värvide järgi. Väike mõõtmine testriga ja voila, juhtmed vahetuses.
Alati tasub kontrolliga üksipulgi, et kas kõik juhtmed ja ühendused on ikka nii nagu peavad või muidu võib juhtuda, et tegelikult korralik asi lastakse vastu taevast.
K-125, K-175, Kawasaki KZ 750, Ja üks oma kokkupandud peerukaarik
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Kui sa seisva mootoriga tagasivoolu relee kontakti kokku surud tekib ju lühis, ligi 6-7 amprit. Sama, miks autol ventilaatori kaitse läbi põleb, kui ventikas kinni roostetanud...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply