Page 1 of 1

Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 19. Oct 2012 18:24
by v301060
Mis juhtub kui loobuda Jawal tagahammaka kummileevendist?

Posted: 19. Oct 2012 19:08
by vintizvint
Loobuda mis mõttes?
Paned poltidega ketiratta kinni?
Lased alumiiniumist välja freesida selle osa, et istuks "tihedalt"?

See ratta rummu on juba ise üks suur viga, kuna sisaldab tavalist rummusisest pidurisüsteemi. Polt kinnitus oleks ehk kõige lihtsam, (+ mingi vahetük distants sobituseks) kuid arvestama pead piduri süsteemiga teisel pool ja seina paksusega.

Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 19. Oct 2012 19:20
by v301060
Pigem olen mõelnud võimalusele tellida uus rumm, millel paremal pool siis ketiratas ja vasakul pool piduriketas. See annaks ka võimaluse teha 72 või 80 kodaraga velg.

Posted: 20. Oct 2012 00:58
by fomoco
Ega teda sinna niisama pandud.
See hoiab käigukasti ja kodaraid.
Pehmendab lööki.

Posted: 20. Oct 2012 05:14
by v301060
fomoco wrote:Ega teda sinna niisama pandud.
See hoiab käigukasti ja kodaraid.
Pehmendab lööki.
Sellest mu küsimus ajendatud oligi, et mis eesmärki peale ketiratta kinnituse rummule too leevendi veel täidab.

Posted: 20. Oct 2012 11:05
by Nobody
v301060 wrote:
fomoco wrote:Ega teda sinna niisama pandud.
See hoiab käigukasti ja kodaraid.
Pehmendab lööki.
Sellest mu küsimus ajendatud oligi, et mis eesmärki peale ketiratta kinnituse rummule too leevendi veel täidab.
Mootorilt tulnud löökkoormuse leevendamiseks. Jutt eelnevalt õige, pikendab keti, kodarate, käigukasti eluiga..

Võrreldava tulemuse saad, kui reguleerid keti liiga pingule ja proovid sõita, masin täiesti ebasõbralik, rahutu, jäik..

Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 20. Oct 2012 11:13
by v301060
Tänapäevased rattad vist suuremalt jaolt kõik ilma selle leevendita - hammakas käib poltidega otse rummu külge. Neil on siis asi kuidagi teisiti lahendatud...mingi leevendi siduris äkki?

Re: Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 20. Oct 2012 12:39
by Nobody
v301060 wrote:Tänapäevased rattad vist suuremalt jaolt kõik ilma selle leevendita - hammakas käib poltidega otse rummu külge. Neil on siis asi kuidagi teisiti lahendatud...mingi leevendi siduris äkki?
Hea küsimus, ei tea. Autodel näiteks samal eesmärgil veovõllidel leevendusmuhvid ümber.

Samas kolbe ka ratastel rohkem, seega mootori töö ehk sujuvam... kuid ei tea nii täpselt

Posted: 20. Oct 2012 14:07
by fomoco
Ei meenu küll, et mõnel autol oleks veovõllil leevendusmuhvid.
Vene emmilistel olid gardaanil kummist ketas.
Pigem on sidurikettal vedrud.

Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 20. Oct 2012 14:35
by v301060
Vedrud on vist ka Jawa siduril?

Posted: 20. Oct 2012 16:24
by Nobody
fomoco wrote:Ei meenu küll, et mõnel autol oleks veovõllil leevendusmuhvid.
Vene emmilistel olid gardaanil kummist ketas.
Pigem on sidurikettal vedrud.
Oi, neid on palju, kindlasti mitmel. Muhv on ümber võlli mitte võlli nn sidurina ühendavalt. Esimesena tulevad meelde enda Ford Fiesta ja kunagine olnud Audi 80 B2...

Posted: 20. Oct 2012 17:34
by kivipurustaja666
Leevendid on üldjuhul vaid tagaveolistel autodel,esiveolistel mitte-see muhv ümber võlli on vibratsioonisummuti.

Posted: 20. Oct 2012 18:48
by Nobody
kivipurustaja666 wrote:Leevendid on üldjuhul vaid tagaveolistel autodel,esiveolistel mitte-see muhv ümber võlli on vibratsioonisummuti.
Millise vibratsiooni?

Posted: 20. Oct 2012 19:33
by fomoco
Pigem on see ikka pooltelje otsa tolmukate.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LaRUhtHY7e


Jawa siduri vedru ülesanne on suruda kokku sidurikettaid.
Auto omal on umbes sama põhimõttega lehtvedru laadsed jupid ja väiksemad keerdvedrud leevendavad ka.


http://autmo.ee/files/ProductPictures/1 ... e2d4fb.jpg


pmst. kui ketsi lased, siis surub need keerdvedrud kokku.

Posted: 20. Oct 2012 20:02
by Nobody
fomoco wrote:Pigem on see ikka pooltelje otsa tolmukate.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LaRUhtHY7e
Niipalju ma ikka vahet teen, mis on tolmukate.

Panen pildi tipi autod 1 aine konspektist, punases kastis "dynamic damper", minu Fordil on see olemas, siiani mitmetel esiveolistel veel näinud.

Mille ülesandeks on dünaamilisi koormusi leevendada, töötab väände inertsmomendil, kumm deformeerub ja leevendab äkilisi muutusi.

Image

Posted: 21. Oct 2012 09:56
by kivipurustaja666
See kummimuhv on siiski lihtsalt ümber võlli,mitte kaks võllipoolt ei ole omavahel selle abil ühendatud.Vanematel autodel veel see häda,et pooltelg roostetab selle muhvi alt õhemaks ning suurema koormuse korral murdub.

Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 21. Oct 2012 10:06
by v301060
Küsiks siis veelkord, et kuidas see leevendiprobleem no kasvõi vanematel Jaapani ratastel lahendatud on?

Posted: 21. Oct 2012 10:51
by fomoco
googlemoogle väitel on nii mõnelgi rattal kasutatud autolaadset lahendust:

http://www.cmsnl.com/yamaha-dt3-1972197 ... ml#results

http://www.tobefast.com/images/P/yama_29.jpg

Re: Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 22. Oct 2012 16:46
by roosakummik
v301060 wrote:Mis juhtub kui loobuda Jawal tagahammaka kummileevendist?
Iz-il pole seda ja sellepärast ongi tagaratta rummu sisemised freeshambad kulunud tavaliselt (sinna kuhu kinnitub tagumine keti hammasratas)

Ära leiuta see variant töötab hästi.

Re: Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 23. Oct 2012 09:21
by v301060
Iz-il pole seda ja sellepärast ongi tagaratta rummu sisemised freeshambad kulunud tavaliselt (sinna kuhu kinnitub tagumine keti hammasratas)

Ära leiuta see variant töötab hästi.[

Trummelpidurit sisaldava suure rummuga pole tihendatud kodaratega velje tegemine reaalne...

Posted: 23. Oct 2012 10:03
by Mattu
Siin elus pole paljud asjad reaalsed aga mida rohkem ma ringi vaatan siis ... ikka need eksisteerivad...

Posted: 23. Oct 2012 10:56
by v301060
Mattu wrote:Siin elus pole paljud asjad reaalsed aga mida rohkem ma ringi vaatan siis ... ikka need eksisteerivad...
Äkki ütled siis, kes teeks(originaalmõõtudes Jawa tagarummu baasil tihendatud kodaratega tagumise velje)?
Mõlemad mulle teadaolevad tihendatud kodaratega velgede tegijad Venemaal, nii Oleg Skvortsov kui Sergei Kovalenko on väitnud, et ei saa teha...

Re: Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 23. Oct 2012 11:08
by fomoco
v301060 wrote:Pigem olen mõelnud võimalusele tellida uus rumm, millel paremal pool siis ketiratas ja vasakul pool piduriketas. See annaks ka võimaluse teha 72 või 80 kodaraga velg.

Kas selline lahendus pole reaalne, et puurid iga kodara vahele lisaaugu ja paned lisakodara?

Re: Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 23. Oct 2012 11:24
by v301060
Kas selline lahendus pole reaalne, et puurid iga kodara vahele lisaaugu ja paned lisakodara?[/quote]

Originaalrummu kohta ütlevad kõik, et sinna ei saavat enam topeltauke juurde teha. Pöiaga on aga see lugu, et "auk" kodara jaoks pole ju tavaline auk, nagu ntx võib teha ventiili tarbeks...

http://imageshack.us/photo/my-images/822/img1644cf.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/515/dsc01159v.jpg/

Posted: 23. Oct 2012 11:31
by Mattu
Äkki ütled mulle, mille jaoks sul seda vaja on? Ehitamismõnu? Plaanimismõnu? :roll:

Jawa tagahammaka kummileevendi

Posted: 23. Oct 2012 11:38
by v301060
Mattu wrote:Äkki ütled mulle, mille jaoks sul seda vaja on? Ehitamismõnu? Plaanimismõnu? :roll:
Mulle lihtsalt meeldivad tihendatud kodaratega customveljed. Tohib? :lol:

Posted: 23. Oct 2012 17:16
by iceman
Nobody wrote:
fomoco wrote:Pigem on see ikka pooltelje otsa tolmukate.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LaRUhtHY7e
Niipalju ma ikka vahet teen, mis on tolmukate.

Panen pildi tipi autod 1 aine konspektist, punases kastis "dynamic damper", minu Fordil on see olemas, siiani mitmetel esiveolistel veel näinud.

Mille ülesandeks on dünaamilisi koormusi leevendada, töötab väände inertsmomendil, kumm deformeerub ja leevendab äkilisi muutusi.

Image




oi vana nüüd panid küll ämbri .

Posted: 23. Oct 2012 18:00
by argo1974
No harrikamehed väidavad, et tsiklil on äärmiselt vajalikud kõik jubinad, mille välimus omanikule meeldib ...

Isiklikult ei soovita ilma leevendita sekundaarülekannet kasutada. Näiteks vanematel Yamahadel ja Kawasakidel on ketihammasratas jäigalt tagarummule kinnitatud ning puuduvate kummipuhvrite asemel paigaldatud sidurikorvi vedrud, mis lasevad sidurikorvil ja sidurikorvi veohammasrattal ülekandes esinevate löökkoormuste kompenseerimiseks üksteise suhtes u 10 kraadi ulatuses nihkuda. Tavaliselt on need vedrud u 50TKM juures küpsed ja kipuvad murduma. See annab aimu, mis koormused ülekandes valitsevad.
Yamaha XS650 sidur: http://xs650forum.proboards.com/index.c ... hread=2177

Kuigi eemalt vaadates tundub, et Jawa originaalrummu puhul saaks vabalt kodarate arvu kolmekordistada.

Posted: 23. Oct 2012 21:14
by Nobody
iceman wrote: oi vana nüüd panid küll ämbri .
Põhjenda.

Posted: 23. Oct 2012 22:48
by iceman
see väide nagu saaks veovõll olla veel keskelt jätkatud läbi kummileevendi. ega ise oska seda demferi või mis iganes tööprintsiipi lahti mõtestada, aga niipalju tean ,et golfidel oli kasutusel gti-l ,teistel tole kohanud. alati asub just pikemal veovõllil,ju ta seal mingeid jõude taltsutab.

Posted: 24. Oct 2012 13:44
by Nobody
iceman wrote:see väide nagu saaks veovõll olla veel keskelt jätkatud läbi kummileevendi. ega ise oska seda demferi või mis iganes tööprintsiipi lahti mõtestada, aga niipalju tean ,et golfidel oli kasutusel gti-l ,teistel tole kohanud. alati asub just pikemal veovõllil,ju ta seal mingeid jõude taltsutab.
See ongi ümber veovõlli, mitte ei jätkata veovõlli, vaata joonistki.

Märksõnadeks on vääne, inertsimoment, deformeerumine.

Posted: 24. Oct 2012 17:59
by fomoco
Sel juhul peaks ju võll veidi järgi andma ja painduma, nagu vedru või kummipuks.

Kuid antud juhul on tegemist pigem pöörlemisest tingitud vibratsiooni summutamisega.

Natuke teine asi.

Posted: 24. Oct 2012 18:55
by Nobody
fomoco wrote:Sel juhul peaks ju võll veidi järgi andma ja painduma, nagu vedru või kummipuks.

Kuid antud juhul on tegemist pigem pöörlemisest tingitud vibratsiooni summutamisega.

Natuke teine asi.
Kujuta ette, et võllile tuleb käigukastist äkiline liikumiskiiruse muutus (näiteks mootori töötaktid), seega võlli liikumiskiirus muutub löögitõttu hetkeliselt, kuid kumm oma inertsuse tõttu säilitab pöörlemiskiirust ja seega deformeerudes mõjutab võlli vastupidise jõuga, seega rattani antud äkiline muutus välja ei jõua, kummipuhver tasandab.

Viskumise vastu selle kasutamine ei näi põhjendatuna, selle vastu aitaks võlli tasakaalustus.

Lisaks googlest:
A dynamic damper for damping vibration of a drive shaft for an automotive vehicle

Posted: 24. Oct 2012 22:23
by fomoco
jaa, paneb mõtlema, et mingit kasu tast siiski on.

Kuid kahjuks mootorrattale see vist ei sobi.

Kodarad peaksid ka veidi leevendama erinevaid lööke.
Kasu oleks ka kõrgema profiiliga rehvist.

Posted: 27. Oct 2012 09:21
by fomoco
Kisub küll rämedalt teemast mööda, ehk oleks abiks teema poolitamine?

Kui nüüd võrrelda autoratta inertsi selle kummist hooratta omaga, siis vaevalt see miskit seal mõjutab.
Kuna veovõll on (kergelt loksuvate) liigenditega käändmiku ja käigukasti küljes kinni, siis poleks võimalik loksuvat asja tasakaalustada.

Siinkohal tõttabki appi dünaamiline damper, mis summutab pika võlli vibratsiooni. :)

http://www.freepatentsonline.com/6682060.html


Ma ei lugenud kogu teksti läbi, ning vabandan, kui eksin.