minski mootorist vaakum

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
sympson
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

minski mootorist vaakum

Unread post by sympson » 25. Nov 2012 15:02

Tere.
Küsimus kiire ja lihtne - kust puurida minski mootorile ilma mootorit lahti võtmata 10mm auk väntvõlli juurde, et vedada bensiinipumbale vaakumvoolik?
Kasutasin otsingut kuid ei leidnud midagi, ehk aitate.



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 574
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 26. Nov 2012 00:21

Väntvõlli juures ja sisselaske kollektoris/karpas on sama alarõhk.



urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 26. Nov 2012 00:27

Milline bensiinipump sul vaakumiga toimib? Siiani olen kohanud elektrilisi ja mehhaanilisi bensiinipumpasi.



sympson
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Unread post by sympson » 26. Nov 2012 09:25

mul on dellorto vaakum bensiinipump. tegemist on vene kardiga, mis läbib hetkel uuenduskuuri. selle käigus läheb vahetusse ka mehhaaniline membraanpump, mille asendan tolle vaakumpumbaga, kuid sellejaoks vaja vaakumvoolik vedada, mis hakkaks siis vastavalt mootori pööretele ala ja üle rõhku tekitama.
kuna mootor on täiesti terve ja lahti võtmiseks hetkel vajadust pole siis sooviks puurida ilma mootorit lahti võtmata. pump selline http://www.kartingshop.nl/lang-en/fuel- ... shour.html



urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 26. Nov 2012 18:56

Puuri sisselaske kollektorisse õiges mõõdus auk. Keermesta ja keera sinna õiges mõõdus nippel, kuhu otsa läheb vaakumvoolik. Soovitavalt kollektori külje peale pane see ots. Ruumi selleks peaks minski kollektoril olema. Kas kasutusse jääb originaalkarpa?



sympson
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Unread post by sympson » 26. Nov 2012 20:16

hetkel jääb jah kasutusele k62 karpa, kuid tulevikule mõeldes läheb kunagi ilmselt vahetusse.
Eks ma annan teada kuidas pump sellise lahendusega tööle hakkab, siis tulevikus sama probleemi ees seisvatel isikutel lihtsam.



User avatar
Sisse
Tavakasutaja
Posts: 217
Joined: 06. May 2011 00:00
Location: raplamaa
Contact:

Unread post by Sisse » 26. Nov 2012 21:52

mul on dellorto vaakum bensiinipump. tegemist on vene kardiga, mis läbib hetkel uuenduskuuri. selle käigus läheb vahetusse ka mehhaaniline membraanpump, mille asendan tolle vaakumpumbaga, kuid sellejaoks vaja vaakumvoolik vedada, mis hakkaks siis vastavalt mootori pööretele ala ja üle rõhku tekitama.
kuna mootor on täiesti terve ja lahti võtmiseks hetkel vajadust pole siis sooviks puurida ilma mootorit lahti võtmata. pump selline http://www.kartingshop.nl/lang-en/fuel- ... shour.html


Oh! Mettallipuru läheb ju mootorisse ja hävitab mootori ära.


uazik.

2715
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 17. May 2011 00:00

Unread post by 2715 » 26. Nov 2012 23:06

karbussist ei toimi selline küttepump.
Lihtsaim viis silinder maha ja ülevoolu kanali kohale silindri alla teha.



sympson
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Unread post by sympson » 26. Nov 2012 23:29

nüüd on hilja öelda et ei toimi, voolikud paigaldatud sisselaskekollektori külge, eks ma homme proovin ja kui tõesti ei toimi, siis augule punn ette ja uus auk 2715 mainitud kohta.
Nagu näha siis kõik saavad targemaks, ma pole kunagi taolise pumbaga tegemist teinud seega kõik mis siin sünnib on teadmiseks järgmistele.
Aga räägime vahelduseks, et millega on kõige lihtsam tekitatud auk sulgeda? Keevitamise jätame esialgu kõrvale, äkki on alternatiivmeetodeid.



urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 27. Nov 2012 00:21

Keermesta auk ära ja keera polt auku.



sympson
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Unread post by sympson » 27. Nov 2012 00:35

see on üks võimalus, muret teeb vaid ainete erinev soojuspaisumine. Alumiiniumil on teiste ainetega võrreldes suurem soojuspaisumise kordaja, st. et asi ei pruugi mootori soojendes jääda õhutihe. Ilmselt on ainuõige lahendus siiski keevitamine.

Aga ärgem rutakem sündmustest ette, pole veel kinnitust et selline lahendus ei tööta, kuigi jh...on suur tõenosus et siiski tuleb keevitama minna :wink:



argo1974
Tavakasutaja
Posts: 126
Joined: 09. Oct 2005 00:00

Unread post by argo1974 » 27. Nov 2012 03:03

Sisselaskekollektorist peaks kenasti toimima, 70-ndate Jaapani tsiklitel on enamikel sealt vaakumkraani jaoks väljavõtt.

Keevitamine tundub küll overkill, kas vask-/pronksniplist ei piisa?



fomoco
Tavakasutaja
Posts: 574
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco » 27. Nov 2012 09:33

soojuspaisumise vastu aitab tihend.



sympson
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Unread post by sympson » 08. Jan 2013 00:17

Nonii, aega on läinud kuid nüüd on vastus teada.
Kõik kes arvasid et sisselaskekollektorist võetud vaakumiga see pump tööle ei hakka, need eksisid. Pump TÖÖTAB ja väga hästi.

Katsetus nägi välja umbes selline, et komplekteerisin kogu vajaliku küttesüsteemi, jättes ühendamata karburaatorisse mineva vooliku. Selleks et kontrollida kas pump töötab, panin mainitud vooliku tühja pudelisse. Vaakumi ja kõik muu ühendasin nii nagu vaja. Mootori toitmiseks kasutasin ajutist paaki. Mootor käivitus esimesest pöördest ning minu ehmatuseks avastasin et kuskilt pritsib hirmsasti bensiini, pumba vooliku ots oli pudelist välja tulnud ning mulle ajutise purskkaevu tekitanud. Seega pump töötas suurepäraselt. Umbes 5 sekundilise mootori töötamise jooksul pumpas pump umbes 100ml, mis on piisav.

tänud kõigile aitajatele ja muidu kaasamõtlejatele!



Ivokl
Posts: 3
Joined: 03. Mar 2019 21:10

Unread post by Ivokl » 10. Mar 2019 14:14

sympson wrote:
08. Jan 2013 00:17
Nonii, aega on läinud kuid nüüd on vastus teada.
Kõik kes arvasid et sisselaskekollektorist võetud vaakumiga see pump tööle ei hakka, need eksisid. Pump TÖÖTAB ja väga hästi.

Katsetus nägi välja umbes selline, et komplekteerisin kogu vajaliku küttesüsteemi, jättes ühendamata karburaatorisse mineva vooliku. Selleks et kontrollida kas pump töötab, panin mainitud vooliku tühja pudelisse. Vaakumi ja kõik muu ühendasin nii nagu vaja. Mootori toitmiseks kasutasin ajutist paaki. Mootor käivitus esimesest pöördest ning minu ehmatuseks avastasin et kuskilt pritsib hirmsasti bensiini, pumba vooliku ots oli pudelist välja tulnud ning mulle ajutise purskkaevu tekitanud. Seega pump töötas suurepäraselt. Umbes 5 sekundilise mootori töötamise jooksul pumpas pump umbes 100ml, mis on piisav.

tänud kõigile aitajatele ja muidu kaasamõtlejatele!
Kas enne karbussi tagasivool ka olemas või toimib karbuss surve all?



Post Reply