Page 1 of 1

minski mootorist vaakum

Posted: 25. Nov 2012 15:02
by sympson
Tere.
Küsimus kiire ja lihtne - kust puurida minski mootorile ilma mootorit lahti võtmata 10mm auk väntvõlli juurde, et vedada bensiinipumbale vaakumvoolik?
Kasutasin otsingut kuid ei leidnud midagi, ehk aitate.

Posted: 26. Nov 2012 00:21
by fomoco
Väntvõlli juures ja sisselaske kollektoris/karpas on sama alarõhk.

Posted: 26. Nov 2012 00:27
by urmet48
Milline bensiinipump sul vaakumiga toimib? Siiani olen kohanud elektrilisi ja mehhaanilisi bensiinipumpasi.

Posted: 26. Nov 2012 09:25
by sympson
mul on dellorto vaakum bensiinipump. tegemist on vene kardiga, mis läbib hetkel uuenduskuuri. selle käigus läheb vahetusse ka mehhaaniline membraanpump, mille asendan tolle vaakumpumbaga, kuid sellejaoks vaja vaakumvoolik vedada, mis hakkaks siis vastavalt mootori pööretele ala ja üle rõhku tekitama.
kuna mootor on täiesti terve ja lahti võtmiseks hetkel vajadust pole siis sooviks puurida ilma mootorit lahti võtmata. pump selline http://www.kartingshop.nl/lang-en/fuel- ... shour.html

Posted: 26. Nov 2012 18:56
by urmet48
Puuri sisselaske kollektorisse õiges mõõdus auk. Keermesta ja keera sinna õiges mõõdus nippel, kuhu otsa läheb vaakumvoolik. Soovitavalt kollektori külje peale pane see ots. Ruumi selleks peaks minski kollektoril olema. Kas kasutusse jääb originaalkarpa?

Posted: 26. Nov 2012 20:16
by sympson
hetkel jääb jah kasutusele k62 karpa, kuid tulevikule mõeldes läheb kunagi ilmselt vahetusse.
Eks ma annan teada kuidas pump sellise lahendusega tööle hakkab, siis tulevikus sama probleemi ees seisvatel isikutel lihtsam.

Posted: 26. Nov 2012 21:52
by Sisse
mul on dellorto vaakum bensiinipump. tegemist on vene kardiga, mis läbib hetkel uuenduskuuri. selle käigus läheb vahetusse ka mehhaaniline membraanpump, mille asendan tolle vaakumpumbaga, kuid sellejaoks vaja vaakumvoolik vedada, mis hakkaks siis vastavalt mootori pööretele ala ja üle rõhku tekitama.
kuna mootor on täiesti terve ja lahti võtmiseks hetkel vajadust pole siis sooviks puurida ilma mootorit lahti võtmata. pump selline http://www.kartingshop.nl/lang-en/fuel- ... shour.html


Oh! Mettallipuru läheb ju mootorisse ja hävitab mootori ära.

Posted: 26. Nov 2012 23:06
by 2715
karbussist ei toimi selline küttepump.
Lihtsaim viis silinder maha ja ülevoolu kanali kohale silindri alla teha.

Posted: 26. Nov 2012 23:29
by sympson
nüüd on hilja öelda et ei toimi, voolikud paigaldatud sisselaskekollektori külge, eks ma homme proovin ja kui tõesti ei toimi, siis augule punn ette ja uus auk 2715 mainitud kohta.
Nagu näha siis kõik saavad targemaks, ma pole kunagi taolise pumbaga tegemist teinud seega kõik mis siin sünnib on teadmiseks järgmistele.
Aga räägime vahelduseks, et millega on kõige lihtsam tekitatud auk sulgeda? Keevitamise jätame esialgu kõrvale, äkki on alternatiivmeetodeid.

Posted: 27. Nov 2012 00:21
by urmet48
Keermesta auk ära ja keera polt auku.

Posted: 27. Nov 2012 00:35
by sympson
see on üks võimalus, muret teeb vaid ainete erinev soojuspaisumine. Alumiiniumil on teiste ainetega võrreldes suurem soojuspaisumise kordaja, st. et asi ei pruugi mootori soojendes jääda õhutihe. Ilmselt on ainuõige lahendus siiski keevitamine.

Aga ärgem rutakem sündmustest ette, pole veel kinnitust et selline lahendus ei tööta, kuigi jh...on suur tõenosus et siiski tuleb keevitama minna :wink:

Posted: 27. Nov 2012 03:03
by argo1974
Sisselaskekollektorist peaks kenasti toimima, 70-ndate Jaapani tsiklitel on enamikel sealt vaakumkraani jaoks väljavõtt.

Keevitamine tundub küll overkill, kas vask-/pronksniplist ei piisa?

Posted: 27. Nov 2012 09:33
by fomoco
soojuspaisumise vastu aitab tihend.

Posted: 08. Jan 2013 00:17
by sympson
Nonii, aega on läinud kuid nüüd on vastus teada.
Kõik kes arvasid et sisselaskekollektorist võetud vaakumiga see pump tööle ei hakka, need eksisid. Pump TÖÖTAB ja väga hästi.

Katsetus nägi välja umbes selline, et komplekteerisin kogu vajaliku küttesüsteemi, jättes ühendamata karburaatorisse mineva vooliku. Selleks et kontrollida kas pump töötab, panin mainitud vooliku tühja pudelisse. Vaakumi ja kõik muu ühendasin nii nagu vaja. Mootori toitmiseks kasutasin ajutist paaki. Mootor käivitus esimesest pöördest ning minu ehmatuseks avastasin et kuskilt pritsib hirmsasti bensiini, pumba vooliku ots oli pudelist välja tulnud ning mulle ajutise purskkaevu tekitanud. Seega pump töötas suurepäraselt. Umbes 5 sekundilise mootori töötamise jooksul pumpas pump umbes 100ml, mis on piisav.

tänud kõigile aitajatele ja muidu kaasamõtlejatele!

Re:

Posted: 10. Mar 2019 14:14
by Ivokl
sympson wrote: 08. Jan 2013 00:17 Nonii, aega on läinud kuid nüüd on vastus teada.
Kõik kes arvasid et sisselaskekollektorist võetud vaakumiga see pump tööle ei hakka, need eksisid. Pump TÖÖTAB ja väga hästi.

Katsetus nägi välja umbes selline, et komplekteerisin kogu vajaliku küttesüsteemi, jättes ühendamata karburaatorisse mineva vooliku. Selleks et kontrollida kas pump töötab, panin mainitud vooliku tühja pudelisse. Vaakumi ja kõik muu ühendasin nii nagu vaja. Mootori toitmiseks kasutasin ajutist paaki. Mootor käivitus esimesest pöördest ning minu ehmatuseks avastasin et kuskilt pritsib hirmsasti bensiini, pumba vooliku ots oli pudelist välja tulnud ning mulle ajutise purskkaevu tekitanud. Seega pump töötas suurepäraselt. Umbes 5 sekundilise mootori töötamise jooksul pumpas pump umbes 100ml, mis on piisav.

tänud kõigile aitajatele ja muidu kaasamõtlejatele!
Kas enne karbussi tagasivool ka olemas või toimib karbuss surve all?