Jawa-le eraldi käiguvaheti ja kickstarter

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Jawa-le eraldi käiguvaheti ja kickstarter

Unread post by v301060 »

Tekkis vajadus kasutada 638-l nn "jalad ette", tegelikult küll "jalad taha" süsteemi. Selleks oleks vaja aga lahku lüüa käiguvaheti/kickstarteri funktsioonid, nii, nagu see on näiteks I¸-Planetal.
Meistrimehed töökojast, kus mootor praegu laiali(karteri valujääkide mahalihvimiseks ja avade täpseksfreesimiseks), ütlesid, et käiguvaheti võll jääks alles ainult 8mm.
Tark mees Lätist väitis aga, et kui panna 634 sidur siis saavat seda teha küll, nii nagu Jawa Perak-ul on. Mida seal peale sidurivahetuse veel teha tuleks, kas kickstarteri võll jääb sama?
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 746
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Natuke raskem idee, kuid käiku peaks saama vahetada ka süütemängu poolt, nö automaat sidurist.
Kui parema jalaga käiguvahetamine ei meeldi, siis tuleb teha hammas ülekanne.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

Huvitav miks Eestis on vaja kahte võlli aretama hakata karteri sisse, kuhu seda vaheplaati ilmselt kõige lihtsamini paigaldada ei saa? Kahe pedaaliga mootoritel kinnitus käivitussektor ju vaheplaadi külge, mis seda kremplit toetas.Mujal maailmas on selle sama süsteemi külge suudetud ka vajaminev aretada. S.t. muudetud asukohaga uus "pedaal" toimib samamoodi nii käigu- kui käivitusena. Gooooogeldamine peaks siinkohal abiks olema, sest mujalgi neid 634 ja 638-st ümberratsitud asju liikvel 8 )
Tean, et eksisteerib - olen juutuuubuist videot suisa vaadanud. Head, kalastamist - õng on antud : )
Sõidan nagu suudan.
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Jawa

Unread post by v301060 »

[quote="Mattu"]Huvitav miks Eestis on vaja kahte võlli aretama hakata karteri sisse, kuhu seda vaheplaati ilmselt kõige lihtsamini paigaldada ei saa? Kahe pedaaliga mootoritel kinnitus käivitussektor ju vaheplaadi külge, mis seda kremplit toetas.Mujal maailmas on selle sama süsteemi külge suudetud ka vajaminev aretada. S.t. muudetud asukohaga uus "pedaal" toimib samamoodi nii käigu- kui käivitusena. Gooooogeldamine peaks siinkohal abiks olema, sest mujalgi neid 634 ja 638-st ümberratsitud asju liikvel 8 )
Tean, et eksisteerib - olen juutuuubuist videot suisa vaadanud. Head, kalastamist - õng on antud : )[/quote

http://www.google.ee/imgres?imgurl=http ... AQ&dur=809

Seal on siis universaalhoob teistpidi pööratud - käikude vahetamine käib vastupidiselt tavapärasele aga kas hoova sellises asendis ka käimalöömine õnnestub...?

http://motoride.sk/c/1914/jawa-350-cafe-racer.html

Fotol nr. 3 on näha paigaldatud "jalad taha" süsteem, käivitusfuktsiooni ei paista...
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 746
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Veel mõned ideed, otse ideee kahurist:
Käivitada saaks ka lükates.
Paigaldada elektri starter.
Vb saaks käivitada vändast käega ülesse tõmmates?
Või teeks sellise vända, millel oleks nö kaks otsa.
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Jawa

Unread post by v301060 »

fomoco wrote:Veel mõned ideed, otse ideee kahurist:
Käivitada saaks ka lükates.
Paigaldada elektri starter.
Vb saaks käivitada vändast käega ülesse tõmmates?
Või teeks sellise vända, millel oleks nö kaks otsa.
Jep, Käivitada saab lükates või kasutades abinõud, mis pärist krossi- ja kiirendusvõistlustelt...aga see pole päris see.
Starter maksab umbes 300 euri ja teeb tsiklit ilmaasjata raskemaks, pealegi on kickstart omaette väärtus :D

Tark mees Lätist kirjutas, et lisaks 634 sidurile on vaja veel:

1) Вал переключения передач вместе с ступицей для собачек.
2) Кик стартер вал с пружиной и шестерня полумесяц.
3) ПедалЬка переключения передач.
4) ПедалЬка киксртера.
Всё это надо от ПЕРАК 350.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 746
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Teed käiguvahetus võlli pikemaks ja kasutadki 2 vänta ühest vahetad käike ja teisest lööd käima.
Kaldenurgad on erinevad.

Käiguvahetamise ehk sõiduajal on käimalöömis vänt eespool.
Käivitamise ajal on käiguvahetuse vänt allpool.
:lol:


Ehk suudad leida nendele vajaminevatele osadele pilti?
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Maccaroni »

fomoco wrote:Natuke raskem idee, kuid käiku peaks saama vahetada ka süütemängu poolt, nö automaat sidurist.
Kui parema jalaga käiguvahetamine ei meeldi, siis tuleb teha hammas ülekanne.
On keegi passitanud, kas see paremale viidud käiguvahetuse hoob kuidagi jalgpidurit ei hakka nöökima?

El. starteri pildi järgi, (http://www.mototechnik.cz/index.php?mai ... ts_id=1021) läheb sidurikorvi all küll üht-teist hammakaid vahetusse (need on komplektis) ning käiguvahetuse hoova saaks siis tagurpidi paigaldada.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 746
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Unread post by fomoco »

Viid piduripedaali vasakule.

Või tood võlli ja hammastega aut. siduri juurest, mootori tagant käigu hoova tagasi.
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Jawa

Unread post by v301060 »

Tark mees Lätist saatis 21 pilti Perak-u detailidest, mis koos 634 siduriga peaks andma võimaluse eraldi hoovad panna:
http://imageshack.us/photo/my-images/854/s411q.jpg/
Post Reply