Kütuse tegemine, saamine

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
Siim3
Posts: 4
Joined: 20. Jul 2013 14:45

Kütuse tegemine, saamine

Unread post by Siim3 »

Tere!

Endal 1976 aasta Izh Jupiter 3 ja sellele peaks minema 76 kütuseks, aga seda enam ei saa kuskilt.
Et siis kuidas teha vanematele 4 taktilistele kütust või kust seda saada?
Ilts
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 22. Sep 2007 00:00

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by Ilts »

IŽ-Jupiterile (2-taktiline!!!) võib rahulikult panna bensiin 95-te, millesse on eelnevalt lisatud sobivas koguses õli. Ka NL 4-taktilised töötavad täiesti edukalt bensiin 95-ga.
Siim3
Posts: 4
Joined: 20. Jul 2013 14:45

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by Siim3 »

Aga mis see õli ja bensiini vahekord peaks olema?
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by Maccaroni »

Kaasaegset 2T õli, suhtega 1:30 - 1:35.
Bensiin 95 sobib väga hästi.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by Sapi-Vana »

Segusse võib ju rahumeeli ka Nitroxit lisada. Seda müüakse ka Hot Shoti nime all. Alandab oktaanarvu ja lisab julgelt 10% äkilisust juurde. Umbes sarnane efekt on ka lihtsal pihustite ja karbussi puhastamise bensiinilisandil.
Stern84
Tavakasutaja
Posts: 33
Joined: 09. Jun 2013 18:07
Location: Harjumaakond

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by Stern84 »

Minu IZ hakkas isegi 1:50 koledasti suitsema.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by Maccaroni »

Stern84 wrote:Minu IZ hakkas isegi 1:50 koledasti suitsema.
1:40 või veelgi õlivaesema eelsegu jaoks peab kasutama väga kvaliteetset 2T õli.
kui aga isegi 1:50-ga koledasti suitseb... :roll: , siis kahtlustan pigem megarikast segu.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by Nobody »

... või lekkivat siduripoolset tihendit. Mis on väga tõenäoline pikalt seisnud mootori puhul. Kui õnnestub saada,siis ise kasutan Mobil 2T mineraalõli 1:25-le. Planeta 3 on pea 20 000 täis sõitnud ja oli veel enne raami lahtivõtmistki vändapill.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
luikj
Tavakasutaja
Posts: 35
Joined: 17. May 2013 19:20

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by luikj »

Olen pannud statoilist 2t Low smoke õli 1:50, kuna pudelil on nii peal kirjas koos Statoili "95 Miles" (Mis kuradi marketing see on...). Sissesõidul panin rohkem 1:25 ka hirmsalt tilkus summutitest. Ehk peaks panema rohkem, kuid eeldan et uutel õlidel veidi paremad määrdeomadused kui vanal avtoolil. Masinaks siis 2T Jawa 360 ja probleeme ei ole olnud selles valdkonnas.

Eks see õli rohkem panemine vast veidi ohutum on, aga eks iga mees teab keda rohkem usaldada, õlitootjaid või siis mototehaseid.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by extinction »

1:50 pudelil järgida on täielik bullshit. Vanemad krossirattad küsivad u. 1:35 segu, värskemate endurode kohta on öeldud ka et 1:60 aga see kehtib ka valitud õli korral ilmselt, mitte igasuguse statikasaastaga. Kunagi mingi mees rääkis imeõlist, millega ta sõidab 1:100. Pudelil on siiski öeldud minimaalne õlikogus, mille juures ta veel piisavalt määrib. Kunagi sai segatud 20 eurost seguõli tsäärule 1:20, õnneks ei kulunud palju bensiini... krossirattale tegin 1:35.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
luikj
Tavakasutaja
Posts: 35
Joined: 17. May 2013 19:20

Re: Kütuse tegemine, saamine

Unread post by luikj »

extinction wrote:1:50 pudelil järgida on täielik bullshit. Vanemad krossirattad küsivad u. 1:35 segu, värskemate endurode kohta on öeldud ka et 1:60 aga see kehtib ka valitud õli korral ilmselt, mitte igasuguse statikasaastaga. Kunagi mingi mees rääkis imeõlist, millega ta sõidab 1:100. Pudelil on siiski öeldud minimaalne õlikogus, mille juures ta veel piisavalt määrib. Kunagi sai segatud 20 eurost seguõli tsäärule 1:20, õnneks ei kulunud palju bensiini... krossirattale tegin 1:35.
Eks ma ka proovin erinevaid variante praegu. Kokkujooksmise sümptomeid mul ei ole olnud. Olen nii 1:50 järjest ühe päeva jooksul kõige rohkem sõitnud ca 250 km 90 km/h. Muidu sissesõidu lõpetasin juuni keskel kusagil ja olen pärast seda koguaeg 2% seguga sõitnud. Kas tagajärjel peaks siis rõngad kiiremini kuluma? Kompressiooni ma mõõta ei saa, kuna aparaat puudub, kuid käivitub külmalt hästi. Huvi pärast peaks selle asja ära tegema, et siis teab kas 1:50 on tõesti liiga vähe panna. Ainuke asi mis ma olen viimaste päevade jooksul tähele pannud on see et külma mootoriga esimesed 30 sekki tuleb selline vaikne vilin silindritest. (umbes nagu siis kui vana vene auto geneka rihm läbi hakkab minema, kuid palju vaiksemalt - peab mootori kõrvale kummarduma et kuulda) Aga pärast seda kui mootor veidi soojenenud kaob ka see.
Post Reply