MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Tervitus!

Seoses motorolleri Muraveiga on mind pidevalt vaevanud mõningad küsimused.
Oskab öelda mis vahekorras tuleb tal kütusesegu valmistamiseks õli lisada (2T). Näiteks 5l peale palju õli. Mina tavaliselt olen mõõtnud mootorsae ölimõõdu kopsiguga seal peal vis oli märgitud 50ml. Muidu neil on ka paagikork taoline õli lisamiseks, aga kindel pole kas on. Küsin sellepärast,et liiga palju õli lisasin hakkab hirmsasti suitsema ja vähem ka ei julge lisada.
Ja veel õhukalpiga seoses sooja mootoriga suletud asendis veotöödel jääb hingest kinni, avan klapi töötab normaalselt. Millest tingitud. Kütusekulu vist avatud õhuklapp ei mõjuta või siiski.

Terv. Sander
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Myrka »

Õli koguse määrab ära vastav õli tootja, mitte masin, kus seda kasutad. Tol ajal, kui muraveisid toodeti, olid teised õlid ja teised kogused.
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Probleem järgmine. Mis otstarve on pildil oleval punase ringiga tähistatud poldil? Image
Probleem hakkas eilsest kui hakkasin käivitama käivitushoovast. Hooba tõmmates viksab üle vahepeal toimib normaalselt siis uuesti viskab üle. Käivitusmehhanism on selline Image (pildil tagavara osana).
Võllil on omavahel nukkidega ühendatud hammasratas. Tegin video ka kus on näha ja kuulda. Sealt on ka näha vahepeal toimib normaalselt ja vahepeal viskaks nagu üle.


https://www.youtube.com/watch?v=b7wJGuSHBi4
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by urmet48 »

Kikkhoova tagastusfiksaator on see polt. Et lõppasendist rohkem tagasi ei läheks.
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Vahepeal sain selle käivitusmehhanismi korda.
Kui palju läheb muravei tagadiferentsiaali õli. Kas 1 liitri jagu umbes. Muidu on tal kontroll kork ka, aga koguaeg eest ära keerata on ka tülikas.
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Nii siis. Kas leidub selliseid mootorrattaid, mil on samasugused sidurikettad Tuula, Muraveiga. Muravei sidurikettaid müügis kusakil ei ole kohanud. Tarvis oleks just selliseid 8 hambaga. (5tk)
Image
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by roosakummik »

Need sidurikettad on kahtlaselt vana jawa sarnased ja samuti 634 omadega.
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Ostsin uuemat tüüpi kandilise silindriga Muravei mootori aiatraktori jaoks ja sain ka kaasa karburaatori K. 65G. Mis otstarve on sel punase ringiga tähistatud objektil. Minul sellist tüüpi karpaga pole varem kokkupuuteid olnud? Minu karpal on seal ainult tühi auk.Kas selle puudumine mõjutab ka karburaatori tööd?
karburaator K 65.jpg
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by roosakummik »

See on toores.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by madeinussr »

Kui nüüd natukene täpsustada siis seal sees on segurikastusdüüs.
Kasutatakse käivitamisel.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Kel on kokkupuuteid Muraveiga millel on traktori magneetoga süüde. Kas kolb tuleb ajada 3mm enne ü.s seisu. Mis asendis peaks olema sel juhul magneeto kontaktid. Kas kinni või lahti.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by madeinussr »

Muraveifänn wrote:Kel on kokkupuuteid Muraveiga millel on traktori magneetoga süüde. Kas kolb tuleb ajada 3mm enne ü.s seisu. Mis asendis peaks olema sel juhul magneeto kontaktid. Kas kinni või lahti.
Ma täpselt ei tea mis muravei eelsüütenurk on, tähendab see aga seda hetke millal säde tekib.
Säde tekib kontaktide avanemisel, seega kui see 3mm on õige siis sellel hetkel peavad kontaktid avanema.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Prii »

madeinussr wrote:
Muraveifänn wrote:Kel on kokkupuuteid Muraveiga millel on traktori magneetoga süüde. Kas kolb tuleb ajada 3mm enne ü.s seisu. Mis asendis peaks olema sel juhul magneeto kontaktid. Kas kinni või lahti.
Ma täpselt ei tea mis muravei eelsüütenurk on, tähendab see aga seda hetke millal säde tekib.
Säde tekib kontaktide avanemisel, seega kui see 3mm on õige siis sellel hetkel peavad kontaktid avanema.
Traktori magneetol (püsimagnetgeneraator) on minuteada just vastupidi, et säde on hetkel, kui kontaktid kokku lähevad. Taust oli vist selles, et püsimagnetgeneraator ei jõua nii palju voolu toota, kui enamus ajast kontaktid suletud on.

Aga teemaalgatajale, proovi ise järele. Keera kontaktid nii, et kas avanemise või sulgumise hetk on ülemises surnud seisus ning vänta andes saadki teada, kas sul on sellel hetkel säde või mitte. Kui ise paika ei saa, siis mul on üks Muravei mootor riiulis, millel on samuti traktori magneeto peal ja saan selle pealt vaadata.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by madeinussr »

Jõudsime asja arutades järeldusele, et nii see ikkagi pole.
Säde tekib kontaktide avamisel.
Prii wrote:
madeinussr wrote:
Muraveifänn wrote:Kel on kokkupuuteid Muraveiga millel on traktori magneetoga süüde. Kas kolb tuleb ajada 3mm enne ü.s seisu. Mis asendis peaks olema sel juhul magneeto kontaktid. Kas kinni või lahti.
Ma täpselt ei tea mis muravei eelsüütenurk on, tähendab see aga seda hetke millal säde tekib.
Säde tekib kontaktide avanemisel, seega kui see 3mm on õige siis sellel hetkel peavad kontaktid avanema.
Traktori magneetol (püsimagnetgeneraator) on minuteada just vastupidi, et säde on hetkel, kui kontaktid kokku lähevad. Taust oli vist selles, et püsimagnetgeneraator ei jõua nii palju voolu toota, kui enamus ajast kontaktid suletud on.

Aga teemaalgatajale, proovi ise järele. Keera kontaktid nii, et kas avanemise või sulgumise hetk on ülemises surnud seisus ning vänta andes saadki teada, kas sul on sellel hetkel säde või mitte. Kui ise paika ei saa, siis mul on üks Muravei mootor riiulis, millel on samuti traktori magneeto peal ja saan selle pealt vaadata.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Suured tänud. Sain süüte paika. Üks küsimus ka. Mis materjalist on valmistatud Tuula käigulülitus võll. Kas seda annab ka keevitada. Pilt illustratiivne.
Image
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Loll tunne on küll, aga ei saa pihta milline on algasend ja milline asend teeb segu rikkamaks külmkäivitusel karburaatoril K-36G. Kui hoob on algasendis kas siis tross liigutab tooreklapi nõela ülemisse asendisse ja külmkäivitusel tuleb nõel lükkata alumisse asendisse.
tooreklapi asend.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Prii »

Algasendis nõel sulgeb düüsi ehk nõel all on algasend. Külmkäivituseks tõmmatakse nõel üles ning külmkäivitusdüüsist tuleb lisakütus.
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Vot siis, keegi vähemalt seletas mulle arusaadavalt siis ära. Aga mu massin millel sama karpa ei taha mootor töötada soojalt kui tooreklapi nöel on all algasendis hakkab jorisema ja sureb välja. Pidin koguag sõitma,et tooreklapp peal.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Prii »

Siin võib olla palju põhjuseid, alates kulunud mootorist lõpetades mustust täis karpaga.
Puhasta algatuseks karpa korralikult ära, kui seda juba teinud ei ole. Kui düüsid on mingit jura täis, siis soovitan puhastada näiteks hambatikuga, sest see kahjustab vähem düüsi pinda. Seejärel kõik kanalid suruõhuga üle käia. Kui karpa on puhas ning korralikult silindri külge kinnitatud, keera küljepeal olev segukruvi õrnalt põhja ning siis vist 1,5 pööret lahti. Peanõel keskmisesse asendisse. Seejärel peaks masin käima minema ning edasine on siis katsetamise teema.

Soovitan sul erinevaid foorumeid kammida. Otseselt võib-olla k36 kohta ei ole öeldud, kuid enamus karvuraatoreid alluvad samale regleerimise loogikale. Näiteks kaasfoorumlase Nobody poolt tema teemas kirjutatu on sobiv ka K36-le viewtopic.php?f=13&t=22331&p=97099&hili ... igu#p97099

Ei leinud su Muraveist pilti siin teemas. Võiksid panna mõne ikka.
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Panin uuema 1987 aasta Muravei siduri vanemale 1973 aasta T-200T mootorile. Nüüd ei hakka enam sidur lahutama. Siduri panin täpselt samamoodi kokku nagu lahti sai võetud. Eelnevalt see uuem sidur töötas küll ühel teisel mootoril. Mis otstarve on sel siduril nendel kolmel mutril? Palju neid mutreid peale võib keerata. Ise kahtlustan, ehk sai mõni ketas valesti st. ketas kettaga omavahel kokku.
DSCN8358.JPG
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Nobody »

Ise kahtlustad, ise kontrolli üle ;)

Kui siduri pingutusvedrud põhja keerata, siis ei ole tal liikumisruumi. Ehk pingutasid liiga palju?
Samas peab sidurivõlli sees siduripulga vastas olema ka kuulike, ehk see kukkus kokkupannes välja?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Kas Muravei düno-starterilt tulev jämedam juhe on starteri jaoks. Tahaks lihtsalt starterina kasutada. Kas lihtsalt ühendan düna-starterist tuleva jämeda juhtme aku pluss klemmile ja miinus juhtme raami, peaks hakkama nagu ringi ajama mootorit.
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Oleks tarvis teada 1973 aasta Tuula Turisti vasakpoolse väntvõlli tihendi mõõtu. Tihend käib alumiinium puksi (number 2 joonisel) sinna sisse. Dünostarteri poolse tihendi mõõt on 25x38x7.
Image
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Kust saada vanemale Tuula mootorile sellist rull-laagrit, millele punane ring ümber. Räägitakse, et pidi defitsiit laager olema saada pole.
tuula.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Prii »

Muraveifänn wrote:Kust saada vanemale Tuula mootorile sellist rull-laagrit, millele punane ring ümber. Räägitakse, et pidi defitsiit laager olema saada pole.
Kui ei leia õiget, siis otsi midagi sarnast ning treial aitab vahepuksidega.
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Plaanin ikka teise mootori ka töökorda saada, nüüd vaja leida uut sisselaske lehtklappi. Kas ise seda välja ei anna lõigata mingist õhemast plastist? Tolkorral oligi mittetöötamise või siis lühiajalise töötamise põhjus just see ,et lehtklapp oli puru.

Tarvis oleks veel korraliku käigulülitusvõlli ja uuemat siduripoolset kaant.
DSCN8482.JPG
User avatar
Muraveifänn
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 24. Dec 2013 08:51
Location: Valgamaa

Re: MOTOROLLER MURAVEI tehniline teema.

Unread post by Muraveifänn »

Sai mingi aeg Tuula mootoriga väiketraktorile Belarusi genekas peale pandud, sai kõik tuled, viled külge pandud, laeb akud ja puha. Kui korraga kõik tuled põlema panna siis võtab genekas mootori hääle maha et sureb välja. Seda just tühikäigul töötades. Sõidu ajal on ok.
Imagehow to screenshot on windows 7
Post Reply