Jawa teemal...

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 721
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Jawa teemal...

Unread post by roosakummik »

.. nimelt kuulsin jälle kas müüti või tõde, et kas jawa (638) silindrid ( 0 remontmõõt) on pealt karastatud kroomkihiga. Väidetavalt pidi puurimine järgmisse remontmõõtu selle kihi eemaldama ja sellega pidi uuesti puuritud silindri eluiga olema tunduvalt lühem (kui lühike seda ei oska kommenteerida). Tundub minu poolt küll sellise naised saunas jutuna. Ja uuesti puuritud silindritele peaks kasutama teisest materjalist (pehmema sulamiga) kolvirõngaid, et muidu pikka pidu pole.

Teine müüt või tõde. Tehasest tulnud Jawa mootorid olevat kokku pandud liimiga, kuid tänapäeval paneb igaüks kokku ju silikooniga. Silikoon pidavat jällegi jätma karteripoolte vahele suurema ruumi. Väitleja pakkus välja, et tuleb kokku panna kas spetsiaalse karteripoolte liimiga või alternatiivina kasutada keermeliimi või nagu sügaval nõukogude ajal nitrovärvi.

Kuidas siis on selle asjaga. Ootan teadjameeste kommentaare ja vastuseid. Kena päeva kõigile.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa teemal...

Unread post by Nobody »

Mootori silikoni tuubidele on kirjutatud enamasti, et kasutada koos tihendiga. Kuid leidub ka selliseid, mida saab iseseisvalt kasutada. Kihi paksus sõltub aga töömehest endast. :roll:

Uued kolvirõngad on pealt nagunii pehme (ma ei mäleta hetkel, mis metalliga) kihiga kaetud, et need paremini sisse töötaks silindri järgi. Seetõttu ei soovitatagi võtta ühelt mootorilt kolvirõngaid ja panna teisele. (kiirem kulumine)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
v301060
Tavakasutaja
Posts: 398
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Re: Jawa teemal...

Unread post by v301060 »

Vaevalt küll, et silindreid keegi seest kroomib, jutt käib ehk nikasiliga katmisest aga kas Jawal seda kasutati ei tea. Krossimehed(?) vist lasevad ka praegusel ajal seda kusagil (väljaspool Eestit) teha.
Mis kohad need mootoris on, mida sa tahaksid palja silikooniga, ilma tihendita kokku panna?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa teemal...

Unread post by Nobody »

v301060 wrote: Mis kohad need mootoris on, mida sa tahaksid palja silikooniga, ilma tihendita kokku panna?
Ilmselt mõtleb mootoripooli, kus paksema tihendi vahelepanek nihutab võllide asetused paigast nagu mõnedel muudel rastastel?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 721
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa teemal...

Unread post by roosakummik »

Jawa 638- t mõtlen.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa teemal...

Unread post by Maccaroni »

v301060 wrote:Vaevalt küll, et silindreid keegi seest kroomib, jutt käib ehk nikasiliga katmisest aga kas Jawal seda kasutati ei tea. Krossimehed(?) vist lasevad ka praegusel ajal seda kusagil (väljaspool Eestit) teha.
Mis kohad need mootoris on, mida sa tahaksid palja silikooniga, ilma tihendita kokku panna?
Nikasiliga kaetud silindri tööpindu on laialt kasutatud nt alumiiniumsilindritega japsi mootorites. on kahtlemata väga hea ja vastupidav tehnoloogia.

karterite ja sidurikaane vahele piisab tihendisilikoonist, ilma papptihendita. ka Jawa puhul, eeldusel muidugi, et tihendipindu pole kruvikatega lahtikangutamisel või muude nõukogudeaegstete võtetega ära rikutud.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
Post Reply