IZ56 rootori eemaldamine

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
raksike
Tavakasutaja
Posts: 29
Joined: 07. Jan 2007 01:00
Contact:

IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by raksike »

Kuidas oleks kõige mõistlikum eemaldada IZ56 rootorit ilma seda vigastamata?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by Nobody »

raksike wrote:Kuidas oleks kõige mõistlikum eemaldada IZ56 rootorit ilma seda vigastamata?
Tehasest kaasa tulnud keermestatud astmelise poldiga.
11987062_814412078675361_5835102316337783675_n.jpg
11947540_1615097192090513_8803462055737408065_n.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by fomoco »

Keermestatud raudlatt, teibiga kokku seotud laagripunt, suurem seib, mutter otsa.
Keerad selle kompunni rootorisse ning laagritega tõmbad vastu seibi tugevalt.

Paari laksuga tuleb ilusti ära.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by Nobody »

fomoco wrote:Keermestatud raudlatt, teibiga kokku seotud laagripunt, suurem seib, mutter otsa.
Keerad selle kompunni rootorisse ning laagritega tõmbad vastu seibi tugevalt.

Paari laksuga tuleb ilusti ära.
Mis selle mõte on? Kui juba keermestatud polt rootorisse panna, võiks sisse poole panna 35...40 mm 4,5mm poldi ilma peata ja keerata polti sisse, kuni rootor ära tuleb. Ei pea midagi lööma ega rapsima.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by fomoco »

Et mitte rikkuda väntvõlli otsa keeret.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by Nobody »

fomoco wrote:Et mitte rikkuda väntvõlli otsa keeret.
Selleks varras sinna lähebki ning ulatub keermepõhja.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by fomoco »

Kõik õige, kui vaid oleks selline pulk või treipink olemas :)
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by roosakummik »

raksike wrote:Kuidas oleks kõige mõistlikum eemaldada IZ56 rootorit ilma seda vigastamata?
Puitklots haamer ja tuleb lahti nagu nõiaväel, Annad väikseid lööke läbi puitklotsi haamriga. Samas peale igat lööki rootorit keerates. Kuna rootor asub koonuse peal tuleb ta sealt lahti üpris ruttu. Vältida lööke rootori otsale kus on harjad ja lakitud traatidele.

Kuigi tõmmitsaga on kõige õigem :D
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by Nobody »

fomoco wrote:Kõik õige, kui vaid oleks selline pulk või treipink olemas :)
Kui peenemat polti ja rauasaagi kodus olemas ei ole, siis peaks ehk kudumisega tegelema hakkama :wink:

Ehk rakis ei pea olema ühest poldist treitud vaid võib ka kaks erinevat juppi omavahel kokku panna. Kui rootor maha tõmmatud tavalise meetermõõdustikus poldiga, siis saab ka väntvõlli otsakeermest selle distantsvarda kätte, milleks võib olla sobiva pikkusega suvaline peenema poldi või varda tükk.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by fomoco »

OK, sina võitsid, oled tubli :lol:

Selle sama tõmbamise rakisega saab ka mõlke välja tõmmata, simmereid eemaldada ilma mootorit lahti võtmata, 2.sil masinal kolvisõrme välja tõmmata, ilma teist silindrit maha võtmata.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: IZ56 rootori eemaldamine

Unread post by Nobody »

fomoco wrote:OK, sina võitsid, oled tubli :lol:

Selle sama tõmbamise rakisega saab ka mõlke välja tõmmata, simmereid eemaldada ilma mootorit lahti võtmata, 2.sil masinal kolvisõrme välja tõmmata, ilma teist silindrit maha võtmata.
Saan selle posti valguses mõeldust täpsemalt aru. Enne jäi mõte pisut ebaselgeks.
Inertsil töötavad tõmberakised on tõesti tõhusad.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply