Tere,
Selline lihtne küsimus - kuidas ja kui hästi saab ( köögilaua peal ) kontrollida generaatori seisukord üle, nii rootor kui ka mähis? Iz generaator, G36M . Kas on mingid takistuste vahemikud , mis peaks testrile peale lugema, ja millised suurusjärgud võiks olla, ja milliseid punkte ühendada/mõõta... Või lihtsalt otsin/välistan lühist ja kontrollin, kas ülekuumenemisest tulenevaid kahjustusjälgi ei ole ?
Tänud ,
R
K: Generaatori korrasoleku kontroll (G36(M))
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1552
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: K: Generaatori korrasoleku kontroll (G36(M))
Tere,
rootori mähise takistust saab mõõta liugrõngaste lamellidelt. pead ülesse otsima omavahel ühenduses olevad paarid. Kui takistused on olemas ja võrdsed on korras.
Generaatori mähise takistust saad mõõta mähisest väljatoodud otstelt. Kui takistus on olemas siis on enamjaolt korras. Alati on olemas lühiskeeru võimalus aga selleks soovitan takistust mõne teise staatori mähisega võrrelda.
rootori mähise takistust saab mõõta liugrõngaste lamellidelt. pead ülesse otsima omavahel ühenduses olevad paarid. Kui takistused on olemas ja võrdsed on korras.
Generaatori mähise takistust saad mõõta mähisest väljatoodud otstelt. Kui takistus on olemas siis on enamjaolt korras. Alati on olemas lühiskeeru võimalus aga selleks soovitan takistust mõne teise staatori mähisega võrrelda.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: K: Generaatori korrasoleku kontroll (G36(M))
Võin küll eksida, kuid minuteada peavad kõik rootori lamellid e. maakeeli klemmid olema omavahel ühenduses ning ei tohi olla kontakti südamikuga.
Vahed tuleb puhastada, selleks sobib raudsaeleht, mida on mõlemalt poolt maha lihvitud ning hiljem tuleb peene liivapaberiga "klemmid" üle puhastada.
Vahed tuleb puhastada, selleks sobib raudsaeleht, mida on mõlemalt poolt maha lihvitud ning hiljem tuleb peene liivapaberiga "klemmid" üle puhastada.
Re: K: Generaatori korrasoleku kontroll (G36(M))
Rootori lamellidelt saab kontuuride takistusi mõõta vastasklemmidelt. Vaata generaatori pealt, kuidas harjad paiknevad. Mõnikord mõõdangi generaatori pealt harjaotsadelt ja keeran rootorit ja kontrollin kõik kontuurid ära.
Loomulikult ei tohi olla mähis kõrbenud, haiseda kärsahaisu järgi, siis tõenäoliselt lakk sulanud ja lühises. Kui väntvõlli laagrid kulunud, võib ka rootorot vastu generaatori mähist loopida ning lõhkuda ära kontuurid. Katkestus.
Samuti harjad peavad olema terved, nõgusa otspinnaga, ei tohi olla murdunud tükke, ilusasti harjapesas liikuma. Klemmid puhtad, puhastamiseks ise kasutan 400 või peenemat paberit. Mingit kontaktiõli pihustan ka peale, et kauem kestaks ja ei oksüdeeruks nii kiirelt.
Loomulikult ei tohi olla mähis kõrbenud, haiseda kärsahaisu järgi, siis tõenäoliselt lakk sulanud ja lühises. Kui väntvõlli laagrid kulunud, võib ka rootorot vastu generaatori mähist loopida ning lõhkuda ära kontuurid. Katkestus.
Samuti harjad peavad olema terved, nõgusa otspinnaga, ei tohi olla murdunud tükke, ilusasti harjapesas liikuma. Klemmid puhtad, puhastamiseks ise kasutan 400 või peenemat paberit. Mingit kontaktiõli pihustan ka peale, et kauem kestaks ja ei oksüdeeruks nii kiirelt.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.