Teen ühe voshod1 mootori müügiks

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Teen ühe voshod1 mootori müügiks

Unread post by hmm » 15. Aug 2017 17:34

Sain ühe voshod1 mootori, millel sees midagi ei liikunud e väntvõll ei käinud ringi.
Oli teine ka väga kaua ilmastiku meelevallas seisnud. Mõtlesin, et miks mitte üks mootor korda teha ja teistele asjaarmastajatele pakkuda.
Kes asju laivis tahab näha, siis täna homme tulge kohale (rakvere linn) - võite ju grillida samal ajal ja kaasa elada :lol: .
Käesolevaks hetkeks on mootor osandatud ning alustatud puhastamisega.
Homme vaja soetada kaks 204 laagrit ja vända kaelustihend, ülejäänud asjad on korras.
Pildid hiljem.
Last edited by hmm on 15. Aug 2017 21:38, edited 1 time in total.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Aug 2017 21:37

PS mootor on juba korra minu käes lahti käinud ja seda just selle kinni kiilumise põhjusega. Viga oli selles, et mootori sisene veokett väntvõllist sidurile oli katki läinud ja ennast siduri alla rulli keeranud.
Leidsin oma varudest ühe ning asendasin - päras seda mootor käis ilusti ringi, kuid oli muda täis. Just see muda ajendas mind seda korda tegema natuke põhjalikumalt, sest hilisem töötamine rikuks kindlasti mootori seest ära ja ega taha ju müüa mootorit, mis varsti kohe kehvaks läheb :roll:
Pildid ka siis:
20170815_Voshod1_mootor01.jpg
Siin on nüüd üks väike tähelepanek - käigukasti veovõll on rulllaagritel - ja kui kaane eemaldad siis ole valmis, et rullid panevad jooksu. Rulle on kokku 12x2. Kui ühe kaotad siis poodi uue laagri järgi ;)
Veel parem karteri lahtivõtmisel JÄTA veohammakas koos mutriga karteri külge ning võta karter lahti nii, et veovõlli ots jääb karteri külge.
20170815_Voshod1_mootor02.jpg
Mootor siis osandatud:
20170815_Voshod1_mootor03.jpg
Last edited by hmm on 13. Sep 2018 21:15, edited 1 time in total.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Aug 2017 16:43

Täna sai siis kolm tundi pühendatud mootorile, millest suurem osa ajast läks puhastamisele.
Detailid said nii puhtaks, et palja käega asju katsudes käed ei määrduks. Selleks tuli kasutada leotusvahendit, brakecleaner, suruõhk ja survepesur. Lisaks oli väga visa kinni kuumutatud pori jahutusribide vahel. selle eemaldamiseks tuli kasutada ka peenet kruvikeerajat, nuga ning peenikest terasharja, sest survepesur seda jama sealt välja ei löönud.
Tükk aega mõtlesin, et kas kasutan soodat, klaaskuule või liiva... kuna kahte esimest käepärast võtta polnud ja tööriistamarketis olid need mõtlema paneva hinnaga (v.a. klaaskuul 0,2-0,5 25kg 19,90€) ning väga vähe on vaja teha. Puhastamiseks soetavad eraldi vahendid oleks olnud liiga kulukad, kui arvestada eesmärki.
Aga sain asjad hästi puhtaks.
IMG_20170816_154012_DRO.jpg
Ülejäänud aeg kulus Rakvere vahel kuluosade otsimisele.
Vaja oli kõiki kolme kaelustihendit ja kahte laagrit 204.
Lõpuks leidsin kaelustihendid Baltscannist - homme tulevad kohale. ja laagrid Alas-kuul 4,3€tk

Nüüd viidud ka üks karteripool parandusse, sest nagu ikka on vanadel motoristidel jäänud üks pisike asi alati tähelepanuta - keti korrasolek ja pingsus. See on põhjustanud keti ja geneka vahelise seina katki lihvimist...
IMG_20170816_155615_DRO.jpg
Sein on vaja kindlasti taastada, sest ketilt viskuv õli, pori, vesi jne satub geneka vahele ja rikub seda s.h. on suur tõenäosus, et kaob ka säde...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 782
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 16. Aug 2017 16:53

Väga korralik ettevõtmine ja tegutsemine- kiidan.



Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1772
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 17. Aug 2017 11:41

Oled ka juba lõpphinna välja mõeldnud?


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. Aug 2017 11:57

arvan, et alates 200€ oleks vist nullis...

Hetkel kulud (53€):
15€ kaelustihendid kokku.
8,40€ 2x 204 laagrid.
20€ keevitus
2,5€ BrakeCleaner
7€ rõngad

Hetkel veel pole arvestanud tihendipappi, tihendisilikoon, leotusainet ja võimalikke poltide asendusi. Lisaks veel on küsimärgi all silindri kohendamine/hoonimine - mõned üksikud õrnad pikitriibud on seinal...
Kaalumisel on värvimine... aga see jällegi tahab juurde saada silikoonpuhastust (6,50€ aerosoolpudel) ja alumiinium mootorivärvi (14,35€ aerosoolpudel)

Nokitsemsit on olnud kokku ~6-8h juures praegu... aga sellel ju hinda pole.

Täna öösel tekkis mõte, et ehk jätan endale ja kasutan seda igapäevasõiduks K58-l... :roll: ning lükkan müüki selle asemel ühe 125 mootori (M1M+K58 silinder)...
Voshod mootoril on piisavalt jõudu, et K58-t rahulikult maantee kiirusel lükata ning pole ka väga kahju, kui 175 ribadeks kulub....
Last edited by hmm on 22. Aug 2018 10:58, edited 1 time in total.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1772
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 17. Aug 2017 13:05

Hehe. Motomehe dilemmad.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. Aug 2017 23:27

Ära nüüd hakka... ma isegi võitlen endaga :roll:

Aga täna siis suurt midagi ei teinud. Sain oma jupid kätte ja asusin väntvõlli inspekteerima. Selleks hakaksin rajama endale väntvõlli kontrollimise pukki. Aega jäi väheseks.
Kõige edukamalt saab asjad tehtud, kui tehakse ühte asja korraga - mul täna käsil vähemalt 6 projekti... ja nendest ainult 3 sai tehtud.
Aga tihendid ja laagrid. Üleval paremal on siis "varu varjandid" e. tiba odavamad kui SKF omad...
20170817_Voshod1_kuluosad.jpg
Siis sain kätte ka keevitatud karteri - jään peaaegu rahule - ega nad nüüd oma keevise jälgi väga ilusaks ei lihvinud, hetkel pole ka lugu. Samas võtsid ühe M5 murdunud poldi osa välja - selle oli plaanis ise välja kangutada aga kui tehti ära siis väga OK, kuigi seda neile ei maininud.
IMG_20170816_155615_DRO.jpg
Nüüd peaks asi olema nii kaugel, et saab hakata karterit kokku laduma, enne korraks vänvõlli shekk ja laagrite paigutamise proov - et kas asetan karterisse valmis või surun peale väntvõlli paikamist. Põhjus selles, et kõik oleneb kuidas on laagrite pesad karteris kulunud või siis väntvõll... ehk lähtun sellest mille peale asi lihtsamini läheb selle viimasena panen. Kõik selle pärast, et ei rikuks väntvõlli sirgust kogemata.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Aug 2017 10:04

Eile õhtul juhtus foorumiga midagi... olin juba postitamas, kui asi kokku jooksis - õnneks sain jutu salvestada...
Kõik osad olid valmis komplekteerimiseks, siis eile sellega tegelesin.
Kokku materdasin 8h. Kõige suurem aeg läks lõpuks silindri ja rõngastega tegelemisele - aja kokkuhoiu mõttes tuleks uus kolb hankida, sest selle puhastamisele on läinud liiga palju aega ning tulem on see, et koos rõngastega kiilub silindrisse kinni, kuigi on mõlemad rõngad mahuvad pilusse ja jääb veel natuke ruumi (vt kõige lõpus olevat lõiku) aga...

Kõigepealt sai siis väntvõll kontrollitud - suht Ok on, viskumine jääb põskedel 0,2mm piiridesse. Kepsu alumises laagris loks puudub, puksil kah loks puudub, seega kolvigruppi liikuvad osad on väga OK.
Seejärel sai paigaldatud kaelustihend. Seejärel toestatud väntvõll nii, et kogu kupatus istub väntvõlli põse peal ja see omakorda toetub alusele selliselt, et alumine põsk on õhus. Nii ei suru väntvõlli kõveraks. Siis sai paigaldatud laager oma pessa ja viimane ots sai tõmmatud väntvõll laagri sisse. Kuna mul õiget tõmmitsat pole oli vaja leiutada, kuidas tavalise tõmmitsaga see töö ära teha.
20170818_Voshod1_väntvõlli_paikamine.jpg
Järgmiseks tegin valmis karteritihendi. Selleks kasutasin siis 0,4mm tihendipappi. Kõigepealt joonistasun kontuurid, siis lõikasin välja. Seejärel tegin augurauaga mõned poldiaugud ning fikseerisin tihendi karterikülge. Siis terava noaga lõikasin sisepinnad piki rante välja. Tegin auguraudadega ülejäänud augud. Välimise randi lõikan alles siis, kui mootor tihendisilikooniga kokku pandud.
20170818_Voshod1_tihenditegu.jpg
Seejärel komplekteerisin käigukasti. Karterid korraks kokku ja töötamise kontroll. Millegi pärast ei tahtnud hästi käigud sisse minna... võtsin lahti ja oh näe, üks pisike fiksaator jäi panemata. Mõelge nüüd, kui kontrolli poleks ja karter korralikult silikooniga kokku pandud... +2h tööaega juures kohe.
The attachment 20170818_Voshod1_gearbox.jpg is no longer available
Nüüd alles võtsin ette karteri korralikult kokkupanemise. Mõlemale poole karteri sisepinnale silikoon, siis tihendi papp ja karter kokku. Üleliigne silikoon kohe ära, see järel noaga tihendi välimine rant maha. moment võtmega poldid pingutatud 10nm. Veohammasratta rulllaager kokku ning uus stopperseib asemele. See vana oli paksem ja istus hästi ranti aga tal pole augukesi, mis lihtsustaks seibi eemaldamist....
20170818_Voshod1_gearbox.jpg
Sai ette võetud ka sidurikoja asjade kokkupanek. Sidurikoja kaane panen külge alles pärast seda, kui tuli silindris... siduri ja väntvõlli veokett tahaks uut ja korralikku aga see käib veel ka...
Väike pilt ka vedrude paikamisest. See tööriist on suht efektiivne.
20170818_Voshod1_sidur_kokku.jpg
Egas midagi, rõngad silindrisse - kontroll ja seatud 0,25 vaheks. Siis rõngad kolvile ja silinder külge... aga kurivaim kiilust nii tugevalt kinni, et kolb oli vaja välja toksida - haamri ja puuklotsiga...
Täiendav kontroll, rõngaste lukupilu ilus, tegin selle 0,3 peale, proovitud, et milline rõngas ja mis pilus poob - mõlemad, mõlemas pilus...
20170818_Voshod1_rõngad_silinder.jpg
Ma olen midagi valesti mõõtnud, sest normaalmõõdud:
0 grupp on silinder: 61,75-61,74 kolb 61,61-61,60
mingi teine raamat annab: silinder 61,72-61,73 kolb 61,97-61,98
1 grupp on silinder: 61,74-61,73 kolb 61,60-61,59
mingi teine raamat annab: silinder 61,73-61,74 kolb 61,98-61,99
2 grupp n silinder: 61,73-61,72 kolb 61,59-61,58
mingi teine raamat annab: silinder 61,74-61,75 kolb 61,99-62,00

1 remont grupi nr +0,25,
2 remont grupi nr +0,5
Mingi teine raamat annab esimene remont: silinder 62.00 kolb 62,25
teineremont silinder 62,25 ja kolb 62,50.

Lukupilu kõigil rõngastel 0,25 (teine raamat 0,2-0,4)
Seega igaljuhul on asi nii, et kolb on 0,15mm silindrist väiksem ja remont +0,25 ja rõngad 0,25.

Vot nüüd pole midagi muud, kui kolb maha, puhastus ja siis peaks peale minema küll. Või pean ikkagi uue kolvi soetama...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Aug 2017 10:34

Sain siis lõpuks mootori kokku. Veel ei ole sidurikaant lõplikult kinni pannud (s.t. silikoon vahel), sest igasuguseid üllatusi võib veel ette tulla - nt käimalöömise vända takistusega liikumine...
Mis sai siis tehtud.
Kolvi kinnikiilumise põhjus oli rõngastes. Nimelt kõik mõõdetavad parameetrid olid OK, kuid luku asendi fikseerimise lohud olid liiga "järsud" e. kolvil olev tihvt ei mahtunud rõnga lohkudesse ja seega ei lasknud lukupilul piisavalt väikseks minna. Egas midagi tiba viili ja voila kõik töötas.
Mis ma märkasin, et kolb on suhteliselt tihke, kui silindrit käepeal hoida, siis kolb laskub ~4-5 sek alla.
20170819_Voshod1_rõngad.jpg
Järgmiseks olin korrektse (mitte väljaveninud) mootori keti otsingul. leidsingi, kuid see oli katkine e. 5 lüli oli vaja asendada. Sai ka need needitud ning asi korras.

Tegin ka agregaadi, kus siis mootorisse tuld hakata tegema.
20170819_Voshod1_raamil.jpg
Siis olin sädeme otsingul - mitu generaatorit ja magnetit katsetasin läbi alates G38-st kuni G421-ni
G421 koos G411 magnetiga ei teinud piuksugi, käivitus vool jäi 1V kanti max
G38 töötas aga nadilt. Lõpuks sain korraliku sädeme G401A genekaga. Aga sellega ei leidnud õiget süütemomenti. Kõik vasakule poole keerates tuled hädine 3,8mm enne ÜSS-i.
Lõpuks sain ka tule sisse aga kuna süüde pole õige siis ega ta suuresti taha töötada.
Lõpuks hakkas ka naaber viitama, et aeg hiline.... :roll:

Kõige suurem aja mitte sihipärane e. õppimise/kogemuste saamise kulu oli minul rõngaste kiilumise lahendamine ~4h, sädeme otsimine ~3h, K58raami koos töötamiseks ja liigutamiseks vajaminevate asjade külge keeramiseks 1h. Ehk siis kõik need tegevused jätaksid kui kutselise mehhaniku nälga, sest klient seda "jama" ei taha ju kinni maksta.

Põhimõtteliselt on asi valmis.
Ehk kui keegi soovib siis kohe 150 (koos G421 genekaga, K62V karburaator, B300B süütepool, kaks leegitoru), kui laulma saan 200.- nende juppidega mis mootorit töös hoiavad (v.a. summutid)
Last edited by hmm on 07. Oct 2017 21:41, edited 1 time in total.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1772
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 20. Aug 2017 17:32

Kolvi ja silindrimõõdud oled ise kindlasti valesti mõõtnud.
"Mingi teise raamatu" mõõdud on õiged. Kolvi ja silindri vahe on tavaliselt ~0.05mm.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Aug 2017 10:57

See võib nii olla küll, sest kahjuks mul puuduvad siiani "täppistööriistad kolvigrupi mõõtmisteks" niis silindri sisese kui kolvi välise osa. Hetkel teen seda "odava" digitaalse nihikuga/suppleri jne asjaga.

Motoorist, sain siis tule silindrisse, tuli leida õigem manget, millel kiilu ja nuki koostöös geneka kontaktid õiges vahemikus sai reguleerida. Samas vajab mootor süüte ja karburaatori täpsemat reguleerimsit.
Loogika ütles mulle nii, et magnetitel ei tohiks suurt vahet olla, sest kiil peaks olema suunatud kolvi suunas (no on ka kahe kiiluga siis üksteise vastas... aga üks ikka kolvi suunas) ja nukk siis 30 kraadi vasakule nihkes.
Reaalsus on see, et nukk on kohati vähem ja rohkem nihkes... ja seda ei ole lihtne muuta, sest ka nukk ise kinnitub mingisuguse fikseerimise pessa...
Lisaks ei ole magnet üheselt sidustatav kindla mähisega... mõõdud on ju samad v.a. siis uuemate ja suuremate geenkate osas (alates G411, G421, G427 jne...).

Nüüd selle nädala lõpus püüan hakata esmaseid kindlaid (süütepool on K125 oma ->B300B vastu, Genekas M103 oma G401 -> soov on sinna panna G411 või G421) asju, mis mootorit töös hoiavad, välja vahetama nende vastu, mida soovin selle mootoriga komplekteerida.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. Sep 2017 23:07

Nüüd siis korrektne G411 genekas ka olemas. Sai siis mootorile märgid peale pandud, et ei peaks silindripead maha keerama. Küünlaavast on õiget nurka väga keeruline kätte saada, sest küünal ju nurgaall - ei aita ka peenem varras, seegi jääb nurgaalla.
Tegin joonise 1:1 mõõtkavaliselt kolvi käigust. märkisin sinna 4mm ja mõõtsin nurga. Siis see ilusti väntvõlile asetatud ja jooned karteri külge.
20170922_Voshod1_süütenurk.jpg
Siis magnet ja mähis paika. magneti mutri külge näiduk, kolb ÜSS ja näiduk ÜSS märgi peale, siis vastupäeva 4mm märgi peale ja sai süüte paika.
Kahjuks puudus küttesegu, aeg hiline ning eks esmaspäeval ole näha.

Samas jõudis vossi mootori ja minsk M103 juurde külla üks huvitav projektikas...
20170922_Voshod1_raamil.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 27. Sep 2017 09:22

Mootor töötab ;)
Aga... ei ole rahul karburaatori K62 tegemistega. Pean natuke rohkem süvenema selle karpa reguleerimisse. Nii väljast kui seest ülikorralik isend.
Originaal K36 on ka olemas - sai teine ka puhtaks tehtud. Ujukinõela alumised fiksaatorid on pehmeks roostetanud - nõela sai fikseeritud küll, kuid mitte väga kindlalt. Puudu ka gaasisiibri vedru. Jah... korralikud trossida.
Mõlemad karpad siis lõõride osas samas mõõdus.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Oct 2017 08:53

Mootor töötab rahuldavalt. K36 karburaator oli sobilikum. Käivitub ühest löögist.
Nüüd vaja õli ka sisse panna ning mingi hetk tõsta liikuvamale (K58 8 ) ) raamile ja sissesõit teha.
Seega mootor on valmist.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 12. Dec 2017 22:21

Nüüd on tükk aega selle mootori kokkupanemisest möödas. Täna oli siis motokuuri laulupidu ning panin kuuris olevad masinad korraks häälde.
Kõigepealt Vosod1 mootor.
Mootoris veel ei ole käigukasti õli sees. Summuti sõelad ka puuduvad. Karburaatori siiber avaneb ainult 3/4
Enne video tegemsit sai mootorit korraks käivitatud ja töötas oma 15-30sek. Seega videol on suht koht külm mootor.

https://youtu.be/HdWsFSHjk-E


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. May 2018 18:12

Leidsin ühe kokkuvõtva video Voshod mootori kokkupanekust.
Sarnased toimingud kehtivad ka vanade 125-stele...
Mõningad nipid, mille peale ise eelnevalt ei tulnud - nimelt, kui kokkuladuda, siis Veohammaka rulllaagrid paksema laagrimäärdega kokku ja siis laagripessa (nii tegin) ja kogu see kupatus kohe karterikülge, hammakas ka ning mutriga kinni!!!
Sama saaks ka vastupidi, et karterite lahtivõtmisel ei eemalda hammakat ega võlli alugses vaid siis kui karterid juba lahti.

Samas pean edale ka selle väntvõlli tõmmitsa keevitama - oluliselt lihtsam, kui tavalise tõmmitsa ja rakisega.
Siduritrumli fiksaatori peab ka endale korralikuma tegema...

Simmerite/kaelustihendite osas on tal õige jutt - ärge ostke valmis salnikute komplekti. Need tihendid ei kannata kriitikat. Vaadake mõõtude järgi korralikud kvaliteetsed tihendid, kui soovite mootorit endale teha. Mis ka üllatav, eraldi ostes saate isegi odavamalt kogu komplekti.

https://www.youtube.com/watch?v=8aZjL9IxeR0


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Feb 2019 15:15

Mootor on olnud väga vähe töös ja ka ~15-20km sõitnud ja mõningad asjad tulid välja:
1. vibra mootoris ja see on väljakannatamatu, kui sõita kiiremini, kui 60km/h neljanda käiguga e. mootoripöörded 3000+
2. iga 40 sek tekib mootori töös "paus". Seda kas siis süüte või piisava küttesegu puuduse tõttu. Mida soojemaks saab mootor, seda tugevamaks muutub paus ja mõju on üldjuhul väljasuremine. Kuid ennetavalt gaasi andes saab kohast üle ja kui pöörded on pidevalt üle 3000 siis paus ei avaldu.
3. Käikude vahetamine polnud konkreetne, peab meelitama ja otsima neid 2-3 käiku.

Seega eelpool kirjeldatud sümptomid ise ei lahene, ning ilma kõhu lahtivõtmata jälile ei saa.

Nüüd mootor laual ja osadeks uuesti... ehk mis kehvast siis varem või hiljem peab veel tunde veetma mootori korda tegemiseks.
Kiirelt ja odavalt ei saa midagi hästi tehtud. Kasutatud tihnedussilikoon ei olnud nüüd parimate killast ja seega nüüd läheb mootor kokku reizosil vahendiga.
Siin võib olla ka see täiendava õhu juurdetõmbamine... samas tuli plöga välja silindripea alt - pinguta palju tahad ka siin võis peituda see "poomine"/ära vajumine

Mis ma avastasin:
1. silindris on häirivalt tihedalt pikitriipe... see sai siis juhtuda kahest faktorist: ebapiisav puhastamine e. kuhugi jäi mingis koguses liivakest või mootori töö katsetamine ilma õhufiltrita... sõitsin ikkagi filtriga, kuid hoovis katsetasin ilma...
Igatahes triibud olemas ja ilma järgmisesse remonti puurimata korda ei saa. Hoonimisest ei piisa.
Mul on ka kasutada Voshod 3 silinder, mis sees korras. Seega pigem teen selle väliselt voshod 1/2 silindriga sarnaseks ja kasutan seda, sest sellel on ka silindri aknad juba paremates kohtades, et mootorist suuremat efektiivsust kätte saada...
Tehtud ka mõlemale silindrile akende portmap...
Mõlemad silindrid on siis 0 remont ja 1 grupi määratlusega. Mõõtmised andsid ka need tulemused - jah mõningate kulumisastmetega.
Kolb oli suht OK, triipe minimaalselt, rõngad suht Ok,

Silindripea vajab korrastamist, sest ei istu kindlalt silindrile, vaid on nagu banaan.

2. Väntvõlli põsed viskuvad külgsuunas 0,4-0,5mm mis on piisav, et viba tekiks. lisaks kepsu liigub väntvõlli puksil külgsuunas 0,5mm, kolvi liikumise suunas ei suutnud loksu mõõte/tuvastada, sest see oli kas liiga väike või puudub. Siin aitaks ehk väntvõlli põskede kokkupoole surumine, sest puksi ääred ei olnud põskede välisservaga tasa.
Väntvõlli genekapoolne laagripesa liiga kulunud e. uus laager läheb liiga vabalt peale ja tuleb ka sealt väga kergelt ära ka... Ehk aitaks laagriliim, kuid ise ei pea mõistlikuks seda teha kui soovin mootorit pikemalt kasutada. Lisaks oli SKF laager juba korraliku loksuga... see võis olla tingitud nr1 kirjeladut jamaga. Tõenäoliselt on ka teine väntvõlli poolne laager saanud oma osa.

Seega väntvõlli rihtimist ja korrastamist hetkel ei plaani, sest selleks kulutatud aeg ja vahendid ei kaalu üle uue võlli ostmist, mis on 49-57€.

3. Käigukasti kettal stopperseibidel loksud - need vajavad lihtsalt tolerantsi ajada. Lisaks hammakate kaugused paika. Liiga palju lokse oli võllidel pikiliikumiseks.

Seega ei midagi üüberhead aga väikese kuluga ja kaasabiga korrastatav.

Siit üks küsimus ka, kuna voshodi silindrikomplekt on jupiteriga samas mõõdus, siis kas kolvisõrme puksi asemel saab kasutada jupiteri nõellaagrit.
Hoidsin puksi ja jupiteri nõellaagrit käes, kuid nõellaager ulatus kepsusilmast suht koht välja...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1772
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 06. Feb 2019 15:56

Jupiteridel on enamasti puks peas, vaid uuematel Jupiter 5 mootoritel ja järelturu väntvõllidel on laager.
Voshodi kepsu ei sobi nad mõõtude ja pinnatöötluse tõttu.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. Feb 2019 12:26

Nõks sai siis mõõdetud ja võrreldud.
Vanal kepsul tõesti ei saa nõellaagrit panna, sest puksi siseava on 14mm ja kepsusilm 15mm. Uuel väntvõllil paiknev keps on silma mõõduga 18mm ja sinna puksi panna... liiga paksu seinaga ehk, pigem ikkagi nõellaager.
Keps on selliste mõõtmetega:
13676-B01794.jpg
Nüüd sai ka natuke kolbi mõõdetud ja sõrme pesade omavaheliseks vaheks sain 26,5 +/-0,5 mm
Seega peaks sõrme neõllaager olema mõõtudes 14/15/25

Uue soetatud väntvõlliga on sellised lood, et kohe teda karterisse panna ei soovi, vaid tahan ikkagi pingist läbi lasta ja veenduda rihtimistes... silm ütleb, et midagi on jama :| , sest põse sisemised freesimise kohad ei ühti ja on nihkes, 0,2mm näitab ka indikaaotor põskede viskumist, digitaalne supler annab põskede vahe erinevusi 0,2mm piires...
Väntvõlli tagasi viia pole enam pointi, sest paigaldasin laagrid peale ja siis venib lihtsalt aeg... 57€ ei ole nüüd üüratu kulu, et kiunuma hakata.
Kui kellegil on täna õhtu võimalik Tartus väntvõlli rihtimisega aidata, siis olge head ja helistage :wink:

Väntvõlli tasakaalustustegur on samas suruusjärgus (ei saanud täpselt veel arvutada, sest sõrme nõellaager puudu), mis vanal väntvõllil, kuna uued laagrid (s.h. kepsu alumine), on nõks kangemad, siis päris 0,5g täpsusega paika just ei saanud...

Vana väntvõll:
mass, mis balanseerib vänvõllipõse ja kepsu koos puksiga 92.3g
kepsupea kaal 75,5g
Kolb, rõngad, sõrm, stopper 251,9g
(75,5+92,3):(251,9+75,4)=0.51 e. 51% mis on suht OK.
Kuigi linnakiirusel võiks see jääda sinna 55% juurde, sest silinder ka suht püstine...

Ega vanal väntvõllil midagi nüüd suurt häda pole - kepsu alumist puksi vaja põskede suhtes 0,3mm kokkupoole pressida, siis jääb radiaallõtk normipiiresse, lisaks rihtida ja ongi Ok. ainuke jama on genekapoolse laagripinnaga... :|


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. Feb 2019 23:59

Panen ka siia teemasse kuluosad, mida peab kindlasti soetama enne kui mootorit remontima hakata:

Laagrid:
- Väntvõllile nr 204 (20x47x14) 3tk
- Käigukastipeavõlli siduripoolne nr203 1tk
- Käigukastipeavõlli veohammaka poolne nõellaagrid
- Käigukasti sekundaarvõllile nr202 2tk
Hea kui võtta juba suuri pöördeid kannatavad laagrid - paigaldada tuleks ilma kateteta. Äärmisel juhul võib katte külge jätta väntvõlli kõige siduripoolsemale laagrile vastu simmerit ja käigukasti sekundaarvõlli veoketipoolsele väljapoole. Ülejäänud kohtades ei tohi katteid peal olla - õlitus+jahutus kannatab.

Simmerid/kaelustihendid (sisemõõt, välismõõt, paksus: mm)
- väntvõllile karteri poolne 20, 47, 10
- väntvõllile geneka poolne 17, 30, 7
- käigukastile veohammaka alla - 25, 35, 7
- käimalöömise võlli ümber -20, 30, 7

tihendid (rullina papp 0,25mm) karteripoolte ja siduripoolsele karterikaane vahele, silindri alla, geneka all oleva simmerihoidjale ja veohammaka juures olevale simmeri hoidjale. Valmis tihendeid ei ole kuigi head - vähemalt need mis müüakse..
Tihendipapp võetud siis tööriistamarketist 0,25mm paksusega 50x33cm leht, hinnaga 2,5€
Lisaks tihendisilikoon olen siis kasutanud VictorReinz REINOZIL, suht OK võtab kinni ning pole veel siiani alt vedanud.

Järgmised siis igaks juhuks, kuid vajadus selgub defekteerimisel

Kolb
Rõngad
Sõrm
Sõrmepuks/laager

+ väntvõlli rihtimine või silindri hoonimine - puurimine järgmisesse remonti.

Siduriketta komplekt
siduri plaadi tõukur (seene kujuline)
Veoketi hammakas ketile 428H
Veokett 428H 130 lüli.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Feb 2019 10:55

Mis ma siis selle mootoriga vahepeal teinud olen:
1. Väntvõllid (uus ja vana) viidud rihtimisse - Tartus üks tore tegelane... eks näis mis välja kukub
2. Käigukast:
- vahetatud kõik laagrid s.h. veoketi hammaka võllil olev nõellaager
- reguleeritud käiguvahetuse lõtkud nii kahvlitel kui võllidel
3. Karteris freesitud ja lihvitud sissevõtuava silindri hülisavale vastavaks (tuli alumist pinda ~3mm alla poole freesida), lisaks karburaatoripoole sisend adapteri järgi, et ei oleks teravaid ääri. Nüüd peaks silindri kanalid vastama voshod3 omale.
4. Ülevoolukanal tehtud siledamaks ja voolavamaks s.h. ka silindri hülsil tervad servad, millest küttesegu üle läheb.
5. uued tihendid (tulevad 0,25mm tihendipapist). Silindri pea alla saadud uus. Muide teletorni juures olevas motopoes on selle hinnaks 3€ 8O samas natuke mudida saab jawa 638 silindrialust tihendit kasutada, mis maksab 1€...

Nüüd ootan väntvõlli rihtimisest ja siis laon masina uue vändaga kokku. Uuel vändal on siis kepsul ka sõrme ümber nõellaager.

Hetkel kolbi ja silindrit ei kohenda. Kui tekib ikkagi vajadus, siis seda saab teha nõks hiljem ja järgmisesse remonti.

Mootori süütesüsteem Г427 + kommutaator 251.3734 (БКС (Блок коммутатор-стабилизатор) 251.3734) + süütepool Б-300Б + NGK iridium.
Toiteks siis K65V ehk К-65В

Pildid ehk hiljem... ei ole olnud aega neid vormindada (ps sellise vormindamise võiks foorumi üleslaadimise süsteem ise teha... aga )


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Feb 2019 12:36

Eile hilisõhtul sain väntvõlli rihtimisest kätte ning Vello Täär andis tutikale võllile hindeks peale rihtimist ~8, 10 palli süsteemiks :| ehk ütles: lihtsalt sõiduks piisab aga kui maksimumi välja võtta, siis selleks ei sobi.
Uus võll on siis "hiinakas" ja kõige suurem probleem selles, et asi pole tehtud korrektselt.
1. põsed ja võllid on ühes valus ning põsed töödeldud erinevalt, mitte koos. Seega nihkes ja päris 0 viskumist ei saanud. Põskede juurde jäi võllile max 0,05mm. Selleks tuli töödelda nii võlli laagripindu (ühelt poolt nõks tõsta - mis iganes tehnikaga, meenutas toksimist) ja põskesid ühtlustada. 0,05 iseenesest on rahuldav tulemus ja hullu vibrat raami nii väga ei kanna. Rohkem paika ei saa, sest viskumised ühel võllil võrreldes teisega on erisuundades/nurkades/nihkes vms ja põskede kokku lahki jms liigutamine ei aita.
2. Väntvõlli põsed ise on eripaksusega ja kujuga, mis on tingitud suuretõenäosusega sellest, et neid pole töödeldud koos

3. Tapp või tapiava ei ole piisava tugeva istuga e. viimast sellest võllist välja ei võta ja tapp võib järgi anda.

Mida ta kiitis oli keps koos tapil oleva laagriga. Eriti rõhutas, et kepsu nõellaager on separaatoriga ja piisava õlitusavaga. Nimelt on ta kardispordis katsetanud mitmeid verisoone ning just selline lahendus töötas kõige paremini. Kui vaadata vana väntvõlli kepsu alumist osa, siis on seal natuke siniseks tõmmanud ja seda teeb just laagrikuulid, mis hõõrduvad ka omavahel e. suurendab tõenäosust, et nad teatud asendis hakkavad kiiluma.

Igatahes soovitas selle võlliga sõita mõned tuh. km ja siis on näha kas asi on ok või mitte. Samas soovitas soetada teise väntvõlli, mis on tehase toodang ja see korda seada. Tehases töödeldi väntvõlli põsed koos ja võllid pressiti sisse istuga.

Olemas olev vändal on just üks võll 0,07mm alamõõdus... lisaks vaja tervet uut kepsukomplekti. Lisaks soetasin ostast endale teise võlli juurde - mis väljanägemiselt suht tahmane - loodan, et mitte nii väga roostene.

Mis on pika jutu tulem:
õpiraha 70€, tulemuseks peaaegu hea väntvõll, kuid õiget asja ikka ei saanud. Pigem väliselt korras Voshodi tehase toodangu võll hankida + terve kepsukomplekt ja saab hea asja.

Täna õhtu laon siis mootori kokku.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 657
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 26. Feb 2019 15:22

Sellele mootorile liigub veel nõukauusi väntvõlle küll. Ma ise hiinakat ei ostaks.
Keps ei lähe alt siniseks mitte sellest, et rullid ilma separaatorita üksteise vastu hõõrduvad vaid sellest, et õliga koonerdatakse ja karpa toodab lahjat segu, mis ajab mootori kuumaks. Vale süüteajastus aitab ka kaasa. Vanematel mootoritel see tavaline, et kepsu alumises peas on lühikesed rullid ilma separaatorita ja veel kahes reas.
Huvitav oleks teada kuidas mootor selle hiina vändaga töötab ja kaua see kestab.


Oman mõnda roostes mootorratast.

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Feb 2019 16:14

Proovin järgi ja annan teada. Hiinaka ostmine oli ka tegelikult "hetkeemotsiooniost" lootes, et kui hull ta ikka olla saab - no saab ikka küll :evil:
Kindlasti liigub ka nõukauusi, ei ole ju väga aktiivselt otsinud ka, sest kuulutuse mainitud "uus" ei pruugi ka nii olla.
Hetkel võtan eesmärgiks saada korralikud põsed koos võlliga, siis uus keps koos tapi ja laagritega ning see kooslus komplekteerida.
Selle 10€ osta.ee keskkonna vända võtsin kah ligi n.ö. igaks juhuks.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Mar 2019 14:54

Nädalavahetusel sai mootor ilusti kokku ja K58 aistevahele.
Süüde märked peale nii 3mm kui 4mm ja jäetud siis 3mm enne ÜSS-i. G427 + sinna juurde kuuluv kompott (küünal nii NGK irigium kui ka vene A11)
Karpa läks uus K65V - lisaks sai igatepidi kontrollitud (s.h kütusetase ujukikambris 12,5mm)

Tee või tina aga tuld alla ei saanud, survet põlemiskambris peaks olema piisvalt :roll: (ikka mõõtja puuduv veel... aga mitu korda tummisem, kui enne), kas ka karteris...
Elektrisarterit ei õnnestunud kasutada, sest AEG18V akudrell (BS 18G2) ei suutnud kiiremas astmes mootorit ringi käiata ja aeglasemas ei ole piisavalt pööret. Küünal maas siis vuristas korralikult, seega midagi ei poo.
Süüdet sätitud nii 3...4mm - sädet nii, et ruum valge...

Paar popsu tegi ja siis vaikus... Kui eelnevalt on summutist hakanud põlemata küttesegu välja immitsema, siis nüüd seda ei juhtunud.

Seega tunne on, et karter pole kas õhutihe (käigukasti poole on ehk midagi lahti...) või on küttesegul teine arvamus põlemiskambrisse liikumisel.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1772
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 04. Mar 2019 20:32

Proovi topkat kah.
Sellise süüte puhul võib säde küll hobuse tappa, aga ratast käima ikka ei pane, pead veidi asju vist üle vaatama ja kui võimalik, siis ka jupe prooviks vahetama.
Ja kui küünal märjaks ei lähe, siis ei saa karpast kütet peale.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 281
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 05. Mar 2019 15:34

Kunagi nooruses oli ühe Planeta mootoriga selline naljakas lugu, et panin kokku uute juppidega ning kõik tundus hea. Säde olemas, puhastatud karpa peal, aga vändast käima ei lähe. Panin siis mootori raamile ning lükkasime. Samuti mitte midagi. Lõpuks vedasime köiega auto järel ca paarsada meetrit, peale mida hakkas lubama ja läks käima. Peale seda käivitus vändast igast asendist. Rohkem elus sellist asja ette tulnud ei ole. Süüde oli sellel mootoril kontaktivaba KET-1 karbiga.

Aga mina samuti läheneks dopka või eetriga. Säde on ikka õigel hetkel? Kas G427-l andur ei olnud mitte viitega ebaloogilises kohas? Mäletan nagu kunagi oleks selle murega jamanud.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 05. Mar 2019 16:40

Mul on olnud 2x sarnast juhtumit aga seda siis 125 mootoriga. Õnneks on nendel mootoritel väga madal surveaste ning akudrell suutis neid ringi ajada.
Voshod1-te just selle silindriga ei suuda. Eelmisega suutis.
Ega mul ongi kaks võimalust, kas käivitiga (aerosool...) või topka. Kui nendega ei lähe, siis vaatan tummisema drelli või võtan kõhu uuesti lahti.

Kaldun arvama, et silindrihülss ja karteri seinad pole väga tihedad ning kompott käib ühest avast teise aga ei liigu õiges suunas - kuigi kogu süsteem peaks oma hõrenduste ja survetega küttesegu ühessuunas liikuma panema. Kui mootor käib, siis põlemata küttesegu väntvõlliümber liigub kohe õiges suunas.

Karteris sai siis sissevõtu ava silindri hüldi ava järgi kohendatud - punane triip
Kokkupannes tuli ka hülssi natuke lihvida väljast, et karterisse läheks. Karteri panin kokku 0,25mm tihendipapiga - enne oli 0,5... Seega töötlemise käigus võis ehk kohati liiga palju ebatihedusi tulla karteri sees - sinisega märgitud ala.
20190213_Vos1_silindriHylss_tihedus.jpg
G427 süütehetkes veendusin stroboga, sest netis on kaheti mõistetavalt näidatud genekal süütehetke.

IGatahes minu G427 süüteseadmise ja süütehetk on pildil+lisaks püüdsin endale selgeks teha kui suures ulatuses muutub süüde kui geenka mähist keeran:
20190301_Vos1_syyde.jpg
Eraldi kontrollisin karburaatoris ujukikambri kütusetaset ja sain 12mm +/-0,3 (olenes kui loodis mul tops oli. Seega peaks see olema suht OK.
20190302_K65V_carburetor_fuel-level.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Mar 2019 17:45

Sai mootor uuesti lahti võetud, paigaldatud 0,3 tihendiga uus karteritihend ja ikkagi 0,2 silindri alla... kõht kokku tagasi.
Lisaks sai vahetatud sidurikorv, sest olemas olev korraliku hammasvööga korvil ilmnes liugpinnal praod.
20190311_Vsohod_sidurikorv-katki.jpg
Asetasin siis sinna korralikuma K175 sidurikorvi. Nende vahe seisneb selles, et voshodil on korvi seinad paksemad, K175 õhemad, nagu 125-stel, kuid kõrgemad ja ülaservas vits punktkeevisega peale pandud, et laiali ei jookseks.
20190311_Voshod_sidurikorvid.jpg
Lisaks on vanem sidurikorv 60 grammi kergem.
Nüüd see vits on väike kurjajuur, sest bakeliidist siduriketaste kõrvad ei mahu sealt läbi. Seega otsisin ühe 411 geneka ankru , üks tiir A4 paberit ümber ja sinna peale sidurikettad ja lihvisin kõrvad väiksemaks.
20190311_Vosh_siduriketaste_mod.jpg
Lisaks sai süvenetud käimalöömise sektroitesse - nimelt tahtis olemas olev sektor pidevalt kinni kiiluda. Põhjus just esimese hamba haakumises. Seal vaja natuke viilida, et esimene hammas nii pikk poleks ja ta peab minema põrkehammakast mööda ning vajadusel eelsättima hambumist.
Mul oli kasutada veel kaks korralikku, kuid üks osutus uuema minski omaks ja see kohe mitte ei hakka, sest on nõks suurema raadiusega...
Teine oli OK ja vajalikud modimised juba tehtud. Nüüd ei ole kordagi kinni kiilumist olnud.
20190311_Voshod_Start-sektor.jpg
Sai lisaks soetatud varuks ka Voshod 3 käigukasti sisu. Vahe on ülekande arvudes ja Voshod 3 on käigukasti hammakad "tummisemad"

Koju jõudes sai kõik sätted paika pandud ja tee või tina no ei tule seda popsu - korraks paar korda käis ja siis vaikus.
küünal maha, elektridrelliga mootor ringi ja 2500rpmi juures viskas kütuse pilve küünlaavast korralikult, seega kütus jõuab ilusti põlemiskambrisse.
Süütehetk kah strobo ja muude mõõturite järgi 3,5mm enne ÜSS.
Aga nii kui küünal peal, siis paar korda jõuab ka elektridrell mootorit ringi käiata, siis kiuks, kiuks. Ka väntdast peab kohati oma kergekaaluga hüppama sinna peale, et kangi alla saada.
Seega läks vist liiga tihedalt ja kolb liigub liiga üles nii, et põlemiskambri maht muutub liiga väikseks...
Eks NV-l viskan paksema tihendi silindri alla või hoopis katsetan vanema silindripeaga, millel põlemiskamber suurema mahuga.

Ei tohi asju teha liiga täpselt vaid peab ikka kohati mõõtma ka - krt ikka pole mõõturit hankinud, et kompressiooni mõõta

Viisin täna Tartus Astromotosse Voshod1 silindri kordategemisele (piltidelt siis see ümaram), mõõtsid ja kalkuleerisid ning lõpuks helistasid, et nemad seda kahjuks teha ei saa, sest hoonimisvahend ei mahu sinna.... 0,5mm jääb liiga suureks.
Mul vaja 61,73...61,82mm mõõtudest saada 1 remont ehk 62.00 mõõtu, siis kõik kriimud ja ovaalsused saaks korda. Nemad soovitasid täitsa korda saamiseks 2 remonti, sest siis saab ka akene ümbruses olevad jamad välja, kuid jään 1remondi peale.

Tulevikus peab vist ühe silindri tegema Kawasaki KE175 kolvile vastavaks, ehk teisisõnu ~4-5mm silindri alt võtta ära, et kolb saaks õigeid faase avada/sulgeda.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. Mar 2019 00:46

Täna sai siis Põlva motopoest soetatud üks K märgiga 1 remondi vossi kolb koos rõngastega.. njah 25 raha aga tundus suht OK olema.
Oli teine siis mingis paksus määrdes.
Kolvi soetamise eesmärk oli selles, et viisin silindri (ümara) puurimisse 1 remonti ja nad teevad seda kolvi järgi, sest kogemused ütlevad, et ilma ei tule midagi head...
Silindri mõõdud:
20190321_Voshod_silindritetabel.jpg
Inspekteerisin endajaoks ka kolvi, nii mõõdus, kui kaalus.
20190321_Vos_Piston_N025_1.jpg
20190321__Vos_kolvi_moot.jpg
20190321_Voshod_Piston_N025.jpg
Huvitaval kombel 0,1mm asi kõigub e. on risti sõrmega paksem, kui pikki sõrme...
20190321_Voskolvi_kaal.jpg
Eks näis kuidas õnnestub see silindri tegemine.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1772
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 22. Mar 2019 11:26

Kolb ongi ovaalne ja kooniline.
Sest ta ei ole homogeenne keha ja paisumine toimub erinevalt.
Sõrme ava sihis peab kolvi läbimõõt väiksem olema kui risti suunas. Ja kolb on ülevalt väiksema läbimõõduga kui alt.
Silinder puuritakse sõrme alt ja selle avaga risti mõõdetud läbimõõdu +paisumislõtk järgi (0,05-0,07mm).


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. Mar 2019 12:56

Seega rundub asi ok olema. Järgmine nädal lubati valmis teha.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 31. Mar 2019 22:34

Mootor peaks nüüd olema OK.

See järelturu silinder koos silindripeaga kohe kuidagi ei tahtnud töötada...
Sai mootori oma silinder puurimisse antud Tartus Astromotosse - kahjuks neil ei õnnestunud, sest polnud nii väikest puuri... siis nende kaudu üks tegelane tartus tegi asja korda.
Ehk siis viisin 1R kolvi ja selle järgi tegi silindri.
Silinder sai hea - ühte kriipsu allpool väljalaske ja ülevalpool ülevoolu akent välja ei saanud 1 remonti puurimisega... aga see õnneks ei mõjuta mootori tööd.
1R rõngad, mis kolviga kaasas olid, hakkasid silindrisse ilma mudimata ehk kõikidel positsioonidel ilusti 0,2 lukuvahe ja kolvil ka ilusti.
20190329_Vos1_silind_1R.jpg
Silinder koos uue kolviga istus karterile hästi:
20190329_Vos1_silinder peale.jpg
Sai ka uuem juhtmestik mootorile ning õigem süütepool (kahjuks mark ei kribanud aga uuem kui B300B)
Suure vaevaga sai drelliga käima suratud ning siis karpat sättima nii, et asi töötaks ilma pudistamata. Seejärel pöörded alla ning nõks ka süüdet ühele poole ja teisele poole.
20190331_Vos1_aistevahel.jpg
Tulem siis hetkel selline:
https://youtu.be/06_IX3ot3JI

Nüüd vaja juhtmestik ilusti sättida, õli käigukasti istme ja muud nodi külge ning saab ka sõita.

Nüüd mootori teema peaks mõneks ajaks olema pausil, kuniks ehk midagi seal teha pole vaja.
Seega K50@100 teemas tegutsen edasi


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Apr 2019 09:00

Võtan siis korraks kokku ka eelarve, mis on päris korralikuks juba läinud... :?
Ei lisa midagi eelnevatele juurde vaid peaks olema kogu vossi asjandusse paigutatud summad (mõned on suurusjärgud, sest hangitud varuosade kogumikust)
15€ kaelustihendid kokku.
8,40€ 2x 204 laagrid + veelüks komplekt juurde kokku siis 17.80€
20€ keevitus
2,5€ BrakeCleaner, seda on läinud juba 4 purki vähemalt-
7€ rõngad - need enam pole kasutusel.

uus remont kolb koos rõngastega 25€
Sõrmelaager - 5€
Silindrikaane tihend - 3€
Väntvõll uus hiinakas 57€ + 15€ rihtimine
Silindri puurimine 1. remontmõõtu 30€
Juhtmestik 15€
Karburaator K65V 20€
Tihendipapp - 4€
Käigukasti ja tagaratta keti võll koos nõellaagritega 30€
Käigukasti laagrid 8€
Sidruri komplekt (trummel, kett ja rõngad) 15€
Käivitussektor 10€
Õhufilter 15€
Reinozil tihendimastiks - 15€

No kui nüüd asjad kokku lüüa, siis korralik 335€ + komplekteerimise aeg + mootor ise...
Järgmine panus mootori töö paremaks muutmisel on juhtelektroonika. Vaja ju ikkagi programmeeritav kontroller ehitada. :twisted:


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1772
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 01. Apr 2019 09:37

Väga hea ülevaade kulunud resursist. Loodetavasti nüüd motohuvilised sellest ei heitu ja hakkavad ikka oma vanu mootorrattaid remontima.
See 330+ euri ja lugematud tunnid on küll korralik kulu aga positiivne külg selle asja juures on see, et see kulu tekib märkamatult :).
Millal siis 100+ kulgemiskiiruseid hakkad proovima? Sõidad 2000km-i sisse seda mootorit ja siis alles?


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Apr 2019 11:20

Kulu tekibki märkamatult - üks päev üks asi, järgmine kuu teine. Lõpuks on kuur kola täis.
Oleks saanud ka ~100-150€ odavamalt aga mitte nii korralikult.
Väga tihti tõrkus aju/käsi/rahakott mingit kulutusi tegemast (nt see väntvõll või siis käigukasti nõellaagrite süsteem), siis jällegi tuli mõistus pähe ja hoiatas - kui nüüd seda ei soeta/-tee, jääb asi pidune ning hiljem on palju kulukam...
Sisuliselt on mootoril välisilme vana, kõik ülejäänud asjad on uued/korrastatud/inspekteeritud jne...)

Raamile vaja korralik hooldus teha - pidurid, amordid, lõtkud + juhtmestik kaasajastada. Seega tõenäoline, et 12-14 aprill peaks käiguproovi tegema (järgmised 1,5 nädalat ma sisuliselt ratta juurde ei saa).
Sissesõit... kohe piitsa ja siis rahulikult - ei mingit töristamist. (s.t. kiirendused alati täisgaasiga ja siis korraks rahulikult lasta mootoril nõks madalamatel pööretel jahtuda jne - linnasõit on selleks kõige parem)
Täpselt nii tegin ka K58 mootoriga ja sai hea nagu sa ise ning motonostalgial kogesid.

8.04 peaks saabuma inglismaalt ka mõned paremad motovarustuse elemendid, siis ohutum-parem, mugavam 100-st kiirust arendada.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1772
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 01. Apr 2019 20:46

Mis selle mootori müügi hind siis on? Küsin seda lähtudes pealkirjast;)


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 640
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 01. Apr 2019 23:00

HA.
Kui müügiks, siis müügiks.... tõesti kui keegi soovib, siis 600.- annan kohe ära - vaja ju kohe uus võimekas mootor asemele hankida, et lõunatripile minna.
Kuid kes soovib teen ka mõned tuhanded km sissesõitu, eks siis saa uuesti arutada.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply