Eile õhtul juhtus foorumiga midagi... olin juba postitamas, kui asi kokku jooksis - õnneks sain jutu salvestada...
Kõik osad olid valmis komplekteerimiseks, siis eile sellega tegelesin.
Kokku materdasin 8h. Kõige suurem aeg läks lõpuks silindri ja rõngastega tegelemisele - aja kokkuhoiu mõttes tuleks uus kolb hankida, sest selle puhastamisele on läinud liiga palju aega ning tulem on see, et koos rõngastega kiilub silindrisse kinni, kuigi on mõlemad rõngad mahuvad pilusse ja jääb veel natuke ruumi (vt kõige lõpus olevat lõiku) aga...
Kõigepealt sai siis väntvõll kontrollitud - suht Ok on, viskumine jääb põskedel 0,2mm piiridesse. Kepsu alumises laagris loks puudub, puksil kah loks puudub, seega kolvigruppi liikuvad osad on väga OK.
Seejärel sai paigaldatud kaelustihend. Seejärel toestatud väntvõll nii, et kogu kupatus istub väntvõlli põse peal ja see omakorda toetub alusele selliselt, et alumine põsk on õhus. Nii ei suru väntvõlli kõveraks. Siis sai paigaldatud laager oma pessa ja viimane ots sai tõmmatud väntvõll laagri sisse. Kuna mul õiget tõmmitsat pole oli vaja leiutada, kuidas tavalise tõmmitsaga see töö ära teha.
Järgmiseks tegin valmis karteritihendi. Selleks kasutasin siis 0,4mm tihendipappi. Kõigepealt joonistasun kontuurid, siis lõikasin välja. Seejärel tegin augurauaga mõned poldiaugud ning fikseerisin tihendi karterikülge. Siis terava noaga lõikasin sisepinnad piki rante välja. Tegin auguraudadega ülejäänud augud. Välimise randi lõikan alles siis, kui mootor tihendisilikooniga kokku pandud.
Seejärel komplekteerisin käigukasti. Karterid korraks kokku ja töötamise kontroll. Millegi pärast ei tahtnud hästi käigud sisse minna... võtsin lahti ja oh näe, üks pisike fiksaator jäi panemata. Mõelge nüüd, kui kontrolli poleks ja karter korralikult silikooniga kokku pandud... +2h tööaega juures kohe.
The attachment 20170818_Voshod1_gearbox.jpg is no longer available
Nüüd alles võtsin ette karteri korralikult kokkupanemise. Mõlemale poole karteri sisepinnale silikoon, siis tihendi papp ja karter kokku. Üleliigne silikoon kohe ära, see järel noaga tihendi välimine rant maha. moment võtmega poldid pingutatud 10nm. Veohammasratta rulllaager kokku ning uus stopperseib asemele. See vana oli paksem ja istus hästi ranti aga tal pole augukesi, mis lihtsustaks seibi eemaldamist....
Sai ette võetud ka sidurikoja asjade kokkupanek. Sidurikoja kaane panen külge alles pärast seda, kui tuli silindris... siduri ja väntvõlli veokett tahaks uut ja korralikku aga see käib veel ka...
Väike pilt ka vedrude paikamisest. See tööriist on suht efektiivne.
Egas midagi, rõngad silindrisse - kontroll ja seatud 0,25 vaheks. Siis rõngad kolvile ja silinder külge... aga kurivaim kiilust nii tugevalt kinni, et kolb oli vaja välja toksida - haamri ja puuklotsiga...
Täiendav kontroll, rõngaste lukupilu ilus, tegin selle 0,3 peale, proovitud, et milline rõngas ja mis pilus poob - mõlemad, mõlemas pilus...
Ma olen midagi valesti mõõtnud, sest normaalmõõdud:
0 grupp on silinder: 61,75-61,74 kolb 61,61-61,60
mingi teine raamat annab: silinder 61,72-61,73 kolb 61,97-61,98
1 grupp on silinder: 61,74-61,73 kolb 61,60-61,59
mingi teine raamat annab: silinder 61,73-61,74 kolb 61,98-61,99
2 grupp n silinder: 61,73-61,72 kolb 61,59-61,58
mingi teine raamat annab: silinder 61,74-61,75 kolb 61,99-62,00
1 remont grupi nr +0,25,
2 remont grupi nr +0,5
Mingi teine raamat annab esimene remont: silinder 62.00 kolb 62,25
teineremont silinder 62,25 ja kolb 62,50.
Lukupilu kõigil rõngastel 0,25 (teine raamat 0,2-0,4)
Seega igaljuhul on asi nii, et kolb on 0,15mm silindrist väiksem ja remont +0,25 ja rõngad 0,25.
Vot nüüd pole midagi muud, kui kolb maha, puhastus ja siis peaks peale minema küll. Või pean ikkagi uue kolvi soetama...