Esitulepirn a la Minsk/Moskva

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Esitulepirn a la Minsk/Moskva

Unread post by Mattu »

Tekkis küsimus, et kas ja kuskohast võiks leida uut 6V esitulepirni Moskva/Minsk/Voshodi tarbeks? On sellele kaasaegne standard olemas üldse? Lappasin igasugu BA pirne läbi aga, ei leia. Samas tuli võiks ikkagi ees vajadusel põleda ja elementi ma ära vahetada ei saa millegi muu vastu.
Sõidan nagu suudan.
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Re: Esitulepirn a la Minsk/Moskva

Unread post by izh350 »

Moskva pirn on P15d(vahel kirjutatakse ka P15d-30).
35/35 w on Eestis vabalt saada, aga 15/15, nagu Moskval oli, tuleb tellida
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Esitulepirn a la Minsk/Moskva

Unread post by hmm »

Njah P15d saab kasutada tõesti vanemates moskva esituledes, kuid "uuemates" esilaternates (nt minsk M1M+ ja Kovrovets K58, K175, voshod jne) on vaja juba adapterit.
Pirnid olid ikka 32w+21w 6V
32+21w oli ka hilisematel pirni tüüpidel kui tegu oli 6V masinatega.
Kohati oli 32W+32W pirne ka...
12/14V masinatel läksid 55W :roll: +60W pirnid

Vahelduvvoolu süsteemides peab olema kogu süsteem tasakaalus (kõik pirnid töös ja õigete takistustega, lühiühendusi ei tohi olla), sest genekast tulevad pinget ei reguleerita ja kohati võib sealt 8v+ tulla, mis pirnid läbi põletavad. Alalisvoolu süsteemides seda probleemi pole.
Kui oled minu teemat vaadanud, siis olen toonud seal vahelduvvoolu geneka süsteemis välja ühe olulise detaili: šnutt takisti, mis paigaldati lähitule ahelasse, et siluda pirnile tulevat pinget.

Voss ja hilisem minsk kasutasid drosselit DR100.
Kui kontaktivaba süüde saabus masinatele aga genekas ikkagi vahelduvvool, siis oli juba süütekapri ehitatud pingeregulaator.

Need süsteemid aitavad säilitada pirne ning vähendab nende kulu e. ostmise tihedust.
Alternatiiv on kasutada 14V pirne, kuid siis jääb genekas hätta ning võib tõrkuda ka süütesüsteem.

~2a tagasi sain Tartus Sepa turu juures olevast motopoest neid pirne:
http://moto-zapchasti.zakupka.com/p/659 ... s-cokolem/
Kuid nende kvaliteet ei kannatanud kriitikat, hõõgniidide asukoht ei sobinud reflektoriga e. oriignaalipirnist erinevates kohtades ja riknesid ka kiiresti (põlised läbi või purunes midagi)

Interneeduse otsing: P42d
lisada võid juurde 6V jne...

Kui kopiakid on, siis võimalik isegi LED pirne saada:
https://www.ebay.com/itm/Lampe-Birne-LE ... 3657171844
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Re: Esitulepirn a la Minsk/Moskva

Unread post by izh350 »

hmm wrote: 14. May 2020 11:19 Pirnid olid ikka 32w+21w 6V
32+21w oli ka hilisematel pirni tüüpidel kui tegu oli 6V masinatega.
Kohati oli 32W+32W pirne ka...
Nii kaua, kui kasutati alalisvoolu generaatorit G-35, olid originaalis pirnid 15w+15w 6V.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Esitulepirn a la Minsk/Moskva

Unread post by hmm »

Nu vot, minu pirnikogus pole 15+15W pirne veel olnud, isegi 55a. pirni peal on 32+21w, mis on P15d pesale.
K125, K125M varuosakataloogis on ka märgitud pirn A7 32+21W, genekas G35 (nu võib ka eksimusi olla aga pesa on õige e. A7=P15d)
Geneka G38, G36m, G401/G38 on pirniks märgitud A42 32+21W
61a. M1M on A7 pirn 32+21W

Aga kui nii, siis nii. neid 6V 15W hõõgniidiga pirne nüüd tegelikult ka ei soovitaks esitulesse hankida, kui hämaras sõita vaja. G35 ja G38 suudavad edukalt 32W pirniga toimetada.
Muidu on vaja n.ö. streetfighter mod vaja teha või tule kõrvale taskulamp installida.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply