Riga7 (u900) - ajuga võrr ;)

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Riga7 (u900) - ajuga võrr ;)

Unread post by hmm » 23. May 2016 17:08

Edit: 16.veebruar 2018 MUUTSIN pealkirja, nüüd on masinal ka mõistus olemas 8 )

Jällegi kuurist leitud.
Nii ta hakkas... iga kuu viskas mõttesse "no toon selle ära ja panen liikuma... mis see siis ära pole..."
Aga selline ta siis oli:
PET_1308.JPG
ja nagu naksti oli 7a möödas... ning ajad soodsad, aega oli.

Sai siis talvel mõtteid mõlgutatud ning vanaisa vana võrri jäänused koju taritud.
2016_04_Riga7_u900.jpg
Kõik sai alguse sellest, et kuuri taga vedeles vana Jawa velorex külgkorv koos alusraami ja rattakoopa osaga. Müügihinda ei osanud sellele kuidagi koostada ja sai siis see töötava D6 mootori vastu vahetatud.
2016_04_Riga7_u900_D6.jpg
Seejärel sai siis võrri jäänukid koju tassitud, millel mootor puudu (kes iganes kunagi oli selle sealt maha kraapinud) + nipet näpet veel
Võrri raam puhtaks küüritud ja esialgsel hinnangul suhteliselt komplektne teine aga kohe sõitma ei saanud hakata, sest puudu olid:
1. Ketid (mõlemad said uued soetatud)
2. gaasirutska - sai kasutatud hangitud, kuid nüüd andis saba, sest hõõrus käepideme all oleva osa katki... Hetkel tegelen korralikuma gaasirutska hankimisega
3. Siduri ja tagapiduri trossid kinni, katki jne... sai needki uued võetud.
4. Rehvid pandud jalgratta omad 26"
5. Esi ja tagaratas oma vahel ära vahetatud, sest sisemisel rummul oli tagumise hammaka osa väga kulunud....
6. Tagapiduri süsteem uuendatud
7. Vändamehhanism hooldatud ja korras pedaal hankitud - nüüd saab isegi vändata aga natuke annab kuskilt järgi, sest väntamisel klõpsub ja ja viskab üle. Arvatavasti vajab kohendamist need vapper plekitükk tagarummus... Ega see seal väga hea välja ei näinud...
8. sadul... see nüüd olemas aga vajab naha korrastamist.

Igatahes sai võrr peale esmast putitamist ka 1. mail tööle - kohati oli jooksmist kõvasti... aga tööle ma ta sain ja sõita ka ~10km...
2016_05_Riga7_u900.jpg
Miks u900 - leidsin kuuri alt sellise kollase vana rattanumbri, tundub ilus kombinatsioon olema. Kruvisin selle tagumise porilaua külge tule kohale, sest millegagi on vaja porilauda kinni saada tagumise kinnituse juurest...

Tuleviku teema on see, et kõige pealt tehniliselt asi jonksu saada, siis ARK-is arvele ja edasi ilukuur.

Mis selleks siis mul veel teha:
1. uus karburaator - vana on suht räbal juba, sest poldid on kõverad ja vana trossi küljes olev gaasisiibrit ei õnnestu kohe kuidagi lahti saada. Mõtlesin juba, et lõikan trossi võimalikult siibri lähedalt lahti ja puurin trossi otsa, mis keermega siibri sees, välja ja vajadusel keermestan uuesti aga lihtsam on uus karbuss osta 12€, kus kõik korras...
2. Esikahvel on nagu tallesaba - pean mõtlema kuidas sinna puksid aretada, sest need on puudu.
3. Gaasirutska... krt ei tasu ikka kasutatud asju osta...
4. Elekter - esilambi saan põlema aga tahab pöördeid saada, et välja ei sureks... Nett on läbiloetud erinevate tuledesüsteemide ehitamistega... kõigepealt ajame originaali korda, siis vaatame edasi.
5. Sidurikaane tihendi suutsin katki teha... eks teen selle uue.
6. Vända otsa hammakas jookseb lahti, selle kohta tegin juba teema "tehnilise" alla.
7. Sidur on kuidagi kange... ei liigu see tross vabalt, samas nagu ei lahuta ka hästi... Aga selle juurde siis hiljem.
Last edited by hmm on 16. Feb 2018 23:29, edited 3 times in total.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 28. May 2016 00:51

Nüüd siis sai masina liikuma.
Gaasisiibri sain trossi küljest lahti - kuumutasin korralikult ja õnnestus ikkagi lahti saada. Sai ka käepide korralikumaks muditud, nüüd hea kerge.
Siduri sain ka korda, trossi sujuvamalt lingist hoovani. Vända otsa mutter siis keermeliimiga kinni + tugevalt kinni keeratud - hetkel peab.
Amordiosad on korras, torude sees puksid olemas. Tallesaba efekt on tingitud sellest, et amorditorude ülemine vahetükk on keevistest lahti. See andis sõiduajal järgi, hea et võssa ei pannud ning amordivedrud suutsid kuidagi moodi asja koos hoida. Seega vaja korralikult esihark kokku keevitada ja mõned tugevdused juurde panna...
2016_05_Riga7_u900_esiharkKatki.jpg
Esivändas andis ka tagapiduri süsteem järgi, peab selle keerdvedru süsteemi sinna panema, ehk peab paremini.
Mootor jookseb ilusti, jõudu on...
Kui kõik hästi läheb siis ehk saab järgmine nädal ka arvele - krt seisuhark ja jalgrattaketipinguti on puudu... ülejäänud on päeva töö nikerdus, tuled, pidurid, esihark.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 02. Jun 2016 22:17

Edit: lisasin mõned pildid...

Küsimus selles, et kas raaminumbri järgi on võimalik tuvastada väljalaske aastat (number loetav)?
Paha selles, et vanaisa pole enam elus ja siit ilmast lahkudes võttis 95% majast kaasa (tuli nimelt)... s.h. kogu võimaliku dokumentatsiooni.
Ka ema ei suuda meenutada aastat... Või mis detailid annaksid veel aimu enam vähem väljalaske aasta kohta infot... (ehk sise lohvil mingi kuupäev... nimelt kogemus ühe jalgrattaga kus tean, et oli veel originaal rehv koos siselohviga 61 aastast, selle kohane tempel ka rehvil...)
Ega sellest muud polegi, kui enda hea olu, et tean masina raami vanust...

Nüüd siis posu juppe jälle hangitud (seisuhark, pakiraam (njah teist värvi hetkel), heledad korralikud käepidemed, korralikum lenks)
vedasin ka uued juhtmed tagatulele ning mähisest esitulele - olid kannatada saanud.
Leidsin ka originaalsadula üles, seal vaja nahk vahetada, liiga räbal on ja ei püsi enam polsterduse peal korralikult kinni.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 03. Jun 2016 05:03

numbrijärgi teaduslikult vaevalt targemaks saad , iseasi kui leida lähedase numbriga isend , võrdluseks . aastaarv võib leiduda tagatule plekil , esitules , mootoridetailidest karpa ja võibolla kondekas .



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Jun 2016 00:05

Nu nii, nüüd siis hark jälle koos ja masin sõitmas. Käivitub vändast ilusti (tagaratas ülesse, jalaga vänt alla ja voilaa.. ;) )
2016_06_04_Riga7_u900_2.jpg
2016_06_04_Riga7_u900.jpg
Hea tummine on kõik, ei vedele enam esiots.
Mingi jama suutsin elektris kokku keerata... ei suutnud tulesid tööle saada. Eks mingi hetk võtan järjest kõik otsast peale, ega seal midagi ülemõistuse pole.
Edit: Päris korralikult võttis aega see särtsu leidmine.
Lõpuks ehitasin 4 patareist 6V agregaadi ja hakkasin asju välistama... pirnid korras, juhtmed lülitist tuledeni töötasid - s.h. lüliti rezhiimid ka... Lõpuks avastasin, et mootorist ei jõua voldid läbi drosseli lülitisse. Võtsin drosseli korralikult ette ja kurivaim mõlemad juhtmed olid katki... sain need korda ja sära tuledes. Tuled töötavad ka tühikäigul, kuigi vilguvad. Kui ainult tagatuli põleb siis see on erk, mõlemad koos, siis suht tuhm. Taha sai siis pandud 6v 2W pirn.
Lugedes raamatud (1973a Riga7) märgitakse sinna 12V 1,5W... või sain sealt valesti aru (võtsin ka pesast välja 12B 1,5CB pirni...)
1971a. raamat annab 1V 1,5W, 1975 aga 6v 3W..
2016_06_04_Riga7_u900_1.jpg
2016_06_04_Riga7_u900_3.jpg
Kahjuks ei jõudnud seisuhark minuni, seega arvele võtta ei saanud... ehk järgmine nädal.
Need ratta lisatuled olid pandud registreerimise jaoks, kus nõutakse helkureid ette ja taha... aga kui juba siis panin need LED-idega backupid...
Regamise jaoks tõstan ka rattalt need kodarahelkurid võrri külge

Häirib veel karburaatorist kütuse immitsemine välja läbi segukruvi...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 09. Jun 2016 00:22

No nii, võtsin aega ja nokitsesin masina siis registreerimise valmis, et reedel libedamalt läheks.
Sai siis paigaldatud seisuhark ja numbrialus (see kohe mitte ei sobi sinna aga mis teha. Probleem on ka numbrivalgustus pimedal ajal...)
Kätte sain ka pakiraami, kahjuks punast värvi, selle panen siis külge, kui kogu kere värvin.

Puhastasin õhufiltri ja sättisin paremaks segusiibri (ei avanenud piisavalt)
Tühikäigu pöörded sai siis sooja mootoriga sätitud 2000 rpi-le.
Süütenurk... krt tester pakub 57 kraadi... ei tahaks uskuda aga...

Avastasin, et ei olnud korralikult tagumist hammakat tsentrisse saanud, viskas teine ja poos mootorit (teisisõnu kett oli kord pingul kord lõtv). See tuli välja kui kohapeal mootor töötas ja ratas pööras ning siis kogu kaadervärk vibreeris ikka tugevat. Sai hammakat sätitud ja nüüd oluliselt parem.
Tsentrist väljas hammakaga sai proovitud ka sõitu ning 40km/h tuli ära 100m lõigul, seega enam vähem. Kuigi madalatel pööretel ei võta funki kohe ülesse.

Nüüd siis reedel ARKi ja kui seal asjad joones siis 11.06 püüan külastada seda punnvõri võidusõitu Rakvere külje all Lepnast edasi... ise sõitu ei plaani minna, lihtsalt kiibitsen veel..


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 09. Jun 2016 11:27

Lihtsalt enda jaoks logi pidamiseks kirjutan siia...
Hetkel olen sättinud kontaktivaheks 0,3mm (varsti ikka kulub ta suuremaks... oli 0,15)
Andmed näitavad, et peaks olema 0,3-0,4mm
Küünlavahet pole kontrollinud aga see peaks andmete järgi olema 0,4-0,6mm
Süütenurk 30 kraadi ehk: Kontaktid peaksid avanema siis kui kolb liigub ülemise surnudseisu (ÜSS) suunas 3,2...3,5mm enne ÜSS jõudmist (saab ka teisiti ning lihtsamalt vaadates magneti asukohta mähise suhtes). Multimeeter näitas 57 kraadi ehk teisendada siis 28,5.. eks pean seda natuke kontrollima, et kas saan ikka aparaati usaldada või nii mõõtmist teostada.

Mootori temperatuuri kriitiline piir on 160 kraadi... krt ei loe välja kus kohast mõõdetuna...
Lisan ka diagrammi, et pärast hea leida.
D6_diagram.jpg
Hetkel siis kui sidur on all ja tagumine ratas üleval kodarast korralikult tõmmates teeb velg ühe täispöörde... võiks teha rohkem ehk vabamalt liikuda. Kuskil on mingi pinge/takistus sees...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 09. Jun 2016 15:41

kontaktivahe kulumisetõttu ikka väheneb , sest vaevalt sul kontaktpinnad niikiiresti põlevad , põhikuluja ikka se tektoliidist nukk , mis nukvõllivastu käib.siduriga vabakäik ei peaks olema prioriteediks , pigem pidamine . kui õnnestub mootor pisutkõvemini käima panna , siis esimene märk ongi siduri libisemine . siduri regulliksin hädapärast lahutama , mitte rohkem kui kohapeal töötamiseks vajalik . siduri libisemise esimene kaasmõju on mootori ülemäärane kuumenemine .



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 09. Jun 2016 16:03

Õigus, et väheneb :oops:
Eks mingi hetk soetab ka uued kontaktid, sest need, mis küljes on natuke kulunud ning seda võllipuhastusvilti pole küljes - eks sellevõrra kulub natukene kiiremini see nukk.
Selle ratta keerutamise mõte oli pigem suunatud velje enda veermistakistusele... mitte mootori kaasamisele, seega eks veeretakistust peab proovima ikka selliselt, kui mootorikett lahti ühendada.
Siduri libisemise osas sul on õigus, siiani on ta nii sätitud... kuigi kohati on mingi vimka, et ei lahuta tühikäigul vaid jääb peale.
Kahtlustan ikkagi, et mul mingi jama nende pulgakestega ja kuuliga, mis siduri plaati lahti tõukab (midagi kukkus sealt välja ja ma ei tea kas kuulialune väike võlliosa on kadunud või pesitseb ta oma pesas) tundub, et ta on kaotsi läinud, sest originaal pikemast võllist ei piisa, jääb lühikeseks... Praegu on pandud natuke pikem võll sinna mokitsa klapisäärest. Püüdsin ka lühema osa valmis teha aga siis jäi kogupikkus liiga pikaks...
Ehk kui keegi oskab mulle kogu selle võllide ja kuuli kogupikkuse öelda siis lihvin asja paika. Samas pean ikkagi veenduma kas see kuulialune vidin on ikka sees või läinud... pole hetkel mingit magnetit millega seda sealt seest välja tirida ning sidurit ei taha lahti praegu võtta.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 09. Jun 2016 21:34

selle siduripulgaga on nii , et see oleneb , mitmetest asjadest oleneb . õigeim ongi teha vastavalt vajadusele , kuulimõõtudega saad ka mängida .
see hokilitri kujuline jupp , kas on või pole , sellest maailm suurt ei muutu . tundub , mõte on tal selles ,et kuul oleks kahe kõvema tüki vahel , moodustades survelaagrilaadse sõlme .
varasel D-4-l oli seal neli väikest kuul .
kui tahta hästilahutavat sidurit , võib kasutada hiinamootori versiooni . koosneb siis ainult korvis olevatest põhjaklotsidest ja surveplaadist, mille vahel spiraalne tagastusvedru .



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Jun 2016 21:49

Nu nii, sai siis täna peaaegu masina arvele... omast lollusest jäi toiming pooleli - rigiilõiv (krt kaardimakset ei saanud teha, kaart vigane, sula oli küll aga ARK võtab max 10€ - võrri reg 10+6 ja seda ei saanud kahes osas maksta..., eelnevalt oleks pidanud internetis ülekandma... see jäi tegemata) samas sai neil tööaeg ka otsa.
Number oli ka juba letipeal... 585Y, ehk järgmine kord, püüab saada 600Y - aga vaevalt õnnestub pihta saada, sest nii palju aega ka pole. Annavad nad ju neid numbreid järjest.
2016_06_10_Riga7_u900_ARK.jpg
Registreerimiseelne ülevaatud läks ajamahukalt aga probleemideta.
Seletuskiri oli OK.
Ülevaatus OK, millegipärast ei saanud rehve 26x1,95 mõõdus registrisse kanda, tuli 26x2
Aasta arvuks leppisime kokku 1972.
Riga7_Ark_Registr_Ülevaade.jpeg
Nüüdsest hakkan jälgima, kes võrrile istuvad - 90kg mürakas on max
Hea, et kiirusepiiranguks sain 45, mitte 40 mis raamat annab...

Kuna tehniliselt tundsin, et on ikkagi probleeme, siis sai uuesti asi ülevaadatud:
1. kontaktid on läbi, loksuvad ja see nukk on ebaühtlaselt kulunud ühest servast.
2. Silindrikaane mutrid olid väga õrnalt kinni, sai siis ülepingutatud 10nm-ks. Samas eks peab ikkagi kaane mahavõtma ja ka selle tihendi ära vahetama.
3. Sai siis otsitud seda 3,2...3,5mm nurka. Leitud ning nagu mainitud on selleks kohaks magneti nurga ja mähiseraami nurga kokkupuute koht - kahjuks ei teinud seda pilti. Seejärel kontaktid õigesse kohta, vahe paika (0,4 peale) ja küünal ka korda - oli teine ilus pruunikas. Seejärel seatud ka segu ning sõitu. 40km/h tuli välja... aga midagi on ikkagi puudu.
Seejärel sai siis "diagnostika" seade peale pandud ning natuke sätitud ning näidude tulemid olid:
2016_06_10_Riga7_u900_D6.jpg
Murelikuks teeb see temperatuur... 147 kraadi ainult 13 kraadi on puudu sellest kriitilisest....
Kütuseks on B95 ja õli segu 25:1-le ehk 5L bensiini hulgas 20cl õli
Last edited by hmm on 10. Jun 2016 22:49, edited 1 time in total.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 10. Jun 2016 22:29

kui sa homme seal mädapea motodroomil oled , otsi üles team 64 , üks esikohapretendentidest kangemas klassis , sealt saad kontaktiabi mõistliku hinnaga ja parim kvaliteet , mis venest võimalik saada , on muudki kuluosa saada .



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Jun 2016 22:52

Homme läheb päris kiireks, ning arvatavasti sinna võrriga ei tule (vist...) aga läbi astun kindlasti ~12 paiku tahaks seda starti näha.
15:00 algab juba romuralli...
Vahepeal või siis mingi hetk tahaks ka Pika tn läbi jalutada.
Kuid kahjuks ei saanud ühe päevaga sobivat sõitjatetiimi kokku (on ju ka kross ja haapsalu kiirendusvõistlus jne tegemisi samal päeval)
Edit:
Sai siis kiigatud seda punnvõrri sõitu... eh neid tegelasi. Hommiku kell 9 hakkas kallama ning siiani kallab... Päris suur mudaralli oli.
Aga tiimid olid vaprad ning eks sai nähtud, mis köögipool tähendab. Ausalt öeldes päris suur ettevalmistus mõnel..
Aga kohe kohe on ilusad ilmad ;) töönädal ju hakkab.

Sai siis hangitud kontaktid ja uus karbuss. Päeva jooksul ka külge pandud. Mootori töö mutuus ühtlasemaks (töötab ilusti ka 1600rpm iga ja jaksab veel tagaratast ringi ajada), seega jõudu tuli juurde.
Ega täna võrri väga välja ajanud. Kalipsoga oleks täna olnud paslik sõita ;)


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

urmet48
Tavakasutaja
Posts: 414
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 » 12. Jun 2016 14:37

Eila Rakveres jah oleks pidanud kalipsoga ringi liikuma. Kuna olin laadaga seotud, siis võrrisõitu ja romurallit ei näinud. Ehk jagad kontakte, karpa ja süüteosade kohta. Mul R-7 tegemisel ja tahaks head mootorit kokku saada tollele.



Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 12. Jun 2016 18:48

see rakveresõit oli pisut keerukam tõesti , võrreldes tavapärasega , vihm tõi tegelikult isegi kergendust, kuna rajapind sitkelt savine , pakkis ühe ringiga keti , hammakad ja rattad tollipaksuse mudakihiga kinni . ega sõidulõpuks eritipalju normaalset häält tegevaid mootoreid polnud . sai ikka üritatud kõikeväljapanevalt , kuid kui kolvirõngas enam soonest välja ei ulatunud ja kepsuloksu juba täismillimeetritega mõõta sai olime sunnitud loobuma , kuna mootor enam paukugi ei soostunud tegema .
varuosa kontakte pole minul voli jagada , kuid dealer on ka siit müügiosakonnast läbikäinud , ei mäleta küll mis asjaoludel .



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Jun 2016 15:11

Võrr hakkas jonnima...
Uued kontaktid hakkasid magnetit hõõrduma... sai siis viiliga talda ühtlustada, sest see kontakti pulk oli alt 1mm raamist väljas ning see hakkas kuumaga magneti vastu käima.. kiuksus kõigepealt kuniks hakkas kinni kiiluma.
Samas vahetasin ära mõrase silindrikaane... mõra tuli välja, kui hakkasin pingutama - 6nm jõuga krõpsus juba... õnneks oli terve käepärast võtta ning see sai pandud natuke õrnemalt...
millegipärast ei suuda enam sädet korralikult hallata... kuni 3000 pöördeni on OK ja siis nagu kännu taga. Säde kaob ja jääb nõrgaks. kontaktide vahel on säde varjeeruv - vaikusest kuni suurte pahmakateni.
Kuna see tekkis äkki, siis ei usu, et kontaktid vigased oleksid, kütteseguga töötas enne anomaaliat ilusti.
Ehk on viga kondekas... mine tea.
Millist soovitate praegusest kaubandusest sinna hankida?


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 13. Jun 2016 17:37

eks tuleb võtta , mida on , suva veneauto kondekas on bro , või mootrratta oma . kurtnast võtsin lätlaselt peetud jawa omi , pole veel testinud , kuid üldjuhul pole vahet .
mädapeal sain miski loosi- või lohutusauhinnana tööriista kasti kus lisaks küünaldele ja ainetele ka kirjadeta ühesabaga kondekas sisaldus , selline ongi kõigetavalisem lahendus , kui ilma kinnituskõrvata siis surud ta mähise hoburaua ja karteri vahelisse ülemisse vahesse , kus orikalgi pesa , kuna autokonde pisut jämedama kehaga sobitub ta pisukese surveavalduse läbi sinna kenasti ja massi on seal ka küllaga . kui kõrvaga kondeka saad , siis võib selle välise süütepooli külge istutada , teiseks kondekaks , eitea teaduslikku põhjendust , et nõnda parem on , kuid töötab praktikas ja töökindluse võid kaheda korrutada .



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 14. Jun 2016 23:16

Võtsin siis suva vene kondega (sellise ühe sabaga aga kõrvaga. jäme oli sest kõrva polnud kuhugi kinnitada. Arvan, et oli mingi Jawa oma, sest ka leidsin mingid kontaktid ka aga ei hakanud võrrile), mille kuurialt leidsin.. jah tööle saab, kuid ikkagi kõrgetel pööretel ei ole piisavalt sädet. panin vana tagasi ja vops asi ilus nii kaua kui kondekas üles soojenes, siis jälle jama.
Suva kondekaga ei jõua tulesid töös hoida, ja vana sooja vigase kondekaga sama. Külmast peast vana kodekaga kõik OK.
Sai suus uus küünal peale B7hs
Uued kontaktid, mis sain, ei sobi kohe kuidagi minu masinale... hakkab pooma. Panin vana kontakti aluse tagasi ja sellele asetasin uue kontakti nuki. Nüüd need korras. Samas kui pöörded lähevad suureks viskab kontakti ikka päris kaugele võib olla peaks mingi piiraja sinna panema, et ei laseks nii kaugele visata, või siis ee teine vedru juurde kompunnida.

Sai siis võrr arvele ja numbris 588Y - nädala lõpu poole oleks ehk isegi saanud 600Y aga see rohkem õnnemäng.
2016_06_14_Riga7_u900_Y588_3.jpg
Et seaduslikult võrriga sõita kulub eurosid järgnevalt:
registreerimine 10€, numbrimärk 6€, 6 kuud kindlustust 7,45€.

Sai siis n.ö. proovisõit tehtud ~15km - no ikka väristas teine nagu vibra oleks tagumiku all. päris mitmed asjad kaotasin ära - lisa jalgrattatule, seisuhargi mutri...
Kiiruseks sain 40km/h kogu eelneva kompoti kirjelduse tulemusena. Seega oli tunne, et mootoril keeratakse hing kinni, mitte ei jää jõudu puudu
Aga nüüd vaja siis hakata veermikku korralikult üle vaatama ei ole ikka päris tummine veel, sams tahab ka raam natuke keevitust ja tugevdust.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 86
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 15. Jun 2016 11:36

Mul oli onul selline Riga-7. Täpselt sama värvi. Kohe tuleb nostalgia laks. Onu oli toekas mees, oma 90kg. See võrriga meie juurest lahkumine oli alati väärikas rituaal, mida lapsena hoolega jälgisin.
Kõigepealt kraan lahti, siiber kinni ja ujutamine. Siis asend hargil seisva võrri kõrval ja vändast. Tavaliselt esimese teise tõmbega läks käima. Mõnikord oli rohkem vaja vänta anda. Siis oli vahepeal jälle ujutamist. Kui mootor käima läks, lendas pahvak sinist suitsu hoovile. Pisukese gaasitamise järel sätiti riided ja kott sõiduasendisse ja lasti võrr hargilt maha, hoolikalt gaasi jälgides ja sidurit all hoides. Kohalt ära saamine oli alati vaevaline. Onu lasi pikalt siduril libiseda ja siis käigu pealt keeras siibri jälle lahti. Need liigutused olid tal sellised väga vilunud ja sisse kulunud. Kogu see protseduur täitis meie hoovi alati sinise suitsuga. Kui suuremaks sain, siis aegajalt proovisin salaja ka ise mootorit käima tõmmata :D

Omast kogemusest nende mootoritega võin öelda seda, et tihendite kvaliteediga ei maksa kusagil kokku hoida. See maksab kohe kurjalt kätte. Mootori kokkupanekul ei tasu ka kiirustada. Ma ise panen alati veel kuumakindlat silikooni vahele ja ootan kuni see on ära tahenenud enne mootori käivitamist. Sellest on palju abi. Piisab väikesest õhupilust kusagil karteri poolte vahel, kui mootor käitub imelikult. Sama kehtib ka silndri pea ja muude tihendatavate detailide kohta. Ka simmerlingidega ei tasu kokku hoida.
Peale mõningast tööd tasub alati kõik karteri poolte ja silindrit kinnihoidvad mutrid poldid üle pingutada. Paika loksunud ja temperatuuri saanud detailide vahele tekkinud lõtkud tuleb uuesti normaalseks keerata. Siis aab juba pikemalt ja vähema murega sõita.

Mul ei ole küll otsest oskust ega teadmist selle kriitilise temperatuuriga, kuid mulle tundub et 147 kraadi võib täiesti normaalne olla. Probleem on siis kui tunned et jõudu hakkab vähemaks jääma kuumuse tõttu. Siis tuleb kohe seisma jääda. Mul oli mootori sissesõitmise ajal koguaeg see häda. Ning muretsesin, et rikub kolvi ja silindri ära. Kuid kui peale 2000 kilomeetrit mootori lahti võtsin oli silinder sile nagu titapepu :)
95 Bensiiniga on see häda et see põleb aeglasemalt ja pehmemalt kui 76. Ehk siis süüte peab varasemaks panema kui 76'ga. See võib põhjustada mootori töötemperatuuri tõusu.

Kõiksugu mutrid mis ilmutavad ärakadumise soovi, tuleks asendada nende plastikust fiksaatoriga mutritega. Sa ole ettevaatlik oma numbrimärgiga, ära jäta sinna ühtki tavalist mutrit, vibra tõmbab nad laiali. Samuti soovitan vähemalt ühe poldi läbi numbrimärgi panna. Ma kaotasin selle viletsa konstruktsiooni pärast 3 numbrimärki ära.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Jun 2016 07:19

Sai siis tiba masinat kohendatud:
- kahene sadul peale kompunnitud, see "uuema versiooni" ühene sadul oli ikka liiga vedel...
- uus kondekas
- esirattale aretatud korralik muhv, et ratas korralikult kinni oleks. Nüüd jookseb katteplekk lahti koguaeg, peab veelkord korralikult valtsid üle keerama, et nurkade taha korralikult kinni jääks.

Siin siis pilt süütekaane alusest, selliselt on minul 30 kraadine nurk enne ÜSS-i. Kolahunnikust leidsin ka vastava mõõteseadme, mis keegi oli valmistanud: Küünla keraamika ja südamik eemaldatud ja toru koos mm mõõtega sisse pandud...
2016_06_19_Riga7_u900_syyde.jpg
Sai siis mõnusa võrri ilmaga ettevõetud pikem sõit 20+20km.
Algus oli päris OK, natuke taganttuult ja 40 km h jooksis ilusti. vastutuulega 30km maksimaalselt. See tuul mõjutab ikka päris palju...
peale 20km oli masin OK, kõik asjad alles ja ka kontaktivahe rahuldav. Kuigi ega väga paigas asi pole.
2016_06_19_Riga7_u900_40km.jpg
Siis tagasisõit - tunduvalt tummisem, sest taganttuul oli ja 43km/h jooksis välja. stabiilselt 38, ilma tuledeta 40.
Seega peab vooluringi ikkagi ettevõtma, sest hakkab puterdama...
Koju jõudes ei saanud jalapidurit kasutada, hakkas tõrkuma. Seisma jättes avastasin, et pidurdusvarda mutter oli jooksu pannud ja varras lahti - loodan, et midagi ära ei lõhkunud (pole veel lahti võtnud) Samuti oli kannatada saanud rattaketi pinguti. Lisaks oli kadunud esiporilaua üks mutritest... ka see sai asendatud ja vedruseibiga täiendatud.
2016_06_19_Riga7_u900_20km.jpg
Mis veel... seismisega jookseb bensiinipaak tühjaks läbi karburaatori segukruvi (kuigi uus karburaator peal). See bensupaagi kraan tahab ka uuendamist kohati jookseb sõidupealt kinni.

Edit:
Tagapidurisüsteem sai siis korda tehtud, muljus trossisisendi/pinguti selliseks, et seda enam kasutada polnud mõtet (sai varudest uus pandud), trossi ise ka muljus aga see veel toimib. Lisaks keeras kõveraks ratta pinguti, mis hoiab ratta ettepoole liikumast... krt seda konksu läheks vaja küll, sest seda enam sirgeks ei saanud.
Paaki kütust (natuke suurema suhtarvuga 1:25-le või isegi 30 oli...) ja siis sõitu, enam vähem sama trass aga esimese otsa tegin n.ö. raudtee kõrval olevatel radadel...
Masin liikus hästi, kuid tagumine hammasratas on vist liiga väike sellise pinnase jaoks, tõusudel ja väikestel kiirustel pole jõudu. Tagasi tulles mööda maanteed sain püsivaks kiiruseks 45km/h ja kohati 50km/h, mis tundub OK olema. Jätsin siis pärast 40km seisma ning nagu kiuste enam ei tahtnud tööle minna... pidin natuke jala kõndima, siis kui maha jahtus läks kohe...
Samas vaja kindlasti üle vaadata veljed, mõlemad viskavad, sõida nagu hobusega aga väga kiiresti... Seega pean leidma kellegi, kes velejd sirgeks ajaks, sest endal võib jääda oskustest puudu...
Olen täheldanud, et suurematel pööretel viskab mootorisse suurema värina, mis kandub läbi sadulatoru istmikule... ehk tegu ei ole mitte sääreväristajaga vaid muu väristaja...
Politsei on mitu korda tähelepanelikult minu liikumisi vaadandu aga pole veel tülitanud, seega kõik OK.

Tuleviku poole vaadates peaks ikkagi selle elektronsüüte kompunnima, sest igapäevasõidus siis suurem kindlus. Kontaktid on lahedad aga las nad olla olemas, mitte igapäeva kasutuses.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 86
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 24. Jun 2016 19:33

aegajalt restaureerin antiikraadiod ning originaalse välimuse säilitamiseks tühjendan vanade kondekate kestad ja panen sisse kaasaegse kondeka, mis on samade parameetrite juures alati väiksemate mõõtmitega. Et selliseid trikke võib kasutada küll :)



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 05. Aug 2016 23:43

Võrr on pirtsakas... töötab ja ei tööta.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Sep 2016 21:16

Nii täna sai siis kunagisest võrri asukohast leitud üllatuslikult ka selle sama masina väga hästi säilinud raamatud - Riga7 kasutusjuhend ja mootori D6 hooldusraamat (eelnevalt leidsin samast piirkonnast kaanteta D6 raamatu).

Scannering nendest:
Riga_Raamatud.jpg
seal siis passi andmed:
20160910_Riga_7_passid.jpg
Nagu näha võib on raami viimane nr valesti loetud õige peaks olema siis 7 aga ARK-is läks kirja 1. Olgem ausad ega sealt seda ka väga hea lugeda polnud. Vähemalt aasta arvu panime õige.

Mis kõige olulisem - mul on nüüd õigete dokumentidega võrr olemas :) ehk siis tema väärtus tõusis ikka väga palju.
Jah originaal mootorit peal pole aga kui väga tahta saab ju osta n.ö. numbrita karterid ja õiged asjad peale lüüa... aga hetkel seda tegema ei hakka.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 767
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 04. Oct 2016 15:25

Mul on olemas samasugused dokumendid, ainult, et Riga 11 jaoks.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Oct 2016 16:03

Rõõm kuulda ;)
Võrrist nii palju, et sain ka mingisuguse ketikaitsme. Tulevikus võiks ju ka värvkatet uuendada aga... las ta olla praegu nii. Muide tagadil müüdi neid uuesti stansitud katteid 20.- tk... no ei kutsunud ostma...
Pole teist tükk aega puutunud, kütus sai välja võetud (mis paagi sisemusele ei ole hea...), sest kraan (КР12) ei pea ja uut pole sinna veel pannud.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 04. Oct 2016 19:44

no miks siis?, no ei kutsunud ostma , kas kvaliteedi või hinna , või kvaliteedi/hinna suhte pärast ? eks ole see ju üks väheseid asju , mis nn lõppkiiruselee kuidagi ei mõju , aga millegipärast sa seda sinna installida soovid .
vestlesin siis leedukaga , ütles et pole stampovka , puhas hande made ja eesmärgiks on täissortimendi saavutamine . ärisin talle mv 043-me mootorituulutus pleki , kusjuures hind minupoolt oli samuti 20 . , leppisime viieteistkümnega kokku . heal meelel olin nõus allahinnet tegema ühise ürituse nimel , järgmiseks hooajaks ilmselt sellist detaili ka võimalik replikana soetada .
mõned asjad on pisut rariteetsemad , kui teised , ning seeläbi on võimalik ka küsida sobivat hinda. mul oli juhus mõned aastad tagasi , kui läti latt veel kehtis , hommikul .
, taskulambivalgel , nagu head ostud ikka , soetada R7 , lõunanaabrist ärimehelt tühise 120-ne e eest, hea komplektsus , kuid koostatud uueväärsetest osadest , mitte originaal kombo . päevapeale käidi seda pilli umbes viiskümmend korda küsimas , no palju maksab ? vastus pidi kaalutletult olema siis eemalepeletav , kuid samas tehinguks vormistudes palsameerima kahjutunde haavu heast materjalist loobumisel . EUR oli veel värske ja 250 tunds piisav kirves .
ilmselt oli pakkumise/nõudluse suhe nõudlusepoole kreenis tol päeval , sest tekkis arvestatava olenisega kunde , õigemini loominguline koondis seenior ja juunior , oli siis kevadine laat , arvan , ning suvi ees , perspektiivide ja optimistlike plaanidega . no ühesõnaga läks tingimiseks , siiaja sinnapoole , vastavalt kellekäes jutujärg juhtus olema . tegin sis endaarvates Salomonliku otsuse , eT kakssada ja keerame ketikaitse maha. kunde nägi mitmekümne prossast alet ja kaup sündis.
tundus mõlemale poolele hea tehinguna , kuigi tänasel päeval kindlasti alla kolmesadat sellist asja ei loovutaks , eks raha ostujõud ole ka poole langenud , vähemalt .
veel plekitööst , leedukas ütles vähemalt tund kuluvat ühe tüki valmistamiseks , kui võtta nüüd tunnihinne , siis kuidagi ei saa kalliks pidada . gauja omi on tegelikult palju lihtsam teha , kuid 30-40 on olnud tavapärane , olenevalt materjalist ja viimistlusest



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Oct 2016 21:02

Ei kahtlegi, et selle käsitsi tegemine on 20 õige hind. Seega müts maha, kes võtab vaevaks vana asja uude vormi panna ja hakata tootma replikat :P tõsiselt.
Miks ma seda mainin oli see, et just soetasin 5.- ja see helkiv plekk jäi silma - nagu jäi silma ka mõned muud replikad, mida tulevikus kindlasti soetan (Minski kummist jalatoe katted ja käepidemed)
Antud hetkel, kui oleks otsinud just seda detaili siis ehk olekski kauplemiseks läinud aga laadalt oli soov hoopis muud ära tuua. 10.- eest oleks kohe ehk tehinguks läinud aga ei hakanud kauplemisega aega kulutama, sest laadale tulles olid teised eesmärgid.
Hetkel n.ö. vana kate soetatud (jah algab puhastamine, kruntimine, värvimine jne) lõppkokkuvõttes tuleks ehk tõesti 20.- uus plekk parema väljanägemisena ja ökonoomsema tööna kui taastatud vana.

Seega igal asjal on ostja. Ei soetanud isegi 5.- tugevalt roostes M1M-M103 paaki, mida ma tean, et mõne aasta pärast on neid väga raske leida... oli ka 30.- väga korralik paak, mis oli ehk tõesti väga õige hind. Ehk isegi liiga täpne hind... Nagu mainisin, selle soetamine praegu ei karju käes ja nii väga see raha seal taskus ei sügelenud ka.

Lõppkiirusele ei anna see plekitükk tõesti midagi juurde aga pilli teeb ilusamaks küll.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 86
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Unread post by 1981Riga22 » 06. Oct 2016 15:58

Muuseas, selline soovitus selle uue rohelise numbrimärgi kohta. Mina olen neid vist 3 tükki ära kaotanud. See plastraam laseb su numbrimärgi varsti lahti. Ainuke asi, mis aitab on polt läbi numbrimärgi.
Samuti ei ole see plastik ise kuigi vastupidav. Mul pragunes ta ära ja pudenes koos numbrimärgiga ära.
Nii et jälgi hoolega oma numbrimärki.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Oct 2016 21:12

Jep, see kukkuski ära.. nimelt plastik ei pidanud poldihoidmisele vastu - eks aitas ka natuke rabe kuuri lükkamine ja plastik läks vastu seina...
Sai samast kuurist kaasa tiritud üks plekist alus aga vist ikkagi lähen seda teed, et kruvin numbrist poldi(d) läbi.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. Dec 2016 21:55

Ah nii sama kriban natuke... on teine jäänud natuke unarusse aga lihtsalt leidsin ühe suvise pildi selles masinast.
Image

Masin siis oma talvekodus, puhkab, ootab kevadet.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 16. Apr 2017 15:35

Täna sai siis võrr kuurialt välja aetud. Enne tehtud ilusti ka kindlustus läbi IIZI kuueks kuuks 10,74€ (Ergo) läks... eelmine aasta oli 7,45 euri... Sai ka kinnitatud, et ei kasuta sõidukit taksona, kullerteenuse pakkumiseks, rendimasinana jne... :roll: Ikka võtsid 10€....
Teised pakkumised olid: Gjensidige14.50 €: BTA 16.63€; Seesam 19.38€; Salva 24.92€; Inge 150.08€
Ehk oleks saanud veel kuskilt mõne kopika alla, kuid no 10€...

Tiba kohendatud (vahetatud lenks, sidurihoob, kütusevoolik), kütet valatud (ilusti 1:25 vahemikus) tiba vaadatud ka süüdet... Tagumise numbrimärgi sai lihtsalt poldiga otse läbi numbrialuse porika külge kruvitud, sest eelmine plastik alus läks lihtsalt poldi juurest katki....
Pops käima, mõned tiirudki - no külm on sõita, kui temp on 0 kraadi... mis siis, et päike vahest paistab.
Lippab enam vähem. Päris lahe on sõita võrreldes vanade 125 stega...
Esitulega on vaja tööd teha, sest madalatel pööretel suretab mootori välja, kõrgematel pole probleemi. Mul peaks seal olema ikka see 6v pirn aga wattide osas jään vastuse võlgu, ehk on liiga karm...
20170416_Riga7_esimene_väljasolek1.jpg
20170416_Riga7_esimene_väljasolek2.jpg
20170416_Riga7_esimene_väljasolek3.jpg
20170416_Riga7_esimene_väljasolek4.jpg
Ja et pilt liiga igavaks ei lähe, siis väike video kah...
https://youtu.be/LAOJaABOJGs


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. Apr 2017 23:11

Täna sai siis ratta juurest läbi astutud ning süüdet sätitud (eile ei jätnud ta endast väga head muljet... läks käima, kuid teravust polnud...)
Mõõdupulk valmis tehtud ning märgid 3...4mm enne ÜSS-i peal.
Seejärel süüde paika seatud. Kahjuks on nukk kuidagi imelik - kui kontaktivahe 0,3-0,4mm peale panna pole võimalik süüdet õigeks saada, suleb kontaktid väga vara. Kui süüte õigeks paned, siis kontakti vahe kõigub kuni 0,5-0,6 mm. Eks tuli leida kompromiss... aga see jätab hinge kribelema... Nüüd on enam vähem terav ja ka jõudu nagu oleks... igatahes liigub suht pehmelt/sujuvalt
Väga tahaks elektroonilise süüte peale visata nt selle: http://www.wagnerland.ru/index.php?topic=265.0
Trükiplaat juba valmis ning osad ostetud - pole veel asju peale jootnud... ülejäänud motovidinad võtavad aja...
Aga sai siis sõita - esitule pirn vaja vahetada. Praegu on seal 6V 6cd, peaks tiba vähem võimsama panema, sest suretab madalatel pööretel kohe mootori välja. Pole veel sinna diode vahele suranud, lihtsalt drossel on...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Apr 2017 22:03

Reede oli ilus ilm, ning kevadekuulutamist sai tehtud natuke...
lippas kuidagi puiselt... aga lõpuks oli tal võhm väljas, et kaua sa ikka ilma kütteseguta sõidad... :lol: lõpu ots tuli vändates teha...

Tänane ilm polnud just võrri ilm, ning kripeldama jäi see magneti nukk... sai magnetid ringi tõstetud, sest originaalsel D6 magnetil oli nukk ühtlasem, st hoiab kontakti ilusti 0,3-0,4 vahemikus ja sulgeb konkreetsemalt. D8 nukk jätab kontakti "ujuma" liiga suures vahemikus ning sulgemine liiga aeglaselt - sujuvalt.
Pildid siis vasakpoolne D6 magnet, mis läks D6 mootorile ja D8 magned parempoolne.
20170416_Riga7_D6_D8_magnetid1.jpg
Magneti vahetus oli tingitud enne sellest, et D6 magnet hakkas kontaktide plaadile vastu käima... aga vist oli probleem selles, et kas mähis või siis magent polnud korralikult pesas..

Aga kas kuskilt on neid nukkasid saada?
Ehk mis oleksid ilusti korras...

Peale magneti vahetust töötas uus 6v 5W esitulepirn ka tühikäigul... mootori töö ühtlane ja läks ka mõnusalt pöördesse. Üks hetk suri välja... tööle pannes tuli tugevalt vilgub... tugev säde kontaktivahel - kondega massi juhtme ots oli ennast katki väristanud... sai see siis pikendusega uuesti paika pandud ja mõne ajapärast läks ka teine ots katki - murdus lihtsalt ära...
Kurja küll noh... Päris mitu kaasaegset kontekat on ennast katki väristanud ja seda just juhtme väljundi juurest. Hakka või mõtlema kuidas värinat maandada - fikseerida või muud jama teha, et juhe ei satuks sellisesse resonantsi.
Ehk on mõtteid?


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 29. Apr 2017 22:48

kondeka panedki kummikooriku sisse , võib isegi tihkem poroloon olla. nukile annad viili ,kui vaja , võidusõidus on nuka töötlemine segastel asjaoludel keelatud , seal tuleb kavaldada , kuid sind need totrused ei piira . tavaline on olukord , kui ühe pöörde jooksul kontaktid avanevad - sulguvad kaks korda. kasutatud nukki saad soetada järgmisel pühapäeval vanarauamessilt .



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 02. May 2017 13:43

1. mail sai siis 1a. täis kui selle masina raami vahel mootor töötab. Kuid kahjuks pean D6 mootorit lahkama hakkama, sest kevade kuulutamisega (päris mõnusalt kilomeetreid Rakveres ja selle ümbruses) koos saabus mootorisse kõrin - kuulutamisega läks mooril hääl kähedaks ja hakkas pooma...
Pole veel siiani kunagi saadud D6-t lahanud...
Eile õhtul hakkasin raamidevahele siis teist mootorit ehk D8E (jällegi ei tea, mis karul on kõhus...), tõstma - kahjuks sellele mootorile mul puudub originaalne süütesüsteem. Kaasa tuli mingi isearetatud dioodidega ja juhtmepuntra käkerdis... ei hakanud selle töösse süvenema ning panin hetkel lihtsalt D6 süüstesüsteemi peale.
Jällegi, kui on kahes kohas tööriistad, siis loomulikult ei olnud mul piisavalt õhukest 8mm võtit, et karburaator lahti nikerdada ja pidin jääma К34Б juurde, sest see oli kruvitud D8E külge ja D6-lt К34Д kätte ei saanud.
Vahe on neil suht marginaalne (К34Д on ujuk mõõtmetelt suurem, segukruvi kooniline ja vist oli ka kanalites erinevusi...) aga piisav, et D8E läheb korraks tööle aga jääb nälga. Pigem on siin probleem seadistamises...
Seega järgmine nädalavahetus saab olema mõnus nikerdamine.

Lisaks tuli kunagisest vända küljest keevitusest lahti vasakpoolne pedaal... vändakomplekti võiks isegi tagadilt või kuskilt mujalt hankida korralikuma...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. May 2017 23:00

Kuna sooviti järge siis ega ma R7 kuigi palju puutunud pole.
Kunagi sai ühte vända pedaali keevitatud vända külge, sest keere on maas, siis tuli see uuesti lahti...
Hädasti oleks vaja siis uut vänta koos pedaaliga.

D8E mootor on väga häälekas ehk kohiseb/kihiseb tugevalt. D6 on selles suhtes palju vaiksem ainult hakkas kirisema.
Sai asjad enam vähem õigeks sätitud ning täna ka mõned tiirud tehtud. KP12 ei ole nüüd väga korras, sest mõned tilgad tulevad sealt ikkagi läbi ja jätab loigu võrri alla...

Arvan, et MOE võidusõidule vist ei lähe... pole ju mõtet seal sõita, kui üks vänt puudu... mootor väga ka ei jookse... ning ettevalmistus võib jääda puudulikuks ka aja nappuse tõttu.

Kahjuks oli päike juba loojunud ning seega natuke teravus jätab soovida:
20170521_Riga7.jpg
Väiksed aksesuaarid - sain ka korralikuma taga porika... eks kunagi paneb alla. Mähistega on plaanis ühest vähemalt ka elektrooniline süüde kompunnida, selline korralik... aga ...
Kuid see parempoolne oli D8E peal ning seal on kokku kolm juhet - saan aru, et üks peaks minema valgustusse teine süütesse koos katestiga aga mis on see kolmas - mis ära lõigatud?
20170521_Riga7_jupid.jpg


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. May 2017 11:08

Mõned küsimused seoses D8e mootoriga.
Tean, et raud on põhiolemuselt sama, mis D6 v.a. siis see karteri sodi tühjendamise punn...
Aga elektroonika on erinev.
Kahjuks/õnneks oli D8e kompunnitud dioodsillaga elektrooniline süüde - mille laiali lammutasin, sest oli tehtud väga robustselt... ei olnud silmale ilus masinale külge kompunnida.
Samas oli ka mähis, loodan, et pole omaloominguna üle mähitud - siit ka küsimus.
Kuhu peaks olema ühendatud see väike valge juhe, mis on kuidagi ära lõigatud. Minu loogika ütleb, et see peaks minema massi...
Nüüd teised juhtmed Pruun ja must... kumb läheb süütepoolile ja kumb valgustusele?
d8e_mahis.jpg
Ahjaa, kas magnetitel on ka mingi füüsikaline omadus teine D6 vs D8e - väliselt on nad erinevad aga kas ka magnetjõult!? kahtlen aga küsin ikkagi.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 02. Jun 2017 23:52

Täna ei andnud hing rahu ja võtsin siis D6 mootoril silindri maha.
20170603_Riga7_d6_lahti.jpg
Kas magneti aluse plaadil peab mingi tihend olema või mitte?
Minu loogika ütleb, et peaks, sest muidu jääb simmer mõtetuks. :roll:
Rõngad olid enam vähem, kuid oma kobakäpaga õnnestus üks rõngastest katki teha. No pole hullu võtsin uued ligi.
Silinder üldjoontes OK, kuid mingi tugevam ese on suutnud ühe triibu sisse tõmmata.
20170603_Riga7_d6_silinder.jpg
Rõngaste lukupilu jäi 0,3mm ja seda siis ühtlaselt töökäigu osas. Kolb ka suht OK, sõrmel loksu ei tuvastanud.
Väntvälli kepsu laagri lõtk on seal 0,25 juures. Eks see natuke lõgistab aga pole kõige hullem.
Magnetile sai korralikult märgid peale tehtud indikaatorkella abiga, et kus on 3mm, 3,5mm ja 4mm enne ÜSS-i. Iseenesest saab ka ilma märkideta asja enam vähem paika - sellest ka pilt eespool kus 3,7mm ÜSSi süüde peaks olema. Kontakti vahe 0,4mm ning nagu naksti asi töötab. Tiba ka segukruvi ja sõitu.
~15 km sai tänase külmaga sõita. Mootori häälega jäin rahule, segu tahab ehk paremat timmimist või siis süüdet tiba varasemaks. Aga kuskil ~35...40km/h kiirusega sai töristatud.
Seejärel sai siis D8e mootor ettevõetud.
Rõngaste lukupilu 0,8mm pole küll katastroof aga paneme uued järgmine nädal.
Kolb natuke palju loksub aga pole väga hull - ilus sile teine.
Silindri seinad väga OK.
Mis on jama... väntvõlli kepsu laagrid loksuvad väga... väga palju. Seega tuleb see vänt lahti võtta tulevikus.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

tom
Tavakasutaja
Posts: 108
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by tom » 03. Jun 2017 12:43

Magnetialuse plaadi kohta niipalju, et tehase D8 -l olen kohanud hästi õhukest tihendit, ise olen kasutanud hermeetikut igaks kümneks juhuks.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. Sep 2017 20:10

Täna ilus ilm ning sai riga kurjaks aetud.
Nüüd ka sadul õigem (vist panen ikkagi pruuni naha kunagi peale)
20170922_Riga7_oige_sadul.jpg
Jonnis alguses päri tugevalt:
Kütust on, säde on, nurk õige aga tööle ei lähe...
Sädet kontrollisin siis teise küünlaga - ei viitsinud pealt maha keerata.
Aga just see küünal, mis peal, oli vigane - andis otse sädet läbi isolatsiooni.
Egas midagi - teine küünal peale ja popsti tööle.
Sai siis tiirutatud... aga rõngad ju uued ja sisse sõit veel tegemata... samas eelmise jamamisega vist mõnad asjad natuke paigast ära.
Igatahes vaba minekut väga polnud aga sõidetud sai.

Isegi motopolitsei korraks kiikas - järgi ei tulnud. Mul ju kõik numbrid ämbrid korras 8 )
Pärast 1h sõitu ikka väristas mõnusalt pekki...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Oct 2017 21:44

Täna sai uuesti käidud vanaisa kuuris, e samas kohas kus Riga7 võtsin (vt esimene postituse pilt)
Kaevasin ladustatud kraami alt välja võrri originaalpakika, sadula toru ja äramurdunud toruklambri. Kõige parem selle asja juures on see, et sadulamutri küljes on originaal ülemine pumbahoidja... :wink:
20171021_Riga7_sadulatoru_pakiraam.jpg
Siin siis lähemalt )lisaks leidsin ka ühe 125-se esitule pirnihoidja, millel see lähitule takisti küljes... sellest siis K58M103 teemas lähemalt
20171021_Riga7_sadulatoru.jpg
See kinnitus on väga kerge kaduma, sest ta on selline jämedam tsingitud tükk, mis lahtiselt poldi küljes...


Eks mingi hetk pean ikkagi endal ka keevituse hankima ja sadulakinnituse korda tegema.
Nüüd peaks kõik asjad sellel võrril olemas olema
Ketikaitse (vaja korda teha)
Väntade keti pinguti - vaja paigaldada.
Sadulakinnitus.
Nüüd vaja lihtsalt üks sadul korda teha. Paigaldan vist ikkagi pruunid detailid - sadulanahk, käepidemed, küünlapiil. Praegu siis must sadulanahk, valged käepidemed...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 28. Dec 2017 19:07

Aasta lõpus on siin võrrid moodi läinud. Pühkisin tolmukihi ka U900-lt ning panin tule alla.
Käivitus suht hästi, kuid töötab tuimalt - mis iganes pole paigas. Sain ka korraks isegi esitule tühikäigul põlema, kuid mõne hetke pärast suretas mootori välja. Seega ega see elekter nüüd väga korras pole - säde on suht OK ka juba tiba väntvõlli pöörates...
https://youtu.be/GpREOr_YeVg

Sättisin nagu ikka tiba süüdet ja segu ning sõitma. Ega ta nüüd huipu püss pole aga mõne km sai tiirutatud.
Pärast sõitu siis tiksus natuke kohapeal. Selle D6 juures häirib magneti kriuksumine - nagu pooks kuhugi vastu, samas on igal pool vahe olemas.
Aga eks peab ka mingi hetk ka selle D8e mootori lõpuks kokku lappama - praegu ei viitsi... :roll:

https://youtu.be/9RwtZk-AnK0

Ps miks videod ikka lingid on... eelnevalt oli ilusti videopilt.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Feb 2018 15:57

Võrr või vastlad 8 )
Egas head võrriilma saa raisku lasta ja mis sa ikka muud teed. Programmeeritav süüde on alles koostamisel, nii kaua tuled lihtsate kontaktidega läbi ajada.
https://youtu.be/rl9oBuw2mSc

Lõpuks kui see hüperSuper süüde valmis saanud tuleb tõdeda, et võrr on mõeldud lihtsaks asjaks ja nii, et iga külamees saaks asja tööle. Minu komplekteeritav süüde on natuke overkill iga külamehe jaoks.... ja ega see süüte komplekteerimine odav pole, sama raha eest oleks saanud ehk teise täiskomplektse võrri lisaks osta. Järgmine nädal loodan oma prototüübi saada nii kaugele, et mingi säde sealt välja hüppaks.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. Feb 2018 00:15

Reede õhtul on alati hea hõigata sellist lauset:
"progesin võrri ECUt ja paigaldasin uue süütekõvera :? "

Selles suhtes vanad tegijad ütlevad lihtsalt, et ära enam peale võta, kui kontaktivahet muudad ;)
Kuid nali naljaks aga tõesti paigaldasin võrrile uue süütekõvera ja see nägi välja nagu kaasaegne auto aju sättimine ;)

Projekt siis Riga7 juures:
20180216_Projekt_Riga7_D6_juures.jpg
Ehk siis D6 mootori kontaktsüüde sai eemaldatud ja asemele pandud elektronsüüte proejekt.
20180216_Projekt_Riga7_D6s.jpg
Ega ma teda kohe käima saanudki... kõigepealt avastasin, et jätsin tööriista kohvri Tartu. Kohvrisse ladusin ilusti kõik vajaliku alates jootekolvist, mäkaivari teibist kuni programmeeritava toiteplokini välja - ja seda viimas läheb vaja, kui süüte algseadet paika panna... Süüde tuleb siis seadistada nii, et hallandur avab oma kontakti ning lõpetab + voolu endast läbilaskmise ~30 kraadi enne ÜSS-i. Et seda teha on vaja ahelasse +5V alalisvoolu lasta aga toitekas jäi ju maha... Kiirelt üks 9V patarei ja kuidagi moodi sai tehtud. Patarei on siis oma lõpu äärel e. suht tühi juba.

See tehtud aga ikka käima ei saa - tuled viled säravad aga mootor ei lähe pöördesse. Avastasin kõige elementaarse puuduse - kütust polnud paagis piisavalt...
Pärast kütte lisamist käivitus suht hästi. Aga nagu kontaktidega nii ka elektronsüütega ei läinud väga palju pöördesse. Arvan, e kuskil 3K juurde jäi...
Egas midagi plaanisin uue nurga selga vurada...

Seejärel tuli paigaldada uus süütekõver, selleks kivi plaadilt maha, maketplaadile, PicKit2 ühendada arvutiga ja juhtmed kiviga, uus kõver selga lasta.
20180216_Projekt_Riga7_D6_progemine.jpg
Liikuvpilt ka:
https://www.youtube.com/watch?v=ku_TYvK1nkg

Nagu ikka pole süsteem reaalelus üli hea ja mõne aja möödudes tekkis trafo ahelasse häired. Ehk siis püüdsin küll trafo juhtmeid paremini fikseerida, kuid ei saanud vist väga hea. Peab paremini panema. Tõenäoliselt puurin läbi trükkplaadi ava ja vean juhtme altpoolt ja joodan ülevalt kinni. Nii vähemalt ei peaks ühenduskohti vibreerima.

Võrri ajutöö:
https://www.youtube.com/watch?v=AsULHpMENfk

Paistab, et raud tahab ka sättimist.
D8e mootor ootab kokkupanemist...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. Feb 2018 22:35

Mõnus, väljas on -16, võtsin külmast kuurist masina, natuke niblimist ja võrr töötab :wink:
Samas vajab mootori raud ise natuke kohendamist. Nimelt väntvõlli otsas olev väikese hammaka polt keeras ennast kaane sees lahti. Kunagi siin sai küsitud selle kinnikeeramiseks ideid ja sai keermeliimiga asi kinni pandud. Nüüd külmaga vist andis midagi järgi. See mutter keerab ennast vastu kaant ning poob mootori kinni.
Kui mutter oma kohal siis läheb ikka mõnusalt pöördesse - sellist heli pole ma veel kuulnudki. Kui eelnevalt mootor maksimaalsed pöörded jäid 5000 kanti, siis nüüd oluliselt rohkem.

Seega suurte miinustega pole käivitamine probleem.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply