Papsi vana K-58
Papsi vana K-58
Tervist! Kuna kasutaja hmm soovitas teha teema siis otsustasin lõpuks et teen ära. Sikkel mida oman on kunagine isa sikkel mille ta ise sai jupp jupi haaval kokku ehitatud. Masin seisin u20a kuuri seinaääres, väiksena sai ikka vaatamas käidud ja vänta isegi löödud kuni siis üleeelmise aastani kui lõpuks otsustasime et toome sikkli koju. Sikkel kodus sai nipet näpet üle vaadatud ja muidugi suur huvi kas käima läheb , veidike pusimist ja pill käis, mitte küll kõige paremini kuid käis. Rehvid ja veljed masinal läbi ning ega kõik muugi kõige paremas seisus polnud kuid mina sain esimesed tiirud tehtud selle sikkliga kuni ühtäkki sõiduajal viskas sussklapi minema ,kuid seda oli oodata kuna silindripea sees olevad keermed nii küünlale kui ka sussklapile ei olnud kõige paremas korras, ning peale seda sikkel ootama jäigi kuna jõuab kätte aeg et saaks korda hakata tegema.
Eelmineaasta mingihetk ei olnud miskit teha ja huvipärast keerasin moto raamivahel minema ja hakkasin uurima. Tegu siis K125 mootoriga (vähemalt mootori peal selline tähis). Olemas kastiga osi mida paps oli kungi kokkus sebinud.
Seeaasta nüüd siis mõtlesin et võtaks kätte ja hakkaks tegema, esmajärjekorras hakkan uurima kuipalju ja kust saaksin varuosi ning hea oleks kui saaks kõrvale veelühe mootori. Miinuseks hetkel see et käin kaitseväes ning aega ja raha hetkel napib kuid tahe korda teha on suur ja eesmärk endale pandud.
Kuna väga palju veel ei tea kõike ei tea antud masina ja mootori kohta (nt kas mõni muu masina jupp ka sobib vms) siis ootan soovitusi ja kaasarääkimisi ning igasuguse abi eest olen väga tänulik. Hetkel otsingi rattaid ja motot.
Lisan mõned pildid ka hetkeolukorrast.
Koplektne masin peaks midagi sellist olema (pildid netist)
Eelmineaasta mingihetk ei olnud miskit teha ja huvipärast keerasin moto raamivahel minema ja hakkasin uurima. Tegu siis K125 mootoriga (vähemalt mootori peal selline tähis). Olemas kastiga osi mida paps oli kungi kokkus sebinud.
Seeaasta nüüd siis mõtlesin et võtaks kätte ja hakkaks tegema, esmajärjekorras hakkan uurima kuipalju ja kust saaksin varuosi ning hea oleks kui saaks kõrvale veelühe mootori. Miinuseks hetkel see et käin kaitseväes ning aega ja raha hetkel napib kuid tahe korda teha on suur ja eesmärk endale pandud.
Kuna väga palju veel ei tea kõike ei tea antud masina ja mootori kohta (nt kas mõni muu masina jupp ka sobib vms) siis ootan soovitusi ja kaasarääkimisi ning igasuguse abi eest olen väga tänulik. Hetkel otsingi rattaid ja motot.
Lisan mõned pildid ka hetkeolukorrast.
Koplektne masin peaks midagi sellist olema (pildid netist)
Re: Papsi vana K-58
No vot, seda ratast on väga hea vaadata, sest suures osas on ta komplektne (kadestan seda istmealuse pleki olemas olu...), sul tiba uuem K58, kui minu oma - sul juba 9L paak...Esihark kah komplektne... Mingi hetk lasen sul mõõta esiamortide mõõte.... sest mul on K175 esihark, mis K58-le eriti ei hakka (mingid amordi osad on liiga pikad...)
Mootoriga on nii, et K125 pane uuesti tiksuma - vaheta vaid silindripea ära või korrasta keermed puksidega (ps. sussklapi ja küünla keermed on erinevad - ehk samm ühel 1,25 teisel 1,5) Neid silindri päid on saada ~10-20€ tk (hädapärast hakkab ka M1A, M1M silindripea. Erinevus tuleb pea suurusest võrreldes silindri endaga - M125 ja M1A on ühe suurused, K55 tiba suurem, K58 suht suur, M1M on kandilisem)
Kuid võta mootor juppideks - inspekteeri väntvõll, keps, rõngad ja silinder - et need korras oleks.
See ei võta ka üüratud raha, ainult tööd.
K125 mootor peaks olema K30 karburaatoriga... seega K125 on rohkem erinev K58-st kui K55 või M1M.
Siis hakka otsima K58 mootorit ning ole valmis K125 mootorit maha müüma.
Seega uute juppide otsimisel keskendu ainult K58 mootorile, sest K125 komplektne mootor on sul ju olemas ja seda töökorda sättida on nohu.
K58 mootoril on spidomeetriajam mootori veoketikammaka poolse kaane sees. K125/K55/M1M seda seal pole ning spidomeeter saab oma ajami esiratta rummust.
Esitulekomplekt on mul olemas, suht koht OK võrega ka, vist isegi leiab tagatule komplekti ka...
Lenks paistab, et pole õige... tagatuli samuti.
Mootoriga on nii, et K125 pane uuesti tiksuma - vaheta vaid silindripea ära või korrasta keermed puksidega (ps. sussklapi ja küünla keermed on erinevad - ehk samm ühel 1,25 teisel 1,5) Neid silindri päid on saada ~10-20€ tk (hädapärast hakkab ka M1A, M1M silindripea. Erinevus tuleb pea suurusest võrreldes silindri endaga - M125 ja M1A on ühe suurused, K55 tiba suurem, K58 suht suur, M1M on kandilisem)
Kuid võta mootor juppideks - inspekteeri väntvõll, keps, rõngad ja silinder - et need korras oleks.
See ei võta ka üüratud raha, ainult tööd.
K125 mootor peaks olema K30 karburaatoriga... seega K125 on rohkem erinev K58-st kui K55 või M1M.
Siis hakka otsima K58 mootorit ning ole valmis K125 mootorit maha müüma.
Seega uute juppide otsimisel keskendu ainult K58 mootorile, sest K125 komplektne mootor on sul ju olemas ja seda töökorda sättida on nohu.
K58 mootoril on spidomeetriajam mootori veoketikammaka poolse kaane sees. K125/K55/M1M seda seal pole ning spidomeeter saab oma ajami esiratta rummust.
Esitulekomplekt on mul olemas, suht koht OK võrega ka, vist isegi leiab tagatule komplekti ka...
Lenks paistab, et pole õige... tagatuli samuti.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Mootor nüüdseks natukene lahti võetud, st et silinder+kolb maas. Kolb väga nigelas seisus ning silindris mingi imelik kraaps,kuid mitte sügav. Lisaks olen lahti võtnud veel siduri poole sootoriosa ehk siis nö siduri kaane alt kõik eemaldatud. hmm kust kohast silindripea leida võiks?
Re: Papsi vana K-58
Paistab, et sul on mootor väga vähe lahti käinud - huvitaval kombel on siduri ruum kaetud mingi punaka asjaga... (kinldasti on ka kaan seest punakas) mul on üks mootor olemas, millel samuti seest osad alumiinium asjad punakad...
Häda korral saad M1M silindri pea panna viimati nägin soov.ee üks tegelane müüd koos paljude teiste asjadega koos - soetasin temald K58 tagumise ratta hammaka koos rummuga ning KP12 bensiinikraanid.
Paistab, et tal on seal veel üks K58 silinder ja M1M silindri pea mõlemad koos soovis 25€
Nüüd K58 silinder peaks ka K125 peale istuma, kuid ülevoolu avad on K58 oluliselt suuremad... ning siis läheb sul vaja juba K55 karburaatorit (K55, K55B (veneV) või K58D) K55V on mõeldud K175-le, K55D M1M le ekstra arvestatud õlipuhastusega õhufiltrile)
vt seda:
http://m1a.unoforum.pro/?1-4-0-00000014 ... 1367143932
Seal on üks järjekordne kataloog, kus alates K125 lõpetades K175A-ga on välja toodud.
Lisas soovitan ka seda:
siin on eraldi K58:
http://m1a.unoforum.pro/?1-4-0-00000004 ... 1366541245
Vt ka nendes kohtades ringi: http://m1a.unoforum.pro/?0-4-0
Häda korral saad M1M silindri pea panna viimati nägin soov.ee üks tegelane müüd koos paljude teiste asjadega koos - soetasin temald K58 tagumise ratta hammaka koos rummuga ning KP12 bensiinikraanid.
Paistab, et tal on seal veel üks K58 silinder ja M1M silindri pea mõlemad koos soovis 25€
Nüüd K58 silinder peaks ka K125 peale istuma, kuid ülevoolu avad on K58 oluliselt suuremad... ning siis läheb sul vaja juba K55 karburaatorit (K55, K55B (veneV) või K58D) K55V on mõeldud K175-le, K55D M1M le ekstra arvestatud õlipuhastusega õhufiltrile)
vt seda:
http://m1a.unoforum.pro/?1-4-0-00000014 ... 1367143932
Seal on üks järjekordne kataloog, kus alates K125 lõpetades K175A-ga on välja toodud.
Lisas soovitan ka seda:
siin on eraldi K58:
http://m1a.unoforum.pro/?1-4-0-00000004 ... 1366541245
Vt ka nendes kohtades ringi: http://m1a.unoforum.pro/?0-4-0
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Selge, hakkan vaikselt uurima kuidas ja mis sobiksid kokku. Nüüd jälle kroonu poole ning saab neti avarustes jalle uurida kus kes mida pakub. Oskab ehk keegi soovitada mõnda motopoodi vms kust leiaksin mootorile osi nagu nt kolb vms ?? Samas ka hmm mainisite et kuskilt voimalik saada silindripea??
Re: Papsi vana K-58
Kolvi osas on sul vaja enne mõõt teada saada... s.h. soeta komplektina rõngad.
Kasutaja madeussr käest võib kolbe saada (kui tal veel neid on)
Motopoest... no kahtlen... isegi tikkpolte ei olnud kuskilt saada - tellisin netist.
Üks ostas müüb M1A silindripead (mis sobib K125-le ilusti) https://osta-ee.postimees.ee/vana-mooto ... src=search
On küll rapitud, kuid ära puhastada siis töökorda peaksid ilusti saama - sussklapp puhtaks, uus küünal On küll mõned ribid katki, kuid K125-le ajab asja ära küll.
Ülejäänud sobivad tikkpoltide ja silindri mõõtude järgi, kuid ülejäänud väliskuju on silindrist erinev.
Järgnev link on siinse foorumi e-kirjandusest, kus on M1A mootori tehnilised joonistused. See aitas mind väga palju mootori lahtivõtmise ja kokku panemise osas.
Laagrid soovitan kõik ümber vahetada + kõik tihendid.
Asjade lahtivõtmisel kasuta tõmmitsaid + kuumapuhur vm - haamriga ringi käia on ohtlik... - eriti väntvõlli väljavõtmine. Kokkupannes kõik asjad puhtaks + kõik keermed suruõhuga puhtaks ja keermepuuriga ülekäia.
Kasutaja madeussr käest võib kolbe saada (kui tal veel neid on)
Motopoest... no kahtlen... isegi tikkpolte ei olnud kuskilt saada - tellisin netist.
Üks ostas müüb M1A silindripead (mis sobib K125-le ilusti) https://osta-ee.postimees.ee/vana-mooto ... src=search
On küll rapitud, kuid ära puhastada siis töökorda peaksid ilusti saama - sussklapp puhtaks, uus küünal On küll mõned ribid katki, kuid K125-le ajab asja ära küll.
Ülejäänud sobivad tikkpoltide ja silindri mõõtude järgi, kuid ülejäänud väliskuju on silindrist erinev.
Järgnev link on siinse foorumi e-kirjandusest, kus on M1A mootori tehnilised joonistused. See aitas mind väga palju mootori lahtivõtmise ja kokku panemise osas.
Laagrid soovitan kõik ümber vahetada + kõik tihendid.
Asjade lahtivõtmisel kasuta tõmmitsaid + kuumapuhur vm - haamriga ringi käia on ohtlik... - eriti väntvõlli väljavõtmine. Kokkupannes kõik asjad puhtaks + kõik keermed suruõhuga puhtaks ja keermepuuriga ülekäia.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Üks nipp, mida ma jawa mootori osandamisel kasutan on mootori kuumutamine praeahjus 100 kraadini.
Nimelt alumiiniumi soojuspaisumine on suurem, kui terasel ja laagrid tulevad pesadest kergemini välja.
Igasugu värvid muutuvad ka pehmemaks.
Head küpsetamist.
Nimelt alumiiniumi soojuspaisumine on suurem, kui terasel ja laagrid tulevad pesadest kergemini välja.
Igasugu värvid muutuvad ka pehmemaks.
Head küpsetamist.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Papsi vana K-58
Tere, soojedamiseks piisab ka kuumaõhupuhurist kui praeahju käepärast pole/naine/ema ei luba kasutada.
Kolbe mul on koos rõngastega originaalmõõtu ja esimene remonti. MIngeid juppe veel võibolla, mis sulle sobib, sidurikett,kettad jne..
Kolbe mul on koos rõngastega originaalmõõtu ja esimene remonti. MIngeid juppe veel võibolla, mis sulle sobib, sidurikett,kettad jne..
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Papsi vana K-58
Nii kuna väest linnapuhkusel ja ei osanud midagi targemat teha otsustasin natukene lammutada jälle. mootorit pole praegu edasi lammutanud aga võtsin ette sikkli raami. üldjoontes on tegelikult väga hästi säilinud üle 20a väljas kuurinurgas, roostet minimaalselt (va veljed ). Tagumine poriplekk tahaks tegemist ning ka küljekarp millel väike auk sees.
Hetkel siis väga intensiivselt tegeleda ei jõua vaid pööran põhirõhku varuosade otsimisele.
Lisaks kaisin kuuris ringi vaatamas ja uudistasin kaste mis sai sikkliga kaasa toodud. Päris palju juppe leidub ikka mis väga hea loomulikult, kuid mis seal ikka pikalt lobiseda viskan mõned pildid kah.
JA IKKA KUI KELLELGI LEIDUB MISKIT SELLELE SIKKLILE SIIS PAKKUMISTELE OLEN AVATUD Huvitab mind veel see et kas on mõeldav need needid lahti puurida ja sinna teine hammakas poltidega panna? Hetkel tegu siis peenema hammakaga aga olen kuulnud et on ka paksemat. Kõik K55 karbussid
Hetkel siis väga intensiivselt tegeleda ei jõua vaid pööran põhirõhku varuosade otsimisele.
Lisaks kaisin kuuris ringi vaatamas ja uudistasin kaste mis sai sikkliga kaasa toodud. Päris palju juppe leidub ikka mis väga hea loomulikult, kuid mis seal ikka pikalt lobiseda viskan mõned pildid kah.
JA IKKA KUI KELLELGI LEIDUB MISKIT SELLELE SIKKLILE SIIS PAKKUMISTELE OLEN AVATUD Huvitab mind veel see et kas on mõeldav need needid lahti puurida ja sinna teine hammakas poltidega panna? Hetkel tegu siis peenema hammakaga aga olen kuulnud et on ka paksemat. Kõik K55 karbussid
Re: Papsi vana K-58
Väga viis asjad.
Muide ära siis originaalvärvi puutu - lase survekaga puhtaks ning jätagi nii, isegi see tagaporika korts on selle aja osas täiesti OK. Leota kõik mutrid, poldid roosteste poltide avamist lihtsustavate õlidega.
Kerge pinnarooste on võimalik ka väga edukalt eemaldada...
Mul on varsti kokku kolm K58 raami koos keredetailidega... midagi ikka jääb sealt üle.
Tagahammaka teemat vaata minu foorumi alt, seal olen seda natuke kajastanud. Jah need needid võid lahti puurida ning hiljem poltidega kinni panna uue hammaka. Seda uut on sul raske saada, pigem pead laskma kellegil treialil vana hammaka rummupealt maha treida ning uus selle sama rummule tagasi keevitada (trepipingis ikka, et sirgeks jääks)
K55 karburaatoreid tasub alles jätta, pigem puhasta korralikult ära, inspekteeri kas kõik detailid on olemas.
Vaatasin sul on seal kaks Kavrovetsi silindrit... korrasta ka need, jällegi kiika minu teemat, mul praegu silindri korrastamine käsil.
Need saad korrastada ilusti (mul nägi K58 silinder samasugune välja...), vajadusel ka seest hoonida, kui rooste on liiga tugevalt seda sisepinda söönud.
Ühe M1M karteripoolega pole sul eriti midagi teha.. sellel ka vändalaagrite pesad tugevalt oksüdeerunud ning nende korrastamine ei ole kuluefektiivne. Lisaks on sul genekapoolne katte kakti...
Tagatuli on sul vale... pean natuke ringi vaatama, ehk on midagi isegi pakkuda...
krt.. ikka kadestan seda plekki - mul õnnestus ka see plekk saada, kuid pole nii korras...
K125 paak... no mul ka selline olemas tiba rohkem roostes. See K58 raamile ei hakka, seda saab panna minskitele, kuid siis puuduvad põlvepadjad külgedel.
Muide ära siis originaalvärvi puutu - lase survekaga puhtaks ning jätagi nii, isegi see tagaporika korts on selle aja osas täiesti OK. Leota kõik mutrid, poldid roosteste poltide avamist lihtsustavate õlidega.
Kerge pinnarooste on võimalik ka väga edukalt eemaldada...
Mul on varsti kokku kolm K58 raami koos keredetailidega... midagi ikka jääb sealt üle.
Tagahammaka teemat vaata minu foorumi alt, seal olen seda natuke kajastanud. Jah need needid võid lahti puurida ning hiljem poltidega kinni panna uue hammaka. Seda uut on sul raske saada, pigem pead laskma kellegil treialil vana hammaka rummupealt maha treida ning uus selle sama rummule tagasi keevitada (trepipingis ikka, et sirgeks jääks)
K55 karburaatoreid tasub alles jätta, pigem puhasta korralikult ära, inspekteeri kas kõik detailid on olemas.
Vaatasin sul on seal kaks Kavrovetsi silindrit... korrasta ka need, jällegi kiika minu teemat, mul praegu silindri korrastamine käsil.
Need saad korrastada ilusti (mul nägi K58 silinder samasugune välja...), vajadusel ka seest hoonida, kui rooste on liiga tugevalt seda sisepinda söönud.
Ühe M1M karteripoolega pole sul eriti midagi teha.. sellel ka vändalaagrite pesad tugevalt oksüdeerunud ning nende korrastamine ei ole kuluefektiivne. Lisaks on sul genekapoolne katte kakti...
Tagatuli on sul vale... pean natuke ringi vaatama, ehk on midagi isegi pakkuda...
krt.. ikka kadestan seda plekki - mul õnnestus ka see plekk saada, kuid pole nii korras...
K125 paak... no mul ka selline olemas tiba rohkem roostes. See K58 raamile ei hakka, seda saab panna minskitele, kuid siis puuduvad põlvepadjad külgedel.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Värv jääb selleks mis on, puhastada põhjalikult kuid see värv väga huvitav ja kui hiljem tahtmine uus värv selga ajada siis ikkasee samune mis praegu. istmekinnitus plekk vms vaja korda teha kuid siis jällegi jama peab üle värvima kuid eks vaatab seda veel mis teeb. Ühon veel sõidetav kuid eelkõige on uusi velgi vaja või vähemalt esi velge mis ussiauke täis hetkel....
Olemas olevad varuosad plaan mingihetk kindlasti üle vaadata ning korrastada et oleks olemas kui vajadus tekib.
Väike lisa ka siis, sai eile tartus käidud ja sain sealt silindripea, küll aga kandilisema kui praegune kid väga viis korras, võiks öelda et põhimõtteliselt vana uuus.
Järgmisel nädalal plaan siis moto täiesti juppeks võtta ja ära hinnata mis seisus asjad on ning seejärel vajaminevad asjad sebida. Kindlasti uut kolbi koos rõngastega vaja, uued tihendid, uued laagrid ja kindlasti tuleb veel midagi välja. Kui kellelgi on üle vända ja käigu võlli (ei tea kuidas nimetatakse kuid mõtlen seda kuhu käigu hoob ja vänt külge käivad) on siis seda oleks hädasti vaja kuna praegusel nuudid maas.
Olemas olevad varuosad plaan mingihetk kindlasti üle vaadata ning korrastada et oleks olemas kui vajadus tekib.
Väike lisa ka siis, sai eile tartus käidud ja sain sealt silindripea, küll aga kandilisema kui praegune kid väga viis korras, võiks öelda et põhimõtteliselt vana uuus.
Järgmisel nädalal plaan siis moto täiesti juppeks võtta ja ära hinnata mis seisus asjad on ning seejärel vajaminevad asjad sebida. Kindlasti uut kolbi koos rõngastega vaja, uued tihendid, uued laagrid ja kindlasti tuleb veel midagi välja. Kui kellelgi on üle vända ja käigu võlli (ei tea kuidas nimetatakse kuid mõtlen seda kuhu käigu hoob ja vänt külge käivad) on siis seda oleks hädasti vaja kuna praegusel nuudid maas.
Re: Papsi vana K-58
Nu vot, oleks võinud hõigata, et Tartu tuled - oleksin soovinud ühe K58 kere TLN-Tartu palunud transportida, ning siis oleksid saanud ehk ka mingeid juppe endale valida...
Teine kord hõiska enne tulekut.
See kandilisem on M1M-M104 silindripea - see hoia alles, ehk isegi võin mingi hetk vahetust teha...
See käiguvahetuse võll lase treialil või CNC masina omanikul uus teha... seda taastada on mõtetult kallis.
On neid võlle üle küll, kuid ükski pole korralik... Kui praegusel on nuudid maas, siis saad n.ö. tihvdidega asja ikkagi fikseerida, kuid siis käiguvahetushooba pead ka tuunima.
Juhul kui mingit detaili värvid, siis kaubanduses on piisavalt neid spray aerosoolvärve suures värviskaalas - vali välja kõige sarnasem. Enne värvimist tee korralik alustöö sellele detailile e. eemalda rooste, tee roostetõrje - sest lõpuks on ju selle värvi eesmärk detaili säilitamine ajaks, millal kogu keredetailid "korralikult" värvid (sellise tegevuse hind jääb 400€ juurde +/- eeltöö maht juhul kui lased teha)
Kui ise teed siis värvid ja materjal 60€ + töövahendid, mida sul ehk vaja juurde soetada.
Ka kroomdetailid saad suhteliselt puhtaks teha... teed n.ö. WD40 kokku, alguses võtad hõbepaberi keerad nutsukese kokku ja asud hõõruma - kui on tugevam jama siis metallist pesukäsnaga saad ka, kuid see kraabib lõpuks (ehk kui sellest detailist väga kahju pole võid hiljem poleerida ka).
Tihendid tee ise (sest komplekti sa ei leia...) v.a. siis see (võta kohe mitu) silindripea alla alimiiniumtihend - see kauple madeussr-lt välja koos lovide ja rõngastega
Teine kord hõiska enne tulekut.
See kandilisem on M1M-M104 silindripea - see hoia alles, ehk isegi võin mingi hetk vahetust teha...
See käiguvahetuse võll lase treialil või CNC masina omanikul uus teha... seda taastada on mõtetult kallis.
On neid võlle üle küll, kuid ükski pole korralik... Kui praegusel on nuudid maas, siis saad n.ö. tihvdidega asja ikkagi fikseerida, kuid siis käiguvahetushooba pead ka tuunima.
Juhul kui mingit detaili värvid, siis kaubanduses on piisavalt neid spray aerosoolvärve suures värviskaalas - vali välja kõige sarnasem. Enne värvimist tee korralik alustöö sellele detailile e. eemalda rooste, tee roostetõrje - sest lõpuks on ju selle värvi eesmärk detaili säilitamine ajaks, millal kogu keredetailid "korralikult" värvid (sellise tegevuse hind jääb 400€ juurde +/- eeltöö maht juhul kui lased teha)
Kui ise teed siis värvid ja materjal 60€ + töövahendid, mida sul ehk vaja juurde soetada.
Ka kroomdetailid saad suhteliselt puhtaks teha... teed n.ö. WD40 kokku, alguses võtad hõbepaberi keerad nutsukese kokku ja asud hõõruma - kui on tugevam jama siis metallist pesukäsnaga saad ka, kuid see kraabib lõpuks (ehk kui sellest detailist väga kahju pole võid hiljem poleerida ka).
Tihendid tee ise (sest komplekti sa ei leia...) v.a. siis see (võta kohe mitu) silindripea alla alimiiniumtihend - see kauple madeussr-lt välja koos lovide ja rõngastega
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Nii nädal möödas ja jälle kodus. Otsustasin mootori lahti võtta lõplikult. Mõeldud tehtud Hea nipp kasutada fööni, sain asjad hästi lahti. Kõik hammakad nagu uued ja täpselt sama ka laagritega va. hammakavõlli laager mis roostes ning ka üks vask/pronks puks mis kulunud, muidu kõik täitsa tip-top. Isa ütles et tema vahetas ka seal enne seisma jäämist asjad, sellest siis see hea vaatepilt . Kuid kõik pole nii lilleline VÄNTVÕLL.... lahti võttes jäid laagrid külge mis ei tohiks prob olla kuid siduri poolne võlli otsas keere pe...s, teiseks ei tea kas väntvõlli põsed?? vms õiges tasakaalus on ühesõnaga kui keegi oskab abi anda kuidas kontrollida väntvõlli siis abi oodatud. ja mis veel muret tekitab on keps mis kuidagi imelikult laineline ja ettepoole kaldu.... (lisan pldid).. Murekoht see ka et kas rõngas või kolb kunagi katki olnud ja mõnusa kraapsu sisse vedanud(on halb või ei?) Kastist mis sikkliga kaasa sai toodud olemas ka väntvõll mis vajab kokku panemist kuid pole kindel kas selle oma ?? ühesõnaga juppe jagub tegelikult.
Eelmiste piltide peal keegi küsis misasi on see punakas asi mootori küljes, see pidavat olema mingisugune lakk mis kaitseb alumiiniumi vms.
kk osa hea ning olemas põhimõtteliselt teine komplekt käigukasti hammakaid, kuid kui kellelgi vedeleb käigulülitus võll (see kuhu käiguhoob läheb) siis seda otsin (nuudid maas).
mõned pildid kah
Kuidas mootoripooled puhtamaks saada?
Kui paks peaks olema tihend moto vahel?
Kust võiks leida hammakat ja seda hammaka mutrit?
Eelmiste piltide peal keegi küsis misasi on see punakas asi mootori küljes, see pidavat olema mingisugune lakk mis kaitseb alumiiniumi vms.
kk osa hea ning olemas põhimõtteliselt teine komplekt käigukasti hammakaid, kuid kui kellelgi vedeleb käigulülitus võll (see kuhu käiguhoob läheb) siis seda otsin (nuudid maas).
mõned pildid kah
Kuidas mootoripooled puhtamaks saada?
Kui paks peaks olema tihend moto vahel?
Kust võiks leida hammakat ja seda hammaka mutrit?
Re: Papsi vana K-58
lisaks küsimus kuidas saaks vana värvi järgi lasta uut värvi teha??
Re: Papsi vana K-58
Vaatasin, et sul geneka poolne karter viga saanud ja natuke ranti maas... ega see nüüd väga suur katastroof pole, kuid seda korralikumalt tuleb asi kokku panna, et tihe jääks.
M1M mootorile ma karterivahele tihendit ei pannud... lihtsalt tihendisilikoon... K58-le tegin 0,4mm tihendipapist tihendi ning lisaks siis ka veel tihendisilikoon.
0,4 selle pärast, et muidu hakkas väntvõll poome U raua vastu... M1M seda muret polnud.
See keps on omadega õhtal... ära seda enam kasuta. Vängvõlli kokkupressimine - eks kuskil ikka tehakse, endal veel 3 väntvõlli vedelemas, nende olukord on nii ja naa... suuresti vaja lahti võtta, kepsulaagrid vahetada ja kepsupuks kah.
Vint pole sul kõige hullem... kuid kui juba teha siis pane kastis olev väntvõll kokku uute juppidega
PS muide ostas müüakse K58 väntvõlli 15€ - väga OK hind... ostaks isegi, kuid hetkel pole vaja.
Ketihammakas vaata kindlasti uus, seda siis juba 7mm paks - seega tagumine hammakas lase ka uus panna.
Kuidas asjad puhtaks saada... noh pane kuhugi bensiinikindlasse kaussi, vala puhas bensiin peale, las ligunevad natuke. Siis võta pintsel ja sorgi puhtask.
Enam vähem sama töö teeb ka BrakeCleaner, uid ühest pudelist ei piisa... see aga maksab 4€ kanti ning lõpuks tuleb kallim. Kuigi sellega saab väntvõlli väga ilusti puhtaks.
Värv... võta üks detail kaasa - poleeri tehase värv korralikult ära ning iga autovärvi pood võtab suure tõenäosusega suht õige tooni selle pealt.
M1M mootorile ma karterivahele tihendit ei pannud... lihtsalt tihendisilikoon... K58-le tegin 0,4mm tihendipapist tihendi ning lisaks siis ka veel tihendisilikoon.
0,4 selle pärast, et muidu hakkas väntvõll poome U raua vastu... M1M seda muret polnud.
See keps on omadega õhtal... ära seda enam kasuta. Vängvõlli kokkupressimine - eks kuskil ikka tehakse, endal veel 3 väntvõlli vedelemas, nende olukord on nii ja naa... suuresti vaja lahti võtta, kepsulaagrid vahetada ja kepsupuks kah.
Vint pole sul kõige hullem... kuid kui juba teha siis pane kastis olev väntvõll kokku uute juppidega
PS muide ostas müüakse K58 väntvõlli 15€ - väga OK hind... ostaks isegi, kuid hetkel pole vaja.
Ketihammakas vaata kindlasti uus, seda siis juba 7mm paks - seega tagumine hammakas lase ka uus panna.
Kuidas asjad puhtaks saada... noh pane kuhugi bensiinikindlasse kaussi, vala puhas bensiin peale, las ligunevad natuke. Siis võta pintsel ja sorgi puhtask.
Enam vähem sama töö teeb ka BrakeCleaner, uid ühest pudelist ei piisa... see aga maksab 4€ kanti ning lõpuks tuleb kallim. Kuigi sellega saab väntvõlli väga ilusti puhtaks.
Värv... võta üks detail kaasa - poleeri tehase värv korralikult ära ning iga autovärvi pood võtab suure tõenäosusega suht õige tooni selle pealt.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
nii jälle midagi tehtud raam täiesti paljas ehk saab hakata üle vaatama kuts ja kas midagi vajab tegemist (paar kohta vajaks üle keevitamist.
Kas see alumine poolik kõrv midagi mõjutab?
Lisaks sai ostetud nordplasti soodaprits milles kellelgi siin ka teema oli. Kodukasutuses teeb asja ära küll kuid omal võib olla jääb kompressor natukene nõrgaks ja muidugi tahab õppimist et need sooda ja õhu segu paika saada kuid üldjuhul puhastab päris hästi.
Kellelgi ehk mõni K-58 Raamiplaati üle? enda omal olemas aind raamil raami nr kuid seda plaati pole
Teiseks puhastasin mingilmääral ära kaks silindrit mis olemas on. Mõlemal omad head ja veda. Sellel mis alguses peal oli on mootorisse minev kõrv katki(ei tea kuidas nimetada) kas see võib olla või see halb asi??? ja silindri seinal väike kraaps ka, kuid ülejäänud tipp topp. peale pressitud nr2(mis tähendab??)
Ning olemas oli ka teine silku millel sisemus el roostekiht peal(vägaõrn) ning millel kõrvad ja asjad korras kuid üks ribi murdunud (silmailu), ning sammuti nr2.
Oskab keegi nõu anda mille järgi valida see parem kasutusse?? Kas see alumine poolik kõrv midagi mõjutab?
Lisaks sai ostetud nordplasti soodaprits milles kellelgi siin ka teema oli. Kodukasutuses teeb asja ära küll kuid omal võib olla jääb kompressor natukene nõrgaks ja muidugi tahab õppimist et need sooda ja õhu segu paika saada kuid üldjuhul puhastab päris hästi.
Kellelgi ehk mõni K-58 Raamiplaati üle? enda omal olemas aind raamil raami nr kuid seda plaati pole
Re: Papsi vana K-58
Silinder vali selle järgi millel silindri tööpind korralikum. St võimalikult ümar (mitte ellips), sile ja vastaks siis mingile mõõdule (0, 1 remont, 2 remont) selle järgi saad hakata rõngaid ja kolbe vaatama.
See alumine kõrv väga palju midagi ei mõjuta, sest see pigem toetab karteri ühenduskohti ag aega ta ka head tee...
Soodaprits hea, et mõnel see olemas, eks saab siis mingi hetk läbi astuda ja mõned detailid puhastada - võtan oma sooda kaasa
Sain raamiga ühe numbriplaadi kaasa - kuid pigem tuleb vist lasta uus teha või tellida nt sealt:
http://www.spezo-eng.ru/nostalgie/shild ... label-k-58
See alumine kõrv väga palju midagi ei mõjuta, sest see pigem toetab karteri ühenduskohti ag aega ta ka head tee...
Soodaprits hea, et mõnel see olemas, eks saab siis mingi hetk läbi astuda ja mõned detailid puhastada - võtan oma sooda kaasa
Sain raamiga ühe numbriplaadi kaasa - kuid pigem tuleb vist lasta uus teha või tellida nt sealt:
http://www.spezo-eng.ru/nostalgie/shild ... label-k-58
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Seda soodat kulub Nordblasti pritsiga palju. Kuid ise kasutan samal põhjusel. Kui kiiruga mõni klamber, signaalikorpus vms vaja puhastada, siis püstol otsa ja töö tehtud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Papsi vana K-58
hmm kui ise tellima hakkad plaati ehk tellib siis koos kuna omal see venekeele oskus nigela võitu
Soodaprits mud ja hea vaiksemate jubinate jaoks aga ehk saan jargmine nadal voimsama kompressoriga proovida
Soodaprits mud ja hea vaiksemate jubinate jaoks aga ehk saan jargmine nadal voimsama kompressoriga proovida
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Papsi vana K-58
Ma olen sealt tellinud ja varsti järgmine tellimus teele, seega kui kellelgi huvi võib teada anda.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Papsi vana K-58
Kas tagakiige said lahti?
Juhul kui ei saa, siis ära võlli haamriga nii sama tao. Äärmisel juhul kasuta mingit torni, mille asetsed võlli otsa nii, et vint puutumata jääks. See tagakiigevõll kipub pukside vahelisse distansttorru kinni roostetama...
juhul kui selle lahti saad, ehk näitad seda, et paremad mõõdud võtta - saaks uue lasta teha.
Juhul kui ei saa, siis ära võlli haamriga nii sama tao. Äärmisel juhul kasuta mingit torni, mille asetsed võlli otsa nii, et vint puutumata jääks. See tagakiigevõll kipub pukside vahelisse distansttorru kinni roostetama...
juhul kui selle lahti saad, ehk näitad seda, et paremad mõõdud võtta - saaks uue lasta teha.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Ei pole praegu proovinud rohkem tagakiiget.
Tegelesin seekord mootori puhastamisega ja vaatasin üle mis olemas ja mis puudu.
Teen siia listi mida vaja ja kui keegi arvab et tal asi olemas ning vaja pole siis võib pakkuda
Vaja:
esimene hammakas (15hammast)
hammaka mutter
kolb+rõngad+kolvisõrm (2 remont)
väntvõll+keps
käigukasti võllidele pronkspuksid
sidurikettad
silkule see plekist tihend
käigu lülitus võll
esi ja tagu veljed
lenks(juhtraud)
lisaks ootan kõiksugu juppe ja vidinaid mis seostuvad selle sikkliga ning ediselt otsin liivapritsimeest tartumaal et raam üle lasta
väntvõlliga veel selline asi et kas keegi teab kedagi kellel olemas pink et väntvõll tasakaalu saada? kuna omal olemas mingisugused pooled ja keps ka siis ehk saaks asja.
Järgmiseks kas keegi oskab soovitada kohta kus taastatakse alu.keermeid ehk silindripeale uusi keereid vaja.
oskab keegi öelda kas k-175ja k-58 esimesed amordid samad?
Lisan paar pilti kah siis (puhastatud sai siis bensuga ja soodapritsiga, ise jään rahule.
Tegelesin seekord mootori puhastamisega ja vaatasin üle mis olemas ja mis puudu.
Teen siia listi mida vaja ja kui keegi arvab et tal asi olemas ning vaja pole siis võib pakkuda
Vaja:
esimene hammakas (15hammast)
hammaka mutter
kolb+rõngad+kolvisõrm (2 remont)
väntvõll+keps
käigukasti võllidele pronkspuksid
sidurikettad
silkule see plekist tihend
käigu lülitus võll
esi ja tagu veljed
lenks(juhtraud)
lisaks ootan kõiksugu juppe ja vidinaid mis seostuvad selle sikkliga ning ediselt otsin liivapritsimeest tartumaal et raam üle lasta
väntvõlliga veel selline asi et kas keegi teab kedagi kellel olemas pink et väntvõll tasakaalu saada? kuna omal olemas mingisugused pooled ja keps ka siis ehk saaks asja.
Järgmiseks kas keegi oskab soovitada kohta kus taastatakse alu.keermeid ehk silindripeale uusi keereid vaja.
oskab keegi öelda kas k-175ja k-58 esimesed amordid samad?
Lisan paar pilti kah siis (puhastatud sai siis bensuga ja soodapritsiga, ise jään rahule.
Re: Papsi vana K-58
kas k-175ja k-58 esimesed amordid samad? - alumised pooled pole samad. Ülemistest ei oska öelda. Prillid hakkavad. Minski prillid ei hakka, sest minskil on ülemised amorditorud jämedamad. Mul on olemas K175...Voshod2 amordid, kui aega saad võid tulla võrdlema, et mida saab ringi tõsta, mida mitte.
esimene hammakas (15hammast) - kas see on tõesti nii kulunud, et seda kasutada ei saa või on ta sul kadunud... On olemas Voshodi hammakas, kuid see jääb 3mm väljapoole ja on 1-2 hammast suurem... väga häda juhul saaks ehk kasudada, kuid pole õige.
hammaka mutter - pean ka ise seda mõõtma. arvan, et ka see peaks baltiboldis olemas olema või siis Lasita kaubanduses.
Kolb + rõngad + sõrm - telli madeussr käest.
Väntvõll + keps - kui tahad kiiresti, siis osta.ee-s on 14€ müügis...
Pronkspuksid - pigem kaubandusest uued liuguksid välise mõõdu järgi ja hõõritsed õigesse mõõtu
Sidurikettad - Kas sa soovid asendada siin postis pildina toodud sidurikettaid või soovid täiendavat komplekti hankida. Uued peaksid sobiba nii voshodi, kui ka uuema minski omad.
Silule plekist tihend? mis see on? Kas mõtled siduri korvi alla käivad distansseibi? See on sul ju olemas...
Esi, tagumine velg... juhtraud... sul need ju olemas... kui sa neid ei vaja siis olen täitsa nõus neid võtma/ostma...
Käigulülitusvõll - panusta Tagadi peale või lase korralikul treialil&CNC pingi tegelased see vorpida.
Liivaprits... kauplen praegu ka oma minski viimist Tõrvandisse... soovin koos puhastusega ka kohest kruntimist. hiljem siis ise nikerdan edasi pahteldan, krundin värvin...
esimene hammakas (15hammast) - kas see on tõesti nii kulunud, et seda kasutada ei saa või on ta sul kadunud... On olemas Voshodi hammakas, kuid see jääb 3mm väljapoole ja on 1-2 hammast suurem... väga häda juhul saaks ehk kasudada, kuid pole õige.
hammaka mutter - pean ka ise seda mõõtma. arvan, et ka see peaks baltiboldis olemas olema või siis Lasita kaubanduses.
Kolb + rõngad + sõrm - telli madeussr käest.
Väntvõll + keps - kui tahad kiiresti, siis osta.ee-s on 14€ müügis...
Pronkspuksid - pigem kaubandusest uued liuguksid välise mõõdu järgi ja hõõritsed õigesse mõõtu
Sidurikettad - Kas sa soovid asendada siin postis pildina toodud sidurikettaid või soovid täiendavat komplekti hankida. Uued peaksid sobiba nii voshodi, kui ka uuema minski omad.
Silule plekist tihend? mis see on? Kas mõtled siduri korvi alla käivad distansseibi? See on sul ju olemas...
Esi, tagumine velg... juhtraud... sul need ju olemas... kui sa neid ei vaja siis olen täitsa nõus neid võtma/ostma...
Käigulülitusvõll - panusta Tagadi peale või lase korralikul treialil&CNC pingi tegelased see vorpida.
Liivaprits... kauplen praegu ka oma minski viimist Tõrvandisse... soovin koos puhastusega ka kohest kruntimist. hiljem siis ise nikerdan edasi pahteldan, krundin värvin...
Last edited by hmm on 06. Mar 2017 13:35, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Kas see seisujalg on ikka õige...
Mul on ka sarnane jalg, kuid vedru kinnituse koht on teiselpool. Samuti peaks olema tagaratta juures, püstoruküljes n.ö. plekist fiksaator, mille nuka taha fikseeritakse seisujala ülemine asetus, kui hark üles tõsta.
Minu teisel K58-l on rauast torude sesuhargi süsteem - vist K55 sarnane asi...
Mul on ka sarnane jalg, kuid vedru kinnituse koht on teiselpool. Samuti peaks olema tagaratta juures, püstoruküljes n.ö. plekist fiksaator, mille nuka taha fikseeritakse seisujala ülemine asetus, kui hark üles tõsta.
Minu teisel K58-l on rauast torude sesuhargi süsteem - vist K55 sarnane asi...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Plekist fiksaator täiesti olemas. Audentsuse kohta ei oska rohkem lisada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Papsi vana K-58
nii pole pikka aega kirjutanud ja ega pole suurt midagi teha ka jõudnud, aega napib.
kuid sai vanaisa juures käidud ja pilk peale visatud sellisele isendile ehk siis kui kunagi aega rohkem tuleb ka see üles putitada (mootor vajab tegemist)
kuid sai vanaisa juures käidud ja pilk peale visatud sellisele isendile ehk siis kui kunagi aega rohkem tuleb ka see üles putitada (mootor vajab tegemist)
Re: Papsi vana K-58
Paistab Planeta 2 koos Planeta 3 mootori ja vana silindrikattega.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Papsi vana K-58
nii üle pika aja jälle midagi veidike nokitsetud. Kaitsevägi sai läbi ja nüüd saab hakata töö kõrvalt nokitsema. Tagadi laadalt sain omale põhimõtteliselt tutika silindrikomplekti koos kolvi+rõngad ja sussklapiga, ning lisaks veel K-55 markeeringuga mootoripooled. ja veel käiguvahetus hoova.
mis teinud olen siis: olen asju veel juppeks võtnud et kõik kitsaskohad üles leida mis vajavad tegemist, hetkel tegelen siis amortidega. esiamortidele vaja uusi simmereid kuna need nagu plastik juba ning siinkohal ka küsimus kas peale simmerite muid tihendeid polegi??(vähemalt ei leidnud) ning teine küsimus mis õli peaks panema amortidesse?? muidu tunduvad täitsa OK seisus esi amordid.
Lisaks mõtlesin et võtan juppeks ka tagumised amordid aga kohe tekkis küsimus kuidas?? kuna pole osandanud sellist amorti varem ehk siis kui keegi oskab nõu anda ka tagumise amordi kohta siis kõik soovitused tere tulndud.
see on esimese amordi simmer ja kopsik kus sees see pesitseb: ja selline tagumine mida ei oska osandada:
mis teinud olen siis: olen asju veel juppeks võtnud et kõik kitsaskohad üles leida mis vajavad tegemist, hetkel tegelen siis amortidega. esiamortidele vaja uusi simmereid kuna need nagu plastik juba ning siinkohal ka küsimus kas peale simmerite muid tihendeid polegi??(vähemalt ei leidnud) ning teine küsimus mis õli peaks panema amortidesse?? muidu tunduvad täitsa OK seisus esi amordid.
Lisaks mõtlesin et võtan juppeks ka tagumised amordid aga kohe tekkis küsimus kuidas?? kuna pole osandanud sellist amorti varem ehk siis kui keegi oskab nõu anda ka tagumise amordi kohta siis kõik soovitused tere tulndud.
see on esimese amordi simmer ja kopsik kus sees see pesitseb: ja selline tagumine mida ei oska osandada:
Re: Papsi vana K-58
Kui soovid võin ühe komplekti tagaamorte sulle kuidagi anda... mingi huvitava ajsa vastu... Mul alumine osa kroom enam vähem ja ülemine osa ilusti värvi all.
Tagumine amort tuleb lahti nii, et üleval kinnituse ja ülemise kannu vahel on poolkuud... ehk siis surud amordid kokku, eraldad poolkuud ning tulebki amort ilusti lahti. Paremini ei oska seletada ehk kui homme ilus ilm siis saan oma masina juurest läbi käi ja amordiosandamisest pilte teha - no võid ka läbi astuda saad ise näha.
vt seda postitust seal ma osandasin K58 amorte - need samad oleksi saadaval
viewtopic.php?f=13&t=23546#p99830
Simmerite kohta juba mainisin. Samas võid ka ju mõõdud võtta ning otsida hüdrotehina poodidest või alaskuul jne...
Tagumine amort tuleb lahti nii, et üleval kinnituse ja ülemise kannu vahel on poolkuud... ehk siis surud amordid kokku, eraldad poolkuud ning tulebki amort ilusti lahti. Paremini ei oska seletada ehk kui homme ilus ilm siis saan oma masina juurest läbi käi ja amordiosandamisest pilte teha - no võid ka läbi astuda saad ise näha.
vt seda postitust seal ma osandasin K58 amorte - need samad oleksi saadaval
viewtopic.php?f=13&t=23546#p99830
Simmerite kohta juba mainisin. Samas võid ka ju mõõdud võtta ning otsida hüdrotehina poodidest või alaskuul jne...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Ma eile võtsin õhtul oma amordid lahti nii need mustad, kui ka rohekd/sinakad.
nimelt nagu mainitud tuli musta (sarnase ehitusega, mis sul - ilma poolkuudeta...) avamine ülevalt. Selleks kronsteini vahel katteid kokku surudes lükkas võlli välja. Võllil oli 10mm võtme koht ning 14mm stopper mutter, mis hoidis ülemist pead paigal - ehk ei lasknud keerelda (seega roostesurm ei aita siin, mutter stoperdab pea keerlemise kinni ning pea on ju alumiinium sulam - see ei roosteta)
Keerates stoppermutrit natuke lahti tuleb pea ilusti ära ja kõik ülejäänud juba lihtne. minu poleeritud võllil oli seismisest kaks rooste ranti sees, kuid natuke metallkäsnaga hõõrudes läks pind ühtlasemaks, ning väga suurt mõju see ei avalda.
Lisaks olid simmerid ja tihendid suht koht korras ja kunagine amordivedelik ka veel talutav.
Mõtlesin natuke kuidas sa saaksid amordi lahti oleks ehk järmine - sul on vaja leida n.ö. laagri eemaldamise tõmmitsad, mida saad fikseerida vajamineva avale, et need jääksid alumise amordikatte taha kindlalt kinni - midagi sellist:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/t ... s-75-105mm
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... its_3075mm
Teine võimalus on suurem "tavaline" tõmmits, millel on laiali minemise piiramise võimalus ja seda siis kasutada alumise katte eemale lükkamiseks.
https://osta-ee.postimees.ee/tommits-94 ... src=search
Siin ühes kunagises foorumis tegi tark mees rakise - geniaalne
viewtopic.php?t=21333#p95357
Kokkusurumine kahe M8 mutri kruvimine võtab küll mõnusa aja aga parem kui mitte midag
Mul kahjuks seda esimst tõmmitsa versiooni pole aga on teine olemas (sarnane pildile aga oluliselt suurem), ehk saab ka sellega.
Seejärel saad kasutada sarnast amorditõmmitsat mis minul.
Lisaks avasin ka n.ö. pakutud amorte (poolkuudega fikseeritud), siis need on enam vähem OK seest.
Amordi vedelik on vehkat teinud või siis paksenenud oluliselt aga sisu kasutatav.
Amordi ehitus on teine ehk baseerub K55 amordile rohkem. see mis sinul peaks olema uuem versioon ja põhineb rohkem K175 amordile.
nimelt nagu mainitud tuli musta (sarnase ehitusega, mis sul - ilma poolkuudeta...) avamine ülevalt. Selleks kronsteini vahel katteid kokku surudes lükkas võlli välja. Võllil oli 10mm võtme koht ning 14mm stopper mutter, mis hoidis ülemist pead paigal - ehk ei lasknud keerelda (seega roostesurm ei aita siin, mutter stoperdab pea keerlemise kinni ning pea on ju alumiinium sulam - see ei roosteta)
Keerates stoppermutrit natuke lahti tuleb pea ilusti ära ja kõik ülejäänud juba lihtne. minu poleeritud võllil oli seismisest kaks rooste ranti sees, kuid natuke metallkäsnaga hõõrudes läks pind ühtlasemaks, ning väga suurt mõju see ei avalda.
Lisaks olid simmerid ja tihendid suht koht korras ja kunagine amordivedelik ka veel talutav.
Mõtlesin natuke kuidas sa saaksid amordi lahti oleks ehk järmine - sul on vaja leida n.ö. laagri eemaldamise tõmmitsad, mida saad fikseerida vajamineva avale, et need jääksid alumise amordikatte taha kindlalt kinni - midagi sellist:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/t ... s-75-105mm
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... its_3075mm
Teine võimalus on suurem "tavaline" tõmmits, millel on laiali minemise piiramise võimalus ja seda siis kasutada alumise katte eemale lükkamiseks.
https://osta-ee.postimees.ee/tommits-94 ... src=search
Siin ühes kunagises foorumis tegi tark mees rakise - geniaalne
viewtopic.php?t=21333#p95357
Kokkusurumine kahe M8 mutri kruvimine võtab küll mõnusa aja aga parem kui mitte midag
Mul kahjuks seda esimst tõmmitsa versiooni pole aga on teine olemas (sarnane pildile aga oluliselt suurem), ehk saab ka sellega.
Seejärel saad kasutada sarnast amorditõmmitsat mis minul.
Lisaks avasin ka n.ö. pakutud amorte (poolkuudega fikseeritud), siis need on enam vähem OK seest.
Amordi vedelik on vehkat teinud või siis paksenenud oluliselt aga sisu kasutatav.
Amordi ehitus on teine ehk baseerub K55 amordile rohkem. see mis sinul peaks olema uuem versioon ja põhineb rohkem K175 amordile.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
selge ja suur tänu!! abiks väga palju. hakkan ise ka meisterdama nüüd ning lähiajal käin ära põlvas kust loodan enamus vajaminevad asjad saada.
ehk teab keegi soovitada ainet millega detailid üle teha et roostetamine peatada nii et värvikihti ei riku ning midagi millega hiljem üle teha säilitamiseks (lakk vms??)
lisaks plaanis kokku ehitada ka esimene latern mille kopsik olemas aga sisu tühi, kui kellelgi pakkuda midagi sinna siis ootan huviga
ehk teab keegi soovitada ainet millega detailid üle teha et roostetamine peatada nii et värvikihti ei riku ning midagi millega hiljem üle teha säilitamiseks (lakk vms??)
lisaks plaanis kokku ehitada ka esimene latern mille kopsik olemas aga sisu tühi, kui kellelgi pakkuda midagi sinna siis ootan huviga
Re: Papsi vana K-58
Mina tegin sellise korpusega julma - harjasin puhtaks, teipisin juhtmed + originaalis alumiinium needid, mutrid jne... nii, et värvi neile ei satuks, siis roostetõrje Ferant, seejärel motip semigloss akrüülvärv selga... jah oleks võinud ju krundi kah alla panna aga... las olla.
Nüüd jäi kuidagi liiga ilus... aga mitte ideaalne.
Kuidas sul amortidega läheb?
Ehk saad kirjeldada kuidas lukustuvad ülemised torud, et nad liiga välja ei tule - need on pikemad, kui sisemsied vedrud ja ~5cm jääb lõtku. Lisaks tulevad simmeri katted nii esitule hoidjate katete alt välja nii, et paljastuvad prillidesse minevad torud... kas tõesti on nii, et amordi kõige alumises osas jääb vedru pingeta?
Nüüd jäi kuidagi liiga ilus... aga mitte ideaalne.
Kuidas sul amortidega läheb?
Ehk saad kirjeldada kuidas lukustuvad ülemised torud, et nad liiga välja ei tule - need on pikemad, kui sisemsied vedrud ja ~5cm jääb lõtku. Lisaks tulevad simmeri katted nii esitule hoidjate katete alt välja nii, et paljastuvad prillidesse minevad torud... kas tõesti on nii, et amordi kõige alumises osas jääb vedru pingeta?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Niii, paus on päris pikk olnud ja ega tegemist ka palju olnud kuid nüüd käes aeg et nõu küsida kuna sain lõpuks omale korraliku väntvõlli ning lisaks on veel 4 väntvõlli mis tahavad korrastamist.
ühesõnaga olemas K125 komplektne mootor, 2x K55 mootorit mille saaks ka komplektseks (ühe vähemalt kindlasti). Juppe ka päris palju juurde tulnud (pildid hiljem) sest tuttav avastas kuurist temajaoks ebavajalikud kaks kasti K55 mootori ja osadega mille omale sain ja siis ka pisemad laada ostud.
Aga küsimus ka et kuidas laagreid väntvõllile saada või õigem hoopis laagrid mootoripoolte pessa ja siis väntvõll alles???
teine küsimus ehk oskab anda keegi vastuse on see et kumb on jõudsam/võimsam mootor kas K125 või K55??
Lisaks suundun lähiajal tallinna ja põlva sisseoste tegema motopoodidesse sest esiamordid vaja kokku saada ning esimest velge ka kuskilt vaja
Väike list mis puudu: esituli koos spidoka ja trossiga
ketikaitse/plekk
tagatuli
esirehv
gaasirutska + tross
Kui kellelgi neid juppe või midagi muud pakkuda siis ootan huviga
pikk jutt si** jutt tuleb tegutseda
ühesõnaga olemas K125 komplektne mootor, 2x K55 mootorit mille saaks ka komplektseks (ühe vähemalt kindlasti). Juppe ka päris palju juurde tulnud (pildid hiljem) sest tuttav avastas kuurist temajaoks ebavajalikud kaks kasti K55 mootori ja osadega mille omale sain ja siis ka pisemad laada ostud.
Aga küsimus ka et kuidas laagreid väntvõllile saada või õigem hoopis laagrid mootoripoolte pessa ja siis väntvõll alles???
teine küsimus ehk oskab anda keegi vastuse on see et kumb on jõudsam/võimsam mootor kas K125 või K55??
Lisaks suundun lähiajal tallinna ja põlva sisseoste tegema motopoodidesse sest esiamordid vaja kokku saada ning esimest velge ka kuskilt vaja
Väike list mis puudu: esituli koos spidoka ja trossiga
ketikaitse/plekk
tagatuli
esirehv
gaasirutska + tross
Kui kellelgi neid juppe või midagi muud pakkuda siis ootan huviga
pikk jutt si** jutt tuleb tegutseda
Re: Papsi vana K-58
Vastan kiirelt.
K55 mootor peaks jõudsam olema aga nagu ikka korras mootor on alati hea. Vt motonostalgia tulemusi kus k125 tuli esimeseks 200m3 hulgas.
Laagrid paigalda kuumutades. Kõigepealt vända kaeltele, siis kuumutad karteros laagri pesasid ning vajadusel kasuta tõmmitsaid, et vänt paika tõmmata. Siis suru tõmmitsaga vända ketihammaka poolne laager pessa nii, et väntvõll ei lähe paigast.
Juppidest mul on sulle pakkuda ketikaitse küll aga käigunäidiku osa kasutan ise.
Mingisugune tagatuli vist on ka.
Mingisuguse gaasirutska süsteemi leiaks ka, kuid kummist käepidemeid pole.
Sa ju soetasid rehvikomplekti osta.ee s ( jäin magama korraks...). Samas soovitan osta uued mitas rehvid. Väga suur vahe on uuel ja vanal rehvil. Uus läheb veljele nagu naksti....
Esivelg peaks mul ka olemas olema aga kui korras... Natuke viskab.
Esituli oleks ehk ka, kuid minski oma.
Trossid lase teha või osta uued.
Ps tallina teletorni aluse poodnik on nüüd u 2n eemal...
Kuid sealt saad oma amordi simmerid 15€ tk. Eks pean need ka ise sealt soetama.
K55 mootor peaks jõudsam olema aga nagu ikka korras mootor on alati hea. Vt motonostalgia tulemusi kus k125 tuli esimeseks 200m3 hulgas.
Laagrid paigalda kuumutades. Kõigepealt vända kaeltele, siis kuumutad karteros laagri pesasid ning vajadusel kasuta tõmmitsaid, et vänt paika tõmmata. Siis suru tõmmitsaga vända ketihammaka poolne laager pessa nii, et väntvõll ei lähe paigast.
Juppidest mul on sulle pakkuda ketikaitse küll aga käigunäidiku osa kasutan ise.
Mingisugune tagatuli vist on ka.
Mingisuguse gaasirutska süsteemi leiaks ka, kuid kummist käepidemeid pole.
Sa ju soetasid rehvikomplekti osta.ee s ( jäin magama korraks...). Samas soovitan osta uued mitas rehvid. Väga suur vahe on uuel ja vanal rehvil. Uus läheb veljele nagu naksti....
Esivelg peaks mul ka olemas olema aga kui korras... Natuke viskab.
Esituli oleks ehk ka, kuid minski oma.
Trossid lase teha või osta uued.
Ps tallina teletorni aluse poodnik on nüüd u 2n eemal...
Kuid sealt saad oma amordi simmerid 15€ tk. Eks pean need ka ise sealt soetama.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Kui paksu tihendit peaks kasutama karterite vahel??
Kust võiks leida muttri mis sobib vända otsa(siduripoolne)??
Kust võiks leida muttri mis sobib vända otsa(siduripoolne)??
Re: Papsi vana K-58
0,1-0,4
Karterite tihendite paksuse osas tuleb jälgida ainult käigukasti võllilokse... s.h. reguleerimisseibidega tuleb loksud viia parajaks.
Ahjaa... sh. väntvõlli fikseerimine samuti genekaaluse simmeriplaadi alla.
Mutreid saad kui võtad võlli kaasa ja jalutad balticbolt uksest sisse... mina vähemalt sain.
Pean enda varudest natuke vaatama, vist on midagi alles aga ei midagi head....
Ehk saad teha pildi, kuidas mootori külge ketikaitse kinnitub -st see, millel käigunäidu nr küljes.
Pean enda oma kuidagi kinni leiutama, sest istmealune osa on mul ju natuke ratsitud...
Karterite tihendite paksuse osas tuleb jälgida ainult käigukasti võllilokse... s.h. reguleerimisseibidega tuleb loksud viia parajaks.
Ahjaa... sh. väntvõlli fikseerimine samuti genekaaluse simmeriplaadi alla.
Mutreid saad kui võtad võlli kaasa ja jalutad balticbolt uksest sisse... mina vähemalt sain.
Pean enda varudest natuke vaatama, vist on midagi alles aga ei midagi head....
Ehk saad teha pildi, kuidas mootori külge ketikaitse kinnitub -st see, millel käigunäidu nr küljes.
Pean enda oma kuidagi kinni leiutama, sest istmealune osa on mul ju natuke ratsitud...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Keegi teab tartus kohta kust saaksin õlikindlat tihendipappi??? Karterite vahele
Re: Papsi vana K-58
Mina ostsin Tartus ETRA (Turu 32D). Kuid seal alla 0,4 tihendit polnud.
Samas on vaja silindri alla 0,2mmm ehk sinna ei pannud tihendit vaid kuumuskindlat tihendi silikooni. Sama ka genekapoole simmerikatte alla.
Ehk siis teisisõnu igale poole kuhu oli ettenähtud 0,2mm tihend.
Samas on vaja silindri alla 0,2mmm ehk sinna ei pannud tihendit vaid kuumuskindlat tihendi silikooni. Sama ka genekapoole simmerikatte alla.
Ehk siis teisisõnu igale poole kuhu oli ettenähtud 0,2mm tihend.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Papsi vana K-58
Kõigepealt ikkagi suured tänud hmm-ile et aitas süüte paika panna ja enda 58ga tiiru andis
Nüüd siis lugu selline et hakkan vaikselt kogu kupatust mootorile ümber laduma. Täna tõstisn moto raami vahele mõttega korra isale ka häält lasta aga võta näpust... ei ole enam sädet
Ehk siis nagu ma kartsin on arvatavasti süütepool omadega õhtal, seda peab nüüd kuskilt otsima hakkama (ehk vanaisal kuuris leidub?? Ei tea)
Lisaks esimesed amordid laiali kuna vaja oleks uuso simmereid mis kaugel tallinnas aga tahaks ikkakiiremas korras korda saada. Ning perfektsusest minu silmis veel puud esituli mida otsin ehk siis kui kellelgi on pakkuda midagi siis olen avatud pakkumistele .
Otsin:
esituli koos sinna kuuluvaga
gaasirutskat
siduri ja esipiduri heebledi
esimest velge
süütepooli
tagatuld
ketikaitset
seisuharki(kui ei saa teen ise )
jalatugedele kummikatteid
need siis asjad mis on hetkel puudu
Loodan nüüd rohkem aega saada ja asjaga rohkem tegeleda sest tahaks juba jälle ringi vurada ja noh iz kah ootab vanaisa juures mis vaja liikuma panna.
Nüüd siis lugu selline et hakkan vaikselt kogu kupatust mootorile ümber laduma. Täna tõstisn moto raami vahele mõttega korra isale ka häält lasta aga võta näpust... ei ole enam sädet
Ehk siis nagu ma kartsin on arvatavasti süütepool omadega õhtal, seda peab nüüd kuskilt otsima hakkama (ehk vanaisal kuuris leidub?? Ei tea)
Lisaks esimesed amordid laiali kuna vaja oleks uuso simmereid mis kaugel tallinnas aga tahaks ikkakiiremas korras korda saada. Ning perfektsusest minu silmis veel puud esituli mida otsin ehk siis kui kellelgi on pakkuda midagi siis olen avatud pakkumistele .
Otsin:
esituli koos sinna kuuluvaga
gaasirutskat
siduri ja esipiduri heebledi
esimest velge
süütepooli
tagatuld
ketikaitset
seisuharki(kui ei saa teen ise )
jalatugedele kummikatteid
need siis asjad mis on hetkel puudu
Loodan nüüd rohkem aega saada ja asjaga rohkem tegeleda sest tahaks juba jälle ringi vurada ja noh iz kah ootab vanaisa juures mis vaja liikuma panna.
Re: Papsi vana K-58
Täna sai siis süüdet taga otsitud - ja seda ikka mõnuga. Oli teine olemas aga pani jooksu. Lõpuks saime pideva hädise sädemekese küünlale...
Proovisime teist süütepooli, kõrgepinge juhtmeid, küünlaid, piipe, kontakte, kondekaid, komplektseid mähiseid aga ei midagi...
Tester näitas takistuste osas ilusai numbreid. Voltide osas aga mitte.
Nimelt kui midagi mähise külge polnud ühendatud tuli mähise süütejuhtmest ~10v AC voolu. ühendasime juhtme kontaktidele - vaevalt 1V, siis saime kohati 2,5V - sellega tuli juba märgatav säde küünlale.
Igatahes lisaks minule, lexarile ja v301060 oli ka elektrikala täna ka esindatud... Egas midagi muud, kui otsida head magneti ja mähise kombinatsiooni, et magnet istuks hästi vända otsa nii, et mähise suhtes vajamienvad alad kattuksid hästi, sh. ei puutuks magnet mähiseid. Olen ka ise mitu korda pidanud möllama sädeme äkilise kadumisega:
viewtopic.php?p=100877#p100877
viewtopic.php?p=101586#p101586
Proovisime teist süütepooli, kõrgepinge juhtmeid, küünlaid, piipe, kontakte, kondekaid, komplektseid mähiseid aga ei midagi...
Tester näitas takistuste osas ilusai numbreid. Voltide osas aga mitte.
Nimelt kui midagi mähise külge polnud ühendatud tuli mähise süütejuhtmest ~10v AC voolu. ühendasime juhtme kontaktidele - vaevalt 1V, siis saime kohati 2,5V - sellega tuli juba märgatav säde küünlale.
Igatahes lisaks minule, lexarile ja v301060 oli ka elektrikala täna ka esindatud... Egas midagi muud, kui otsida head magneti ja mähise kombinatsiooni, et magnet istuks hästi vända otsa nii, et mähise suhtes vajamienvad alad kattuksid hästi, sh. ei puutuks magnet mähiseid. Olen ka ise mitu korda pidanud möllama sädeme äkilise kadumisega:
viewtopic.php?p=100877#p100877
viewtopic.php?p=101586#p101586
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493