Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Tere
Käsil on Iz Jupiter lahtivõtmine ja olen jõudnud viimaste asjadeni, millest pole veel jagu saanud. Küsimus siis hargi kohta. Millele ja kuhu tuleks jõudu rakendada, et saada kätte jupid mis on ühenduses osaga nr 8 ehk 10 ja 38-41. Hark on veel raami küljes ja osa 39 takistab selle väljavõtmist. Osade pilt asub siin: http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=24528. Tegemist on küll uuema ratta omaga aga osad paistavad olevat üsna ühesugused.
Käsil on Iz Jupiter lahtivõtmine ja olen jõudnud viimaste asjadeni, millest pole veel jagu saanud. Küsimus siis hargi kohta. Millele ja kuhu tuleks jõudu rakendada, et saada kätte jupid mis on ühenduses osaga nr 8 ehk 10 ja 38-41. Hark on veel raami küljes ja osa 39 takistab selle väljavõtmist. Osade pilt asub siin: http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=24528. Tegemist on küll uuema ratta omaga aga osad paistavad olevat üsna ühesugused.
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Sellel joonisel keerad ülevalt poldi nr 19 ja alt poldi nr 6 lahti ning amort tuleb alla. Võid kruvikeeraja prillides olevasse soonde lüüa, et seda vahe veidi suurendada. Õli lisamine kergendab asja.
Vanemal tüübil on alt vaja lahti võtta sama polt ja ülevalt suur mutter. NB! Kiireim viis amorte rikkuda on neid ülevalt alla haamriga välja lüüa oskamatult.
Vanemal tüübil on alt vaja lahti võtta sama polt ja ülevalt suur mutter. NB! Kiireim viis amorte rikkuda on neid ülevalt alla haamriga välja lüüa oskamatult.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Amordid sain juba enne ilusati kätte. Hetkel on veel siis raami küljes varem nimetatud jupid. 8,10,38-41. Kahjuks unustasin pilti teha,et täpsemalt saaks seletada.
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Keera reguleervarras välja, selle all on ilmselt ka splint lukustuseks. Pealt mutrid lahti ning ära tulebki. Soovitav on kalts või kauss alla panna, sest kuulid on seal lahtiselt.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Varras on sammuti väljas, lisasin kaks pilti probleemsest kohast:
Lisaks küsiks kas seda annab ka rohkem lahti võtta veel või mitte?
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Puitklots peale ja haamriga väike kõnks. Tundub, et laager on end sisse söönud kuidagi - tavajuhtudel sellises olukorras peaks prillid võlliga juba ise välja kukkuma koos kuulidega.
Rummul saad laagrid välja võtta ja ära vahetada.
Kuid OT: Miks sa nii ilusa värviga ratast üldse lahti kisud? Pese puhtaks, hoolda ära ja roostesed kohad lihvi-laki ning õpi ratast tundma.
PS! Masina remont hakkab esmalt selle pesust
Rummul saad laagrid välja võtta ja ära vahetada.
Kuid OT: Miks sa nii ilusa värviga ratast üldse lahti kisud? Pese puhtaks, hoolda ära ja roostesed kohad lihvi-laki ning õpi ratast tundma.
PS! Masina remont hakkab esmalt selle pesust
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Prill ja võll on täitsa lahti ja liiguvad. Pildil osa nr. 39 ei lase sellel allapoole tulla ehk kuidas saab selle prilli all oleva klotsi lahti? Teistel osadel oskasin veel loogiliselt läheneda ja paari päevaga koos õlidega meeltsin lahti. Aga sellega enam ei oska midagi teha ehk pole kohta mida keerata või väänata.Nobody wrote:Puitklots peale ja haamriga väike kõnks. Tundub, et laager on end sisse söönud kuidagi - tavajuhtudel sellises olukorras peaks prillid võlliga juba ise välja kukkuma koos kuulidega.
Plaan on ratas teha suhteliselt korda kuhu alla kuulub ka uuesti värvimine. Ratas on ikka suhteliselt roostene ja antud pildid ei anna kõigest ülevaadet. Samas see ainult minu arvamus. Mõne jaoks võib see täitsa ok seisukord olla Üritan lähiajal ka projektide all ratta elukäigust infot andma.Nobody wrote: Rummul saad laagrid välja võtta ja ära vahetada.
Kuid OT: Miks sa nii ilusa värviga ratast üldse lahti kisud? Pese puhtaks, hoolda ära ja roostesed kohad lihvi-laki ning õpi ratast tundma.
PS! Masina remont hakkab esmalt selle pesust
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Nr 39. detailile paned kruvika vahele ja lahti see tulebki. Ükski polt seda enam kinni ei hoia sul.
Jääme huviga teemat ootama. Kindlasti tee rohkem fotosi, selle info vastu on paljudel huvi :)
Jääme huviga teemat ootama. Kindlasti tee rohkem fotosi, selle info vastu on paljudel huvi :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Nüüd on juba natukene piinlik aga ei saa ikka aru kuidas see lahti käib. Video hetke olukorras, mis on juba minu jaoks müsteerium!
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Need traaversi all olevad osad on sul omavahel kinni roostetanud. Ja välja ei tule ta sellepärast, et pöördetõuke leevendi piiraja on raami sees olevas aasas kinni. Nüüd pead lihtsalt ettevaatlikult jupid omavahel lahti kangutama. Oma enda joonist ja hakka tükkhaaval minema.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Omavahel liiguvad vabalt osad 38,39,41. Ühes tükis liiguvad 8, 10, 41. Kas kõik need osad käivad üksteise küljest ära? Kui jah, kas siis osa 41 peaks tulema osa 8 küljest allpoole või ülespoole ära?
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Vaata jooniselt nende detailide kujusi ja näed, et tegu väga lihtsa koostuga. Kruvikeeraja vahele ja alumine metallist plaat tuleb rahulikult lahti kangutada, kus M8 keere keskel. Lihtsalt mingi rooste-sade vahel ja kiilutab kinni.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Osad lahti aga on ka esimene kadu lahtivõtmise juures. Pilt ja reaalne elu ei läinud ikkagi kokku, mida ma ka arvasin ja varasema kogemuse puudumise tõttu siis seekord kahjuks nii. Päeva lõpuks vähemalt kogemust juures. Osa 41 hoidis kinni veel eraldi nippel, mis oli totaalselt kinni roostetanud torusse ehk osa 10'sse.
Tagantjärgi tarkusena, kui keegi peaks juhuslikult siia sattuma, oleks olnud kasulik lüüa mingi pikema pulgaga ülevaltpoolt see välja või siis tõesti mikromeetri haaval altpoolt plaate kangutada koos ohta rooste avamise õliga. Muidugi minu töövõtted ei kandideeri absoluutsele tõele või parimatele praktikatele
Tulemuseks lõhkise äärega nippel: Esihark ja selle jubinad: Kere: Äkki jõuan ka see kuu alustada sissekandeid projektide all
Tagantjärgi tarkusena, kui keegi peaks juhuslikult siia sattuma, oleks olnud kasulik lüüa mingi pikema pulgaga ülevaltpoolt see välja või siis tõesti mikromeetri haaval altpoolt plaate kangutada koos ohta rooste avamise õliga. Muidugi minu töövõtted ei kandideeri absoluutsele tõele või parimatele praktikatele
Tulemuseks lõhkise äärega nippel: Esihark ja selle jubinad: Kere: Äkki jõuan ka see kuu alustada sissekandeid projektide all
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Purunenud tüki asemele võid mult uue saada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Esihargi tulekõrvad on uuemalt mudelilt. Näiteks jupiter kolmelt.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Täpsemat ajalugu üritan lähiajal teada saada vanaisa käest ehk mis on ratta peal vahetatud jne. Aga küsimus istme kohta, kuidas on kõige parem kätte saada istme neete? Puurides?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Mõistlik on seestpoolt maha viilida (viil,relakas) või puurida, Oleneb kas vana nahka on vaja säilitada või mitte.Alterjor wrote:Täpsemat ajalugu üritan lähiajal teada saada vanaisa käest ehk mis on ratta peal vahetatud jne. Aga küsimus istme kohta, kuidas on kõige parem kätte saada istme neete? Puurides?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz Jupiteri 63 lahtivõtmine
Variant kaks on needipead maha puurida. Esmalt tuleb tsentrid kumeral pinnal ära kärnida ning seejärel puurida. Pea tuleb lahti ning saab needi kätte.madeinussr wrote:Mõistlik on seestpoolt maha viilida (viil,relakas) või puurida, Oleneb kas vana nahka on vaja säilitada või mitte.Alterjor wrote:Täpsemat ajalugu üritan lähiajal teada saada vanaisa käest ehk mis on ratta peal vahetatud jne. Aga küsimus istme kohta, kuidas on kõige parem kätte saada istme neete? Puurides?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.