K-58 & M103

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 266
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: K-58 & M103

Unread post by Prii » 17. Mar 2017 11:11

hmm wrote:Ilma akuta süsteemi puhul (K58 ja K175A) oli kasutusel tulekorpus ФГ38–В - kahjuks pole netist leidnud usaldusväärset infot selle korpusele ettenähtud süütelukukatet... Kavrovetsite varusoakataloog seda jubinat ei anna, kuid mõnel joonestatud pildil on see olemas... võta sa nüüd kinni.
Ma olen kunagi üles pildistanud 1960 aasta K-175A tule (kõrge esiporikaga variant). Seal ei olnud lukukatet. Proovin pildi üles leida.

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. Mar 2017 20:53

Kuna mul on haruldane aeg suunata sellesse projekti väga suurt tähelepanu, siis kasutan seda võimalust täiel määral.
Lisaks on ka aega seda detailseni kajastada, siis miks mitte....

Milest siis tänane teema:
1. sain Madeussr käest: Siduri põrkehammaka, kitsa mootoriketi, käimalöömise sektori, laia mootoriketi, vänvtõlli hammaka ja 2x tagakiige võllid 12mmx260.
2. Siduri kambri sisust.
3. Aastaarvudega märgitud detailid.

Vaatasin korraks seda siduri ja mootori veoketisüsteemi natuke lähemalt.
Sain uue siduriketi (nr1) ja põrkehammaka (3). Põrkehammakas erineb natuke vanast ja seda just vedru pesa osas, mis vanal on sügavam, mis laseb vedrul liikuda. Ei saanud kasutada sama vedru - kasutasin voshodi vedru, selle alumine osa on laiem, ning ei poo põrkehammakat kinni. Ülejäänud mõõdud on samad, mis vanalgi.
PS voshodi põrkehammaka läbimõõt on väiksem - eeldab suuremat sektorit. Suurem sektor ei mahu sidurirumis liikuma... kuigi distansid on õiged.

Mootori veokette on mul kohe hulgim, ning kõik tundusid natuke väljaveninud. Mõõtsin siis need üle ja:
uus kett (nr1) - 19,3mm
kett, mis oli peal (nr2) 19,5mm
Kastis on veel mm: 19,6; 19,7; 19,8; 19,95. Võiks mainida, et 19,7 oleks suht koht maksimum, mida kasutada, sest peale seda pikkust läheb ketilõtk läheb väga suureks ja hakkab vastu kaane kinnituspolte käima, mis jäävad vändahammaka ja siduri vahele (vt 3,4,5). Proovisin ka uut väntvõlli hammakat aga see ei sobi, sest vajab paksemat ketti - isegi, kui treida õhemaks ei saa kasutada - koonus ei sobi ja jääb liiga välja.
20170316_K58_siduri_uuendus1.jpg
Voshodi/175 sidurikorv hakkab sinna ilusti, kuid sellel on ~10mm väiksem hammakas. Seoses sellega muutuks ülekande arv tiba kiiremaks, kuid eeldab ka veoketi lühemaks tegemist. Seejärel võib mootori võimust jääda puudu, et ratast liigutada.

Uute ja vanade osade võrdlus:
1 - M1M/K58 sidurikorv
2. uue minski 4 käigulise väntvõlli hammasratas
3. Voshod/K175 sidurikorv
4. uus sidurikett
5. M1M/K58 väntvõlli hammakas
6 M1M/K58 originaal põrkehammakas - vigane.
7. Uuema minski, 4 käigulise siduri põrkehammakas
8. Uuema minski, 4 käigulise siduri mootori veokett
9. Voshod, uuema minski käimalöömise sektor
10 M1M, K58 käimaöömise sektor
11-12 käimalöömise sektori vedru
13. Voshod põrkesiduri vedrukomplekt
15 K59 käimalöömise hoova võll
20170316_K58_siduri_uuendus2.jpg
Käimalöömise sektori vedrud tõin välja selle pärast, et tasuks paigaldada suurima pingega vedru (12). Juhul kui vedru on nõrk (nr11), ei suuda see tihendite hõõrdejõudu ületada ning sektor võib jääda põrkesiduri külge kinni ja hoob ei tule tagasi oma algasendisse.

Kahjuks sain ka jämedama mootoriketi 8, väntvõlli hammaka 2 ja uue käimalöömise sektori 9 - need ei hakka kohe kuidagi...seega kes soovib...

Sai siin FB kaudu arutletud, et millistel detailidel on toodud aasta arvud.... ja tuvastasime, et:
Birka/numbriplaat 1963 olemas
Mootori karter 1963 olemas
Genekas (401A 1963), kondekas - ei ole, on 1960, süütepool 1963, küünal 1958 ja ülejäänud 1970+. (ühel küünlapiibul nägin ka, kuid 1988a.)
Bendiinikraan (1959, 1961 ja siis uuemad), karburaator K55 1961, 1959; K55B 1959; K55D 1x ilma arvuta ja siis 2x 1963.
Signaal 1963
Spidomeeter 1963
Puhastamisel nägin ka velgede sees stansituid numbreid...

Aga noh vähemalt on lõbus ja saatsin Minsk M103 detailid puhastusse ja kruntimisse Tartus Ringtee 1 Motoristi klubisse: https://www.facebook.com/MotoristiKlubi/?fref=ts
Loodmame head tööd...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 225
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 » 19. Mar 2017 13:48

hmm wrote: Kahjuks ei leia netiavarustest selle mootorile kõige õigemat gaasijaotuse skeemi... leian M1M, M1A ja siis veel mingeid - kõik on muidugi erinevad.
Palu piibel ütleb samuti üldiselt, et harilikel kahetaktilistel mootoritel on:
- Sissevooluava 100-110 kraadi (M1A: 122 kraadi M1M:123,46)
- Ülevooluava 110-120 kraadi (M1A: 110 kraadi; M1M: 116,10)
- Väljavooluava 130-140 kraadi. (M1A: 132 kraadi, M1M: 136,26)

K-125 - K175 raamatust, mille taga on ka varuosade loetelu leian lk 26 järgmise (lisatud siis CAD joonisele vastavad jooned):
Sissevoolu ava 125 kraadi
Ülevooluava 108 kraadi
Väljavooluava 150 kraadi

No võta sa nüüd kinni...
Äkki on sellest tabelist abi?
K-58 kanalid.jpg

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 19. Mar 2017 16:18

See on hea tabel - millisest kirjandusest see pärineb, sest kindlasti peaks ka jutt juures olema.
Et kas see on n.ö. teahase seade või "tuuning"
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 225
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 » 19. Mar 2017 17:47

hmm wrote:See on hea tabel - millisest kirjandusest see pärineb, sest kindlasti peaks ka jutt juures olema.
Et kas see on n.ö. teahase seade või "tuuning"
Pole seal midagi kirjutatud. Ega nendest tänavasõidu tsiklite kanalitest polegi suurt midagi kirjutada :lol: .
Tollel ajal ringrajaks/krossiks tuunitud samasugustel silindritel olid sisse/väljalaske kanalid oma 1,5 korda kõrgemad ja vähemalt veerandi võrra laiemad. Ülevoolusid väga ei puudutud. Oman mõnda tolleaegset viilitud silindrit.
Attachments
sovremm.jpg
esilaternad 1961.jpg
elekter 1961.jpg

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 266
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 21. Mar 2017 00:33

Manusena mõned pildid 1959 või 1960 K-175A-dest, nagu ennist lubasin. NAgu näha, mõlemal ilma katteta süütelukud.
1) Roheline peaks asuma Riia Automuuseumis
2) Punane peaks olema ühe Eesti motoentusiasti oma. See on generaatorsüütega.
Mõlemad rattad on kõrge esimese porilauaga.

Pildid olen ma kunagi kusagilt omale arvutisse salvestanud. Loodan, et omanikud ei pahanda.
Attachments
IMGP2419.jpg
orig_14092451_kCNO.jpg
Last edited by Prii on 21. Mar 2017 08:04, edited 1 time in total.

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 266
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 21. Mar 2017 00:44

Samuti lisan pildid ühest venekeelsest 1962 aasta raamatust, milles räägitakse Kovrovi tehasest toodetud tsiklitest. See ütleb, et K-58-l ning K175A-s on sama esituli. Seega järeldaks ma, et kui dateerid oma ratta varajaseks K-58-ks, siis oleks sobivam ilma lukukatteta süütelukk ning kui hilisemaks, siis lukukattega süütelukk. Samas ei ole ma 125-ste ekspert, seega on minu jutt subjektiivne.
Attachments
Capture1.PNG
Capture2.PNG

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 21. Mar 2017 01:50

Võta sa nüüd kinni, on ta varajane või hiline... igatahes numbriplaadil on löödud 1958 aasta arvuks.
Samas kõrval on must K58 ja sellel kumab 1959.
Vahe on selles, et 1959 aasta masinal puuduvad 12L ehk siis uuema tüübi (mitte tilga kujulise, selline nagu sinu pandud joonisel) bensupaagi kinnituse kohad, kuid minu omal on need olemas...
K58_numbriplaat.jpg
Igatahes ilma süütekoha katteta võti on mul olemas.

K58 Mootor läheb tööle isegi esimesest väga laisalt jalaga käivitusvänta vajutades. Kuigi on tunne, et ega see süüde nüüd vist paigas pole, sest sai teist natuke nihutatud seoses kontaktivahe sättimisega.
Tõstsin tagaratta üles ning 3 käiguga jooksis ilusti spidokale 100 ette... reaalselt sõitu pole selliselt veel proovinud aga 60 tuleb kerge vaevaga. Tõesti ei oska öelda, mida spidokas tegelikult näitab... :lol:
Samas täheldasin tagumise ratta viskumist... mida ei tundnud sõidus kuni 60 km/h - ju siis oli teisi vibratsioone oluliselt rohkem.

Sai ka Minski amorte lahatud ja tõdetud, et M105 amordid isenesest nagu hakaksid, kuid vahe on katete osas sees (sisu on sama). Nimelt kui M103 on amordi alumises osas kaks sälku poolkuudele, siis M105 üks ja seda siis samas kohas kus M103 ülemine. Sealhulgas on vedrud erineva pikkusega, kuigi jämedus on sama 6mm. See aga tähendab, et M103 amordid saab seada pehmemaks - seda eriti siis, kui sõidan mina oma kergkaaluga (<70kg) ja üksi... Jawa vedrud on jämedamad 7,5mm ning need jäävad kangeks. Eriti kangeks jääb siis, kui jawa vedrud panna M105 amordile - nagu polekski amort...

M103 on kroomist alumine kate pikem... ehk siis kui paigaldada M105 minski amordi alumine osa, siis katete vahelt jääb paistma vedru... samas uuema amordi vedru on ka natuke lühem ning ei suru poolkuu lukusteid oma pessa...
20170321_amordid_M105vsM103.jpg
20170321_amordid_M105vsM103_2.jpg
Ka selles postituses rääkisin natuke amortidest:
viewtopic.php?f=13&t=23546#p99817
Sisuliselt kui originaali taga ajada - saab aga see = ropp töö detailide viimistlemisega:
1. Sisu, Ok saab ilma suruema vaevata tööle - ehk ülemine tihend vajab vahetamist. Vedrud M103 omad.
2. Ülemised katted - teeme korda koos teiste keredetailidega e. paigaldan M105 omad. M103 omad on natuke räbalad, kuid taastatavad - hetkel neisse ei panusta, kuid tõstan need vist M105-le...
3. Alumised kroomist katted - M105 omasid ei saa panna, kui soovin "pehmeid amorte" e. poolkuud alumises seades. Originaalid vajavad väga kõva tööd (kroomi-, rooste- ja mõlkide eemaldus + uuesti kroomida). Tundmatule silmale sobivad ka Jawa alumised katted aga endal jääb hing kripeldama, sest see alumine katte tagasipööre on liiga ilus/sujuv ja puudub keevituse rant... :|

Seega otsustasin, et kasutan M105 ülemisi katteid ja Jawa alumisi katteid, ning kahjuks pean loobuma minski tehase "kiiksust", et kroomi alt oleks näha keevitusjälgi. Raske on taastada sama koledalt nagu tehasest tuli... Jawa meestel sellist kiiksu polnud... :lol:
Võib olla tulevikus teen need teised katted ka korda... Samas kui on pakkuda võtaks vastu küll 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. Mar 2017 22:40

Igatahes on see masin motonostalgiaks 85% valmis, nipet näpet on veel teha...
Täna oli siis ilust ilm, ning sai vanakest tuulutatud. Kahjuks jõudsin 15 min hiljem kohale ning päike oli juba liiga madalal... samas midagi ju sain.
20170323_K58_3v.jpg
20170323_K58_4v.jpg
20170323_K58_1v.jpg
20170323_K58_2v.jpg
Sõitmisest - spidomeetri järgi üle 70 ei läinud, võttis hinge kinni - pigem sättimise küsimus, sinna peaks ikka julgelt +10..15km/h juurde saama küll. No kui amortides õli pole siis on mõnus vedrutamine.
Tagumised amordid koos kiigega vahetada, ehk saab ka õigema esihargi kah.
Õli amortidesse.
Ehk õnnestub ka õige tagaratta alla saada.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Mar 2017 21:18

Täna selgus väike asi K58 liikumise kohta, nimelt hakkasime arutlema, millal võis viimati ratas sõita...
Igatahes isa seda liikumises ei mäleta, seega enne 1976 aastat, millal ta emaga pidevamalt koos hakkas olema... Ema arvas, samas võis masin jääda seisma hetkel, mil tema isa zapaka soetas ehk siis 1974.
Ratas pärit Kuusalu piirkonnast, vaadates numbrimärki (78-16 ЭСМ), mis peaks siis olema väljastatud vahemikus 1969-1973, võiks arvata, et 1975 võis siis hinnanguliselt masin seisma jääda.... spidomeetrinäit 31697km... Arvestades ostuhetkeks 1959... saame ~2000 km läbisõtu aastas. (Samal ajal võis tal hoopis olla M1M, millega ta avarii tegi... seega ega kõike km vist ta ise ei sõitnud, või sai ta selle kasutatult peale seda, kui M1M enam sõidukõlbulik polnud)
Miks kindlat aega ei suuda isikud öelda on selles, et kodust lahkuti varakult (erinevad internaatkoolid...) ja aeg teeb oma töö, eriti kui ese pole olnud huvipakkuv.
Teisest küljest on ratas tegelikult säilinud suhteliselt hästi, sest tema ümber oli nagu aeg peatunud sellest hetkest kui "remondimees" oli talt mootori eemaldanud... Väiksena sai seal peal hüpatud, ning mäletan veel ühte ratast (ei mäleta, kas esimene või tagumine), millel rehvis püsis õhk... seda sai veeretatud ja taga ratta asemele pandud - ratast ennast ei kangutanud, sest kartsime, et kukub ümber.
Iga metallist detaili püüan viia sarnasesse väljenägemisse - väiksemad jäävad musta värvi suuemad... vot ei ta kuidas aga visioon on...
Lõpuks jääb see ratas oma praegude "kasutamise" kujundusse.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 28. Mar 2017 16:17

Minskist ka natuke juttu.
Sai süda rindu võetud ning keredetailid viidud spetsialistide kätte. Miks ma nii tegin on seotud pigem minu kõige nõrgema küljega - musta raua puhastamise ja ilustamise mitte oskusega/meeldimisega...
Kui ei suuda ise teha, vii selle juurde kes oskab ja tahab, kuid ole valmis ka õiglast tasu maksma. Juhul kui see teenus oleks odav, siis suure tõenäosusega saaks ka ise hakkama. Odavus on alati suhteline mõiste ja selle nahka olen nii mõnegi asja hiljem palju kallimalt saanud...
Kuid sai viidud siis Tartus Ringtee 1, kus asub nii Motoristiklubi kui ka MK Master Blaster.
Tulemus on kajastatud ka Master Blaster FP lehel
Lisaks detailidele sai neile antud ka vahendid (mõni postitus tagasi SOL värvid, krundid, puhastusvahendid jne), mis oli suhteliselt täpselt antud.
Balsteri mehed räägivad nad selle kohta nii:
Üks vanur. Peenliivaga üle, natuke raami keevitada ja peale panna EPO plus tööstuslik pinnavärv alusvärviks mis jääb eeltöödele alla. 4 tundi pritsi, 10 tundi keevitusele, karbi vanade vigastuste likvideerimisele ja riputamisele, värvimisele. Edasi vb eeltöö ja viimane värvkate.
PS nimetavad ratast "moskvaks" aga nu eks kuulatakse seda, mis meelel....
Hind jäi 400€ juurde...

Kui nüüd võtta aeg, mis kulus neil asja sellise tasemeni viimiseks ja seda siis õigete vahenditega ning kogemustega siis.... iga kõrvale kalle mõjub + x tundi oma tööajale või - y väärtuses kvaliteedile või + z € materjalide ja vahendite soetamisele...
Võib öelda, et ega see ~400€ rahakotis ei sügelenud... arvestasin 300 +/- 50 €, kuid tulemus on hea ja tasu tundub õiglane... töötunde tuli just nende väikeste detailidega niblimisest...

Kuid kuna kõik FP lehele ei pruugi pääseda tõstan pildid ka siia, mis töö tegija ise tegi.
20170327_M103_MasterBlaster_02.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_01.jpg
17553498_1669674106667495_4924054589903214354_n.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_03.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_04.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_05.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_06.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_07.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_08.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_09.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_10.jpg
20170327_M103_MasterBlaster_11.jpg
Kuna alusvärviks on veoauto poolläikega värv, siis kohati on tunne, et ei tahakski rohkem seda üle värvida ja viimistleda. Kaldun arvama, et ega ta tehasest ka palju läikivamana välja tulnud ning päris viimase vindini lakutud ratast ka ei soovi ehk siis tehase sätetes oleks hea - üle selle mitte.
Värviti üle ka mõned need detailid, mis muidu värvi alla ei käi nt lenksu pingutus mutter, süüteluku mass jne... aga "paint remover" on olemas ning need asjad saab korda....

Kuid ikkagi püüan pingutada selle nimel, et vaja pahteldada ja värvida veel kord see asi üle, ning selle püüan ise teha suve jooksul.
Kui lasta ka see osa teha võiks +400€ lisaks minna... aga siinkohal lööb välja väike koonerlus :roll:

Nüüd siis minsk M103 astus suure sammu võrra Motonostalgial rajasõidul osalemisele lähemale.
Alternatiivina saaks masina 2-3 päevaga ka sellises konditsioonis sõitma.... ehk siis ilma lõppviimistluseta.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1684
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 31. Mar 2017 13:58

Loen ja ei saa päris täpselt aru.

Lasid 400.- eest värvitöid teha(liivaprits,krunt,värv) ja ei värvinud ratast kohe õige värviga õigesse tooni vaid alusvärviga? Mis selle asja mõte on ja kas värvikiht paksuks ei lähe. Tehasest tulid nad ikka vist krunt + värv välja...

Kui nüüd võtta veel materjali hind+lõppvärvimine tuleb hinnaks 800-900 eurot... loodan,et tuelmus on seda raha väärt ja kõik ratta muud detailid saavad ka korralikult taastatud. Tsingitud, kroomitud ja värvitud.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 31. Mar 2017 20:21

Loed õigesti, et jäi n.ö. alusvärvi peale...
Asja mõte on selles, et see alusvärv on pikemas perspektiivis väga tugev kaitse detailidele. Samas lõppviimistluseks on vaja veel parajalt tööd teha - pahteldada, sest detailid on mõnusalt rooste poolt näritud... kohe seda lõppviimistluse summa ei tahtnud rahakotist välja hüpata...
Najh ega see hind oli kuidas oli ning kroomdetailidega on vaja ka natuke hiljem rohkem tööd teha..
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

rainer
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 11. Jul 2013 13:51

Unread post by rainer » 02. Apr 2017 20:58

tahaks juba järge :)

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 02. Apr 2017 22:37

Kärsitud :mrgreen:

Ega järgmine nädal midagi erilist tule...
M103 jääb nii - äärmisel juhul alustan kodarate korrastamist...
K58 - sain ühe komplekti rattaid... jällegi kodarate pärast. Vaja ka sealt need eemaldada ning üks tagumine velg kokku kruvida...
Seega märksõna on pigem kodarad.
Lisaks sätin ka ühte K175-te müügikorda.

Aga alati võid ju läbi astuda - sul mõni km tulla. Käristad võrri tööle...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 266
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 03. Apr 2017 09:19

Nädalavahetusel jäi ette üks lehekülg, kus tundub olema päris heas komplektsuses K-58. Äkki abiks natuke: http://galerii.tsiklitall.ee/thumbnails.php?album=23

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Apr 2017 10:35

Ma olen isegi neid pilte kunagi vaadanud. See aparaat on küll 2a uuem, kuid tunudb jah tehase komplekt.
Esituli on ilma võtmekatteta...
Tagaratta distanspuks on mul kindlasti puudu ja õigem pidurikate...
Täna õhtul vaatan, kas K175 amordikatted istuvad õige K58 hargile või mitte... sain õiged esimesed amordid ning prillid... tundub, et kavrovetsil on värvitud esiamordid, mitte kroomitud...
Pildil oleval masinal on küünlapiip teine... ja tagatulel küljepeal juhtme auk, mida minu omal pole - tulele minev juhe koht on tule sees otse läbi porilaua.
Sellel ka uuem pidurihoob, sama, mis K175-l
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. Apr 2017 09:57

No enda M103 väga aeglaselt valmib, siis sattusin juba pea korrastatud M103 peale, mis müügis:
http://soov-ee.postimees.ee/1058993-van ... tails.html
Ehk siis, kui keegi soovib peaaegu komplektset minsk M103 võtku ligi. Sellisesse konditsiooni saamine ongi seda hinda väärt.
No kui just 100% taga ajada :roll: tuleks lisada õige õhupuhasti, käiguvahetuse hoob, esitulekorpus, tagaratta rumm, jalatoed, lisada pikk ketikaitse, triibud ja embleem.
Veel kord, hea näha eesti maa peal ilusat M103-e :wink:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 25. Apr 2017 22:48

Leidsin kolahunnikust siis üles ka esitulekorpuse, mis peaks K58 oma olema, kuid kahjuks seda enam kasutada pole mõtet: korpuse alumine pool ära lõigatud ning õlejäänud osad mõlkis. Mis ma märkasin, et luku juures tuleklaasi pool on K märk... sama, mis muidu on minskil plastikust lukukatte peal.
20170425_K58_esitulekorpus.jpg
Samas tuli mõte, et asendaks seisuhargi (mis oli roheka K58 raami küljest, seega kindlasti õige K58 hark) kastist leitud alumiiniumist hargiga, sest sain ka kuskilt voshodile mõeldud hargihoidja klambri, mis kinnitub raamile, lisaks alumiiniumhargil on suurem toetuspind maaga...
Aga võta näpust - ei hakka kohe kuidagi see voshodi klamber. painded ja kinnitused teised.
Lootsin, et hark hakkab, kuid ei hakka ka - kõige alumine tugipulk läheb hargi ülestõstmisel vastu ratast... lappasin varuosakataloogi ning seal annab K58 teise hargi koodi kui K55, K175-le.
20170425_K58_Seisuhark_vs_K175.jpg
Vaadates ka Wana-Kolga tsiklitalli K58-st märkan, et hargi alumine pulk on kõrgemal, kui minu alumiinium hargil... http://galerii.tsiklitall.ee/displayima ... m=23&pos=5
Aga hea teada...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 266
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 29. Apr 2017 08:01

hmm wrote:Leidsin kolahunnikust siis üles ka esitulekorpuse, mis peaks K58 oma olema, kuid kahjuks seda enam kasutada pole mõtet: korpuse alumine pool ära lõigatud ning õlejäänud osad mõlkis. Mis ma märkasin, et luku juures tuleklaasi pool on K märk... sama, mis muidu on minskil plastikust lukukatte peal.
20170425_K58_esitulekorpus.jpg
Hakkasin hommikul arvutit koristama ning leidsin selle pidli üles, mida otsisin. Pärit 1960 aasta K175-A pealt. K-täht ka ilusasti näha.
Attachments
20141016_194838.jpg

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. May 2017 12:04

K58 on siis nüüd märgitud motonostalgia võistlejate tutvustuses nr 4
18209110_1301491353301441_1703346559534751189_o.jpg
https://www.facebook.com/MotoNostalgic/ ... =3&theater

Ehk siis üks pisike verstapost esmase eesmärgi suunas olemas.
Kahjuks M103 ei jõudnud sellisesse valmidusse, et oleks pildile saanud. Osalejaid on päris palju ning seega tuli teha valik ja M103 loodan näituse alale liigutada. Kuigi algne plaan oli minskiga rallit sõita.

Pilt oli tehtud siis mõni aeg tagasi kui osad detailid olid värvimises - s.h. ka K58 sadulakinnituse kronsteinid. See rohekas pisike filter läheb sealt varsti minema... ja paigaldan K55 karburaatori asemele K55D (V versioon on ka olemas kuid see on pidune)...
Lisaks on masinal Minski esihark koos esiutlega ja M1M (gaasitross tuleb nokast välja) lenks, s.h. M1M summuti, selle vahetan - originaal on olemas, kuid sisemist osa pole s.h. ka keermevarrast.
Sai teine seest ka enam vähem puhtaks roogitud sõna kõige otsesemas mõttes. Survepesur ei teinud seal sees algselt midagi, tuli korralikult leotada ning lõpuks ka kraabitsaga tökat eemaldada. Nüüd paistab sisemine aukudega sein ilusti läbi.... eks peab sinna keermelati aretama ning mõned metallist pesukäsnad sisse panema, et resonants silindrile tekiks. Või piisab sellest seinast resonantsi tekitamiseks!? Samas kui kellegil on K58 summuti sisemist osa siis huvitun kindlasti sellest - see ka Tagadi laadal üheks otsinguobjektiks.

Järgmine asi, mis tuleks kindlasti teha on tagakiik vahetada - vaja leida kuskilt press, millega võll välja pressida... seejärel keevitada ka uued amordi ülemised kinnitused - need olemas, ja õiged amordid alla.
Esiamordiga näen ka vist vaeva...
Tagaratas õige vastu vahetada... no kui jõuab.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. May 2017 22:19

Nüüd suur laat möödas ja aeg tibusid kokku lugeda.
Enne laata sai siis K58 mootoril vahetatud karburaator K55D vastu ning tiba kähkusõitu tehtud. GPS järgi 75 tuli välja... eelmise karburaatoriga vaevaliselt 70. Seega väike vahe on.
Mida peaks kindlasti kaasaegne isik vana rattaga tegema enne sõitu minekut - võta korraks paagi kork maha ja veendu palju seal kütet on jäänud. Arvestada võiks ka seda, et need rattad on tuimad ega kipu mitte kuidagi moodi märku andma, et mingi vedelik hakkab otsa saamas (kasutan kogu aeg seda reservi valikut... mitte O). Õnneks oli ilus ilm, ratas kerge ning mõne km käekõrval lükata oli lõbus.

Aga K58 sai tagadilt täiendust:
Õige lenksu, kroom peaaegu küll maas aga arvestades hinda ja ratta välimust oli väga Ok - puhastan nii palju kui saan ja must värv peale.
tagapiduri katte.
Järgmise nädala jooksul vahetan ühe esitule korpuse õige vastu - leidsin ka selle õige :roll:

Minsk
Sussklapi
lenksu kronsteinid
varu korraliku silindri, uue e. kasutamata M105 silindripea + kolvi, rõngad - saab ehk mingi hetk ka väikse modimisega tegeleda
1963a. märkega kondeka G37 8 )


Ühe lätaka juures kükitasin päris kaua, kui lappasin KP12 kraane... ning üks kõrvalvaataja küsis, et ma nii meeleheitlikult valisin, kas neil on mingi suur vahe - või on ta mingist asjast ilma jäänud. Minu vastus oli lihtsalt, et otsin 1963a. markeeringuga KP12 kraani... muude aastaarvudega on mul olemas küll aga seda õiget mitte. Leidsin küll 63a. markeeringuga kraani aga see oli kõige RONDIM kõikidest :|
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Jun 2017 23:04

Nu nii nüüd ka asjad üle pildistatud:
201700604_tagadijupid.jpg
Esitule korpus on iseensest raua mõstes suht korras aga värv kuidagi koorub liiga lihtsalt. Spidomeeter paistab väga korralik. Seda on muditud, klaas oli katki - vahetasin klaasi, puhastasin ja keerasin osuti oma piiridesse. Nüüd nagu uus asi kohe.

Silinder tundus tagadil päris korralik, kuid ülevoolu kanali kaane kinnituse üks polt on sisse murtud, mida alguses ei näinudki... ülejäänud osa on OK.

Sai siin üle pika aja ka K58 kiusatud.
Lisaks sain suurem osa tagakiikesid lahti. Samas nüüd ehk pauln kellegilt abi, et raamile terved tagaamordi kinnitused keevitada, et õiged amordid alla saaks kruvida.
Seega kui Tartu kandis saab keegi natuke aega keevitada andke palun teada.

Esiamordil vaja ka ülemised keermed taastada, et saaks vedrukinnituse mutrid peale keerata - haamriga on need lömmi taotud... ise pole simmereid sellise pilguga vaadanud nagu lexar aga eks piilub ka sinna.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Jun 2017 19:50

Minu tänane teema haakub selle postitusega:
viewtopic.php?f=13&t=23800&sid=68a20dfe ... 65#p101265

aga siin kajastan tiba detailsemalt.
Siin eelnevalt on piltidel olnud sinakas K58, millel olemas kaks tagumist amorti ja üks nendest komplektne, teine aretus...
Teadsin, et K58 amordid on poolkuudega fikseeritavad. Eelmisel aastal sain juurde kaks sarnast amorti.
All oleval pildil on märgitud, et K55 on poolkuudega ning K175 ülemine kinnitus mängib ka vedru fikaatorit. K58 minu arvates siis järgib nii K55 amorti kui arenedes ka K175 amorte...
tagumiseamordid.jpg
K58 alla pandava amordi (mille sain 1959a K58 raamilt)avamine on siis selline:
20170425_K58_tagumisteamortideavam1.jpg
Lahtivõetuna nii:
20170425_K58_tagamort_.jpg
Kõrvale sai siis lahti võetud teine sarnane amort... 58-lt pärit millel puudusid katted aga kinnitus sama (võib olla ka K175 oma aga minu teiste K175 omad on tiba pikemad). Seal on erisusi muu hulgas ka sisus - võll tiba teine 10 võtme fikaatorkoht teises kohas, kolvi disain teine ning simmerrõngas teise kujuga aga ümbertõstetav.
20170425_K58_tagumisteamortideavam2.jpg
Vaatasin, et minu musta kattega amordi simmerile on märgitud K58; 04-214

Poolkuudega amort näeb seest välja nii:
20170425_K58_tagamort_poolkuud.jpg
Poolkuude amortidest ei ole peale katete, sisemise õhukese tihendi ja ehk ka vedru midagi ümbertõsta.

Seega nüüd vähemalt on tagumised amordid inspekteeritud. Tihendid peavad tööpinnad enam vähem OK (väiksed kahjustused võlli liugpinnal, mis ei tohiks amordi tööd segada kui just õli välja sealt ei pumbata...) Enne paigaldamist panen ka kindlasti uue amordiõli sisse.
Paigaldamisega seoses on vaja siis vana tagavõll ära lõigata, uus asemele. Samuti vaja ülemised amordihoidjad asendada korralikega - ka need olemas.
Seega kui häste läheb on mõne ajapärast uus tagasild all - aga see liiga ilus seal :roll:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Jun 2017 21:35

Tagumiste amortide tegemistele siis jätkuks.
Astusin Automaailma poest läbi ning võetud ligi Motul amordiõli sünteetiline 5W arvestusega, et ratas kerge ja sõitja veel kergem...
Oli seal veel 7,5W ja 10W. 5W oli saadaval ka minerali..

vaimusilmas lootsin, et saan K58 amordi alla kruvida, et Jawa amordi ülemine kinnitust saan keermega eemaldada - no ei saa, see on sinna kinni keevitatud juba tehases...
Aga, et aega lihtsalt maha ei viskaks (raha küll) otsustasin jawa amordid siis lahti võtta, inspekteerida ja õli sisse ning alla tagasi.
Üllataval kombel olid amordid seest Ok - õli küll polnud aga pinnad korras.
Sai otsitud siis õlikoguse suurust ning leidsin, et 50ml amordi putke kohta on OK. saigi nii tehtud.
Samas jäid amordid kuidagi liiga kergelt käima.
K58 amortidele sai siis samuti õli vahetatud - olemas olev must ollus välja valatud ja asemele siis 33ml putke kohta tagasi pandud. K58 omad jäid palju kangemad. Eks amordi ehitus mängi ka rolli.
Igatehes peale õli lisamist oli ka Jawa amortidega palju kindlam sõita - ujus vähem...

Nüüd siis veel esiamortidesse ka õli panna - sinna vist panen ikkagi 10W
Jääb veel keevituse abi otsida, kes Tõrvandi kandis saaks tulla kohale ja aidata amordi ülemised kinnitused õigete vastu vahetada. Siis korralik tagakiik alla koos amortidega ja ongi asi juba suht OK.
Pilt kah. vasakpool topsist siis K58 õliollus ning Jawa amordi võrdlus K58 amordiga.
JAwa oma on ikka palju suurem ning ei saanud ka Jawa kolbi K58 sisse panna...
20170608_K58_tagAmordi_oliShange_5W.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Jun 2017 14:16

No nii nüüd siis Wana-Kolga Tsiklitalli laadal käidud.
Ratta asukoha ja laada platsi vahele jääb ~17km... seega hiilimist oli.
Sinna minnes hakkas ratas poole teepeal jonnima, et tema enam edasi ei lähe... kurja küll kohe.
Kütet ei saanud kätte - just enne inspekteerisin, et oleks piisav kogus. Silm nii seletas aga ratas sai asjast teisiti aru.
20170610_minek_Wana-kolga-laadale.jpg
Õnneks aitas Lexar hädast välja ning tõi mingisugust kütet - kus olevat ka õli sees... suure tõenäosusega saebensiin ehk siis kuskil 1:50 le... aga tasa ning targu ilma mootorit suuresti piinamata sain kohale.

Sai masin aetud siis külajastajate näituse alale M1A kõrvale.
Lahe tegelane, sai nii mõndagi arutatud.
IMG_20170610_102850_DRO.jpg
Laat ise oli kuidagi väike. Paljud isikud, kes müüvad hakkavad vaikselt juba tuttavaks saama - pea ühed ja samad isikud igal laadal...
Igatahes päris tühjade kätega ära ei tulnud.
Sai Minskile võetud käpideme kummid, gaasitrossi ja võrrile D8 väntvõlli.

Tagasi hakkasin tulema siis Moskva M1A proovis käivitada aga ei tahtnud seegi minna. Siis minuoma jonnis... ja nagu nõiaväel - Moskva läks käima ja kohe minu oma kah... :lol:
Tagasi tuli masin ausalt ja pea probleemideta.

Igatahes on käigukast saanud viga - üleeile sai sõidetud ning juhtus, et suurel kiirusel läks kogemata liiga madal käik sisse.... Nüüd on nii, et teist käiku on väga rakse leida kas vaba või kolmas.
Vaba käik ei ole samut "vaba" vaid kuidagi häälega. Edaspidi ratast lükates midagi kõriseb, taguripidi seda häält pole.
Nüüd siis järgmise nädala tegemised teada :|
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 15. Jun 2017 10:15

Nüüd siis see tagaosa kordategemine tehtud.
1h osandamiseks - kõik detailid raamilt ära.
20170614_K58_Tagaosa_osandamine1.jpg
20170614_K58_Tagaosa_osandamine2.jpg
20170614_K58_Tagaosa_osandamine3.jpg
Enne keevitusse andmist sai vahepeal ka mootori silinder maha võetud. kepsulaagrites on ikka loks sees ja ehk kunagi peaks kaks väntvõlli ikkagi täiseti korda tegema. Kolb keerab ennast natuke kui alt ülesse tuleb - mingi 1-2 kraadi... Kui suur jama see on?
silindri sisemus on enam vähem Ok. Kuigi läbipuhumine ei ole sümmeetriline. Tundub, et summuti poolne kanal on palju vabama liikumisega, kui teine, ning seega seal väiksem takisus. Vist liiga kiire liikumine otse väljalaskesse.
Mis sellisel juhul teha annab, et asi paremaks muutuks - kui palju see mootori töös jõudu kaotab?
20170615_K58_Silindet1.jpg
1h keevitustöödeks (ise ei keevita - pole kunagi teinud ja aparaate pole) - amordi ülemised kinnitused, porilaua mõrad kinni + alumine kinnitus uus, küljekarbi mõra kinni, summuti kinnituse katkised osa, mis oli lahti tulnud, kinni tagasi.
Tõesti on odavam uus korras jupid külge kruvida, kuid kahjuks ei saa sellise välimusega juppe. Olemas ju veel kaks küljekarpi ning näe ikka peab vana putitama... oleks võinud ju kaane lihtsalt ringi visata... aga jäi hetkel nii.
20170615_K58_keevitus.jpg
4h kokku panekuks... Kõige rohkem möllasin esihargi tagasi panekuga... ja nende alumise kannu kuulikestega - mitu korda panid jooksu. Ei osandanud esiharki juppideks, lihtsalt ülemine prill ära ja hark välja. Tagasipanek oli ikka tegu...
20170614_K58_Tagaosa1.jpg
Nüüd peaks otsima kuskilt veel seda vana riidest teipi, mis ka väljanägemiselt kulunud aga veel kleepuks. Olemas on kaasaegne riidestteip aga see jällegi liiga ilus must...
20170614_K58_Tagaosa_juhtmeteip.jpg
Taga osa väljanägemist väga oluliselt ei muutnud - kuigi jällegi liiga korras välimusega on need paigaldatud detailid ja ülejäänud kerega samasse väljanägemisse teha on paras väljakutse. Hetkel kasutasin keeviste katmiseks MOTIP SemiGloss musta värvi - hiljem harjan neid kohti tiba matimaks.
Tagaosa sai ikka väga tummine - kiige puksidel loks hästi väike, kiige võll tehtud korda ja laagrimäärdega kogu kiik seest mökerdatud, et võll kinni ei roostetaks. Paigaldatud õige K58 tagapidurikaas koos korralikke klotsidega. K175 tagavõll, mis hakkas palju paremini, kui see mis enne kasutuse oli - ei loksu ning ratas on tummisemalt kinni.
Lisaks meisterdasin ka hargihoidja, nüüd ei pea traadiga teda üles fikseerima - läheb ilusti oma pessa ja hoiab ennast kindlalt üleval fikseerituna.
Igatahes võib öelda, et ratas muutus palju kindlamaks

Vaja veel silinder uuesti korralikult külge panna, tihendada genekapoolne sein nii, et kett möga geneka pessa ei viskaks, Paigaldada summuti ja dekompressiooniklapi tross. Siis kunagi ehk ka esitule korpus õige (jällegi olemas aga vajab natuke värviparandusi ning seejärel jälle värvi rikkumist.. :lol: ). Ja see õige esihargi korrastamine jääb sügisesse. Praegu meeldib Minski esihargiga kuidagi rohkem (paksemad amordid :mrgreen: )
Nüüd masin siis seina äärde pandud ja tulistatud üks olukorra pilt.
20170615_K58_.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Jun 2017 15:27

Automoto foorumist:
Kopraonu: ega ma nii sama neid jawaamorte seal all ei hoidnud... eelmine aasta püüdsin seda kiike inimlikumal moel välja võtta aga ei õnnestunud. Ega enne seda puutunud, kui komplektne korralik kiik kõrval valmis seatud.
Sai aasta alguses soetatud üks kere, millelt tuli istmealune plekk, amordid, amortide ülemiste kinnituste katted ja tagakiik.
Selle kere tagakiik tuli ÕNNEKS peale mõningat kerget kopsimist välja (vaimusilmas nägin ette meeletut peksmist ja vandumist aga üllatus oli suur, kui asi kergelt tuli...). Oma masinale panin ka selle sama võlliga (kinnituspoltide väljanägemise pärast), kuigi sai kaks võlli lisaks soetatud. Kus juures selline huvtav asi oli, et kui originaalvõlli sisse panin, siis kiilus ta parempoolse puksi ja sisemise distanshoidja ülemineku kohas kinni nii, et käejõuga teda edasi ega tagasi lükata jõudnud - samas keerles ilusti. Õnneks koputades läks edasi ja tuleb ka kiigest välja (paigaldamisel panin väga palju laagrimääret sisse). Soetatud uued võllid seda nalja ei teinud... ehk siin mängib rolli ka pisike kulumine.
Olemas olev tagakiige lõikasin vahelt välja, sest oli sõidetud mööd liivateid kärnkummidega ning see oli lihvinud tagakiigele augu sisse.
Mul on veel mõningad kiiged ja sealt võllid välja ei tulnud... korralikult, vaid lõikasin kiige ja raami vahelt võlli pooleks, põletasin puksid ära ja peksin sisu välja. Olen otsinud kaubandusest pukse, kuid ega neid mõõtude järgi eriti soetada saa vaid peab ise kompunnima.

Nüüd sellest kolvist ja läbipuhumisest - vaatasin tiba täpsemalt ning see põlemata nõgi on täpselt ülemise rõngaluku kohas ja rõnga pilu juurest on surunud gaasid alla poole. Rõnga pilu on 0,3mm aga ka see juba loeb.
Eelmisel kolvil olid pilud sisselaske pool ning otsustasin ka selle kolvi nii keerata. Lukud ei liigu akendesse isegi siis, kui kolb 180 kraadi tõsta. Oma loogika mõttes võiks see põlmist natuke parandada, sest tagumise seina juurest hakatakse ju värsket küttesegu peale suruma ning põlemise gaasid liiguvad eest välja ja terverõnga sein saab olema alla suruvas osas parem, kui lukupilu... aga eks näis.

Eile jeblisin minski summutit K58-le alla. Lisaks paigaldasin K175 tagumised jalatoed (need liigendida), olemas olevad on vist kodu kootud kuuskant rauast, millele keere külge kompunnitud. Sobiksid ilusti konteksti, kuid käimalöömise vända juures olev jalatugi jääb ette käivitamisel. Seega mõlemad vahetusse.
Summuti poolne jalatugi katab ka summutihoidja funktsiooni... aga minski originaalrõnga avad on väiksemad... seega ei saanud korralikult jaltuge kinnitada vaid tuli natuke keemiat teha. Lõpuks läks summuti alla, kuid natuke takistab piduri hoova liikumist - peab ka seda natuke mudima, või originaalsummuti sisu otsima ja selle hoopis alla kruvima.
Seega kui on pakkuda K58 summuti sisu siis võtan hea meelega vastu.

PS... panin ka selle vana teibi tagasi. Liimipulgaga teibi sisemine pool kokki ja rullisin ümber hoidja+juhtme...
Sai lisaks eelmisele tekstile arutletud ka tagakiige osas aga seda siia ei tõsta... lugege sealt

Sain masina nüüd tööle peale lahtivõtmist.
kolvi pööramisega 180, nii et lukud jäävad sisselaske poole kadus ära üks heli, mis enne oli olemas - mingi hetk viskas heleda klõksu, selline tunne nagu rõngas kohe murduks mingi ava taha kinni jäädes... aga ei ole murdunud.
Samas olid rõngad OK, rante polnud ja kulumise jälgi ka. s.h. ei olnud kolvil püstiseid rante.
Silindri osa sai paremini tihendatud s.h. ka karburaator.
Eelmiste sätetega (karburaator ja süüde) ei tahtnud mootor enam ilusti töötada, tuli segu sättida lahjemaks ja süüdet hilisemaks -> rohkem ÜSS-i poole.
Mootor käib enam vähem (st porinat tööstsüklite vahel eriti pole), käivitub n.ö. poolest pöördest - ehk siis saan sadulal istudes käivitusvänta alla lüües masina tööle :cool: ehk siis pole vaja hooksalt käivitusvänta rammida.

Jäin mõttesse küünalde osas.
Vanu küünlaid on nii, et löö või katust (kõikidel on säde olemas, kui ühendada K58 süütesüsteemi). Nende hulgas ka üks originaal aastas 58 А11У, ülejäänud А10НТ, А11–0; А11–3; , A23, siis veel üks lihtsalt kvaliteedimärgiga küünal, millel tähised puudu.
K58 mingi raamat annab, et küünal võiks olla А8У või А11У. M103 vihik märgib А11У

Kui nüüd võrrelda välimuselt А11У ja A11-0 (aastast 1989-92) siis isolatsiooni erinevus on märgatav. A11-0 on see oluliselt sädemele lähedamal ja А11У väga sügaval.

Hetkel kasutan A11-0 küünlaid, mootor loomulikult töötab aga ehk peaks kasutama midagi muud, et kas see on ikka õigete omadustega.
Samas püüan sõita ka originaaliga, et näha vahet - ei hakkaks sedaküünalt lõpuni kasutama just tema originaalsuse pärast (juhul kui on plaan asi ikka täitsa timmi ajada... pühapäeviti väljanäitusel käia jne...)

Järgmiseks planeerin esihargi korrastamist. Nagu näha on hetkel all minsk M103-M104 esihark, koos amortidega ning K58 esiratas on istutatud 35x12 laagritega... (originaalis 35x14 laager ehk 202)
Ühes putkes on vana õli olemas, teises mitte... aga planeerin hetkel sinna panna ATF+4 (mis võrdub siis 7,5W amordiõliga ja jäikuse katsematmiseks paras), sest seda mul lihtsalt on. Olemas ka spets amordiõli täissünt 5W motulilt, kuid kogemus näitas, et JAWA tagaamordile jäi see liiga lõtv aga K58 amordile väga hea.
K58 originaal esiamort on ka olemas, kuid sellel on ülemiste mutrite sisemine vint haamriga põlki löödud - ei saa mutreid peale keerata ning pole ka vahendeid vindi taastamsieks. :(
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

ullar
Tavakasutaja
Posts: 62
Joined: 30. Sep 2013 23:35

Unread post by ullar » 20. Jun 2017 21:56

Millised käepideme kummid Sa Minskile laadalt said?

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. Jun 2017 13:53

Nüüd saan siis järjekordse pikema jutu kirjutada koos illustratsioonidega
Mis teemaks:
1. laadalt saadud käepidemed
2. Küünlad
3. esimesed amordid, mis on K58 alla pandud aga kuuluvad minsk M103...M105
4. seoses amortidega ka esipiduri korrastus
5. ketikate/esitule korrastamine
6. põlvekaitsmed ja väljanägemine

1. Vastus siis küsijale, katted sain sellised:
20170621_M103_käepidemed.jpg
On nad õiged või mitte - ei tea aga mingisuguseid on mul vaja. Eeldan, et minsk kasutas käepidemega paralleelselt kulgevaid ruute - sarnaselt Tuula, panonia jne... Kavrovets aga diagonaalis - on ka üks K125 jalatugedega raamijäänus, kus on pildile sarnane kujutisega jalatoed... ehk saab komplekti. Samas neti pildiavarused viitavad jällegi soetatud kummide kujule... võta sa nüüd kinni.

2. Küünaldest sis tiba ka - proovisin originaalküünlaga masinat. Tulem oli väga positiivne, sest kogu tööspekter oli kuidagi vabam ja jõulisem. Sarnane tulem oli ka A10NT-ga. Ülejäänud küünaldega ei tahtnud mootor nii hästi töötada ega ka sõita (ülejäänud sätted olid kõik samad)
20170621_küünlad.jpg
küünaldel vene tähed aga siin kriban meie shrifti: 1: A11u 1958; 2. A10n 1991; 2. A10nt 1987; 4. A11 0-z 1985; 5. A11-3 1990; 6. siin jään natuke võlgu oli vist pz... aga 1981; 7. puuduvad igasugused kirjad....


3. Kuna K58 amorte ei saa hetkel alla panna kasutan tervet minski esiharki (v.a. ratas ja porilaud s.h. ka K58 pidurikate).
Tagaamordid hooldasin ja lisasin sinna siis täissünt amordiõli motul 5W, siis katsetamiseks esiamorti oli mul kasutada valvoline ATF +4 (täissünt), mis oma viskoossuselt on 7,5W amordiõlile vastav - samuti on sarnaste omadustega ning natuke ilmastikukindlam.
Amordid tulid ilusti lahti ja seest väga korralikud. Mõlemil putkel oli ~100mm vanaõli sees (st spray pudeli kattekorgi jagu...). Amordid puhastasin piduripuhastus vahendiga ja kuivatasin paberrätikuga puhtaks nii, et hästi natuke jäi vana ollust sisse.
Simmerid olid korras ja pehmed, kuid eemaldamise käigus katkes üks õhku tihend, mis käib amordi liikumise fiksaatori ja simmeri katte korgi keerme vahele.
20170621_esiamort.jpg
See sai käepärase vahendika paigatud (st superatakiga ots kokku ja oma kohale tagasi). Komplekteerimisel jäi asi püsima - vähemalt nii tundub praegu.
Amordid alla tagais ja 150mm putke kohta ATF+4 sisse. Peale vajutades liiguvad nagu tagumised 5W õliga... sõiduajal on asi väga Ok, ei vetru .


4. Seoses amordi kasutamsiega (s.h. minski esiratta võll ka, mis on 12mm läbimõõduga, K58 oma 14mm) oli esipidur probleemne - kolksus, ning sahistas/klõpsus kuhugi vastu - kõik tingitud sellest, et pidurikate ei fikseerinud ennast kindlalt nii võllil, kui ka amordiputkel.
Kuna pidurikatteid on tekkinud omajagu, siis otsustasin minski m104-M105 tutika pidurikatte koos korralikemate alumiinimuraamil katetega kitsaste klotsidega asendada.
20170620_pidurid_vollid_hammakad1.jpg
asjad siis: 1. M1M parandatud pidurikate, 2. M103 tutikas koos klotsidega, 3. M104-M105 (12mm võllile); 4. M106+ 14mm võllile, 5. K58 tutikas, 6 K58 kasutatud, parandatud, 7. minsk tagumine kohendatud 14mm võllile...; 8. minks tagumine tutikas 12mm võllile, 9. minsk kasutatud; 10 minsk M103 tutikas tagum. hammakas, 11. K55-K58 ok tagumine hammakas; 12. K125 esimene võll, 13 M1M esimene võll, 14. M103-M105 esimene 12mm võll, 15 K58 natuke räbal esimene võll, 16. peaks olema K58 tagumine... 17. voshod tagumine, 18 - ei tea aga vist Jawa, 19. M1M spidomeetrirõngas, 20. M103-M105 esimene tutikas 32mm laagriga rummule, 21. 3x minsk 12mm võllile laagrikatted, 22. K58 14mm võllile laagrikatted.
20170620_pidurid_vollid_hammakad2.jpg
Minskile komplekteerin siis tutikate klotsidega, mis on kogunenud...

Kuna minski esipidur katte sees on ka koht spidomeetri tigule, siis K58 velgedega seda kasutada ei saa, sest sisemine osa on suurem ja hakkab pooma. Spidomeetri tigu välja, ava kummitihendiga kinni. Lisaks tuli asendada ka hoovastik, sest minskil on klotse lükkav lapik osa kitsam, kui kavrovetsil ning alumiinium klotsid kiilusid kinni nii, et hoob ei tulnud tagasi. Laiema tallaga seda probleemi ei olnud e. see tald läks liiga risti, kuigi klotside kulumine on 1mm uuega võrreldes.
Klotside istumise vahe on siin:
20170621_esipidur.jpg
Tulemusega on väga rahul (väljanägemine liiga minskilik... :cry: ) - pidurid said reguleeritud täpsemini, ratas liigub vabalt, ei käi kuhugi vastu ja pidurdab ka häste...

5. Plekiteema.
Esitule korpuse sain õige - iseenesest ei ole mul kavas installeeritavaid plekke parandada sellel masinal aga säilivuse huvides tuli seda teha, sest plekk oli haljas ja värv lihtsalt tuli maga ning mahatulnud kohad olid pindmise õrna roostega kaetud. Seega harjasin puhtaks, roostetõrjega üle. Seejärel sprayge semigloss peale ja kõik.
Ketikaitse - see kurivaim oli ju sinist värvi... harjasin puhtaks, semigloss spray peale ja siis selle harjasin "vanemaks".
Nüüd lihtsalt püüan leida võimaluse kuidas see kinni sinna panna - kohta ja kronsteini mul pole - aga ehk leian mingi lahendi.
20170621_ketikate_esituli.jpg
6. Sai osta.ee-st siis 3€ voshodi põlvekaitsmed soetatud lihtsalt huvi pärast, et kuidas need sellele loomale istuvad. Tulemus on selline huvitav, sest ega nad põlvi väga kaitse - kitsad on isegi minule. Ainuke eesmärk on kaitsta jalalabasid rattaalt viskuva pori eest. Samas teeb ta selle ratta natuke toekamaks/paksemaks. Need käivad nii lihtsalt ära, et vastavalt tujule panen need külge...
20170621_K58_kaitsmed1.jpg
20170621_K58_kaitsmed2.jpg
20170621_K58_kaitsmed3.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Jun 2017 00:46

Nüüd siis K58 õigetest esiamortidest.
Tänud Automoto foorumist ksf _rein_ kes taastas amordi torude ülemised keermed mutrite jaoks.
Korralikult treipingis sai siis need otsad taastatud, ise oleks asja veel rohkem nässu keeranud.
Kuid, minu mõistus ei võta seda, et miks amordid ei lukustu selliselt, et sisemine toru paistma ei jääks ning seoses sellega ei jää sisemine vedru pingesse...
Kas tõsti peab nii olema või on amortides midagi puudu.
20170627_Esikahvel.jpg
Sai amordid ka pulkadeks võetud ning tegin illustreerivad pildid, kuidas asetsevad erinevates amordikäikudes torud ja vedrud...
Kõige ülemine set on siis amordi kõige ülemine ja alumine seis.
Järgmine on siis sisu kujutis, kuidas torud ja vedrud ning hülsid asetsevad ning mis lukustab ja mis mitte.
Amordi hing e. hüdrosilinder asub siis selle koonusega toru sees... see toru, mis kinnitub prillidele, tema ülesanne paistab olema ainult n.ö. juhtpukside toel amordi läbipainde takistamine... amordi fikseerimise töös ta suuresti ei osale
20170627_k58_orig_esiamort.jpg
Lõpuks sai "roheline" krund paintremoveriga eemaldatud, siis roostest puhastatud ja poleeritud. Hiljem mökerdasin roostetõrjega asja kokku, et tulevikus kruntida, värvida.

Amortide võrdlus minskiga...
20170627_Esikahvel2.jpg
sai siis ka õige esituli korda tehtud. Saades koorus tulel originaalvärv ning haljas plekk jäi ilmastiku meelevalda... süda ei ihkanud seda nii jätta vaid puhastasin ja katsin värviga.
Tulem on selline:
20170627_esituli.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1684
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 29. Jun 2017 11:54

Selleks, et amort liiga pikalt välja ei tuleks tuleb vedrude sees olev pikk polt keerata amodri toru ülemise korgi külge kinni.
Pead mutri keerama keerme lõppu ja ülejäänud keere korgi sisse.
Nii lihtne peakski olema.
Attachments
20170627_k58_orig_esiamort.jpg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 29. Jun 2017 12:47

Siis pean ma leidma õiged korgid, sest need, mis minul kasutada (nii K175 kui voshodi ja minski) omadel selline võimalus puudub - pole keeret selle korgi sees.
Piltidel siis minski korgid (mille sa punasega märkisid - need nii ehk naa valed. Plaanis oli kasutada K175 korke sest väljanägemiselt on sarnased (vt eespool olevat pilti, kui minski amorti lahkasin). seal ka korgi sisemusest pilt - keerme koht puudub...

Sellisel juhul puudub amordis ka n.ö. õhutus või õhk aitab n.ö. õlisüsteemi takistusele kaasa. K175 ja voshodi amortide ülemistel mutritel on see õhuliikumise kanal olemas. minski omadel pole. :roll:

Vaatasin manualist selle joonist täpsemalt ning my bad... seal on jah sellise keermega kork ja amordi juhtpulk kinnitub sinna sisse. Mutrit kui sellist EI OLE ette nähtud - see vist sinna meelevaldselt pandud, et amordivedru kaduma ei läheks ja see ajas segadusse, sest K175 ja minskil on mutter olemas.
Peale selle olin veel laisk (ei viitsinud teksti studeerida)... sest see sama jutt ju sula selges vene keeles kõrvale kirjutatud ka :oops:

Amordi põhja löömis leevendust tal siis muud pole, kui alumine koonus, sest ülemise kummi osani, mis alumiste prillide all on, sinnani kaelustihendi fiksaator/puksi ülemine serv ei ulatu
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 13. Jul 2017 01:09

Nüüd siis kogu kraam suvekodus Rakveres tagasi ning vanad semud said uuesti kokku.
K58 lõpetas veeremise 70ndatel ja Riga7 hakkas veerma...
20170708_K58_Riga7_romantika1.jpg
20170708_K58_Riga7_romantika2.jpg
Kui käru peal ruumi on, siis ehk tirin ka selle Riga7 laitsesse.

K58-st veel nii palju, et sai õige esitule korpus pandud, millel õige võti kah küljes ja see algne estulelater koos võruga, millega ta vanaisa kuurist välja ajasin. Lisaks sai õigem käimalöömise vänt pandud. dekompressiooni tross parandatud.
Tagatipuks tunnen, et peaks tummisema õli esiamorti panema, sest see ATF+4 oma 7,5W viskoossusega jääb liiga vetruv - nagu polekski õli sees.
Sai ka komplektne minsk M104 esivelg hangitud ja seda siis ainult rehvi pärast, kuid tundub, et läheb osandamiseks, puhastamiseks ning minsk M103-le alla.
Kahjuks pole veel siiani Teletorni poodi jõudnud soovitud minski kodaraid...iga hetk peaks saabuma...
Poodnikule sai siis antud kaks tööd teha: korralik sussklapi tross ja õigema pikkusega minski spidomeetritrossi valmistamine.

Mõningane abipalve ka - ehk on pakkuda K58 summuti sisu või tervet summutit (minski summuti ei lase tagumisepiduri hooval vabalt liikuda... liiga paks summuti kurivaim...)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 18. Jul 2017 07:43

Nüüd on siis aeg jällegi üks liikuvpilt panna K58-st. Sai teist natuke timmitud, et sõites töö parem oleks. Lõivu antud tühikäigu ühtlusest.
https://youtu.be/e73rh5cbXUA

Mis sai siis tehtud:
Küünal pandud ikkagi A8U, summuti liitekohad tihendatud kuumakindla nööriga, iste vahetatud tema originaali vastu, mis kuurist leides peal oli - see pole paindes... dekomresiooniklapi tross vahetatud.
Veel on tegemata esirehvivahetus ja reisija iste.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Jul 2017 00:44

Nüüd rehvivahetus tehtud ja lisaks kiirelt rohekas-sinine velg mustaks võõbatud :roll: No läheb natuke paremini konteksti. Olemas ka originaalvelg, kuid sellega ei kannata kihutada - kolm kodarat katki ja tiba lappab...
Eks ühe motonostalgiku jaoks ole oluline ka, et lähedased rõõmu saaks ning ei peaks ainult üksi masina mõnu tundma. Selleks siis sai taastatud tal peal olnud reisija iste. Natuke sadulsepa tööd, tiba tihkemat porolooni, paksu vilti, väike püksirihm 4,25x13mm kruve kah ning tiba nokitsemist ja valmis ta saigi.
Alguses oli plaan panna porolooni peale ja alla vildikiht, kuid arvestus oli vildakas - vineerist alusplaadi paksus oli välja jäänud. Kahjuks on ka olemas olev kate ühest esimesest nurgast ja natuke katki - hetkel ei sega. Tulevikus võiks katte välja vahetada, olemas on nõukogude aegset termantiini nii musta kui ka pruuni. Pruun läheb käiku minskile - istmete tegemiseks....
Paigaldasin istmele lisaks ka nahkrihma, et oleks ka kuskilt kinni hoida. Nahkrihm siis minul olnud kasutuses ~20a. - parajalt kulunud.
20170720_K58_reisijasadul.jpg
Lisaks andis spidomeeter korraks saba - kiilus 31800km pealt kinni nii, et rikkus trossi ära... Õnneks oli üks tross veel olemas. Egas midagi spidomeeter korraks lahti, motip multi sprayd vahele, tiba loksutamist ja töötab jälle. Kahjuks pole trossi käik veel väga ühtlane - seier natuke kõigub.
No loodame, et homme ülehomme ei pea masina kallal rohkem nokitsema... vaid reedel käru peale ja laupäeva hommikul Laitse poole sõitu.
20170720_K58_komplekt.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. Jul 2017 09:42

Motonostalgial käidud, ning masin sai siis teistega rinda pista.
RAtas paigutatud siis esiritta koos võrriga U900. Uudistajaid oli palju, peamiselt arutati, mis rattaga tegu ja siis pandi veel kord südamele, et ülevärvaida ei tohi. Nüüd need kes mind rattajuures ei kohanud - olge head kui tahate juttu puhuda, helistage/kirjutage või andke mingil muul moel märku, tulen ratta juurde kohale.
20170722_MotoNost_K58_Riga7_02.jpg
Rattaga võtsin siis omaklassi sõitjate hulgas 3 koha ajaliselt. Hiljem võeti esimene koht auhinna jagamistest välja, sest ta oli oma mees... Seega auhinnaline teine koht. Seal ilutseb küll minsk M103, kuid eks sinna sattus kõige esimene registreerimise masina... mis kahjuks valmis ei saanud.
20170722_MotoNost_K58_Riga7_04.jpg
20170722_MotoNost_K58_Riga7_03.jpg
Ta oli tubli aga palju nõrkusi tuli ka välja, mida kuuris asjatades ning väikseid ringe tehes välja otseselt ei tule.
Ilm oli päiksepaisteline tuulevaikne ning see ei jahuta kuidagi moodi seistes tühikäigul tuksudes seda mootorit... võistlusringil oli tunda juba natuke mootori jõuetust - ei olnud enam nii terav.
Mootorisse tekkis ka väga hele kaootililne kõlksumine - tunne nagu rõngas riivaks mingit akent... Rääkisin sellest ka eelnevalt, kuid peale silindri mahavõtmist ning kolvi pööramist 180 kraadi kadus, nüüd tekkis uuesti... sai mainutud kunagi ka, et keps annab pöörama alumiste laagrite peal, ehk siis tekib olukord, kus kolb alla liikudes keerab ennast 1-2 kraadi vasakule ja üles minnes tagasi... ei ole ju hea... Seega peab vist vända laagrid ikkagi ära vahetama enne kui midagi väga halba juhtub.
Rada oli nende vanade rehvide jaoks libe - nii asfalt kui ka kruus ja pinnas.
5W amordiõli oli liiga pehme ning vedel ja esihark hakkas higistama...
Kui ikka üks esihargi laagri kannude alumine kuul on puudu, siis see ka annab endast märku. lisaks K58 esihargi piiraja ja minski esihark ei tee head koostööd - keerates natuke kange ja kui saad vajaliku painde tekib loks... natuke ebamugav on nii sõita...
Uus K175/voshodi siduritrossi kõri on 5mm lühem ja see jätab trossi liiga välja, kui vaja oleks. Pikendasin küll trossikõri, kuid eks see väsis. Lõpuks tekkis siduriheeblil tugev tühitõmme enne, kui sidur lahutama hakas ning sõida nagu automaatkastiga...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 4499
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody » 23. Jul 2017 10:57

Kas tõesti mopeediklassi 3 esimest olid kiiremad, kui -200cm esikoht? 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.

iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman » 23. Jul 2017 11:11

ütleme nii : ajavõtuga esines probleeme , mis muidugi muraveist ilmselt driftipilli ei tee. konkreetne näide . sportrataste , mida võiks cz-i klassiks nimetada, võitja aeg jäi algselt kahele esimesele säärule alla , kuigi ta 30sekundit varem startinu kinni püüdis .

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 23. Jul 2017 14:58

No säruksoli neid juba radke nimetada... Pealegi on naf väga kerged + õiged rehvid + kogenud sõitjad.
Samas puudusid võistlejatel andurid. Aga üritus oli lahe.... Ratas sai proovile pandud jne
Isegi jäin sellel lühikesel rajal üle 10sek eelmisest aeglasemaks ja selle võib nii rehvide, amortide jne kaela.. ei läinud ju krossi sõitma vaid nostalgitsema. Kuigi väike võistluse kihk lõi rajal sisse.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Aug 2017 10:46

No leidsin siis aega ka K58 eest hoolitseda, ning panin siis õige esihargi alla - pilte hetkel teile vaatamiseks ei pane, lihtsalt ei teinud protsessist väga korralikke pilte.
Ühe putke tegin enne nostalgiat korda ja panin sisse ATF +4 - kuid see ei toimi hästi, amortiseerumist ei toimu, tundub tavaline vedruamort olema. Teise amordi tegin eile korda ja sinna läks amordi õli10W - päris hea oli kohe.
Vahe tundus olema ühe sisemise toru ava suuruses - see millel toimis asi hästi oli kuidagi seda ava koomamale toksitud... teisel oli puutumata :roll:
Lisaks tundusid, et amordi tihendid on oma viimase lõpu sirgel aga vist veel toimivad, sest pinnalt pühivad kuidagi moodi õli ära.
Tegin ka uue tihendi amorditihendi kinnitusmutri ja alumise putke vahele. Seal ju nelikant rõngastihend - no ei leia sellist enam... Võtsin kõige lähema välismõõduga õhukese rõngas tihendi - panin ühe toru peale ja käiasin välimise ja sisemise serva kanti - väga OK asi jäi : ) .
Amordi katted panin K58 omad - K175 omad on natuke suuremad ja jäävad väljanägemiselt nagu suured püksid peenikeste säärte peal... K58 omad on suht ilusti ümber - isegi liiga ümber vist, sest hakkavad kohati vastu käima.
Nüüd ka õige ratta võll koos piduri kaanega - no ilusti istub, ratas jookseb vabalt, pidurdab ka hästi. Seega minski ja kovrovetsi detaile ei tasu omavahel väga vahetada, ei hakka nad koos hästi tööle - tötavad aga ...

Nüüd on siis K58 peaaegu oma juppidega komplekteeritud:
1. summuti veel minski oma - õige korpus on olemas, kuid sisu puudu...
2. lenks peaks ka M1M varajane olema - vist peaksin varsti saama õige ka.
3. tulereflektor ka mingi akuga masina oma, sest gabariidi pirni pesa olemas - see ei häiri hetkel
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Aug 2017 13:32

Häirima hakkas sooja mootoriga masina pidev puristamine ning nõel on suht ülemises asendis aga küünal selline pea aegu mõnus pruunikas, ehk ka tiba heleda poolne. Rikkamaks asja keerata pea aegu ei saa...
Seega kuskilt saab lisaõhku. Sai brake cleaneriga siis lastud karburaatori ühenduskohti ja oh imet loomulikult suri mootor välja - seega peamine probleem leitud. Samas oli jälle see klamber katki läinud, asendasin siis terasest klambriga (sama, mis õhufiltril). Asi läks natuke paremaks. siis hakkas gaasikolb kõrisema... näpuga puudutades loksus see ikka mehiselt. Sai otsitud siis teisi karburaatoreid ning leitud üks K55D isend, millel kolb ilusti tihkelt sees. Panin selle külge ning mootori hääl läks kohe väga ilusaks - ehk jäi natuke rikas segu aga las ta praegu olla. Minek ka palju ühtlasem ning natuke äkilisem.
Vot sinna läks ka motonostalgial need mõnusad sekundid ja ise imestasin, et kuidas ma nii aeglane olin, sest ei teinud ju nii üüratuid poognaid ja koguaeg oli 2 käik sees ning ikkagi +13sek K125-le...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Aug 2017 23:31

Nüüd lihtsalt pildid:
Esiamordi tihendi valmistamine rõngastihendist (rõngastihendi panin kõige parempoolse muhvi peale, siis käiapeal sisemine ja välimine serv sirgeks ning saingi nelikant tihendi ;) ):
20170806_k58_esiamordi_simmer.jpg
Väljanägemine õige esihargiga:
20170806_k58_õige_esihark1.jpg
Nagu näha on pilt natuke õigem, s.h. esipidur palju parem, ja ratta vabajooks suurepärane. Ratas ise pole väga tasakaalus aga natukene vajaks raskust...
20170806_k58_õige_esihark2.jpg
Korralikult pidurdades läheb esiamort kolksti põhja... eks peab hakkama kuhugi kummist leevendit sokutama. Praegu kõik nii nagu originaalis ette nähtud - s.h. amordiõli viskoossus 10W.
Hetkel töötab korralikult üks putketest, teine oluliselt pehmem aga töötab.

Kui nüüd võrrelda seda ratast suht uue 2015a.Honda hornet CB650F-ga siis manööverdamine on K58-ga oluliselt kergem ja seda tänu tema kergemale kaalule. Lisaks tema olemus ka.
Kõik ülejäänud mootorratta omadused ei kannata võrrelda - eriti pidurid...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 06. Sep 2017 18:27

Osta.ee keskkonnas toimunu andis hea enesetunde ning natuke ka hoogu juurde Minsk M103 osas.
Suhteliselt käepäraselt taastatud isendi lõpphinnaks kujunes 815€ :P Silm märkas muidugi erisusi võrreldes minu omaga aga üldpilt oli hea.
Kõrval olem M1A (teleskoophargiga) läks 400€. Seda nüüd nii, et M1A ei olnud sõidukorras vaid suhteliselt komplektne (v.a. sadulavedrud ja tagatuli)

Loodame, et näeme seda M103 kuskil varsti vist...

Kas keegi Tartust laupäeva hommikul liigub käruga (käru saan ka ise organiseerida - laenata) Vana-Kolga laadale? Mu käsutuses oleval masinal puudub lihtsalt kärukonks...
Siis tean, kas võtan näitamiseks kaasa K58 või mitte - ei tahaks sellega hiilida, võib valusalt lõppeda (teatud piirangud lubade taotlemisel - rahaline karistus pole nüüd teab mis katastroof... aga piirang küll).
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

hmm
Tavakasutaja
Posts: 571
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 10. Sep 2017 21:03

Vana-Kolga laadal käidud ja sealt toodud siis Riga7-le sadul.
Eelneval päeval sai hr Heinot külastatud ning sai vahetuskaubana saadud käigunäidik. Nüüd vaja ketikaitse tummisemalt kinni saada, mingi kronstein ehitada
20170909_K58_gear_sight.jpg
Lisaks sai Osta.ee keskkonnast hangitud K58 sumbuti - lootes, et seisemine sõel olemas.
Mul on veel kaks kesta aga sisud puudu. Tagumised koonuste kinnitused on kõigil erinevad. Ehk mängib seal rolli selle õige deformeerumine ja siis leiutatakse ots nii kuidas kellegil asjad käes on. Igatahes on mul vist see õige ots olemas.
20170909_K58_summutid.jpg
Õnneks pole selle sisu nüüd raketiteadus, et järgi teha ei saa. Vähemalt on mille pealt snitti võtta.
Sai ka üks kokku laotud. Teise laon ka kokku ja jätan selle varuks - juhul kui panen mingi hetk ehk Voshod1 mootori aiste vahele on teine sarnane summuti varnast võtta.
20170909_K58_summutid2.jpg
Väike võrdluspilt ka, üleval minsk M1M-M103 sumbutiga, alla K58 õige sumbutiga.
20170909_K58_sumbutite_vahetus.jpg
Õige summutiga on pilt huvitavam.
20170909_K58_oige_summuti.jpg
20170909_K58_oige_summuti2.jpg
Sai ka viimane minski summutiga hääl liikuvale pildile võtta.
https://youtu.be/Let1qBuobkg

Võrdluseks sai pandud ka uus hääl, mis tiba plekisem...:
https://youtu.be/L9b7Dc0PFZA

Nüüd jäänud veel lenks õige vastu vahetada, praegu peaks olema M1M lenks... aga õige on ka varsti tulemas. 8 )
Last edited by hmm on 11. Dec 2017 20:56, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply