Dnepr 11 1990 Kund

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Dnepr 11 1990 Kund

Unread post by Kund »

Algas sellest, et 09.10.2016 sai Uralile hiina väntvõll toodud. Teel koju jõudsin mõttele, et lahti pressida ei viitsi ja otsin uue ploki ja panen sinna ja vaatan, kuidas vastu peab. Enda plokki ei taha lõhkuda, miilitsa plokk on. Sai siis otsima hakatud.

10.10 (esmaspäev) sai helistatud ja uuritud mootori kohta, mis müügis oli. Täitsa alles on. Reede võtan vabaks ja Tallinna järele. Neljapäeval helistan üle. Sai siis ikka surfatud ja otsitud kõik kohad läbi. Kolmapäeval, leidsin kuulutuse. Dnepr Ural M67 Solo. Kirjelduses vana, ei ole arvel. Pilte ei olnud. Mind võlus Ural M67, et saan ehk õõtsa puksid ja saan laiali oleva masina kokku panna. Helistasin. Täitsa alles olid. Täpsemalt ei tea, mis asjad on. Ei olevat asjatundja. Hinnaks kahe masina eest 1000 eurot. Ütlesin, et reedel tuleksin läbi. Sobis. Asukoht Tallinna külje all. Mootor jääb tahaplaanile. Kui masinad alles, siis võtan need.

Neljapäeva õhtul sai koju sõidetud ja kohe haagist mindud otsima. Tavalises kohas, kus kohast võtan, oli käru kraami täis, jäi ära seega. Kõrvalt talust käisin ja tõin koormarihmad. Järgmise haagise juurde. Seal selgus, et ilusat ilma lubas ja tahab niitma minna. Seega ei taha anda. Laupäev oleks hea aga reede oli mul sellega arvestatud, et käin Easthighwayst läbi ja toon Uralile „original“ väntvõlli. Ütles, et kellelt võimalik saada on. Ega mingi tavaline ei kõlba. Kui kaks korviga masinat siis on ikka laia käru vaja ja pikka. Hea küll, oli hiline aeg ja ei hakanud õhtul helistama.

14.10 hommikul pärast kahte ööd, mil korralikult magada ei saanud. Ärevus sees. Hirm, et keegi masinad ära ostab. Sai linna põrutatud ja helistatud. Selgus, et üks haagis Tallinnas ja teisega plaanib minna autot kell kaks tooma. Auto tal ka katki, muidu läheks sellega. Aga ikka sain. Et polevat selle auto toomisega nii kiire, et kannatab viie aeg ka minna. Käru sappa ja minek. Jõudsin enne kahteteist veidi. Palju koeri oli ja süüa poldud antud neile. Masinaid vaatama. Ural ja Dnepr. Lindude poolt ära pühitsetud. Dnepr komplektne korviga. Ural ilma korvita ja tuuninguga. Taga krossirehv, ees ringrajarehv. Urali velgi polnud all. Üks oli masina kõrval. Dnepril klappisid birkal olevad numbrid, masina küljes olevatega, niipalju kui aru oli saada. Eesti numbrimärk oli ka taga. Natuke imelik oli. Odomeetri näit 7401 kilomeetrit. Uralil ei olnud midagi. Ei birkat ega numbrit raami peal. Vaatasime ka muud asjad üle. Hea küll. Võtan ära. Läksime tuppa pabereid vormistama. Enne pabereid oli söömine. Hea rammus supp oli. Söömise ajal said paberid ka korda aetud.

Sai masinad peale laetud
17349593_10208845099350231_944263284968899102_o.jpg
20161014_142653.jpg
ja liikuma hakatud. Tallinnast üks tütarlaps peale võetud
20161014_153505.jpg
ja mõte ka Easthighwaysse minna aga kell oli palju juba. Käru pidi tagasi viima. Sain linnast välja ja helistasin, et öelda, et jõuan viieks koju, et tulgu sinna ja saab sealt kohe edasi minna. Ei vastanud. Lõpuks sain kätte, kui koduni oli pool tundi jäänud. Selgus, et käruga kiiret pole, asi olevat ära jäänud. Oleks vaid varem teada saanud aga pole hullu. Tee peal sai selgeks, et tegu polegi Uraliga vaid hoopis Kiievi tehase toodanguga. Ise suures ekstaasis, koha peal ei märganud. Pole lugu. Tee peal uurisin sõbralt, kuidas tal minu garaaži kasutamisega läheb. Selgus, et masin veel laiali, vast saab uuel nädalal kokku. Mainisin, et sai kaks masinat hangitud ja nüüd vaja kuhugi panna. Kaugele ei taha ka viia siis tuleb jälle käru hakata otsima. Käis välja lahenduse teise sõbra garaaži kasutada. Mõni aeg tagasi olevat auto sealt minema viinud ja ehk on vaba. Hästi. Uurisin. Täitsa saab.

17:10 jõudsin koju. Võtsin sõbralt oma garaaži võtme ja garaažide juurde. Teine sõber ka just jõudis ja sai masinad maha laetud ning tema garaaži lükatud. Andis mulle võtme ja läksin käru ära viima. Käru viidud ja poe ringiga koju. Riiete vahetus ja väike amps ning garaaži, kus sõber Mikk juba ootas. Läksime tõime teisest garaažist Dnepri. Väga väsitav oli. Paistab, et peame rohkem ennast liigutama, kui isegi mootorratast ei jõua ühest garaažist teise lükata. Vahemaa kuskil 100 meetrit. Jõudsime hingeldades kohale.
20161014_193045.jpg
Sai suruõhuga suurem linnusitt maha puhutud ja kõik silindri vahed ilusti puhtaks. Jõudis vahepeal ka minu garaaži kasutanud sõber ja uudistas masinat ning asus oma toimetusi tegema. Rehvid täis pumbatud. Tagumisega oli too häda, et küljed seismisest lõhki. Proovisime tagavararatast alla. Ei käi ringi. Pidur liialt peal. Sai all olnud ratas täis lastud ja ei paistnud väljagi too koht. Jälle rataste vahetus. Rattad täis ning isegi peavad. Õlid sai ka normi valatud. Mootoris juba oligi aga käigukastis mitte. Sai veel spidomeeter ja gaasirutskat linnujamast puhastatud, istet ka. Millalgi jõudis Mikk aku maha kiskuda. Tegin aku juhtmetele pikendused, et ulatuksid korvi. Pole väikest akut masina jaoks võtta, kasutab vaba auto akut. Aku sai peale ja ühendatud. Keerasin võtit ja ohhooo. Armatuuris tuled süttisid. Keerasin edasi ja süttisid masina tuled ja armatuuri tuled kustusid. Saabus naabergaraažimees, kellelt üht garaaži laenan, masinate hoiustamiseks. Näitasin talle ka säravaid tulesid. Küünlad maha ja sädeme kontroll. Keegi oli mingi hetk õli ka silindritesse valanud. Lõin vänta ja sädet ei ole. Väga halb. Korduvalt ja ikka pole. Avastasin, et suretusnupp sees. Teistel masinatel pole sellist nuppu ja ei osanud vaadata seda. Sädet nagu on. Ühes polnud. Sai küünlaid vahetatud. Olemas. Küünlad peale. Paak ei olnudki jube. Ižilt paak maha ja sealt paagist kütust Dnepri paaki. Piisavalt. Käivitamine. No läks ikka aega kui sai miskit.

https://youtu.be/IfjdE8YkfcA

Sai käima ja prooviringile. 50 meetrit ja mootor suri välja. Armatuurist tuled kadunud. Akult juhe maas. Tagasi ja uuesti käima. Prooviring lõpuni tehtud. Tagasi garaaži ette jõudnud, ei olnud enam süütevõtit. Suretusnupust seisma ja klemm maha. Läksime võtit otsima. Seismajäämise koha lähedal oli. Masin uuesti käima ja mõõtsime laadimist. Täiesti puudulik. Küll homme jõuab. Teine masin ka vaja veel ette võtta. Läks vaidluseks ja kontrollisime Maanteeameti lehelt sõiduki registreerimismärgi järgi sõiduki andmeid. Tuli välja, et number on haagise oma. :D Eks keegi kunagi lihtsalt külge kruvinud. Arutasime ilmaasju ja viimati saabunud sõber läks koju.

Sai toodud ka Urali mootoriga masin ära ja sellele samasugune hooldus tehtud. Rehve muidugi ei saanud täis lasta, kuna õhukumme ei olnud sees või olid täitsa sisse ära kadunud. Käivitamiseks ei olegi rattaid vaja. Õlid normis ja silindrivahed tehtud sai Iži aku võetud ja ühendatud. Sädeme kontroll. Väga nagu ei olnud. Koju läinud sõber oli uuesti tagasi tulnud ja asus appi. Sai otse ühendatud süütepoolile toide. No ikka ei sädet. Sai proovitud mitut moodi. Kuidagi isegi tuli aga aeg hiline ja keegi enam aru ei saanud, kuidas asi käib või kuidas asi käima peaks. Las ta olla. Küll jõuame. Teised läksid ja jäime kahekesi. Viisime Iži teise garaaži ära. Sõbral parem toimetada garaažis, ei pea iga kord Iži eest ajama ja pärast jälle tagasi. Sai Dnepr ka ära viidud. Tegime mõned ringid garaažide vahel. Ning süütevõti jälle kadunud. Mõned ringid jalutamist ja leidsime võtme, millest olime ise veel üle sõitnud. Pole hullu, sai õnneks kõigega seda süüdet keeratud. Urali mootoriga isendi jätsin oma garaaži, et tuleb päeval tagasi ja vaatab asja lähemalt. Läksime laiali. Tuppa jõudsin 03:30.
Päeval magasin. Garaaži jõudsin 16:30. Tuli ikka käivitada, enne kui käima läks. Sõitsin maja ette ja lasin signaali, et tütarlaps sõidule viia. Ilmus ka ema maja tagant ja nägi masinat esimest korda ja ütles, et kas on seda ikka vaja. Tütarlaps tuli ja sõitsime minema. Garaažidest mööda ja tütarlapse kord sõita.

Suundusime lähedalasuvasse külla, et vaadata kas tuttav on kodus ning tallegi masinat näidata.

https://youtu.be/9MSrzJCw5jQ

Kohale jõudnud, tervitas meid koer, hüpeldes ja haukudes. Täitsa kodus oli. Astusime sisse ja vestlesin veidike. Kamraadid olid ka külas. Rääkisin, et tulin uue masinaga. Tahtsid ka näha ja kuulda ning suundusime välja. Tütarlaps oli koeraga tutvust teinud. Uurisid ja vaatasid masinat. Tahtsid hääli ka kuulda. Ja ennäe imet. Ei lähegi käima. Koer terve aeg tahtis sugu teha. Ei lasknud rahulikult masinaga tegeleda. Proovisime lükates. Ei miskit. Tagasi maja juures sai küünlad maha kisutud ja tuttav ajas oma Yamaha garaažist välja. Temagi masin ei käivitunud. Korraks võttis ühe püti järgi aga ei midagi rohkemat. Ühe küünla vahetasin ära, lahjema. Mantli taskust leidsin ühe uue küünla. Treffi ajast sinna jäänud. Ikka ei midagi. Loobusime. Läksime tuppa ja sõber helistas ja uuris millega tegelen. Ütlesin, et kus olen ja mis värk on. Ütles, et annaks teada, kas saan või mitte. Sai veidike toas veidike juttu aetud ja tagasi helistatud, et tulgu köiega järgi. Ei võta vastu. Lõpuks sain ühendust ning pool tundi ootamist ja kohal ta oligi. Sai proovitud käivitamist aga ei miskit. Tõmbame. Köis külge ja minekut. Palju polnudki vaja. Masin töötas, mitte küll korralikult aga siiski töötas. Köis masina küljest lahti ja minekut. Kõrgematel pööretel töötas mõlema silindriga. Auto sõitis järel ja näitas valgust. Kolmandik teest oli läbitud ja toimus vilgutamine. Sõitsin edasi ja valgust ei olnud. Peatusin ja helistasin. Tuli info, et mootorrattal kukkus numbrimärk küljest ära ja otsivad seda. Selge. Sõitsin edasi. Ei saanud väga palju edasi minna, kui eest valgus paistis. Keegi tuleb. Parktuled põlema ja vaikselt tee äärde. Ei tea ju kes on. Läks mööda. Käivitamine. Ei taha. Lõpuks sain käima. Sõita sain vast 50 meetrit, kui uus valgus eest paistis. Sama tegevus. Tuled põlema ja tee äärde. Auto möödunud, algas uuesti käivitamine. No mitte ei lähe käima. Saateauto jõudis ka. Ei miskit. Köis külge ja säästame kütust. Enne üht kurvi hakkasin pidurdama, et mitte otsa sõita ega köit lõdvaks lasta. Kõik pidurid olid töös. Autol tekkis raskusi ja pidi käiku vahetama. Pidurid seega head või vähemalt arvestatavad. Korra tõmbas esiratta blokki aga sai kiirelt piduriheebel väheke tagasi lastud. Lõpusirgel katsetasin uuesti pidurdamist. Toimis järjekordselt, autol oli raskusi. Kui pidurid lahti lasin, oli tunda, kuidas autol hobused pääsesid raskest koormast ja sööstsid hoogsalt edasi. Jõudsime garaažide juurde ning masin garaaži ära. Aitas küll.

Pühapäeval 16.10 suurt miskit ei teinud. Garaažist tööriistad auto peale ja masinatega väike pilt. Tööriistad said peale ära aga pildiga läks aega. Kohalikud tulid ja tahtsid masinaid näha. Läksime siis sinna. Ajasin välja ja üks istus selga ja meenutas vanu aegu. Ajasime juttu ja arutasime. Hea küll. Paneme käima ja las proovivad. No ei lähe. Võtsin Iži pealt küünlad ja proovisime uuesti. Sai käima. Masin läks ringile. Lasi mõned ringid. Poiss peale ei läinud. Kas ei julgenud või ei tahtnud, ei teagi. Käis tütarlaps ka sõitmas. Sai ilusti hakkama. Ringil käinud läks poisiga minema. Nostalgitsejaga ajasime juttu. Hakkas ka minema ja ütlesin, et mine sõida ka. Ma ju tean, et sa tahad. Me ei ütle, et sa käisid sõitmas. Sammus tagasi ja lõi masina käima ja tegi ka mõne ringi. Enamus ajast kui vaateväljas oli, oli korv õhus. Lõpetas sõidu ja läks. Sai ka Iž välja aetud ja mõni klõps tehtud.
20161016_175426.jpg
Masinad tagasi garaaži ja minekut.

Teisipäeval 18.10 käisin Põlvas. Sai hangitud siduritross, tagatule klaas, suunatule klaas, õhufilter, süütelukk, käimalöömisvända kumm, uued küünlad ka, Urali mootoriga masinale süütepool.
Reedel 21.10 külastas tütarlaps Easthighway’d ja hankis sealt Uralile ( sellele, mis laiali on) väntvõlli. Dneprile, esimese suunatule koos kronsaga, hoorattalt märgise vaatamise ava punni, karterituulutuse õhutoru. Loomulikult läks ta sinna ühistranspordiga. Head inimesed seal. Viisid ta tagasi tsivilisatsiooni. Õhtuks jõudis kraamiga Võrru.

Reedel 28.10 sai pärast tööd asjad üle vaadatud ja kõik vajalik autosse pandud. Sai Urali korvituled ja korvitulede klaasid ka peale pandud. Seejärel käru sappa ja minekut. Mõttes pühapäeval masin kaasa võtta ja uuel nädalal Maanteeametis näitamas käia.

Pühapäeval 30.10 jõudsin alles Dnepri juurde. Reedel jõudsin hilja ja laupäeval oli õppus. Ärkasin miskine veidi pärast seitset uue aja järgi. Kaheksa aeg läksime tütarlapsega garaaži. Ajasin Dnepri välja ja käivitamine. Lõpuks sai käima. Ei käinud korralikult. Suri välja. Väga halb. Ja no enam käima ei lähe. Jopegi sai maha visatud aga ikka ei midagi. Jope peale tagasi ja lükkasin enda garaaži juurde. Käru sai välja aetud ja masin sisse. Asusime tööle. Siduritross oli esimene. Sai isegi hea. Vaatasin, et tütarlapsel igav ja panin katkiseid tulede klaase vahetama. Ise asjatasin käimalöömisvända kummi paigaldamisega. Ei tahtnud minna. Lõikasin isoleeri ära ja pihustasin määret ja läks lupsti. Karterituulutuse õhutoru ka külge. Küünalde vahetus. Vahepeal sai abistatud tütarlast. Vana tagatule klaasi jäänused soovitasin haamriga puru lüüa, et saaks kinnituspoldid kätte. Esimese korvitule ühte polti ei saanud lahti ja ütlesin, et kas ongi vaja ja tõmbasin suunatule klaasi eest ära. Uus aga ei istunud parktulega kokku ja keerasin poldi lahti. Suunatules polnud pirnigi sees. Sai seda ka otsitud. Mujalt ei leinud siis Jupiter 4 suunatuledest saime. Kasutasime neid. Mina eemaldasin vana süütelukku. Armatuuri seest tuli välja õnnitluskaardi teine pool. Pilti ei olnud aga oli hea soovid.
20161030_100958.jpg
Pandud suure tõenäosusega lühise vältimiseks. Süütelukk vahetatud ja katsetus. Ikka kaob süüde ära kui tulede peale keerata. Samas ei tea kui hea see uus süütelukk on. Said asjad kokku tagasi. Kirjandusteost tagasi ei pannud. Tõmbasin Kuusakoski parkimiskellalt ühe lehe ära. Samade mõõtmetega oli ja läks asemele.

Masin välja ja käru sisse. Käima ja maja ette. Tütarlaps tõi toast külakosti kaupa. Sõitsime naaberkülla sõbra juurde, et uuesti koormarihmasid laenata. Külakost üle antud ja vestlesime. Seekord ta sõita ei tahtnud. Eks oli Uraliga sõit veel meeles. Lõpetas tikripõõsas. Nüüd ongi selle koha pealt põõsasterivi hõre. Saime väntvõlli ka. Oli imestanud, et mille oma see on. Naabripoisi oli ka kohale kutsunud ja arutanud, et mille oma. Tema masina oma mitte ja arvasid, et ehk emmi oma. Mina sain alles eelmine päev teada, et sinna oli viidud. Sepikoja ette kruustangide vahele oli pandud. Pärast Tagadi laata. Seal ma kurtsin tuttavale kurba Urali elu, kus kepsul kolvisõrme silm on ellipsis. Ütles, et tal üks poolik väntvõll on. Üks keps on korralik, teine mitte. Vana emmimees on. Oma külast ka veel aga pesitseb pealinnas. Vahel ikka kohtume. Ma ise sõitsin ju kaks nädalat varem sealt kruustangidest mööda. No ega ei olnud ju põhjust sinna vaadata. Läksin kindlate asjade järele ja need olid teises kohas. Sain siis väntvõlli ja nägin, et Dnepri oma. Pohlad. Nagunii on uus olemas. Ehk läheb kunagi vaja. Laadisime korvi ja põrutasime järgmise juurde. Kärumehe mano. Põristasin natuke õue peal ja lendas ligi. Tahtis proovida. Lõi käima ja keerasime masina ringi. Tagurpidi käigu kang on kinni. Läks sõitma. Üritas korvi üles saada aga ei õnnestunud. Tegi tiiru ka õunapuude all aga jäi kinni. Lükkasime välja, tiirutas veel vähe. Tütarlaps sõitis korvis kaasa kogu aeg. Vestlesime ja panime minekut mingi hetk. Tütarlapsel vaja bussile jõuda ja minul vaja masin kärule laadida ja ka liikuda. Koju tagasi panime otse mööda maanteed. Vilgutati küll aga ei saa ju põletada tulesid. Garaaži juurde ja siis otsus, et tütarlaps koju viia, et saab asjad kokku panna. Tehtud. Garaaži juures sõbrale kõne, et tuleks appi. Kolm võileiba on süüa ja siis tuleb. Tulid kahekesi. Selleks ajaks oli mul juba esimene ratas käru peal. Tõstsin korvi üles ja lükkasime masina peale. Korvi raami alla pehmendus, et karu äärt ära ei rikuks. Masin kinni ja minekut. Tütarlaps peale ja bussikasse. Läks minema ja liikusin garaažide juurde tagasi, et teisest garaažist masinad enda garaaži tuua ja saab garaaži omanikule tagasi anda. Üle maantee sõites nägin ees tuttavat autot. Sõber. Läks ka garaažide juurde. Olid nüüd juba kolmekesi. Mina võtsin korviraami, tema võttis Iži ja teised kaks võtsid Urali mootoriga aparaadi. Iži üritas ta ka käima saada aga ütlesin, et selleks vaja süüde sisse panna ja kraan lahti teha ja värki aga tema lükkas ilma neid asju tegemata. Masinad said garaaži ära. Läksin koju. Teel sinna tahtsin võtit ära viia aga ei vastatud. Jõudsin maja ette ja helistas, ütles, et on korteris. Lendasin maja ette aga ei kedagi. Helistasin uuesti ja küsisin, et mis korteris. Anti juhised ja minut 30 sekundit hiljem olin kohal. Mina ju ei tea kellel kus korterid on, kui mulle öeldud ei ole. Võti antud ja mõni sõnagi vahetatud ja koju ära. Väike söök ja asjad kokku ja Võrru minekut.
17390609_10208845121470784_5743285679514299751_o.jpg
Dnepr pidas ennast korralikult üleval. Tee peal oli paar peatus. Esimene pärast 20 kilomeetrit auto jahutusvedeliku taseme kontrolliks. Täitsa normis oli. Seejärel 14 kilomeetrit hiljem, et korviistme seljatugi ära võtta. Ehk lendab mine. Lukusti ei hoia kinni. Tartus tankimine.
17434556_10208845120390757_8678641518245227653_o.jpg
Võrus oli tegemist. Garaažis ju jätkuvalt Ural laiali. Need kokku tõstetud ja siis vaatan, et teises garaažide otsas saan ringi keerata ja siis käru sisse tagurdada. Sel ajal kui vaatamast tagasi sammusin, sõitis sinna auto ja plaan läks luhta. Keerasin seal samas otsa ringi ja tagurdasin käru garaaži ära. Isegi mahtus.

Esmaspäev 31.10 käisin Dnepriga Maanteeametis. Lendasin sisse ja rääkisin, et vaataks masina üle, ma ei saa kerenumbrist aru. Vaatas aknast välja ja ütles, et lähme vaatame. Otsis kapist traatharja, taskulambi ja luubi. Pani jope selga ja minek. Kappasin järele. Sai nühitud ja nühitud. Ilmus veel üks klient, kes tahtis mingit masinat ümber registreerida. Oli ka abiks meile. Saime numbri kätte. Sama, mis mina sealt eelmine päev välja nuputasin aga nüüd asi täiesti kindel. Birka pealt aastaarv, spidomeetri pealt läbisõidu näit, milleks oli 7426 ja sisse tagasi. Andmebaasis sellise kerenumbriga sõidukit ei ole. Ütlesin, et mudel on Dnepr 11. Tal valikus sellist ei ole. Käisime väljas vaatamas. Kruvisin birka ülemise kruvi lahti ja sai paremini ligi. Kraapis ja kraapis ja kraapis. Sai puhtaks. Selgelt kirjas DNEPR 11. Läksime sisse ja helistas. Tehti vastav mudel. Küsis andmeid ja lõin raamatu ette, sama, mis Urali registreerimisel. Võtsime sealt andmed. Kuna tekkis kahe raamatu vahel lahkarvamus ja netis ka siis andis mõõdulindi ja saatis üle mõõtma. Ütles, et näe kolleeg ka seal, aitab sind. Mõõtsime üle ja saime teised mõõdud kui igas ürikus, kust vaatasime. Panime siis ikka raamatu järgi. Teljekoormused arvutasime nüüd paremad välja. Uralil sai korvirattale ainult 75 kilo. Küsisin ka haagise kohta, et tavaliselt kõigil null aga Dnepril tehase poolt käru pakkuda, mida selle masinaga vedada. Lappasin kohe näoraamatu grupist koha välja, kus üks käis passi vahetamas, et järelhaagise massid ka saaks sisse, et originaalkäru järgi panna. Lugesin ette, mis seal kirjas ja et alati võib panna pool tühimassist ja kui tahetakse rohkem siis peab olema tehase paber selle kohta. Antud masina tühimass oli 350 kilo ja järelhaagise mass nii piduriga kui ilma oli 175 kilo. Minu masina tühimass läks ürikute järgi ja oli 330 kilo. Aga pani ka 175 kilo järelhaagise massi sisse. Numbrimärk läks ka kirja. Rääkis, et üheksakümnendatel oli nii, et mootorratastele ja haagistele anti ühesuguse numbriga märge. Lihtsalt märgi kuju oli erinev. Haagisel siis piklik ristkülik ja mootorrattal alt trapetsikujuline. Sain akti kätte ja minekut. Töökaaslasele kõne, et laeme masina kärult maha ja siis saan käru ära viia. Korjasin ta peale ja läksime minu juurde. Kitsas värk, palju manööverdamist. Õhtul pimedas tuli paremini välja. Sai garaaži ära paigutatud ja minekut. Poest läbi ja käru eest head kraami hankima. Viisin töökaaslase tagasi ja võtsime käru järelt. Tagasi tööle.

06.11 pühapäev. Sai uuritud veidikene masina kohta. Otsisin manuaale ja skeeme. Lugesin ja uurisin ning sain teada, et tuled toimivad süüteluku keskmises astmes. Tuleb lihtsalt lülitilt sisse lülitada. Kolmandas ainult „emergency“ parktuled. Selge. Tuleb proovida. Läksin garaaži ja proovisin, ei midagi. Miskit oli teibitud ka. Kiskusin isoleeri maha ja nägin, et juhtmed jooksevad sinna ning miskine lüliti on.
17390692_10208845110550511_2622466848545506377_o.jpg
Süüde sisse ja tõmbasin. parktuled läksid põlema. Tõmbasin veel ja ikka põlesid. Nüüd läks ka kaugtuli põlema kui sai kaugtuli sisse lülitatud. Tundus, et lähituli läbi. Hiljem selguski, et see vastas tõele. Sai kistud vasakpoolne lüliti lahti, et vaadata kas miskit paigast ära, et suunatuled ei tööta. Paistis korras olevat. Kaitsmed lahti võetud ja nähtud, et terved on. Üks muidugi oli traadiga parandatud aga see ei takistanud toimimist. Üks juhe oli ka lahti, panin ta sinna kus tundus sobiv koht olema. Hiljem selgus, et oli signaali oma. Eks tuli küljest võttes lahti, kuna eelnevalt signaal toimis. Vahetasin esitule pirni ja parktule pirni. Panin Urali omad sisse. Süüde sisse ja park tuli põleb esitules. Teistes mitte. Kui tuled sisse lülitasin siis kustus ära ja akutuli ka kustus. Panin vanad pirnid tagasi ja suutsin Urali pirni välja võttes ära lõhkuda. Aga ikka tulede teema üleval. Nüüd ei sütti ka täistuli. Käsipiduri piduritulelüliti sai ka selgeks, et on läbi omadega. Võtsin pingeregulaatori ette. Kate maha ja varbad ikka külmetavad ja häda ka peal. Sees midagi ebakorrapärast ei näinud. Otsustasin tuppa ära minna. Tuleb arvatavasti juhtmestik välja vahetada ja saab asjad õigeks. Uued lenksul asuvad lülitid ka hankida siis saab asendus tuledelüliti ära võtta.

08.11 12:00 sai Jawavaruosadesse tellimus tehtud.
09 .11 20:45 vastati, et 6v jenkalt 12v genekale üleminekut pole. Vastasin 20:50, et pole vaja siis ja võtan ülejäänud.
10.11 08:04 tuli vastus. 08.54 Kandsin raha ja saatsin asukoha
11.11 pani kauba posti
12.11 jõudis ilusti Võrru aga mina kaugemal kodus magasin.
14.11 käisin otsisin pakikese pärast tööpäeva ära. Läksin garaaži ja avasin pakikese. Sisu täitsa see, mis tellitud sai.
17435874_10208845121670789_228761004306461157_o.jpg
18.11 töölt jõudnud, kohe garaaži. Ei mäletagi, mida tegin aga kaua nagunii miskit teha ei saanud. Töökaaslane helistas ja ajas kinno.
19.11 ärkasin ja käisin tiiru tööl. Asjad tehtud sai Urali väntvõll puhtaks tehtud ja laagrid paigaldatud. Läksin minema ja otse garaaži. Võtsin töö juurest raadio ka kaasa. Elmari tantsuõhtuga hea tegutseda. Sai vahetatud suunatulede relee ja lenksul asuvad lülitid. Parempoolsel tuli pesas üks juhe ümber tõsta, oli sellises kohas, kus vastas polnud miskit. Esitule pirn ja esitule parktulepirn said vahetatud. Süüde sisse ja esituli hakkas vilkuma. Parem suunatuli lihtsalt põles, kui suund sisse lülitada ja vasak suund ei teinud miskit. Tuled põlesid tuledelüliti viimases astmes ainult. Esituli lõpetas mingi hetk vilkumise. Kiskusin kõik lahti ja võtsin vanad lülitid kõrvale. Hakkasin juhtmeid läbi helistama. Sai ikka enamus ringi tõstetud. Katsetus. Ei vilgu enam. Suunad ka ei vilgu. Panin vana relee külge ja ikka ei midagi. Võtsin relee korpusest välja ja ühendasin ise ja toimisid. Mõlemad pooled. Proovisin veel aga ei miskit. Sai genekas ka ära vahetatud. Panin Urali geneka peale. Hammakas tuli ära vahetada. Erinevad. Võtsin Dnepri oma lahti ja oli näha, et õli oli millalgi sisse sattunud. Harjad ja muu seisukord oli hea. Urali genekaga ka laadimist ikkagi ei olnud. Leidsin ka paagi alt ühe üksiku juhtme. Sadul ja paak maha ning uurima kus kohast tuleb. Ei tea.

20.11 Sai vast päeval kolme aeg garaaži mindud. Sai suunatulede pirnid üle vaadatud. Korvi omad tahtsid vahetust. Ees oli 8W ja taga 10W. Vasak pool oli korras. Relee väljaspool korpust nagu isegi toimetas. Lõpuks sain korpuse sees ka toimima. Paak tagasi. Aga enne seda vaatan kraani üle. Väga palju jama sees. Ei paistnud läbigi. Võtsin autost Urali peal olnud kraani ja see seest natuke jamane. Puhastasin ära ja filtrikorpust külge keerates keerasin puruks. Tuli ikka originaal ette võtta. Puhastasin ja mässasin tükk aega. Puhtaks sain. Sai külge pandud ja paak peale. Sadul ka. Relee regulaatori vahetasin ära. Panin selle, mis oli Urali peal. Uralil oli ju laadimine korras. Geneka vahetamine ei olnud aidanud. Sai vahetatud ja käivitus. Laadimine täitsa olemas ja eeskujulik.

26.11 sai pärast tööd käidud tööriistu garaažis otsimas ja sai vasakus heeblis olev auk ära keermestatud ja peegel sinna paigaldatud.

28.11 tõin Põlvast esipiduri heeblile käiva piduritule lüliti ja paigaldasin külge. Toimib.

09.12 ettevõtte aastalõpu/jõulupidu. Käisin mingi hetk ära ja tulin Dnepriga tagasi, et pärast pidu klubisse minna ja ansamblilt Apelsin Mootorratta Lugu nõuda ja ehk saab ka vinüülile autogrammid. Kohale jõudnud, oli esinemine läbi aga autogrammid sain.
17436057_10208845110590512_816754364307505809_o.jpg
17240370_10208845112510560_8153763571120520190_o.jpg
14.03 võtsin korvivanni küljest. Esimestest kinnituspoltidest ühe sain tervena kätte. Tagavara ratas küljest ära ja tõstsin vanni auto peale.
17390854_10208845129510985_7661450769452109855_o.jpg
15.03 tööpäev lõppenud, sõitsin autoga õue peale ja viisin vanni töökotta.
17240560_10208845102750316_6528247934202776764_o.jpg
17457321_10208845124110850_7178908346433722147_n.jpg
Lõikasin katkise tüki välja ning sai roostevabast 2mm materjalist uus ajutine tükk meisterdatud(Ei ole mingi lukksepp ja jätkuvalt asi ajutine).
17390787_10208845104350356_8681949903921379716_o.jpg
17358820_10208845104430358_5945673973763509282_o.jpg
Aasta lõpu poole mõttes masin puhtaks teha ja üle värvida ning ka eelnevalt rooste ära kaotada. Tükk külge punktitud(puntke sai rohkem kui pildil näha) ja ääred silikooniga kaetud, et mingit jama sisse ei tuleks.
17390647_10208845112670564_1165001797726621374_o.jpg

Musta värviga üle lastud ja ajutiselt täitsa sobib. Vanni nurgad sai ka üle keevitatud, kõik olid lahti. Töö tehtud ja vann tagasi auto peale ja koju minek. Garaažis veel kivikaitsmega üle lastud.
17390458_10208845115950646_7983024795532151953_o.jpg
17390442_10208845119070724_1148046566594525242_o.jpg
16.03 Hommikul töö juures sai meisterdatud akule kinnitus. Ei miskit keerulist. Kaks kaheksast keermelati juppi nii 270 mm pikk ja mis iganes see kinnituseks peale oli.

Õhtul garaažis. Korvi porilaua tagumine kinnitus sai kinni keeratud ja esimene kinnituspolt puruks. Sai uus asemele. Vann sai peale paigaldatud. Tagavara ratas ka ilusti omale kohale ja korvikate sai külge. Nurkade keevitus õnnestus, kuna vanni kõigutades, kõikus terve masin. Varem liikus ainult vann. Paigaldasin ka leevendi, kuna mingil põhjusel seda polnud. Logistasin ka rattaid ja tagumine loksus kuidagi palju. Tuli välja, ette võlli mutter lahti, väga halb. Keerasin kinni ja asi täitsa hea.

19.03 Võtsin end kokku ja läksin pärastlõunal garaaži. Tagaratta rehvil pikast seismist mõrad sees. Igaks juhuks vahetaks ära, kui peaks tekkima võimalus, et masina arvele saab ja ülevaatusele võimalus minna. Vahetuseks võtaks tagavararatta. Aga esimesel õhtul, kui masin toodud sai, proovisime alla aga kui ratas sai kinni keeratud, ei käinud ratas ringi. Võtsin tagavararatta jooksu lahti. Puhastasin sisu ja laagrid. Ladusin kokku. Uurisin nii tagavararatast kui seda, mis all oli. Nii. Erinevus leitud. Tagavararatta parempoolne puks ei ulatunud nii kaugele kui tagarattal. Sai siis uuesti lahti võetud ja seekord kõik seest välja aetud. Tuli välja, et seib, mis seda puksi hoiab, oli kuidagi, no kuidas nüüd öelda, sirgeks muutunud. Õnneks olin Uralile uued rummu sisud hankinud ja võtsin ühe Urali vana seibi ja paigaldasin selle. Puks järgi ja kaugus oli hea. Lõin laagrid ja rummu määret täis ning ladusin kokku. Sai ilusti kokku ning panin alla ja keerasin kinni. Käis isegi ringi. Sai laagrid ilusti koomale keeratud, et ei loksuks aga siiski loksub. Tuli välja, et rattavõll hoopis loksub raami sees, kuigi oli täielikult kinni keeratud. Sai vahe puhastatud aga ei miskit. Võtsin siis taarakotist plekkpurgi ja lõikasin sealt vajaminevad abivahendid ning paigaldasin ümber võlli. Sai uuesti kinni keeratud ning asi hea. Ei loksu miskit.

Ratas all, sai ette võetud aku kinnitamine. Kuna hetkel 55Ah autoaku kasutusel, siis et ta korvis ringi ei lendaks ning ülevaatajal hea meel oleks aku korraliku kinnitamise üle. Sai kenasti kinni. Juhtmetele said klemmid ka otsa, varasemalt olid lihtsalt ümber aku punnide keeratud. Autost võtsin tagaistujate porimatid ja paigaldasin korvivanni, et katta uut põhja ja ülejäänud roostetavat põhja. Sai peale tõstetud ka tulekustuti, ohukolmnurk, tõkisking ja helkurvest. Oli mõttes ka karburaatorid vahetada aga jätsin tegemata.

20.03 Kella üheksaks sai Maanteeametisse mindud. Sai seal asjatatud ja masin arvel. Kui läks numbrimärki tooma siis ütlesin, et toogu midagi ilusat, tõi 10EH. Küsisin, et kas numbriga 11 ei saaks, öeldi, et võta järgmine masin arvele. Ütlesin, et Uralile sai küll mudeli järgi 67 numbriga numbrimärgi aga ikkagi ei toodud. Mis siis ikka, haagise massid sai ka ikka kirja, et konks külge ja kuni 175 kg haagist võin temaga vedada. Maanteeameti büroost põrutasin koju ja tegin kindlustuse ära. Ergo pakkujaks ja 50,25 eurot aasta. Kuidagi palju aga saab hakkama. Kiirelt vaatasin ka masina andmed üle. Haagise numbrid täitsa kirjas aga veoskeem 6x2 nagu Uralilgi.
Dnepr mass ja veoskeem.jpg
Nüüd garaaži ja Dnepr välja aetud. Ei tahtnud käivituda koheselt aga ikka läks. Tulede ja vilede kontroll. Toimivad. Oi oi, vasak esi suunatule klaasi ülemine kinnitus lahti. Kärmelt kinni ja minek. Enne tänavale minekut, pidurdan aga ei juhtu miskit. Masin liigub samamoodi edasi. Esipiduriga sain pidama. Ots ringi ja garaaži juurde tagasi. Ega keegi ju eelmine päev alla saanud tagavararattaga pidurdanud. Kiire manuaali lugemine ja kaheksa võtme otsimine. Mitu tiiru peale keeratud ja pidur toimib. Minek. Tagaratta sai isegi kinni pidurdada. Ülevaatuspunkti ette masin pargitud ja sisse mindud. Andsin paberid ja näitasin ka dokumenti. Tõmbas luku kinni ja tuli välja. Välja jõudnud, ütlesin, et masin on originaalrooste all. Muigas ainult. Vaatas ja uuris ning logistas. Tegi masinaga ühe ringi ja logistas edasi. Vedrutas ka ja paganama vasak karburaator jäi sõidust jooksma. Varem oli parempoolsel see häda aga mitte viimasel ajal. Keerasin kärmelt kraani kinni. Tal see märkamata ei jäänud. Samas ka korviratas tahtvat laagrite pingutamist, kuigi kui ma loksutasin siis loksu ei tuvastanud, nemad kogenumad kui mina ja ei hakka vaidlema. Aga saime hakkama. Ülevaatus olemas. Korvi sisse ta ei vaadanudki. Ei uut põhja ega ilusti kinnitatud akut ega muid abivahendeid. Ülevaatust vormistades küsis kas ohukolmnurk on ja vastasin, et on ohukolmnurk, tulekustuti, tõkisking ja helkurvest. Võin kohe näidata. Aga nii ta jäi. Edasi tööle tagasi. Pea kolm tundi läks asjaajamistega.

Tööpäev läbi. Kojusõit. Kodutänava risti jõudnud, võtsin suuna hoopis teisele poole. Mõtlesin, et teen väikse maanteesõidu ka. Foori taga seistes sai otsustatud, et lähen teisele poole kui sealt algselt mõttes minna oli. Sai spidomeetri järgi 100 sisse aga seda hoidsin korraks. Edasi lasin stabiilselt seitsmekümnega. Ringiga linna tagasi. Lõpetas spidomeeter töötamise. Enam ei liikunud. Sõitnud olin 16 kilomeetrit aga enam polnud ka palju minna koduni. Enne maja juurde jõudmist sai otsustatud, et lähen käin tuttava juures ja räägin häid uudiseid. Jutud aetud ja kodu poole. Spidomeeter isegi töötas aga kõigest 500 meetrit. Masin garaaži ära ja kõik, kuna pea lõhkus.
17390456_10208845119470734_3915044919233160611_o.jpg
21.03 Pärast tööpäev, sõitsin Põlvasse. Hankisin enda ja tuttava masinale vajaminevaid varuosi. Tagasi koju ning tööriided selga ja garaaži. Võtsin ette korviratta loksumise. Ratas alt ja rumm tühjaks.
17434702_10208845127110925_5085482831993162197_o.jpg
Puhastasin rummu ja laagrid ning uus määre sisse ning kokku tagasi.
17434883_10208845120470759_3497232560034447031_o.jpg
Ei saanud ikka loksust lahti. Uuesti laiali ning kontrollisin kõik vahed üle. Mõned obadused ja ehk sai hea. Uuesti kokku ning nüüd sai hea. Pidurit sai ka peale keeratud, see peaks ka nüüd hea olema. Edasi võtsin karburaatorid ette.
17361982_10208845108110450_6763089590266323266_n.jpg
Võtsin vasakpoolse küljest ja panin ühe Urali omadest. Need ju toimisid aga ennäe imet, jääb ka jooksma. Leidsin ühe kasutamata ja võtsin sealt ujuki koos muuga ja panin külge. Katsetama ei hakanud. Kraan ka lekib. Õhufiltri vahetasin ka ära.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Dnepr 11 1990 Kund

Unread post by hmm »

Sõidu videot oli hea vaadata - tundus nagu spidomeeter näitaks tuule suunda :roll:
Endalgi plaanis spidomeeter üle valideerida, seier kõigub ja kuidagi kiirelt jõuavad need kiirused kätte, ise nii ei tunnetagi, ning GPS samuti polnud nõus selliseid numbreid näitama.
Lisan korraks jalgratta spidomeetri peale + gps ka, ehk kahepeale suudavad vanat näitajat õpetada.

Sõber pani ka alles ühe MT11 kokku jamas ka süütega aga tal elektrooniline süüde peale pandud. Lõpuks oli viga lihtsalt ühenduses.

Tekst on lahe.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Dnepr 11 1990 Kund

Unread post by Kund »

23.03 läksin pärast tööd sõitma. Liikusin Rõuge poole. Rõuge peale ära pööranud, hakkas spidomeeter jamama. Tegin bussipeatuses peatuse ning kohendasin trossi. Liikusin edasi väheke maad ja jäin ühes teeotsas seisma, kuna spidomeeter jälle ei teinud oma tööd. Painutasin paagi äärt veel rohkem raamist eemale ja tross liikus nüüd täiesti vabalt seal. Peatus mu kõrval auto, milles mees, kes töötab minuga samas ettevõttes, küsis: "Mis häda ja kas saan aidata?" Kõik korras ja pakkusin, et ehk soovib prooviringi teha. Rõuges teeb, saame Rõuges kokku. Jõudsin Rõugesse kokkulepitud kohta. Oli sõbraga seal. Puhusime vähe juttu ja uuris, et kas läheks tooks tal poisi ära. Miks ka mitte. Käis võttis kiivri ja istus korvi ning minek staadioni juurde. Kooli juurde keerates selgus, et siduritross enam ei sidurda, pole hullu, sõidame edasi. Jõudsime staadionini ja poiss oli täitsa nõus Dnepriga koju sõitma. Istus ilusti korvi ja töökaaslane minu seljataha. Vaikselt läksime, muidu hakkavad pisarad jooksma, eriti poisil. Jõudsime kohale ja poiss oli sõiduga igatahes rahul. Läksime laiali. Sõitsin vaatetorni juurde, et säravat torni näha aga ei säranud veel. Kuigi oli hämar.
1.jpg
Istusin ja nautisin ilma kuskil pool tunnikest ja hakkasin Haanja poole liikuma. Metsa vahel oli isegi lund tee peal. Jahedaks kiskus. Sõitsin rahulikult, tunde järgi. Kiiresti ei saanud sõita, kuna siis hakkas väga külm ja aeglaselt sõita ka ei saanud, kuna siis pidanuks seda jahedust veel kauem kannatama. Haanja ja Võru vahel sõitis patrullauto vastu. Nii, nüüd keeravad otsa ringi ja võtavad rajalt maha. Mingi totu sõidab külmal hilisel õhtutunnil mootorrattaga ringi. Aga iga tagant tulnud auto oli kõike muud kui patrullauto. Jõudsin elusana ja mitte väga külmununa ikka koju.

24.03 Kohe pärast tööpäeva lõppu autoga Põlvasse. Võtsin kaks siduritross ja ühe spidomeetritrossi. Võrru jõudsin mingi seitsmeks tagasi. Kiirelt masinast vaja pilt teha, et järgmiseks päevaks saaks kellegi Tartusse Motoexoticale kaasa kutsuda ja näeksid, millise masinaga minek. Kõikides kohtades oli keegi ees. Liikusin mööda järveäärseid tänavaid ja meenus, et raudteepoolses otsas ju parkimisplats ja paistis, et pole ka kedagi seal. Hetk enne minu jõudmist, peatus üks auto seal. Tütarlaps häkkis telefonis. Ei hakka siin ning otsustasin, et lähen Vagula järve äärde. Raudtee ületamisel peatusin ja minekul kergitas natuke nina. Sai jalg pedaalilt natuke järsult eemaldatud. Igatahes meelega seda ei teinud. Jõudsin Vagula äärde ja sõitsin kivide vahelt täitsa vee äärde välja. Kuna tagurpidikäik ikka ei lülitu siis liivas pusisin oma jõuga masinal otsa ringi keerata. Sai pilt tehtud, postitatud ja minekut.
2.jpg
Autoga töö juures tiir ja lastud töökaaslasel, ta enda kiivri visiirilt kleeps maha võtta. Laenasin, kuna maanteel sõites on lahtisega jahe sõita. Muud toimetused veel vahepeal ja garaaži. Sai esiratta laagrite uuenduskuur ette võetud. Laagrid välja ja puhtaks pestud, nägin kahjustusi ja tõin toast uued laagrid.
3.jpg
Määrisin ja paigaldasin ja sai hea. 00:35 helistas üks töökaaslane ja uuris, kus olen. Vastasin, et garaažis ja uuris, et kus garaaž asub. Vastasin, et maja taga ja küsis, et kus maja asub. Vastasin, et garaaži ees. Küsis tänavat ja sai info ning väheke juhendamist ja kõne läbi. Veidi hiljem ilmus kahe sõbraga. Vestlesime, mina vahetasin siduritrossi ja nemad kastsid kurku. Uurisid, et mis kell ma siis lähen ja vastasin, et ikka 1000. Tahtsid kaasa tulla. Mina ütlesin, et minugi poolest. Üks pani äratuse poole kümneks. Läksid kuskil poole kahe paiku. Lõpetasin ka mina.

25.03 äratus 0915 aga üleval juba 0830. Pärast äratust sai välja liigutud. Käisin töö juures ja viisin auto võtme, et kui midagi juhtub ja vaja keegi ära vedama kutsuda siis saab minu autoga tulla. Võti viidud ja garaažis viimased kohendamised. Sõiduriided selga ja minek. Start hilines kuskil pool tundi. Kamraade ei leidnuki ja öistel külalistel olid telefonid välja lülitatud. Sõitsin tanklasse ja paak täis. Hea vaadata pärast palju reisi peale kütust kulus. Linnast mõni kilomeeter välja ja enne Antslasse viivat tee otsa bussipeatuses peatus, et ikka spidomeeter kiirust ka näitaks. Otsustasin, et vahetan trossi ära. Vana tross ei tahtnud käigukastist välja tulla. Tükk aega jamasin. Mõtlesin, et oleks võinud töö juurde sõita ja seal paremate vahenditega ta välja võtta. Aga lõpuks nupp nokkis ja sain kätte. Paigaldasin uue ja minek. Suundusin vanale Võru-Tartu maanteele. Pärast mõnekilomeetrilist sõitu jälle peatus, kuna spidomeeter hakkas undama ja seier lendas äärest äärde. Vahepeal kui ei unnanud, töötas ka spidomeeter õigesti. Kruvisin spidomeetri küljest lahti ja uurisin väheke ning targemaks ei saanud. Kokku tagasi ja edasi. Väheke maad sai sõita ja jälle undab. Proovisin kuni Parksepani asja kontrolli alla saada aga siis tõmbasin käigukastist trossi välja (ei pannud viimasel seisakul polti kinni kuna kergem ära võtta). Pistsin kuhugi istme alla või paagi vahele ja Tartu poole rahulikult.

Vana Võru-Tartu maantee ei olnud ikka hea valik. Valisin sest ei tahtnud teistele ette jääda aga tee oli ikka jubedam kui mäletasin. Kaldus kõvasti ja ebatasane. Lörtsi või miskit tuli vahepeal. Paranes asi kui sai Põlva-Tartu teele. Kiirus kasvas ja meel läks paremaks. Alla ka mingit jama enam ei tulnud. Lennujaama ristist algaval neljaraelisel sõitsin kahest sõidukist mööda. Kiirust jätkuvalt ei teadnud aga tundus, et nemad sõidavad enam vähem normi piires. Tartus enne Ilmatsalu ringi hakkas suunatulede lüliti streikima. Sain mõned pöörded teha ja lüliti enam ei liigu. Betooni tänaval liinide all tegin peatuse ja võtsin lüliti laiali. Hoob oli lüliti vahelt ära tulnud. Sai tagasi ning kruvisin uuesti kokku. Pakkisin asju kokku ja peatus masin. Uuris, kas Motoexotical käidud või lähen alles. Lähen. Uuriti, mis masinal häda ja kaugelt tulen. Tehti pilt kah.
4.jpg
Panid edasi ja mina ka. Motoexotical otsisin parkimiskohta. Arvasin, et mootorrattaga tulijale on määnegi oma koht aga ei miskit. Mõni minut pärast poolt kahte jõudsin. Masin pargitud ja messile.
5.jpg
Messil sai kohtutud mitme tuttavaga. Ühe sõbra tüdruku kätte said Dnepri võtmed, et lähevad ja proovivad ära. Tüdruk ei olnud eriti vaimustuses mootorratastest. Kuti enda masin on laiali ja tüdruk ei oska tahta ja seega sai antud võtmed, et las kutt sõidutab tüdrukut ja siis arvamus muutub. Ostsin mingisuguse avatava kiivri messilt, Dnepriga paras sõita. Sain sõbraga jälle kokku ja liikusime välja. Kell oli väheke viis läbi. Läksime masina juurde ja sai lõpuks kokku lepitud, et tema läheb jala auto juurde, mis on Säästumarketi juures ja mina viin tüdruku mootorrattaga sinna, kuna kutt ise pole korviga varem sõitnud. Alguses küll tütarlaps kurtis suure kiiruse üle kuigi kiirus võis olla mitte rohkem kui 20 kilomeetrit tunnis. Tänavale minek ka viibis, kuna me ju sõidame autole ette aga auto oli alles raudtee ülesõidu juures. :D Läksime vaikselt ja kui Säästumarketi parklasse jõudnud olime, ütles, et oleks võinud kiiremini sõita. Jõudis ka sõber ja saatsin prooviringile. Tütarlapsega samal ajal juttu puhudes tuli välja, et tahab ka endale sellist masinat nüüd. Minu töö on tehtud. Sõber ka ringilt tagasi ja tüdruk uuris edasi, et mis hinnaga ja kus kohast saab ja värki. Veidi aja pärast läksime laiali.

Läksin Lõunakeskusesse Jahipauna ja ostsin kindad. Vestlesin müüjaga mingi aja. Mingi poole seitsme ajal hakkasin liikuma. Sõiduriided selga ja liikvele. Enne Savernat hakkas mootor vahele jätma. Vaikselt nagu. Harva. Tegin Savernas peatuse ja puhkasime 5 minutit.

https://youtu.be/VLRQsFX-_Yc
Liikusime edasi ja ei mingit vahelejätmist. Kanepi kandis hakkas jälle. Osula ristis võtsin suuna sinna. Linnamäele minek, õnne soovima. Osula kandis sai selgeks, et üks silinder madalalt ei käi. Ainult kõrgetel pööretel. Veidi enne Linnamäed ei töötanud enam üldse. Vaevaliselt roomas tuttava õue peale ja kustus lihtsalt masin ära. Egas midagi, pole enam pikk maa Võrru. Soovisin õnne ja sõiduriided seljast. Tee peal tuli rahet ja vihma. Riided läksid sauna kuivama. Pakuti süüa ja juua ning sain kõhu täis. Pakuti ka sauna aga loobusin, kuna siis ei jõuakski enam kuhugi vast. Helistasin ka töökaaslasele, kellelt kiivri sain ja uurisin kas on ikka ärkvel. Täitsa oli. Kolmveerand tundi sai oldud seal ja läksin masinat uurima. Küünlad maha ja pole häda miskit. Peale tagasi ning käivitasin. Töötas mõlema silindriga. Masin seisma ja kiirelt asjad kokku ja minema. Masin enam käima ei tahtnud minna. Ikka läks. Tuli välja, et ühe silindriga. Mis seal ikka. Panin ajama. Kaks kilomeetrit sõidetud ja tõmbasin vasakul karbussil tooreklappi ja mõned paugud tegi. Põristasin vaikselt Võrru ära. Masin garaaži ja uurima midagi ei hakanud.

27.03 Töölt jõudnud, otse garaaži. Küünlad maha ja sädeme kontroll. Olemas. Liigutan vänta ja klapid paistavad ka liikuvat ning kolb ka. Ei teagi kohe mis häda. Küünlad peale tagasi ja karburaatori kallale. Oot oot. Mis värk on. Adapteri ja silindripea vael vahe sees. Polti pole.
6.jpg
Võtsin karburaatori küljest ja seejärel adapterplaadi. Adapterplaat koos allesjäänud poldiga kaasa ja K-Rautasse. Ei ole sobivat. Läksin töö juurde ja midagi isegi leidsin aga pea natuke lai. Sai kaks millimeetrit maha treitud ja sobis. Kaks polti sai tehtud ja võtsin ketaslõikuri ka kaasa, et ehk jäävad pikaks. Garaaži tagasi. Katsetus. Jäävadki pikaks.
7.jpg
Poldid lühemaks ja adapter kinni. Karburaator külge ja käivitamine. Käivitus esimesest löögist. Töötab mõlema silindriga. Väga hea. Toast kiiver ja tanklasse. Paak täis. 16.03 liitrit. Ehk siis sellest omad järeldused. Patrull oli ka tanklas. Vaatasid, et korralik tüüp ja ei hakanud mind küsitlema. Nagunii lõid numbrimärgi arvutisse ja kogu info olemas. Või lihtsalt ei paku ma neile pinget. Väike ring linnavahel ja koju ära.

28.03 tööpäev läbi ja masinaga õue peale. Kärukonks vaja meisterdada ja külge panna. Pidasin töökaaslasega aru, et mis ja kuidas. Meenusid korvivanni esimesed kinnitused, et siis jääks osa tööd ära. Mul ei ole. Tal ei ole. Põlvas ei ole ja ühel veel ei olnud. Teeb ikka ise. Sai korra ära käidu ja üks spidomeeter toodud. Sai isegi mõned asjad valmis tehtud. 6 mm seinaga toru pikuti pooleks ja olemas. 5 mm seadmete kolvivartest küljed. Kokku keevitatud.

https://youtu.be/wLWkHP3v9wQ
Katsetatud ja hea.
8.jpg
Veerand üheksa panime minema. Tuli uus mees peale. Ning mul oli vaja veel poes käia.

29.03 pärast tööpäeva jällegi masinaga õue peale. Tänane vahetusmees soovis proovida masinaga sõita. Läkski ja no kohe ikka pori sisse. Küsisin, et miks sinna siis ütles, et pole ju kuhugi minna ja näitasin talle selja taha ning ette, kus on piisavalt laiad asfalteeritud platsid. Veoautod saavad seal sõidetud ja tema ei saa. Siis tuli tal meelde, et on jah seal ka võimalik sõita. Mis seal ikka. Läks sisse ära. Ajasin ühe teise mehe välja, kellel endal kunagi MT9 oli. Sügisel juba tegi ühe ringi ning nüüd saatsin jälle. Tegi ringi ja siis istusin korvi ja sõitsime ühe ringi veel. Temal päeva läbi ja läks minema. Mina sukeldusin konksu raami ehitusse. Tala kinnitusmaterjali otsimine. Leidsin miskise 10 mm materjali ja sealt sai ilusti kaks detaili.
9.jpg
Latile märked peale ja plaadid külge keevitatud. Ilmus ka eilne vahetusmees. Ütles, et vähe voolu on. Mul juba keevitatud. Oma viga, et teda varem kohal polnud. Mina mõned korrad aastas keevitan ja kõik. Virutasin kirvega kõvemad hoobid. Ei juhtunud miskit. Ega pole hullu ka. Nagunii on lati all ja tõmbab pärast vastu latti. Et tuleb korvraami toru alla. Otsa konksu jaoks auk ja sisse plast, et kinni ei pigistaks karpi. Lati otsad kinni keevitatud. Olemas. Aga ei. Pistikupesa ka kuhugi vaja paigaldada. Ei leidnud muud ja väga ei viitsinud otsida ka ning läks sama 10 mm materjal. Augukohad peale kantud ja puuritud. Keskkoht ka joonistatud ja kaabliauk puuritud. Proovitud ja paneks ikka teisele poole ja alla, et ei jääks tiislile ette. Uued augud vaja teha, muidu jääb pesa kaas allapoole avanema. Tehtud ja küljes. Pesa ka külge kruvitud.
10.jpg
Nüüd pealmistele klambritele ja lati peale kummitihendid lõigatud, et korviraami väga ära ei rikuks.
11.jpg
Valmis ja katsetus. Tuleb välja, et natuke jamasti. Esimene kinnitusplaat latil kehvasti, kuna ei vaadanud korralikult eelnevalt. Taga võtsin kolmnurgani aga ees risti toruni. Kolmnurk oli silindri all ehk teisel pool ja pealt ei näinud seda. Aga õnneks sai ikka kinni. Oli väikse varuga ikka lastud mul. Küljes, kuidagi madalal tundub oleva, ja test.
12.jpg
Jalaga vajutades täitsa pidas. Kell oli juba südaöö paiku. Natuke pealegi. Sõitsin masinaga angaari juurde ja ajasin käru välja. Haakisin külge ja peaaegu horisontaalselt käru.
13.jpg
Väike ring ja käru tagasi. Pistikupesa tuleb veel ühendada ja üle värvida see värgendus. Töökojas asjad korda ja koju magama.



Selle nurga alt ei tundugi madal olevat. Keevitusega tõmbas vähe kõveraks aga pole hullu. Eks võib ju millalgi parema asja teha.
14.jpg
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Dnepr 11 1990 Kund

Unread post by madeinussr »

Pikk aga see eest mõnus lugemine.
Teed tänuväärset tööd, etkõigile pidevalt sõita pakud.
Usun, et kümnest ühel tuleb tõstine kihk ja soetab (remondib) endalegi ratta.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Dnepr 11 1990 Kund

Unread post by Kund »

08.04 poole kolme paiku garaaži. Vasaku karburaatori küljest küttevoolik lahti ja ots kanistrisse ning kraan lahti. Võtsin spidomeetri ette. Võtsin vahepeal hangitud spidomeetri lahti ja uurisin sisu. Huvitav. Võtsin masina oma lahti. Paistis korras kõik olevat. Trossi panin külge ja keerutasin, vaatasin kõik ülekanded üle. Toimisid kenasti. Määrisin värskema määrdega üle ja kokku tagasi. Tross sai ka ära uputatud. Lahti võttes tuli välja, et spidomeetri valgustus pirinike on läbi. Sai toast uus toodud. Armatuuris toimetades kontrollisin ka vabakäigu tulukese pirnikest. Läbi. Toas rohkem polnud, eks toon poest. Vahepeal oli ka kütusepaak tühjaks saanud. Sai kraan maha keeratud. Enne uue külgepanekut, puhumistest. Reservist õhk läbi ei käi. Võtsin lahti ja tavotti täis. Puhastasin ära ning kokku tagasi. Õhk liigub ilusti läbi. Kraan külge ja kütus tagasi paaki. Lekete kontroll. Ei leki. Voolikud külge ja sõidule.

Tanklasse ja paak täis ning leidsin ka riiulilt sobiva pesaga pirnikese vabakäigule. Makstud ja parklasse pirni vahetama. Toimib isegi. Jälle hea. Helistasin ühele töökaaslasele aga ei vasta. Läksin sõitma. Sõitsin ta majast mööda ja nägin õue peal vanameest. Ots ringi ja ajan temaga siis vähe juttu ja näitan masinat. Ajasimegi ja tuli välja, et töökaaslane ka olemas. Ajas ta välja. Kutsusin sõitma. Ütles, et külm on, vastasin, et pangu end riide siis. Igatahes ikka ei tulnud. Läksin üksi. Sai linnast välja ja metsavahele. Metsast leitud järv ning ümber selle mindud niipalju kui kannatas. Väga palju ei kannatanud, tee läks kitsaks. Korviga ei mahtunud. Tagasi ja järgmine haru. Tükk maad ja laudtee. Tagasi. Mööda järveäärset teed teisele poole ning RMK lõkkeplatsilt möödudes jooksis kaikaga tüüp tee äärde ja peatas mu kinni. Imestas ja uuris, mis masin on. Tulid ka teised uudistama. Uuriti ja vaadati ja küsiti. Sai ka käima pandud. Keerati gaasi ja oldi õnnelikud. Üks käis sõitmas. Mulle pakuti šašlõkki samal ajal. Võeti tütarlaps korvi ja tehti pilti. Samal ajal kaikaga jooksnud kutt ronis üle piirde ja käis ilusti ringiga selili maha ja sinna ta jäigi. Nägu läks muigele aga lamas edasi. Fotosessioon lõppenud, läksin liikvele. Näitasin ka korv üleval sõitmist, kuna sellest tehti juttu. Läbi metsa linna tagasi ja uuesti linnast välja mööda sama teed, nüüd siis tee pealt teisele poole pööratud. Haiglast mööda ja Meegomäe poole. Ristmike peal sai valitud suunda ja kuidagi Rõuge suunas liikusin. Ühel künkaharjal tuli vastu jalgrattal valge jopega neiu. Lehvitas mulle. Lehvitasin vastu. Nägu läks tal kohe naerule. Muigasin vastu. Rõuges vaatetorni vaatamine ja tuldud teed tagasi. Väike ring ümber mingi metsa ja koju ära.

09.04 Väheke varem sai liikvele. Kolme aeg tanklasse ja paak täis. 7 liitrit millegagi läks. Sai eelmine päev mingi 80-100 kilti sõidetud. Nüüd sai suund Haanja poole võetud. Puigalt läbi ja tee ääres sõidab valge jopega neiu jalgrattaga. Vast on sama. Ei lehvitanud, järelikult ei olnud. Mõnisada meetrit hiljem teeääres peatus. Eks ta neiu pärast oli, et kas oli ikka eilne neiu. Niisama siis uurisin seisvat masinat ja liigutasin tagurpidi käigu hooba. Ja oh imet. Käik läks sisse. Esimene kord kui tagurpidi käigu sisse sain sellel masinal. Aga keegi jobu tõmbas käigu välja. No ja proovisin uuesti ja enam ei lähe. Möödus neiu jalgrattaga ja tervitas. Tervitasin vastu ja küsisin, mis kihutab. Jäi kohe seisma ja rattalt maha ning ütles, et ei jõua. Arvas, et jõuab aga enam ei jõua vändata. Küsisin, et kas viskan ära ja küsis, et kas nii saab. Tal ju ratas. Ütlesin, et vaatame, proovime. Otsisin kiivri välja aga ei tahtnud kiivrit. Tal pats peas. Politsei ei pidavat liikuma siin. Ütlesin, et mulle üks õhtu ikka tuli vastu. Päästis oma kiharad valla ja istutas kiivri pähe. Kiharaid jäid kinnitamisel ette aga said ka need eest ning kiiver kinni. Jalgratas sai masina ja korvi vahele tõstetud tagumine ots eespool ning neiu istus korvi. Esiratast üritasin konksu lati peale panna aga ei paindunud nii palju see jalgratas. Liigume. Paarkümmend meetrit sõitu ja jalgratta esiratas läks risti ja hakkas hüppama. Peatus. Kohendamine ja edasi. Sai vaikselt teise käiguga lastud. Ega palju minna ei olnud. Umbes täpselt 2 kilomeetrit. Kuigi tundus pikem. Teeotsas peatus ja jalgratas maha laaditud. Neiu läks ka maha. Liikusin mööda teed edasi. Eile juba sõitsin ja jõudsin jälle Rõugesse torni juurde. Uurisin seal kaarti ja mõtlesin, kuhu sõita. Miskit sai paika. Sõitsin Haanjasse. Kaardi juures peatus ja vaatan, et läheks otse Vastseliina. Liikusin Ruusmäe poole ja jäingi sinnapoole liikuma. Plaanil nägin silti Päikesekell 0,4 km. Suund sinna. Külastasin päikesekella ja tahtsin aega teada aga päike ei paistnud.
päikesekell.jpg
Edasi Ruusmäe poole. Tee peal, enne tõusu, hakkas masin turtsuma ja suri välja. Oi oi, mis nüüd. Ei miskit hullu aga keegi jobu oli kraani kinni keeranud, kui päikesekella vaatama läks. Kraan lahti ning ärkas ellu ja sain tõusust üles. Ruusmäel sai vaadatud kaarti ja siis eelmistel kaartidel olnud pilti Ruusmäe mõisast tegelikkuses.
ruusmäe.jpg
Edasi Misso poole. Asfalt muutus kruusaks ja augud teel. Mingi hetk ristmik. Asfalt. Edasi. Jõudsin Pihkva-Riia maanteeni. Mõtlemine, kummale poole minna. Riia 202 ja Pihkva 82 kilomeetrit.
Riia-Pihkva.jpg
Kuna väga soojasid riideid seljas pole, otsustasin Pihkva kasuks. Missos peatus ja uurisin kaarti. Vana-Vastseliina ja sealt Meremäele, Obinitsa ja tagasi Võru poole. Luhamaa piiripunkti ei läinud. Künka otsast paistsid punased tuled, seega üle ei lasta. Ei hakka lähemale minema.
piirikas.jpg
Ots ringi ja Võru poole. Vana-Vastseliinasse, pilk varemetele ja seejärel kaardile.
linnus.jpg
Mõtlemine, kuhu edasi. Kas Võrru ära või ikka Meremäe ja Obinitsa. Teine teekond sai valitud. Sõitsin järgmise ristini ja keerasin otsa ringi. Läksin Vastseliinasse poodi. Soovitud asja ei olnud ja Võru poole minekut. Jõudsin maantee äärde ja enne ristile sõitmist, suri masin välja. Aiii, on ikka jama. Viga polnud suur. Keegi jobu oli jälle kraani kinni keeranud. Kraan lahti. Uputus ja käivitamine. Korras. Sõit edasi. Linnapiiril ringteel selgus asi, et suunatulede lüliti jälle paigast ära. Vehin käega, saab hakkama. Rimist läbi ja koju ära. Ring täpselt spidomeetri järgi 100 kilomeetrit, no mõnisada meetrit vähem või rohkem vast.

10.04 Õhtul sai töökaaslase juurde mindud käru vedu tegema. Katsetuseks, kuidas on ja kas veab. Kohale jõudnud ja remontisin suunatulede lüliti ära. Käru järgi ja maja ette. Kaup peale.
käru.jpg
Töökaaslane kärus ja liikus küll. Maja eest 120 kilo keevitus ja värgid peale ning tagasi. Ikka liikus. Hoogsalt ei saanud, kuna keevitus tahtvat üle ääre maha hüpata.
https://youtu.be/PwYZgwU1BhE

Mõned kiiremad poognad sai ka käruga tehtud
https://youtu.be/wNfJspnx0XA
https://youtu.be/M7FgqZtA_HI

Käru ära pandud ja töökaaslane proovis ka esimest korda masinat ning sai hakkama küll. Jutuajamine. Kuuride vahel 3 aastat seisnud Suzuki Alto( mida juba eelmine aasta tahtsin sealt ära viia aga kindlalt midagi aetud ei saanud) käima pandud
https://youtu.be/kvc2WwUJg_E

ja prooviring tehtud ja endale hangitud see auto ning Dnepriga koju ära sõidetud.
Post Reply