Izh Planeta 3K 71.a taas elama

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
ErkoPaks
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 21. Feb 2016 02:13
Location: Tartu

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by ErkoPaks »

Ilus vaadata :wink:
Kiidan : )
Sõida ja ära jonni 8 )
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Tundub, et sooja mootoriga halva käivitumise ja suurematel pööretel osalise puterdamise lahendas uus süütepool. Täna sai samades tingimustes ring tehtud ja eelnevaid probleeme ei esinenud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Täna sai tehtud hea 40 km ring nii linna kui trassi. Pill käis torud puhtaks ja olen tööga rahul. Masinal on piisavalt jõudu ja samas sujuvat sõitu. Süütepooli vahetusega kadusidki viimased mootorimured. Ratas hoiab trassil otse ja korvi häälestada õnneks ei ole vaja.
BC20170614_224951.jpg
IMG_20170614_220848.jpg
IMG_20170614_214123.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by madeinussr »

Korvil on kate puudu?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

madeinussr wrote:Korvil on kate puudu?
Fotol jep
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

IMG_20170629_213235_003.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

IMG_20170629_205714.jpg
IMG_20170629_205652.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Korviklaas tegi komplekti palju asjalikumaks. Ratas sai puhtaks pestud ning õli välja lastud. Sidur vajab veidi peale reguleerimist, hakkas viimasel sõidul libisema 3-4 käiguga.
IMG_20171104_101208_680.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Tänase päikselise päevaga sai hooaeg alguse. Mahlad sisse, ratas soojaks. Tulede-vilede kontroll, kindlustus ja prooviringile. Muidugi hooaja esimene sõit viskas ka väikse vimka siduritrossi katkemise näol. Õnneks juba ringilt tagasi tulles kodutänavas ning sai rahulikult maja ette tiksuda.
IMG_20180324_172957.jpg
Sõit lõppes täna nii...
IMG_20180324_183912.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Ratas sai uue siduritrossi ja kütusekraani. Külmalt läheb ratas ilusasti käima, tühikäigul töötab hästi ning sõidab ühtlaselt. Hea meel on temaga kulgeda. Kuid mingi probleem on kuuma mootoriga, kui oled kütusekraani kinni keeranud, teinud 15 minutilise pausi, siis käima ei lähe ja pigem tõmbab täis. Ei oska seda Planetat veel sellistel kordadel käivitada.. Külmalt jälle kõik ok. Samas kohe kuuma mootorit suretades käivitub taas ilusasti.

Sellel laupäeval on plaan teha üks sõit Tallinna ümbruse käänulistel ja poristel teedel. Sõber lubas samuti liituda oma K-750ga. 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
binaat
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 04. Dec 2009 01:00

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by binaat »

Võib lõhnata süütepooli vahetuse järgi. Kui viitsimist vaheta ära ja vaata kas viga on jätkuv?
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by roosakummik »

Viga võib olla ka küünlas, sest endal selline kogemus. Alguses mõtlesin ka, et süütepoolis. Nimelt külmalt läheb käima ja töötab, kuid soojast peast, eriti ristmikel ja madalatel pööretel hakkab puterdama ja sureb välja. Ja siis pidin ootama 20 min. kui asja käima sain. Siis avastasin, et küünal vahetada ja asi töötab. Keskeltläbi küünalt vahetan iga kahe aasta järelt, nii kui sellised sümptomid esinevad. Üks tagavara küünal nüüd alati kaasas. Viimati juhtus see eelmine aasta Jõgevale sõites.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

binaat wrote: 13. Apr 2018 15:25 Võib lõhnata süütepooli vahetuse järgi. Kui viitsimist vaheta ära ja vaata kas viga on jätkuv?
Süütepooli panin juba varasemast uue samal põhjusel. Kõige veidram on asja juures see, et kuumalt mootori töö ei halvene mitte kuidagi, eelmine suvi sai Paldiskis jne käidud.

Küünal võib olla probleem küll, proovin selle vahetuse ära.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Uus küünal peale pandud, spidomeetri vahetasin ka praegu teise töötava vastu. Õigel spidomeetril oli kuidagi murdunud ära trossi poolt ringi pööratav varras.

Ilm on ilus, võiks sõitma minna. Kuid kus kõik sõitjad täna on? 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Iz Planeta 3 ja K-750 tegid täna kerge 50..60 km ringi Saku kandis. Mõnus kevadõhtu oli, rattad töötasid hästi. 8 )
IMG_20180414_191730.jpg
IMG_20180414_193348.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Tsiklil sai ära vahetatud generaatoripoolne väntvõlli simmer ja kaane alune tihend. Algusest peale on probleeme olnud kuumalt käivitamisega, tõmbab kuskit lisaõhku. Nüüd sai palju hermeetilisem ning pigem on vaja nüüd läbi karburaatori seadistamise saada mootorisse hoopis rohkem õhku.

Suurepärane näide müüdavate tihendikomplektide kvaliteedist. Samuti ostsin Planeta 5le ning seal oli käigukasti kaanepoldi avad nihkes. Rämpsu liigub palju.
IMG_20180718_115109.jpg
BC20180718_111944.jpg
Samuti sai ära tehtud ülevaatus ning aasta jagu sõitmist taas mureta.
IMG_20180719_164917.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Panime mõnusa punkti täna sõbraga nädalavahetusele. Korv läks talvekorterisse, kuniks saab Planeta 3l mõned hooldused ära teha. Soolona töötas ratas väga hästi. Sõitis ilusasti 90 välja, seda 16se korvi hammakaga. Pikalt ei tahtnud nii lasta. Käiguvahetus on oluliselt sujuvam ja vibratsioon väiksem võrreldes hiljuti kogetud Planeta 5ga.
BC20180916_223636.jpg
Talve jooksul on plaanis teha järgmised ettevalmistused:

1) Gaasitrossi kõri sai 5mm liiga lühike, ei saa gaasi lõpuni keerata
2) Uued rehvid 3 tk
3) Istmekate vahetada, istmepõhi puhastada ja värvida.
4) Uus õli mootorisse, amortidesse. Ratas pesta, liigendid määrida.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Täna õnnestus leida ka tuuleklaas Izhile ette.
IMG_20181117_184031.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Pühapäev sai hoo sisse juba varahommikul.
Esiteks rattad õue ja proovitud, kas käima lähevad. Eile sai veidi korrastatud Planeta 5 ning tehtud pisike proovisõit. Töötas hästi. 8 )
IMG_20190428_085435.jpg

Plaan oli veidi Planeta 3 hooldada.

1) Esiamordid pesta ja uus õli sisse 150g mõlemasse torusse
2) Õhufilter pesta ja uus õli sisse 200g

Esiamortidest sai vana õli välja ja veidi loputatud. Eelmise aasta õli oli kohati tavotisarnaseks muutunud. Korgid lahti, nirisema ja pealt veidi brakecleanerit peale loputuseks.
IMG_20190428_090943.jpg
IMG_20190428_092708.jpg
Lõpuks suuremast sodist detailid puhastatud ja pestud ning võis tagasi kokku panna. Sõber E. märkas, et külgkorviga hoiab esiots madalale. Tema oletus oli õige, vajalikud distantspuksid vedru eeljäikuse tõstmiseks sai juurde pandud. Paistab, et varasemalt oli ratas solo seades.
IMG_20190428_093309.jpg
IMG_20190428_095020.jpg

Samuti võtsin ette õhufiltri, et see läbi pesta ja uus õli sisse panna. Kasutasin esimest pudelipõhja 80w90 käigukastiõlist ja panin 200 ml. Tegevus osutus õigeks, sest kes harrastab kruusaseid ja liivaseid metsateid, siis ühe suvega oli filter muutunud seest päris koledaks. Nüüd on kõri taas puhas ja valmis uutes väljakutseteks.

Viimasena kontrollisin üle ka süüte, kontaktivahe oli 0,45mm ja jäi nii. Eelsüüte keerasin eelmisel aastal metsavahel ise paigast, kui ratas ei tahtnud üks hetk häsi käia, oli jäänud 1mm peale. Panin eelsüüte tagasi 2.3mm. Loomulikult abiks suurepärane süütekell, mis selle töö kordades kiiremaks teeb. Nüüd peab E. selle tagasi saama.
IMG_20190428_111140.jpg
PS! Soovin endale ka osta süütekella, kui kellelgi äkki-mingil moel-mine tea see üle on, siis olen huvitatud. Eelkõige on vaja vajalikke adaptereid ja pulkasi, kella võin vajadusel ka poest juurde osta. Aga, kui Sul on üle, paku mulle.

Süüte reguleerimise kohta olen kogunud kogu info järgneva lingi alla. Märksõnad on 2t mootorratta eelsüüte nurk, süütenurk, süütekell, kontaktivahe, iz eelsüüde

viewtopic.php?f=9&t=24379

Samuti kontrollisin mootori kompressiooni külma mootoriga. Sain 7.1 bari kellale. See võiks rohkem olla, kuid ratas sõidab solo seades üsna hästi ja hetkel pole ilmselt mõistlik seda kolbi-silindrit tegema hakata. Küünal oli pisut õline, kui varasemalt sai vahetatud generaatori poolne simmer, siis tuleks nüüd siduri poolel sama teha.

Siit jälle tarkuseks, et oluliselt lihtsam oleks olnud seda kohe alguses teha, kui käigukastis sai laagrid ära vahetatud. Õnneks saan teadmisi kohe rakendama uuesti hakata, üks Planeta 3 varumootor on plaanis tegemisse võtta. Sellest plaanist järgmises postituses lühidalt.
Võtan simmri vahetuse ilmselt tulevikus mõnikord ette, kui siduripoolne otsalaager ostetud on, seda saab vahetada mootorit poolitamata. Vajalikud laagritõmmitsad on mul olemas.

Järgmiseks korraks mõned memod:

1) Siduripoolne simmer + laager vahetada
2) Siduri pingutusvedrusi reguleerida, veab õrnalt korvi kaasa, ilmselt plaat vajub viltu.
3) Külgkorv külge
4) Leida 15 hambaga esimene hammasratas, 16-ne jäi eelmisel aastal suureks vastutuule, kaasreisija ja varustusega. Võiks ära proovida, kas saab sellega 4-käigu jõulisemaks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Odomeetri näit on 33996 km. Otsustasin mootori siiski lauapeale tõsta ja silindri puurimise ning simmerivahetuse korralikult ette võtta. Seniks aga ei saa pilli seisma jätta ning peale läheb seniks riiulil seisnud asendusmootor. Panin peale ka 15se hammasratta. Eks peagi saab proovida, kas see õigustab, kui täislast peal on koos kaasreisijaga.
IMG_20190615_082457.jpg
Esmalt vanal mootoril õli välja ja ümber kerge puhastus, seejärel sai hakatud maha võtma.
IMG_20190615_082305.jpg
IMG_20190615_111107.jpg
Loodetavasti saab täna ka tule torusse ja ratta külgkorviga peagi ühendada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Õhtuks saab päeva edukalt kokku võtta. Mootori siirdamine õnnestus hästi, mootor läks kohe käima. Hetkel ei hakka meenutamagi, millal selle mootori viimane sõit õli. Ilmselt kuskil 5+ aastat tagasi.

Gaasitross ei ole originaal ning see oli juba eelnevalt 10mm liiga pikk. Seetõttu ei olnud võimalik gaasisiibrit lõpuni avada. Olen trossiotsasi teinud juba aastaid omal moel ja ükski isetehtud ei ole siiani vajanud remonti. Kõik algab nii, esmalt 1mm tugev terastraat jõuga ümber trossi keerata.
IMG_20190615_144043.jpg
Seejärel happe ja tinaga kinni joota, liigne maha käiata. Käiamisel tuleb olla ettevaatlik ja teha rahulikult, et tina uuesti üles ei sulaks. Lõpptulemus on mul selline. Kuidas teie trosside otsasi teete?
IMG_20190615_145559.jpg
Mootor peal, proovisõit tehtud. Vaja oli pisut sidurit ja tagapidurit häälestada. Numbritule pirn oli ka otsa saanud. 8O
IMG_20190615_152558.jpg
IMG_20190615_184848.jpg
Kindlustus samuti tehtud, sain parima pakkumise seekord Ergost. 3,5 kuud 11.84€. Lisaks nägin esimest korda ka, et Ergo pakub tasuta puksiiri õnnetuse korral. Ei tea kas tegu kampaaniaga või olengi midagi vahepeal maha maganud?
Liikluskindlustuse juhtumi korral tasuta 24/7 puksiiriabi sõiduautodele ja mootorratastele kogu Euroopas helistades ERGO autoabi telefonile 655 5401.
Lõpetuseks üks video ütleb rohkem, kui..

https://www.youtube.com/watch?v=1rZk0gHVdtM
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Paak sai värsket kütust täis pandud ning koos tütarlapsega läksime ümbruskaudseid Raplamaa metsa- ja rabateid avastama. Masin sõitis ilusasti, peale mõningast vahemaad proovisin nõela langetada ülevalt teise pilusse. Gaasi alumises otsas hakkas käima paremini ning löristas vähem. Lõppkiiruse saavutamine läks seetõttu pisut uimasemaks. Samas see on ilmselt säästlikum asend, kui eelmine. Eks jätan tõstmise selleks korraks, kui E. ka oma korvipilli Jupiter 3 välja toob. :mrgreen:

Gpsga mõõtsin ka kiirust, püsivamalt kaasreisijaga 70km/h ning kohati 75 km/h. Ette sai pandud 15ne hammakas ja paistab, et õige valik! Neljandaga on jõudu madalamatel pööretel ning ei pea peale igat gaasi mahalaskmist käiku alla lööma. Üksi sõites jätaks ühepütasele 16se ketihammasratta. Praegune on ideaalne kruusatee ja metsatripi seadistus.

Lõppu ka üks pilt puhkepausist Linnurabas.
BC20190616_182134.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by roosakummik »

Romantika missugune =) Planeta 3 kolm murul nagu nõukaajal. Aga kui tripid anna alati ikka teada, sest eelmine kord ei jõudnud asjaolude tõttu.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Viimasel hetkel mängisid plaanid ümber ja sain liikuda Vanatehnika lustisõidule. Korvile sai ka kevadel uute laagrite ning rehviga ratas alla pandud. Nüüdseks on veermik üle käidud. Teel proovisin gps abil tühja korviga kiirust. 88 km/h osutus laeks. Normaalne kulgemise kiirus on 70..75 ning siis on väike varu juures. Tankisin ka paagi täis, 7.9l/100km tuli kütusekuluks korv+kaasreisija+15ne hammakas. Kütusesegu tegin 1:30le poolsünt 2T õliga.
BC20190619_000840.jpg
BC20190619_000840.jpg (55.42 KiB) Viewed 25722 times
Nõmmel oli kogunemine ning hiljem tuli osalejaid päris palju. 2-rattalisi oli vähe. Kõiki pille ei saanud pildile.
BC20190619_000533.jpg
BC20190619_001020.jpg
Pill on selle seadistusega ca 250km vastu pidanud ning ootab nüüd mõnda kodumaist seiklust loodusesse. Sõitmisteni!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Eile sai külgkorvikas sihtotstarbelist kasutust. Tiirutasin mööda metsasihte ja kruusateid. Kõik töötas hästi ning maastikul on Izh oma kerge kaalu tõttu üsna hea läbija.
BC20190629_100222.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Isegi, kui igal nädalavahetusel rattaga ei tegele, tuleb silmi lahti hoida. Sõbral oleks garaaži koristusel rauda läinud üks uus K36. Düüsid mulle ei sobi, aga korralikud tihendid, kruvid, siiber, ujuk ja nõel on küll teretulnud. 🙂
IMG_20190705_205654.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by madeinussr »

See tuleks komplektsena mõnele vashodi/minski mehele müüa, ja siis saadud raha eest minult need loetud uued jupid asemele osta ;)
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

madeinussr wrote: 05. Jul 2019 21:21 See tuleks komplektsena mõnele vashodi/minski mehele müüa, ja siis saadud raha eest minult need loetud uued jupid asemele osta ;)
See neile ei sobi. Tegu peaks olema paadimootori omaga. Kuid viieka eest võtan ühe kmpl. küll varuks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Kuna ratas sõites hoidis paremale ja pikema sõiduga hakkas see kätele, siis seadistasin täna ratta külgkallet. Reguleervardaid tuli pikemaks keerata, et ratas ise vasakule rohkem kaldu läheks. Proovisõit oli hea ning nüüd jooksis ratas ilusasti otse.
IMG_20190910_190647.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Täna õhtul oli õhk sügiseselt niiske ja värske, et tuli isu ümbruskaudseid metsi avastama minna. Ligi 3 tundi sai mööda sihte ja metsateid liigutud ning õhtu viimane sihtpunkt oli Pahkla raketibaas. Väljas hakkas pimedaks minema ning keerasin nina kodupoole. Peale korvi reguleeringut oli sihte mõnus lasta. Käed puhkasid ning tsikkel oli hästi juhitav. Pisut vähenes ka veertakistus, et võiks kasutada h16 hammasratast h15 asemel. Sõita oli igatahes mõnus. Odomeetrile on kilomeetreid kogunenud 34287

Seega asendusmootoriga on põristatud see aasta vaid üksikud 291 km. Külka on see aasta pigem kõrvale jäänud ning sõidukilomeetreid kogus Planeta 5.
IMG_20190911_211523_611.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K taas elama

Unread post by Nobody »

Panen külgkorvi kalde ja kokkujooksu seadistamiseks spikri üles.
FB_IMG_1568262287087.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vabam6tleja
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 01. Mar 2019 21:34

Re: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Vabam6tleja »

Kas see kalle mõjutab ka oluliselt rehvi ühekülje kulumist või kalle nii väike, et ei möjuta seda?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Vabam6tleja wrote: 13. Sep 2019 23:33 Kas see kalle mõjutab ka oluliselt rehvi ühekülje kulumist või kalle nii väike, et ei möjuta seda?
Ilmselt mingil määral. Kuid see 1-2 kraadi on pigem teoreetiliselt vaid tajutav.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Sattus mulle ka üks osandatud külgkorvi amort, kokkupanemisega jäin jänni.
IMG_20200202_132741.jpg
http://www.motovelosport.ru/catalogs/iz ... mVhh_u5bm0

lingilt leidsin tänu hea inimese viitamisele ka vajaliku joonise.
I_129_1.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Mõni päev tagasi sai ellu äratatud talveunes olnud Planeta 3k. Paak oli sügisel segatud 98 kütust täis, peale laetud aku ja juhtus nii:

https://youtu.be/lP9ibLIfxK8

Kevad on mõnus!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Eile oli ilus õhtu. Tegin rattaga väikse sõidu ja pesin ka puhtaks. Tehnilise poole pealt ei olegi hetkel midagi ette heita. Sügisel sai korvi kaldenurk paika pandud ning maanteel sõitis ratas ilusasti otse. Proovin ka 16-hambaga esimese ketiratta peale.

Tagumised amordid võiks lahti võtta ja läbi pesta ning uue õliga kokku panna. Hooaja alustuseks üks pilt ka.
IMG_20200401_121114.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

16-ne hammakas läks ette, testsõit tehtud. 50-60 km/h sõidab ratas ilma koormuseta mõnusalt ja kergel käigul.

Hooaja alguse odomeetri näiduks: 34295 km
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Kindlustus varahommikul netis tehtud. 6-kuud tuli seekord kõige soodsam ERGOs 13.41 €.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Õhtuhämaruses sai tehtud Izhiga üks sõit ning hiljem boonuseks ka pesu. Talvega plaaniks teha järgmised tööd:

1. Amortide sisepesu ja hooldus
2. Istmepõhjade ülevärvimine ja uued katted
3. Originaalmootori silindri puurimine 1. Remonti
20201031_182349.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by roosakummik »

Valmis, siis talveunne minekuks. Kevadel, siis alustad rasvasema 1 remont kolviga sõitu. Õige- vanakestel peab üle vaatama ka liigesed, ning need puhastama ja uuesti määrima.
Mitte nii nagu juhtus minu pensionäril, et 10 aastat ei puhastanud amortte, kogu aeg oli järgmine hooaeg... lõpptulemuseks ühes amordis õli ja vee segu ning teine kuival. Ei mõju üldse hästi.
Jõudu.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Pikad pühad on mõnusad ning külgkorviga ratas saab ka veidi hoolt. Mõni aeg tagasi sattus mulle üks Planeta 3 varuosamootor. Võtsin riiulilt alla, et lähemalt üle kontrollida. Siit kohe ka küsimus, kuidas kaaskannatajad sellist mootorit kõige mõistlikumate töövõtetega puhastaks?
20201227_174536.jpg
Teisena teen hooldused ka tagumistele amortidele ning need sai küljest võetud.
20201227_193839.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by hmm »

Nobody wrote: 27. Dec 2020 21:23 Siit kohe ka küsimus, kuidas kaaskannatajad sellist mootorit kõige mõistlikumate töövõtetega puhastaks?
Kui osandad nii ehk naa, siis mina teeksin nii:
Sama pudelis oleva sodiga, mis laual engine cleaner, pihustaks üle. 10-15min seisaks, siis survekaga suurem kört maha, see järel kordaks kuskil ~5x.

Siis juppideks ja iga jupp eraldi veel üle käia.

Sarnaselt sain ka oma jawa käkerdise puhtaks.

Loomulikult oleks idekas spetsiaalne mootoripesu vann.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Fotolt on näha, kummas silindris oli õli ning kummas mitte.
20201228_200608.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Veidi lähemalt ka Planeta 3 varumootorist. Suurem mustus sai eemaldatud ning välja tuli juba tuttavam pilt.
20201228_204227.jpg
Samuti lasin välja vana õli. Oli üllatavalt ok ja ilma liigsete lisanditeta. Nagu veidi töötanud õli ikka uues mootoris.
20201228_204204.jpg
Käigukast ilus, hammasrattad kulumata ja nukad terved. Mootorit ei ole piinatud liigselt.
20201228_212014.jpg
20201228_205405.jpg
Paistab, et siiski on silinder kuuma saanud, kas sissesõit liiga tormakas ja õli kehv. Kolvile kogunenud tahma järgi vist tüüpilise autooliga töötanud mootor.
20201228_215819.jpg
20201228_215835.jpg
20201228_215808.jpg
20201228_215819.jpg
20201228_215958.jpg
Selle mootoriga järgmised plaanid:

1) Detailid veelkord puhtaks pesta
2) Silinder hoonida ja akende teravad kraasid eemaldada
3) Kolb puhastada ja metallikiskmed tasandada
4) Uute tihenditega kokku ja värske õli sisse.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 3K 71.a taas elama

Unread post by Nobody »

Amordid sai kokku, sisse läks Valvoline W15 amordiõli. Kas keegi on leidnud tagumistele amortidele uusi simmereid või leidnud sobiva asenduse?
20210103_114645.jpg
20210103_121955.jpg
Samuti nägin, et mootori küljekaanel üks katteplekk oli puudu. Leidsin ühelt lõhkiselt kaanelt asenduse ja panin selle kinni. Peale õhuke kate musta mootorisilikoni. Originaalis olid need kaetud hõbedase värviga, mis ajajooksul rabedaks läinud.
20210103_125018.jpg
Leidsin ka kolahunnikust tagapiduri hoovastiku, millel ka määrdenippel peal. Ei tea, kas tegu osava omaloominguga või tuli neid tõesti määrimisvõimalusega välja? Igatahes mulle meeldib ja plaanin kasutada. Vanemad Izhid, millel määrimisnipleid rohkem, nende võllid on tihti väga heas seisukorras. Samas ratsionaliseerimistega on need tihti 3-4-5 seeria ratastel juba kadunud kahjuks.
20210103_111608.jpg
Viimaseks ja mitte vähem oluliseks õnnestumiseks võib lugeda tänast uute dokumentidega ülemineku Planeta 3K puzzlet.
20210103_202401.jpg
Välja näeb ülemineku Planeta 3-02 selline.
izh_planeta-3__264371073fx.jpg
Minule meeldib selle tilgakujulise esitule ja uuema seeria paagi kooslus väga. Olen sellist ratast aastaid jahtinud. Kuigi mitmeid võimalusi on olnud, siis said selle puhul dokumentide olemasolu otsustavaks. Puudusi on läbitud 30 000 km jooksul tekkinud hulgim.

Näiteks puuduvad: jalarauad, suunatuled, pidurihoob, mootorikinnitused, signaal jne. Mootoril vajavad kuluosad vahetust nagu: sidur, laagrid, kolb-silinder puurida. Käigukasti ja väntvõlli olukord selgub hiljem. Õnneks ei midagi võimatut ning tegevust peaks vabadesse päevadesse nüüd jätkuma rohkem. Uuest rattast aga kunagi hiljem teises teemas. Hetkel vaja Planeta 3 ja Planeta 5 sõitma panna.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply