Izh Planeta - '62

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh P(K) 1961

Unread post by Prii »

Kolvisilma ja kepsupuksi avad said hõõritsaga üle käidud. Alguses mõtlesin, keeran kruviku abiga sobiva mõõdu hõõritsale peale, kuid reaalsuses on seda palju keerulisem teha. Lõpuks tegin ikka nii, et väga väikeste sammudega keerasin peale ning pidevalt proovisin. Jäi nii, et õline sõrm läks kepsupuksi tugevama sõrmevajutusega ning kolbi sujuvalt rakise abiga. Kolb ligunes eelnevalt keevas vees. Loodetavasti sai hea.
20180923_092051.jpg
IMG-1f0282b409eb04b23f330e163ea99095-V.jpg

Mootor läks raami vahele tagasi, masin komplektseks ning võttis ka tule torusse. Lisaks sai vahetatud ka süütelukk. Enne oli küljes K750M oma ning seetõttu ei saanud panna neutraali tuld (lukul on tule koha asemel on kaitsme koht). Proovisõitu teha ei jõudnud, nii et seda, kas pill käib paremini edasi, saab teada paari nädala pärast.
20180923_122613.jpg
retro
Posts: 6
Joined: 22. Nov 2005 01:00

Re: Izh P(K) 1961

Unread post by retro »

Mis karpa peale sai? K68? Ei suutnud teemast seda leida.
Ja mida kolle juures pidi freesima - kas ainult kinnitusi või sai kolle sisu ka suuremaks freesitud?
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh P(K) 1961

Unread post by Prii »

Karburaatoriks on K68i ehk 32mm lõõriga Planeta variant. Düüsid on need, mis tehasest. Töötab täiesti normaalselt.

Planetal on erinevaid kollektoreid. Mina otsisin kõige suurema lõõriga kollektori ning käsifreesiga võtsin seest üleliigset materjali ära, et silma järgi paremini voolaks ning igasuguseid põkse vähem oleks. Külge läheb ka ilma freesimata.
User avatar
hannes_s
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 12. Jan 2005 01:00
Contact:

Re: Izh P(K) 1961

Unread post by hannes_s »

Kas originaal Pekari K68 või hiinakas?
On neil peale 4-jakordse hinnavahe ka mingi muu erinevus?
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh P(K) 1961

Unread post by Prii »

Pekar (see on vist muidugi omakorda Weberi vms tuntud tootja pealt maha viksitud).

Kui ma ostsin, siis hoidsin kõrvuti käes nii Vene kui ka Hiina toodangut. Silmaga nähtav ja tuntav kvaliteedi vahe pani mind Vene toodangu poole kalduma. Sõber proovis oma Dnepri peal hiinakaid ning pill töötas. Lõpuks vahetas muidugi ikkagi Pekarite vastu välja ning väidab, et vahe on olemas.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Laupäev ja pühapäev sai suuresti veedetud Planeta ja sõprade seltsis sõites. Trass kulges Jõgevalt Narva ringiga Vergisse ning sealt pühapäeval Tallinnasse. Algselt oli lubanud tulla 7 korviga ratast, kuid tehnika altvedamise ning tervise tõttu startisime laupäeva hommikul viiekesi. Kaks IMZ 8.103, kaks korviga 634-ja ning mina Planetaga. Kokku tuli ca 550 km (allolevalt kaardilt on puudu Vergi-Tallinn), mille jooksul Planeta ennast suhteliselt hästi üleval pidas. Kõikide nende viilimiste ja sobitamiste tulemusena käib korviga Planeta kohta rahuldavalt edasi. Loodetavasti on tehasevõimsus saavutatud ning sõidul ei tundnud, et oleks seltskonna hoogu pidurdanud.
kaart.JPG

Laupäevane sõidujoon sisaldas endas kõike, mida Eesti teedel pakkuda on: asfalt, pinnatud, kruusakas, metsatee, poritee, mudaaugud ning üle rummu ulatuva veetakistuste läbimine. Seda kõike muidugi vihma saatel.
MK.jpg

Hoolimata külmast ilmast, suutsin endale ootamatult mootori peaaegu kokku lasta. Halvimast päästis küll kiire siduri rabamine, kuid tõenäoliselt rõngad haiget ikkagi said. Küünla värv oli ilus, aga tõstsin nõela eelviimasest asendist viimasesse asendisse. Kokku vibreeris lahti 5 polti. Kõik olid sellised, millele ma tõenäoliselt ei olnud liimi pannud. Kraan ei andnud reservi keeratuna hästi kütet läbi, esitule pirni klemmidele tuleb vedrud alla panna, et ühendus säiliks ka pimedas sõites. Tõeline üllatus oli pühapäeval, kui Loksal ei läinud ratas enam käima. Lükkasin bussijaama varikatuse alla ning hakkasin viga otsima. Selgus, et säde kadunud ning põhjuseks see, et gaasitross oli oma katte vastu signaali plussklemmi maha hõõrunud. Signaali pluss on aga otseühenduses süütepooli plussiga.
20181007_155210.jpg
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Nobody »

Huvi pärast uurin kiirustest. Palju manti korvis oli ja mis spido näitas? 🙂
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Nobody wrote: 08. Oct 2018 22:18 Huvi pärast uurin kiirustest. Palju manti korvis oli ja mis spido näitas? 🙂
Korvis väga palju asju ei olnud: suur tööriistakohver, 5l bensiinikanister, mõned tsiklitarvikud ning matkatarvikud. Nagu piltidelt näha, võtsin korvi klaasi ära, kuid lisasin esiklaasi. Maanteekiirus GPSi (ja spido) järgi oli meil enamasti 65-70. Vahepeal sai ka 80-ga (GPS) lastud ning ruumi veel oli. Kui vana mootoriga oli see ratas ikkagi kõvasti aeglasem, kui korviga 634-d, siis seekord seda enam öelda ei saanud.

Peaksid millalgi ise proovima, sest niimoodi subjektiivselt on raske hinnata, kas käib edasi või mitte.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Nobody »

Prii wrote: 09. Oct 2018 09:59
Nobody wrote: 08. Oct 2018 22:18 Huvi pärast uurin kiirustest. Palju manti korvis oli ja mis spido näitas? 🙂
Korvis väga palju asju ei olnud: suur tööriistakohver, 5l bensiinikanister, mõned tsiklitarvikud ning matkatarvikud. Nagu piltidelt näha, võtsin korvi klaasi ära, kuid lisasin esiklaasi. Maanteekiirus GPSi (ja spido) järgi oli meil enamasti 65-70. Vahepeal sai ka 80-ga (GPS) lastud ning ruumi veel oli. Kui vana mootoriga oli see ratas ikkagi kõvasti aeglasem, kui korviga 634-d, siis seekord seda enam öelda ei saanud.

Peaksid millalgi ise proovima, sest niimoodi subjektiivselt on raske hinnata, kas käib edasi või mitte.
Viimane reisikogemus on enda Planeta 3 korvikast. Tütarlaps korvis, 10l kütet, telk, magamisasjad, veidi söögikraami. Kippus tippkiirus olema kurvilistel teedel 50..60..65, pikal-pikal Haapsalu sirgel maanteel tuli ka korra 75..80 kellale (gps 70..75). Ei ole välistatud, et minu pillil kolb-silinder ka juba üsna kohvid. 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Mul ei ole läbisaamist nende uue aja kolbidega. Mootorit lahti võttes selgus, et kolvisilmas jälle loks sees. Samuti oli ülemises ääres kinnijooksmise jälgi. Hülsi külge jäänud alumiiniumi eemaldasin torusiiliga. Torusiilis sisalduv naatriumhüdroksiidi kogus on nii väike, et teeb alumiini kallal tööd aeglaselt, kuid midagi muud kasutatavat ma ema kodukeemia varude hulgast ei leidnud.
20181020_091408.jpg

Hankisin omale uue 0-mõõdus NOS kolvi ning koostasin mootori sellega.
User avatar
hannes_s
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 12. Jan 2005 01:00
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by hannes_s »

Kelle kolbi kasutasid? Põlvast Hüppeneni oma?
Ise viimane kord loobusin uuest Hüppeneni kolvist. Tellisin remontmõõdu kolvisõrme ja lasin nii originaal kolvi kui kepsu hõõritsaga töödelda.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

hannes_s wrote: 22. Oct 2018 14:32 Kelle kolbi kasutasid? Põlvast Hüppeneni oma?
Ise viimane kord loobusin uuest Hüppeneni kolvist. Tellisin remontmõõdu kolvisõrme ja lasin nii originaal kolvi kui kepsu hõõritsaga töödelda.
See kolb, mis loksuma hakkas, on uue aja kolb (ei oska paremini nimetada), mida müüvad kõik, kes müüvad müüvad uut vene kaupa (k.a. Põlva). Praegu läks külge NOS kolb ehk uus originaalkolb. Kolvisilma hõõristasin sõrme mõõtu.

Vasakul nõukaaegne originaalkolb, paremal uue aja kolb, mis sees oli. Viilimise jäljed on sellest, et kunagi Planetadega krossi sõitnud vanakooli mehed soovitasid tuimalt nn kuumasid kohti töötanud kolvil viiliga õgvendada.
20181020_091516.jpg
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Nobody »

Prii wrote: 22. Oct 2018 10:08 Mul ei ole läbisaamist nende uue aja kolbidega. Mootorit lahti võttes selgus, et kolvisilmas jälle loks sees. Samuti oli ülemises ääres kinnijooksmise jälgi. Hülsi külge jäänud alumiiniumi eemaldasin torusiiliga. Torusiilis sisalduv naatriumhüdroksiidi kogus on nii väike, et teeb alumiini kallal tööd aeglaselt, kuid midagi muud kasutatavat ma ema kodukeemia varude hulgast ei leidnud.
20181020_091408.jpg


Hankisin omale uue 0-mõõdus NOS kolvi ning koostasin mootori sellega.
Kui silindrisein ilus peegel, võiks hooniga kerge kalasaba tekstuuri sisse lasta. Paraneb õlitus ja jahutus. Võib-olla kirjutasid eespool, aga mis õli ja mis suhtes kasutad? 😎
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by hundu615 »

Prii wrote: 22. Oct 2018 10:08 Mul ei ole läbisaamist nende uue aja kolbidega. Mootorit lahti võttes selgus, et kolvisilmas jälle loks sees. Samuti oli ülemises ääres kinnijooksmise jälgi. Hülsi külge jäänud alumiiniumi eemaldasin torusiiliga. Torusiilis sisalduv naatriumhüdroksiidi kogus on nii väike, et teeb alumiini kallal tööd aeglaselt, kuid midagi muud kasutatavat ma ema kodukeemia varude hulgast ei leidnud.
20181020_091408.jpg


Hankisin omale uue 0-mõõdus NOS kolvi ning koostasin mootori sellega.

kasutan kinnijooksnud kolvijääkide eemaldamiseks ZEP firmalt üht toodet,silti pudelil pole aga küsisin müüjalt suure soolhappe sisaldusega toodet,antti mingisugune. Kui alumiiniumi kahjustusega kohale peale panna siis hakkab tossama küll,üle 1 tunni pole ühegi silindri puhastamisega läinud.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Nobody wrote: 23. Oct 2018 21:09 Kui silindrisein ilus peegel, võiks hooniga kerge kalasaba tekstuuri sisse lasta. Paraneb õlitus ja jahutus. Võib-olla kirjutasid eespool, aga mis õli ja mis suhtes kasutad? 😎
Silindri käisin hooniga üle. Pilt on lihtsalt sellest hetkest, kus töö on alles alumiiniumi eemaldamise faasis.

Õli teema... Sellega seoses on meil sõpruskonnas palju juttu olnud. Kes ütleb, et vana masinale võib panna ükskõik mida kütte sisse, mis vähegi õli nägu on. Teised ütlevad, et vanadel masinatel peab kindlasti olema 2T mineraalõli. Kolmandad ütlevad, et 2T täissünt ikka kõige parem. Samuti on palju arvamusi segu suhte osas, kuid üldiselt keegi ei sõida lahjemalt, kui 1:40-le. Mina isiklikult olen pidama jäänud Castrol 2T Racing-ule, suhe 1:25 - 1:30.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Laupäeva õhtul viisin ratta talvekorterisse. Alguses mõtlesin käruga viia, kuid kuna teise masinaga oli vaja tagasi sõita, siis otsustasin Planetaga minna. Klaasi taga on ikka väga mõnus olla.

Läbisõit 9850
Attachments
46473216_2334791679884028_5489518161965350912_n.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Pühade ajal vaatasin korraks garaaži ning ei jäänud muud üle, kui kindad kätte lükata.

1) Tagumised amordid said hoolduse. Üks amort oli eriti kole:
48935126_466061390589675_8782403183319187456_n.jpg
2) Originaalrelee asendasin Tšehhi toodanguga. Tahaks katsetada, kas see 6V süsteemil pädeb või mitte. Ühendamine on ülilihtne, vana relee kinnitused sobivad. Juhtmetele vahetükid, et ei peaks lõikuma hakkama. Eks suvi näitab, kas õigustab või mitte.

http://www.powerdynamo.biz/eng/parts/805058803.htm
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Eelmisel nädalavahetusel tõin sõbra Jawa ja enda Planeta Tallinnasse.
Vahetusse läks veokett, kuna vanal olid osad rullikud purunenud. Ketisukad ja hammasrattad olid korralikud, neid vahetama ei pidanud. Esipidur sai lahti võetud ning puhastatud. Muus osas kõik toimis ning hetkeseisuga on ratas valmis suviseks hooajaks.
Attachments
70333849_367069490912383_3684079842493464576_n.jpg
Last edited by Prii on 28. Aug 2019 11:18, edited 1 time in total.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Oli tore nädalavahetus. Masin sai juurde pea 380 km. Tegime sõpradega reedel Tallinn - Viinistu ning laupäeval Viinistu - Jõgeva. Stardis oli 4 masinat.

1) Kõnealune Planeta
2) Jawa 634 korviga, mis on vastupidavuse etalon
3) Minu Turist T200, mille sõbrale laenasin. Uue aja kontaktide haamri kontakt tuli lahti. Lõime kokku tagasi ja kestis lõpuni.
4) Rohkete modifikatsioonidega KMZ MT-11

Probleemidest esines Izil järgmist: lahti vibras süütepooli küljest miinuse juhtme mutter, neljast amordist hakkas lekkima kolm (k.a mõlemad tagumised, mis just lahti käisid), peadüüs osutus sooja ilma jaoks liiga suureks ning põhjagaasiga hakkas täristama, esitule suure pirni klemmid jamasid pidevalt ning silindri alt hakkas leemendama.

Kellelgi esitule sokli ja klemmide jaoks mingit head lahendust on? Kui pikalt sõidad, siis mingil hetkel hakkab ühendus kaduma. Olen proovinud klemme puhastada ja pingutada, pirne vahetada, reflektori tagaosa veidi painutada, et sokkel lõtkuta istuks. On kellelgi midagi veel soovitada? Sama jama sama sokliga nii Turistil (12V) kui ka Planetal (6V)

Minu rattad öösel Loksa tanklas. Oli saada ainult 95-te.
58939810_583766928810938_8788487124753055744_n.jpg

Sõiduplaani pildid all, mida küll päris täpselt ei läbinud, sest kaarti tehes ei ole tihti näha eratee silte ning üldiselt kui on märk ees, siis me märke austame.
Tallinn - Purekari.JPG
Purekari - Jõgeva.JPG
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Nobody »

Väga vinge tripp. Ei mingit eelnevat pikka heietavat juttu. Plaan paika, tsiklid käima ja minek. Nagu lugeda võib, siis üldiselt kulges ilma suuremate tehniliste viperusteta? :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Asju ikka juhtus. Planeta kohta juba kirjutasin.

Jawa: Pooleks murdus külgkorvi porilaua tagumine hoidik - parandasime oksast tehtud lahase ja kaablisidemetega
58543109_842521026112881_7181424351021891584_n.jpg


Turist:
1) Süütepooli juhtme kinnitus vibras lahti - keerasime kinni tagasi
2) Laadimine kadus öösel - aku plussklemmi kaitse tuli maha, pluss käis raami, põletas kaitse läbi. Panime uue kaitsme ning fikseerisime plussklemmi katte kaablisidemega
3) Sidur libises kõrgetel pööretel - keerasin surveplaadilt veidi maha, kuid väga palju paremaks ei läinud. Ju tuleb vedrud ja kettad üle vaadata.
3) Kontaktide haamri kontakt tuli lahti - lõime haamriga kinni tagasi. Kontakti pind mõranes, aga töötas koduni (ca 60-70 km) ilma probleemideta
4) Gaasitross kiilus kinni - õlitasime trossi ning hakkas paremini tööle.
58460913_348449286016850_6976646387727335424_n.jpg


KMZ:
Tagakiige läks Maardu taga pooleks difri juurest. Omanik kutsus auto järele, keevitas kodus kohe ära ning tuli öösel Viinistusse järele.
58805616_2229286233821390_1849926286508556288_n.jpg



Lisaks tahtsin kiita ühes eelnevas postituses mainitud Vape pingeregulaatorit. Töötas eeskujulikult ning julgen soovitada.
Planeta läbisõidu näit 10227

Tegelikult oli planeerimist palju alates sobiva aja leidmisest kuni trassi paikapanekuni. Kümnest mehest sai ikkagi kohale tulla kahjuks ainult 4. Start oli reedel kella 18:30 paiku. Viinistusse jõudsime öösel 2:20. Hommikul 10 paiku start ning õhtul 20 ajal jõudsime Jõgevale. Niisama jokutamispause me ei tee kunagi ning pikaks venitavad muud tegurid. Näiteks ei teadnud, et Soodla jõel asuv Oru sild on üles võetud. Pidime väga suure ringi sõitma, et teisele poole silda jõuda ning vahetult enne teisele poole Oru silda jõudmist oli teetruup ära uhutud tänu kobrastele. Silla ehitamine palkidest ning läbimine võttis jälle oma aja. Veetakistuste läbimised (kõige sügavamas käis veetase karpa ujukini välja), paks tolm, augud, lahtine liiv - kõik tõmbab hoogu maha, aga käib ka selliste reiside juurde.
58442931_1016686431857822_8273601853988536320_n.jpg
58876492_2357007974535037_2431083031499374592_n.jpg
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Nobody »

Müts maha osavõtjate ees!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Peale viimast reisi masin väga sõitnud ei ole, kuid veidi nokitsemist on saanud.

Kuna teine Planeta enamasti seisab mootoriremondi ootuses, siis võtsin sealt pealt Vape süüte ning panin külkale. Dekompressiooniklapi pidin ohverdama ning segu süütab nüüd kaks küünalt.

Kuna korvimasinal on uuem mootoriblokk, siis oli vaja uue staatori kaablite jaoks väike läbiviik teha. Seda oli ülimugav teha astmikpuuriga.
69803111_2156838054616165_5224460766463131648_n.jpg
Pingeregulaatori jaoks oli mul tehtud plaat 10mm alumiiniumist. Plaat ise kinnitub porilaua avade külge, pingeregulaator kinnitub plaadi külge.
68938560_1641152399351357_4283917479018758144_n.jpg
Süütelukk on tehtud nii, et kui võtme välja võtad, siis lähevad klemmid kokku, süütepooli suretusjuhe massi ja säde kaob. Väljast kõik ilus ja puhas.
69546658_1303558526470452_5788763239445692416_n.jpg
Teisele Planetale kolis peale 6V süsteemi Vape pingeregulaator. Sellise paigutuse probleem on, et vesi ja pori tahavad koguneda regulaatori peale. Tõenäoliselt peab kunagi tegema nurkrauast kinnituse või leidma teise seeria Planeta või Jupiteri väikese porilaua, millel juba on vertikaalne kinnitus.
69701830_511332962955837_3643552732951871488_n.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Nädalavahetus möödus edukalt ning sai sõpradega jälle maha peetud üks ühissõit. Kutsume neid sõite Remontretkedeks ning seekordne sõit toimus suunal Türi - Linnamäe - Jõgeva. Koos Tallinna otsadega sai Planeta juurde 730 km.
Kesk-Eesti tiir.JPG


Sõidul osales 7 tsiklit ning 1 auto kokku 9 inimesega. Kõnealune Planeta, kolm Jawat, IMZ, kaks KMZ-i ning UAZ.
Kesk-Eesti tiir_1.jpg


Remontretkel oli 5a juubel, kuna esimene sõit toimus 2014 aasta sügisel. Selle aja jooksul on kogu seltskond kõvasti targemaks saanud ning seetõttu oli sõit remondi mõttes äärmiselt sündmustevaene. Suurematest jamadest tuli tegeleda ainult ühe purunenud välisrehviga, mis ise maha tuli.
imgpsh_fullsize (6).jpg


Sõidu lõpus ei tahtnud Planeta kohati hästi töötada. Pühapäeval sai kodus Brake cleaneri abiga sai tuvastatud ülevoolukatete juurest lekkiv silindri alumine tihend. Võtsin silindri maha, korrigeerisin ülevoolu katete poldiavasid ja asendeid, panin alla uue tihendi. Kohe sai parem.

Maksimaalne kiirus sai kahe tuuleklaasi kiuste välja mõõdetud 86 km/h (GPS). Peamine kulgemine siiski 70 km/h kandis.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Unustasin viimati läbisõidu näidu panna: 11029
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Selgus, et viimase sõiduga sai otsa ka tagumise hammasratta laager, mille rattalaagerid vahetades osta unustasin ning nii ta vahetamata jäi. Kui ketikopsiku lahti võtsin, siis selgus, et piduri ekstsentrik loksub oma pesas päris palju. Otsisin uut juppi ning ühe isegi sain, kuid kuna ostes ei olnud nihikut käepärast, siis selgus, et uus jupp on küljes olevast jupist kehvem. Lõpuks ei jäänudki midagi muud üle, kui ava ümaraks hõõristada, olemasolevatele juppidele peale keevitada ning mõõtu treida.
Attachments
Capture.JPG
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Kahjuks tuleb tõdeda, et ratas on jällegi peamiselt tegelenud seismisega. Kasutatud vene tehnika on üldiselt nagu mitme peaga lohe - lahendad ühe probleemi ära, tuleb mitu asemele. Ehk siis ekstsentrikud sain lõtkuvabaks. Hetkel tegemises uued võllid piduripedaalile ning kiige ajami võllile. Lisaks alatine probleem Izhi plekkrummudega. Need on aja jooksul kõveraks läinud, nii et pidurdamisel on päris korralik vibratsioon. Tuleb ette võtta millalgi.

Eilsest lustisõidust üks Pille Russi jäädvustus:
98320597_10163523332155577_5796616058865451008_o.jpg

Läbisõit 11094
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Täna sai tehtud ülevaatus, mida olin mitu kuud edasi lükanud. Parem hilja... Ehk jõuab sellel sügisel veel mõne sõidu ka teha. Leidsin maal garaaži koristades üles ühe ammu ostetud pakiraami, mille nüüd külge monteerisin. Miski on nende pakikatega, et nad mulle meeldivad. Et korviga sõitmine mugavam oleks, sai pandud uuemad tagumised amordid, mis küll kahjuks välimusele juurde ei anna.
Attachments
119985853_1293350301007752_5305829367135258241_n.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Laupäeval toimus sõpradega järjekordne Remontretk. Seekord viis trass Lääne-Virumaale. Alguses plaanisin küll sõita teemakohase korviga Planetaga, kuid paar päeva enne sõitu otsustasin ikka minna '63 aasta soolo Planetaga. Mõõtsin huvi pärast Drag Racer rakendusega ära ka kiirenduse ning sain keskmiseks 0-100 üllatavad 18,5 sekundit :D Kohvi mootori ja kehvasti töötava käigukasti kohta ei ole paha. Max kiirus GPSi järgi 105 km/h, mis vastab tehaseandmetele. Sõidust niipalju, et kokku oli rada ca 200 km. Osales 8 ratast ning kokku kulus raja läbimiseks üle 11h. Oli kruusa-, metsa-, pori- ja muid teid. Korvidele oli rada päris raske ning lükata-tõmmata tuli palju.
Attachments
120845120_372950337212216_7528521466889219869_n.jpg
120595112_750216085710245_7398068966842768731_n.jpg
120932837_1099116673819575_8366650551983025304_n.jpg
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Nobody »

Väga mõnus ettevõtmine. Mis kandist enamus grupi start tavaliselt on?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Nobody wrote: 08. Oct 2020 18:22 Väga mõnus ettevõtmine. Mis kandist enamus grupi start tavaliselt on?
Peamiselt Jõgeva kandist, kuid väga suuresti sõltub sellest, kuhu trassi paika paneme :)
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Lisan siia loo veel ühest tsiklist, mis on selle teemaga seotud. Kusagil aastavahetuse kanti hakkas Remontretke sõpruskonnas levima mõte, et peaks sellel aastal ikkagi talvesõidu tegema. Mind tegi see ärevaks seetõttu, et hoolimata päris mitmest sõiduvalmis tsiklist garaažis, ei tundunud ükski neist konkreetselt selleks sõiduks sobilik. Küll puudub külgkorvi lisamise võimalus, küll ei tahaks soolaseks teha, küll on sissesõit tegemata. Siit sündis otsus, et tuleb see ratas ehitada.
Valikuks sai ka selle teema alguses etteaste teinud 1962 Izh 56 raam. Kasutasin olemasolevaid juppe, seega mootor, rattad, summutid ja esiporilaud Planeta 3, korvi raam Planeta 2 alguse oma, esituli K750A. Juppidest pidin juurde ostma ainult ühe leegitoru mutri ja korviraami poolse esimese kinnituse, mis näitab, et kola on kogunenud päris palju. Summutid laenasin sõbralt hetkel, aga teised on olemas ja ootavad veidi mõlkide eemaldamist ja keevitamist.
Mootor tervenisti tuliuus, kuid seismisest siit-sealt roostes. Otsustasin laiali võtta, ära puhastada ning kõik uued laagrid panna. Käivitus esimesest süütega löögist. Sõbrad aitasid palju nõu, jõu, tööriistade ja soojade ruumidega. Ainult üksi punnides ei oleks valmis jõudnud teiste toimetuste kõrvalt.

Selline sai soolona. Kompott, aga töötav kompott.
Izh56_1.jpg

Seejärel sai lisatud korviraam. Pildil puudu esimene korvikinnitus sai keevitatud tagumisest. Proovisõit aga ei kannatanud oodata ning kerge korvi mõusid sai nauditud nii, et eest tõmbasime koormarihmaga raami külge.
Izh56_2.jpg

Kuna korvi porilaud oli puudu, siis tegi sõber selle kättejuhtuvatest vahenditest. Tagatuleks läks olemasolev veoauto tuli ning gabariidiks teise tsikli pealt välja praagitud ja ära remonditud numbrituli. Lisandus kõrvalteemas kirjeldatud Uralilt esiklaas (mis oli ava tõttu ka K750A tule kasutamise põhjuseks), kuna Uralile sain uue ja korraliku esiklaasi.
Izh56_3.jpg

Ratas sai rulli ja pintsliga nähtavate osade ülevärvi. Korvivann oli puudu ning kuigi kaks olematu põhjaga vanni on olemas, siis otsustasin ikkagi loobuda ning teha Kihnu stiilis kasti. Sõber tegi jääkidest ka katte, millel on näidatud liikumissuund. Ratta nimeks sai Talvepill ehk Izh 56K(ihnu).
Izh56_4.jpg
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Nagu eelnevas postis kirjeldatud, siis Remontretke tarvis ehitatud Kihnu ei pidanud kaua oma ristseid ootama. Reedel tegime viimase parandused ning asusin ca 1km sõitnud rattaga Tallinnast Jõgeva poole teele, kaaslasteks kolm sõpra korvidega Jawadega. Kui Tallinnas oli talutav, siis üsna pea langes temperatuur -20 kanti. Ei saa öelda, et oleks väga soe olnud, kuid elektrisoojendusega vest, esiklaas ning lenksu otstesse käivad tuuletõkkekotid olid väga suureks abiks.
Rem1.jpg

Hoovis ringi paarutades on väga raske seadistada, seega suht kiiresti sai selgeks, et peadüüs on saanud liiga suur. Korralik möödalask oli veel see, et reflektorit vahetades ei tõstnud vana pirni ringi ning sisse sai 12V pirn. Seega pidid Jawad mulle valgust näitama. Sõita siiski sai 75-80ga probleemivabalt (jah, oleks pidanud tegema sissesõitu, kuna kõik mootoridetailid olid uued :) ). Fataalne tõrge saabus aga umbes 90 km läbimisel, kui pooleks läks sidurikett, mis lõi augu lisaks küljekaanele ka mootoriplokki. Sõita enam ei saanud ja kutsusime Jõgevalt sõbra järele.
Rem2.jpg

Jõgeval ootasid sõbrad garaažis ning me ei hakanud pikka aega viitma. Oma varudest võtsin kasutatud keti ja mootorikaane. Kella kolmeks öösel oli ratas taas koos ning jäi ootama hommikut, et õli sisse valada. Mootoriploki paik tehtud plastkanistrist, neetidest ning Reinzi mootorisilikoonist (mis on minu arvates üle prahi toode). Pildilt näha ka värvimise kvaliteet :D
Rem4.jpg
Rem3.jpg

Hommikul hakati varakult garaažis kogunema. Vahetasin peadüüsi väiksema vastu, keerasin sidurit maha, tagapidurit peale, kirusin ennast, et ma unustasin kodust 6V esipirni võtta, kuid lõime pillidele hääled sisse ja hakkasime liikuma. Ilm oli ilus, teed mõnusad. Kokku stardis 8 ratast ning saateautoks tuunitud Gaz 66.
Rem5.jpg

Seekord tegi raja sõber, kuna ma olin hõivatud oma ratta ehitusega. Rada oli lume tõttu üliäge ja kokkuvõtvalt ütleks trassiks Jõgeva - Otepää - Võrtsu - Jõgeva.
2021-02-07 21_42_36-Talvine remontretk – Google My Maps.jpg

Esimene langenu oli Muravei, millel lõppes laadimine ja seetõttu ka aku. Teistel ratastel selliseid muresid ei olnud, mis oleksid takistanud edasi sõitmist. Kui alguses kahtlesin, et me Otepääle jõuame, siis sinna jõudes oli tunne tugev ning hoolimata langevast temperatuurist otsustasime edasi sõita. Pildil kogu masinapark Otepää Alexelas.
Rem7.jpg

Kokku tuli ca 290 km. Kellelgi midagi ära ei külmunud. Kogemusi saime kõvasti juurde ning emotsioonid hoolimata väsimusest pigem positiivsed. Creating memories, nagu üks sõber ütleb.
Rem6.jpg
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by hmm »

Lahe. Kadedaks teevad sellised sõidud.
Ma vist ei jõua oma külkaga enne lume minekut tänavalegaalseks, et sarnastel rallimistel osaleda. Lisaks pean talvevarustust juurde hankima (soojendusega visiir nt. + talverehvid kah)
Reinozil on üle prahi ning selline parandus ju töötab.
290km on päris korralik kulgemine sellise ilmaga.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hundu615
Tavakasutaja
Posts: 138
Joined: 26. Mar 2010 01:00

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by hundu615 »

Mul hakkas juba istudes ja seda lugedes külm.....
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by fomoco »

Ei ole külma ilma, on kehva varustus :D
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

hmm wrote: Lahe. Kadedaks teevad sellised sõidud.
Ma vist ei jõua oma külkaga enne lume minekut tänavalegaalseks, et sarnastel rallimistel osaleda. Lisaks pean talvevarustust juurde hankima (soojendusega visiir nt. + talverehvid kah)
Reinozil on üle prahi ning selline parandus ju töötab.
290km on päris korralik kulgemine sellise ilmaga.
Korra mõtlesin ka Motokuuri inimesi kaasta, kui kuna meil oli oma seltskonnas üllatavalt suur huvi, siis seekord jäi nii. Visiir oli paljudel probleemiks ning kohati pidin ka ise lahtise klaasiga sõitma. Soojendusega visiir oleks kindlasti olnud parem. Viskan siin ka veidi tõrva. Schuberth C4 ei ole hea kiiver või on hea kiiver ainult asfaltil sooja ilmaga sõitmiseks. Nagu on tolm, siis jäävad ajamid kinni. Kui on vihm, siis pin-lock hakkab lekkima. Kui on külm, siis suletud õhutus hakkab vilistama. Kui on väga külm, läheb klaas jäässe ning ajamid jäätuvad kinni. Tanklates sai õnneks sulatada/kuivatada.
Soojendusega veste on erinevaid. Kõige odavam lahendus oli selline riiete sisse: https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/i ... s-12v-must
Rehvide osas oli samuti erinevaid variante. Mul on taga vana Barumi krossikärn, millesse ca 50 naela sisse kruvisin, ees sõbralt saadud kasutatud enduurorehv. Libedate teede jaoks piisav. Samas sõideti ilma naelteta tavarehvidega ka edukalt.
fomoco wrote: Ei ole külma ilma, on kehva varustus :D
Kindlasti on see õige. Lihtsalt sisuliselt üheks sõiduks hunnik asju kokku osta ei ole mõistlik ja seetõttu peab kombineerima :D Eelmine talv ei olnud üldse lund ja meil jäi seetõttu talvesõit ära. Üle-eelmise talve sõit (Urali teemas kajastatud) oli sula ja seetõttu ei olnud jällegi vaja väga külmaga tegeleda. -20 on ikka hoopis teine teema...
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by hmm »

Nende tulede osas - need vene soklitega asjad kipuvad jah läbi kärssama, nii 6V kui 12V.
Neile reflektoritele alternatiivseid pirne ja pesasid pole.
Kui 12V süsteem, siis paigalda LADA01 või 06 lähitule reflektor koos H4 lahendusega - tunned rõõmu sellest valgusest.
6V osas on olemas ka H4 6V pirne. Vead otse juhtmed akult või pingereleelt H4-dele ning lülitus läbi releede lenksult. Igatahes muutub asi palju stabiilsemaks ning valgusvihk sõitja sõbralikumaks.

Kas panid istmesoenduse padja riiete alla?
Mitu V süsteem sul on 12V või 6V...

Ise mõtlesin selliseid vidinaid ehk kasutada:
https://jahimees.ee/et/aksessuaarid/103 ... abber.html
ehk õnnestuks näiteks ka kiivrisse paigaldada, et visiir soe oleks, nt sisse poole lõua otsa....
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by fomoco »

Kas nüüd hakkad uut karterit otsima või keevitad vana kokku?
Mul üks IZ 56 karter üle.
Käigukasti kaas on puudu.

Oma Jawa`le leidsin 12v halogeeni, mis sobis ilusti originaal pessa.
https://pood.intermoto.ee/pirnid/24+651 ... CExgzFxeUk
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by hmm »

fomoco wrote: 08. Feb 2021 15:42 Oma Jawa`le leidsin 12v halogeeni, mis sobis ilusti originaal pessa.
https://pood.intermoto.ee/pirnid/24+651 ... CExgzFxeUk
Jawa originaal reflektorile läheb R2 pirn 40+45W või P45t
https://www.motonet.ee/et/toode/431351/ ... 2-V-4540-W

On olemas ka 60+55W jne... https://www.ladu24.ee/tarvikud/pirnid-l ... logeenpirn

Jätad ilusti selle metallist ülemineku ära ja ühendada H4 pistiku.
Ma tegin nii ;)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Mul tehase 6V genekas ja Vape pingeregulaator. Ma maadlesin ikka päris pikalt selle teemaga, et pirn ühel hetkel ei saa enam ühendust ning kokkuvõttes andis tulemuse see, et sokkel peab väga tuugalt reflektori otsa minema. Nii saavutasin mina stabiilse tulemuse. 6V H4 on küll selline asi, mille peale ise veel tulnud ei ole.

Minul on Aliexpressist ostetud ca 25€-ne vest, mis töötab 5V pealt. Teisel Izhil panin tavalise 12V -> 5V USB ülemineku akule sappa ja laadis telefoni edukalt. Sellele rattale ei jõudnud paigaldada ja lahendasin taskus oleva akupangaga.

Mul on olemas ka elektrisoojendusega tallad, kuid need on mäesuusasaabaste jaoks ning tsiklisaabastesse ei mahtunud. Lõpuks andis enam-vähem tulemuse suure numbriga kummik, milles mitu kihti villaseid sokke, kõige põhjas paber niiskuse kogumiseks (tanklas vahetasin) ning kummikuvildi ja sokikihi vahel jalasoojendajad: http://www.kalastus.eu/et/a/jalasoojend ... -8h-1-paar

Tõenäoliselt mootoriplokki vahetama ei hakka, kuna siis mul jääks ju see uus P3 mootor üle ja miskipärast P3 ei ole välimuselt kunagi väga meeldinud. Originaali sellest rattast hetkeseisuga teha ei plaani, kuigi mõned jupid ikka vaikselt tahavad garaaži juurde tulla :D
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Tänu heale emotsioonile talvesõidust (aeg kaob, rõõmud jäävad), otsustasime teha 1. mail järjekordse remontretke. Eelmisel õhtul kogunesime garaaži traditsioonilisel ühisele tsiklite ettevalmistamisele, mis ei pidanud kaua kestma. Juhtus aga nii, et ühel Jawal jooksis proovisõidul mootor kokku korraks. Otsustasime silindri kontrollimise mõttes maha võtta ning õigesti tegime. Ülemine rõngas oli soones kinni, keskmine puruks ning silindri seinal mitmes kohas alumiinium. Seekord eemaldasime Harpic MaxPower WC puhastusainega, mis toimis üllatavalt hästi. Remont lõppes traditsiooniliselt kell 3 öösel ning hommikul kell 10 oli start.
Jawa.PNG

Stardis oli 8 ratast. 2 Uralit, 3 Jawat ning mina endiselt Izhide lippu kõrgel hoidmas oma Talvepilliga. Midagi suuremat antud rattaga vahepeal teinud ei ole. Nobody käest ostsin madala porilaua, mille ära remontisin, värvisin ning külge panin.
Start.PNG

Trass kulges jämedalt Jõgeva - Kokja - Kasepää - Jõgeva ning distantsiliselt oli 210 km. Üldiselt seekord väga keerulisi kohti sisse ei pannud.
Remretk.PNG

Siiski tuleb alati sisse ka mälestusväärseid juhtumisi:
Ural.PNG
Jawa_korvikinnitus.PNG
Talvepill.PNG
m2kketõus.PNG
Capture.PNG
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

Laupäeva öösel sai sõbraga üks sõiduring tehtud. No ei olnud minu 56-l hea päev. Kõigepealt pimedas sõidu klassika - kaugtuli kadus ära. Sõitsin lähitulega edasi. Natukese aja pärast kadus ära ka tagatuli. Korvituli õnneks valgustas piisavalt. Siis hakkas kimbutama üks naljakas viga, mis mul on ka varem olnud erinevatel ratastel. Kui paagis on vähe kütet ning keerad kraani reservi peale, siis kusagile kraani või filtrisse tekib kas mingi õhulukk vms. Igatahes kütus saab otsa, aga paagis kütust on. Nagu paagikorgi avast rõhku sisse puhuda, hakkab kütus jooksma, nagu poleks mitte midagi olnud. Lihtsaid lahendusi olen proovinud - paagisisese toru sõela vahetus, settepoti puhastus, settepoti filtri vahetus/puhastus, kraani enda puhastus, kütusevoolikute vahetus, kütusefiltri vahetus, paagikorgi ava hingab, paagikorki on vahetatud. See ei ole ainuke ratas, millel selline jama olnud on. Tundub, et tuleb jälle see vene kraan minema visata ning Jikov asemele panna, kuna Jikoviga ei ole sellist probleemi esinenud. Või on siinsel rahval midagi soovitada, mis mu enda loetelus on kahe silma vahele jäänud?

Öine tankimine:
184844298_562817344724300_7658174330646691747_n.jpg

Üldiselt sõidab töötab pill hästi. Hetkel on peal M11 silindripea, kuid selle tahaks vahetada P5 pea vastu, millel küünal on üleval keskel, mitte kõrval. Pea on olemas, aga enda treipinki kahjuks ei mahu.
Oleks veel veidi sõitnud, kuid käivitusvänt läks puruks ning otsustasime lenksu kodu poole keerata. Kui kellelgi on pakkuda P5 käivitusvänta, siis mul oleks seda vaja.
184377006_222981069197175_7378161291957586976_n.jpg
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by fomoco »

Mul on selline vänt üle:
https://1.bp.blogspot.com/-WGykqdZlO4A/ ... 235111.jpg

Sobiks vahetuseks mõne muu vidina vastu.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Izh Planeta - '62

Unread post by Prii »

See vist on mingi haigus, et on vaja pidevalt neid vene pille paremini käima saada. Kuna hetkel olen järjest Talvepilli teinud, siis tegelesin sellega. Võtsin jälle selle väidetavalt kõige kõrgema surveastmega P5 silindripea. Kuna treipinki pea ei mahtunud, siis sõber aitas freespingiga hädast välja.
Frees.PNG

Ei ole kindlasti ülitäpne, kuid panime freesi tera jälje järgi ning mulle tundus see OK. Enne koostamist sai kerge tasalihvi ning kokku läks vasktihendiga. Tagumikutunde järgi tuli midagi juurde. Hetkel on olukord selline, et kiirenduses saab korviga 634-lt tappa, kuid tippkiiruses läheb mööda. Loodan, et laiali ei lenda :D

Vene kraan lahkus ning külge läks 90-kraadine Jikovi kraan. Enam ei pea pärast sõitu voolikut eraldi lahti võtma ja blokeerima. Esimest korda modifitseerisin paagisisest sõela nii, et ka see läks Izhi paagile külge.
Post Reply