Nobody: Vana Iz kastiga (Must krants)

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz korviga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Kodarad üle käidud ja laagrid vahetatud. Mõned kodarad tuli siiski asendada uutega, kuna ei pidanud kuumutamisele ja keeramisele vastu. Riiulilt nn "uus" tummisem rehv samuti peale.
IMG_20170121_181248.jpg
Kuna 56 mootori kasutamine korvikal kriibib hinge ja võiks see tulevikus kaunistada üht sooloratast, siis panen asemele hoopis värskema Planeta 5 südame.
IMG_20170121_181031.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Vihmamees »

Kommentaar küll rohkem kui kuuvanusele postitusele, aga "ai laik it" Et Planeta 5 mootor on natuke parem kui 56'l. Mees teab mis räägib! Ennustan (kümneid tuhandeid sõitnuna) Planeta 5 mootorile palju muretuid aastaid metsa vahel... 8 )
NB! Uinudes sule silmad!
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Vihmamees wrote:Kommentaar küll rohkem kui kuuvanusele postitusele, aga "ai laik it" Et Planeta 5 mootor on natuke parem kui 56'l. Mees teab mis räägib! Ennustan (kümneid tuhandeid sõitnuna) Planeta 5 mootorile palju muretuid aastaid metsa vahel... 8 )
Ega seal eriti palju erinevusi ei olegi, kuid ühe tootmisaasta on 30 aastat varasem. P5 eeliseks 12V, üks summuti ja uuem väljalase. Seetõttu sobiks vana mootor ikka tagasi panna vastavale raamile. ;)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vihmamees
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 26. Jul 2015 17:07

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Vihmamees »

Tõesti ei ole palju erinevusi. See on see venelaste unifitseerimisekurat mis sinna on maetud on. Et nutad siis kui 50-e tootmisaasta jooksul eii märka olulist erinevust, aga naerad siis kui osade vahetamiseks läheb :wink:
NB! Uinudes sule silmad!
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by madeinussr »

Kas P5 mootor on juba uuenduse läbinu või läheb "as is" peale?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

madeinussr wrote:Kas P5 mootor on juba uuenduse läbinu või läheb "as is" peale?
Uus väntvõll, uus kolb-rõngad ja puuritud silinder on sees. Kuna neid töid ise ei ole teinud, siis pesen puhtaks ja võtan korra kaaned kontrolliks maha. Käima-sõitma on see korra uue õliga pandud, toimetas ilusasti.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Täna sai pea tonn mädanenud plekkämbreid rauda viidud, ühtlasi ratas tuli töökotta. Kuna enne tsiklit kätte ei saanud, õnnestus vanarauamehi pisut ka õrritamas käia :mrgreen:
IMG_20170204_143300.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Kaamera mälus sirvides leidsin ka paari suve taguse video päevast, kui vana kemmergut enam vaja ei läinud. 8 )

https://youtu.be/LNpeXvhZcLs
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Selleks korraks on hooldamised tehtud. Veermikus uued laagrid, süda korrastatud ja pill laulab 12V peal.
BC20180427_220356.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Esimesed pikemad testsõidud ka läbitud. Mootor vajab remonti, 2. käik ei püsi sees. Samuti on dekompressiooniklapi keere rikutud ning hakkas keerme vahelt lekkima. Lisaks on karburaatoril umbes tühikäigu düüs.

Seega mootor maha ja kõht laiali. 8O
BC20180429_212617.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by madeinussr »

Eks sellised kapremonditud mootorid kipuvad sellised olema kui hind liiga hea on.
Hea, et niigi läks :)
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Krants liigub jälle!

Halva käivitumise ja käimise põhjuseks oli riknenud süütepool. Säde oli, aga seda tuli luubiga taga otsida. Lisaks läks süütepool väga kiiresti soojaks. Pandud uus 12V süütepool peale ja käib hästi. (Süütepool on Jawa 12V oma :roll: )

Silindrikaas sai vahetatud uue vastu. Veel tahab käigukast pisut seadistamist saada. Hetkel esimeselt teisele pannes viskab käigu välja 2-3 vahele. Kui siis käik alla lülitada, tuleb teine käik ilusasti sisse ja jääb sisse.

Kütusekraani settepoti, karburaatori puhastus lahendasid ära ka tühikäigu probleemid. Nüüd käivitub ilusasti toorehoova abil, soojendes tahab tooreklappi 15...20% avatuna saada ja sooja mootoriga tuleb kinni panna. Kütusesüsteem toimib nüüd nii nagu peab. Lisaks läks voolikule üks sõelfilter vahele.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Välimus on lihtne. Antud mootor on mõnusalt tihe, käivitub igast löögist ja tiksub kenasti. Korv puitkastiga samuti nüüd uuesti küljes. Mõnus meelelahutaja ja abiline metsade vahel pisemateks toimetusteks.
IMG_20180818_184627.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

IMG_20181223_104533.jpg
Iz aitas veidi võsatöödel. Ilusaid talvepühi motohuntidele!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Aeg-ajalt saab ka must krants tule torusse. Seekord siis sai tuulemurd kohe metsas jupitatud ja lõhutud. 🙂
IMG_20190503_194825.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Must Krantsike üllatab ikka ja jälle oma osavusega maakodus. Seekord sai ülesandeks võpsikust, kuhu traktor ei mahuks, välja toodud talvist tormimurdu. Nii ta siis lõbusalt põristas, pool ruumi korraga peal. 8 )
IMG_20190807_163845.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Lisan logiraamatusse, et täna õhtul sai vahetatud käigukastis õli. Ratas käivitub ja sõidab normaalselt. Hiljuti sai õlitatud toore tross, kuna see kippus seistes kinni jääma.

Vahtramahl jookseb ja algab peagi siidritegu. 8 )
IMG_20200319_153611.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Vana Iz kastiga (Must krants)

Unread post by Nobody »

Sai mootorile väike värskendus tehtud. Meenutuseks nimekiri tehtud töödest.

Izh Jupiteri 1 käik ja peavõll, uued sidurikettad, sidurikorvi joondus reguleeritud, uus süüte poolne vv. tihend ja simmer, uued käigukasti ja siduri laagrid, käigukasti võllid ja tiguvõll reguleeritud paika seibidega. Uued tihendid hermeetikuga, nr. 3-12 uus käigukahvel, 2k hammasratas korraliku vastu vahetatud, süütenukk korraliku vastu vahetatud. Korralik käivitussektor. Uus õli.
20220118_202642.jpg
20220118_194349.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply