IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: IZ Jupiter 4k, Jupiter k, Jupiter 3k, Jupiter 2

Unread post by madeinussr » 09. Aug 2019 18:53

Ahjaa, Jupiter kahe taastamine tuleb “õlise kaltsu ehk oili rag meetodil. Kõik laiali võtta, puhtaks pesta ja korralikult sisse õlitada, võibolla oleks mõni roostesurm parem aga kui on tegemist vana roostega siis see õlitamine on suht tõhus. Jupiter 3 sai samal meetodil tehtud ja kestav väga hästi.

Mootoriga tegen, siis kui raam valmis, otsin 19 tollist kroom veljega ratast. Parem oleks alu rummuga, seega kui kellelgi pakkuda andke teada. Vaja on ühte, kroomi seisukord ei ole väga tähtis aga velg võiks sirgendatav olla. Samuti võib pakkuda 19x3,25 kasutatud izhi rehve, enamvähem viisaka mustriga.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 11. Aug 2019 01:22

Mõtlesin ja kaalusin lõpuks sai mõistus võitu ja ladusin Jupiter 3 mootori remontsõrmedega kokku, kõik muu jäi sama hetkel. Kolvid said liivapaberit kinnijooksmiste kohtadest ja silindrid hoonisin üle. Prooviks panen Mikuni karbussi.

Paar hirmu mul selle mootoriga on. Sõrmestopperi sooned läksid päris õhukeseks. Loodan, et stopperõngad minema ei lenda. Kolvid ja kepsupuksid olid korralikult vatti saanud, isegi teise remont mõõdu sõrmega ei saanud avasi puhtaks. Sõrme mõõt on 14,22mm. Käsitsi hõõritsedes ,neid korralikult vatti saanud kolbe, ei liigu hõõrits päris otse, seega sõrme avad on üksteise suhtes veidi nihkes...

Kuna probleemid tekkisid peamiselt kehvast õlitusest, siis puurisin kolvi sõrme avasse 2,5mm õlitusavad lisaks ja kepsu peas oleva ava puurisin 5mm puuriga üle, tundub, et need avad olid ka enne poolenisti kaetud.

Homme proovikäivitus ja sõit, hiljem õli ja siduriketi vahetus. Spidomeetri näit hetkel 17547km.
Attachments
99DF2633-D46F-48B2-B3F1-369D026FB65C.jpeg


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 11. Aug 2019 12:39

Käib ja hääl on puhas, õhupuhasti osas on vaja midagi välja mõelda, originaal Mikuniga ei mahu...


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 15. Aug 2019 23:55

Uus mootor valmis tehtud. NOS jupid sees, kõik laagrid ja simmerid uued. Märkus endale, et vasakpoolne väntvõlli simmer läks NOS teised vene uued. Sidurikett läks korralik kasutatud, sest sidurikorv ja hammakas läksid uued ja uus kett jäi liiga pingule. Üks sõrm läks nos ja teine uustoodang, sest kolbidel oli kaalu erinevus. Sõrmedel oli kaaluvahe 8g ja kolvikomplekti kaalu erinevuseks jäi niimoodi 3g.

Silindrid valujääkidest korralikult puhastatud ja aknad faasitud.
Siduri metallkettad jäid vanad muud asjad kõik uued.

Vape süüde, mikuni vm30 karbuss, jawa 638 õhufilter. 290 düüs on liiga väike, segu läheb lahjaks.

Hetkel sõidab ilusti kui Mikunil on toores peal. 110km Harjumaa-Järvamaa tehtud. Õhtuse 15 kraadi temperatuuriga sai 50-60km/h tuldud. Uued düüsid 300-390 tellitud. Kahe karpa korral poleks arvatavasti probleemi aga see on tuleviku teema praegu.

Hooratas jäi ka vana, käigukast uus välja arvatud mõlemad võllid ja neljanda käigu hammasratas. Käigukahvli uued võll vana. Kast ilusti reguleeritud. Töötab praegu väga hästi. Käigukasti castrol 10w-40 poolsünt, bensusisse valvoline poolsünt. Alustan 1/20 ja liigun edasi 1/25 ja 1/30.

Kuna segu lahja tahtis alguses kinni joosta, terav kõrv ja kiire sidur päästsid olukorra. Mootor sai üsna tihe ülemise rõnga pilu 0,35 ja alumine 0,25. Sõrmed läksid kolbidesse ja kepsupuksi üsna lobedalt. Kolbidele puurisin sõrmede jaoks lisa õlitus avad 2mm puuriga.
Attachments
58C0AD50-15CF-466C-9FB0-F1E1F05D3DB6.jpeg
E56EDF11-BD26-4F4E-9702-7DA0176F4227.jpeg
07F822C4-767F-4A9D-85E8-280C0925CF5C.jpeg
9AFB401B-7AB7-4A67-B394-E2F66CA0B115.jpeg
97C4CAE6-2AAB-49B2-AF4C-5533A8C1C7CB.jpeg
AAE6F544-0206-4393-BD81-CED0EB5D08B4.jpeg
10091E20-80A0-47CA-B499-6064D8CB2C21.jpeg
A91C4AE3-7375-4F4F-B57F-B7B6A212E1BD.jpeg


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 19. Aug 2019 08:11

Uus mootor on tuhat km sõitnud, väga pikalt sõita ei saa, läheb kuumaks. Sõidan toores peal siis saab seitsmekümnega suht julgelt lasta. Tuhat vaja veel vist sõita.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 20. Aug 2019 20:21

Uus mootor 1500km sõitnud, kuna karpa reguleeringon vist vale (jälle) siis sõidan toorega pideval, saab 80km/h julgelt lasta ilma, et kokku jookseks. Ma loodan, et tagasi jõudes on silindrid kolvidnikak elus. Siis tuleb süvitsi karpa hingeellu minna ja vaadata miks ilma tooreta mootori kinni tahab võtta. Praeguses seadistuses on kütuse kulu meeletu 7+l/100km😢. Kee on siiani probleemideta kestnud, ketti olen määrinud ja rattad vahetasin omabahel ära. Tagumine rehv oli päris ära kulunud ja esimene nagu uus, kuigi mõlemad samamoodi praeguseks 7000Km sõitnud.

Mootoris olen pidanud sidurit kaks korda reguleerima, mingid anomaaliad tekkisid kui ketti määrisin. Sidur läks peale🤔, ei saanudki lõplikult aru kuidas see juhtus. Kastis võiks õli ära vahetada. Uus Motul 4t510 kastiõli on olemas, kui vabam hetk ja viitsimine tekib siis teeme mõlemal (175sel) korraga ära. Homme Slovakkiasse.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1896
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 20. Aug 2019 20:23

3 päeva vähem kui aasta tagasi hakkasin Lublinist tagasi sõitma, täna sõidame ikkagi edasi. Kahekesi on palju mõnusam reisida.


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

Post Reply