Otsin asjatundjat Kawasaki 454cc mootorile

Uuemate rataste remont, rikked, hooldus
Edgar454
Posts: 6
Joined: 09. Aug 2019 08:37

Otsin asjatundjat Kawasaki 454cc mootorile

Unread post by Edgar454 » 23. Aug 2019 13:05

Tervitus,

harilik R2 mootor mida kasutati mudelitel EN454, EN500, Ninja(EX500). Olen sealse "tüüpvea" ehk hooratta vahetusega jännis. On kellegil kogemusi ja näpunäiteid mida jagada? Uus ja täiustatud hooratas on interneti avarustest leitud ja tellitud aga mõtlen siis omaette, et kui mootor juba poolalasti siis ehk peaks ka muud asjad ära tegema. Siin aga jookseb minu teadmistepagas otsa ja niisama huupi ei taha asju lahti kakkuda.

pilt hetkeolukorrast:

https://drive.google.com/file/d/1NWpX6u ... sp=sharing



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 311
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 26. Aug 2019 11:33

Minu tutvusringkonnas on kolmel sellisel mootoril läinud saaled. Ehk mina kindlasti kontrolliks, kas õlisurve on normi piires. Kui ei ole, siis juba tuleks lahata ning vaadata, kas saalede vahetusega annab asja paremaks teha või on vaja rohkem kulutusi teha.

Hooratta peaksid maha saama sellise tõmmitsaga: https://trademe.tmcdn.co.nz/photoserver ... 926408.jpg

Selle saab tõenäoliselt asendada ka õige keermega poldiga, mis hooratta siseava keermesse sisse keerates selle väntvõllilt maha lükkab.



Edgar454
Posts: 6
Joined: 09. Aug 2019 08:37

Unread post by Edgar454 » 02. Sep 2019 11:11

Nonii, hooratta sain maha. Võllil endal on loks sees. sisse välja tõmmates kuskil 1-2mm. On selline lõtk normaalne või peaksingi hakkama mootorit pulkadeks kiskuma?



User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 659
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 02. Sep 2019 13:19

Enne kui mootorit poolitama hakkad, otsi selle tsikli remondimanuaal. Seal kõik lõtkud kirjas, pole vaja ise mõistatada. Väntvõlli pikilõtk 1-2 mm on kindlasti palju.


Oman mõnda roostes mootorratast.

Edgar454
Posts: 6
Joined: 09. Aug 2019 08:37

Unread post by Edgar454 » 02. Sep 2019 14:04

Haynesi manuaal on olemas kuid seal pole lõtkude kohta midagi kirjas. Saatsin video ühele Inglismaal elavale entusiastile ja tema arvas, et tegu on normaalse asjaga. Temperatuuri tõustes pidi see väiksemaks jääma.



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 311
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 03. Sep 2019 10:52

Suurematel mootoritel on aksiaallõtk ikkagi normeeritud ning pigem sinna 0,2mm kanti, mitte 2mm kanti. Võib-olla sellel mootoril ei ole see oluline. Mootori varuosade kataloogis ma kiirel vaatamisel ka mingeid pikilõtkusaalede laadseid juppe ei näinud. Kui hooratas küljes oli, siis ei liikunud väntvõll nii palju?

Mis selle hooratta tüüpviga üldse on? Magnetid surevad ära?



Edgar454
Posts: 6
Joined: 09. Aug 2019 08:37

Unread post by Edgar454 » 12. Sep 2019 08:48

Magnetid tulevad liimist lahti ja siis töö käigus purunevad, esimeses postitused on ka link pildile kus poolik magnet näha. Minul on õnneks läinud, suuremad tükid ainult lahti. Olen näinud pilte kus kogu metallpind on kaetud magneti jahuga. Uuema tüübi hoorattal on mure lahendatud ühes tükis magnetrõngaga mis on parema liimima küljes ja lisaks kaetud veel omakorda metallist rõngaga vältimaks igasugust liikumist, see aga ei sobi üks-ühele minu rattal olevale mootorile. Proovin selle uuema tüübi hoorattaga õnne. Välisservas on vaja miskine metallijubin lühemaks viilida ja siis pidi olema nagu rusikas silma auku. Eeldan, et tegu on süütemomendi jaoks olulise asjaga? Kaane küljes on kolm või neli "andurit" mille alt see lühemaks viilimist vajav jubin läbi käib.
Praeguse seisuga on see lõtku teema lukus, olen interneti teel nii Ameerika kui Inglismaa "spetsialiste" küsitlenud ja nendest ainult üks soovitas uue ratta valida.

Pean siinkohal ära rõhutama, et väga meeldiv on kodumaa keeles arutleda :)



Edgar454
Posts: 6
Joined: 09. Aug 2019 08:37

Unread post by Edgar454 » 24. Sep 2019 10:17

Hei hei motosõbrad!

Sain endale õppimise ja varuosade tarbeks sama mootori ex500 pealt. Antud pikilõtk on täpselt sama nagu minu mootoril. Rootori magnetid on terved ja paigal. Liim mis neid paigal püsib on jõudnud koorima hakata aga õnneks on suurem kahju tegemata jäänud. Liimin ilmselt musta hermeetikuga servad ära ja proovin kas jääb püsima. TIngimused nagu on normi piires mis hermeetiku tootja poolt on pakendile märgitud.



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 311
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 24. Sep 2019 13:43

Juhuse tahtel sattusin Tallinna lähedal nägema ühte KLE500-t, millel oli täpselt sama mure. Katsusin selle masina väntvõlli pikkilõtku ning see oli selline käe järgi max 0,5mm. Mina isiklikult telliks ikkagi selle aftermarket rootori, sest kardan, et varem või hiljem need magnetid hoolimata silikoonimiset minema tõmbavad.



Edgar454
Posts: 6
Joined: 09. Aug 2019 08:37

Unread post by Edgar454 » 24. Sep 2019 15:48

Ehk ta õigem oleks jah uus tellida. Hetkel naudin viimaseid ilmasid teise ratta seljas ja külmadel talveõhtutel ajan Bullerjani hõõguma ning tegelen Kawasakiga.



Post Reply