hmm: Jawa 360 + velorex 560

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Võllidel nuudiotsad ikka parajalt ümarad juba...

Teise käigu hammasrattast (kahvli soone serv sakkidega) valelt poolt pildid, ei näe kuidas nuudi otsad on.
Sõidan nagu suudan.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Puudu siis see kinnitus paagi alt koos poltide ja puksidega: https://www.motosala.cz/Drzak-pod-nadrz ... y-d278.htm

Sadula alla käib see:
https://www.motosala.cz/Zaves-pod-sedlo ... i-d139.htm

Eesmised mootorilapid on jah omalooming.
Sõidan nagu suudan.
tom
Tavakasutaja
Posts: 126
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by tom »

Üsna informatiivne raamat reguleerimistest, abivahendite mõõdud jne. http://www.jawaold.su/main.php?sec=__books&page=miheev.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Hea meel, et see jawa teema kõnetab, ning on tekkinud kirjalik arutelu, mis elavdab foorumit. Igatahes tänan juba pikalt ette nende soovituste osas.
Saabus siis pakk Jawa.lv-st.
Pakk jawa.lv
Pakk jawa.lv
Keredet
Keredet
Mootorit veel päris kokku ei saa, sest juurde vaja vända laagreid ja simmereid + käigukasti alumise võlli pukse.
Eile ei jõudnud ka jawa.ee poest läbi astuda, sest see kurivaim suletakse nüüd 16:00, mina jõudsin 16:16...


Käiguvahetuse kahvlid tunudvad nõks paksemad, kui originaalid - eks näis kuidas sobivad.
Kahvlid1
Kahvlid1
Kahvlid2
Kahvlid2
Sidkettad
Sidkettad
Kahjuks vist ununes ikkagi juhtvõll tellida aga pole ka suur probleem, sest olemas oleval on vaja ainult sirgust kontrollida ja vajadusel parandada.
See 634 käigukast... oleks ehk parem küll aga kui käepärast võtta pole ning nädala jooksul see ennast ei ilmuta, siis panen originaali sisse. Kuigi võllide osas pean ikkagi vaatama, mis sobiks mis mitte.

kaante tihendeid enam kuskilt ei telli... pigem teen ise. Siis saan vajaliku paksusega ning siis kui vaja.
Keredet
Keredet
Rõngaste lukupilu 0.4 praegu
360 rõngad 58.00
360 rõngad 58.00
Traaversi laagrid
Traaversi laagrid
Traaversi laagrid
Raami veerema ka veel lähiajal ei saa, sest teen ikkagi värviparandused ära.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Kui viitsid, mõõda lukupilu veidi madalamalt ka, nt akende kohast.
Sõidan nagu suudan.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kas sa võiksid lühidalt seletada kuidas käib jawa.lv tellimine?
Ostukorvi ja makselinki ma sealt ei leidnud.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Valid sobiva sõiduki kataloogi, seejärel kopeerisin vajamineva jupi rea gmaili ja nii koostasin tellimuse. Oljline on nende jaoks "kods" number.
Saatsin gmailiga info@jawa.lv nemad komplekteerisid ja saatsid pildi tellitud asjadest, lisasid veel mida neil pole ja ütlesid hinna. Mina kandsin interneti pangast nende arvele raha ja panin digitaalselt allkirjastatud maksekorraldusr maili. Seejärel nad kinnitasid makse saamise ning palusid edastada millisesse omniva pakiautomaati pakk saata. Ja tel nr ka.
2.5 päeva ja pakk kohal
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Kas digitaalselt allkirjastatud maksekorraldus on vajalik või piisab ka niisama ekraanipildist?
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Minul on piisanud ilma digiallkirjata allalaetud pdfist aga silmas peab pidama seda, et igakord ei tule asjad paari päevaga, on ka nädal ja peale läinud. Oleneb kuidas tellimusi jne on.

Ja eks tegelikult see makse liigub ka kiiremini kui UK mõnda panka, kus läheb kolm-neli tööpäeva aega. St ilmselt enne kui nad pakkima hakkavad, nad juba näevad su makse laekumist.
Sõidan nagu suudan.
tom
Tavakasutaja
Posts: 126
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by tom »

Minu kogemus - saatsin ostusoovi- koodid,nimetus, tükiarv, saadeti vastu, et on olemas, ostusumma. Uus meil neile, kus märkisin, et olen ülekande teinud (ei mingit koopiat jne.), oma tel. nr, omniva pakiautomaadi asukoha ning kolm päeva ja pakk käes. Kirjutasin inglise keeles. Müüja helistas mulle ühe asja täpsustamiseks ning saime ka vene keeles hakkama. Saadeti ka pilt ostetud asjadest meilile.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ma tavaliselt panen alati digitaalselt kinnitatud maksekorralduse. Nii minul ja neil kindlus. Seda ei pea tegema.
Kribasin jah inglise keeles.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Niih. Minu planeerimise kohaselt peaks mul kõik vajaminevad detailid olemas olema, et mootor saaks kokku laotud.
Viimased vidinad, mida jawa.lv-s polnud soetasin Jawa.ee poest ja teletorni motopoest.
Jawa poest siis käigukasti alumise võlli puksid, käimalöömise võlli tihend ja väntvõlli tihendid. Laagreid sealt ei võtnud, sest pakkus vene omi - no ega neil vist väga viga pole, kuid las olla, sest hind oli kõrbe ikkagi.
Jawa.ee
Jawa.ee
Teletorni poest võtsin ZVL 6305 C3 laagrid väntvõllile, sõrmed - küsisin küll 360 sõrmesid 15 puksile aga vist ei saanud, sest 15 oli välismõõt küll, kuidagi pikemad tunduvad ja sõrmel keskmine ava läbiv... Igatahes kui kepsupuksile proovida on nad natuke tihkemad, kui praegused kasutada olevad. Seega pean ikkagi korralikud uued hankima, et asi parem saaks. Võtsin ka õhufiltri sealt, et kui mootori tööle saab oleks kohe õhk ka filtreeritud.
Telet
Telet
Korrastasin käiguvahetuse plaati e. tasandasin käiguvahetuse tihvtide liugpinnad, et ei oleks sooni ja muutsin need sujuvamaks.
Defekteerisin ja komplekteerisin parimad käigukasti detailid, mis mul kasutada on. Lisaks ka siduri komplekteerisin nii.
Arvasin, et jätan veovõllile laagri alles, sest tundus suht OK olema. Aga kui brakecleaneriga puhtaks tegin, siis mingi hetk kuskil krõbises e. võllilt ära ja uus asemele.
Kast
Kast
Nüüd spidomeetriteo osas, millel metallist hammakas... eks püüan midagi sinna kompunnida, sest see millel hambad korras - võllil tihendi tööpiirkonnas soon. Teine, millel soont pole on hambad liiga kulunud. Plastist hammakatega tigudel on hammakad natuke liiga kulunud, et neid sinna panna.

Kui jõuan, siis täna õhtul püüan karteri ja silindri vahelised kanalid ühildada ja see kurivaimu genekapoldi pesa valmis teha. Lisaks karteri pooltele teen koduste vahenditega tasalihvimise - sirge pinna peale 240 liivapaber ja õrnalt äärekumerused lihvin maha.
Lisaks saab hakata käigukasti paika reguleerima.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Saingi eile rahulikult toimetada.
1. sõbra juures tegin selle geneka poldipesa valmis. sügavuseks 20mm, peaks piisama.
Genpolt
Genpolt
2. Tegin käepärasest vahendist tasalihvimise pingi. sirge alusplaat + 240 liivapaber. Suuremad kumerused, mis oli tekitatud kruvika vahele lükkamistest, karterivahel sai tasasemaks, ideaalseks ei saanud kahjuks, kuid alla 0,1mm küll, mis jäi käigukasti piiridesse. Selle vahe hoiab tihendi silikoon ilusti kinni. Nüüd vähemalt teada poltide pingutuse järjekord.
Lihv
Lihv
My bad, et ei võtnud karterit TLN kaasa, oleks saanud kas või teearu juures sirgeks lihvitud... aga no läks nii. Natuke kripeldab aga las olla.

3. karteri ja silindri vahelised kanalid sai tasandatud e. ebakõlad muudetud sujuvamaks.

4. Käigukasti alumise võlli puksid vahetatud. Kinnisel puksil on karteri sees veel n.ö. õlitussoon, kuid originaalis pole puksil vastavat ava. Ka süva jaawamees ütles, et nii on olnud ja jääb. Samas ega asi kehvem pole, kui sinna see pisike auk teha, jõuab õlitus paremini kinnisesse puksi. Võlli oma soon on tehtud nii, et õli tõmmatakse välja.
Alumine puks
Alumine puks

5. Käiguvahetuse plaat kinnitatud, kruvid keermeliimiga loctite 270. Märkasin, et mul ikkagi esimene käik alla ja ülejäänud üles e. vaba käik on esimese ja ülejäänud käikude vahel. :wink:
Käiguplaat
Käiguplaat
6. Käigukast rihitud, vaja oli peavõlli alla 1mm ja sekundaar võlli alla 0,5mm reg seib. Käigud lülituvad ilusti, kuid ühte asja ei saanud paika, ehk läheb siis, kui karter koos. Nimelt 3 ja 4 käigu vahel on "vaba käik" e. mingi sälk veel, ja seal jääb 3 käigu hammakas alumise nuudi otstele krõbisema. Alternatiiv on võllil need nuudiotsad lühemaks võtta, sest 3 käigu hammakas kannab 5,7mm nuutide otsas. raamatu tarkus ütleb, et miinimum on 4,5mm e. 0,5mm saaks asja paremaks küll. Samas saan ka lisa 0,5mm panna kogu võlli alla, kuid siis võib alumise võlli pikilõtk kaduda... proovin homme.
1k
1k
1k
Vaba
Vab
Vab
2k
2k
2k
3k
3k1
3k1
3k2
3k2

4k
4k
4k

Järgnevaks siis väntvõll sügavkülma, väntvõlli laagrid ja simmerid karterisse, tihendi silikoon toatemperatuurile, karter ahju 110 kraadini soojaks ning vänt sisse ning karter kokku.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Ilus töö.
Jawa käigukasti seibidega reguleerimine... siis peab midagi eksplutatsioonis valesti minema.
Iz i käigukastis on see reguleerimine, kui käigukast võetud Mati käest ja karterid sain Jürilt.
Tavaliselt Jawa käigukasti ei reguleerita. Mina pole 638 reguleerinud. Kuivalt kokku käigud ära proovinud ja siis näha kas toimib või ei. Igasugused käigu mittesisse ja välja minemised tulevad sellest, et kuskil on midagi kõver või kulunud.
Jõudu edasi.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Käigukasti reguleeritakse ikkagi seibidega, s.h. ka jawa oma
Ma vahetasin laagrid, puksid, lisaks võib ju alati stopperseib 0,1...0,X mm teise asendisse jääda. Lisaks uued kahvlid, teine juhtvõll ning käiguvahetuse plaat sai ju samuti lahti kruvitud.
Kohti kus võis mingi kaugus muutuda ju oli.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

Kui need jäävad lubatud lõtku piiridesse, siis ei näe mina seibide panekul mõtet.
Reguleerisin mina värske Iz i sõbrana aastatel 2008 oma Planeta käigukasti (viskas teist käiku välja) siis liiga täpseks reguleerides juhtus see, et külma mootoriga käigukast toimis ideaalselt, kuid kui soojaks läks siis enam mitte nii hästi. Päris kinni ei poonud, kuid tugevamat jõudu pidi tarvitama.
Kui sa panid uued asjad sisse, siis sellega kaovad ka lõtkud mis ennem olid kulunud osadega. Hmmasrattaid sa ju ei vahetanud välja? Peaasi, et toimima hakkab.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Vahetasin ka hammakaid. Ainuke mis jäid olid peavõll, lülitusplaat, 1-2 käigu hammakad - ülejäänud kõik tulid teisest käigukastist või uued.
Point oligi selles, et ei jäänud lubatud piiridesse.
Praegu püüan leida selgust, mida 3. käigu ja 4 käigu vahelise vabakäiguga teha (eelenvalt oli vist loogika viga, kui kirjeldasin täiendava 0,5 reg seibi lisamist... see suurendab ju nuutide ning hammaka haakuvust)
1 lahendus: Langetan võlli, et nuudid hammakasse ei jookseks, kuid nuudi/hammaka kattuvus jääks ~5mm mis on ok, Probleem järgmine: võlli püsihammakas ja 3 käigu hammakas hakkavad üksteise vastu liiga tugevalt hõõrduma.. üheks lahenduseks oleks hammakal nõks ülemist osa maha võtta e.e lihvida siledamaks.
2. lahendus, Võll jääb oma kõrgusele e. 0,5 reg seib alla, kuid võtta võllilt nuudi otsad väiksemaks.
3. lahendus - jääb nii, ning seda vahekäiku väga ei kastua - jama selles, et mingi hõõrdumine ikkagi on ja see tekitab rauapuru...

Kõik lahendid on nadid, kahvli painutamine ei aita, sest siis tekib 1. lahendus... kuigi see 1 lahenduses selle hammaka veoketi poolse osa lihvimine pole suur katastroof.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Alumine võll ikka on originaal muidu? Mul siin on üks uus toodangu oma, on veidi pikem kui õige võll. Sellega oli keegi samuti hammasratastele treipingi abil lähenenud seetõttu, et kokku ei istunud.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Originaal jah, kuid teisest kastist. teiste võllidega kõrvutamisel ma jah päris mm võrdlust ei teinud, pikkus igatahes oli küll sama, kuid hammakate ja nuutide paigutust pingsalt ei kontrollinud
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
tom
Tavakasutaja
Posts: 126
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by tom »

Küll venekeelne, aga äkki abiks siiski - https://www.youtube.com/watch?v=vQZ4fWIm8nU, video kommentaaridest tuleks lugeda ka jawaspets
Георгий Трифонов´i kommentaari asjale.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ma olen seda reguleerimise videot vaadanud jah, kuid selle neljanda käigu veohammaka lõtku tuletasin teist moodi (polnud käepärast võtta lõtkuga veovõlli).
Kõigepealt paigutasin selle peavõllile ja mõõtsin kui sügaval on peavõll otsast. Seejärel asetasin karterisse ning tõmbasin vastu karterit ja mõõtsin uuesti. See lõtk oli 3 mm. See teadmine mind eriti kaasa ei aidanud, sest laagriga polnud võll veel sees. kuid see oli siis hammasrataste ja karteri seina vaheline lõtk.
Nüüd asetasin stopperseibi ja võlli karterisse ning karterid kokku, seejärel mõõtsin uuesti peavõlli kaugust veovõlli otsast - nüüd oli näitude vahe 1,2mm. seega peavõllile võib maksimaalselt 1mm reg seibiga liigutada. Minul oli vajadus 4 käigu võlli hammaste väljatoomiseks 1mm reg seibi alla panna, ning nagu näha jäi ka väike lõtk veohammaka ja peavõlli nuutide vahele.
Kuid seal videos ning kommentaarides ei saanud vastust 3-4 vahelise vabakäigu osas. Mul oleks see Ok, kui hammakas nõks õhem oleks. Praegu nagu liiga tugevalt läheks vastu võllil olevat püsivhammaka vastu e. liiga suur hõõrdumine.
Samas seda 0,5mm sibi läheb sinna alla ikkagi vaja, et 1 käik parem oleks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
tom
Tavakasutaja
Posts: 126
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by tom »

Võibki nii olla, et pead hammasratast töötlema, et asja paika saada.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eile oli siis suht koht korralik ladumise päev, eesmärk oli mootor suuresti kokku saada.

Kuna kokku ladumiseks tuleb kartereid kuumutada oli vaja asjad seada nii, et kuumutamise ja kokku ladumine toimuks tõrgeteta.
Selleks võtsin jawa.lv-st saadud mutrite/poltide komplekti lahti ning püüdsin aru saada kuhu midagi läheb.
No peaaegu, üks polt oli üle 6x90 ja üks oli puudu 6x60, seeg asi lihtne - 90sel jupp maha.
Seal oli veel igasugu pudru nt mutrid nii väntvõlli, siduri kui silindri pea omad, originaalid on ikka teisest materjalist ning jätsin pigem originaalid.
Igatahes sain kasutada karteri ja sidurikaane polte ja mõned üksikud poldid/seibid veel, mida tundsin, et võiks ilusamad olla.
Poldid
Poldid
Järgmiseks kuumutasin kuumapuhuriga laagripesad nii, et saaks kergema vaevaga 6305 väntvõlli laagrid pessa panna. Väga vaevaliselt kuumeneb see karter, loomulikult oli mul kuuris ka ~6-7 kraadi sooja... igatahes lõpus ka soojapuhur lauale huugama, et karteri ümber olev temp 25 kraadi oleks ning see tempide vahe väiksem oleks. Paigaldasin siis nii laari stopperi kui simmeri. Simmeritele tegin lõike kohta, kus laagri õlituskanal karteris.
Igale liikuvale osale ja kalaagrile tilk õli, et kui asjad koos siis liikuvad osad kuivalt üksteise vastu ei hõõruks.

Kuumutamine ja väntvõlli paikamine - no krt... 3x kuumutasin ja paikasin, iga kord jä 1cm puudu. ehk väntvõll ei läinud läbi laagri. See põskede vaheline keskmise laagri kronstein ei kiilunud nendel temperatuuridel kinni vaid võll laagri pessa.
Lõpuks tuli ikkagi mitte soovitavat võtet teha - tõmbasin võlli laagri pessa. lisana kuumutasin karterit keskmise kronsteini pesade kohalt.
Ahi
Ahi

Nüüd kui väntvõll paigas, siis spidomeetri tigu oma kohale. Võtsin kõik 3 tigu lahti ning lõpuks tuli kasutada plastikhammakaga tigu, sest selle võll oli kõige korralikum. Kohendasin natuke hambaid, seadsin lõtku paika ja karterisse. Metallist hammakatega tigudel olid võllid väga kehvas seisus.
Spido ja käiguvah
Spido ja käiguvah

Seejärel tihend paika ja kaaned kokku. Genekapoolse kaanega tuli sarnane võte teha, kuid siis surusin ja tõmbasin väntvõlli sünkroonis karteri poltide ja geneka ankru poltide veerand pöörde kaupa.
Tean, et see tegu polnud väga hea, kuid kahjuks pole kas võtted veel käes, või tegin kuumutamisel midagi totaalselt valesti. Igatahes ainuüksi kuumutamisega ei saanud ilma jõudu kasutamata kartereid kokku. :cry:
Lõpptulemine väntvõlli liikus vabalt ja sujuvalt.

Nüüd siduri keti paigaldus.
Uus kett + vähe kulunud hammakad ja väga väike lõtk jäi, millega olen rahul. Proovisin ka teised ketid, et teada saada nende kulumine - see mis oli selle mootori karteris - no täitsa suur venimine. Üks kett oli veel väga hea. Selle ja ühe väntvõlli hammaka panin ilusti kõrvale varuks.
Sidkett
Sidkett
Siduri vedrud ka kõik ühepikkused, paigaldasin nõks pikemad vedrud. Kinnitusmutritena kasutasin siis originaale, mitte värskelt ostetud - originaalid tundusid kõvemast materjalist, s.h. ka vedruseib.
Siduriplaadid lasin ka kergelt liivapaberiga üle ning surveplaadile tegin keskele augu, mida seal polnud - märkasin, et osadel plaatidel oli see auk olemas, pigem hingerahu, et õli pääseks igale poole, s.h. surveplaadi ja tõukuri vahele.
Sid vedr
Sid vedr

järgmiseks korrastasin automaatsiduri. osandasin puhastasin ja määrisin. oli ikka mõnusalt sodi täis.
Autsid
Autsid

silkud hoonisin ja kontrollisin, et kas lukupilu ühtlane - jah 0,4 ülevalt akende keskele välja 8 ) Silku alla tegin ise 0,25mm tihendi ostetud tihendi järgi - viimase lihvi karteri peal skalpelliga. Tikud puhtaks ja loctite270 keerme liimiga kinni.
Siis kui silkud ilusti peal avastasin, et krt silkupead puhastamata :evil: OK tegin need nii puhtaks kui sain, kuid pealmine osa jäi ikkagi nõks kehva aga ei midagi väga hullu. Eks jõuab ka hiljem neid puhastada.
Mootor kokku ja kuivama.
Mootor1
Mootor1
Mootor2
Mootor2

Nüüd väike paus ning kohendan kunagi müügis olnud 250 raami testirattaks e. paigaldan juhtmestiku lenksu jne, et saaks mootori raamivahel tööle. Seejärel alustan 360 raami korrastamisega. 8 )
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Väntvõllile lüüakse laagrid peale, ja seejärel pistetakse väntvõll eelsoojendatud karterisse ja pärast teine soojendatud karteripool lupsti teisele otsa. Laagrite paigaldamiseks väntvõllile on abivahend olemas, mis tagab õige paigutuse.
tööriist 13.JPG
tööriist 13.JPG (10.85 KiB) Viewed 16659 times
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nii tegin 638 mootorit e. kuumutasin laagri keskmist osa, siis vajus oma raskusega väntvõllile. Seejärel karter ahju, ja väntvõll koos laagriga külmkappi. Siis tõstsin laagriga vända kuuma karterisse. Seejärel teine karter kuuma ja kokku. Hiljem lisasin simmerid ja stopperseibid.
Miks ma paregu tegin nii, et komplekteerisin karterid laagrite ja simmeritega - püüdsin järgida kirjutatud juhendeid, et nii on õige... aga näe ei õnnestunud.

Üllatus oli muidugi ka see, et käiguvahetuse hoova asendi fiksaatorite vedrude olukord (pilt, kus sipodmeetri tigude võrdlus, need vedrus on vasakul üleval): üks oli katki ja teine murdumas. Huvitav, et millest selline jama... ning kas peaks hakkama uute vedrusid teatud aja tagant kontrollima.

Pildilt vaatan, et mootori välimus on selline... krt küll mingi ront on laual. :lol:

Igatahes nüüd püüan järgmised tegemiste üle mõtisleda...
Ilmad lähevad jahedamaks - nii ehk naa ei sõida.
Remondikoht on suht hõre ja enam vähem sama temp, mis väljaski, seega tuleks leida muu koht või tegeleda tubaste asjadega.

360 kere osa... :roll: hea meelega laseks puhtaks ja krunt - värv kuid enne vaja kriitilisemad asjad soetada (VAPE, rattad, lenksu majandus jne) raami korrastada jõuab alati.
Seega vist ikkagi laon 360 masina kokku olemas olevate juppidega selliselt, et vajadusel saan arvele võtmise toimingud teha. Kui peaks viitsimist + kopiakid veel olema, siis kevadel/suve hakul teen ka kere värvimise asjad. On ka kuri plaan, kuidas sama aeg saab sõita ka :twisted:
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
vaalo
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by vaalo »

hmm wrote: 26. Oct 2020 14:04 Miks ma paregu tegin nii, et komplekteerisin karterid laagrite ja simmeritega - püüdsin järgida kirjutatud juhendeid, et nii on õige... aga näe ei õnnestunud.
Mina vähemalt ei tea ühtegi raamatut, milles oleks kirjeldatud simmerite paigaldust ilma väntvõllita karterisse. Oled ilmselt millestki valesti aru saanud või oskad anda ehk viidet allikale? Ka puht loogiliselt mõeldes ei anna see simmeri tühja karterisse toppimine mingit erilist efekti, sest simmeri paigalduse teebki raskeks ju tema välimine serv, mitte võllile istuv vedruga osa.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Lugesin sellest juhendist:
http://www.jawaold.su/main.php?sec=__bo ... =mih-06#03
Asi ei ole ju simmeri enda paigaldamises vaid selles, et hoida paigal karterisse paigaldatud väntvõllilaagrit.
Kuid järelikult ajasin sassi selle tihendi jutuga, mis oli 250 vajalik.
Tundus suht loogiline asi, et 360-l on stopperseib tihendi välisküljel, mitte kohe laagri vastas. Seega kui karterit kuumutad ja seal on laager ilma simmeri ja stopperseibita, siis oht laagril oma kohalt liikuda kui simmerit omal kohal pole.
Kuigi selle vastu oleks olnud see rohi, et paigaldad laagrid väntvõllile... ja siis kogu kompott karterisse.

Image

Aga enda logi jaoks üks asi, mis jäi kribamata:
kolvigrupi edasi tagasi liikuv mass grammides:
__________Vasak - Parem -- vahe
Kepsu pea- 104,3 - 101,7 = 2,6
Kolb.........158,2 - 162,8 = -4,6
Sõrm.........44,5 - 42,5 = 2
2x stopper....0,9 - 0,9 = 0
3x rõngad .. 20,8 - 20,8 = 0
KOKKU..... 328,7 - 328,7 = 0

Üllatuslikul kombel sai sõrmedega kaalud paika nii, et ei pidanud midagi hööveldama hakkama. Ega ma nende numbritega muud pale hakkagi, sest väntvõlli staatilist tasakaalustamist ette ei võta.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Eile õhtul panin mootori aiste vahele ning tegin viimased surve mõõtmised silindrites.
Alguses no suht kuivalt (õlikest nii palju, kui kolvi koos rõngastega silindrisse panin) oli surveks seal 5,5-6 bar, lisasin silkusse natuke rohkem õli, siis 7.
Surved
Surved
Täpselt samad näitajad mõlemas silindris, seega saan jääda praegu silindri survetega rahule. Raamat annab 1:8-le ehk kui küttesegu silkust läbi käinud, mootor natuke sissetöötanud ja pinnad õlisemaks määrinud, peaks 8 tulema ka.

Seejärel alustasin särtsu kallal nokitsemist.

Madeinussr lause:
madeinussr wrote: 29. Sep 2020 09:43 ....Igasugu masohiste on olemas kes kontaktsüütega edukalt sõidavad aga Jawa puhul on Vape suht must have lisa.
on tõesti "must have", sest paras nokitsemine see süüte paika saamine + saad ju kellade järgi paika, siis sädet ikka pole ja otsast peale.

Kõigepealt rootor paika. Mul 2tk ühel on "jämedamad" traadid, teisel peenemad+punutud. Kahjuks pilt ainult jämedama traadiga isendist, teisest ei teinud...
Jämeda traadiga ankur
Jämeda traadiga ankur
Paigaldasin selle, mis punutud (see oli ka masinas) Põhjus selles, et harjapinnad "vähem kulunumad" - loomulikult tegin need ka puhtamaks. Aga ei kontrollinud testriga mähise olukorda :x

See järel mähiste osa. Kontaktid maha, puhtaks - ühe poole e. parema silindri, asendasin korralikema vastu, vasakul silindril vahetasin vaid kontakti (alas jäi sama, sest see oli OK).
Reguleerima - no krt Minski kontaktidega süüte paika saamine on lapsemäng selle kõrval.
Alustasin siis paremast silndrist, sest need kohe ju alusplaadi küljes.
Kõigepealt kontakti vahe 0,4mm see järel süüte hetk 3...3,5mm enne ÜSS-i. nii kui natuke (no 0,5mm e. üks õrn toks) liigutasid muutus süütehetk ~2-3mm. Keerasid kruvid kinni - järgmised muutused 1-2mm. nii majandasin mitu korda, kui sain süüte 3,2mm enne ÜSS-i
Siis hakkas sama kepp parema silkuga... selle sain ka sinna 3,1 kanti aga, et täpselt ka 3,2 saada tundus suht lootusetu.
Lisaks kui see nii kurivaimu lihtsalt veel paigast läheb - lendab kogu süsteem suure kaarega.
Süütesead
Süütesead
Aga miks ma jamasin - no 1. saada see "õige" jawa mehe sado-maso tunne kätte + ehk läheb võib olla 250-sele seda süüdet vaja, seal vähemalt üks silinder.

Samas eks uurin veel seda süüte sättmist, ehk nii:
https://www.youtube.com/watch?v=RgFsHyGpQLM


Siis raamile originaal juhtmed ja süütepoolid külge.
Skeemi osas võtsin aluseks need:
Sellel pildil ka võtme asend ilma akuta töötamiseks - seega peaks ka ilma akuta sädet saama
El-skeem
El-skeem
ilusam pilt skeemist
ilusam pilt skeemist
Ilusamal pildiga verisoonil ei klappinud minul juhtme värvid aga ega värv voolu juhi...

Märkasin, et kett või mingi muu asi on juhtmeid ketikojas kahjustanud aga see praegu ei takista pinge edasi kandmst. Juhtmed genekale ja panin ka süüteluku külge. Ei oleks olnud vaja aga no prooviks.
Seejärel süüde "ilma akuta" kohale ja vänta... sädet ei kuskil.
Juhtmed genekalt lahti ja pingeid mõõtma - kõik näidud millivoltides.. :evil:
Nii jäi
Nii jäi
Ehk peaks kuskilt ikkagi selle 6V aku vaatama ka, sest see ilmaakuta süsteem ei pruugi olla töötav...

Kell juba suht õhtu/öö, seega asin nii jäi.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by teints »

Ilma akuta tuleb säde alles siis kui generaatori pöörded on nii suured , et see piisavalt volti toodab. Vändast sellisei pöördeid ei saa, olgu see võti mis asendis tahes. Kunagi kui akusid saada ei olnud, siis sai Jawat koguaeg käima lükatud.
Oman mõnda roostes mootorratast.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ma vaimusilmas lootsin... ei tea ju jawa elektri hingeelu aga eks hangin kuskilt selle ergutusvoolu.
Mul on käepärast ATV 3Ah 12V aku, kuid pole 12V süütepoole, kuid eks näis, mis välja nuputan.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
vaalo
Tavakasutaja
Posts: 57
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by vaalo »

Jämeda traadiga rootor on 634 oma.
Süütemomendi ja kontaktivahe paika saamine nõuab jah teatavat kannatlikkust, eriti kui detailid on kulunud, kõverad, lõtkudega ning kontaktiplaatidel on kruvipeade jäljed. Samas kui süüde juba paigas ning vilt on ilusti õlitatud, ei lähe see iseenesest niipea kuskile.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 744
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by fomoco »

Lühiajaliselt kannatavad need 6v süütepoolid ka 12v.
Kui kahtled siis ühenda jadamisi või pane pirnid vahele.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Jawal siis sädemed leitud. Nende kontaktidega 360ga ei vura kohe kindlasti. Sest ei saanud mõlemasse silindrisse samma kohta süüdet. Paremas silkus 3.37mm enne üss. Vasakus silkus 3.23. No eks isegi saaks kuid siis pean mängima kontakti vahedega... praegu mõlemad 0.3
ÜSS=8mm kellal
PSX_20201027_212042.jpg

Sädeme sain ka mõlemasse silkusse. Aku asemel 6v.akulaadija oma 7v vooluga. Igatahes tuli süütevõti n.ö paremale e normaalsesse töö asendisse keerata.
Väke liikuv pilt kah.

https://youtu.be/6QQ79EKiBJY

Kas uued kontaktiplaadid või kontaktivaba süüde. No ütleme et IGBT süüte kompunn peaks suht lihtne sellele teha olema, sest püsiv alalisvool ju olemas.
Vape kindlasti, seal ka juhtmed piibud kaasas aga eks hangin ka ühe korraliku kontaktide komplekti ka, et genekas komplektne oleks. Lisaks uued juhtmed, piibud ning ngk BR 7 HS küünlad.

Raami sees olev kiigeava on seest triibuline. Nüüd kui see siledaks lihvida läheb asi mõõdust välja. Võll ise on 19.90 mm ava aga või isegi 20.0... 20.1.
PSX_20201027_224306.jpg
Kas see ava on välja pressitav, või peab välja freesima ning uus puks istuga sisse pressima.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by madeinussr »

Tagakiige ava tuleb hõõritsa võ freesiga üle töödelda ja uus võll vastavalt sellele treida. Või originaal võll aga raami avasse uued puksid. Jawamehed teavad kindlasti paremini kumb õigem on ja pidama jääb.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Seal raamiaavas nüüd võll ei liigu. Vaid on kruviga stoperdatud kiigele on uued puksid ja võll olemas.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by roosakummik »

hmm wrote: 28. Oct 2020 07:37 Seal raamiaavas nüüd võll ei liigu. Vaid on kruviga stoperdatud kiigele on uued puksid ja võll olemas.
Siis ei näe hõõritsemisel mõtet. Puksid on liikumatud seal torus ja puksidel ju liigub võll. Muidu oleks see raami sees ava varsti "meetrine"
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Tagakiige võllide teema ei ole nendel mudelitel niisama lihtne. Ei ole need avad raamis alati samamõõduga, ei ole ka kõik kiigevõllid sama mõõduga. Peamine asi on selles, kuidas uus võll raami sisse läheb ja kuidas seal istub. Kiige liikumine toimub sellel võllil pukside peal, raamis on see kõik kinni ja võlli täiendavaks fikseerimiseks on stopper-polt. S.t. võll tuleb ka õiges asendis sisse lüüa, et stopper-poldi teravik õigesse õnarusse läheks. Kui uus võll logiseb raamis, siis sellest head nahka ei saa. Variant on lasta teha uus võll koos kõige õlitusavade jmt ja siis lasta teha sellele nõutav pinnatöötlus. Odavam, lihtsam ja kiirem on hankida järgmine kiigevõll, soovituslikult omaaegne ja sellega proovida, mis seis siis jääb. Või proovida sees olnud kiigevõlli uute kiigepuksidega, selgitamaks kuidas need omavahel jääda võiks.. Kui raskelt/kergelt vanavõll muidu raamis liigub?

Või hakata raami ümber ratsima ja sinna pukse sisse ehitama.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nõks sai inspekteeritud tagakiige möllu. Igatahes raami sisse on vaja võll mõnusa jõuga pressida - lihtsalt ei lähe. Vanad puksid olid tugevalt kahjustada saanud - alates seest soontest lõpetades välimiste äärte kahjustustega. Vana võll oleks isegi ehk kasutatav kui õrnalt 1000 vesiliivapaberiga siluda.
Tagakiige puksindus
Tagakiige puksindus

Eks see kiige paigaldamine vaja ka korralikult läbi mõelda, et kummalt poolt ja kui sügavale võll kiige äärtest pea jääma.
Raam ja kiigevõlli komplekt
Raam ja kiigevõlli komplekt
Igatahes otsustasin komplekteerimise ringi vaadata, sest raami ja kiike puhastades selgus see, et vaja raamil vasaku summuti esimene kinnitus keevitada. Lisaks on suhteliselt palju värvikahjustusi, mis kindlasti hakkavad edasi roostetama. Kiik on ka eesmisel otsal saanud rattalt tuleva liivarahe tulemusel lihvimist ning see rooste läinud. Masinat registreeirimiseks ei komplekteeri vaid värvitavad detailid puhtaks, krunt, värv - millal... ei tea, kuid kevadeks ehk ikka.

Seega 250 komplekt vabastas oma 250 südame 350-le, et see viimane saaks tuksuma. Raam ise pole praegu sõidukorras, kuid väikese töö tulemusel ehk isegi saab (roolikannu laagrid, tagakiige parem fikseerimine ja rattad kah korda.
Summutid - on mingisuguseid 4 paari aga korralikke pole. See mis pealt korras, seest tühi või esimene mutter puudu. olemas olevatest varudest mutreid ka pole, mis hakkaks, no keere ka suht koht nässus.
Kuid mingisugused panin sinna alla, mis pealt ikka suht rääbakad - aga mul vaja, et asi oma funktsiooni täidaks. Eks NV hangin küünlad, uued kontaktid ning ehk saan isegi tuksume.
Mootor peal, juhtmestik ka enam vähem, katted ka ratas päris ratta moodi.
559@360
559@360
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Oot, ma ei saa aru. Alguses sa kirjutasid, et võll on 0.1 või isegi 0.2 peenem kui ava raamis aga nüüd on ikkagi, et raami tuleb võll pressida? See on uue võlliga või mis asja? Siis polegi ju midagi, asi kokku ja tahe, kui uus võll läheb pressides sisse. Võll läheb niikaugele sisse, et alt sissekeeratav ,terava otsaga stopperpolt läheb kiigevõllil olevasse keskmisesse süvendisse. See fikseeribki ju kiigevõlli.
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Mõõtsin sisemõõdikuga raami kiigepuksi seest - järelikult on erinevad mõõdud välisserval ja sisemisel (ei mõõtnud igalt poolt). See sest suht triibuliselt treitud/kulunud vms...
Võib olla peaks 19,95 hõõritsaga asja üle käima (mida mul ei ole..), kuid pressida saab ju alati, sest võll seal sees ju oli.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 335
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Mattu »

Aga aja võll siis sisse ilma kiigeta ja vaata, kas loksub seal sees või on paigal. Kui on paigal ning kinni, siis ma rohkem selle küsimusega pead ei vaevaks.

Mul on nüüd selle umbes 9-10 tuhande läbimise järel uuesti loks küll sees kiigepuksides aga mul ei ole ka pidevat õlitust ja no lõppude lõpuks - mis liigub, see kulub :)
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Ega need uued kiigepuksid uue võlli peal ka tihkelt pole. Asetasin puksi püsti lauale ja võll sisse ning võlli ülemine otsa sai liigutada ~0,4mm (indikaator kellal seier sai teha pea pool ringi), käevahel ikka tuntav loks.
Sarnane tulem oli kasutatud puks ja kasutatud võll....
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by Nobody »

Ajab hinge mustaks, kui uuel tootel on selline lõtk... https://youtu.be/hIdiWG18Dow
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by teints »

Puksid lähevad kiige sisse pinguga ja siseava muutub seetõttu natuke väiksemaks. Pane kogu kiigevärk raami külge kokku, siis näed kas loksub palju või vähe.
Oman mõnda roostes mootorratast.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560

Unread post by hmm »

Nädala eesmärk sai täidetud e. Tuli on vähemalt ühel kolvil..
Eile oli selline sättimise päev e. 2x uued küünlad NGK br7hs, uus aku 6v 5ah, akule volt ja ampermeeter juurde, et voolu tarbimist ning pinget näeks. Lisaks oli vaja süütelukk pulkadeks võtta, sest ei lülitanud õigesti tarbijaid taha. Juhtmestik ja märgutuled tööle. Neutraalkäigu andurit ei saanudki tööle... ei viitsinud ka sellega eriti jamada. Kunagi ehk uus andur.
Lusaks kast brakecleanerit... 2l motul 2t 510
Otsisin varudest mingisuguse gaasitrossi, kahjuks gaasirutskaga see ei haakunud, jätsin rippuma. Lisaks bensuvoolik, filter ja kraan paagile.
Täna hommikul värske 5l b98+200ml motul 2t510 esimeseks kütteseguks paaki.
Karpa sätted by the book: segukruvi 1/4, nõel ülevalt kolmandas. Süüde kah uuesti kontrollitud 3.2 enne üss, siis jäi veel 0.05 vahe kontaktidele.
Kuid ei õnnestunud esimene ega teine jne.. proovisin topkat aga ei midagi. Mingi hetk saabus hoovi ka jawa jumal kuid temagi jäi jänni. Tegime panuse, et täis tõmmanud. Egas midagi hakkasime tühjaks pumpama. Mingi hetk hakkas lubama üks pops, siis juba mõni järjest. Lõpuks läks püsivamalt tööle. Nüüd iga esimese löögiga.
Vasak silku ei tööta ilusti. Süüdi on kontaktide paigaldaja ja sättija.

Igatahes mootor töötab ja hääl suht ok, isegi poolikult.
https://youtu.be/QY8TrqWHYXU
Last edited by hmm on 01. Nov 2020 22:42, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply