Seoses foorumi tarkvara uuendamisega võib uute kasutajate liitumine olla häiritud. Probleemide korral kirjuta info(ät)motokuur.ee

Riga 13

Kasutajate võrrid, mopeedid ja motorollerid. Tutvusta oma masinat!
User avatar
linnakas
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 05. Oct 2005 00:00
Location: Tartu
Contact:

Riga 13

Unread post by linnakas »

Tere

Täna motokuuri sisselogides lõi ette meeldetuletuse, et mu viimane siinkäik jäi oktoobrisse 2012. Tuleb tõdeda, et arstiõpingud võtsid viimsegi vaba aja ning masinad ongi kuuris tolmu kogunud ning igapäeva sõitudeks kasutan "läänekat". Ülikool ja erialaõpingud lõpetatud, nüüd paras aeg vana hobi taas ellu kutsuda. Ootel kaks masinat, IZ planeta ja Riga 13. Alustan seekord Riga 13-ga.
Ostsin masina ~14 aastat tagasi klassivennalt, sain mootori kuidagi ebaühtlaselt käima, jõudu oli vähe ning ka raam vajas siit-sealt tähelepanu. Sai masin kuuri paigutatud ning sisuliselt sellest ajast saadik on ta seal ka seisnud. Ajasin nüüd võrri lõpuks sealt välja, pesin suurema tolmu maha ning võtsin pulkadeks ära. Plaanis masin üle värvida, mootoris vajalik ära vahetada ning taas liikuvaks saada. Arvele saamisega läheb vist keeruliseks? Birka on eest ära roostetanud. Iseenesest klassivenna leiaksin ülesse ning saaksin ostu-müügi lepingugi ära teha.

Igatahes, võrri juppideks võtmine võttis mul 1,5h ning sain ka ülevaate, mis jupid esmajärjekorras vahetust vajavad: esihark (stopper ära murdunud), vasak vänt, iste, tagumine mootorikinnitus, paagikinnitus, amortide kummikatted, paagi kummist ümbris, paagi kleeps, gaasirutska, piduriheeblid, peegel puudu. Kui kellelgi korralikke juppe pakkuda, võtke ühendust. Või on Tartus mingit kohta, kust neid saada võib?

Lisan mõne pildi ka:
Attachments
217693737_616394105925095_9012005887284301178_n.jpg
217758586_146973184203294_4966736128119405249_n.jpg
218844639_871919313411204_1033782917077627024_n.jpg
IZ planeta, riga 13
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2129
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Riga 13

Unread post by Nobody »

Rõõm taas näha. Vahepeal peabki masinatel laagerduma lasta, et uue hooga edasi minna. Edu ehitamisel! 🙂
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
linnakas
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 05. Oct 2005 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: Riga 13

Unread post by linnakas »

Tasapisi olen toimetanud, tänaseks mootoris uued laagrid sees ning enamus mootorist kokku tagasi pandud. Masin vajaks uut kolbi ja rõngaid, vanal kolvil nr 2 peal, eeldan, et see tähendab remont 2 suurust? Silinder tundub seest pigem viisakam, võib-olla ei peakski seda välja vahetama.
Tuleb tõdeda, et võrrile uut vene päritolu kolbi ja rõngaid (ja võib olla ka silindrit) leida on päris raske. Oskab keegi kuhugi suunata?
Raami poolelt muutusteta, hinnapäringutele (liivaprits + värvimine) Tartumaal lihtsalt ei viitsita vastata, mõni üksik on vastanud ning öelnud, et ei võta töösse ning üks hinnapakkumine on summas ~300 eur.
Et tulevikus igav ei hakkaks, ostsin Kolga laadalt saadud kontakti kaudu Riga 4 ja Riga 16 kollektsiooni lisaks.
Attachments
rigad.jpg
IZ planeta, riga 13
tom
Tavakasutaja
Posts: 113
Joined: 05. May 2009 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: Riga 13

Unread post by tom »

See nr. 2 võrri kolvil ei näita teist remontmõõtu vaid seda mis mõõdugrupi kolb on, tavaliselt on ka silindril see nr.sama. Kui mootor sind vedada jõuab ei ole mõtet selle silindri teemaga pead vaevata, süüde täppi, karb. reguleerida ja leegitoru + silindri väljalaske ava ja aknad pigist puhtaks. Osta.ee on uustoodangu silindrit ja kolbi küll saada, samuti müüakse ka uusi originaalväntvõlle 49 euri tükk. Raami suhtes on nii ja naa - kui tahad et lihtsalt ilus ja korras ning kasutatav oleks pesed raami puhtaks, roostes kohad, värvikahjustused nühid sobiva liivakaga (näit. 120) puhtaks, vajadusel pahteldad täkkeid, üleminekuid, seejärel lased need töödeldud kohad krundiga ilusti üle (näiteks motip sprei ), seejärel teed raami täieliku ülenühkimise ehk matistamise miski 400-600 paberiga märjalt näiteks ja ongi ettevalmistus tehtud, spreivärv color works näiteks 2-3 korralikku kihti peale, kui on endal kompressor ja mingi oskus värvida püstoliga võib seda kasutada. Minu võrr igatahes pole 8 aastaga uuesti rooste läinud, läigib ja on ok. Kui nässu keerad nühid uuesti ja kordad protsessi. See on see lihtsam ja odavam variant. Õnnitlused mopeedide osas, eriti Riga 4. Jutt sai pikk ja sellise õpetamise alatooniga, mis ei pruugi meeldida - mitte pahandada. Üks hea raamat võrri mootorite kohta -Мотовелосипедные двигатели, Маркович М. - internetist saab allalaadida.
User avatar
linnakas
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 05. Oct 2005 00:00
Location: Tartu
Contact:

Re: Riga 13

Unread post by linnakas »

Osta.ee saadavad uued silindrid hiina toodang, esialgu seda osta ei plaani. Kolvil oleva numbri täpsustamise osas suured tänud!
Raami värvi kvaliteet on jube, otseselt ei roosteta, olnud kuivades oludes, aga värv maas ikka sisuliselt igalt nurgalt, kunagi on keegi pintsliga lisaks uut kihti peale tõmmanud. Plaan siiski korralikult ära värvida, kaalun pulbervärvimist.
IZ planeta, riga 13
User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 91
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

Re: Riga 13

Unread post by suslik83 »

Pulber tahab haljast pinda...liiva/kuuliprits...igasugu olulised avad enne pulbrit korkida/teipida ja loomulikult jääb ava servale Peale korkimist rant...miks sa pulberdad?
elu ongi mäng!
Post Reply