Iz Planeta5/Jupiter5/Iz56/Iz49"Bobber"
-
- Tavakasutaja
- Posts: 72
- Joined: 01. Mar 2019 21:34
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3-02, Planeta 2 & Iz 49 baasil bobber.
selle ümbertegemistega on alati katsetamise teema. Ma bobberi ehituses algul panin mööda sellega, et katsetamisel kasutasin madalamat rehvi kui löpuks realselt alla tuli.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter5/Iz56/Iz 49 baasil bobber.
Edasiminekutest niipalju, et valmis keevitatud akukarp (Minsk m1m küljekarbist) ja tööriista karp (Välja lõigatud Iz 49 kütusepaagist). Kütusepaak oli niivõrd auklikuks roostetanud, et selle lappimine ei tasunud end ära. Raamivahele läheb Iz 56 paak.
Keskjala valmistasin planeta/jupiteri keskjalast.
Poolraamidele sai korralikud tugevduskolmnurgad keevitatud. Varsti võib asjad saata värvi.
Pildid: https://nagi.ee/photos/roosakummik7/255 ... et/412537/
Keskjala valmistasin planeta/jupiteri keskjalast.
Poolraamidele sai korralikud tugevduskolmnurgad keevitatud. Varsti võib asjad saata värvi.
Pildid: https://nagi.ee/photos/roosakummik7/255 ... et/412537/
Last edited by roosakummik on 05. Feb 2024 21:27, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56//Iz 49 baasil bobber.
Nii sai ka Planeta 5 ga ülevaatus edukalt läbitud.
Nüüd tarvis õlivahetused nii amortidrs kui ka mootoris, siis võib P5 "traktoriga" edasi põristada. Hodomeetrile tiksub ette varsti 30000 km.
Silinder karjub puurimise järgi.
Nüüd tarvis õlivahetused nii amortidrs kui ka mootoris, siis võib P5 "traktoriga" edasi põristada. Hodomeetrile tiksub ette varsti 30000 km.
Silinder karjub puurimise järgi.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:06, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Nii sai lahatud põlengu üle elanud Jupiter 3 01 mootorit. Käigukasti sisu korralik, kuid väntvõllid lähevad vanarauda. Genekapoolne tapp rooste poolt korralikult näritud. Kõige kauem võttis aega kummisukkade kinnituste eemaldamine, kuna tuli ja tahm tekitavad korrosiooni, siis pidi mitu korda andma kuuma ja WD 40 ära murdub
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:08, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Aega leitud jällegi garaazi jaoks. Vahepeal oli suvel käsil sauna katuse vahetus.
Hetkel töölaual, siis viimase otsa Iz 56. Sai komplekteeritud käigulasti. Kuna pole kuskilt saada Iz 56 puksiga sidurikorvi, siis sai peavõll vahetatud Jupiteri võlli vastu 1 ja 2 käik jupiterilt 3 ja 4 jäid samaks. Ketihammasratast hoidev käigukastihammasratas sai ka vahetatud uuema tüübi vastu, kuna vanemale tüübile samuti pole kuskilt rulllaagreid saada.
Karteripooltele pisikesed alu keevitustööd teostas kaasfoorumlane madeinussr (tänud veelkord).
Hetkel töölaual, siis viimase otsa Iz 56. Sai komplekteeritud käigulasti. Kuna pole kuskilt saada Iz 56 puksiga sidurikorvi, siis sai peavõll vahetatud Jupiteri võlli vastu 1 ja 2 käik jupiterilt 3 ja 4 jäid samaks. Ketihammasratast hoidev käigukastihammasratas sai ka vahetatud uuema tüübi vastu, kuna vanemale tüübile samuti pole kuskilt rulllaagreid saada.
Karteripooltele pisikesed alu keevitustööd teostas kaasfoorumlane madeinussr (tänud veelkord).
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:09, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Ja Iz 56 mootor koos. Jäänud veel sidurikaas paikka asetada ja silinder peale.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Sitast saab alati ühe hea sepiku. IZ 56 mootor enne.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:09, edited 1 time in total.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1552
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Tahaks nüüd seda IZ 56 mootor pärast pilti ka näha!
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Hetke seis selline. Jäänud veel kolb ja silinder panna. Kepsu puksi peaks veel hõõritsema paikka.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:10, edited 4 times in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Nii 56 mootor valmis.
Laual uus patsient Planeta 3
Jupiteridega valss
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:10, edited 4 times in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Laagrite paigaldus Planeta 3 karteritesse.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:10, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Väike rihtimine. Eksperiment ühest YouTube videost.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:10, edited 4 times in total.
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Ma ei ole küll väga suur väntvõlli rihtija, kuid pole näinud, et nendesse kohtadesse auke puuritakse. Pigem külgedele + vajadusel kaetakse augud ka, et ei tekitaks küttesegu liikumisel jamasid (keerised, takistused jne...) - aga huvitav katse ikkagi.
Nendes kohtades on ka raske avasusi kergema materjalidega kinni panna, sest tsentrifugaaljõud rebib sealt asju välja palju kergemini.
Põskede välisserv peaks olema sile, muidu tekib seal ju takistus, mis on palju suurem jõud, kui "kergus".
Mis su arvutuskäik oli?
nt: https://www.youtube.com/watch?v=0hoE_MuFpPI
Nendes kohtades on ka raske avasusi kergema materjalidega kinni panna, sest tsentrifugaaljõud rebib sealt asju välja palju kergemini.
Põskede välisserv peaks olema sile, muidu tekib seal ju takistus, mis on palju suurem jõud, kui "kergus".
Mis su arvutuskäik oli?
nt: https://www.youtube.com/watch?v=0hoE_MuFpPI
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
https://youtu.be/kCyYFNMDgeE
Sellest videost vaatasin. Ega nende venelaste videod on ka sellised nagu on, kuid ära võib proovida.
Sellest videost vaatasin. Ega nende venelaste videod on ka sellised nagu on, kuid ära võib proovida.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:10, edited 1 time in total.
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Pildi järgi tundub üsna korralik kogus materjali eemaldatud. Saan aru, et panid kolvi ja rõngasteg raskusega väntvõlli staatiliselt tasakaalu? Dünaamiliselt jõud muutuvad ning siis olukord teine. Või miks nii suurel hulgal materjali oli vaja eemaldada?
EDIT: Videos rääkis ka vertikaal ja horisontaalsihis olevast vibratsioonist. Huvitav oleks näha lõpptulemust, kuidas antud teostus muudab mootori tööd ja vibratsiooni. Kuid pildi järgi tundub, et võtsid maha väntvõlli kergemalt poolelt materjali, mis ilmselt põhjustab ringi käies suuremat horisontaalsihis dünaamilist koormust. Huviga ootaks tulemusi
EDIT: Videos rääkis ka vertikaal ja horisontaalsihis olevast vibratsioonist. Huvitav oleks näha lõpptulemust, kuidas antud teostus muudab mootori tööd ja vibratsiooni. Kuid pildi järgi tundub, et võtsid maha väntvõlli kergemalt poolelt materjali, mis ilmselt põhjustab ringi käies suuremat horisontaalsihis dünaamilist koormust. Huviga ootaks tulemusi
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Nüüd läks minu aju mõlki sellise tegevuse peale... aga ootan põnevusega mis välja tuleb, sest "igasugustest karpidest tulebki välja ronida, mitte ainult mõelda"roosakummik wrote: ↑20. Oct 2020 09:48 https://youtu.be/kCyYFNMDgeE
Sellest videost vaatasin. Ega nende venelaste videod on ka sellised nagu on, kuid ära võib proovida.
Sellise tegevusega suurendasid väntvõlli "vastukaalu" ning muutsid mootori intersemaks, mis minu arusaamist mööda teeb seda, et läheb raskemalt pöördesse. Lisaks pole väntvõll enam sile ja meenutab hammasratast, seega takistus nii väntvõlli pöörlemsel, kui ka küttesegu liikumisel ka suurem.
Mida suurem väntvõlli vastukaal, seda raskemini läheb kolb alla (töötakti energia ei kandu kergemalt üle pöörlevaks enerigaks) ja kergemini üles (intertsist üles liikudes pöörded ei suurene), et uus küttesegu kokku suruda ning surveaste ületada. Nüüd videos vähendati ka väga palju põlemiskambri mahtu... e. suurendati surveastet - kas keps peab vastu nende löökidele, mis või detonatsioonist tulla?
Vibratsioon ehk muutub väiksemaks jah, sest mootor ei lähe ju pöördesse enam
Kuid mida veel muudad?
Väääga põnev... väga põenv.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Pöörlev mass küll väheneb, aga vastukaalu erinevus muutus - viimane põhjustab ka vertikaalsuunas, kus kolvigrupi mass ei tasakaalusta täiendavaid jõude. Mulle tundub, et varasemalt oligi leitud tehasest nn kuldne kesktee dünaamiliste ja staatiliste jõudude tasakaalustamiseks. Samas, ma ei ole elus ühtegi väntvõlli tasakaalustanud ka. :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Kas oled enne selle väntvõlliga sõitnud ka, et oleks võrdlusmomenti?
Kui veel mõni väntvõll on käepärast ja aega palju siis võiks teha mootoripuki kummpuksidel ning võrrelda sama karteri ning kolvkgrupiga erinevaid väntvõlle ning fikseerida tekkivat vibratsiooni nutifoniga.
On olemas erinevaid äppe mis kasutavad telefoni sisest G-sensorit vms iganes vidinat.
Kui veel mõni väntvõll on käepärast ja aega palju siis võiks teha mootoripuki kummpuksidel ning võrrelda sama karteri ning kolvkgrupiga erinevaid väntvõlle ning fikseerida tekkivat vibratsiooni nutifoniga.
On olemas erinevaid äppe mis kasutavad telefoni sisest G-sensorit vms iganes vidinat.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
No ma proovin ära,kui ei õigusta no mis seal ikka. Videos rääkis ta, et algne väntvõll on mõeldud pigem madalate ja keskpöörete jaiks, kuid kõrgetel pööretel hakkab väntvõlli mass segama lõppastet.
Mul on veel üks krossi Iz i silindripea, saan ka surveastme kõrgemaks.
Hetkel on ka krossika käimar veel alles- mine tea tulebki kõpuks krossikas =)
Aga annan tulemustest kindlasti teada. Ja kui la peterburgi läheb, siis keevitan augud kinni.
Seniks tänud kaasa mõtlemast ja ideed on ka teretulnud.
Mul on veel üks krossi Iz i silindripea, saan ka surveastme kõrgemaks.
Hetkel on ka krossika käimar veel alles- mine tea tulebki kõpuks krossikas =)
Aga annan tulemustest kindlasti teada. Ja kui la peterburgi läheb, siis keevitan augud kinni.
Seniks tänud kaasa mõtlemast ja ideed on ka teretulnud.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:11, edited 1 time in total.
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
A.Palu raamatus on väntvõlli staatilise tasakaalustamise õpetus olemas. Ma olen selle järgi krossi Iz-i K16 võlli tasakaalustanud. Tasakaalustada oli vaja sellepärast, et uus keps ja kolb olid originaalist raskemad.
Kui sul tekib vajadus seda väntvõlli uuesti tasakaalustada, siis on lihtsam vastaspoolele avasid puurida. Malmi keevitamine pole niisama lihtne, eriti kui see on õli sees ligunenud.
Kui sul tekib vajadus seda väntvõlli uuesti tasakaalustada, siis on lihtsam vastaspoolele avasid puurida. Malmi keevitamine pole niisama lihtne, eriti kui see on õli sees ligunenud.
Oman mõnda roostes mootorratast.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
https://youtu.be/K4k_sLziQqc
Selles videos on ka tõestus kuidas pill sõidab. Eks ta üks kolhoosi tuuning ole, kuid mis seal ikka... kuskilt tuleb alustada. See ka minu esimene proovimine. Eks näis, kui see aasta mootorit peale ei saa, siis ehk kevadel proovin ära. Ja kui ennast ei õigusta... Planetat on tore alustuseks forseerida.
Selles videos on ka tõestus kuidas pill sõidab. Eks ta üks kolhoosi tuuning ole, kuid mis seal ikka... kuskilt tuleb alustada. See ka minu esimene proovimine. Eks näis, kui see aasta mootorit peale ei saa, siis ehk kevadel proovin ära. Ja kui ennast ei õigusta... Planetat on tore alustuseks forseerida.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
https://youtu.be/YajTU7dolb8
Siin veel üks hea video, kus räägib kui palju tasub mootorit järgi aidata ja kuidas ei tasu.
Siin veel üks hea video, kus räägib kui palju tasub mootorit järgi aidata ja kuidas ei tasu.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:11, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Vahepeal sai kokku laotud Planeta mootor nr... hmm mitmes see nüüd oligi... aa nr 5
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Nüüd mootor koos. Jäänud veel silinder peale asetada. Väike pilt ka kolmikutest koos.
Ette tuleb võtta karburaatorid ja nende puhastamine. Laual üks mu lemmikuid karburaatoreid K68i. Tõestanud end aastaid Planeta 5 peal.
Selle mootoriga millele asetan "hammasratas väntvõlli" läheb aega. Kuskilt tuleb hankida alumiinium täistoru mille keermestan, siis nende aukude sisse, kui tasakaalustamine lõpule viidud.
Ilusaid garaaži aegu kõigile.
Ette tuleb võtta karburaatorid ja nende puhastamine. Laual üks mu lemmikuid karburaatoreid K68i. Tõestanud end aastaid Planeta 5 peal.
Selle mootoriga millele asetan "hammasratas väntvõlli" läheb aega. Kuskilt tuleb hankida alumiinium täistoru mille keermestan, siis nende aukude sisse, kui tasakaalustamine lõpule viidud.
Ilusaid garaaži aegu kõigile.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:11, edited 1 time in total.
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Jupiter 3 raami tunneb ära, kui vasakul taga on küljejala koht. Igatahes põnev, endalgi oleks huvi üks jupiter 2 või 3 liikuma kunagi saada. Kuidagi on ikka neid ühapütaseid teele sattunud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
Ega seal nüüd meeletult lammutama pea. Ega su jupi esitules nüüd ruumiga väga ei hiilga, siis soovitan mikroreleesid, need on 2x väiksemad, kui tavalised releeklotsid. Sul piisab täiseti 20A relee taluvusest, isegi 10A on ok, sest 14Vx10A=140W... sellise tugevusega voolu sa ju releest läbi ei lase, ning 1,5mm2 juhtmest ~2m osas(vaevalt sul ka see juhe nii pikk on) on pingelang suht minimaalne. Juhtme klemmid pigistad korralikult juhtmele kokku ja joodad juhtme külge!!
1. võtad 2 mikroreleed 20A nt: Motonetist https://www.motonet.ee/et/otsing?q=mikrorelee
Üks relee võib olla 4 klemmiga - ehk millega lülitad lähitule (või üldse kogu valgustuse ahela s.h. lähituli) sisse. Selle esimese võid võtta ka 5 klemmiga, siis on sul päevasõidu tulede valmidus juba eos olemas. Teine 5 klemmiga, millega lülitad lähitule välja ja kaugtule sisse.
2. Tuledele tood eraldi 1,5mm2 juhtme akust - ühendad esimese relee1 jalale nr 3 (30). Edasi 1,5mm2 jalast relee1 nr 5(87) jalalt relee2 jalale nr 3(30). Relee2 jalalt 1,5mm2 nr 4 (87a) lähituli ja jalalt nr 5 (87) kaugtuli.
Relee1 ja relee2 jalad nr2 (85) ühendad massi 0,5...0,7mm2 juhtmega. Releede juhtimine siis nii, et tulede sisse lülitamise valgustusjuhtme 0,5...0,7mm2 (paksemat pole vaja ja 0,5 on maa ja ilm) ots lenksu lülitisse ja paralleelis relee1 jalale nr1 (86), sellega lülitad releeahela sisse ja akult tulnud pinge läbib relee nr1 ja relee nr2 ning pirni lähituleklemmile.
Lenksu lüliti kaugtule osast tulnud juhtme (0,5...0,7mm2) ühendad relee nr2 jalale nr1 (86). Kui selle ahela pingestad, siis lülitab relee nr2 jalalt nr 4 (87a) välja ja suunab voolu jalale nr 5 (87). ning sealt edasi pirni kaugtule niidile.
1. võtad 2 mikroreleed 20A nt: Motonetist https://www.motonet.ee/et/otsing?q=mikrorelee
Üks relee võib olla 4 klemmiga - ehk millega lülitad lähitule (või üldse kogu valgustuse ahela s.h. lähituli) sisse. Selle esimese võid võtta ka 5 klemmiga, siis on sul päevasõidu tulede valmidus juba eos olemas. Teine 5 klemmiga, millega lülitad lähitule välja ja kaugtule sisse.
2. Tuledele tood eraldi 1,5mm2 juhtme akust - ühendad esimese relee1 jalale nr 3 (30). Edasi 1,5mm2 jalast relee1 nr 5(87) jalalt relee2 jalale nr 3(30). Relee2 jalalt 1,5mm2 nr 4 (87a) lähituli ja jalalt nr 5 (87) kaugtuli.
Relee1 ja relee2 jalad nr2 (85) ühendad massi 0,5...0,7mm2 juhtmega. Releede juhtimine siis nii, et tulede sisse lülitamise valgustusjuhtme 0,5...0,7mm2 (paksemat pole vaja ja 0,5 on maa ja ilm) ots lenksu lülitisse ja paralleelis relee1 jalale nr1 (86), sellega lülitad releeahela sisse ja akult tulnud pinge läbib relee nr1 ja relee nr2 ning pirni lähituleklemmile.
Lenksu lüliti kaugtule osast tulnud juhtme (0,5...0,7mm2) ühendad relee nr2 jalale nr1 (86). Kui selle ahela pingestad, siis lülitab relee nr2 jalalt nr 4 (87a) välja ja suunab voolu jalale nr 5 (87). ning sealt edasi pirni kaugtule niidile.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber.
No ma ei ta kas pn vajaeraldi wiki teha...
Releed Kuid ühendamise skeem on selline. Relee1 on esitule voolu lülituseks otse akult, relee2 on lähitulet ümberlülitus kaugtuleks.
See päevasõidutulede DRL osa vajab ühte releed veel või teha kogu rattale elekter nii, et süütevõtme sisse lülitades tuleb põhivool e. Nagu autodel RUN lahendus. See oleks hea ka selles osas, et kui mootor seisab või võti väljas, ei unune suured tarbijad sisselülitatuks. Kuigi vape osas on see köömes sest vaja ainult süütepoolilt mass lahutada ja saab masina ikka tööle.
Kuid ühendasin juhtmed siis selliselt. Põhivoolule 1.5mm2 ja releede juhtimiseks 0.5 kuni 0.75mm2 See pime teibitud punane ongi drl osa. Must massi, sinine tulevoolu ahel, kollane kaug juhtimine ja vool.
Relee tühi pin/jalg jne sinna ühendatakse siis lenksult tulev kaugtule juhe
H4 pistikust tuleb mass.mingil põhjusel punakas juje, siis teipisin selle mustaks...
Relee2 tõstsin kollase ja sinise ringi... sest nii oli lülitil lähituli alla lülitades ja kaug üles.
Tulekorpusesse pannes tõmbasin teibiga need kaks releed kokku ja moodustas sama suure karbi, kui 30..40A relee
Releed Kuid ühendamise skeem on selline. Relee1 on esitule voolu lülituseks otse akult, relee2 on lähitulet ümberlülitus kaugtuleks.
See päevasõidutulede DRL osa vajab ühte releed veel või teha kogu rattale elekter nii, et süütevõtme sisse lülitades tuleb põhivool e. Nagu autodel RUN lahendus. See oleks hea ka selles osas, et kui mootor seisab või võti väljas, ei unune suured tarbijad sisselülitatuks. Kuigi vape osas on see köömes sest vaja ainult süütepoolilt mass lahutada ja saab masina ikka tööle.
Kuid ühendasin juhtmed siis selliselt. Põhivoolule 1.5mm2 ja releede juhtimiseks 0.5 kuni 0.75mm2 See pime teibitud punane ongi drl osa. Must massi, sinine tulevoolu ahel, kollane kaug juhtimine ja vool.
Relee tühi pin/jalg jne sinna ühendatakse siis lenksult tulev kaugtule juhe
H4 pistikust tuleb mass.mingil põhjusel punakas juje, siis teipisin selle mustaks...
Relee2 tõstsin kollase ja sinise ringi... sest nii oli lülitil lähituli alla lülitades ja kaug üles.
Tulekorpusesse pannes tõmbasin teibiga need kaks releed kokku ja moodustas sama suure karbi, kui 30..40A relee
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Minu esimensel legaalsel sõidukil täitus 30000 km odomeetri peale. Väsimusmärke veel ei näita, kuigi uus puuritud silinder riiulis olemas.
Vigalas
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:11, edited 1 time in total.
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber. Iz Jupiter 5
Ma lasin just enne sealt korra mööda proovisõidu mõttes.
Sõidan nagu suudan.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Jupiter 5 (Noorem vend Planeta 5)
Kaua sa ikka ühel jalal lonkad. Kahe jalaga saab paremini edasi. Kuid enne kui kaks jalga asfalti puudutavad tuleb käia taastusravil.
Kaua sa ikka ühel jalal lonkad. Kahe jalaga saab paremini edasi. Kuid enne kui kaks jalga asfalti puudutavad tuleb käia taastusravil.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:12, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 3 & Iz 49 baasil bobber. Iz Jupiter 5
Vahepea on tiksunud Planeta 5 kapitaalremondini. Hästi on teeninud ta mind aastast 2008, kuid nüüd sai silinder ja kolb 30 339 km otsa.
Väntvõll sai seal remonditud 11 000 juures. Sellel peaks resurssi veel jätkuma 15 000 km.
Väntvõll sai seal remonditud 11 000 juures. Sellel peaks resurssi veel jätkuma 15 000 km.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Vahepeal sai tegeletud Iz Planeta 5. Nimelt peale mootori vahetamist, kui mootor soojaks läks madalatel pööretel suri välja ja tööke sain alles pärast 15-20 min. seismist. Süütepool läbi. Enne uue mootori kasutuselevõttu toimis ideaalselt. Arvatavasti läks läbi sellest, et generaatori küljest juhtmed lahti ühendades tekkis ülepinge süütepooli. Järgmine kord tean, et tuleb lahti ühendada ka aku.
Kuid uus mootor toimib.
Kuid uus mootor toimib.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:12, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Nüüdseks on Planeta 5 (millel peal Planeta 3 mootor) vuratud 322 km
Mootor toimib, kuid on võrreldes Planeta 5 mootoriga uimasem. Gaasi järsku andes mõtleb ja siis kogub.
Karburaator K 68 I
Proovisin 19 peaülekande ketihammasrattaga, kuid on jõuetu. (Planeta 5 sõitis 19 hambaga hästi)
Panin peale 18 asi läks paremaks.
Nii nagu inimesed on ka kõik mootorid erinevad.
Mootor toimib, kuid on võrreldes Planeta 5 mootoriga uimasem. Gaasi järsku andes mõtleb ja siis kogub.
Karburaator K 68 I
Proovisin 19 peaülekande ketihammasrattaga, kuid on jõuetu. (Planeta 5 sõitis 19 hambaga hästi)
Panin peale 18 asi läks paremaks.
Nii nagu inimesed on ka kõik mootorid erinevad.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:12, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Planeta 5 sai omale originaalmootori tagasi ja sõidab kui kulda. Esimesed 180 km läbitud. Jõudu on ja pöördesse läheb ilusti. Hetkel spidomeetri järgi kiirus max 80 km/h
Sai kunnitatud taha ka pakiraam, et pikematel sõitudel saab seljakoti ilusti kinnitada. Sissesõit käib. Stardivalmis Hiiumaale (27.07.22 kell 17:00)
Sai kunnitatud taha ka pakiraam, et pikematel sõitudel saab seljakoti ilusti kinnitada. Sissesõit käib. Stardivalmis Hiiumaale (27.07.22 kell 17:00)
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:13, edited 1 time in total.
Re: Iz Planeta 5, Iz 49 baasil bobber & Iz Jupiter 5
Ilus kompaktne pakiraam. Kas omalooming või kellegi uustoodang?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1552
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz Planeta 5, Iz 49 baasil bobber & Iz Jupiter 5
Kui mälu ei peta siis minu varudest. Sain kunagi Planeta Spordi mootoriga Planeta 5ga kaasa. Omanik oli ise kompunnind.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Tore on kuulata lugu kus kohast on pakiraam pärit.
Sai pulbervärvitud ja kasutusele võetud. Tagumiku ossa väike pikendus.
Sai pulbervärvitud ja kasutusele võetud. Tagumiku ossa väike pikendus.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:13, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Iz 49 baasil bobber & Iz Jupiter 5
Kui kaua peab vastu Iz- käigukast, kui sinna mitte õli panna.
Minul on teada- 500 km. Linnasõit andis märku Suur-sõjamäe kandis viskas see kõige suurem hammasratas vibra kasti. Sõitsin mööda Suur sõjamäed ja seal lähedal on ka lennujaam. Korraga kuulen, et vist lennuk tõuseb õhku, kuid lähemal kuulmisel tegi minu Iz i käigukast hoopis sellist heli. Lõi kohe hullu vibra mootorisse. Sealt vurasin vaikselt Lagedile kus kasutaja "madeinussr" loovutas mu kõrbekuiva kasti 1 l Motul märjukest ja käigukastis kadus heli ja ka vibratsioon. Kuid üle 75 spido järgi ei julgenud lasta. Jõudsin koju ja järgmine päev lõin käigukasti laiali põnevusega.
Õnneks läbi läks sekundaarvõlli kõige suurema hammasratta pronkspuks. Kulus kiirelt.
Kahvlid siniseks ei läinud. Ja tundub, et saab veel asja. Hetkel läks peale tagasi Planeta 3 mootor Planeta 5 ülaosaga. Planeta 5 teen nüüd ka kapitaalremondi, et järgmised 35 000 km oleks mureta (üritan ka käigukasti õli lisada)
Pildimaterjal
Minul on teada- 500 km. Linnasõit andis märku Suur-sõjamäe kandis viskas see kõige suurem hammasratas vibra kasti. Sõitsin mööda Suur sõjamäed ja seal lähedal on ka lennujaam. Korraga kuulen, et vist lennuk tõuseb õhku, kuid lähemal kuulmisel tegi minu Iz i käigukast hoopis sellist heli. Lõi kohe hullu vibra mootorisse. Sealt vurasin vaikselt Lagedile kus kasutaja "madeinussr" loovutas mu kõrbekuiva kasti 1 l Motul märjukest ja käigukastis kadus heli ja ka vibratsioon. Kuid üle 75 spido järgi ei julgenud lasta. Jõudsin koju ja järgmine päev lõin käigukasti laiali põnevusega.
Õnneks läbi läks sekundaarvõlli kõige suurema hammasratta pronkspuks. Kulus kiirelt.
Kahvlid siniseks ei läinud. Ja tundub, et saab veel asja. Hetkel läks peale tagasi Planeta 3 mootor Planeta 5 ülaosaga. Planeta 5 teen nüüd ka kapitaalremondi, et järgmised 35 000 km oleks mureta (üritan ka käigukasti õli lisada)
Pildimaterjal
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5, Jupiter 5/Iz56/ Iz 49 baasil bobber
Nonii. Nüüd Planeta 5 läbitud 100 km peale käigukasti remonti. Vahetusse läksid laagrid v.a rulllaagrid, 1 käigu suur hammasratas, mootorikett. Samas kaotasin karteritevahelt ära papptihendi. Sai korraliku portsu regureelseibidest lahti. (Jätkub nüüd teise mootori kasti jaoks ka seibe =) )
Loodan sesa viga mitte korrata. Muretuid kilomeetreid kõigile ja jätkuvat motohooaega.
Loodan sesa viga mitte korrata. Muretuid kilomeetreid kõigile ja jätkuvat motohooaega.
Last edited by roosakummik on 06. Feb 2024 21:13, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta5/Jupiter5/Iz56/Iz49"Bobber"
Jupiteri 5 mootor saab varsti koostatud. Kaua tehtud kaunikene.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 723
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta5/Jupiter5/Iz56/Iz49"Bobber"
9 Märts
Re: Iz Planeta5/Jupiter5/Iz56/Iz49"Bobber"
See pakiraam on ilus kompaktne leid.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.