Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Unread post by Nobody »

Üks "teaduslik" eksperiment sai lõpule viidud. Samades seadetes 18- ja 19-ne hammasratas ette. Samades seadetes 19ne sai 105 km\h kellale ning 18-ne 120km\h meelitas välja kontrollitud piirkonnas numbreid. Planeta mootor on lihtsalt piisavalt nõrk, et suurem hammakas hakkas pooma lõpus. Samuti oli keerulisem grupis mööda külateid matkata, sest hea kiirus 4. käigu jaoks hakkas 55-60 km\h juures. Seetõttu pidi suurema hammakaga pidevalt 3-4. käigu vahel mängima. Tüütu!

Testsõit näitas, et 18-ne hammasratas on maanteel sujuvam, mootor jõuab tühjaks käia ning 45-55 km\h on ok sellel 4. käiguga mahedalt põristada grupis.

Kuidas Sinu kogemus hammaka valikul on?
BC20220630_141204.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Unread post by madeinussr »

Tore, et ka selle eksperimendi läbi tegid. Ma jõudsin ka samale järeldusele paar aastat tagasi. Isegi vist rääkisin sellest oma Jupiteride teemas. 18 on kõige optimaalsem kui mootorit tuunitud pole või ise sulgkaalus pole.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
delta-501
Tavakasutaja
Posts: 261
Joined: 12. Aug 2008 00:00
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Unread post by delta-501 »

Tuginedes ühele vana kooli tegijale ning olles ise kolme - nelja P5 silindrit käes hoidnud küsiks, et kas väljalaskeakna oled üle käinud? Kolb alumisse surnud seisu ja on tehase praak näha. Akna alumine serv võiks kolvist ca pool mm allapoole jääda. Seal minu nähtutel kõigil kena aste. Piirab silindri läbipuhumist kenasti.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Unread post by Nobody »

delta-501 wrote: 01. Jul 2022 08:00 Tuginedes ühele vana kooli tegijale ning olles ise kolme - nelja P5 silindrit käes hoidnud küsiks, et kas väljalaskeakna oled üle käinud? Kolb alumisse surnud seisu ja on tehase praak näha. Akna alumine serv võiks kolvist ca pool mm allapoole jääda. Seal minu nähtutel kõigil kena aste. Piirab silindri läbipuhumist kenasti.
Hea märkus, ei ole sellel mootoril väljalaskeakent muutnud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Unread post by Nobody »

Hiljuti oli üle 400 km sõitu Ida-Virumaa ümbrusesse. Mõned korrad kuumaga ilmutas end sõidust tulnud ratta küllaltki raske käivitumine. Kuna see ilmus vahetult uue k-68 karburaatoriga, kahtlustasin tühikäigu reguleeringut. 30 kilomeetrit enne sihtpunkti jäin teele. Säde nõrk ja hüplik. Vahetasin kondeka ning ei midagi. Jahtudes sain ratta uuesti tööle ja sõitsin ühe otsaga viimased 30 öömajani.

Kaks päeva hiljem kodupoole liikudes ei saanud ratast käimagi. Teised liikusid randa ning jäin 100km eemal olevat sõpra haagisega ootama.
BC20220712_233837.jpg
Süda ei andnud rahu. Puhastasin kontaktid, kontaktivahe kontroll, küünla sädevahe väiksemaks ning Izh käivitus! Sõitsin ca 200 km pea ühe jutiga koju.
BC20220712_233618.jpg
Koduteel õnnestus üht teeäärde jäänud siklimeest aidata, kel oli kondli kinnituspolt sõiduga kadunud ning see rippus tulega esirattal. Võtsin kotist leiduvad nipukad, et kaasvõitleja saaks liikuda oma garaažini.

Rattaks oli muide 1000ccm Laverda. Ilus Itaalia pill, midagi sellist..
Laverda_Jota1.jpg
Nüüd mõned päevad hiljem on mu Planeta 5 saanud uue süütepooli ja valmis uuteks matkadeks. Muide reisi kütusekulu keskmiseks tuli 4.9l. 8 )

Lõppu ka üks pilt Kundast. Tore külastus oli!
20220702_155821.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Unread post by Nobody »

Külgkorvi proov 🙂
BC20220729_194803.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Unread post by Nobody »

1991. aasta Izhi külgkorvide erinevad varustusastmed Sputnik, Turist, Lux.
20220807_104126.jpg
20220807_104109.jpg
20220807_104019.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Unread post by Nobody »

Olen selle Planeta 5 saanud korviga päris hästi jooksma. Ette läks 16-hambaga ketiratas ning kellal maksimumkiirus sirgel lõigul üksi 85km\h. Gps järgi umbes 75+ km\h vahemikus
BC20220826_213747.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)

Unread post by Nobody »

Teen siia teemasse postituse tähtsamaid parameetreid Izhi kolvi-silindri koostamiseks. Andmed on võetud 2.-3. seeria Izhi inglise keelsest käsiraamatust.

Kolvi diameetrid on tabelisse mõõdetud kolvi alumisest äärest 55 +/- 1 mm.

Izh Planeta normaalmõõdus silindrid ja kolvid jagunevad järgnevalt 4 gruppi:
Silindri ja kolvi grupid.jpg
Silindri ja kolvi grupid.jpg (20.6 KiB) Viewed 1816 times
Iz Planeta remontkolbide mõõdud on järgnevad:
izh planeta kolvi remontmoodud.jpg
izh planeta kolvi remontmoodud.jpg (19.79 KiB) Viewed 1816 times
Kui kolvi ja silindri diameetri erinevus on suurem, kui 0,3..0,4mm tuleb teostada remont.
Puuritud silinder peab olema kolvi tegelikust diameetrist suurem 0,05...0.07mm.
Ovaalsus ja koonilisus on silindril peab olema väiksem, kui 0,03mm.
Kolvirõngad vahetatakse peale silindri-kolvi vahetust ning kui lukupilu mõõt on üle 3mm.
Lukupilu mõõdetakse rõnga silindrisse asetamisega ülemisest äärest 10-30mm.
Uutel rõngastel on sobiv lukupilu 0,3..0,45. Suurema piluga rõngas asetatakse üles poole.

Loodan, et oli infost abi ka teistele.
20221120_130228.jpg
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply