Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Sattus doonorina kätte tundmatu metallisõbra muudetud Iz Planeta jäänuk.
Mootori karterikaitseks oli keevitatud raami alla lisatoru.
Esihargi tõukeleevendi oli raamile poldi ja kinnituskõrvaga. Lisatud määrdenippel tagapiduri liigendile.
Tagakiige oli saanud huvitava laagrilahenduse, lisaks raamil mõned lisatugevdused ja kahtlase väärtusega ülemise toru jätkamine. Milliseid ise tehtud muudatusi või vanu ümberehitatud rattaid oled ise leidnud?
Mootori karterikaitseks oli keevitatud raami alla lisatoru.
Esihargi tõukeleevendi oli raamile poldi ja kinnituskõrvaga. Lisatud määrdenippel tagapiduri liigendile.
Tagakiige oli saanud huvitava laagrilahenduse, lisaks raamil mõned lisatugevdused ja kahtlase väärtusega ülemise toru jätkamine. Milliseid ise tehtud muudatusi või vanu ümberehitatud rattaid oled ise leidnud?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Näiteid tsiklite ümberehitamisest kodugaraazis
Tagadi laadal sügisel nähtud muudetud tagaosaga Iz-49
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 717
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Näiteid tsiklite ümberehitamisest kodugaraazis
Seda laagritega kiige versiooni olen kohanud. See on isegi tunduvalt vastupidavam, kui lihtsalt võll ja puksid. Mul oli kunagi Vana jawa 350 millel oli peale aretatud jossi magneeto, esituleks oli pandud moskvitši kandiline tuli. Iste oli viidud ülesse nagu baigil, Sumpad lõigatud 45 kraadise nurga alla. Paagiks 634 oma. Ja muidugi viimistluseks oli kasutatud vanat head ahjuvärvi mis andis mootorrattale omapärase lõhna
.
Mina üritasin seda isegi käima saada, kuid lootusetult, sest süütemäng logises nagu kurat. Säde oli Zeusilt aga antud. Tagantjärgi- kui oleks vaeva näinud oleks sanaud päris omapärase sõiduriista. Tollal polnud mul isegi fotokat jäädvustamiseks, kuid loodan, et tekst iseloomustas seda elukat.

Mina üritasin seda isegi käima saada, kuid lootusetult, sest süütemäng logises nagu kurat. Säde oli Zeusilt aga antud. Tagantjärgi- kui oleks vaeva näinud oleks sanaud päris omapärase sõiduriista. Tollal polnud mul isegi fotokat jäädvustamiseks, kuid loodan, et tekst iseloomustas seda elukat.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Re: Näiteid tsiklite ümberehitamisest kodugaraazis
http://www.upload.ee/image/4446498/g.JPG
Topelt raamipulgad, kaaruti ratas, ehk kiige laiemaks tehtud, tuletõrjeauto esituli.
Topelt raamipulgad, kaaruti ratas, ehk kiige laiemaks tehtud, tuletõrjeauto esituli.
Last edited by iz350super on 05. Jan 2015 01:21, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Re: Näiteid tsiklite ümberehitamisest kodugaraazis
http://www.upload.ee/image/4446503/1088 ... 8329_n.jpg
Üpriski palju juppe suudetud ühte masinat teenima panna.
Üpriski palju juppe suudetud ühte masinat teenima panna.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Re: Näiteid tsiklite ümberehitamisest kodugaraazis
http://www.upload.ee/image/4446506/1091 ... 6195_n.jpg
iz sport k-15 summuti aretusega, madalamate amortidega, teise paagiga (mille paak on?)
Nig istme asend muudetud ning ise mugavam iste leiutatud. Ning tagumine velg 17 tolli.
iz sport k-15 summuti aretusega, madalamate amortidega, teise paagiga (mille paak on?)
Nig istme asend muudetud ning ise mugavam iste leiutatud. Ning tagumine velg 17 tolli.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Re: Näiteid tsiklite ümberehitamisest kodugaraazis
http://www.upload.ee/image/2808143/DSC_0141.JPG
Vanapaari käes olnud sinine mopeed. Nad käisid sellega pikematel tiirudel seenel jms, kaasale ehitas seljatoe, jalarauad ja istmel oli lisapadi, (istmepikendus) see pildil puudu. Lisaks on võtmete kotid,(tagaratta juures)
kuid mitte lihtsalt, seal all raam, et vastu ratast ei käiks.
Mees oli tundub ikka leiutaja, velg oli jawa oma, kodarad ja sisemus oli mopeedi oma ning põlveotsas oli lihvinud käiguhammakate kallet paremaks hambumiseks. Ning tinutamisvõimalust polnud siis tegi mingi imesõlme siduritrossi otsa.
Vanapaari käes olnud sinine mopeed. Nad käisid sellega pikematel tiirudel seenel jms, kaasale ehitas seljatoe, jalarauad ja istmel oli lisapadi, (istmepikendus) see pildil puudu. Lisaks on võtmete kotid,(tagaratta juures)
kuid mitte lihtsalt, seal all raam, et vastu ratast ei käiks.
Mees oli tundub ikka leiutaja, velg oli jawa oma, kodarad ja sisemus oli mopeedi oma ning põlveotsas oli lihvinud käiguhammakate kallet paremaks hambumiseks. Ning tinutamisvõimalust polnud siis tegi mingi imesõlme siduritrossi otsa.
Re: Näiteid tsiklite ümberehitamisest kodugaraazis
Osta.ee oksjonil ilmselt iz49 esiosa ja iz56 tagaosaga raamilooming
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Jawa oli selle ratta omanikule vist hingelähedane
http://www.osta.ee/mootorratas-iz-1963- ... rc=listing

http://www.osta.ee/mootorratas-iz-1963- ... rc=listing
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Läksin uudistama täna lõunapausi ajal kõrvaltänavasse stendilt leitud kuulutuse peale ühte Iz Planetat. Müüjaks osutus jutukas vanem härra, kes selle pilliga omadel aegadel suur osa N-Liidust läbi rännanud. Sellega ka rattale mitmeid lisasi juurde tehtud, nagu kahe sumbuti asemel üks, laiem juhtraud, kergem iste, hingedega üles käiv tagaporikas, esitule prillid, süütelukk jne. Pannonia küljekarbid kolakastideks, kukkumisraudade külge kinnituv kirves, Spordi paak, kergemaks tehtud porilauad, karbi lukud ümber tehtud.
Ühesõnaga väärikas masin, käivitus esimesest löögist, tehniliselt väga tip-top ja proovisõit oli sujuv - kohe näha, et pill on saanud täpse timmi. Mootor pole lahti käinud, vähese vibraga ning Pärnust uuena peale ostetud, raam oli ostetud varuosana ning seegi heas korras. Ise selle ratta uue omanikuna jätaks kõik täpselt nii nagu on ja sõidaks - väärtus omaette. Kuid mina selleks omanikuks ei saa, hind liialt üle minu eelarve. Otsin külgkorviga Planetat järgmises putitamiseks. Aga mis sest liialt kiita, mõni pilt ka.
Ühesõnaga väärikas masin, käivitus esimesest löögist, tehniliselt väga tip-top ja proovisõit oli sujuv - kohe näha, et pill on saanud täpse timmi. Mootor pole lahti käinud, vähese vibraga ning Pärnust uuena peale ostetud, raam oli ostetud varuosana ning seegi heas korras. Ise selle ratta uue omanikuna jätaks kõik täpselt nii nagu on ja sõidaks - väärtus omaette. Kuid mina selleks omanikuks ei saa, hind liialt üle minu eelarve. Otsin külgkorviga Planetat järgmises putitamiseks. Aga mis sest liialt kiita, mõni pilt ka.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 717
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Iste on ka Jawa oma. Vägev kompunn.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1547
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Panen enda kätte sattunud, valuvelgede ja Planeta Spordi mootoriga isendi ka siia ülesse.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Automoto foorumist jäi üks Karksi-Nuias ümberehitatud Izh-49 vana teema silma. http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=30562
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Kui nüüd kompotte vaadata, siis minu käes olev K-58 on ka omamoodi kompott: tagaamordid JAWA omad külge aretatud (st mõlemad kinnitused keevitatud teistsuguseks) + minski esihark.
Samas oli väljanägemine mitte nii väga silma riivav...
Samas oli väljanägemine mitte nii väga silma riivav...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Mitte küll väga suur ümberehitus, kuid omas 70date mahlas Izh 56. Jawa punane, pakiraam, M-tagarehv, põlveplekid, sinise isoleeriga käepidemed ja universaalsed suunatuled.
Positiivne uudis on, et ratas on arvel, sõidab ja säilitab ajastukohase moderniseerituse.
Positiivne uudis on, et ratas on arvel, sõidab ja säilitab ajastukohase moderniseerituse.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1547
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Panen ka paar pilti minu käes olnud ise tehtud masinatest
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
Panen siia veel ühe leiu Paide kandist.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nõukaaegsete tsiklite isetehtud kompotte
80-ndatel Pelgu keldris valmistet rakett. Lenks sama maja veetorust oma parema äranägemise järgi väänatud jne, jne. "Kärnad" ilmselt hiljem võimaluse tekkimisel lisatud.
Tolajal ka ilma numbrita omalveeremisel peallinnast Karula metsade vahele praegusse asupaika kärutatud.
Pill ja meister tänaseni toimetamas. Rakett hetkel kahe põlvkonna poolt hõredaks aetud ja kolmandal läheb tsipa aega, aga küll siis joonde sätitakse.
Kadestan!
Tolajal ka ilma numbrita omalveeremisel peallinnast Karula metsade vahele praegusse asupaika kärutatud.
Pill ja meister tänaseni toimetamas. Rakett hetkel kahe põlvkonna poolt hõredaks aetud ja kolmandal läheb tsipa aega, aga küll siis joonde sätitakse.
Kadestan!