Estonia 20
Estonia 20
Teen siia ühe suure kardi teema,kui sobib.Tegemist siis 1980 aasta Estonia 20-nega,raaminumbriga 24.See pole mul esimene vormeli projekt,esimene projekt leidis kajastust ühes teises foorumis kus hästi palju tarkasid koos,kes arutavad kõikidel muudel teemadel rohkem kui moto teemal.Seal ka mõnele meeldib kirja teel teiste härraste p....eid la..uda,et nii saada palju nn.feimi,aga see selleks.
Vormelist rääkida,siis selle mudeli konstruktoriks on Mart Kongo,kes ise ka edukalt võidu sõitnud,minu masina katmikul on kirjas Tiisleri nimi kuid kes sõitis selle raamiga ei ole teada.
Eile hakkasin teda olemas olevatest juppidest koostama,palju asju on puudu kuid teosammul läheme edasi, 21m vormeli koostamine võttis 2,5 aastat,sellega tahan poole ajaga hakkama saada.Kui see teema siia ei sobi,siis moded,andke teada,kustutan ära.Millalgi kolin 21M teemaga ka siia.
Vormelist rääkida,siis selle mudeli konstruktoriks on Mart Kongo,kes ise ka edukalt võidu sõitnud,minu masina katmikul on kirjas Tiisleri nimi kuid kes sõitis selle raamiga ei ole teada.
Eile hakkasin teda olemas olevatest juppidest koostama,palju asju on puudu kuid teosammul läheme edasi, 21m vormeli koostamine võttis 2,5 aastat,sellega tahan poole ajaga hakkama saada.Kui see teema siia ei sobi,siis moded,andke teada,kustutan ära.Millalgi kolin 21M teemaga ka siia.
Re: Estonia 20
Jälgisin ka teises foorumis. Isiklikult meeldivad tehnilised pingutused. Igaüks valib oma tee kuidas asju koostab.
Nt mul on selleks ikkagi akudrell, rellakas jms käsitööriistad, ning ei põe, kui möödalaskmistele tähelepanu juhitakse... nt vale käigukasti õli, kohe alguses väntvõll korda jne... kuid mul endal on fun asjadega majandada.
Igatahes kiidan takka sellise teema siin kajastamisel. Krdi äge on näha selliseid asju valmimas.
Nt mul on selleks ikkagi akudrell, rellakas jms käsitööriistad, ning ei põe, kui möödalaskmistele tähelepanu juhitakse... nt vale käigukasti õli, kohe alguses väntvõll korda jne... kuid mul endal on fun asjadega majandada.
Igatahes kiidan takka sellise teema siin kajastamisel. Krdi äge on näha selliseid asju valmimas.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1576
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Estonia 20
On au omada seda teemat siin foorumis. Meist keegi siin suure tõenäosusega Estoniatest süvitsi midagi ei tea ja loodetavasti targutama ei hakka.
Teema jääb siia ja vajaduse modereerime möla maha kui vaja.
Teema jääb siia ja vajaduse modereerime möla maha kui vaja.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Estonia 20
Tänud soojade sõnade eest.Tänaseks olen selle massinaga pea terve nädala tegelenud ja ennem kui ta nn.laos seisis,elasin ma teadmises,et veermiku detailidest mul 95% olemas,siis tänaseks olen välja selgitanud,et puudu on rohkem asju ja mõned asjad on valed.Näiteks arvasin ekslikult,et esimesed piduri sadulad samad mis E21-hel kuid hoopid on E20-nel esi sadulad need mis E21-hel tagumised.Seega on mul puudu nüüd 2 sadulat,ka on üks tagumine käendmik vale,üks eesmine ülemine õõts puudu,taga stabikas koos liigenditega puudu jne jne.
Rihmad millega kunagi sõideti on klass omaette,munadega mehed olid kunagi...Re: Estonia 20
Sellele isendile panen lada 1300,läheb Eastern klassi.Pandi mõlemat nii 1600 kui 1300 mõlemad ladad.E21 mul 1600 Mondial klass.
Re: Estonia 20
Mismoodi see rihmade lukustamine toimib? Ikka sisse pista või pean seda ketast kuidagi kruvima?
Sõidan nagu suudan.
Re: Estonia 20
Selle metall ketta keskel on nupp,mis vabastab rihmad,lukustus toimib ikka sisse lükates.
Re: Estonia 20
On rõõm sedas teemat siin näha. Olles ise olnud ka abilisena Eesti üliõpilaste Formula Student raami ehitamisel kunagi, teevad formeli teemad endalgi südame soojaks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Estonia 20
Siin on üks video kui sõitsin võõra vormeliga,see on E21-10.
https://www.youtube.com/watch?v=6x-aE_e8vug
https://www.youtube.com/watch?v=6x-aE_e8vug
Re: Estonia 20
Nendega on huvitav sõita - võidab see, kelle masin lõpuks veel töötab
Tekkis siin mõte, et ega praegune hooldetiim ju üüratu pole, kas kasutate tehnika monitoorimisel ka mingeid sensoreid/lugereid/logijaid, et hiljem/või ka lives, analüüsida mis masinaga juhtunud/juhtub.
Saan aru, et põhinäidud jooksevad nii ehk naa kelladena/indikaator tuledena näidiku paneelile, kuid mõtlesin n.ö. järgmiseks sõiduks analüüsi tehes, et kas masina hingeelu on veel OK.. Mõnikord ju ei piisa ainult On/OFF tulekesest, mis teatud tingimusel süttib, vaid vaja ka seda skaalat monitoorida...
Pea pole prügikast ning aju kurivaim on kõige suurem vaenlane.
Kurb on lihtsalt vaadata, et niigi vähestest masinatest pooled lihtsalt katkestavad/ või ei sõida nii nagu planeeritud
Või neid sensoreid ei tohi selles klassis paigaldada?
hooldetiimi suurusele viidasin sellepärast, et ideaalne on ju masin peale sõitu pulkadeks võtta ja uuesti kokku laduda - see on jällegi korralikud töötunnid - no ja kas tohib ka kõike lahti võtta?
Tekkis siin mõte, et ega praegune hooldetiim ju üüratu pole, kas kasutate tehnika monitoorimisel ka mingeid sensoreid/lugereid/logijaid, et hiljem/või ka lives, analüüsida mis masinaga juhtunud/juhtub.
Saan aru, et põhinäidud jooksevad nii ehk naa kelladena/indikaator tuledena näidiku paneelile, kuid mõtlesin n.ö. järgmiseks sõiduks analüüsi tehes, et kas masina hingeelu on veel OK.. Mõnikord ju ei piisa ainult On/OFF tulekesest, mis teatud tingimusel süttib, vaid vaja ka seda skaalat monitoorida...
Pea pole prügikast ning aju kurivaim on kõige suurem vaenlane.
Kurb on lihtsalt vaadata, et niigi vähestest masinatest pooled lihtsalt katkestavad/ või ei sõida nii nagu planeeritud
Või neid sensoreid ei tohi selles klassis paigaldada?
hooldetiimi suurusele viidasin sellepärast, et ideaalne on ju masin peale sõitu pulkadeks võtta ja uuesti kokku laduda - see on jällegi korralikud töötunnid - no ja kas tohib ka kõike lahti võtta?
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Estonia 20
Lahti võtta ei keela keegi,antud videos juhtus see,et 2 korda eksisin käiguga,neljanda käiguga ca 7000rpm pelt viienda asemel lükkasin kolmanda. Lõpuni sõitmisel on aga nii,et mõni võistlus tuleb lõpuni pooled,mõni võistlus pea aegu kõik.Keegi meist trenni tegelikult väga ei tee ja seepärast selgub vastupidavus võistluspäevadel.Me kutsumegi seda kestvusspordiks,aeg ajalt tuleb ka poodiumile see mees,kes riniga esimeselt viielt mehel kotti on saanud.
Re: Estonia 20
Kas mootorit ja k.kasti veel ei ole ?
Re: Estonia 20
Mootori tegemine on väiksem probleem,kasti tegemine suurem juba,kuid selle vastu on rohtu.Lasen kasti teha Vanameistril Jaak Kuulil. Nädala vahetusel Sain kauaaegse võidusõitja Ain Lähkri käest roolilati ning mõne vidina veel mis puudu.
Soetasin ka ühe vana freespingi millega õpin siin vaikselt asju tegema,esimesena valmisid roolilati ja roolivarda ühendused.
Soetasin ka ühe vana freespingi millega õpin siin vaikselt asju tegema,esimesena valmisid roolilati ja roolivarda ühendused.
Re: Estonia 20
Fotolt paistab, et pidurikontuurid on ühe silindri pealt. Kas plaan esimesed ja tagumised eraldi reguleeritavaks teha?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Estonia 20
Lada 1600/1700 mootorid aastatega muutunud. Saab palju asju kasutada, et teha vana 1600 töökindlam.
Niva1700 silindripea(21213) on juba tugevdatud ja väiksema põlemiskambriga võrreldes originaal 2106.
Üherealine mootorikett jne.
Niva1700 silindripea(21213) on juba tugevdatud ja väiksema põlemiskambriga võrreldes originaal 2106.
Üherealine mootorikett jne.
Re: Estonia 20
Pidurikontuur on tegelikult eraldi silindri pealt,üks silinder küljest ära lihtsalt.Kui E21-hel saad pidureid kokpitist ette-taha regullida,siis E20-mnel tuleb teha seda boksis nina ära võttes.
1600 mootor on juba meil valmis ja E21-hel peal,sinna ostsingi tuttuue tugevdusribidega kaane,sest vanakooli 1600 tugevdatud ribidega kaant keegi ei pakkunud.
1600 mootor on juba meil valmis ja E21-hel peal,sinna ostsingi tuttuue tugevdusribidega kaane,sest vanakooli 1600 tugevdatud ribidega kaant keegi ei pakkunud.
Re: Estonia 20
Estonia vormeli omamine ja ehitamine on mul samuti olnud üks lapsepõlveunistusi. Tõuke andis muidugi Margus-Hans Kuuse raamat 100 autot, mille lõpus on Estonia 19. Korra olen lähedal olnud ka Estonia 15 või 15m raami omastamisele, kuid suunasin selle info MOMU-sse ning see raam sai kiirelt hoopis neile.
Igatahes jõudu ehitamisele. See on suur tükk meie oma kodumaisest tehnikaajaloost ning seepärast väärib erilist tähelepanu.
Igatahes jõudu ehitamisele. See on suur tükk meie oma kodumaisest tehnikaajaloost ning seepärast väärib erilist tähelepanu.
Re: Estonia 20
Ka sinu lähedal on mõni 1993++ Niva 1700 osadeks ?
Sealt saab tugevdatud silindripea tooriku, loomulikult vaadata tootenumbri silindripea küljes, et oleks õige asi mitte tavaline 2101-2106.
Kas õlipihustid paigaldatud ka kolbide jahutamiseks?
Re: Estonia 20
Niiväga neid Nivasid ripakil pole,1300 mootori jaoks pole seda väga vaja ka (kuigi ära ei ütleks).Mis see tootenumber olema peaks?
Re: Estonia 20
Vanemale tüübile 1.7 seda koodi juba ei leia. Siis veel ei olnud hüdrotõukurid peal, aga oli juba tugevdatud 21213-xxxxx.
Need silindripead mis on praegu müügis karburaatoriga mootorile - 21213-1003010, 21213-1003011. Arvatavasti on juba hüdrotõukurid peal, aga need eemaldatakse vajadusel.
Rohkem levinud silindripea 21214-xxxxxxx sissepritsega mootorile. Selllel on nukkvõlli anduri koht tehtud ja hüdrotõukurid peal.
Re: Estonia 20
Ma sain mekre ärist kunagi vist oli 2019 tutika kaane ilma tõukuriteta versioon ja karpaga 1700-le mootorile.
Re: Estonia 20
Mis ta hind oli tol ajal, kui ei ole saladus ?
Re: Estonia 20
Kuna koos roolilatiga oli puudu ka roolivarras,rool ja rooli vahetükk siis tegelesin nende asjadega.Rooli sain kevadel ühelt kardi raamilt,mis tuli kuskilt Järvakandi lähedalt.Roolivarras on tehtud hüdrotorust,seest 16mm väljast 20mm sobis nagu rusikas silmaauku.Vahetüki rolli ja varda vahel tegin ise ja uniballile korpuse tegin ka ise.
Re: Estonia 20
Üle ma ei teagi mitmekümne aasta,on masin jälle ratastel.Järgmine nädal saan paar 1300 mootori doonorit,siis saan hakata aretama kinnitusi mootorile ja käigukastile.Olemas üks kasti korpus mida siis kasutada,et saak mõned detailid valmistada.
Re: Estonia 20
Kasutusse läheb rihmaga või kettiga 1300 ?
Re: Estonia 20
Natuke nokitud jälle.Valmistasin mootori kinnitused,kui E21-hel on mootori kinnitused tehtud nii,et ploki külgge kinnitatud plaatidel olevad ümarad puksid toetuvad raami küljes olevatele poolkuudele,siis E20-nel pead olema see akrobaat kes ühe käega hoiab mootorit ja teisega suslab polti sisse.Mina olen nii laisk,et ei viitsi poldiga auku taga otsida ja tegin samad poolkuud ka sellele masinale.
Siis toppisin suvalise mootori ploki vahele ja surusin kasti korpuse sinna otsa,et saaks valmistada tagumise stabika ja ristitala.
Re: Estonia 20
Olen jälle natuke asju teinud ja külge kruvinud,taga piduri vooliku kinnitus kõrvad olid õnnetud,üks puudu ja teise ava oli ära veninud,tegin uued.
Siis oli mul puudulik risti tala milles ka käigukasti kinnitus poldid,tegin ka selle.
Võtsin ära külgmised voolundid ja vaatasin kuidas need radikad sinna käivad ja sobivad,ülemised kinnitused oli keegi ära lõiganud ja tuli ka need teha.
Sõber leidis oma garaasi koristades ammu seisma jäänud siduri komplekti koos kerge teras hoorattaga,soetasin ka selle.
Täna sain ka valmis tagumise stabilisaatori,kinnitus kronsteinid ja stabika otsa vardad.
Jaak Kuulilt sain näidise käigukasti tagumiste laagrite puki kronsa,lasin lõigata toorikud,nei d tuleb nüüd puurida,freesida jne jne.Re: Estonia 20
Natuke nokitud jälle,täna tegin valmis veovõllid,olemas olid vaid avariides kannatada saanud võllid.Treisin uued võlli torud,kardaani hargid ja nuudi võtsin siis nende avariiliste küljest.Samuti tõin laagrid käigukasti külgedel olevate kaante sisse,nüüd vaja veel tekitada piduri sadulad,kettad,ketta hoidikud.
Valmis sai ka paisupaak,vanalt paagilt võtsin korgi suudme,ei osanud muud välja mõelda kui,et liimisin terosoni kereliimiga selle suudme sinna kinni,ei tea millega joota messingit alumiiniumi külge.
Re: Estonia 20
Kipub kiireks minema 109 päeva esimese võistluseni.
Re: Estonia 20
Juba olen paanikas,pea 2 nädalat pole juurde saanud,tegemist palju.Nüüd see nädal olen natuke asju nokkinud,sai tehtud valmis käigukangi süsteem,originaalis oli selline s.tanikerdis,kus suured lõtkud sees ja otsid käiku nagu laz bussil mööda põrandat taga.
Vabariigi aastapäev möödub masina laiali kakkumiseks,saadan raami liivapritsi ära.Ah jaa,üks uuendus on veel tiomunud,kõik kondlid said remonditud,klaasplasti tööd sai ära tehtud nüüd vaid lihv ja värv.
Kuna mu kunagine treialist kolleeg,kes pea tiba alla 70-ne aasta vana,murdis reie luu,siis tema juurest tellitud tööd jäävad toppama.Valmis sai mootori ja kasti vaheline flants (laenatud flants sai omanikule tagasi) Treisin ka kettad valmis ja kui olin valmis saanud,leidsin varudest originaal asjad,ei mäletanudki,et mul need olemas olid.Kätte sain ka käigukasti mineva lühema võlli,mida kasti tegijal võtta polnud ja tellisin töötluse ca aasta tagasi.Vabariigi aastapäev möödub masina laiali kakkumiseks,saadan raami liivapritsi ära.Ah jaa,üks uuendus on veel tiomunud,kõik kondlid said remonditud,klaasplasti tööd sai ära tehtud nüüd vaid lihv ja värv.
Re: Estonia 20
Pikalt vaikus aga see ei tähenda,et niisama passinud,raam pritsitud,värvitud,pluss muud pudinad puhastatud.
Veljed õnnestus Saksamaalt osta kasutatud,need lähevad pulbrisse uuel aastal.
Nüüd hakkan siduri toru ja piduri torustikku vedama ja muude pisividinatega tegelema.
Paljud asjad nüüd küljes,mida enam ei pea ära võtma,käigukast komplektne ja küljes (kulla hinnaga,ei tea kas julgebki käiku vahetada )mootor valmis,klapikambri kaas ajutine.Veljed õnnestus Saksamaalt osta kasutatud,need lähevad pulbrisse uuel aastal.
Nüüd hakkan siduri toru ja piduri torustikku vedama ja muude pisividinatega tegelema.