MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Võistlused, laadad, messid, kokkutulekud, matkad ja reisikirjad
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Juba esimeses sõidus hellitasime lootusi Musta mere äärde sõitmisest...
madeinussr wrote: 23. Aug 2019 18:45
Igor wrote: 23. Aug 2019 15:23Aga Must meri?🧐
Tööle peab minema, ei jõua kahjuks.
mõned aastad on möödas ning püüame selle realiseerida järgmine aasta.

Eelnevad reisid olid kõik väga head:
19 - Ermoga kahekesti, pikk sõit Doonau äärde, üle Tatrate. Meelde jäi see kõige esimese reisina ja alguse segadust kui palju, et mis ja kuidas. Kõik hirmud kadusid, kui Eesti piir seljataha jäi.
20 - Kolmekesti, kaks izhi ja kovrovets. Koroona jamad, kuid jällegi mõnusad tatrad...
21 - Kolmekesti, kuid 350rattad ja mõnus soe, päike, meri, mäed...
22 - Kolmekesti veel kaugemale lõunasse mööda Aadria mere äärt.
Kahjuks ühepütased ei skoorinud... ehk järgmine aasta.
Rohkem lõuna poole ehk Kreekas sõitmiseks on vaja üle 10p aega + 2x suuremat reisieelarvet. Põhjus selles, et see kurivaimu Kreeka asub eestist liiga kaugel...

Sõiduajaks oleme praegu arvestanud jaanipäeva nädala. Sellel aastal oli see väga sobilik. Jättis terve suve muudeks tegemisteks ning ka reisiriikidel polnud veel turistide üleküllust.

Kuid see on juba traditsiooniline viies reis ning paika on loksunud mõned alustalad:
1. Alguskohta minnakse ja tagasi tullakse bussiga (siiani siis transit) st. rattad kuudis.
- Sinna ratastega sõit võtab 3 päeva aega + tagasi ka... lisaks vähendab sihtriigis kilomeetreid
- Sinna jõudmise kulud on kõige väiksemad. Rattaid ette saates + ise järgi lennates on 5...10x kallim (nt tänane päring 3 ratta saadmine Bulgaariasse Sofia linna oli edasi tagasi ~6980€ + km)
2. Päevased sõidud mootorratastega jäävad ~300km kanti. 200km on suht paigal passimine ja üle 400 on korralik rallimine.
3. Valime suuna ja aja, kõik muu jääb spontaalseks.
4. Reisi pikkus ~7-10p
5. Rahaliselt võiks arvestada 70-90€ päev - see on siiani katnud kolme peale kõik otsesed reisikulud (iga ühe oma suveniiride ostmised tuleksid lisaks).
6. Alati võetakse liiga palju varustust kaasa... ehk hirmul on suured silmad.

Oleme siiani sõitnud väga soojas ning mereäärsetel teedel. Jahedust pole eriti tundnud. Kuid Rumeenia on juunis palju heitlikum....
Keskmine temp 20°C Kõrgeim temp 26°C madalaim temp 14°C Päevavalgust 9 h Sademete maht 90 MM vihmaseid päevi 14

Millega siis väiksele juubelisõidule vastu minna - eks tuleb ratastele prioriteedid määrata: K58@100 -> Jawa 559 mootoriga -> Jawa 360 mootoriga
Vallo: Iz49 -> Iz jupiter 3 <-> Jawa 638
Ermo ütleb ise aga üüber kiidetud minski sõitu tahaks näha ;)

Kogu nende ettevõtmiste taustal on alati olnud üks kaasaelaja, kes on kogu aeg olnud peaaegu koos meiega reisil... ehk realiseerub see väikese juubeli reisiga.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by Mattu »

Kas selline ots Planeta Spordiga on mõeldav või see oleks mitte kõige mugavam mõte?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Mattu wrote: 08. Oct 2022 22:32 Kas selline ots Planeta Spordiga on mõeldav või see oleks mitte kõige mugavam mõte?
Tee enda peal katse: sõida PS-iga 5 päeva 60-80km/h ~200-300km ja saad teada
Eks see ebamugavus või siis sadulamaitse tuleb ~kolmandal päeval ja läheb pärast seda intensiivsemaks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1564
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by madeinussr »

Mattu wrote: 08. Oct 2022 22:32 Kas selline ots Planeta Spordiga on mõeldav või see oleks mitte kõige mugavam mõte?
Planeta Sport on selleks üks parimaid rattaod minu arvates, piisavalt joudu ja kiirust, lisaks suurepärane juhitavus. Ma plaanisin isegi kunagi Spordiga minna aga peamine probleem minu jaoks oli vibra, kui on hea vibravaba pill siis igatahes.

Uudiseid ka, Vallo 49 mootori väntvõll on valmis ja silinder puuritud. Eile osandasin mootori ja täna lähevad osandatud jupid pessu. Plaan on panna Jupiteri käigukast, et saaks vähe pikemad käiguvahed ja uuem laagriga ning kaherealise ketiga sidurikorv. Lisaks on silinder varase 56 oma, alumiiniumist silinder tagab soojades oludes parema jahutuse. Vape süüde ja Mikuni karburaator on ka juba olemas.
Attachments
748608FD-640F-4554-9A6A-7016B867AF3F.jpeg
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Täna on juba 9.aprill ja start võiks olla 22.MAI päev/õhtu... seega lihtne arvutus ütleb:
2 kuud ja 13 päeva;
10 nädalat ja 4 päeva;
74 päeva;
~1770 tundi...

Piirkond jääb kindlasti Eestist lõuna poole - olen Rumeenia mõttega harjunud aga mine tea, mis reis toob.

Praeguseks hetkeks on meid kolm.

Sõidurattad on veel koostamisel või siis testimisel.
Mul siis K58@100 - pole teda lähiajal inspekteerinud... see lisaõhu teema on natuke õhus... seega 559 mootoriga 360 raamil on alternatiiv... seal jäi üks pisike käigukasti kotermann sisse ehk vabakäigul õrn kõrin, st mingid nuudid tahavad liiga koos olla.
Ja kõige suurem garant on tänapäevane klassikaline inglane, kuid selleni ei tahaks käesoleva reisipuhul jõuda.

Vallo IZ49 raam on peaaegu koos, mootor vist ka nüüd suht OK seisus Ermo valdustes. Nädala lõpuks võiks ratas olla liikuv. IZ jupiter3 tahaetakse ikka koju jätta - tema on ammendanud oma reisikuvandid.

Ermo ka niblib palehigis igasuguste toimetamiste hulgas kahe sõrmega oma iz49 liikuma. Selliseid arglike pildikesi on ta kuvanud...

Aega veel on no üle 1770 tunni ju...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

2 kuu pärast sõidame lõuna poole.
Rattad nõks rohkem valmis, kui eelmises postis.
MUTU (mulle tundub), et siis 2x IZ49 ja 1x K58@100(Jawa 559), seega ühepütased ;)
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Ütleme nii, et üks kuu on jäänud...
K58@100 on peaaegu sõiduvalmis, vaja veel tegutseda tagarehvi vahetusega, nõks ehk ka rattaid rihtida, sest kunagi motonostalgial üle kaela käidud esiratas otsustas natuke vimpkat mängida. Lisaks ehk ka karpa/süüte konfi vaadata.
Jawa 559: sõidab... kuid käigukasti süsteem pole ideaalne vaid vabakäigul jääb mingi õrn hambumine töösse. Ehk peab ikkagi selle käiguvahetuseplaadi ära vahetama - no ei tahaks aga lisaks vaja ka natuke leketega toimetada. Nimelt käiguvahetuse võlli ka karterikaane vahelisest pesast immitseb käigukasti õli välja. Eks peab selle ava üle puurima ja puksi panema, et pind OK oleks ja vastav tihend saaks tööd teha.
Lisaks vaja ka sissesõitu rohkem teha.
Viimane võimalus on triumph... seda nuppu ei tahaks sellel sõidul vajutada.

Vallo Iz49 - koos, töötab. Registreerimisel ja seejärel sissesõit ning mõned reisimugavuse varustust panna - suunakad...

Ermo iz49 - mootor korras vist... käib raami ja veermiku komplekteerimine. Tõenäosus, et suure nutuga saab ehk mõned sajad km reisi ka sõidetud aga viimane polt/mutter keeratakse kinni enne transitisse lükkamist.

Kuhu siis... üli suure tõenäosusega Rumeeniasse.
Transitiga Rkv-Tallinn - Rumeenia, pigem sinna Oradea kanti. ehk soov ~1900-2000km korraga ja võimalikult rumeenia kesklääne ossa.
Põhjus selles, et siis saab nii Lõuna, kui ka ida Carpaatides sõita. Ehk Transfăgărășani (7c) jms sarnased teed.
Ehk õnnestub ka must meri aga... eks näis.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Täna sai nad kõik kolm kandidaati (v.a. Ermo oma) hoovi laulma pandud ning no mis teha, dkw NZ350 pojapoeg on esiisalt pärinud ilusa hääle, mida emake NSVL pole veel jõudnud rikkuda.
https://youtu.be/4GhxLAjRqUM
20230524_194306.jpg
20230524_183719.jpg
Võimalikud reisijad:
20230524_183731.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1564
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by madeinussr »

Teen ka korra check-in.
Minul on mootor valmis tehtud, nipet näpet seadistamist tuleb teha kui mootor raamil.
Esihark remonditud ja tagakiigele uus võll tehtud ja raam läbi hõõritsetud. Tagumised amodid uued ja eks paistab kuidas nendega läheb.
Raami jubinad on suuresti värvitud ja need mis pole jäävadki oma tooni või siis tuleb neile kiirelt roheline värvihiht peale.
Suurem töö on rataste valmimine, nädalavahetusel peaks kõik värvi alla saama ja ehk ka kokku laotud.
Poolast ja Ukrainast on ka suurem ports juppe tellitud ja puudu enam midagi olla ei tohiks.

Tegemist saab olema muidugi öko kapitaalremondiga, musta numbrit ei ole sealt oodata.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Kaks reisimasinat (K58@100 ja Iz49) läbisid esimese tugeva testikatse edukalt.
FB_IMG_1685432322193.jpg
Nokitsemist veel on, kuid vähemalt 1/10ndik reisipikkuse teekonna läbimine on juba arvestav õnnestumine.
Loomulikult mindi katsele nagu mehed muiste + veel seiklust juurde keerates ei võetud kaasa mitte ühtegi tööriista (kruvikat -/+; küünlavõtit, traati ega ka teipi jne...) ega ka seguõli. Masinad ju nii head, et mis sa ikka muretsed.
Paagid silmini täis ja sõitu.
Alguses oli ka ksf VX800 jawaga saatjana kaasas, kuni Väike-Maariani, siis sai tal linnaluba otsa...

Algus oli üli hea kuniks jõudsime Rakverest 10km kaugusel Levala küla juurde - izh jäi küttenälga. Põhjus paagikordi tuulutuses - jätsime siis korgi natuke lahti. Sõit jäkus.
K58 ei põlenud lähi ega kaugtuled - vahetult enne reisi sai korraks sätitud telefoni laadimist ja kes siis pirnile pistiku tagasi pani... kruvikat ju ka kaasas polnud... aga päevasõidu tuli töötas.

Jõudsime ilusti Ermo juurde ja pannes masina küljejala peale prantsatas see vaskule poole maha - peegel katki. No egas midagi, Ermol kuuritäis tööriistu ja tõstsin parema poole peegi vasakule ja paikasin ka esitulele pistiku.
Siis avastasime, et izhi karpa ülevoolust tuleb sirinal kütet... paar toksu karpale ja nõel sulgus.
See mure kimbutas meid iga 3-5km tagant kuni Vissuvere laadale. Panime teepealt tasku ühe kasepalgist võetud toksipuukese, millega siis seda karpat mõjutada.
Lisaks avastasime, et midagi on aku/vape suhtes nihu. masinal tuli ilusti põleb ja seisma jättes kaob vool korraks, mingi hetk tuleb tagasi aga seismise ajal tuli ei tööta, kontrolllamp aga küll. masin tööle ja kogu elektre tagasi.

Koerus sai tehtud samas kohas pilt, kis mu esimesel reisilgi.. kuid kuid izh polnud Ermo oma...
20230528_110842.jpg
Igatahes Vissuvere laadani sõitsid masinad hästi.
20230528_122354.jpg
Õnnistus reisiks:
20230528_140255.jpg
Peale õnnistust polnud izhiga ühtegi muret.

Vissuverest tagasi Põltsamaa olerexist sai paagid jälle silmini täis pandud ning selleks ajaks oli 145km sõidetud. K58@100 5,5L küttesegu ja Iz 49 7,7L. mis teebi 3,7L/100km ja 5,5 L/100km. Peale tankimist sai ühe jutiga ilma peatumata, toksimata jne 100km Rakverre sõidetud.
Sõidukiirus Vissuverre oli ~65 km/h, tagasi ~70km/h
Rakveres küünlaid kontrollides saime aru, et nõks rikkad on mõlema ratta segud aga las hetkel olla rikas, kui vaene.

Täna öösel andis ka Ermo piltidena info, ettema izh hakkab mootorratta kuju võtma ;)

Ahjaa kiivriside töötas hästi kuni Vallo seadmel aku tühjaks sai (~80km enne lõppu).

Seega 245km andis hea tagasiside, et rattad on reisiks piisavalt valmis ning edasi nokitsedes võib pigem asja rohkem nahka keerata kui paremaks saada. Samas natuke vaja ju ikka sättida...
Järgmine sõit on kavandatud seal teha: http://foorum.motokuur.ee/viewtopic.php?t=25532
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Nüüd on nii minu, kui ka Vallo izhi testitud piisavalt - nõks oleks nagu küttesegudega sättimist aga reisivalmis on nad küll.
Ermo ratas on juba päris ratta moodi st veermik paigas, mootor-leegikad küljes, elementaarne juhtmestik isegi... Nõks summutitega mängimist + viimane lihv elektri osas ja sõitma.

Seekord on meie transiidi sõiduk Fordi asemel Volkswagen.
received_813976897001625.jpeg
received_1873723629671227.jpeg
Suurem, mahukam ehk ka nõks mugavam. Reisijate ja kauba ruumi vahel on vahesein ning kaubaruum piisavalt suur, et lihtsalt mahutada 4 ratast.
20230604_105027.jpg
20230604_105308.jpg
20230604_112746.jpg
20230604_114247.jpg
Rataste jaoks paigaldame hoidikud, et nad vastu seina ei oleks.
20230604_122619.jpg
Minek siis 10 päeva pärast
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Täna on meil start.
Hetkel minul ja Vallol rattad ning varustus bussis. Sööme oma lõuna ära ning Ermo poole teele. Tõenäoliselt Tallinna kandist ~15 paiku suund Rumeenia poole.
20230621_202147.jpg
20230621_205003.jpg
20230621_214239.jpg
20230621_214258.jpg
20230621_215159.jpg
20230621_215131.jpg
20230621_215137.jpg
20230622_065816.jpg
Mis siis kaasas on:
1. K58@100 on bussis, kaks reisikohvrit ka. kohvrites enda riidevarustus (T-särgid, püksid, sokid, natuke ka sooje asju, mõned õhtuks istumise asjad. Lisaks kaks liitrit Motul 510, üks 2,4L karp hädapäraseid vahendeid, et masin liikumises hoida. Videotehnika ja seadmete laadimised.

2. VAllo Iz49: üks Oxford torukott, seal enam vähem samad asjad, mis mul. masinal kaks külje kotti, kus mõned heeblid, kullinokad, nipukad 2L õli.

3. Ermo Iz Planeta Sport, üks torukott + mõned vidinad.

Eile sai veel väike tiiruke teha, suhteliselt OK: https://youtu.be/kp9Bi2cbo-g

Pakkimine. https://youtu.be/1gzmUZAy2GE

Eks sõitudest viskame siia ka mingit infot, kuid põhiline ülevaade ikka Facebooki lehel Lõunasse päikest otsima.
Nendel, kellel FB-d pole, siis meie asukoha info panen ka siia kahes osas, bussi teekond ja ratastega sõit.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by Mattu »

Kiiver olemas?
Sõidan nagu suudan.
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Mattu wrote: 22. Jun 2023 18:11Kiiver olemas?
Jah. Kuid küljekohvrid on kuidagi tühjad võrreldes eelmiste reisidega :roll:
20230622_152240.jpg
20230622_153824.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

hmm wrote: 04. Oct 2022 19:59 Juba esimeses sõidus hellitasime lootusi Musta mere äärde sõitmisest...
madeinussr wrote: 23. Aug 2019 18:45
Igor wrote: 23. Aug 2019 15:23Aga Must meri?🧐
Tööle peab minema, ei jõua kahjuks.
mõned aastad on möödas ning püüame selle realiseerida järgmine aasta.
Nüüd on mõni päev sõidetud ning nauditud motomehe rõõme:
kurvilisi, sirgeid, tasaseid, hüplikke, vihmaseid, palavaid, kiireid, aeglaseid, libedaid, üllatusterohkeid ja võimsate vaadetega teid.
Screenshot_20230626_190520_Chrome.jpg
20230624_081353.jpg
20230624_081436.jpg
20230624_081306.jpg
20230624_085621.jpg
20230624_173806.jpg
20230625_155519.jpg
20230625_165831.jpg
20230626_120936.jpg
20230626_154722.jpg
Jõudsime ka ühe eesmärgini MUST MERI.
20230626_184613.jpg
20230626_185110.jpg
20230627_093041.jpg
20230627_091441.jpg
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Reisi kokkuvõte mingi hetk.. praegu kogun ennast ja korrastan materjali.
Aga sõidujoon oli selline ja esmase ülevaate saab geoapest:
MotoreisÜldine.jpg
https://geoape.com/tracklogs/mk-etapp-2 ... -meri-6422
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1534
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: MK etapp 2023: Väike juubel Must meri

Unread post by hmm »

Tekst valmis, pilte liiga palju, seega siia ei pane

Bussiga sõit Eestist Rumeeniasse:
21.06.2023 õhtul rattad ja suurem osa sõiduvarustusest pakitud bussi
22.06.2023:
12:30 start Rakverest ja sõitsime Valloga Tallinna, astusin GoPro poest läbi ja võtsin korraliku läätse - eelmine lääts oli kriimustatud.
15:15 paiku jõudsime Ermo juurde, masinad peale ja 15:30 võtsime suuna Rumeeniasse Lugoj peale. WAZE juhatas meid mööda kiirteid (Geoape punane joon).
23.06.2023 kella 17:30 jõudsime Rumeeniasse Lugojsse. Läbitud 2330 km, 26h ja tangitud bussi 4 korral kokku 234L summas ~427€
Saabudes Rumeeniasse näitas temperatuurinäidik 35..37 kraadi, tuuleta ja päike, õhtul natuke jahenes ehk 27 ikka.
Otsustasime bussi jätta ikka ööbimiskoha juurde, mitte kuhugi valvega parklasse.

Ööbimiskohaks saime Mi Sian Mura hotelli , kolmele läks see öö maksma 55€ ja selle eest saime kaks tuba. Üks tuba kahe eraldi voodiga ja üks tuba ühe suurega.

Õhtul läksime linna sööma. Söögikoht City Bistro suht OK s.h. teenindajad. Korralik söök + jook õhtu jooksul läks maksma 68€ aga kõht oli pärast ikka väga täis, toit maitsev ja mis seal salata ka kesvamärjukest läks mehiselt.

Lugoj linn ise oli rahulik, tänaval olev elektrisüsteem ise on paras vaatamisväärsus - kõik maailma juhtmed on postide otsas ja vist iga maja pistikusse on veetud sealt eraldi juhe.

1. mootorratastega sõidupäev: 24.062023
Hommikul 07:30 ajasime rattad bussist maha ning sättisime ennast teele - plaanis oli hommikune eine teha kuskil tee peal aga spordipäev tuli vahele.
Nimelt otsustas Ermo spontaanne ratta kaasavõtmine tekitada hommikuse spordipäeva. Iz Planeta Sport ei tahtnud kohe kuidagi ärgata ja vanemate kaaslastega Iz49, Kovrovets K58€100 eeskujul sõitma minna. Isegi andis korraks iz49 halba eeskuju (hakkas teine lisaõhku võtma karpa lõdviku vahelt) aga selle ravisime kohe välja.
Ermo võimles spordiga kõvasti, isegi kleepsude peale panek ei muutnud sporti heldemaks. Lõpuks Ermo, Vallo ja Sport tegid sprinte - ikka ei midagi.
No mis seal ikka, käisime Valloga ehituspoes, soetasime multimeetri, 4x küünalt. Lisaks käisime valloga ka pagariputkas söömas.
Lõpuks kell 11:00 ning peale 3h:30min korralikku võimlemist, sai oranz iz tule kolvile. Kiirelt tanklasse, pagid täis ja Serbia poole minema.

Tee oli hea ja kurviline. Mõned peatused, võimlemised aga masinad liikusid.
2. tankimine toimus 125km (google maps 126km) eelmisest paakide täitmisest Rompetsol expressis.
K58 8,35L ehk 6,5L/100km, arvestades, et ma ei pannud eelmises tanklas paaki täis vaid sõitsin nõks tühjema paagiga.
Iz49 7,46L ehk 5,8 L/100km
Iz Planeta Sport 7L ehk 5,5L/100km

Edasi liikusime piiripunkti poole. Piiri ületasime suht kiiresti koos kergemate spordi võimlemistega, sest Ermole hakkas juba spordi trikid selgemaks saama. Teekond Serbias ka väga OK mägine, sile tee.

3. tankimine 155km (157km google maps)
K58 5L ehk 3,3L/100km;
Iz49 6,39L ehk 4,1 L/100km
Iz Planeta Sport 7,3L ehk 4,7L/100km

Sebias oli ööbimine Knjaževca kesklinnas Smestaj Knjazevac Apartman Aleksic, Knjaza Miloša 70. Maksma läks see meile kolmele kokku 50€.
Rattad said lükatud kuhugi esikusse, linna riided selga ja kuhugi jõeäärde kohvikusse pizzat sööma ja õlut jooma (20€ läks kogu laaberdamine).

1. mootorratastega sõidupäeva saldo 378km

2. mootorratastega sõidupäev: 25.062023
Teine sõidupäev algas Ermo poolt väikese kripeldusega, et vaja ikka spordil genekaalune tihendit kohendada, ehk viga seal. No laiali ta selle võttis, kohendas, veendus, tihendas ja ladus kokku tagasi. Mina otsustasin kuklas olevale kuradile järgi anda ning nõela astme võrra langetada alla poole.
Pärast rataste kohendamist läksime lähimasse pagariputkasse - sõime ning asusime teele. Loomulikult kui rattad välja ajasime oli kohe vanameeste kamp ümber ja nostaligtsesid.
Võtsime suuna Bulgaariasse Veliko linna poole.
Sõiduteed jällegi klassikaliselt head, kurvilised, kohati ka sirged aga mõnusad.
4. tankimine: Pirojoti juures olevas tanklas tegime peatuse, panime paagid täis. Eelmisest tankimisest 165km (161km google maps)
K58 5.9L ehk 3,5L/100km;
Iz49 9,38L ehk 5,6 L/100km
Iz Planeta Sport 8L ehk 4,8L/100km

Kuna minu masin ei tahtnud peale nõela langetamist väga ladusalt liikuda, otsustasin ikkagi nõela tagasi panna keskmisesse asendisse. Ermo ratas tekitas tugeva spordi ettevõtmise sõitjale, et oli vaja mehisemalt võimelda ja paugutada. Lõpuks kui liikuma saime sõitsime ühe jutiga kiirteega külgneval lookleval teel piiripunkti.
Serbia pool oli korralik järjekord ja temp nagu ikka 30 juures. Pärast põdemist, et enam me viisakad pole, võtsime rattad käekõrvale ja lükkasime masinate vahelt kontrolli poole. Serbiast saime kergelt üle, kuid Bulgaaria pool võeti Ermo varustuse panipaigad juppideks, isegi paagikorgi alla vaadati. Mina ootasin, mis ma ootasin, lõin Vossi käima, mille peale ametnik viskas kulmu kortsu ja juhatas kiiresti sealt minema. Vallo lükkas vaikuses oma ratta kontrolli ja ka tema puistati läbi. Bulgaaria poolt ära minnes paigutas Ermo oma Spordiga korralikult - selline korralik püssilasu moodi litakas tuli summutist.
Peale piiri võtsime ratastest viimast mööda kiirteed ja ~105 või isegi 110 tuli vossil GPS kiiruseks. Vallo jäi tagasihoidliku 95 juurde, Sport püsis vossi kiirusel ilusti. Spidomeetri enda näit lakkas töötamast, kuid odomeetrit luges.
Peale kiirustamist keerasime kiirteelt kõrvale ja kulgesime paralleelselt kiirteega mööda vana kiviteed. Tõenäoliselt on see olnud kunagi ammu Serbia ja Bulgaari vaheline põhimaantee aga lahe oli seal sõita ning hüpelda. Tegime ka peatuse pärast hüplemist, eks ka ratturitel vaja oma paunad tühjendada. Vaatasime ka ilmakaarti ning accuweather näitas rohekat laiku suhteliselt lähedal... aga asusime teele. Nautisime jällegi mägiseid kurvilisi teid. Mingi hetk läksid pilved aina tumedaks ja kohati saime juba vihmakest. Egas midagi tegime peatuse ning korrigeerisime oma sõidu ulatust lisaks otsustasime ka masinatel paagid täis panna.
5. tankimne toimus Bulgaarias Vrasta lähedal tanklas. Eelmisest tankimisest 160km (161km google maps)
K58 5L ehk 3,1L/100km;
Iz49 9,45L ehk 5,9 L/100km
Iz Planeta Sport 8,5L ehk 5,3L/100km

Ermo broneeris Lovtechis hotellitoa, mille chek in oli kuni 2200. Sinnani oli jäänud 118km ning waze näitas, et jõuame 21:45. No sport läks käima, iz49 ka aga va kurivaimu voss ei läinud - kohe mitte midagi. Küünal maha, sädet pole, võtsin juhtmepundarde peal oleva vasaku istmealuse katte eemale ja va kurja - süüte kõrgepinge juhe oli ennast hõõrunud katte vastu ja lühisesse ajanud. Kiirelt riidestteip mitu kihti peale, masin käima ja tuld. Selleks ajaks oli wazel kohale jõudmise ajaks kujunenud 21:58.
Läbi vihma ja korralikult hagu andes kurvilistel/külavahe teedel jõudsime läbimärjana Lovechi hotelli 2 min enne 22:00-i
ChekIn ja kopikaid kulus 62,74€ kaks tuba koos hommikusöögiga.
Õhtul kui sadu enam polnud liikusime korraks lähedal asuvasse burksi putkasse ja 13€ pugisime kõhud täis ning tagasi hotelli puhkama, riideid kuivatama, soojenema.

2. mootorratastega sõidupäeva saldo 331km

3. mootorratastega sõidupäev: 26.062023
Kolmas sõidupäeva alustasime hotellis hommikusöögiga. Kaks tassi kohvi, mingi soevõileib muna/juustu/vorsiga.... omlett jne.
Hommikul sajas väljas vihma parajalt... Pakkisime oma asjad ratastele ja selleks ajaks oli sadu lõppenud.
Eesmärk oli sõita n.ö. suhteliselt otse v.a. kiirteed Musta mere äärde. ok võtsime suuna Varnja peale, kuid natuke põhja poolseid teid, sest Accuweatheri sademetekaart näitas, et ehk õnnestub kahe suurema sajupiirkonna vahelt läbi lipsata. No enam vähem õnnestuski, korraks saime kergemat vihma aga üldjuhul kuiv.
Esimene suurem paus oli kohe sõidu alguses bensiinijaamas, sest Vallo izhi paak oli suht tühi peale eilset rallimist.
6. tankimine: Eelmisest tankimisest 125km (126km google maps)
K58 5,07 e 4L/100km
Iz49 10,39 8.7L100km
Iz Planeta Sport 7,01 5 6L/100km

Peale tankimist seadsime ennast teele korraliku hooga e 80 keskmise kiirusega. Sõidu ajal hakkas spido korpus oma pesas vastavalt mootori vibrale pöörlema. Samas märkas ka Ermo, et suunatuli keeras ennast lahti, seega vaja väike peatus teha. No minu spido kiirusenäidiku seier viskas lusika nurka, kuid vahemaad loeb edasi. Määrisime ka kette.

Järgmine sunnitud peatus oli vallol, kellel kütuse tase nõudis resevri aga see oli umbes. No mis seal ikka, izh külili, kraan küljest, puhtaks ja tagasi. Kuid lisasime mõne aja pärast ka 2L kütust vallole, sest kohati ikkagi ei saanud kütet kätte. Sõitsime Castroli bensukasse, kõigil suht aurude peal sõit, mul ka reservi peal, kuid krt see kütuse müügikoht oli minetanud enda relevantsuse... järgmise 20km pärast oli shell ja see OK.
7. tankimine. Eelmisest tankimisest spidomeetrite järgi konsensusena 135km (tegelik 227km google maps)
Kütusega on nüüd nii, et vallole sai jaotatud kütust, sest reserv ei tahtnud fungata ning kütust jäi väheseks tanklasse jõudmiseks.
K58 10L (-1l vallole) e. 9L 3,8L/100km
iz49 10,69 (+1L petsilt, +1L ermolt) e. 12,59L 5,3L/100km
Iz PLaneta Sport 14L (-1L vallole) e. 12L 5.1L/100km

Paagid täis avastas Ermo, et ketiluku fiksaator on jehhat teinud. Läks läheduses olevasse põllumajanduse poodi seda otsima... eks ermo lisab selle kohta oma jutu:
Nagu Pets mainis, siis ketiluku “splint” oli kadunud. Millal ta kadus ja kas teda üldse oli jääbki saladuseks. Kui lukk oleks lahti tulnud oleks see võinud väga valusalt lõppeda, igatahes oli tanklast kaugemal mingi traktor service, uksed siiski kinni, nii ma seal tiba nõutult seisin kui tuli lahke bulgaaria mees oma vanemast Mazdast ja nähes mu nõutust proovis aidata, näitasin katkist lukku ja kordasin paar korda fraasi “autoservice?” Ootasime ta naise ka pagarikojast ära ja põrutasime sama sinise noolega linnapoole (mille asukohast ja kaugusest mul polnud veel aimugi). Jõudsime autopoodi ja seal mehed peale pikemalt seletamist oleks saanud mulle DYI keti koos lukuga homseks tellida. Meil oli kiirem. Vahepeal jõudis kohale minu abistaja poeg oma halli Audi TTga. Tema rääkis väga korralikku inglise keelt kuigi vabandas, et pole eriti rääkinud ja pole kellegagi harjutada. No nüüd me siis harjutasime. Näitasin kaardilt leitud “ moto service” asukohta ja kruiisiisime läbi linna sinnapoole. Ukse kõrval oli Ishi rattast tehtud pink mis tegi südame soojaks kuid uks oli kinni ja nr ei vastanud olenemata lubadusest kella kuueni lahti olla. Kell oli umbes kolm. Minu sõber, nimetagem teda Тонислав-iks. Helistas sõbrale sest rohkem kohti mina ei leidnud ja tema ei teadnud. Sõber teadis, kruiisisime läbi linna järgmisesse kohta. Samal ajal rääkisime tööst ja sellest linnast (mis oli suurem Tartust ja tema arust pisike). Lisaks autodest ja motikatest. Leidsime koha ja seal oli päris mitu mitu projekti töös meestel, nagu minugi garaazis, aed oli igasugu ratta jäänuseid täis. Mul oli meeles, et Ishi kett on 520 mõõduga aga neil oli vaid 530. Ta ütles, vist ei sobi ja saaks tellida, tunniga toovad ära aga ise arvasin, et see vaid laiem ja võtan riski. Kaardimakset polnud ja sula polnud minul. Sõber aitas hädast sula pakkudes kuid müüja ütles, et kingitus. Ära muretse, ma tean, mis tähendab tee äärde jääda. 🥹. Süda oli soe ja meel rõõmus kuid meid juhatati veel ühte kohta edasi ja seal pidi olema kindlasti. Suund uude kohta, rääkisime spordist ja reisimisest. Uuest kohast sain lisaks õige luku. Oli rohkem nagu rattatöökoda aga omanikku oli vist keegi teavitanud, sest kauss lukkudega mind ootas. Siin läks uuesti sõbra abi vaja ja sula võeti kenasti vastu. Minu abimees viis mu tagasi bensukasse, surus meie kõigi kätt ja lahkus peale seda kui kinnitasin, et lukk sobis ka probleem lahendatud. Lisan siia pildi oma heast samariitlasest oma TT-s,kes keeldus minu poolsest aja ja rahakulu kompensatsioonist ja lahkus. Kokkuvõtteks võin kõikide oma reiside kohta öelda, et inimesed on head ja seda peab uksuma. Lõpuks läks kokku 2h otsingutele ja need kandsid vilja.

Mina avastasin, et karpa ei püsi jawa 638 kinnituse sees ning väga kergelt vupsab välja. Kumm lihtsalt kuum+ karpa soon ei klapi hästi jikovi ühenduse kummiga. Mis seal ikka, poltide külge traat ja sellest moodustatud n.ö. hoidev klamber.
Lõpuks jõudsime musta mere äärde. Saime 200m kaugusel rannast korteri kaheks ööks 143,76€.. Väga OK koht. Kaks magamistuba, köök, suurtuba, kinnine rõdu, kohvimasin, pesumasin jne.
Käisime meres ujumas ning Türgi restoranis söömas. Jällegi, suurepärane toit, vein-õlu jne ning kolme peale kokku 61€
Pärast väike tiir ranna ääres ning puhkama

3. mootorrattaga sõidupäeva saldo oli 322km

4. mootorratastega sõidupäev: 27.062023
See päev oli meil 0km päev. Isegi ei näppinud rattaid. St hommikul randa, ujuma, õlu, kalasupp, ujumine, söök jne. Seega laadisime enda akusid. Loomulikult põlesime päikse käes korralikult ja see tunne andis kohe mitu päeva tunda.
4. mootoratta sõidupäeva saldo oli 0km

5. mootorratastega sõidupäev: 28.062023
Päeva eesmärk oli jõuda võimalikult lähedale Transfăgărăşanile. Seega Rumeenias olev Piteşti oli koht kuhu oli vaja jõuda. Jällegi accuweatheri kaart polnud palju lubav aga andis natuke lootust, et kui asja olud head, ehk ei saa vihma.
Kuid kogu aeg tiksus kuradike kuklas: tõsta nõela.... tõsta nõela, säti süüdet, säti süüdet. No tõstsin ja näppisin. Pakkisime asjad ja Piteşti poole teele.
Suvorovo küla keskväljaku juures tegime ühe peatuse, et uurida korraks ilma ning ka kinnitada keha. See saia putka oli päris lahe ning sealne müüja väga lahke. Rataste juurde tuli ka üks kohalik, kes ütles, et juba 40a. pole iz49 siin kandis näinud, ta ise omas sellist aga nüüd on kõik sellised rattad kadunud.
Mingi hetk vaatasime uuesti Accuweatheri sademete kaarti ja no oli tugevalt roheline, seega vihmast pääsu pole. Me ei hakanud stressama, vaid otsustasime tegutsda siis, kui vihm meieni jõuab. Igatahes seiklesime Varnast välja väga huvitavaid konarlilkke, mudaseid teid. Samas voss kohe kuidagi ei liikunud ja tuli nõel tagasi panna keskmisesse asendisse.

8. tankimine: Eelmisest tankimisest odomeetrite järgi konsensus 195km (tegelik 189km google mapsi järgi)
K58 8.23 e. 4,2L/100km, (5L 1:30 õli-bensu segule lisasin 8L puhast B95). Süüde hilisemaks ja sõitu...
IZ49 10,47 5,3L/100km
Iz PLaneta Sport 8l 4,1L/100km ermo tankis vähem e. Seega tuleb arvestada ka järgmise tankimisega.

42km pärast andis 90km/h kiirusel vossi mootor kokkujooksmisega teada, et tankimisel jäi midagi lisamata. No natuke jahtumist, 300ml õli lisamist ja käimajooksmist masin jälle töökorras.
Leidsime ka ühe aediku izhide, voshodi, mz ning Balkanitega. Aedik kinni ning liikusime edasi Rusesse. Pilved läksid tumedamals aga ei sadanud veel.
Jõudsime Ruse linna, Tankisime paagid täis,

9. tankimine: Eelmisest tankimisest odomeetrite järgi konsensus 132km (tegelik 128km google mapsi järgi)
K58 5,5 e. 4,2L/100km
Iz49 7,73 e. 5,8L/100km
IzPlneta Sport 8,5 e. 6,4 L/100km aga nüüd tuleb vaadata ka eelmist tankimist ja km. Seega kahe tankimise keskmist näitu.

hankisin vihmariided, ületasime piiri ja Doonau. Chiriatu külas jõudis vihm meieni... otsisime varju ühes poe juures olevas söögikohas. Ermo ja vallo leiutasid endale täiendavad vihmariide aksessuaarid, mina tegin sussid vihmakindlamaks ning vurasime edasi. Nii väga oli vaja täna Piteşisse jõuda, sest järgmine päev 150km sõita + transfăgărăşani sõita ei jõua. Aga lõpuks kohal ning öömaja super 60€ Dany rent house eest kolmetoaline renoveeritud korter koos hommikusöögiga.
Aga nüüd puhkama ja homme rallima.

5. mootorratta sõidupäeva saldo oli 397km

6. mootorratastega sõidupäev: 29.062023
Kätte oli jõudnud siis see päev, kus oli plaanis sõita seda palju haibitud mägiteed transfăgărăşan
Sõime majutuses hommikueined, pakkisime asjad ja võtsime suuna teele 7C.
Pitestist väljasõtes 7C peal oli juba märgata rohkelt mootorattureid nii üksikult kui grupi kaupa.
Tegime peatuse Lukoili tanklas, et enne tõuse paagid täis ning sellest tingituid üllatusi poleks.

10. tankimine: Eelmisest tankimisest odomeetrite järgi konsensus 216km (tegelik 209km google mapsi järgi)
K58 9,5 e. 4,3L/100km
Iz49 9,7 e. 4,5L/100km
IzPlneta Sport 10,6 e. 4,9 L/100km
Kütuse eest maksmistega oli selline huvitav asi, et müüja ajas kõik sassi, kes tal seal kütust ostsid - mina maksin 6,5L diisli eest ;), Ermo maksis Vallo kütuse eest, Vallo ermo kütuse eest. Ermo oli õnnelik, sest kogus oli ju väiksem aga seda nii kaua, kui Vallo ütles, et pani kallimat kütust ;)
Tanklas oli ka kaks Poola motomatkajat, ka nemad uudistasid Iz49-t.

Igatahes mägede poole sõitma. Masinad liikusid enam vähem OK. Tõusud nagu ikka. Käpa viskamist piisavalt. Lisandusid ka mesikäpad s.h koos poegadega tee äärtde. Kogu selle mägi tee jooskul nägime viiel korral karusid. Kaks korda karuema koos 2-3 pojaga, kahel korral noort karu üksinda ja ühte suuremat karu. Rahvas peatus karude juures ja hakkasid pildistama. s.h. seisid ka mootorratturid - no mõistus... karuema koos poegadega ning sa seisad 3-5m kaugusel mootorratta peal ja pildistad :? Me üldjuhul ei tahtnud karusid paitada, vaid eelistasime edasi liikuda enda tervise ja eesmärgi nimel.

Mägitee oli väga mõnus (no vallo karpa küll tilkus aga mingi hetk sai ka selle pidama), mida üles poole seda järsemad tõusud ja puud kadusid ning lumekeltsa oli mägede peal veel alles.
transfăgărăşan tunnelist läbi sõites avanes turistilõksu koht - parkimisplatsid, müügiputkad + söögikohad. Rahvast palju. Tegime kehakinnituse ja allasõidu tee pildid. Vaade võimas.
Alla poole sõites oli kõik väga OK. IZ49 ei saanud väga palju kallutada aga ka see oli piisav. Vahepeal lülitasime mootorid välja ning liuglesime mitu km.
Jõudes sirgemale teele tekkis mõte, et paneks siis paagid täis, sest majutusse oli veel 140km jäänud...
11. tankimine: Eelmisest tankimisest odomeetrite järgi konsensus 161km (tegelik 157km google mapsi järgi)
K58 5,8 e. 3,6L/100km
Iz49 10,06 e. 6,2L/100km
IzPlneta Sport 6,54 e. 4,1 L/100km

Lisaks sellele peatusele tegime veel ühe, et rehvirõhku kontrollida - krt nii mul, kui vallo izhil rehvides 1AT rõhku... panime mõlemad 2AT ja voila... masinad hakkasid kergemalt liikuma.
Saime peale eelimist tankimist liikuda ~ 22km kui IZ sport jäi sõidu ajal vaikseks - sunnitud peatus. Midagi Ermo niblis ja tööle ta sai. Lisaks vajasid mõlema izhi keti pingutamist, määrisime kõik oma veoketid ning liikusime DEVA-sse kus DACIA linnaosas oli broneeritud öömaja Pensiunea Dacia 50€.

6. mootorratta sõidupäeva saldo 313km

7. mootorratasteg ja bussi sõidupäev: 30.062023
Hommikul pakkisime asjad ratastele, lükkasime rattad hoovist välja. krdi palav jälle... no iz49 käima, Voss käima, iz planeta sport.... vaikus
Eelmisel õhtul oli ermo käinud sporti niblimas... hommikul täielik vaikus, ei piuksu poegagi.
1h kulus, kontrollis küünalt, sädet, süütelukku, karpat, vaikus... aeg kulus. Lõpuks otsustasime, et liigume valloga bussi juurde ja kui Ermo saab vahepeal masina tööle tuleb järgi. Kui ei saa, siis tuleme korjame peale.
Asusime teele ja ermo jäi sporti tegema. Vallo hindas, et tal läheb natuke kütust vaja, sest ei olnud reservi peale kindel. Lähimast tanklast pani ta 7,7L peale ning see tegi eelmisest tankimisest 139km ja 5,3 L/100km. Mina vaatasin, et mul kütust veel piisavalt.
Sõitsime bussi juurde. panime asjad bussi ja otsustasime sööma minna. Aga va kurivaimu bussil aku tühi 8O ....
Mis seal ikka, lähimasse tanklasse, küsisime abi - soetasime täkud ja kohalik tankla boss oli nõus meile oma daciast voolu jagama. Enne seda sõime head burksi.
Dacialt vool saadud, buss tööle ja Deva poole tagasi. Vahepeal oli ermo saanud spordile hääle silkusse ning suunasime ta endale vastu mööda A1 maanteed. Lõpuks tegime ikkagi otsuse, et ta tuleks Bejani külla, et sealt siis otse põhja poole sõita. Meie jõudsime sinna enne Ermot, ta oli juba piisavalt kaugele mööd A1 jõudnud aga pööras tagasi.
Pakkisime ka Spordi masinasse ja lõpetasime ametlikult mootorratastega sõitmise 30.06.2023 kell 16:00

7 mootorratastega sõidupäeva saldo 104km

Bussiga alustasime Lugoj linnast sõitmisega 14:30 -> Bejani 111km. Ootasime Ermot, kui tema peal siis sealt edasi Oradea linnas kaubanduskeskuses väike shoppamine + söögivarude hankimine edasiseks sõiduks koju.
Kogu bussiga tagasisõidu teekond oli 2156km, Ermo sai koju 1.07.2023 19:40 ja meie valloga olime Rakveres 20:50.
tagasi sõidul tankisime bussi neljal korral kokku 233,54 liitrit kütet.

Kuna sõidutee oli väga hea, ning suurem osa ärkvel olevast ajast nautisime ratastega sõitmist, siis nende hetkede teile esitada on väga raske... videod on ju ka olemas aga monteerimine aega nõudev tegevus - lihtsalt ratta sõitmist videost vaadata on tegelikult tüütu - sõitke ise ;)

Nüüd kulude kokkuvõte:
Bussiga transiidi teostamine edasi-tagasi 4486km, 467L: 790€ e. 263€ reisija
Sinna 2330 km, 26h ja tangitud bussi 4 korral kokku 234L summas ~427€
Tagasi 2156km ~27h sõitu, tangitud bussi 4 korral kokku 233,54L ~363€

Mootorratta küte, läbitud vahemaa google mapsi järgi 1845km, keskmine kütuse hind 1,6€/L:
K58: 67,35L + kodus peaks veel mingi 5L minema e. 72L e. 3,9L/100km ~115€
Iz49: 99,94L + 5L julgelt veel peaks minema: 105L e. 5,7L/100km, ~168€
Iz Planete Sport: 80,25 +5L e. 85L e. 4,6L/100km, ~136€

Majutus: 7 ööd, 421,46 e. 140€ reisija e. 20€ öö/inimene
1. Rumeenia, Lugoj, Mi Sian Mura - 55€
2. Serbia, Knjaževac, Smestaj Knjazevac Apartman Aleksic - 50€
3. Bulgaaria, Lovech, Hotel Lovech - 62,74 (koos hommikusöögiga)
4. Bulgaaria, Varna, Homestay Ivanov, 143,76€ (kaks ööd)
5. Rumeenia, Pitești, Dany Rent A Home, 60€ (koos hommikusöögiga)
6. Rumeenia, Deva, Pensiunea Dacia, 50€

Ühised söömingud/joomingud (lõuna-õhtu söögid, praed/pitsad/purksid) 7 korda, kogusummas 283€ ehk 94€ inimene ja 13€ üks isik üks söögikord.

Ühised kulud (transiit, majutus, söögid) 1518€ e. ~500€ inimene + ratta küttekulu (115-168€+seguõli ~2L)+ isiklikud heaolu kulu minul+~100€
Seega 750...850€ isik, mis teeb ~9 päeva peale 88€ päev
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Post Reply