Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Tere. Poetaks kah mokaotsast paar sõnakest ühe vanakese kohta. Tegu nimelt Yamaha DT125MX dvuhtaktnõi raketaga, aastast 1987. Liigume ajas mõnikümmend aastat edasi -
Päev mil ma ta ostsin. Vana ratas nagu ikka, töötas hästi, mõned asjad puudu, aga see selleks. Päästetud olevat see kuskilt põllult või kuurist. Mootor oli kadunud(?) ning uus olevat saadud Poolast. Seejärel nautisin masinat, käisime temaga ujumas, hullasime metsas puude vahel, hoolitsesin ta eest, jootsin, vahetasin vedelikke ning elu kui vilmis. Arvasin, et paremaks enam minna ei saagi. Tõesti hea ratas, kerge, pole eriti kange ka, jaksab kinni hoida küll. Kogu mu ilus elu kestis selline, pakun julgelt kuu aega. Siis sai mulle saatuslikuks mu loll pea ja kruvide keeramine. Nimelt kooslus liiga suurest õhukogusest ja pikast ajast maanteed põhjagaasiga sõitmisest. Süda purunes. Nii mul kui tal. Nautisin siis oma suve Minskiga edasi ning jätsin ta esialgu nurka seisma, kui ühel ilusal päeval tuli peale tuhin. Otsustasin, et kuna dokumentatsioon on niivõinaa puudulik, siis saab temast "raja ja metsa" masin. Osandasin ta laiali ning viisin asjad Laagrisse pritsi ja pulbrisse. Sel ajal kui osad Laagris olid, võtsin lahti mootori ning andsin talle vähekene värviuuendust. Seejärel sai hakata kuskilt otsast juba kokku laduma. Lahti võttes olin vist liialt robustne. Lõhkusin ära sidurikorvi ja suutsin seeneks malkida vända mõlemad otsad. Keerme parandusest pilte ei hakka lisama, kuid miskitmoodi viilide ja keermestajatega ma selle heaks sain Yamahakeskusest sain kõik vajaliku, peale kolbi, rõngaste ja sidurikorvi. Algselt leidsin facebooki avarustest ühe mehe, kes Poolas müüs sidurit, kuid tähele ma ei pannud, et sidur oli hoopiski uuema dt125e oma, kuid see selgus muidugi alles siis, kui olin ta kätte saanud. Õnneks leidsin Saksamaalt terve kasutatud heas korras sidurikomplekti. Paagi ja porikate värvimisega sain ise hakkama, metsamasinale käib vast küll. Spreiga mina paremini enam ei oska. Kuna kolbi ma yamahakeskusest ei saanud, siis otsisin uut eBayst, algselt tellisin Hiina kauppa kuid järjekordselt saan aru, et ei tasu proovida kulusid kokku hoida selle kaubaga. Tellitud kolbi varuosakoodi järgi ning ei sobi. Las siis olla, jääb lauakaunistuseks.Nüüdseks yamaha originaal tellitud ning tema taga edasine progress kinni. Kolbe sain Inglismaalt ja rõngad Saksast. Mootorit olen nüüdseks neli korda kokku-lahti ladunud, kuna midagi on kas ära ununenud tagasi panna, või lihtsalt läinud mingi väike jublakas kuskil valesti. Asi hakkab pähe jääma juba. Loodan, et viiendat korda ei tule Originaalis on tal autolube, kuid et oleks vähem asju mis saab valesti minna, siis seda seal vahel ei ole. Internetist sain inspiratsiooni sepistada külge vanakooli ovaalid. Eesti pinnalt ei leidnud ning ei hakanud raha kulutama kallitele ovaalidele väljamaalt, seega otsustasin sellise twin cam pump diy süsteemi kasuks. Plastik tundub suht rabe, eks näeme kuidas vastu peab Praeguseks hetkeks olen siin maal. Jooksvalt tuleb muidugi juurde asju mida oleks vaja, näiteks esihammakat ja ketti. Iga asi omal ajal. Saaks esialgu käimagi, suveni veel natuke aega. Eks ma nüüd siis üritan dokumenteerida meie elukäiku, eks aeg näitab mis sellest saab.
Erik
Päev mil ma ta ostsin. Vana ratas nagu ikka, töötas hästi, mõned asjad puudu, aga see selleks. Päästetud olevat see kuskilt põllult või kuurist. Mootor oli kadunud(?) ning uus olevat saadud Poolast. Seejärel nautisin masinat, käisime temaga ujumas, hullasime metsas puude vahel, hoolitsesin ta eest, jootsin, vahetasin vedelikke ning elu kui vilmis. Arvasin, et paremaks enam minna ei saagi. Tõesti hea ratas, kerge, pole eriti kange ka, jaksab kinni hoida küll. Kogu mu ilus elu kestis selline, pakun julgelt kuu aega. Siis sai mulle saatuslikuks mu loll pea ja kruvide keeramine. Nimelt kooslus liiga suurest õhukogusest ja pikast ajast maanteed põhjagaasiga sõitmisest. Süda purunes. Nii mul kui tal. Nautisin siis oma suve Minskiga edasi ning jätsin ta esialgu nurka seisma, kui ühel ilusal päeval tuli peale tuhin. Otsustasin, et kuna dokumentatsioon on niivõinaa puudulik, siis saab temast "raja ja metsa" masin. Osandasin ta laiali ning viisin asjad Laagrisse pritsi ja pulbrisse. Sel ajal kui osad Laagris olid, võtsin lahti mootori ning andsin talle vähekene värviuuendust. Seejärel sai hakata kuskilt otsast juba kokku laduma. Lahti võttes olin vist liialt robustne. Lõhkusin ära sidurikorvi ja suutsin seeneks malkida vända mõlemad otsad. Keerme parandusest pilte ei hakka lisama, kuid miskitmoodi viilide ja keermestajatega ma selle heaks sain Yamahakeskusest sain kõik vajaliku, peale kolbi, rõngaste ja sidurikorvi. Algselt leidsin facebooki avarustest ühe mehe, kes Poolas müüs sidurit, kuid tähele ma ei pannud, et sidur oli hoopiski uuema dt125e oma, kuid see selgus muidugi alles siis, kui olin ta kätte saanud. Õnneks leidsin Saksamaalt terve kasutatud heas korras sidurikomplekti. Paagi ja porikate värvimisega sain ise hakkama, metsamasinale käib vast küll. Spreiga mina paremini enam ei oska. Kuna kolbi ma yamahakeskusest ei saanud, siis otsisin uut eBayst, algselt tellisin Hiina kauppa kuid järjekordselt saan aru, et ei tasu proovida kulusid kokku hoida selle kaubaga. Tellitud kolbi varuosakoodi järgi ning ei sobi. Las siis olla, jääb lauakaunistuseks.Nüüdseks yamaha originaal tellitud ning tema taga edasine progress kinni. Kolbe sain Inglismaalt ja rõngad Saksast. Mootorit olen nüüdseks neli korda kokku-lahti ladunud, kuna midagi on kas ära ununenud tagasi panna, või lihtsalt läinud mingi väike jublakas kuskil valesti. Asi hakkab pähe jääma juba. Loodan, et viiendat korda ei tule Originaalis on tal autolube, kuid et oleks vähem asju mis saab valesti minna, siis seda seal vahel ei ole. Internetist sain inspiratsiooni sepistada külge vanakooli ovaalid. Eesti pinnalt ei leidnud ning ei hakanud raha kulutama kallitele ovaalidele väljamaalt, seega otsustasin sellise twin cam pump diy süsteemi kasuks. Plastik tundub suht rabe, eks näeme kuidas vastu peab Praeguseks hetkeks olen siin maal. Jooksvalt tuleb muidugi juurde asju mida oleks vaja, näiteks esihammakat ja ketti. Iga asi omal ajal. Saaks esialgu käimagi, suveni veel natuke aega. Eks ma nüüd siis üritan dokumenteerida meie elukäiku, eks aeg näitab mis sellest saab.
Erik
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Puhas rõõm näha üha rohkem ka muid masinaid ellu ärkamas peale Jawade ja Izhide
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Täna jõudsid lõpuks kohale kolberõngad. Tegin kiire testi ning gap tundub olevat 0.65, mis teeb ca1.2% silindri diameetrist. Ideaalne oleks 0.4-0.5% ehk 0.25-0.30, maksimum aga 0.50. Kõik sellest üle on tegelikult palju.
Hetkel jääb nii, arvestades seda, et kui lahti võtsin oli gap 0.95.
Ilmselt tuleb tulevikus vaadata järgmise remondi peale ning investeerida ka mikromeetrisse
+ Nüüd on olemas ka manuali järgi õige küünal, ennem oli peal mingi suvaline mis jala poolest sobis.
Erik
Hetkel jääb nii, arvestades seda, et kui lahti võtsin oli gap 0.95.
Ilmselt tuleb tulevikus vaadata järgmise remondi peale ning investeerida ka mikromeetrisse
+ Nüüd on olemas ka manuali järgi õige küünal, ennem oli peal mingi suvaline mis jala poolest sobis.
Erik
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Õhtuti käed sügelesid, ja kuna lõpuks jõudis mu kolb ja uued reed valved, siis sain oma eluga vähehaaval edasi minna.
Originaal reed set vs uus dual stage power reed. Mõningatel juhtudel võib vajada düüside vahetamist, elame näeme.
Ühe korra veel - Hiina kolbe kvaliteet vs yamaha originaal. Sõrm istub muide mõlemas kolvis. Kolb sees, toda kolmandat "expander"it ei pannud, lugesin foorumeid ning paljud kurtsid nende rõngaste purunemise üle. Viimased lihvid, enne käima proovimist. Käima läks paari vändahoobiga, karpa timmisin hetkel enamvähem kirjade järgi paikka, süüte lihtsalt originaal märkide järgi, sõidan natukene uut kolbi ja laagreid sisse, tulevikus kui julgen tühjaks lasta juba, saan peenhäälestamise teha.
Kuskilt tuleb mingi imelik heli... ei ole veel täielikult välja raalinud, et kus või mis, kuid kahtlustan, et kicki süsteemis on mingi kala, kuna kick ei liigu korralikult. Kardan, et see kicki hammakas ei tõmba lõpuni tagasi ja jääb kuhugi vastu käima, selline imelik metalli kõlksumise hääl, kuid mitte kogu aeg. Homme teen esimese testiringi maksimaalselt poole gaasiga ning tagasi jõudes võtan sidurikaane maha, et kontrollida kogu süsteemi. Olen ennegi mõne murti kinni keeramata jätnud
Erik
Originaal reed set vs uus dual stage power reed. Mõningatel juhtudel võib vajada düüside vahetamist, elame näeme.
Ühe korra veel - Hiina kolbe kvaliteet vs yamaha originaal. Sõrm istub muide mõlemas kolvis. Kolb sees, toda kolmandat "expander"it ei pannud, lugesin foorumeid ning paljud kurtsid nende rõngaste purunemise üle. Viimased lihvid, enne käima proovimist. Käima läks paari vändahoobiga, karpa timmisin hetkel enamvähem kirjade järgi paikka, süüte lihtsalt originaal märkide järgi, sõidan natukene uut kolbi ja laagreid sisse, tulevikus kui julgen tühjaks lasta juba, saan peenhäälestamise teha.
Kuskilt tuleb mingi imelik heli... ei ole veel täielikult välja raalinud, et kus või mis, kuid kahtlustan, et kicki süsteemis on mingi kala, kuna kick ei liigu korralikult. Kardan, et see kicki hammakas ei tõmba lõpuni tagasi ja jääb kuhugi vastu käima, selline imelik metalli kõlksumise hääl, kuid mitte kogu aeg. Homme teen esimese testiringi maksimaalselt poole gaasiga ning tagasi jõudes võtan sidurikaane maha, et kontrollida kogu süsteemi. Olen ennegi mõne murti kinni keeramata jätnud
Erik
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Nonii, esimesed sõidud ja tühjaks laskmised tehtud. Probleeme oli mitmeid, üks neist siiani alles.
Alustuseks, ei vahetanud päris õigesti käike ja esimene vahepeal ei tahtnud üldse sisse minna. Võtsin lahti ning olin pannud vale noole järgi kokku, nüüd käigud lülituvad ilusti. Simmer lekkis, olin pannud vana tagasi... Otsisin kastist uue ning pidama ta sain. Esmased remonttööd tehtud ja uus õli sees panin uuesti pühkima ning sel korral keerasin ka korralikult lahti. Ja ega kaua rõõmu polnudki, peale timmimist ja keeramist sain aru, et päris õigesti see asi ei käi. Mid-range oli päris rahuldav isegi, kuid tühjalt käies oli väga lahja ja põhjakellaga jällegi väga rikas. Alguses arvasin, et peaks düüse vahetama, kuna Boyeseni infolehel oli ka kirjas, et teeb main jeti rikkaks ja pilot jeti lahjaks.Samas nüüd võtsin klapi välja, ning reed valved ei istu kohe üldse. Klapid ise on sirged, ja Boyeseni viga see ei ole, kuid minu reed valve cage on ise selline paras nikats juba, isegi originaal klapid ei istu ideaalselt enam. Peab ilmselt vaatama kas kogu uue reed valve assembly peale või hoopistükis vForcei suunas. Lähevad hetkel tagasi originaalid ning siis saab hakata vaatama uuesti. Muidu rahul, tellin paar düüsi nii igaks juhuks ja käin karburaatori uuesti üle, ehk saab asja korralikult käima kah Erik
Alustuseks, ei vahetanud päris õigesti käike ja esimene vahepeal ei tahtnud üldse sisse minna. Võtsin lahti ning olin pannud vale noole järgi kokku, nüüd käigud lülituvad ilusti. Simmer lekkis, olin pannud vana tagasi... Otsisin kastist uue ning pidama ta sain. Esmased remonttööd tehtud ja uus õli sees panin uuesti pühkima ning sel korral keerasin ka korralikult lahti. Ja ega kaua rõõmu polnudki, peale timmimist ja keeramist sain aru, et päris õigesti see asi ei käi. Mid-range oli päris rahuldav isegi, kuid tühjalt käies oli väga lahja ja põhjakellaga jällegi väga rikas. Alguses arvasin, et peaks düüse vahetama, kuna Boyeseni infolehel oli ka kirjas, et teeb main jeti rikkaks ja pilot jeti lahjaks.Samas nüüd võtsin klapi välja, ning reed valved ei istu kohe üldse. Klapid ise on sirged, ja Boyeseni viga see ei ole, kuid minu reed valve cage on ise selline paras nikats juba, isegi originaal klapid ei istu ideaalselt enam. Peab ilmselt vaatama kas kogu uue reed valve assembly peale või hoopistükis vForcei suunas. Lähevad hetkel tagasi originaalid ning siis saab hakata vaatama uuesti. Muidu rahul, tellin paar düüsi nii igaks juhuks ja käin karburaatori uuesti üle, ehk saab asja korralikult käima kah Erik
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Nonii, masin käib juba päris hästi, kuskilt keskelt veel poob aga selle annab ka veel nõelaga heaks timmida, seega peaks olema okei. Jõudsid viimased asjad ka kohale ja sai uued tagarattalaagrid.
Pluss uus kett ja esimene hammakas. Originaalis peaks olema 118 lüliga kett, kuid peale panin 120 lüliga keti, tänu tagumisele krossirehvi suurusele. Ei saa 118 peale, kuna hakkab vastu kiike käima. Valisin kuldse, sest noh, racing
Nädalavahetuse soojal ilmal sai ka esimese "pesu", küll voolikuga kuid asi seegi.
Ja lõpetuseks väike meeldetuletus, et laske survekatest talveks vesi välja, kui teil pole plaanis seda soojas ruumis hoiustada. Mul muide oli plaanis, kuid teostus oli sitt
Päikest
Pluss uus kett ja esimene hammakas. Originaalis peaks olema 118 lüliga kett, kuid peale panin 120 lüliga keti, tänu tagumisele krossirehvi suurusele. Ei saa 118 peale, kuna hakkab vastu kiike käima. Valisin kuldse, sest noh, racing
Nädalavahetuse soojal ilmal sai ka esimese "pesu", küll voolikuga kuid asi seegi.
Ja lõpetuseks väike meeldetuletus, et laske survekatest talveks vesi välja, kui teil pole plaanis seda soojas ruumis hoiustada. Mul muide oli plaanis, kuid teostus oli sitt
Päikest
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Houston, we have a problem.
Erik
Kompressioon on madal. väga madal. Kahtlustasin, et laseb kuskilt läbi, seega sooritasin leak down testi kogu mootorile. Lasin ca 10psi sisse ning hoidsin viis minutit, pidas ilusti, imevähe lasi väljalaskeavast läbi kuid numbrit see ei mõjutanud. Lasin kogu mootori seebiveega kokku ning leket eikuskilt. Kõige rohkem kartsin leket karteripoolte vahelt, kuid sellega joppas.
Võtsin pea maha, paistis selline pilt. Ei midagi hullu, kõik tundub esialgu hästi ning vigu kuskil ei näinud.
Siit ainet mõtisklemiseks. Kas võib asi olla selles, et pole veel korralikult sisse sõidetud?Sõidetud samas juba on. Kas tõesti teeb mulle minu 0.6ne rõngaste vahe kuki-muki? Kas peaks mõtlema järgmise remondi peale, et kompressioon hea oleks? Samas 125se kohta edasi liigub hästi, paremini kui ostes tundub.Erik
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
3 bari on väga madal näit. Kahtlustaks leket või suletud sisselaset testi ajal. 6 bari väidetakse segu süttimise miinimum olevat.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Väga madal just. Millist leket kahtlustada, kui kogu crankcase ja silinder lastud rõhu alla ja leket ei kuskil? Mismõttes suletud sisselaset?Gaasi hoidsin pärani lahti igastahes ja kicki tagusin selline ca 30 korda.
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Seda gaasisiibri asja mõtlesingi. See on igatahes kummaline näit töötava mootori põhjal. Kui korgitäis õli silindrisse valada, kas näit tuleb üles?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Miks see kolb nõnda märg on piltidel? Palju ja mida karteris on? Jawal läheb käivituspedaal märkimisväärsemalt kergemaks, kui shittakanti täis tõmmanud on...
Sõidan nagu suudan.
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
kas see mõõteriist teistel masinatel näitab ikka õigeid numbreid? 3BAR on selline suurus, et kolb peaks ikka väga ladnalt liikuma, kui pöidla küünlaavase lükkad ja siis proovid - kuidas siis tunne on?
0,6mm kaks rõngast annavad nt vossil vabalt 8AT välja ja 1mm rõngaga 5 kandis.
0,6mm kaks rõngast annavad nt vossil vabalt 8AT välja ja 1mm rõngaga 5 kandis.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Valasin õli silindrisse ja sain näidu ainult 5-10psi jagu ülespoole
Ma arvan, et märg on ta sellepärast, et enne lahtivõtmist testisin kompressiooni selline 3 korda, ju ta karpast kõik sisse imes endale
Teistel masinatel on ka näidanud madalaid näite, samas Husqvarnal näitas üsna head kompressiooni. Zhigulil mõõtes sain ka madalad näidud, kuid sellel ongi rõngad läbi kuna peksab õli karterituulutusest õhufiltri kopsikusse. Proovisin uue kellaga ka, uus kell näitab täpselt samu mõõte.hmm wrote: ↑30. Mar 2022 12:34 kas see mõõteriist teistel masinatel näitab ikka õigeid numbreid? 3BAR on selline suurus, et kolb peaks ikka väga ladnalt liikuma, kui pöidla küünlaavase lükkad ja siis proovid - kuidas siis tunne on?
0,6mm kaks rõngast annavad nt vossil vabalt 8AT välja ja 1mm rõngaga 5 kandis.
Võtsin silindri maha ja kolbe ka välja ja vaatasin üle, kolb tundub, et loksub sees üsna viisakalt. Hetkel tundub, et viga on kolbes ja rõngastes. Investeerin sise ja välis mikromeetrisse ning mõõdan silindri üle. Ilmselt peab minema remontmõõtude poole.
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
võta kolvirõngas kolvilt ja mõõda lehtkaliibriga lukupilu , kui rõngas silindris
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Nonii, aega möödas niiet teeks väikese kokkuvõtte. Ei jäänud ma rahule oma parandustöödega, seega mis sitasti see uuesti. Mõõtsin üle silindri ning ovaalsus oli lubatust seitse! korda suurem. Ime pole ka miks kompressioon madal on eks. Tellisin Kanadamaalt järgmise remondi kolbe ja rõngad. 56.25 suurusega.
Seejärel saatsin silindri koos kolbega Tõukur OÜsse, kus puuriti ja hooniti õigesse mõõtu, kolvist 0.035 - 0.040 suuremaks, kui õigesti mäletan.
Võtsin rõngad pakist ning sisse pannes sain rõngaste vahedeks mõlemal 0.40, pole küll ideaalne mida soovida kuid hetkel ajab asja ära, võibolla proovida järgmise remondi rõngaid??
Pinnad lihvisin klaasi ja liivapaberi peal puhtaks.
Ei julgenud originaal kõveraid metrallist klapilehtesid tagasi panna, seega otsustasin panna need Boyesenid korralikult istuma. Tunnike lihvimist ja sain nad olema väga rahuldavalt, ei ühtegi valguspilu äärte vahelt, eks näis mis see dual-stage tehnoloogia seal tegema hakkab.
Ja siit näha milline on seest originaal expansion chamber ja kuidas on ta tehasest piiratud. Kuna tegemist siiski projektirattaga ja eksperimendi mõttes tahtsin teada, kuidas ta sõitu muudab, siis otsustasin ta tühjaks teha. Nüüd olles paar korda juba sõitnud, saan öelda et asi on üsna vali. madalalt jõumuutust aru ei ole saanud, kuid kõrgemate pöörete juures on tunda, kuidas powerbandis tõmbama hakkab. Ühesõnaga nende asjadega, mis hetkel tehtud, tõmbab 125se kohta ikkagi üllatavalt hästi, siiani olen positiivselt meelestatud
Ja koos ning elus ta praeguseks jälle ongi, eks ikka vajab veel kõvasti sättimist ja on mõningaid probleeme kuid tundub, et hetkel läheb asi paremuse poole
Panen lõpetuseks väikese video ka, avastasin juutuubi maailma
https://www.youtube.com/watch?v=BGTP7w8y2Ts
Küsimused, näpunäited ja muu jutt alati teretulnud.
Päikest
Seejärel saatsin silindri koos kolbega Tõukur OÜsse, kus puuriti ja hooniti õigesse mõõtu, kolvist 0.035 - 0.040 suuremaks, kui õigesti mäletan.
Võtsin rõngad pakist ning sisse pannes sain rõngaste vahedeks mõlemal 0.40, pole küll ideaalne mida soovida kuid hetkel ajab asja ära, võibolla proovida järgmise remondi rõngaid??
Pinnad lihvisin klaasi ja liivapaberi peal puhtaks.
Ei julgenud originaal kõveraid metrallist klapilehtesid tagasi panna, seega otsustasin panna need Boyesenid korralikult istuma. Tunnike lihvimist ja sain nad olema väga rahuldavalt, ei ühtegi valguspilu äärte vahelt, eks näis mis see dual-stage tehnoloogia seal tegema hakkab.
Ja siit näha milline on seest originaal expansion chamber ja kuidas on ta tehasest piiratud. Kuna tegemist siiski projektirattaga ja eksperimendi mõttes tahtsin teada, kuidas ta sõitu muudab, siis otsustasin ta tühjaks teha. Nüüd olles paar korda juba sõitnud, saan öelda et asi on üsna vali. madalalt jõumuutust aru ei ole saanud, kuid kõrgemate pöörete juures on tunda, kuidas powerbandis tõmbama hakkab. Ühesõnaga nende asjadega, mis hetkel tehtud, tõmbab 125se kohta ikkagi üllatavalt hästi, siiani olen positiivselt meelestatud
Ja koos ning elus ta praeguseks jälle ongi, eks ikka vajab veel kõvasti sättimist ja on mõningaid probleeme kuid tundub, et hetkel läheb asi paremuse poole
Panen lõpetuseks väikese video ka, avastasin juutuubi maailma
https://www.youtube.com/watch?v=BGTP7w8y2Ts
Küsimused, näpunäited ja muu jutt alati teretulnud.
Päikest
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Terekest, üle pika aja sain nädalakese puhkust, mis lasi sõita, sättida, näppida ja mõtiskleda. Mõtlesime, et prooviks õige teha miskisuguse pauna, mõõtsin ära avade lahtiolekuajad ja otsisin välja muu vajaliku.
Järgneval pildil minu numbriite ja arvutuste tagajärg - kui keegi arvab, et miski peaks olema muudmoodi, palun andke teada. Enim kahtlen, kas minu 6500 pöörete jaoks tehtav asi on sõidetav. Originaal peaks olema selle pöörde jaoks tehtud, kuid minu pauna tühjaks kolkimine tegi masinast põhjagaasi aparaadi, kuigi ma sõidan enamjaolt metsaradu
Ilmnes pisikene probleem, mille jaoks oli vaja teha lekketest. Lekkis ainult õhuvõtu vahelt natukene, selle sain pidama.
Probleem nimelt selles õlis, kui mu silm mind ei peta, on tegemist käigukasti õliga. Tekib küsimus, kui asi rõhku peab, siis kas võib juhtuda et tõmbab simmeri vahelt õli karterisse? Või on tegemist mõne muu anomaaliaga? Poolitama kohe ei hakkaks ning ma kahtlustan, et lekketest oleks näidanud karteripoolte vahelise lekke ära. Sisse lasin 6-7psi ja peale 3 minutit ootamist polnud grammigi langenud. Mootoriõli kasutan muidu rohelist ning ma arvan, et oleks aru saada kui see karterisse koguneks.
Viktoriiniküsimus - mis siduripoolse kaane külge kleepuva valge ollusega võib tegu olla? Muide seebivesi rõhutestist see ei ole, kuna kaas ennem lahti võetud
Küünal peale korralikult lahti keeramist ja pöörete näitamist, ei tundu kõige halvem. Madalalt tödistades muide tahmab küünla nii ära, et ei saa käimagi.
Aga ei, üldpildis olen juba täitsa rahul, saab juba vahepeal nautida, lõpetuseks üks ilus looduspilt kah
Ahja, uued rõngad sain ka sisse ning vahe sain 0.30e peale.
Järgneval pildil minu numbriite ja arvutuste tagajärg - kui keegi arvab, et miski peaks olema muudmoodi, palun andke teada. Enim kahtlen, kas minu 6500 pöörete jaoks tehtav asi on sõidetav. Originaal peaks olema selle pöörde jaoks tehtud, kuid minu pauna tühjaks kolkimine tegi masinast põhjagaasi aparaadi, kuigi ma sõidan enamjaolt metsaradu
Ilmnes pisikene probleem, mille jaoks oli vaja teha lekketest. Lekkis ainult õhuvõtu vahelt natukene, selle sain pidama.
Probleem nimelt selles õlis, kui mu silm mind ei peta, on tegemist käigukasti õliga. Tekib küsimus, kui asi rõhku peab, siis kas võib juhtuda et tõmbab simmeri vahelt õli karterisse? Või on tegemist mõne muu anomaaliaga? Poolitama kohe ei hakkaks ning ma kahtlustan, et lekketest oleks näidanud karteripoolte vahelise lekke ära. Sisse lasin 6-7psi ja peale 3 minutit ootamist polnud grammigi langenud. Mootoriõli kasutan muidu rohelist ning ma arvan, et oleks aru saada kui see karterisse koguneks.
Viktoriiniküsimus - mis siduripoolse kaane külge kleepuva valge ollusega võib tegu olla? Muide seebivesi rõhutestist see ei ole, kuna kaas ennem lahti võetud
Küünal peale korralikult lahti keeramist ja pöörete näitamist, ei tundu kõige halvem. Madalalt tödistades muide tahmab küünla nii ära, et ei saa käimagi.
Aga ei, üldpildis olen juba täitsa rahul, saab juba vahepeal nautida, lõpetuseks üks ilus looduspilt kah
Ahja, uued rõngad sain ka sisse ning vahe sain 0.30e peale.
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Kuidas karterituulutusega lood on ja mis õli kastis kasutad.
Ise kasutan motul510 e rohelist värvi õli küttesegus ja motul7100 10w60 e. punast käigukastis just selle pärast, et võialiku lekke osas oleks teada õli algne asukoht.
No ka sellepärast, et siiani ei ole pidanud neis õlides pettuma, oma tööd teevad väga hästi.
See, et sul küünal tahmab töristades põhjuse leiad karpa seadest. Teisisõnu cruse düüs või nõel või kaev või peadüüsi oma vaheline kooslus paigast ära just veerand/poole gaasi sätetes.
See võis sul muutuda sumpa ja reedvalve tuuningust...
Ise kasutan motul510 e rohelist värvi õli küttesegus ja motul7100 10w60 e. punast käigukastis just selle pärast, et võialiku lekke osas oleks teada õli algne asukoht.
No ka sellepärast, et siiani ei ole pidanud neis õlides pettuma, oma tööd teevad väga hästi.
See, et sul küünal tahmab töristades põhjuse leiad karpa seadest. Teisisõnu cruse düüs või nõel või kaev või peadüüsi oma vaheline kooslus paigast ära just veerand/poole gaasi sätetes.
See võis sul muutuda sumpa ja reedvalve tuuningust...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Õlideks kasutan sääraseid tooteid, roheline seguks ja pruun kasti.
Karterituulutuse küsimusest ei saanud aru, mõtled kasti ventileerimist ehk, kuna karterituulutust kui sellist ei ole?
Cruise düüsi välistaks, kuna boyeseni reed valve peaks kirjade järgi tegema pilot jeti lahjaks, aga samas ei saa kindel olla.
Ma hetkel kahtlustan, et tahmamist tekitab see käigukastiõli mida ta põlemiskambrisse pressib, sisuliselt on see sama, kis segusse liialt õli toppida
Karterisse lekib selline, seega tegemist on kindlasti kasti õliga
Ise ma kahtlistan nõela kuna väiksemat peadüüsi proovisin, siis ei saanud kuidagimoodi käima teda, ainult poos. veerand-poole gaasi seades on kõige toimivam just ju nõel vist.Karterituulutuse küsimusest ei saanud aru, mõtled kasti ventileerimist ehk, kuna karterituulutust kui sellist ei ole?
Cruise düüsi välistaks, kuna boyeseni reed valve peaks kirjade järgi tegema pilot jeti lahjaks, aga samas ei saa kindel olla.
Ma hetkel kahtlustan, et tahmamist tekitab see käigukastiõli mida ta põlemiskambrisse pressib, sisuliselt on see sama, kis segusse liialt õli toppida
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Nii, ei andnud süda rahu ning võtsin siduripoolse simmeri välja, et uurida. Kahtlustasin et ikkagi see peab lekkima, kuna sidurikaas on ka mingit valget ollust täist sealt. Avastasin, et ühte rõngast simmeri sees üldse ei olegi
Mõõtsin ka ära squishi, tulevikus võiks ilmselt natukene peal maha lasta, et saada kuskil 1.2he, 1.3e peale esialgu.
Nautigem viimast sooja
Mõõtsin ka ära squishi, tulevikus võiks ilmselt natukene peal maha lasta, et saada kuskil 1.2he, 1.3e peale esialgu.
Nautigem viimast sooja
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Pühapäev oli sõidupäev, õnneks simmer on nüüd korras ja masin käib väga hästi ja tundub õnnelik.
Nüüd oleks aeg proovida boyeseni asemele tavalised carbon lehed teha, et näha mismoodi käitub.Originaal lehed 0.20, Boyesenid 0.50 ja carboni paksus 0.35
Ning lähiajal tuleb kodaratevahetus ette võtta, lähevad järjest juba pooleks, kisub ohtlikuks
- ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Talv - remonttööde ja hoolduse aeg. Vahest ikkagi nokitsen ja torgin.
Puhastasime ja värvisime rummud.
Paak käis pritsis, veljed, tagakiige, lenksud ja mõned jubinad said uue pulbri.
Paak hetkel remondis, lasen seekord ära värvida õigete asjadega, et peale minema juhtuv bensiin selle enamvähem normaalseks jätaks
Uued numbrialused paindlikumast plastikust, eelmised tegin mingist rabedast jamast.
Yambits Inglismaal müüs koonus rull-laagri upgrade-i tollele masinale, sain ka kiige remontkomplekti, esimesed rattalaagrid ja õlipumba pimedaks tegemise plaadi.
Kuna mu vinge veneaegse pressi silinder ootab toanurgas natukene mudimist ja keevitust, siis tuleb hetkel nii läbi ajada. Pressisin tagaamordile uut puksi sisse.
Vaikselt kuid järjekindlalt kevade poole
Eesolevalt pildilt on ka näha millelegi valget lina peal, suve kespaigus tuli veidikene imelik isu ajusid ragistada ja midagi leiutada. Võtsin selle ette suhtumisega "kui millegi muu jaoks pole motivatsiooni, istun ja nokitsen" Veel ei tea kas ka sellest otsene teema foorumisse tuleb, kardan võrripuriste
Päikest - ironseries
- Tavakasutaja
- Posts: 21
- Joined: 22. Feb 2022 13:07
Re: Yamaha DT125MX 1987a. - Erik
Nii, kevad ammu läbi, see suvi nüüdseks paar korda tiirule ka saanud, pean vahepeal natuke logi kah.
Sumps lekkis kahest kohast, sai keevitatud ja nüüd peab.
Veljed said musta pulbri ja uued kodarad, esimest korda tegin,
said enamvähem sirged isegi
Lõpetuseks, nahka tegin ka. Paak lekkis natuke, keevitasin ära ja tahtsin lasta rõhku natuke sisse et kontrollida, unustasin oma agregaadil kuulkraani lahti ja lasin paaki 8 atti sisse
Vaakumpumpa mul kahjuks pole seega pressisin ta omakohale tagasi, keevitasin uued augud kinni ning uuesti õhuga lasin suuremad mõlgid välja
Kuna uus paak on ebayst saada aga tahaks paar korda sõitma ka saada siis tuimalt hammerite spreiga värv peale et enamvähem viisakas oleks ja hea küll momendil
Näeb juba välja kah, eks nokitseda veel küll ja veel kuid hakkan juba üldpildis rahule jääma. Tegin natuke researchi vin koodi alusel ja masina aastaks sain siiski 1981, sellest ka nüüd number tal peal.
Sumps lekkis kahest kohast, sai keevitatud ja nüüd peab.
Veljed said musta pulbri ja uued kodarad, esimest korda tegin,
said enamvähem sirged isegi
Lõpetuseks, nahka tegin ka. Paak lekkis natuke, keevitasin ära ja tahtsin lasta rõhku natuke sisse et kontrollida, unustasin oma agregaadil kuulkraani lahti ja lasin paaki 8 atti sisse
Vaakumpumpa mul kahjuks pole seega pressisin ta omakohale tagasi, keevitasin uued augud kinni ning uuesti õhuga lasin suuremad mõlgid välja
Kuna uus paak on ebayst saada aga tahaks paar korda sõitma ka saada siis tuimalt hammerite spreiga värv peale et enamvähem viisakas oleks ja hea küll momendil
Näeb juba välja kah, eks nokitseda veel küll ja veel kuid hakkan juba üldpildis rahule jääma. Tegin natuke researchi vin koodi alusel ja masina aastaks sain siiski 1981, sellest ka nüüd number tal peal.