hillar: IZH Planeta
hillar: IZH Planeta
Ostsin siis izp4, suht kehvas seisus, hetkel ei sõida kuna puudu sidurikorv. Veel vajab tegemist elektrisüsteem ja küsiksin teilt:
1. kas izp4 ja izp5 elektri skeemid on samad?
2. kui palju on vaja teha, et saada säde ja laadimine?
Rattast veel. Mootoris pidiavat olema heas korras väntvõll uute laagritega, uus 0 kolv, aga silinder on 1. remont ja vajab puurimist. käigukasti laagrid vajavad vahetamist ja sidur. Puudub veel ketikopsiku õlipunn ja kummist ketikaitsmed (saan varsti), benapaak mõlkis, küljekarpidelt ja benabaagilt embleemid puudu, roolitõukeleevendi puudub. aha esituli on ka. Kõike juppe puudus mul ei tule kuna vanaisal oli omalajal jupiter (1) ja 56.
küsin, et mis asi see on: http://fotoalbum.ee/photos/hillar/8613614
PILDID: http://fotoalbum.ee/photos/hillar/sets/170200
IZ jupiteri(1) ja planeta4 sidurikorvide erinevus(katkine izp4) http://fotoalbum.ee/photos/hillar/8614024
edit1:meelde veel tuli, et esimene mootorikinnitus on vist vale. lõikan uue plasmaga välja, kui mootori maha võtan.
1. kas izp4 ja izp5 elektri skeemid on samad?
2. kui palju on vaja teha, et saada säde ja laadimine?
Rattast veel. Mootoris pidiavat olema heas korras väntvõll uute laagritega, uus 0 kolv, aga silinder on 1. remont ja vajab puurimist. käigukasti laagrid vajavad vahetamist ja sidur. Puudub veel ketikopsiku õlipunn ja kummist ketikaitsmed (saan varsti), benapaak mõlkis, küljekarpidelt ja benabaagilt embleemid puudu, roolitõukeleevendi puudub. aha esituli on ka. Kõike juppe puudus mul ei tule kuna vanaisal oli omalajal jupiter (1) ja 56.
küsin, et mis asi see on: http://fotoalbum.ee/photos/hillar/8613614
PILDID: http://fotoalbum.ee/photos/hillar/sets/170200
IZ jupiteri(1) ja planeta4 sidurikorvide erinevus(katkine izp4) http://fotoalbum.ee/photos/hillar/8614024
edit1:meelde veel tuli, et esimene mootorikinnitus on vist vale. lõikan uue plasmaga välja, kui mootori maha võtan.
Last edited by hillar on 11. Dec 2007 19:06, edited 3 times in total.
Silm sirkel, nina vinkel.
http://fotoalbum.ee/photos/hillar/8613614
See on kontaktivaba pingerelee. Ülemine klemm läheb ergutusse, alumine aku +. Pealmine kaas on puudu.
Jupiteri ja Planeta sidurikorvid on läbi aegade erinevad.
Karburaator, mis peal oli, on tutikas, kasutamata. Ma kruvisin ta peale ja kui käima panna tahtsin, siis sidur enam ei vedanud. Nii et timmida ma seda ei jõudnud.
Kui tahad sama kolbi kasutada, siis oleks mõistlik peale panna 0 silinder. Antud silinder on tõesti 1. remont (mille katkine kolb mul siin kõrval vahib) ja vväike kraaps oli peegelpinnal. Üks P-4 silinder sai kah kaasa, sellega oli asi täitsa mäda.
Esikahvli laagrid vaata üle- ma vist olin laisk ja ei viitsinud vinti parandada, suskasin sinna miskit vahele. Natukene viili ja vahele torgatud jupi võib ära võtta ja laagrid toimivad normaalselt. Tegelikult tuleks ka kuulid üle vaadata.
Sädeme jaoks vii akust üks juhe massi, teine süütepooli. Süütepoolist juhe kontaktidesse.
Laadimiseks on sul vaja kuskilt alaldi leida. Ziguli generaatorist saaks selle välja võtta, kuid saab ka kuuest dioodist ise teha. Siis pingereleesse aku +, ülemisele klemmile ergutus. Ergutusmähise teine klemm massi. Kolm faasi viia alaldisse. Alaldist tuleb siis vastavalt + aku peale, - massi.
P5 ja P4 skeemidel on mõningaid erinevusi, need on üsna väiksed. 12V genekas on mõlemal sama.
See on kontaktivaba pingerelee. Ülemine klemm läheb ergutusse, alumine aku +. Pealmine kaas on puudu.
Jupiteri ja Planeta sidurikorvid on läbi aegade erinevad.
Karburaator, mis peal oli, on tutikas, kasutamata. Ma kruvisin ta peale ja kui käima panna tahtsin, siis sidur enam ei vedanud. Nii et timmida ma seda ei jõudnud.
Kui tahad sama kolbi kasutada, siis oleks mõistlik peale panna 0 silinder. Antud silinder on tõesti 1. remont (mille katkine kolb mul siin kõrval vahib) ja vväike kraaps oli peegelpinnal. Üks P-4 silinder sai kah kaasa, sellega oli asi täitsa mäda.
Esikahvli laagrid vaata üle- ma vist olin laisk ja ei viitsinud vinti parandada, suskasin sinna miskit vahele. Natukene viili ja vahele torgatud jupi võib ära võtta ja laagrid toimivad normaalselt. Tegelikult tuleks ka kuulid üle vaadata.
Sädeme jaoks vii akust üks juhe massi, teine süütepooli. Süütepoolist juhe kontaktidesse.
Laadimiseks on sul vaja kuskilt alaldi leida. Ziguli generaatorist saaks selle välja võtta, kuid saab ka kuuest dioodist ise teha. Siis pingereleesse aku +, ülemisele klemmile ergutus. Ergutusmähise teine klemm massi. Kolm faasi viia alaldisse. Alaldist tuleb siis vastavalt + aku peale, - massi.
P5 ja P4 skeemidel on mõningaid erinevusi, need on üsna väiksed. 12V genekas on mõlemal sama.
tegin skeemi, laadimist sinna ei märkinud kuna mul ei ole alaldit ja relee-regulaatorit. ehk keegi kontrollib kas skeem sai õigesti. tänan.
http://www.hot.ee/hennhillar/moto/el.bmp
http://www.hot.ee/hennhillar/moto/el.bmp
Silm sirkel, nina vinkel.
Re: hillar: IZH Planeta4
56 sidurikorv ja -kettad sobivad Planetale kah. Sama käib vist ka uuema 56 silindri kohta, veel sobivad ketikaitsmed, käimarijupid jne...hillar wrote:Kõike juppe puudus mul ei tule kuna vanaisal oli omalajal jupiter (1) ja 56.
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Iz56 sidurikorv sobib esimestele Planetadele, kuid kindlasti mitte Planeta 4 ja Planeta 5 -le. Nimelt sidurivõlli mõõdud on erinevad, vanematel võll peenem ja uuematel jämedam. Sama kehtib ka korvi sees oleva veetavate ketaste rummu kohta (nuudid erinevad). Vanemad korvid pöörlevad ainult puksil, uuemad puksil ja laagril. Sidurikettad on kõigil Iz-del praktiliselt samasugused. Kägukaste on vähemalt 3 erinevat varjanti, kuid osad hammasrattad kattuvad. Alumiiniumist ketikaitsmeid on kahte tüüpi, plekkrummuga veljele ja alumiiniumrummuga veljele, omavahel vahetada ei saa. Silindreid saab kõiki (kaasaarvatud Iz350 ja Iz49) omavahel vahetada, välja arvatud Planeta Sport. On võimalik paigaldada ka käivitusmootorite P-350 ja P-10u vedelikjahutusega silindreid.
Sidur ei vea, aga väntvõll liigub, kui kett on peal.hillar wrote:kui surveplaati pole peal kas siis sidur peab vedama (väntvõll ka liigub)
Jah, kõrisebki, kui lasta vänta aeglaselt algasendisse tagasi.hillar wrote:ja kickstarterit tagasi lastes kõriseb.
Korstnapühkimistööd - 5258784
www.laurilinnus.ee
www.laurilinnus.ee
siduri sain tööle, kuid ei leia sädet üles. Laenasin ka jawa süütepooli, kuid ei midagi. Aga kas ma olen õigesti aru saand, et 1 on mass ja 15 on faas. need numbrid siis süütepooli klemmide juures. Mida veel kontrollida? Oman digitestrit. Kontaktid lasin ka liivapaberiga üle.
Silm sirkel, nina vinkel.
Keera küünal välja, pane piibu otsa ja vajuta ta piibuga vastu pütat nii et oleks jälle vooluring. Keera samal ajal väntvõlli/ankrut ja vaata kas säde tekib.
Proovi sedasama minimaalse hulga külge ühendatud elektrivärgiga.
Mõõda testriga, kas juhtmetest vool läbi käib - takistus peab olema väike, samas ei tohi lahutatud kontaktide korral olla ühendust kere ja pooli vahel.
Proovi pooli asemel pirniga, kas üleüldse ankru pööramine vooluringi avab-suleb.
Proovi sedasama minimaalse hulga külge ühendatud elektrivärgiga.
Mõõda testriga, kas juhtmetest vool läbi käib - takistus peab olema väike, samas ei tohi lahutatud kontaktide korral olla ühendust kere ja pooli vahel.
Proovi pooli asemel pirniga, kas üleüldse ankru pööramine vooluringi avab-suleb.
sai siis proovitud. vänta ei saa kõvasti lüüa, sest poolku hammakad ei ole korras. proovisin lükata, kuid üksiki käik ei läinud sisse ja suutsin poole mäe peal käigupedaali ära kaotada. ainult korra sain 4. käigu sisse, kuid siis sidur oli peal ja väntvõll ei liikunud. paremat küljekaant ma ei ole peale pand nii, et siduri trossi reguleeringu viga see ei saa olla. pean vist siduri jälle lahti võtma ja üle vaatama.
ehk on kellelgi ideid mis häda võib olla.
edit. karpa laseb ka bena läbi. ujukinõel on 2. astmes.
ehk on kellelgi ideid mis häda võib olla.
edit. karpa laseb ka bena läbi. ujukinõel on 2. astmes.
Silm sirkel, nina vinkel.
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Kui käimalöömissektoril on esimesed kaks hammast vigased, siis saab viga parandada nende mahalõikamisega.
Käikude mittelülitumine viitab kahvleid liigutava võlli ja sektori valele hambumisele, koostatakse märkide järgi.
Siduri libisemist võib põhjustada vedrude nõrk pinge, aitab kõikide vedrude pealekeeramine ja ühtlaseks reguleerimine.
Millise karburaatoriga tegu, kas K62, K36 või midagi muud? Karpal K62 ei ole ujukinõela astmelist reguleerimisvõimalust, kuid taset saab reguleerida nõelale suruva keele painutamisega. Tünnikujulise ujukiga karpal K36 võib astmeline reguleerimisvõimalus olla, kui on messingplekist valmistatud ujuk, plastist tehtutel pole sellist võimalust märganud.
Käikude mittelülitumine viitab kahvleid liigutava võlli ja sektori valele hambumisele, koostatakse märkide järgi.
Siduri libisemist võib põhjustada vedrude nõrk pinge, aitab kõikide vedrude pealekeeramine ja ühtlaseks reguleerimine.
Millise karburaatoriga tegu, kas K62, K36 või midagi muud? Karpal K62 ei ole ujukinõela astmelist reguleerimisvõimalust, kuid taset saab reguleerida nõelale suruva keele painutamisega. Tünnikujulise ujukiga karpal K36 võib astmeline reguleerimisvõimalus olla, kui on messingplekist valmistatud ujuk, plastist tehtutel pole sellist võimalust märganud.
käimalõõmis sektor annab keskelt üle. täna võtsin siduri maha ja nägin, et käigukasti võll liikus(käigud on korras). vahepeal pesin sidurikettad õlist puhtaks ja pingutasin vedrusid kuid ikkagi ei saand tulemust. homme tuleb izhi mees ja vaatab mis teha annab.
ujukinõle läks mul segunõelaga sassi.
ujukinõle läks mul segunõelaga sassi.
Silm sirkel, nina vinkel.
Hillar, mul on üks küsimus: Kas sa siduri friktsioonikettad ka ära vahetasid? Kui ei, siis on loomulik, et sidur libiseb.
Vändahammakas andis üle juba siis, kui ma ta sain. Sellepärast ei olnud mul ka vänta seal küljes... Käigud mul töötasid, aga 1. käik tuli veidi raskelt välja. Selleks pidi pedaali õrnalt jõnksutama. Seega peab 1-lt teisele vahetades "nippi" kasutama.
Vändahammakas andis üle juba siis, kui ma ta sain. Sellepärast ei olnud mul ka vänta seal küljes... Käigud mul töötasid, aga 1. käik tuli veidi raskelt välja. Selleks pidi pedaali õrnalt jõnksutama. Seega peab 1-lt teisele vahetades "nippi" kasutama.
friksioon kettad said peaaegu uued. vanadel ei olnd ühelgi hambaid. käigud töötavad, sest ma eemaldasin siduri ja võll liikus. äkki on automaatsiudur peal
EDIT: onu käis, vaatas ja ütles, et pulk mis läheb läbi sidurivõlli on ära murdunud. kavatsen nüüd uue treida. kas selle peab keevitama surveplaadi külge? lisaks ütles ta, et pane kahe pulga vahele kuul, siis ei kulu pulgad ära.
EDIT: onu käis, vaatas ja ütles, et pulk mis läheb läbi sidurivõlli on ära murdunud. kavatsen nüüd uue treida. kas selle peab keevitama surveplaadi külge? lisaks ütles ta, et pane kahe pulga vahele kuul, siis ei kulu pulgad ära.
Silm sirkel, nina vinkel.
Surveplaadi külge ei ole vaja midagi keevitada. Kuul pane kindlasti vahele. Automaatsidurit sellel masinal ei ole, ma pole seda ühelgi Planetal näinud.
Muide- kui leiad mingi vana, sobivas mõõdus kaarutaja pii, siis saad siduripulga jaoks sobiliku materiali sealt. Keevitad veel selle "junni" kah otsa ja saab üsna asjalik.
Muide- kui leiad mingi vana, sobivas mõõdus kaarutaja pii, siis saad siduripulga jaoks sobiliku materiali sealt. Keevitad veel selle "junni" kah otsa ja saab üsna asjalik.
sai siis materjali otsitud, treitud, keevitatud, lõigatud, käiatud, viilitud ja veel lõigatud..... aga ikka ei hakanud sidur lahutama. parema pulga pikkus sai nii, et täpselt on kummitihendiga tasa. kui siduri linki vajutan siis on näha kuidas surveplaat liigub. sai siis tigu peale keeratud parema küljekaane juures ja vedrusid pingutatud/lõdvendatud. Maha keeratud vedrudega liikus surveplaat rohkem.
Kui palju peab olema pulk üle kummitihendi
Kui palju peab olema pulk üle kummitihendi
Silm sirkel, nina vinkel.
Mitte ei saa aru. Vajutad sidurit ja tsiklit lükates käib väntvõll ringi? Ja lased siduri lahti, siis enam ei käi ringi?hillar wrote:sai siis reguleeritud. Kui küünla maha võtan ja sidurilinki vajutan siis käib väntvõll ringi, kui lahti lasen siis enam ei käi. küünlaga harva liigub nõksu. kas on mingeid ideid mida teha. praegu selline tunne nagu tahaks masina mäest alla järve tõugata.
Hinga nüüd rahulikult ja katsu enne ise asjast aru saada ning siis olukorda kirjeldada.
Korstnapühkimistööd - 5258784
www.laurilinnus.ee
www.laurilinnus.ee
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Selline olukord võib olla, siis kui veetavate ketaste (terasest kettad) malmist rummul on sisemised nuudid maha tõmmanud. Sellisel juhul sidurit lahutades tekib detailide vahel piisav hõõrdumine, et väntvõlli ringi ajada, kui küünalt peal ei ole. Samas on Planeta 4 sidurivõll tunduvalt suurema läbimõõduga ja rummul suuremad nuudid kui vanematel Planetadel, seetõttu ei tohiks nuudid kergelt puruneda. Vanematel piisas rummu mutri lahtiolekust ning agresiivsest sõidutehnikast.
Pane see küünal peal ja kirjelda olukorda....kuigi väga kahtlane tundub. Lahutatud siduriga veab ringi ja ühendatud siduriga ei vea ringi? Ulme, nagu nüüd moes öeldahillar wrote:täpselt nii, kuid seda ainult maha keeratud küünlaga.wake wrote:
Mitte ei saa aru. Vajutad sidurit ja tsiklit lükates käib väntvõll ringi? Ja lased siduri lahti, siis enam ei käi ringi?
Käigukast on ikka korralikult koos, kõik töötab? Järgmiseks pane sidur kokku õigetest detailidest (korralikest). Pane mootor käima ja reguleeri sidur paika.
Korstnapühkimistööd - 5258784
www.laurilinnus.ee
www.laurilinnus.ee
Küünal peal ei teinud midagi. kui siduri ära lahutasin(lingi alla vajutasin) siis surveplaat käis ringi, korv ei liikunud kunagi. Sidur on kokku pantud korralikest detailidest, kuid vaatan veel üle. Kuidas muidu see siduri reguleerimine käib?
ps. hetkel selline idee, et ei puutu seda masinat see nädal üldse ja järgmine nädal lähen laagrise. hiljem saab siis suure hooga peale minna.
ps. hetkel selline idee, et ei puutu seda masinat see nädal üldse ja järgmine nädal lähen laagrise. hiljem saab siis suure hooga peale minna.
Silm sirkel, nina vinkel.
Re: ai bläää kui rumal
võta hoogu maha nagu mina seda teensiim123 wrote:Mida te üldse teha oskate, kui sedagi ei oska reguleerida, jube lugeda, ime et gaasi keerata veel oskate. Hoorata oskate küll, aga kui midagi korrast
läheb, ongi häda kaelas.. ise eeldasin algul, et siin portaalis on ikka asjatundjad sees, kellega forseerimise värki arutada, aga no siin ei mõisteta siduritki kokku panna, vähe sellest, reguleeridagi mitte ja käigukasti kokkupanekut on teilt vist küll palju tahta, naljamehed sellised
Silm sirkel, nina vinkel.
Ja kui sidurilingi lahti lased, mis siis teeb?hillar wrote:Küünal peal ei teinud midagi. kui siduri ära lahutasin(lingi alla vajutasin) siis surveplaat käis ringi, korv ei liikunud kunagi. Sidur on kokku pantud korralikest detailidest, kuid vaatan veel üle. Kuidas muidu see siduri reguleerimine käib?
Põhiline - siduritross ei tohi pingule jääda, lingile peab väike lõtk sisse jääma. Sain aru, et siduri "tõukurvarda" tegid ise? Selle "pikkust" saab reguleerida mootori vasakpoolse kaane ava kaudu.
Kas planeta 4 ja 5 siduri lahutusmehanism on parempoolses mootorikaanes samasugune?
Korstnapühkimistööd - 5258784
www.laurilinnus.ee
www.laurilinnus.ee
nhj. arvan et olen midagi ära jätnud. see nädal ei puutu seda masinat. sidurit saab reguleerida kolmest kohast: survetaldriku pingutuskruvisid keerates, tigumehanismi pealekeeramine ja siduritross leksult. mis järjekorras tuleks seda teha.
Kas kõige jämedam metallist ketas(vaheketas?) läheb kõige alla(nagu panin) või kõige peale.
Kas kõige jämedam metallist ketas(vaheketas?) läheb kõige alla(nagu panin) või kõige peale.
Silm sirkel, nina vinkel.
tervitus
kõikide planeta lahutusmehanismid on samad, jupiteril oh teistsugune hoovasüsteemiga poolautomaat, siduril metallketas loomulikult alla
Kui ma ei eksi, siis sellel hübriidil peals olema võll ja siduri tsenter veel peenemad, kuna Planeta 4 käigukast seal sees kohe kindlasti ei olnud. Ikka peenike võll.
praegu on mul kah planeta ja kirun taga seda, et kõik peaülekande mootoripoolsed hammasrattad kaasa andsin, praegu oleks üht 18-hambalist endal tarvis...
praegu on mul kah planeta ja kirun taga seda, et kõik peaülekande mootoripoolsed hammasrattad kaasa andsin, praegu oleks üht 18-hambalist endal tarvis...