Kellele meeldivad rollerid?

Kõrvalised, kuid HUVITAVAD ja olulised teemad

Kellele meeldivad rollerid?

Poll ended at 16. Feb 2008 21:12

Väga hea asi!
4
6%
Normaalne annab sõita küll
20
32%
Ei meeldi
35
56%
Ei tea...
3
5%
 
Total votes: 62

User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Kellele meeldivad rollerid?

Unread post by canyondrift »

Et siis jah, küsin meie foorumirahvalt kes on enamus ikka sidurit kasutanud ja käikudega sõitnud, et kas neile meeldivad need riistapuud

Loodan et te pahaks ei pane et sellise teema teen aga lihtsalt huvitab :roll:
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
User avatar
linnakas
Tavakasutaja
Posts: 30
Joined: 05. Oct 2005 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by linnakas »

Olen omanud siis rollerit,kuid kaks nädalat pärast ostu müüsin maha. :wink: Lihtsalt igav on sõita-gaas ja pidur.Muidugi on rollerid mugavad ning tihti ka vastupidavamad,kuid lõpuks tulin ikka veneraua juurde tagasi : )
IZ planeta, riga 13, Riga 4, Riga 16
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Mina arvan nii: piki maid oluliselt parem läbida, kui sääruga ( vähem ohtu, et ära laguneb). Veel on see pluss, et väga "lebo" on sõita. Muidu, sääru ja muu vene rauaga on sõita puhas fun. : ) Ehk, kui saaks tasuta, siis ära ei ütleks, muidu pooldan käikudega/siduriga masinat 8 )
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Re: Kellele meeldivad rollerid?

Unread post by om »

canyondrift wrote:kes on enamus ikka sidurit kasutanud ja käikudega sõitnud, et kas neile meeldivad need riistapuud
Motoroller ei tähenda, et alati oleks variaatorülekanne ja automaatsidur - lihtsalt sellised masinad on viimasel ajal rohkem levinud ja seda ka täiesti mõjuval põhjusel - lihtsalt on nendega mugavam sõita, kui manuaalsiduri ja -käigukastiga versioonidega.
Reaalselt on motoroller lihtsalt "keretüübi" termin (nagu on ka enduuro, bike, custom jne jne) - Istuv sõiduasend, omab kaitsvat esigondlit/põrandat, mootor ja bensiinipaak asuvad sõitja "istumise all".
Tegu on "puhta riidega" ja mugavaks sõitmiseks mõeldud kaherattalise mootoriga transpordivahendiga ja selletõttu on ka mootor kaetud ning masinal pori ja tuule eest kaitsev esipõll ja põrand.

Samuti ei tähenda motoroller seda, et tegu oleks alati mopeediklassi sõidukiga - näiteks 2006 euroopa mootorrattamüügi statistikat vaadates, on top-30'nes enamus hoopis motorollerid:

mudel / müüdud tk
Honda SH 150 / 30050
Yamaha FZ6S/N / 25254
Honda SH 125 / 23981
BMW R 1200 GS/1150 / 20938
Piaggio Beverly 250 / 20163
Kawasaki ER-6n / 19970
Suzuki GSR 600 / 19963
Kawasaki Z 750 / 18745
Yamaha XMax 250 / 16907
Yamaha TMax / 16897
Yamaha XMax 125 / 15483

Yamaha R6 / 15464
Suzuki Bandit 650 /14510
Honda Hornet 600 / 14249
Honda CBR 600 RR/F / 12851
Yamaha YBR 125 / 12747
Honda CBF 600 / 12643
Yamaha FZ1 Fazer / 12536
Vespa LX 125 / 12210
Yamaha XC 125 / 12100

Suzuki Burgman 125 / 11943
Suzuki Burgman 400 / 11933

Honda CBR 125 / 11652
Piaggio X8 125 / 11375
Honda CBR 1000 RR / 11271
Honda CBF 1000 / 11060
Suzuki V-Strom 650 / 10927
Piaggio Liberty 125 / 10799
Yamaha Majesty 125 / 10574
Vespa GTS 250 / 10572


P.S oman päris mitmeid automaatsiduriga klassikalisi mopeede, osadel lisaks ka automaatkäigukast või variaator.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Nagu om juba kirjutas on motorolleri puhul tegemist "puhta riistaga", mis minuarvates sobib rohkem tüdrukutele kui tõsistele motika- ja mopeedimeestele.
Variaatorülekande mugavusest saab õige ettekujutuse, siis kui oled ATV -ga 10+ tundi raskel maastikul sõitnud, kus pead pidevalt aeglustama ja kiirendama.
Mina arvan nii: piki maid oluliselt parem läbida, kui sääruga ( vähem ohtu, et ära laguneb).
Julgen öelda, et sääreväristajate kvaliteet ületab kindlasti odavate hiina rollerite oma.
Oman mõnda roostes mootorratast.
User avatar
tsikklif2nn
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 07. Oct 2006 00:00

Unread post by tsikklif2nn »

Endal Aprilia sr 50 ja olen väga rahul. Rolleriga on pigem see tuuunimise lõbu kui sõidu lõbu. Olen juba 6000,- tuunimise alla pannud ja minek on juba suht mehine. Meeldivad nad mõlemad igatahes.
Teintsi ütlus on väga õige, et säärekas on 100 korda töökindlam, kui mingi hiinakas. 8 )
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Ise oman ka sama arvamust et säärekas on ikka etem kui mingi variaatorülekandega laste asi. sellega on endalgi rohkem lõbu kuigi kui meie nn pundist küsiti et miks mul säärekas on siis vastasin et roller on igasti risti vastu minu vajadustele ja mulle vastati et rolleriga ikka parem sõita kui säärekaga, et see kiirem ja kiirendus parem. (annab ketsi kaa aga vot sidurit see maha ei murra:D)
Tuunin pole tsikklile/rollerile eriline mõte, kui Aprilla maksab ise juba 20K ja tuuning veel otsa saad juba korraliku 125cc honda või yamaha...
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Ostate omale 20k rolleri, panete 1/4 sellest tuunimise alla ja saate juba kasutatud tsikli raha raisatud. Sõidukõlbliku tsikli raha.
Minu arust on (Tänavasõidu-)mopeedide tuunimine mõttevaba tegevus. Vaadake juba seda, kui palju raha sinna alla kulub.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

20k ostedud Hiina uut mopeedrollerit ei saa võrrelda kasutatud mootorrattaga, kuna tegu on täiesti erinevate sõidukitega.
Kui tahad mootorrattaga võrrelda, siis...
35-75k saab juba väga korraliku rolleri, samal tasemel mootorrattaid selles vahemikus suht vähe valida. See, kui mõni tahab enda sõidukile pedetulesid külge riputada on juba ta isiklik mure.

Proovige natukene oma garaaziuksetagusest kaugemale mõelda ja ärge võrrelge omavahel kümneid aastat vanu nõukogude mopeede tänapäevaste rolleritega ja veel proovige sinna juurde väita, et need mopeedid on paremad. Olge vähemalt ausad, et vähemalt 75% juhtudest tuleneb see vanade rapete käepäraste vahenitega elushoidmine koos omale vastu rindu tagumisege, et näe kui kõva mees ma olen ja mingit uut tänapäevast käkki ma ei tahagi, lihtsalt sellest, et viinamarjad on hapud.

Kui sõidukikategooriaid tahate võrrelda, siis saab tänapäevaseid mopeediklassi rollereid võrrelda vaid tänapäevaste mopeedidega - (Sachs Madass, Derbi Senda, Jawa Robby, Jawa Betka, Yamaha DT, Spirit SP36, Honda Monkey, ATM, MH jne jne.)
Mitmel teist on reaalsed isiklikud kogemused nendega olemas ja kui teile mopeedid meeldivad rollerite asemel, nagu te väidate, siis miks te neid endale ostnud ei ole?
:lol:
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Ei õiglusta mopeede ja ei laida maha ka rollereid, mõlemal on oma häid ja halbu külgi ja igalühel oma maitse... Kuid Derbi Sendat küll oleks soov osta kuid pole võmalik, raha panneb rattad käima :lol:
Rollereid ja vene mopeede ei tasu jah võrrelda kuna roller teeb igas mõttes haledalt mopeedile pähe (võibolla välimus, mõnel väga vanal juhul ka hind ja originaalsus) Tänapäeva mopeedid ongi masinad mille poole praegu vaatan ja ühel on meist siin (Antslas) see olemas, sõita küll ei ole saanud aga minek paistab hea olema ja tip kiirus oli ka sinna 68 kanti, aga lubatud on mopeedidel ainult 45 :wink:
Viinamarjad on tõesti hapud, kuid uuem ja parem aga kellele meeldib originaalsus ja vana aeg eks vene raud ole selleks õige küll, kordan jälle igalühel oma maitse...

NB! Kui midagi ei istu siit teemast/tekstist siis ära kohe näkku löö...
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

See ju siin üle pika aja üks hea aruteluteema!

Keegi ei löö näkku, ma lihtsalt vaidlen ja ütlen oma arvamust välja. Ja loen huviga, mida teised arvavad ja kuidas nad oma seisukohti põhjendavad.
:D

Tõenäoliselt ei lange minu arvamus paljude siinolijate omaga lihtsalt kokku sellepärast, et ma oman rohkem võrdlusmaterjali masinate kohapealt ja püüan asja võimalikult objektiivselt ja argumenteeritult võtta - endal on hobi tarbeks momendil kuskil 35-40 nõukogude mopeedi ja 15 muude maade oma. Lisaks umbes 7 tänapäevaseid igapäevasõidukeid, nii rolleri kui mopeediklassis.
Omanud ~15 mootoratast, nii nõukogude kui muude maade päritolu, ka uusi kui ka päris vanaaegseid ja kõike muud, mis sinna vahele jääb.
Olen teinud ka testsõite paarikümne uue rolleri, mootorratta ja mopeediga.
Lisaks muidugi ka tunduvalt suurem iga ja sellest tulenev maharahunenud suhtumine erinevatesse meie über eksisteerivatesse nähtustesse mille tõttu ei kipu kõike mulle tundmatut esmaste emotsioonide ajel maha tegema vaid proovin kõigepealt uurida, millega tegu on ja äkki on see millegi poolest hea.

Sõna võtma ja motorolleri olemust seletama hakkasin üldse sellepärast, et millegipärast hakkasid mitu eelkõnelejat võrdlema rollereid mingite hoopis muude masinatega - näiteks sääreväristajate või mopeedidega, nagu oleks roller nende sõidukite vastand.
hillar
Tavakasutaja
Posts: 37
Joined: 06. Feb 2007 01:00
Location: Võrumaa, haanja vald
Contact:

Unread post by hillar »

mina olen hakkanud vaatama viimasel ajal rollerite poole just sõidumugavuse pärast, sest venetehnikaga ei ole veel päris sinapeale saanud. noh muidugi tahaks ikka käikudega masinat (jawa robby) vms, et oleks ikka sõidulõbu ka.
Tänapäeval on üks odavamaid liiklusvahendeid roller(pääseb paljudesse kohtadesse, väike benakulu((ei pea silmas tuunitud rollusid)), ei ole vaja kulutusi lubade jaoks((<16)), ei ole vaja väga tihti remontida).
Silm sirkel, nina vinkel.
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

hillar wrote: ei ole vaja kulutusi lubade jaoks((<16))
Kas mitte ei taheta võtta vastu seadust et kõigil on load? Kunagi vaidlesime sellel teemal ikka päris kõvasti, praegu ei tule teema meelde :oops:

Testida ja proovida tahaksin ka mina igasuguseid masinaid, aga pole erilist võmalust, sest ei ela sellises tutvusringkonnas et igalühel masin on ja kõige kõvem siit ongi vist too Yamaha DT 50

Kui tahad käikudega rollerit siis miks mitte Vjatka :D
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
arts24h
Tavakasutaja
Posts: 16
Joined: 24. Sep 2006 00:00

Unread post by arts24h »

Ei kindlalt mitte,hea vahel aind poes õllejärel käia muidu mitte.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Ma ei osta(ks) omale rollerit juba selle pärast, et ma ei taha rollerimees olla.

Minu vaatevinklist on mopeed rollerist igati üle, just need käikudega mopeedid. Variaatorülekannet omava mopeediga pole ma õnneks kokku juhtunudki. Käikudega mopeed saavutaks samade mootori parameetrite juures variaatorülekandega masinast kindlasti väiksema kütusekulu. Samas on ta ka paremini juhitav. Mopeediga saab tänu suurtele ratastele kruusal palju paremini sõita (mida mul tihti ka vaja teha on). Ja mopeediga käib ka porisel metsateel sõitmas, mida ma rolleriga ettegi ei kujutaks.

Lõbus oli teepervel Moskvitsi rooli taga hullupööra kõkutada, kui paar rollerimeest kevadisel, läbivettinud kruusateel sõitsid, endal rattad veljeni sopa sees kinni... Mõnusad vaod jäid ka tee peale.

Rollerimehed, öelge ausalt, mitu korda te olete oma staazi juures kruusasel kurvil maoli maha käinud. Mina ei ole seda kunagi teinud, mitte ühegi sõidukiga.
User avatar
lockeed
Tavakasutaja
Posts: 111
Joined: 20. Jul 2007 00:00
Location: Rae vald
Contact:

Unread post by lockeed »

ei meeldi, juba kuju on selline naiselik IMHO
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

om wrote:See ju siin üle pika aja üks hea aruteluteema!
Aga keegi pole seda mõniaeg näppinud...
om wrote: mudel / müüdud tk
Honda SH 150 / 30050
Yamaha FZ6S/N / 25254
Honda SH 125 / 23981
BMW R 1200 GS/1150 / 20938
Piaggio Beverly 250 / 20163
Kawasaki ER-6n / 19970
Suzuki GSR 600 / 19963
Kawasaki Z 750 / 18745
Yamaha XMax 250 / 16907
Yamaha TMax / 16897
Yamaha XMax 125 / 15483

Yamaha R6 / 15464
Suzuki Bandit 650 /14510
Honda Hornet 600 / 14249
Honda CBR 600 RR/F / 12851
Yamaha YBR 125 / 12747
Honda CBF 600 / 12643
Yamaha FZ1 Fazer / 12536
Vespa LX 125 / 12210
Yamaha XC 125 / 12100

Suzuki Burgman 125 / 11943
Suzuki Burgman 400 / 11933

Honda CBR 125 / 11652
Piaggio X8 125 / 11375
Honda CBR 1000 RR / 11271
Honda CBF 1000 / 11060
Suzuki V-Strom 650 / 10927
Piaggio Liberty 125 / 10799
Yamaha Majesty 125 / 10574
Vespa GTS 250 / 10572


P.S oman päris mitmeid automaatsiduriga klassikalisi mopeede, osadel lisaks ka automaatkäigukast või variaator.
Mustaga märgituid omad ise? Numbrid seal tagapool on küll suured ja eeldan et need on kubatuuri näitamiseks...

Kui väärt roller on ja ära ei lagune võib sõita küll ja pikalt kuid isiklikult ei istu mulle need masinad kohe grammigi kohe see sõna roller ajab /minule/ hirmu peale (ma nüüd ei mõtle neid mopeedrollereid ja mis on kõvema kubatuuriga kui 50)
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
User avatar
mart63
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 07. Jul 2006 00:00
Location: Tallinn

Unread post by mart63 »

Mustaga märgitud on rollerid.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Kui nüüd võtta "rolleri" mõistena praegu sõidus olevad variaatorülekandega isendid siis olen saanud proovida sõita ühe isendiga. Täitsa huvitav/omapärane/naljakas oli sõita kui aus olla:)
Aga igapäevaseks kasutuseks vist ei tahaks. Kuid tõesti poes korra käia või sõbrale tänava lõpus külla minna siis miks mitte. SAMAS kui ei oleks tsiklit/autot ja oleks võimalus saada odavalt roller siis kaaluksin tõsiselt....ideaalne oleks kevadel/sügisel koolis käia....suhteliselt öko jne. Aga hetkel kui tsikel käepärast saab sellega sõidetud.
Ühesõnaga.....ei tee rollerit täitsa maha,on ta siiski enamasti mõeldud lühemate otste jaoks(mõtlen 48-50ccm rollereid).Aga lihtsalt millegipärast on rolleri maine selline kahtlane....eks vist natukene ole süüdi selles suhteliselt noor sõitjaskond.(kuid ega tsiklistidki puhtad poisid ju pole,et ei tekiks ülekohtu tunnet rolleri sõitjate hulgas....)
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

no minuarust on roller ikka hea asi
1. ei lagune
2. ökonoomne ja kiire
3.suuuurte tuunimisvõimalustega
4.korralikult tuunitud 70cc roller nx:aprilia sr50,pead se esiotsa maha suruma et se üle ei tõmbaks,kuna tõmme on nii hull ja tipp jääb ka siis üle 120km/h kanti .
5.tuunimine pole just odav.
6.ülimugav on sõita.
7. linnas on ikka soliidne sõita
8.arenemumatele on ka roller vägahea trikitamiseks. nx stoppiet ja wheelie tegemiseks +palju muukski.
9.varuosasi on vägalihtne leida.
10.on ilus ka 8 )

lisan ka siis paar videolõiku.
http://www.youtube.com/watch?v=6sKMpxODCfg -se on 1hea rolleri trikitamisvideo
samuti on igast asju tehtud,näiteks pandud rollerile käigukast vahele ja lõppkiirus ulatub üle 155km/h - http://uk.youtube.com/watch?v=VvHxUGFtL ... re=related
ja siin lihtsalt 1 hästi tehtud roller- http://uk.youtube.com/watch?v=SWTcKxbsLrk
ning kui sa oled rahaboss ning ka tead ikka motondusest palju siis on sul võimalik tegeleda ka näiteks rollerdragsteritega - http://uk.youtube.com/watch?v=T6bEDncOvwg
http://uk.youtube.com/watch?v=TgNCCgR6e ... re=related
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

heinam wrote:no minuarust on roller ikka hea asi
1. ei lagune
2. ökonoomne ja kiire
3.suuuurte tuunimisvõimalustega
4.korralikult tuunitud 70cc roller nx:aprilia sr50,pead se esiotsa maha suruma et se üle ei tõmbaks,kuna tõmme on nii hull ja tipp jääb ka siis üle 120km/h kanti .
5.tuunimine pole just odav.
6.ülimugav on sõita.
7. linnas on ikka soliidne sõita
8.arenemumatele on ka roller vägahea trikitamiseks. nx stoppiet ja wheelie tegemiseks +palju muukski.
9.varuosasi on vägalihtne leida.
10.on ilus ka 8 )

lisan ka siis paar videolõiku.
http://www.youtube.com/watch?v=6sKMpxODCfg -se on 1hea rolleri trikitamisvideo
samuti on igast asju tehtud,näiteks pandud rollerile käigukast vahele ja lõppkiirus ulatub üle 155km/h - http://uk.youtube.com/watch?v=VvHxUGFtL ... re=related
ja siin lihtsalt 1 hästi tehtud roller- http://uk.youtube.com/watch?v=SWTcKxbsLrk
ning kui sa oled rahaboss ning ka tead ikka motondusest palju siis on sul võimalik tegeleda ka näiteks rollerdragsteritega - http://uk.youtube.com/watch?v=T6bEDncOvwg
http://uk.youtube.com/watch?v=TgNCCgR6e ... re=related

Kas selleks ongi rollerid mõeldud? Kui rolleriga selllist kiirust arendadad siis muretse omale selliseda kaitevahendid et (kondoom ka ei aita siin)... 8O
Ökonoomne on roller kindlasti, lagunemine.. sõltub sõitjast
Tuunimine on rolleritel jah üks tip asi mida üldse räägitakse, aga linnas soliidne oleks ikka mõni kõvem pill nt harley, naked, auto või mõni muu klassikaline ja ilus masin mitte sääsepinin mis vashest mööda tuhiseb hoolimata erinevatest liiklusreeglitest
Ilus on jälle kuidas kellegil oma maitse, minuarust on jah lihtsalt selline :roll:
Videotest siis niiplaju et seda masinat küll enam rolleriks ei kutsu mis arenadb sul 150km/h ja kas tõesti inimestel midagi muud teha pole kui kuskil hüpelda kareldaja ja erinevate rataste peal sõita? Kui nt. Tallinna peal nähakse koos bike venda ja rollerionu wheeliet tegemas oleks mõnel ikka hambad päris kõveras...
See 155km/h ja käigukast on tõeliselt üks... Kui siin foorumis räägitakse juba et eriti punni üle 120km/h ei lase (põhjuseks kas kiiver hakkab müra tekitama või kardab masina pärast) siis peaks see vend kes rolleri seljas oli küll oma elu pärast kartma
Jah jälle avaldan oma arvamust

Roller pole eriti väga mugav just pikkadele maadele aga poes ja sõbra juures saab käia nagu enamus 50cc masinatega aga õige sõiduelamuse saab kõvema masinaga...
Muide jah kuidas neid rollereid ka õige tuunitakse, kas 2t või 4t, enamusel oli ikka resonaator ja see käigukast 8O
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

rohkem tehakse 2taktilisi,alustuseks eemamaldatakse piirajad,sisi ostetakse sport summuti,siis uus variaator,uus sidur,uus ülekanne,ja lõpupoole kui tahad ikka relva saada sellest siis ostad ka tuuning silindri,tuuning väntvõlli,tuuning laagrid,tuuning karburaatori ning sportsüüte ,kõik se tuuning oleneb rahakotist kuna neid tuuning juppe on nii erinevas hinnaklassis,ning võimsuse poolest,kõige paremini sobivad tuunimiseks minarelli,morini,peugeot,piaggio mootoritega isendid. ja masinatest on kõige paremini tuunimiseks aprilia sr50 ning yamaha aerox. Stuntimiseks on kõigeparem masin mbk booster,mbk rocket,ning muud masinaid ka veel,ühesõnaga valik on suur
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Wikipeediast veidikene Scooterie kohta, asi küll inglise keeles aga enamus saab vast aru... (kui kõik läbi viitsid lugeda)
http://en.wikipedia.org/wiki/Scooter_%28motorcycle%29
Midagi ka sisepõlemismootori kohta, viimast mootorivarjanti (Wankel) pole mina isiklikult näinud ega ka kuulnud sellest...
http://et.wikipedia.org/wiki/Sisep%C3%B5lemismootor
Last edited by canyondrift on 03. Feb 2008 09:06, edited 1 time in total.
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

canyondrift wrote: Roller pole eriti väga mugav just pikkadele maadele aga poes ja sõbra juures saab käia nagu enamus 50cc masinatega aga õige sõiduelamuse saab kõvema masinaga...
Tundub, et enamusele vastanutest ei jõudnudki kohale, et roller ei tähenda plastmasskerega mopeedi ja laste mänguasja ning maailma on tunduvalt suurem, kui nende kodu- või kooliesine. Muidu ei oleks siin olnud juttu ei tuunimisest, lühikestest sõidu läbimaadest ja pidevat võrdlust mopeedide või sääreväristajatega.
:D

Image

Image


Image

Image


Image

Image

heinam wrote:no minuarust on roller ikka hea asi
5.tuunimine pole just odav.
Minu arvates on ka see hea, et tuunimine odav ei ole, siis natukene vähemalt ehk mõni ka mõtleb ennem, et kas või miks. Ehk jõuab meie politsei ka sinnamaani, nagu mujal maailmas, et tuuninmasinad liikluses lihtsalt ilma hoiatuseta konfiskeeritakse, siis mõtleks mõni ehk veel rohkem.
heinam wrote:alustuseks eemamaldatakse piirajad,sisi ostetakse sport summuti,siis uus variaator,uus sidur,uus ülekanne,ja lõpupoole kui tahad ikka relva saada sellest siis ostad ka tuuning silindri,tuuning väntvõlli,tuuning laagrid,tuuning karburaatori ning sportsüüte
See kirjeldus oli eesti pubekavariant tuuningust.
Mujal maailmas alustatakse, kui näpud väga sügelevad, korralikest amortidest ja piduriosast.
Ülekannet ei torgita niipea ja sportsüüde on tänavakasutuseks kõlbmatu - puudub igasugune vooluväljund tulede toiteks. Vastavalt pööretele süütenurka muutvad ja ilma pööretepiirajata cdi'blokid on viimasel ajal isegi pooltel hiina rolleritel juba tehasest peal ja mingiks sportsüüteks neid nimetada küll ei saa... välja arvatud oma algklassikaaslaste ees eputamiseks.
Siduri vahetusvajadust ei ole ka reaalselt ennem, kui mootor on juba väga kurjaks kätte läinud. Tuuninglaagritest ja tuuningkarburaatoritest ei ole ka mittemidagi kuulnud - tegu on ikkagi tavaliste laagritega, mis lihtsalt suuremas tuegvusklassis ja sobivate tolerantsidega kui tehasest sees olnud laagrid ja karburaator on ka ikkagi lihtsalt karburaator, aga järgiaidatud mootrile pannakse lihtsalt suurema lõõri ja düüsidega, kui algselt peal olnu, mis seda janusemaks muutunud mootorit piisavalt ära toita jõuab.
Muidugi võib igale asjale, kasvõi seibidele, tuuning juurde kirjutada, et seda saaks lihtsamini rollerihuntidele pähe tõmmata.

heinam wrote:kõige paremini sobivad tuunimiseks minarelli,morini,peugeot,piaggio mootoritega isendid.
Mittekollastest rolleritest sul ainult aprilia jäigi millegipärast nimetamata ja olekski kõik mootoritootjad lihtsalt lambist ette loetud olnud... kui peugeot mootoreid tootma hakkaks.
;)
heinam wrote:masinatest on kõige paremini tuunimiseks aprilia sr50 ning yamaha aerox.
Kuna süda on paljudel rolleritel füüsiliselt täpselt sama, siis äkki avalikustad ka, mille poolest need teise tehase plastmassid seal ümber mootorit kuidagi rohkem tuunimiskõlbulikuks teevad? Ja mis aastakäigud on siis sinu tarkuse järgi tuunimiskõlbulikud (erinevatel aastatel on nii aerox kui SR kasutanud erinevate tootjate mootoreid)
Aprilia kohta sa ülevalpool samas ei väitnud, et see oleks tuunimiskõlbulik...
;)

Jaan@ikkagi_oma_arvamusega
Image

edit: nopin järjest kirjavigu välja, sorry!
Last edited by om on 01. Feb 2008 00:55, edited 2 times in total.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

heinam wrote:rohkem tehakse 2taktilisi,alustuseks eemamaldatakse piirajad,sisi ostetakse sport summuti,siis uus variaator,uus sidur,uus ülekanne,ja lõpupoole kui tahad ikka relva saada sellest siis ostad ka tuuning silindri,tuuning väntvõlli,tuuning laagrid,tuuning karburaatori ning sportsüüte ,kõik se tuuning oleneb rahakotist kuna neid tuuning juppe on nii erinevas hinnaklassis,ning võimsuse poolest,kõige paremini sobivad tuunimiseks minarelli,morini,peugeot,piaggio mootoritega isendid. ja masinatest on kõige paremini tuunimiseks aprilia sr50 ning yamaha aerox. Stuntimiseks on kõigeparem masin mbk booster,mbk rocket,ning muud masinaid ka veel,ühesõnaga valik on suur
Kuule spetsialist, kas sa sellest ei taha rääkida, kuidas neid monstrume arvele võtta pärast?

Samuti ütlesid, et roller suurte tuunimisvõimalustega... Kas seda on ka 650-sed rollerid? Kas kõik rollerid on tuunimisvõimaluste poolest paremad, kui näiteks mistahes 600-ne või 1000-ne bike, mõni supermoto?

Ära rohkem niimoodi üldista, eks. Rolleril ja rolleril on vaks vahet. Sama ka tsikli ja tsikli vahel.
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

aprilial on 3. sorti mootoreid pandud peale,esimesena pandi apriliale peale minarelli mootor 1992 kuni 2000aastateni, aastates 2001 kuni 2004 pandi morini mootoreid ja aastast 2005 pannakse piaggio mootoreid , ning selles asjas eksid rängalt et aerox on oma mootorit vahetand-kahjuks ei ole. Aerox on oma kogu tootmise ajal muutnud ainult värvilahendust ning spidomeetrit.ja muideks ülekannet torgitakse enne sprtsüüdet ,eriti cpi-del sest cpidel on väga halb ülekanne mis on rohkem piirajaks kui kasuks.ja muideks need järjestikud ma panin suvaliselt.siduri vahetamises tuuning siduri vastu on isegi originaalis kasulik kuna se originaal sidur on tehtud halvast materjalist ning on raske,kui vahetad oma originaalsiduri tuuning oma vasta paraneb kiirendus.ning sportsüüde on viimane asi ka mida tuleb osta,siis kui sul on masin 70cc high end alles,ennem pole sul sellega midagi teha.kõikidel rolleritel pole süda ''täpselt'' sama -igal margil on erinev mootor ning erinevad osad, näiteks kui võrrelda yamaha aeroxi minarelli mootorit ning cpi minarelli mootorit mis on aeroxi minarelli mootori pealt maha kopeeritud ning võrdlusi on nendel palju,esiteks cpi minarellil on sisse ja väljalaske kanalid palju väiksemad kui yamaha minarellil,ning samuti on erinev ka pildil olev roller stuntimise omadest selle poolest et munaka keeramis süsteemiga,stuntimiseks et sobi esimunakasüsteemiga keeramis süsteem,stuntimiseks läheb vaja kahvel eshargi süsteemi sest et se munaka süsteem on nõrk stuntimise jaoks ning raskus on ühel poolel millemõjul kibuvad masinad ära kalduma,ning üldsegi pildil olev masin on halb stuntimiseks sest sellele vespale on saada vähem tuuningjuppe kui minarellidele ning teistele 2taktilistele,samuti pildil olev vespa on trummel tagapiduriga mis on ka natukene halb ning õhkjahutusega,vesijahutusega masin on erksam ja sobib paremini,ning tagaketaspidur on ka kiiremini pidurdab kui trummelpidur.
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

650stele rolleritele on vähe tuuningjuppe ning nad ei sobi tuuninguks kuna on 4taktilised ning suured nagu emalaevad. Kahjuks ma pole veel uurind milliste tuuningvõimaluste poolest on head biked ja supermotod aga seda tean et rollerile on kõiki tuuningosasi saada ,nx 1koht kus saada tuuning osasi on www.easyparts.nl ,ja neid kohti on veel palju palju.Ning kui sa midagi eriti rolleritest ei te siis on sulle abiks www.rolleriklubi.pri.ee . uurige sealt foorumist misasi se roller nihukene on :wink:
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

heinam wrote:esiteks cpi minarellil on sisse ja väljalaske kanalid palju väiksemad kui yamaha minarellil...
Minarelli on mootori tootja, mitte mootori tüüp. CPI rolleril ei ole minarelli mootor vaid minarelli sarnane CPI mootor.
heinam wrote:üldsegi pildil olev masin on halb stuntimiseks sest sellele vespale on saada vähem tuuningjuppe kui minarellidele ning teistele 2taktilistele
Vespa ei olegi mõeldud laste mängujaks vaid rohkem stiilisõidukiks.
Olen pidanud seoses biker.ee modereerimisega lugema rolllerimeeste arvamusi palju... aga kui aus olla, on mul täiesti pohh, mis mingitest rolleritest arvatakse ja mida eelistatakse, sest paljus on jutt ja eelistused lihtsalt trendipõhised.
Mopeedimeestelt ja vana vene raua austajatelt oleks eeldanud lihtsalt natukene avaramat maailmavaadet, aga igalühel on omamoodi õigus, sest kõik sõltub, kustpoolt vaadata.
Rolleritel meie ühiskonnas vist imago selline paljus sellepärast, nagu on ka BMW'l - lihtsalt nendega sõidab liigapalju idioote, kes silma torkavad. Ega ükski masinamark või sõidukiklass sellepärast paha ei ole.
Sorry, vabandan, et olen siin teemas liigapalju oma arvamust avaldanud.

to Heinam: Ära võta isiklikult, et sinu posti näitena kasutasin. See oli päriselt väga hea ja asjalik postitus kus oli Sinu arvamus ilusti välja öeldud. Lihtsalt minu arvamus asjadest on teine. See ei tähenda, et meie kummagi arvamus õige või vale oleks, need lihtsalt on erinevad.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

heinam wrote:650stele rolleritele on vähe tuuningjuppe ning nad ei sobi tuuninguks kuna on 4taktilised
Mida peaks hakkama tuunima rolleril, millel on kohe kahe ülenukkvõlliga 8klapiline elektroonse sissepritsega 638cc mootor, kiirus 185+kmh, ABS, taga 1 ees 2 ketaspidurit, mitmereziimsed amordid, elektriliselt muudetav tuuleklaasinurk, vastavalt soovile, keas automaatselt või manuaalselt juhitavad variaatorireziimid jne jne jne
???

Aga ikkagi küsimus, et kas rollerite ainus funktsioon ongi siis "olla tuunitav"?
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

om wrote:
heinam wrote:650stele rolleritele on vähe tuuningjuppe ning nad ei sobi tuuninguks kuna on 4taktilised
Mida peaks hakkama tuunima rolleril, millel on kohe kahe ülenukkvõlliga 8klapiline elektroonse sissepritsega 638cc mootor, kiirus 185+kmh, ABS, taga 1 ees 2 ketaspidurit, mitmereziimsed amordid, elektriliselt muudetav tuuleklaasinurk, vastavalt soovile, keas automaatselt või manuaalselt juhitavad variaatorireziimid jne jne jne
???

Aga ikkagi küsimus, et kas rollerite ainus funktsioon ongi siis "olla tuunitav"?
no kui sa oled rahapoiss siis on sellistele müüa vbl ainult sportnukkvõllid ,tugevamad klapisüsteeemid ja muud pudu padi mis maksab head raha. ja üldsega roller on ainult keretüüp.kui selle töömaht ületab üle 49kuubi siis ta kuulub juba mootorratta alla.Neid funktsioone on palju,oleneb inimesest millised eelistused tal on ja milliseid ta suudab teostada kas oma kätega või raha abiga. samuti on mul küsimus et miks tuunitakse autosid ? Et kas nende ainus funktsioon on ka siis ''olla tuunitav'' ??
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Kui ma oleksin rahapoiss ja oleks mul valida, kas mingi üüber-tuunitav roller või klassikaline sõidumasin, valiksin ma igal juhul Vespa. Põhiliselt ainus roller, mis mulle tõesti meeldib. Ja mida ma ka ostaksin.

Aga ikkagi, kus sa oma tuunitud mopeedrolleriga (ehk mootorrattaga) sõidad ja kuidas asja politseile põhjendad? Mis sa teeksid, kui sa neile 100 km/h radarisse lendad?
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

rallitaja wrote:Kui ma oleksin rahapoiss ja oleks mul valida, kas mingi üüber-tuunitav roller või klassikaline sõidumasin, valiksin ma igal juhul Vespa. Põhiliselt ainus roller, mis mulle tõesti meeldib. Ja mida ma ka ostaksin.

Aga ikkagi, kus sa oma tuunitud mopeedrolleriga (ehk mootorrattaga) sõidad ja kuidas asja politseile põhjendad? Mis sa teeksid, kui sa neile 100 km/h radarisse lendad?
mis mis ma teeksin,mina tunnistaks oma eksimust ja võtaks trahvi vastu.Mida ma olen teinud ka aga se oli ilma lubadeta sõidu eest,nüüdseks on load ammu olemas.Tavaliselt ma vajutan rulli põhja siis alles kui kegadi pole ees ega taga . aga normaalselt sõites ikka püsin teiste autodega samas tempos et mitte jalgu jääda -sellepärast ma enda rollerit tuuningi
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Registreerimata mootorratas võetakse käest ära ka. Tuttaval võeti siis ära, kui ta lubadeta motika selga ronis, aga paberid olid olemas, ülevaatus ja kindlustus ka - võeti tsikkel ära. Ja sai tsikli tasulisest parklast tagasi. Lendad tuunitud rolleriga radarisse, peetakse kinni, viiakse ekspertiisi, selgub et on mootorratta klassis ja kuna pole registreeritud, ülevaatus ja kindlustus puudu, väänavad juraka trahvi ja võivad ka masina ära võtta. Ja oledki oma hunnikust rahast ilma.

Mõelgem veel kord järele, kas seda kõike ikka on vaja. Mis kasu on sul mootorratta juhiloast, kui su sõiduriist registriski pole?

Ja kiirust ei mõõda nad eest ega tagant, vaid küljelt. Mine Põltsamaalt Adaverre mööda Tallinn-Tartu maanteed ja politseinikud passivad mõnikord isegi hommikul kell 8 põõsa taga. Võin sulle mõnikord pildi ka anda, võibolla tead Eestimaad mööda ringi reisides, kus end peidetakse. Adavere pargi nurgas ollakse ka teinekord.

Ja kui tuunid selleks, et autodele mitte jalgu jääda - valetad. Sa alles ise ütlesid, et vajutad (!!!) rulli põhja alles siis, kui kedagi ees ega taga pole.

Mis load sul üldse on, kas mopeedijuhiluba või A1?


Mul siin hiljuti vedas. Ajasin tsikli garaazi ja läksin väravat kinni panema. Politsei tuleb, mõlemad mehed vaatavad autoakendest tõsise näoga ringi, just nagu otsiks midagi.
User avatar
tsikklif2nn
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 07. Oct 2006 00:00

Unread post by tsikklif2nn »

heinam wrote:aprilial on 3. sorti mootoreid pandud peale,esimesena pandi apriliale peale minarelli mootor 1992 kuni 2000aastateni, aastates 2001 kuni 2004 pandi morini mootoreid ja aastast 2005 pannakse piaggio mootoreid , ning selles asjas eksid rängalt et aerox on oma mootorit vahetand-kahjuks ei ole. Aerox on oma kogu tootmise ajal muutnud ainult värvilahendust ning spidomeetrit.ja muideks ülekannet torgitakse enne sprtsüüdet ,eriti cpi-del sest cpidel on väga halb ülekanne mis on rohkem piirajaks kui kasuks.ja muideks need järjestikud ma panin suvaliselt.siduri vahetamises tuuning siduri vastu on isegi originaalis kasulik kuna se originaal sidur on tehtud halvast materjalist ning on raske,kui vahetad oma originaalsiduri tuuning oma vasta paraneb kiirendus.ning sportsüüde on viimane asi ka mida tuleb osta,siis kui sul on masin 70cc high end alles,ennem pole sul sellega midagi teha.kõikidel rolleritel pole süda ''täpselt'' sama -igal margil on erinev mootor ning erinevad osad, näiteks kui võrrelda yamaha aeroxi minarelli mootorit ning cpi minarelli mootorit mis on aeroxi minarelli mootori pealt maha kopeeritud ning võrdlusi on nendel palju,esiteks cpi minarellil on sisse ja väljalaske kanalid palju väiksemad kui yamaha minarellil,ning samuti on erinev ka pildil olev roller stuntimise omadest selle poolest et munaka keeramis süsteemiga,stuntimiseks et sobi esimunakasüsteemiga keeramis süsteem,stuntimiseks läheb vaja kahvel eshargi süsteemi sest et se munaka süsteem on nõrk stuntimise jaoks ning raskus on ühel poolel millemõjul kibuvad masinad ära kalduma,ning üldsegi pildil olev masin on halb stuntimiseks sest sellele vespale on saada vähem tuuningjuppe kui minarellidele ning teistele 2taktilistele,samuti pildil olev vespa on trummel tagapiduriga mis on ka natukene halb ning õhkjahutusega,vesijahutusega masin on erksam ja sobib paremini,ning tagaketaspidur on ka kiiremini pidurdab kui trummelpidur.
Lisaksin natuke veel, et nüüd on aeroxitel ka teistsugusemad silkud. Need vanemad läksid ikka paremini pöörde. Tean omast käest.

Üldiselt on roller ikkagi hea asi, kuna teda ei pea remontima jne. Näiteks on mul Aprilia sr olnud juba pea 2 aastat ja ma pole kordagi seda remontinud, välja arvatud muidugi tuunimine.

Lisan veel nimekirja ka, et keegi sassi ei ajaks:
Aprilia-itaalia toodang
Yamaha-jaapani toodang
CPI-taiwani toodang vist või midagi sinna poole
Peugeot-prantsuse toodang
zinling-HIINA toodang

Ka derbid ja piaggiod on kõik sinna itaalia ja jaapani toodangu poole. Ühe sõnaga nad pole hiinakad.

Ja veel kui räägitakse, et ostan rolleri 20 tuhandega, et selle eest saaks juba mõne 125cc siis paljudel ei ole veel ju seda lubade võimalust ja peab lihdsalt ostma mõne 49,9cc masina. :roll:
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

tsikklif2nn wrote:Üldiselt on roller ikkagi hea asi, kuna teda ei pea remontima jne.
Hooldust peab ikka tegema. Lugu on enamvähem sama, nagu tänapäeva tsiklitega. Hooldused. Remont alles tohutu kilometraa¸i tagant. Ja mitte ei pea remontima, vaid peab remontimata kauem vastu.
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

rallitaja wrote:Registreerimata mootorratas võetakse käest ära ka. Tuttaval võeti siis ära, kui ta lubadeta motika selga ronis, aga paberid olid olemas, ülevaatus ja kindlustus ka - võeti tsikkel ära. Ja sai tsikli tasulisest parklast tagasi. Lendad tuunitud rolleriga radarisse, peetakse kinni, viiakse ekspertiisi, selgub et on mootorratta klassis ja kuna pole registreeritud, ülevaatus ja kindlustus puudu, väänavad juraka trahvi ja võivad ka masina ära võtta. Ja oledki oma hunnikust rahast ilma.

Mõelgem veel kord järele, kas seda kõike ikka on vaja. Mis kasu on sul mootorratta juhiloast, kui su sõiduriist registriski pole?

Ja kiirust ei mõõda nad eest ega tagant, vaid küljelt. Mine Põltsamaalt Adaverre mööda Tallinn-Tartu maanteed ja politseinikud passivad mõnikord isegi hommikul kell 8 põõsa taga. Võin sulle mõnikord pildi ka anda, võibolla tead Eestimaad mööda ringi reisides, kus end peidetakse. Adavere pargi nurgas ollakse ka teinekord.

Ja kui tuunid selleks, et autodele mitte jalgu jääda - valetad. Sa alles ise ütlesid, et vajutad (!!!) rulli põhja alles siis, kui kedagi ees ega taga pole.

Mis load sul üldse on, kas mopeedijuhiluba või A1?


Mul siin hiljuti vedas. Ajasin tsikli garaazi ja läksin väravat kinni panema. Politsei tuleb, mõlemad mehed vaatavad autoakendest tõsise näoga ringi, just nagu otsiks midagi.
se nn käest ära võtmine oleneb politseinikust . Milleks jätta võimalust kasutamatta kui on võimalus kiiremini pärale jõuda?Samuti on olemas politseinikutel rolleritejaoks kiiruse mõõtmis agragaat,taoline asi nagu düno värk,eta ajavad rolleri peale sinna ja lükkavad rulli põhja ja kui kiirus ületab üle 45km/h siis saad oma karistuse kätte. Ning kui juhtub selline asi et lükatakse puki vahele siis sellejaoks on võimalus osta elektrooniline piiraja mis ei lase kiirust üle 45 minna (seda kiirust saad ise valida) ning seda saab käivitada nii puldist kui nupuga kuskil gondli all. Sellised asjad on väga palju kasutusel sakslastel kellel on kiiruse piirang mõndadel masinatel 25km/h ning 45km/h ,ning kui vaadata saksa rollerielu arengut ning eestlaste rolleri elu arengut siis on saksas iga teine roller nihukene mida ei jõua kinni hoida ehk high end.Eestalsed pole eriti kõvad rollerituunijad veel kuna mis kõigetähtsam on tuuning osad eestlaste jaoks natuke kallivõitu ja selle eest lepitakse kas odava tuuninguga mis on vähese performancega või tehakse ''home made'' tuuningut. Kõige mehisemad rollerid on muidugi hollandis kuna millegipärast seal on poistel rohkem raha ja teadmisi ning igasuguseid imeriistasi on seal valmistatud mida silm ka ette ei kijuta
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

heinam wrote:
rallitaja wrote:Registreerimata mootorratas võetakse käest ära ka. Tuttaval võeti siis ära, kui ta lubadeta motika selga ronis, aga paberid olid olemas, ülevaatus ja kindlustus ka - võeti tsikkel ära. Ja sai tsikli tasulisest parklast tagasi. Lendad tuunitud rolleriga radarisse, peetakse kinni, viiakse ekspertiisi, selgub et on mootorratta klassis ja kuna pole registreeritud, ülevaatus ja kindlustus puudu, väänavad juraka trahvi ja võivad ka masina ära võtta. Ja oledki oma hunnikust rahast ilma.

Mõelgem veel kord järele, kas seda kõike ikka on vaja. Mis kasu on sul mootorratta juhiloast, kui su sõiduriist registriski pole?

Ja kiirust ei mõõda nad eest ega tagant, vaid küljelt. Mine Põltsamaalt Adaverre mööda Tallinn-Tartu maanteed ja politseinikud passivad mõnikord isegi hommikul kell 8 põõsa taga. Võin sulle mõnikord pildi ka anda, võibolla tead Eestimaad mööda ringi reisides, kus end peidetakse. Adavere pargi nurgas ollakse ka teinekord.

Ja kui tuunid selleks, et autodele mitte jalgu jääda - valetad. Sa alles ise ütlesid, et vajutad (!!!) rulli põhja alles siis, kui kedagi ees ega taga pole.

Mis load sul üldse on, kas mopeedijuhiluba või A1?


Mul siin hiljuti vedas. Ajasin tsikli garaazi ja läksin väravat kinni panema. Politsei tuleb, mõlemad mehed vaatavad autoakendest tõsise näoga ringi, just nagu otsiks midagi.
se nn käest ära võtmine oleneb politseinikust . Milleks jätta võimalust kasutamatta kui on võimalus kiiremini pärale jõuda?Samuti on olemas politseinikutel rolleritejaoks kiiruse mõõtmis agragaat,taoline asi nagu düno värk,eta ajavad rolleri peale sinna ja lükkavad rulli põhja ja kui kiirus ületab üle 45km/h siis saad oma karistuse kätte. Ning kui juhtub selline asi et lükatakse puki vahele siis sellejaoks on võimalus osta elektrooniline piiraja mis ei lase kiirust üle 45 minna (seda kiirust saad ise valida) ning seda saab käivitada nii puldist kui nupuga kuskil gondli all. Sellised asjad on väga palju kasutusel sakslastel kellel on kiiruse piirang mõndadel masinatel 25km/h ning 45km/h ,ning kui vaadata saksa rollerielu arengut ning eestlaste rolleri elu arengut siis on saksas iga teine roller nihukene mida ei jõua kinni hoida ehk high end.Eestalsed pole eriti kõvad rollerituunijad veel kuna mis kõigetähtsam on tuuning osad eestlaste jaoks natuke kallivõitu ja selle eest lepitakse kas odava tuuninguga mis on vähese performancega või tehakse ''home made'' tuuningut. Kõige mehisemad rollerid on muidugi hollandis kuna millegipärast seal on poistel rohkem raha ja teadmisi ning igasuguseid imeriistasi on seal valmistatud mida silm ka ette ei kijuta
Tahad sa sellega nii öelda et kui politseid mõõdavad sul auto peal üle 100 km/h sisse ja pärast ajavad sisse ainult 45 ja kui pöördeid kuulevad eks siis ole ju maina üksipulgi laiali kiskumine... Ja saad ikkagi oma karistuse, misk peaks nad ülse aparaadi selle dyno rullide peale viima kui näevad et sa üldse lasid üle 45 km/h sisse
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

tsikklif2nn wrote:Ka derbid ja piaggiod on kõik sinna itaalia ja jaapani toodangu poole.
Lahe on ju hämada, eriti kui Sa asjast eriti täpselt midagi ei tea.
:D

Tänapäeva tööstusmaailm on väga segane!

"Piaggio&C.s.p.a" on Itaalia suurkorporatsioon, kelle kaubamärgid on:
Piaggio, Vespa, Gilera, Aprilia, MotoGuzzi ja Derbi ning reaalselt on omaette märk ka Scarabeo, kuigi paljudes maades reklaamitakse seda Aprilia märgi all oleva tootenagrupina.

Taiwanist asuvad peakontorid on KYMCO ja CPI
Kymco harud asuvad Taiwanis (3 tehast) Hiinas (3 tehast), Indoneesias (1 tehas) ja Vietnamis (1 tehas)
CPI omad Hiinas, Indoneesias, Euroopas ja USA's, põhitootmine toimub Hiinas asuvates tehastes

Hyosung on Lõuna-Koreast

MH (Motorhispania) on Hispaaniast

Honda, Suzuki ja Yamaha on Jaapanist aga omavad oma tehaseid ka Tais, Indoneesias jne.

Stella nime all müüdavad vana vespa replykad on valmistatud Indias, aga nimi kuulub USA's, Chicagos asuvale rollerifirmale, kes nende masinate tellija on.

jne jne jne

Tuhandeid Hiina päritolu kaubamärke on lootusetu endale selgeks teha.
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Heinam, vaata, asi on sedasi, et kui sa juba 100-ga radarisse lendad, siis ei usu, et nad su rollerit rullidele paigutama hakkavad. Sest oli ju näha, et sõitsid JÕHKRALT üle 45 km/h.

Muidugi, äravõtmine oleneb politseinikust. Kinni võtavad, aga alati ei pruugi nad masinat ära võtta ja isegi mitte trahvida. Tihti juhtub ka see, et kui üleliigset mula ajad, siis võtavad meelega käest ära, kuigi neil ei pruukinud seda varem plaanis ollagi.

Igaüks võib mõelda, et niikuinii vahele ei jää, kuid elus on alati kuskil mõni ootamatu juhtum. Sellega on sama asi, nagu kiivri kandmisega - õnnetus võib juhtuda just siis, kui sul seda peas ei ole.
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

ega politseinikud peavad niisama ka kinni ja ajavad pukapeale,igastahes minuga on seda juhtund aga kajuks minumasinal olid siis piirajad peal :wink:
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

heinam wrote:ega politseinikud peavad niisama ka kinni ja ajavad pukapeale,igastahes minuga on seda juhtund aga kajuks minumasinal olid siis piirajad peal :wink:
Kõik oleneb politseinikuonust, kes võtab vahele ja kes sööb rooli taga sõõrikut ja magab kuskil võsas...
Kui sinu masinal olid piirajad peal siis olen näinud mainaid millel on passis öeldud et piiraja on peal aga tegelikult jookseb üle 70 sisse
See et sind puki peale aeti oleneb ikka kuidas käitud liikluses ja kuidas sa politseisse suhtud. Omal on Valgas ristiisa politseis ja on küllalt võrrimehi näinud, aga vahele võetud ei ole. See dyno pukk on jah tore asi aga ma ei usu et see neil iaglühel on ja sellega kohe vaadatakse et oi kui natuke üle läheb siis on tsikkel, aga ikka kui 100'ga mööda panna mingi rolleriga (50cc) siis on nad sul kindlasti sabas. Sõber sai lihtsalt mootorratta käivitamisega ja 5m sõiduga 300.-

Ise sain mitte küll tsikkliga vahele jääda vaid istusime sõpradega pargi pingil ja sõime krõpsu. Antsla väike koht, politsei ka enam ei tööta ja enamus ajast on siin ikka Võrust onud, kes on ikka kurjemad ja kui nendega juba möliseda siis saad oma tasu ka väiksemaigi rikkumise eest, aga nüüd selle pingi juurde tagasi, et istusime selle pingi seljatoel ja järsku peab kinni politseiauto ja välja astuvad kaks vägagi noort meest ja meile öeldi et sele eest võib saada 6000.- trahvi 8O , meie ikka trahvi ei saanud, aga nimed pandi märkmikusse (see peaks lihtsalt hirmutamiseks olema) ja sünnikuupäeva küsiti ka... Nooremad võtavad ausõna rohkem vahele kui vanemad kes ei viitsi enam mingi 2 km/h rohkema pärast paugutama hakata vaid lasevad minna...
SORRY et nii palju OT kisub aga noh mis teha, südamelt tuleb ära rääkida... :twisted:
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
User avatar
biker14
Tavakasutaja
Posts: 39
Joined: 08. Jun 2006 00:00
Location: Viljandi(maa)
Contact:

Unread post by biker14 »

Kui mõelda neid 49cc masinaid, siis need on mõttetud föönid.. kui siis juba mingi käikudega masin, mis ei tee nii lolli häält, ega juht ei istu nagu tabureti otsas..
Minu vastus: ei meeldi.
User avatar
canyondrift
Tavakasutaja
Posts: 89
Joined: 13. Apr 2007 00:00
Location: Antsla
Contact:

Unread post by canyondrift »

Om oled sa selliste isenditega sõitnud ka mida enne üleval mainisid, et kuidas minek ja muud mugavused on võrreldes 50cc masinatega?
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

uimased on natuke nihukesed masinad,50cc sed one rksamad
User avatar
ishijupp
Moderaator
Posts: 123
Joined: 05. Oct 2005 00:00
Location: Harku

Unread post by ishijupp »

heinam wrote:uimased on natuke nihukesed masinad,50cc sed one rksamad
kas sa mõtled seda ikka päris tõsiselt, et üle 500cc on uimasem kui 50cc??
Post Reply