karpaadid- Minsk M1M 1957
karpaadid- Minsk M1M 1957
Olen juba mõnda aega otsinud kordategemiseks mõnda vana ja väärikat ratast.Seda tüüpi Minskid on alati meeldinud ja korralikku ratast nähes haarasin võimalusest kinni.Vajan aga abi asjatundjatelt, et nad loetleksid välja asjad mis on antud rattal orginaalist erinevad/puudu (ketikaitsmeid pole mõtet mainida-need tegelikult olemas).Käima pole veel saanud-sädet pole, samuti pole olnud aega veel sellega tegeleda.Värv peaks tulema matt must, nagu nad enamus olid.Niipea kui esimesed soojad ilmad tulevad, katsun vaikselt nokitsema hakata.Masina aastaks 1956-1957 (nadi lugu küll, aga birkalt ei saa väga täpselt aru)
Mõned pildid ka kiiruga tehtud:
Mõned pildid ka kiiruga tehtud:
Last edited by karpaadid on 28. Jul 2009 20:53, edited 3 times in total.
Siiamaani tunduvad jubinad õiged olema,aga tee mõni klõps lenksudest veel,eriti gaasirutskast ja heeblitest ja ka tuledelülitist.Enamasti kipuvad just need valed olema.Sädeme kättesaamine ei tohiks sellel masinal eriline probleem olla kuna sel masinal süütesüsteem ja üldse kogu elektriosa imelihtne.
Sõidaks või seenele... www.sohver.ee
Re: karpaadid- Minsk M1M
Algselt tehasest nad olnud ikka kõik täiesti säravad ja läikivad. Matiks tegi värvkatte ajahammas.karpaadid wrote:Värv peaks tulema matt must, nagu nad enamus olid.
Tulelüliti on musta korpuse, lapiku labaga ja 2 asendiga.Aga kas see spido on õige sellisena nagu ta on, ehk eraldi korpuses?Sain kaasa ka sellise tulekarbi millele spido on sisse ehitatud.Detailidest pilte loodan nv jooksul teha.Ahjaa, jama on kaasreisija parema jalatoega-sinna on keevitatud mingi võõras rauajupp.mesamees wrote:Siiamaani tunduvad jubinad õiged olema,aga tee mõni klõps lenksudest veel,eriti gaasirutskast ja heeblitest ja ka tuledelülitist.Enamasti kipuvad just need valed olema.Sädeme kättesaamine ei tohiks sellel masinal eriline probleem olla kuna sel masinal süütesüsteem ja üldse kogu elektriosa imelihtne.
Värvi kohta on paar küsimust ikka.Nimelt on mõnest kohast näha, et masin on olnud enne värvimist justkui militaarroheline??Kas sellist värvi tulid nad ka tehasest või omalooming?
Päris matti ei tahagi, lihtsalt veidi tuhmimat, et jääks ka vanema masina mulje.Taastamisel ei ole eesmärgiks minu jaoks , et masin läigiks nagu sitika muna.Tehniliselt korras kulunud ilmega masin on poole vägevam.om wrote: Algselt tehasest nad olnud ikka kõik täiesti säravad ja läikivad. Matiks tegi värvkatte ajahammas.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 15
- Joined: 27. Mar 2007 00:00
Väga hästi säilinud Moskva. Soovitaksin ta ka ausaltöeldes jätta nii nagu ta on ehk nagu te karpaadid ise ütlesite Tehniliselt korras kulunud ilmega masin on poole vägevam
Aga käepidemed on küll valed ja on mõne hilisema masina pealt. Tagatule klaas tundub samuti uuem olema. Tagatuli peaks minu arvates olema plastikust, kuid mitte helkuri kehaga nagu see klaas. Või mis teised arvavad?
Kas masina ajaloost on ka midagi teada?
Aga käepidemed on küll valed ja on mõne hilisema masina pealt. Tagatule klaas tundub samuti uuem olema. Tagatuli peaks minu arvates olema plastikust, kuid mitte helkuri kehaga nagu see klaas. Või mis teised arvavad?
Kas masina ajaloost on ka midagi teada?
Täna sai jälle paar tundi garaa¸is veedetud.Sädet kätte ei saanud, eks proovib varsti jälle.Kõik kinnitused ära puhastatud ja pingutatud..ei teagi, magneetos tundub kõik ok olema, peab uue süütepooliga proovima.
Tegin albumi ka, pildistatud küll kitsukestes oludes:
Nüüd hakkan küsimustega pommitama:Keegi teab, kas õige on selline silindrikaas nagu piltide seisuga küljes on või see mis pildil pakika peal on ja kummagi poole esimesed ribid "laines"?
Samuti kas keegi oskab soovitada Tartus kohta, kuhu sadula saaks viia uue katte ja pehmenduse paigaldamise eesmärgil?
Ühel pildil on näha ka tulelülitit.Heeblitest unustasin pildi teha, aga vähemalt üks neist on kindlasti vale.Paar seal ka varuosadest, mis kaasa sain-neid peaaegu teise mootori jagu+ muid vidinaid mis võivad kasuks tulla.Mootorit pole veel laiali kiskunud, kuid juba näha, et midagi head seal pole.tihendiliimi on kasutatud päris palju.
Värvi osas jõudsin meelt muuta-varem tundus must hea ideena, nüüd mõtlesin, et tumeroheline sobib tegelikult päris hästi.
Tegin albumi ka, pildistatud küll kitsukestes oludes:
Nüüd hakkan küsimustega pommitama:Keegi teab, kas õige on selline silindrikaas nagu piltide seisuga küljes on või see mis pildil pakika peal on ja kummagi poole esimesed ribid "laines"?
Samuti kas keegi oskab soovitada Tartus kohta, kuhu sadula saaks viia uue katte ja pehmenduse paigaldamise eesmärgil?
Ühel pildil on näha ka tulelülitit.Heeblitest unustasin pildi teha, aga vähemalt üks neist on kindlasti vale.Paar seal ka varuosadest, mis kaasa sain-neid peaaegu teise mootori jagu+ muid vidinaid mis võivad kasuks tulla.Mootorit pole veel laiali kiskunud, kuid juba näha, et midagi head seal pole.tihendiliimi on kasutatud päris palju.
Värvi osas jõudsin meelt muuta-varem tundus must hea ideena, nüüd mõtlesin, et tumeroheline sobib tegelikult päris hästi.
Last edited by karpaadid on 06. May 2008 22:38, edited 1 time in total.
Polnud tükk aega ratta kallal midagi õiendanud.Mitte et huvi oleks kadunud, vaid vaba aeg läks alati millegi muu peale.Täna võtsin mootori maha, puhastasin mootori alt kerelt jubeda nõgi ära, mootori ise väljaspoolt ka.Mootorile oli löödud suurelt ja selgelt "M1A 756528-55".Sellist asja ei oskanud otsidagi.Nüüd kui vaadata siis jah- silinder on tihedama ribistusega jne.. M1A kiri ja M-tähega embleem oli ka silindrikaane peal.Õnneks on varuosakastis M1M mootor suuremalt jaolt kasutamata osadena, laon selle kokku ja vaatab mis siis saab.Üldse on kahtlus, et masinal on veel üht-teist tehtud-kohati on keevitus väga rohmakas.Muidugi võis ka tehas sellel ajal nii teha.
Lähiajal tahaksin alustada värvimisega.Kellegil on kogemusi Tartus mingi firma või isikuga, kes teeks liivapritsi teenust ja kõik värvimisega kaasneva?
Lähiajal tahaksin alustada värvimisega.Kellegil on kogemusi Tartus mingi firma või isikuga, kes teeks liivapritsi teenust ja kõik värvimisega kaasneva?
Kambjas, Tartust 15km Võru suunas tankla taga kaarhallis tegelevad mehed liivapritsiteenusega ja ka värvimisega. Enda tsiklil tehtud seal liivaprits koos happekrundi pealekandmisega. Värvisin ise. Firma nimeks V.V.S Grupp OÜ ja telefonid: 5090061 ja 5215535
Töö kiire ja korralik, niiet soovitan igati
Töö kiire ja korralik, niiet soovitan igati
Tänud, uurin järgi.Mik wrote:Kambjas, Tartust 15km Võru suunas tankla taga kaarhallis tegelevad mehed liivapritsiteenusega ja ka värvimisega. Enda tsiklil tehtud seal liivaprits koos happekrundi pealekandmisega. Värvisin ise. Firma nimeks V.V.S Grupp OÜ ja telefonid: 5090061 ja 5215535
Töö kiire ja korralik, niiet soovitan igati