pisividinate tsinkimine?

Üldine mototeemaline arutelu
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

pisividinate tsinkimine?

Unread post by Nobody »

Et tekkinud siis karbitäis erinevaid pisividinaid, mis minusilmis võiks saada väikse liivapritsi ja edasi tsingikihi. (Näiteks erinevad seibid, hoovad, kinnitused jne.)
Millist tsinkimismeetotit soovitate ning kus ja palju krõbisevad umbes läheb/on läinud teistel?

Hea oleks ka mõni kontakt siia üles panna, kus siis puhastamisest>tsinkimiseni asi ära tehakse.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
wake
Moderaator
Posts: 85
Joined: 25. Oct 2003 00:00
Location: Saare talu - Põlva - Värska
Contact:

Unread post by wake »

Mõtled sa kindlasti ikka tsinkimist? Mitte kroomimist? Tsinkimise tulemusena ju detailid suht näotud pärast, sellised laigulised. Või mõni viis jätab ilusa tulemuse?
Korstnapühkimistööd - 5258784
www.laurilinnus.ee
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Jah, olen tulemust näinud, kuid sellega asi piirdus, ei olnud piisavalt tarkust kontakte ja kohta küsida, kus tehti. Ja võta kasvõi tsingitud naelad või poesm üüdavad poldid, on kenad ju küll.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
wake
Moderaator
Posts: 85
Joined: 25. Oct 2003 00:00
Location: Saare talu - Põlva - Värska
Contact:

Unread post by wake »

Siis kuumtsinkimine unusta ära. Jääb üle miski mille tulemusel naelad vähemalt on "elektertsingitud".
Korstnapühkimistööd - 5258784
www.laurilinnus.ee
User avatar
izh350
Tavakasutaja
Posts: 120
Joined: 28. Apr 2006 00:00

Unread post by izh350 »

:roll:
Last edited by izh350 on 26. Sep 2012 12:34, edited 1 time in total.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Ei olnud varasemalt kursis täpsemalt kaitseomadustest, eesmärk on siis mõned roostes, niru väljanägemisega jupid veidi elavamaks ja kestvamaks muuta. Värvida enam ei taha, metallivärvi on ka ilusam.

Kas liivaprits ei täida seda ülesannet, et siiski vaja traatkettaga üle käia vidinad? Uurisin iseseisvalt, sain veel üheks võimalikuks pakutavaks variandiks kuumtsinkimine tsentrifuugmeetotil. Nüüd jääba veel õhku küsimus. Kes ja kus. Volta ning Vasar, kuid mida nad täpsemalt teevad?

Mis asi on vanandamine?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
moskvits
Tavakasutaja
Posts: 12
Joined: 29. Jan 2006 01:00
Contact:

Unread post by moskvits »

Vanandamine peaks olema metalli struktuuri muutmine süsiniku abil.pead ei julge anda.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Ise küsin ja lõpuks ise vastan. Mõnikord on googeldamisest abi.
Vanandamine on karastamisel järgnev toatemperatuuril seisutamine mõned ööpäevad. Vanandamise
käigus toimuvad üleküllastunud a-tardlahuses muutused, mille tulemusena sulam tugevneb.
Loomulikul(20 °C) ja madalatemperatuursel kunstlikul(100...150 °C) vanandamisel ei täheldata
üleküllastunud tardlahusest liigse vase eraldumist – toimub vaid vase aatomite ümberpaigutus tardlahuse
kristallivõres ja vaserikaste tsoonide teke. Kuumutamisel 200...250 °C toimub stabiilse ühendi CuAl
2
teke.
Vanandamine põhineb asjaolul, et süsteemi sulamites esineb piiratud lahustuvus, mis erineb suuresti
madalal ja kõrgel temperatuuril
Vanandamisel tõuseb sulami kõvadus, tõmbetugevus ja voolavuspiir. Seejuures väheneb plastsus ja
sitkus.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Heinar
Posts: 2
Joined: 14. Feb 2006 01:00
Location: Läänemaa, Palivere

Unread post by Heinar »

Ensto Ensek Keilas tegeleb trummelmeetodil kuumtsinkimisega.
Aga kui mingi väga väike kogus on , siis kahtlane kas jutule võetakse.Ei mäleta enam, mis see väiksem detail olla võib mis trumlis veel sees püsib.

Voltas galvaaniline tsink ja nikkel ning ka kroom.Ka tehakse seal terasdetailidele oksüdeerimist, jäävad ilusad mustad ning ka mingi korrosioonikaitse.
D6, V50, 175 cm3, Jawa 638, Kawasaki GPz550 - müüa mett
SAUL
Posts: 2
Joined: 25. Sep 2008 00:00
Location: Tartumaa
Contact:

Unread post by SAUL »

Sattusin seda teemat lugema. Vbolla kellelgi vaja teada. Mina lasin teha enda mõned motika jupid aasta tagasi Võrus VG holdingus, eelnevalt puhastasin rellaka otsa pandud traat-kettaga jupid ilusti puhtaks. Tsinke oli erinevaid mida valida sai. Mina valisin valge tsingi ja jäi väga ilus ning on ilusad siiamaani. Hinda ma täpselt ei mäleta aga oli väga odav (mis kellegi jaoks odav küll on ) aga miski 90.- äkki oli ja juppe oli paras posu. kellel tahtmist ja viitsimist siis siin http://mygaragelife.blogspot.com/2008_0 ... chive.html keskel kuskil on pilte ja juttu mu projektika juppide tsinkimisest. : )
Estonian Chopper Forum
http://www.estonianchopper.com
Yamaha XS 650 1977a
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1555
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Asko, mul tööjuurest viiakse pidevalt asju tsiknki. Koha nimi on Mustamäe galvaanika. TTÜ vahetus läheduses. Saab ka eraisikule haltuura korras, omal on ka plaan varsti sinna natuke pudi viia.
Täpsemalt siis telefoni, või msni teel.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Opa
Tavakasutaja
Posts: 23
Joined: 28. Aug 2009 00:00

Unread post by Opa »

Vana teema küll aga kas see Mustamäe Galvaanika veel toimetab? Netist ei leia nende kohta midagi.
Mul vaja mõned mopeedi ja vana jalgratta pisi vidinad tsinkida. Norma ja Vasarast sain igatahes telefonitsi juba joppida, et nemad selliste väikeste jamadega ei tegele.
Post Reply